Thursday 28 January 2016

MUJAHID FISABILILLAH-MU (479) AKU BERSASTERA UNTUK MUHASABAH DIRI DAN MENDEKATKAN DIRIKU PADA-NYA.



MUJAHID FISABILILLAH-MU (479) AKU BERSASTERA UNTUK MUHASABAH DIRI DAN MENDEKATKAN DIRIKU  PADA-NYA.


MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
18 RABI'UL AKHIR 1437H
28 JANUARI 2016
KITA SEHATI SEJIWA DEMI-NYA
"SALAM MAULIDUR RASUL12 RABI'UL AWWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
Manda Conai to KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
ASSALAMUALAIKUM WBT DUNIA ALLAH HIT LIKE AND TYPE .ALLAH HU AKBAR
5 people like this.
Comments
Fatimah Jumat Leben Subhanallah
UnlikeReply18 hrs
Manda Conai Subhanallah hebat nama penyair Nusasntara adik ku akak kagum
UnlikeReply11 hr
Rabeah Binti Mohd Ali SemuaNya dengan izinNya, terima kasih kakakku merangkap sahabat dunia akhiratku yang sentiasa tersanjung di hati. Moga Allah swt memberkati hidup matimu hidup matiku dan semua sahabat grup kita .Aamiin.

KITA SEHATI SEJIWA DEMI-NYA
"SALAM MAULIDUR RASUL12 RABI'UL AWWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"


AKU BERSASTERA UNTUK MUHASABAH DIRI DAN MENDEKATKAN DIRIKU PADA-NYA.

aku bersastera untuk muhasabah diriku sendiri dan mendekatkan diriku pada-Nya kenapa kau perlu sakitiku dengan kata-kata mengguris hatiku.

aku tulis yang baik-baik pun nak sakit hati kenapa?
aku memanglah tak sebaik kamu
aku tak layak masuk SyurgaNya
tapi tak salahkan aku bercita-cita menjadi penghuni SyurgaNya
sebelum menjadi penghuni SyurgaNya...
perlulah ada bekalan cukup yang diterimaNya...
aku
kamu
dan semua
berusaha terus berusaha untuk menjadi hambaNya
yang diterima semua amalan soleh
amatlah rugi jika apa yang dilakukan untuk mendapat
pandangan manusia...

andailah aku menulis untuk mendapat pujian manusia
sudah lama aku berhenti menulis
apa tidaknya aku menulis yang baik-baik pun dibalas
dengan kata-kata yang menikam kalbu
jika aku dengar kata-kata mereka
mahu saja aku berhenti menulis
apa lagi bercita-cita tinggi dalam bidang sastra

ada yang bilang banyaknya macam pasir tapi satupun tak
ada nilaian...

jika siarkan karya macam tak ada hari esok...
bila menulis macam orang kemabukan todi
bila menulis panjang berjela-jela tak ada sapa yang ingin membaca
jadi bakal dimakan anai-anai...


Rendra Regen Rais tapi kalau posting dengan membabi buta, bosan juga bu. keluarkan dikit2 jer... biar bisa dibaca ler...

Putri Melati Putri Rimba i ~ Putri Rimba menulis tidak pakai logika. pakai angan2 jek. Teguran membina di katakan mahu menikam. Dapat apa tikam cik puan. Idea itu hadir dari jiwa masing2. Idea Intelek cukup dgn kata2 singkat, padat dan bernas. Namun penuh penghuraian mendalam makna. Bukan berjela namun hampeh.


Putri Kemboja Puan tak sedarkah yg apa yg puan tulis tu membingungkan? Genre apakah yg puan tulis? Syair, puisi, gurindam atau cerita pendek?


