Thursday 28 January 2016

MUJAHID FISABILILLAH-MU (481) TIADA MUSTAHIL BAGI ALLAH JIKA DIA KEHENDAKI,'KUN FAYAKUN'


MUJAHID FISABILILLAH-MU (481) TIADA MUSTAHIL BAGI ALLAH JIKA DIA KEHENDAKI,'KUN FAYAKUN'
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
Aaron Aziz's photo.
Aaron Aziz
Agak2 karya kreatif ni boleh dapat 100 likes x ? heart emoticon
Jom LIKE -> Full House Gadjet like emoticon
KU KARANGKAN PUISI CINTA UNTUK-MU ALLAH
ALLAH CINTA-MU TERLALULAH INDAH
TIDAK DAPAT DILAFAZKAN DENGAN KATA-KATA
AKU PENDAMBA CINTA DAN RINDU-MU
KUKARANGKAN PUISI CINTA TANDA LUAHAN HATIKU
KAU BALAS BERIBU-RIBU KARYA CINTA BERTEMAKAN PUISI-PUISI CINTA-MU
HINGGA AKU TERUJA SETIAP HARI UNTUK TERUS MENULIS DAN MENULIS
MENULIS TANPA HENTI
ANDAI AKU KELELAHAN MAAFKAN AKU
AKU TERLALU SAYANG UNTUK MELEPASKAN BEGITU SAJA ILHAM DARI-MU
AKU BERSYUKUR YA ALLAH TEMAN-TEMAN ALAMMAYAKU
MENYIARKAN GAMBAR DAN KATA-KATA MENYEJUKKAN IMANKU
SEHINGGA APA YANG MEREKA SIARKAN MENJADI
SUMBER INSPIRASIKU BERKARYA
PASTINYA MEREKA JUGA INGIN
MERAIH CINTA DAN RINDU-MU
DENGAN BELAS KASIHAN-MU TANPA BATAS YA ALLAH
KAU BALASLAH CINTA DAN RINDU KAMI PADA-MU
DAN KEKASIH-MU NABI MUHAMMAD SAW
DENGAN NUR HIDAYAH KASIH-MU PADA KAMI SEMUA
DI KALA KAMI HIDUP DAN DI KALA KAMI MATI
BERIKAN NUR HIDAYAH KASIH-MU
KEPADA SEMUA YANG MEMBACA KARYA SASTERA
YANG KUTULIS , KARYA YANG KUTULIS MATLAMATNYA
CUMA SATU MAHUKAN CINTA-MU DAN REDHA-MU
CINTA DAN REDHA-MU ITU
MEMBUATKAN KAMI HIDUP DI DUNIA INI
BAGAIKAN TAMAN-TAMAN SYURGA
BERAMAL KERANA MAHUKAN PANDANGAN-MU
BERBUAT BAIK DAN BERBAKTI KEPADA MANUSIA SEMATA KERANA-MU. HIDUP DAN MATIKAN KAMI DALAM KEBAIKAN DALAM REDHA-MU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
RATU RIMBA NIAGARA
10 Muharram 1435H
14 November 2013M
GUBAHAN BUNGA-BUNGA SASTERAKU UNTUKMU PENGHUNI ALAMMAYA...
BUNGA-BUNGA SASTERAKU KUTERBANGKAN DI SUDUT HATIMU.INGIN KUTEMPA SASTERAKU AGAR MENJADI SERPIHAN HATI LALU MENELUSURI JIWAMU , JIKA KAU MULA MEMAHAMI DAN MERASAINYA DI SITULAH BERMULANYA DUNIA SASTERAKU DALAM JIWAMU...... ANDAINYA ADA YANG TIDAK BERKENAN DI HATIMU DALAM DUNIA SASTERAKU TEGURLAH AKU DENGAN KATA-KATA NAN INDAH KERANA KATA-KATA NAN INDAH ITULAH YANG AKAN MENGHIDUPKAN DUNIA SASTERAKU. SETIAP HARI AKU DILIMPAHI ILHAM YANG TAK PUTUS-PUTUS DARI-NYA. KERANA KETERUJAAN ITU AKU INGIN BERKONGSI DENGAN SELURUH PENGHUNI ALAMMAYA...TIADA NIAT SEBESAR ZAHRAH PUN UNTUK BERBANGGGA DIRI.
