Sunday 6 September 2015

NUSANTARA SEHATI SEJIWA (114) SEDEKAH ITU AJAIB



NUSANTARA SEHATI SEJIWA (114) SEDEKAH ITU AJAIB
Suttan Seghayo shared his post.
14 hrs
Suttan Seghayo added 4 new photos — with RA Adnan Maramba Datu IV and 43 others at Istana Singgah Kedatun Keagungan Lampung.
Sebagai Ummat kita wajib saling mengingatkan untuk sesuatu yang menuju kepada kebaikan ummat dan diri kita , semoga Alloh meridoi.....Aamiin Yra ( Sampaikan Walau Saru Ayat...(Teruskan kpd Sahabat lainnya)
Like   Comment   
  • You, Suttan Seghayo and 41 others like this.
  • Like · Reply · 1 · 14 hrs
  • Like · Reply · 1 · 13 hrs
  • Like · Reply · 1 · 13 hrs
  • Like · Reply · 1 · 13 hrs
  • Ratu Rimba Niagara ATAS BELAS KASIHAN-NYA 

    "Inilah masanya untuk kita sama buktikan bahasa melayu adalah bahasa indah yang dikagumi oleh seluruh dunia."


    "Hebat sangat ke bahasa melayu yang engkau karangkan tu ratu?
    Cermin diri kau siapa...engkau bukan siapa-siapa , engkau bukan penulis ternama jauh sekali sasterawan negara. Tiada siapa pun yang kenal engkau di Malaysia apa tah lagi di Indonesia , Brunei ataupun mana-mana negara dunia. Sebab itu aku katakan pada engkau jangan nak berangan tinggi sangat nanti kalau jatuh mati terus....hahaha ada hati konon...."

    "Aku tak bercita-cita pun untuk menandingi mana-mana penulis yang terkenal yang sudah ada nama kerana aku sentiasa sedar siapa diriku...kerana itu juga aku bersastera kesendirian ..duniaku sasteraku...laman fbku adalah tempat aku bersastera semahuku. Saat paling bahagia apabila selesai bersastra aku siarkan di laman grup-grup yang aku sertai. 
    Berkongsi karya bukanlah untuk menunjukkan aku hebat bersastera tapi itulah aku apa yang Allah kurniakan ilham padaku aku kongsikan kepada rakan-rakan alammayaku. Tak salahkan?"

    "Tak salah engkau kata? Tahu tak ramai yang meluat dengan karyamu...sudahlah panjang berjela-jela...kerap pula kau siarkan ..engkau tahu tak semak...engkau ni mengarang macam tak ingat dunia kan...macamlah engkau ini hebat bersastera. Engkau tak rasa malu ke bila engkau diusir dari grup , engkau dihina gara-gara engkau menyiarkan karya. Orang dah tak suka faham-faham ajelah ini tetap juga buat muka tak tahu malu...apa orang kata engkau buat tak tahu jer...hai pelik aku dengan orang macam engkau ni...berubahlah jangan asyik berlagak dan taksub sangat dengan dunia sastera engkau yang picisan tu. Sastera yang engkau karangkan tu tahap bacan budak-budak tadika...hahaha..ada hati nak jadikan sasteramu hingga ke peringkat antarabangsa. Cermin diri ok..cermin diri setiap hari...hahaha lawak jenakanya...."

    "Engkau nak kata apa pun katalah nak ketawakan aku seperti mereka yang tak suka aku berkarya ...ada aku kisah janji dalam berkarya aku tak buruk-burukkan orang lain. Orang hina aku dah lama aku maafkan. Aku dapat bersastera pun dah Syukur Alhamdulillah. Kini apa pun terjadi aku sedang memburu cita-citaku untuk merealitikan cita-cita sastera di alammayaku ke dunia realiti. Akhirnya cita-citaku mengujudkan KOTA SASTRA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA dimakbulkan Tuhan."

    "Engkau ini memang kuat berangan kan? Bersastera karya picisan ada hati hendak mengujudkan KOTA SASTRA, jangan nak bermimpi di siang hari...sampai engkau mati hidup semula tak akan berjaya. Setakat angan-angan Mat Jenin bolehlah...hahaha"

    "Yang engkau sakit hati dengan aku kenapa? Sedangkan aku kenal engkau pun tidak. Kalau kenal pun sekadar dialammaya itupun engkau berwajahkan pokok bukan gambar sebenar...itu lagi lawak kan2 seakan aku sedang berkomunikasi dengan pokok yang pandai berkata2 menyakitkan hati orang...pokok...pokok...kasihan engkau pokok...pokoknya haru ditebang agar tak merusakkan fikiranku"

    "Aku berwajah pokok agar aku boleh berkata sesuka hati aku...orang sakit hati lagi aku suka terutama orang macam engkau ni yang suka berangan2 tinggi akan aku cantas habis-habisan ...hahaha engkau tak malu ke apa yang engkau citakan tu cuma mimpi di siang hari..."

    "Aku bukan mimpi di siang hari... setidak-tidaknya aku sudah berusaha dan buktikn usaha aku ...hanya pada Tuhan aku sandarkan harapan menentukan kejayaan apa yang aku usahakan...moga akan hadir pejuang sasteraku yang seikhlas hati merealitikan sasteraku ke dunia nyata atas belas kasihan-Nya jua dihadirkan menjayakan segala usaha dan cita-citaku. AAmiin."

    Karya Ratu Rimba Niagara.
    22 Zulkaedah 1436H
    6 September 2015
    Like · Reply · 1 · 11 hrs

  • Isje Bos-Dalijati Amen,, kangjeng Sultan!
    Like · Reply · 1 · 9 hrs

PETIKAN WALL SUTTAN SEGHAYO & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
23 ZULKAEDAH 1436H
7 SEPTEMBER 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;