Putri Rimba Niagara:
Jangan risau duhai putri kemboja...selagi kamu menulis untuk mengundang Rahmat Kasih Ilahi...pasti jiwamu akan tenang dan tak hiraukan pandangan dari manusia....cumanya bezanya kau dan aku...aku menulis mengikut gerak hati bukan fantasi atau angan-angan seperti yang kamu dan kawan kamu bilang ke aku...malangnya aku cuma di grup ini saja tiada yang sudi like tapi di grup lain like dan sentiasa meniupkan semangat untuk aku menulis...sehingga terhenti nafas terhentilah pena...dan aku percaya setiap yang baik itu datangnya dari Allah SWT. Aamiin.


KITA SEMUA PASTI AKAN MENINGGALKAN DUNIA INI

Percayalah setiap yang baik itu daripada-Nya
Yang kurang itu daripada saya
Ilmu jika ingin disampaikan jangan seperti kita mengajar mereka
Kalau mengajar mereka lebih tahu daripada segala ilmu...
Tapi kalau mendidik....meresap ke kalbu kerana kita saling merasa diri kita kerdil dan mereka yang membaca menerima dengan rasa rendah hati kerana kita semua pasti akan meninggalkan dunia ini .

JIKA KITA KEJAR DUNIA ...DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
JIKA KITA MENGEJAR AKHIRAT DUNIA AKAN MENGIKUT KITA
Karya Putri Rimba.
30 Jun 2012

Aku cuma mahu baca karya mu dan kawanmu dang yang berbaurkan kesufian agar tenang jiwaku...makanya sebelum menulis pastikan berdoa dulu pada Allah SWT agar dikurniakan ilham kesufian untuk menulis. Aamiin.
Tapi kalau sengaja menyakitkan hati pembaca...kamu boleh agak sendirilah...apa mesej yang hendak kamu sampaikan...dan Tuhan sentiasa tahu isi hati kamu itu kerana DIA tak pernah tidur.

TUHAN TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
TAPI TUHAN MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU
MAKANYA MARILAH SAMA-SAMA KITA MOHON
PADA ALLAH SWT AGAR DAPAT HIDUP BERAKHIR DENGAN
REDHA-NYA ILAHI MAKANYA PENTING KITA MENGAKHIRI KARYA
KITA YANG DITERIMA OLEH-NYA AAMMIN YA RABBAL A'LAMIN.
MAKANYA MULAI DETIK INI DAN SAAT INI MENULISLAH
YANG DAPAT MENGUNDANG NUR HIDAYAH KASIH ILAHI
YANG MENULISNYA TENANG DAN YANG MEMBACANYA PUN TENANG
SETENANG AIR DI KALI SYURGA INSYA-ALLAH AMMIIN

Itulah yang sebaiknya berkarya dalam rasa jiwa seorang hamba-Nya yang terlalu hina dan kerdil...moga kita semua sebagai penulis menulis ke arah kebaikan dalam menuju jalan Ketuhanan dan menjadi bekalan setelah mati nanti..Aamin Ya Rabal A'Lamin...

MAWAR KUNING DIRAJA MEKARLAH DIKAU
DI TAMAN HATI PUISI SYURGAWI


Lezaihasra Lm was tagged in Lia Luna's photo. —

mawar
mekarmu indah menawan hati yang keresahan
kuncup kudupmu mempesona jiwa yang ketandusan
wangimu mendebarkan hati yang kegersangan
warnamu menghayalkan set
tiap mata yang memandang
bungamu melambangkan cinta pada kekasih hati
setiap warnamu mempunyai rahsia tersendiri
hadirmu di taman mengindahkan lagi suasananya
harum baumu bertebaran dipelusuknya tanpa batasan
adakah kan kekalmu di sana
kekeringan bersama pohon kasihmu
atau dipisahkan sebelum berkembang sepenuhnya
atau bagaimana........
sekadar coretan di tengahari...
Lia Luna
Penang,
1302hrs - 19.11.2012
·
MENZIKIRKAN-NYA DI TAMAN
FIRDAUSI PUISI CINTA-NYA