SETIAP KALI AKU MENGARANG MENGENAI KETUHANAN, ROH, ALAM BARZAH DAN LAIN-LAIN BUKAN NIATKU UNTUK MENGAJAR SESIAPA, ITU ADALAH UNTUK MUHASABAH DIRIKU SENDIRI YANG SENTIASA LUPA TANGGUNGJAWAB SEBAGAI KHALIFAH-NYA DI MUKA BUMI INI. JIKA KAU MASIH LAGI TIDAK MEMAHAMI DUNIA SASTERAKU MAKA JANGAN CEMUH DUNIA SASTERAKU BIARKAN SASTERAKU KESENDIRIAAN BARANGKALI SASTERAKU TIDAK DAPAT BERTAHTA DI HATIMU. NAMUN BEGITU DUNIA SASTERAKU TIDAK AKAN MENGALAH AKAN TERUS BERSASTERA, AKAN KUBIARKAN CURAHAN ILHAMKU MENGALIR DI DUNIA SASTERAKU TANPA ADA SEKATAN DARIPADA MEREKA YANG TIDAK MEMAHAMINYA KERANA ITU ADALAH DUNIA SASTERAKU. AKU YAKIN SATU SAAT NANTI AKAN HADIR PENGHUNI ALAMMAYA YANG MEMAHAMI DAN MERASAI KEINDAHAN DUNIA SASTERAKU....PENGAKHIRAN AKAN HANYA ADA SATU MATLAMAT KENAPA AKU BERSASTERA,,,,,, KERANA AKU MAHUKAN MENDAPAT KEREDHAAN DARI-NYA AGAR BERSAMA MEMBINA JAMBATAN KE SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
10 Muharram 1435H
14 November 2013M
Aaron Aziz
Agak2 karya kreatif ni boleh dapat 100 likes x ? heart emoticon
Jom LIKE -> Full House Gadjet like emoticon
YA ALLAH YA TUHAN KAMI JADIKANLAH KALIMAH SYURGA INI PENYAMBUNG HATIKU HATINYA HATI SEMUA SAUDARA SEISLAMKU BERJUANG DEMI-MU SEHINGGA NAFAS TERAKHIR KAMI . BERSAMA MEREKA YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT DI SYURGAWI MEMANDANG WAJAH-MU .AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
HIKMAH DI SEBALIK TAKDIR AKU MENJADI PENULIS TAK BERNAMA
Rabeah Binti Mohd Ali
HIKMAH DI SEBALIK TAKDIR AKU MENJADI PENULIS
APAPUN TERIMA KASIH ATAS PANDANGAN DAN TEGURAN TAPI CARA KAMU MENEGUR KU TAHU KAMU SEORANG YANG ARIF BERSASTRA , 'DIPENDEKKAN BIAR MENGENA DENGAN CIRI SASTRANYA. BERARTI SASTERA YANG KUTULIS TAK MENGENA CIRI SASTRANYA.
SEBELUM INI AKU DIKRITIK SEHINGGA BOLEH MEMBUATKAN AKU TIDAK AKAN MENULIS SELAMANYA. DAN AKU TELAH TERLALI DENGAN SETIAP KEJIAN YANG DIBERIKAN PADA SETIAP KARYA YANG KUTULIS.
1) MENULIS TERLALU BANYAK MACAM TAK ADA HARI ESOK
2) SUDAHLAH TERLALU BANYAK PANJANG PULAK TU MACAM ORANG KEMABUKAN ARAK
3) KARYA YANG DITULIS TIADA NILAIAN BAGAIKAN PASIR TAK BERHARGA
4) KERANA TERLALU PANJANG ELOK SAJA DIMAKAN ANAI-ANAI
5) KARYA YANG DITULIS BUKAN KARYA SENDIRI CURI DARI ORANG LAIN 'COPY PASTE'
6) JANGAN PERNAH MENGAKU PENULIS KERANA NAMAMU TIADA TERSENARAIPUN DI MALAYSIA JAUH SEKALI DI INDONESIA JAUH SEKALI DI BRUNEI JAUH SEKALI DI SINGAPURA JAUH SEKALI DI THAILAND
ORANG-ORANG DI GROUP ATAU DI MANA-MANA ALAMMAYA JANGAN TERPEDAYA DENGAN PENULISANNYA SEBAB COPY PASTE KARYA ORANG LAIN.
7) KARYA-KARYA YANG DITULIS BAGAIKAN SAMPAH MENGGANGGU WALL ORANG LAIN MAKANYA ELOK DIREMOVEKAN DARI GROUP KERANA MEMBAWA VAIRUS PERPECAHAN KEPADA AHLI-AHLI LAIN.
BANYAK GROUP YANG MEREMOVEKAN AKU DAN AKU MENARIK DIRI GARA-GARA KOMENTAR YANG MEMATIKAN URAT SARAFKU UNTUK BERSASTERA. PERNAH AKU MENANGIS TIGA HARI TIGA MALAM KECEWA SANGAT-SANGAT APABILA AKU DIHINA DIKUTUK SENGAJA DIMALUKAN PADA SEMUA AHLI GROUP .