duhai sobatku mawar kuning...
mekarlah kau di sini
biar wangianmu
dapat memenuhi sepenuh bumi
mawarku kini
tak bermaya
ku coba sedaya upaya
untuk berseri
menyebarkan
wangian sepertimu
tapi setiap kali
aku coba menyebarkan
haruman bauanku...
mawar-mawar yang lain
menghalangnya
baru saja hendak bertunas
baru saja hendak berkudup
sudah dicantas habis
itu belum lagi
aku hendak
menyebarkan
wangian mawarku
yang indah
lagi di tarik setiap kelopak
mawarku agar musnah
wangian mawarku
sesudah itu diinjak-injak
sepuas hati...
ketahuilah sobatku mawar kuning
yang baik hati
yang hatimu sewangi kasturi Syurga
berkembang biaklah kau
bertunas-tunaslah kau
karna kau adalah penyeri taman-taman
hati nan tandus
kehadiranmu untuk
mewangikan taman hati tandus iman
amat di nanti-nantikan
oleh seluruh penghuni bumi
duhai mawar kuning diRaja sobatku
aku bersyukur kepada Tuhan...
diKurniakan-Nya sobat sebaikmu
yang tak lelah dan tak jemu
untuk sudi bersahabat denganku
di kala siapapun tak sudi
berkawan denganku
dan kau sudi menjadi sobat
terbaik untukku...
terima kasih sobatku
mawar kuning diRaja
mekarlah kau di sana
mekar di taman hati
untuk mereka yang sama
mencari jalan-jalan pulang kepada-Nya
aku mengangumimu bukan kerana
kau hebat berpujangga indah
tapi jika aku mengagumimu
sebenarnya aku
Meng-Agungkan Tuhanku
kerana mengurnia
seorang pujangga sepertimu
menulis mengajak para
hamba-Nya untuk
sama-sama menyiapkan
bekalan untuk dibawa pulang
ke negeri abadi
yang mana masing-masing sibuk
dengan urusan akhirat masing-masing
tika itu sebesar zarah pahala dihitung-hitung
dengan harapan bermakna dihitung
dengan harapan selamat dari api neraka
ALLAHU AKBAR
gimana kalau pahala itu ditolak
kerana menjadi rebutan
mereka-mereka tika di dunia
kita menyakitkan hatinya
mengumpat kejinya
mengatakan kitalah yang sempurna iman
karya kita sajalah yang terhebat...
nauzubillah moga dijauhkan
daripada sifat dengki khianat hingga mati...
duhai sobatku mawar diRaja
ketiadaanku nanti
mekar berserilah
dikau di taman-taman puisi
cintakan Pencipta Syurga
mengajak mereka
berpuisi nan indah-indah
saling memuji Allah Azzawajallah
bersahut-sahutan tanpa jemu
hingga terhenti nafas
memujiNya
dengan puisi-puisi nan indah
bak bidadri Syurga
menzikirkanNya
di Taman Firdausi
bergema puisi
cintakanNya
tanpa nokhtah
Karya Ratu Rimba Niagara
5 Muharram 1434H
19 November 2012
Like · · · 22 minutes ago near Kuala Lumpur

10 people like this.
Comments

Rusli Saleh kalau boleh sye nak tahu sikit biodata sdri Rabeah Binti Mohd Ali,berasal dari mane dan menetap di mane???

Rabeah Binti Mohd Ali Saya berasal dari Malaysia menetap di Malaysia juga. Jika di dalam karya menetap di Istana Rimba Niagara berjawatan Ratu memerintah rakyat rimba niagara di Lima Benua (Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua) hehehe....


GUBAHAN BUNGA-BUNGA SASTERAKU UNTUKMU PENGHUNI ALAMMAYA...


BUNGA-BUNGA SASTERAKU KUTERBANGKAN DI SUDUT HATIMU.
INGIN KUTEMPA SASTERAKU AGAR MENJADI SERPIHAN HATI LALU MENELUSURI JIWAMU , JIKA KAU MULA MEMAHAMI DAN MERASAINYA DI SITULAH BERMULANYA DUNIA SASTERAKU DALAM JIWAMU...... ANDAINYA ADA YANG TIDAK BERKENAN DI HATIMU DALAM DUNIA SASTERAKU TEGURLAH AKU DENGAN KATA-KATA NAN INDAH KERANA KATA-KATA NAN INDAH ITULAH YANG AKAN MENGHIDUPKAN DUNIA SASTERAKU. SETIAP HARI AKU DILIMPAHI ILHAM YANG TAK PUTUS-PUTUS DARI-NYA. KERANA KETERUJAAN ITU AKU INGIN BERKONGSI DENGAN SELURUH PENGHUNI ALAMMAYA...TIADA NIAT SEBESAR ZAHRAH PUN UNTUK BERBANGGGA DIRI.
SETIAP KALI AKU MENGARANG MENGENAI KETUHANAN, ROH, ALAM BARZAH DAN LAIN-LAIN BUKAN NIATKU UNTUK MENGAJAR SESIAPA, ITU ADALAH UNTUK MUHASABAH DIRIKU SENDIRI YANG SENTIASA LUPA TANGGUNGJAWAB SEBAGAI KHALIFAH-NYA DI MUKA BUMI INI. JIKA KAU MASIH LAGI TIDAK MEMAHAMI DUNIA SASTERAKU MAKA JANGAN CEMUH DUNIA SASTERAKU BIARKAN SASTERAKU KESENDIRIAAN BARANGKALI SASTERAKU TIDAK DAPAT BERTAHTA DI HATIMU. NAMUN BEGITU DUNIA SASTERAKU TIDAK AKAN MENGALAH AKAN TERUS BERSASTERA, AKAN KUBIARKAN CURAHAN ILHAMKU MENGALIR DI DUNIA SASTERAKU TANPA ADA SEKATAN DARIPADA MEREKA YANG TIDAK MEMAHAMINYA KERANA ITU ADALAH DUNIA SASTERAKU. AKU YAKIN SATU SAAT NANTI AKAN HADIR PENGHUNI ALAMMAYA YANG MEMAHAMI DAN MERASAI KEINDAHAN DUNIA SASTERAKU....PENGAKHIRAN AKAN HANYA ADA SATU MATLAMAT KENAPA AKU BERSASTERA,,,,,, KERANA AKU MAHUKAN MENDAPAT KEREDHAAN DARI-NYA AGAR BERSAMA MEMBINA JAMBATAN KE SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN


KARYA RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND, 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
10 Rabiulakhir 1435H
10 Februari 2014M

AKU BERSASTRA TANDA AKU KOREKSI/MUHASABAH DIRIKU SENDIRI


AKU BERSASTRA TANDA AKU KOREKSI DIRIKU SENDIRI
BILAMANA ORANG LAIN BACA KARYA SASTRAKU
ITU DITUJUKAN UNTUK DIRIKU SENDIRI BUKAN ORANG YANG MEMBACA
BILA KUCERMIN DIRIKU SENDIRI YANG KULIHAT DIRIKU SEDANG
DIKAFANKAN MENUNGGU UNTUK DIKEBUMIKAN.
ITULAH SASTERAKU DUNIAKU
BUKAN MENGAJAR ORANG LAIN
TAPI MENGAJAR DIRI SENDIRI
BILA MATI ANAK ADAM ITU
BUKAN DARJAT DAN PANGKAT YANG DIBAWA PERGI
CUMALAH KAIN PUTIH PEMBALUT JASAD
YANG KERAS KAKU BISU
UNTUK SIAP SEDIA
MENJAWAB SOALAN DI KUBUR
ANDAI AKU TERGOLONG ORANG YANG SEMASA HAYATNYA
SUKA MENGUMPAT KEJI ORANG, BERLAGAK SOMBONG, BERBANGGA DIRI DENGAN KEKAYAAN YANG DIMILIKI DAN SUKA MEMUTUSKAN SILATURRAHIM
MAKA NERAKALAH TEMPATKU NAUZUBILLAH
MOGA ALLAH TERIMA TAUBATKU
TERIMA JUGA TAUBAT ORANG YANG MEMBUATKAN SASTRAKU TERLUKA
AAMIIN YANG RABBAL A'LAMIIN


RATU RIMBA NIAGARA
7 Rejab 1435H
7 Mei 2014


JALINAN PUISI CINTA BAWA KE SYURGA-NYA

Duhai sahabat yang kusayang dari dulu hingga kini...
Airmatamu airmataku
Kita sama-sama ketawa dalam duka
Kita sama-sama berpuisi
Menyulam kata-kata indah
Ada kalanya kita terluka hati dek tersalah berbicara puisi
Kerana kita insan yang tak sempurna
Makanya maafkan aku
Sepanjang persahabatan kita
Buatkan mu terluka
Aku amat percaya
Luka didunia ini masih bisa dirawat kok
Dengan saling memaafkan
Justru salam damai sampai mati kita damai
Salam rindu yang telah lama terpendam
Salam sayang...
Sayang...sayang...sayang
Padamu...
Pada semua sahabat puisi tersayang
Biar di Grup DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO
Kita berkumpul semula
Berpuisi seperti
Di taman-taman Syurga
Berpuisi seolah esok akan mati
Mana tahu kita bisa senyum
Tika hari mati
Kerana masalah remeh-temeh dunia kita sudah selesaikan
Sebelum mati
Dan Insya-Allah di akhirat nanti
Kita tidak akan ditanya
Segalanya sudah bersih hati tika di dunia
Kerana di Syurga diterima cuma amalan yang bersih
Kirim salam sayang aku pada semua sahabat
Puisi kita di sini yang pernah mengenaliku
Dan sahabat baikmu vra bella
Katakan aku minta maaf pada mereka semua
Kerana aku terdera rindu pada kawan-kawanku
Kawan-kawan puisiku
Mana tahu puisi kita yang lahir dari kalbu nan suci
Ini bisa diterima-Nya sebagai bekalan di Sana nanti
Dan sama-sama berpuisi di Di-Syurga-Nya juga
Alangkah bahagia...kekal abadi bersahabat
Berkat berkasih sayang atas nama jalinan
Puisi Cinta Bawa Ke Syurga-Nya
Allah Maha Pengasih Maha Penyayang
Berkat kasih yang tulus ikhlas... ikhlas kerana-Nya
Kita bersama mematri kasih persahabatan
Hingga ke Syurga-Nya
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

Karya: Putri Rimba Niagara
17 Mei 2012
(PETIKAN WALL GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
20 Jun 2012

Ibrahim Bakar, Sitisyukur Binti Ahmad and Aam Dot My like your post in MELAYU dalam CERPEN ASIA TENGGARA: "INDAHNYA MEMPUNYAI SAHABAT SEPERTIMU..."
6 people like this.

Rusli Saleh puan RABIAH sy rase sdri layak menerima title PHD,dalam dlm bidang sastra mnurut penilaian sy sdri seorang yg keritis dlm bdng sastra


Rabeah Binti Mohd Ali Saudara Rusli Saleh, andai saya dikurniakan title PHD dalam bidang sastra itu adalah sebenarnya untuk generasi kini dan akan datang tanda moyang mereka menulis bahan yang berkualiti untuk mereka mengkaji menghayati . Bahan sastra yang ditinggalkan adalah lambang kasih sayang semua moyang mereka yang telah pergi ke alam Abadi bertemu Ilahi. Moga Allah SWT memberkati usaha ini. Aamiin.
SURAH~> AN-NAHL.


(Ayat 68)
Menjauhi dari orang zalim...

68. Dan Tuhanmu mewahyukan kepada lebah: "Buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, di pohon-pohon kayu dan di bangunan-bangunan yang di buat manusia.

Manda Conai Aslm wbt slmt petang sahabat ku Ratu.Rimba sungguh indah kata didlm puisi terpaku qu menbaca hebat pernulisan.subhanallah kurnian Allah bagi pada hamba di bidang sastera
Rabeah Binti Mohd Ali Wsalam wr wb, tiada apa yang hendak kulafazkan sahabatku melainkan SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKABAR.

Jika kamu membaca karya yang kutulis terpaku kerana keindahan kata-kata, aku yang menulis lagilah teruja , bukan kagum dengan diri sendiri tapi aku kagum dengan KEBESARAN TUHAN mengilhamkan padaku kata-kata yang indah-indah setiap hari setiap saat sehingga aku menangis tatkala menulis , setiap kata-kata indahNya bagaikan aku sedang mengutip permata yang berguguran dari Syurga, SUBHANALLAH terlalu banyak sehingga tak terkutip olehku hinggakan aku malu jika aku abaikan walaupun sebutir permata Syurga.
Andailah aku tiada rasa penat dan letih aku mahu menulis tanpa henti selagi ilhamNya datang tapi apakan dayaku aku cuma manusia biasa namun aku masih berharap Allah masih sudi mengurniakan ilham padaku sehingga terhenti nafas terhentilah pena. Aamiin.

Rashid Kocai and 7 others like this.
Comments

Manda Conai INDAH NYA MEMILIKI.TEMAN ALAM.MAYA MENYAPA QU TANPA SUARA MENBUAT HATI TERPADAYA DENGAN.KATA INDAH SEKALI DI ALAM SASTERA RUMPUM MELAYU NUSANTARA MEMBUAT QU TERBUAI MENBACA DI ALAM ILMU SASTERA INDAH SEKALI SFPERTI CINDIAKAWAN NEGARA. ZABBA MENINGAL PERNULISAN INDAH SEKALI MUNCUL SAETERAN DIDLAM DIALAM MAYA SAHABAT KU DUNIA AKHIRAT RABEAH DIANTARA PEMINAT SETIA KU APABILA MENBACANYA KU BERADX SUSANA YG INDAH SEKALI SAHABAT MENYAMBUNG WARISAN MELAYI DUNIA SASTERA NUSANTARA RUMPUM MELAYU NEGARA ASIAN WAHAI SAHABAT QU PERJUNGZN DUNIA PERNULISAN QU DIANTARA PEMINAT PENULISAN MU QU MENMINTA MAAF ANDAINYA KATA QU MEMGURIS HATI MU.KU PANDAI BERBICARA HARAP MAAF WAHAI SAHABAT DUNIA AKHIRAT SELSMAT DI AWAL WAKTI QU TYPE SECARA HATI.IKHLAS BILA HATI BERBICARA

Rabeah Binti Mohd Ali Sahabatku Manda...kau di antara peminat setia sasteraku yang berbicara setulus hati...apabila hati berkata-kata tiada akan bercabang seribu tapi kata-katanya terus diilhamkan dari Allah swt...kerana setiap yang baik datang dari Allah swt. Setiap pertemuan hati yang diaturkan oleh Allah SWT amat kusyukuri sepanjang hayatku . Terima kasih sahabatku manda. Moga persahabatan kita diredhai Allah dunia akhirat. Andai ku pergi sebelummu ku tunggumu di pintu Syurga andai kau pergi sebelumku tunggulah aku di pintu Syurga, kita saling menunggu di Syurga itulah hikmah di sebalik pertemuan kita ini, indahkan! Moga Allah makbulkan segala niat sucimu niat suciku . AAmiin .

Manda Conai maaf tulisan byk tersasar selamat pagi diawal waktu

Rabeah Binti Mohd Ali Tersasar dalam tulisan tak apa tapi jangan tersasar dalam bicara hati penulisan...hehehe
Like · Reply · Yesterday at 8:11am

JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !


SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'

MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH

'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'

As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
17 RABI'UL AKHIR 1437H
27 JANUARI 2016



KITA SEHATI SEJIWA DEMI-NYA


"SALAM MAULIDUR RASUL12 RABI'UL AWWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"



0 comments:

Post a Comment

 
;