ALLAH MEMUJUKKU
AKU TENANG SEMULA
DAN AKU BERAZAM AKAN TERUS MENULIS DAN MENULIS
BIARPUN DIHUJAT DIGUNJING DIHINA DIKUTUK SEHINGGA TERDUDUK
AKU SUDAH TAK KISAH
ASALKAN AKU SUKA DENGAN DUNIA SASTERAKU
ASALKAN TUHAN REDHA DENGAN PENULISANKU
ASALKAN AKU TULIS TIDAK MEMBUAT ONAR
MENFITNAH MENYAKITKAN HATI ORANG
AKU HANYA MAHU TULIS YANG BAIK-BAIK SAJA
PILIHAN ADA DI TANGANKU
OTAK ADA BOLEH BERFIKIR
MAHU TULIS YANG BAIK KE
ATAU YANG TAK BAIK
JIKA DITULIS YANG BAIK ITU DARI TUHAN MESTI TULIS
JIKA TAK BAIK DARI DIRI SENDIRI FIKIR SEBELUM TULIS
BETAPA PENTINGNYA SASTERAKU
SEBAB ITU AKU PASTIKAN RAKAN FBKU
YANG AKTIF BERKOMUNIKASI DENGAN KARYAKU
INI LIKE PUN TIDAK KOMENTAR PUN TIDAK
JAUH SEKALI HENDAK MEREALITIKAN SASTERAKU MENJADI KENYATAAN
LEBIH BAIKLAH AKU CARI RAKAN FBKU YANG SEJUJURNYA MAHU
MENDUKUNG/MENYOKONG CITA-CITA SASTERAKU MENJADI KENYATAAN...
LAMAN FBKU ADALAH MEDAN JUANGKU BERSASTRA
DI GROUP AKU DIJEMPUT MENJADI AHLI GROUP TANPA IZINKU
KERANA AKU DIJEMPUT RUGI JIKA TIDAK SIARKAN KARYAKU
SETAKAT AKU DIREMOVEKAN DARI GROUP OLEH ADMIN DAN AHLINYA
SUDAH MENJADI PERKARA BIASA BAGIKU
JIKA DULU AKU BERSEDIH
SEKARANG TIDAK LAGI
AKU DIREMOVE
AKU MEREMOVE
SUDAH TIADA JADI MASALAH LAGI BAGIKU
KERANA AKU MENULIS BUKAN KERANA MANUSIA
JIKA KERANA MANUSIA PASTI AKU TIDAK SIARKAN KARYAKU SECARA PERCUMA
LEBIH BAIK AKU SIMPAN CARI PENERBIT
BOLEH DAPAT DUIT BOLEH JADI KAYA RAYA
SEKARANG INI HENDAK TERUSKAN PERJUANGAN PUN DALAM SERBA KESULITAN DAN KEPAYAHAN
TAPI AKU TERUSKAN JUGA DENGAN SABAR
ANDAI ADA YANG BERMINAT DENGAN KARYAKU UNTUK KOLEKSI SENDIRI
TAK APA AKU IZINKAN JIKA MAHU JADIKAN PERNIAGAAN KENALAH
MINTA IZIN DARIKU DULU KEUNTUNGAN BOLEH DIFIKIRKAN BERSAMA-SAMA
UNTUNG SAMA UNTUNG
UNTUNG DUNIA AKHIRAT
ITULAH HIKMAH DI SEBALIK TAKDIR AKU MENJADI SEORANG PENULIS
MOGA ALLAH TERIMA SEGALA APA YANG KUTULIS AAMIIN.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
12 Muharram 1435H
16 November 2013M
·

KASIHKU KASIHMU MEWANGI DI DUNIA MENGHARUM DI SYURGA
Rabeah Binti Mohd Ali
KASIHKU KASIHMU MEWANGI DI DUNIA MENGHARUM DI SYURGA
INDAHNYA PERSAHABATAN ATAS DASAR KERANA-NYA
sahabat...
semalam hatiku terus dilukai
kusangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari
pedih terseksa
pabila dulu kita saling sokong menyokong
saling meniupkan api berjuangan agar terus membara
tapi tak sampai sepurnama
kau terus membisu seribu bahasa
kau terus menyepikan diri
aku tak tahu apa salahku
hingga kau bilang
kau tak pernah kasih dan sayang padaku
dan mohon pengertian dariku
kenapa begitu sahabat?
apa salahku
bukankah kau pernah berjanji
untuk setia menjadi sahabatku
walau apapun terjadi
walaupun ombak tsunami membadai-badai
menimpa persahabatan kita...
agar kaulah
satriaku srikandiku
yang akan merealitikan cita-cita sasteraku
janji tinggal janji
janji terus ditelan bayu mega senja
sahabat...
aku tidak kisah tentang janjimu itu
kerana hati manusia
akan berubah-ubah
cuma yang memahami
apa itu janji kerana Allah ...
kerana Allah aku berjanji
itulah saja janji yang boleh dipercayai
selain daripada itu cumalah palsu duniawi
sahabat ....
adakah kerana kamu
tidak melunasi janji
kamu terus bencikan aku
hingga kamu sepikan aku?
hingga kamu bencikan aku
hingga tidak pedulikan aku lagi
sakit ke aku sihat ke aku
susah ke aku
semuanya kau tak ambil peduli lagi
kau terus sepikan aku sesepinya
seolah aku tidak wujud lagi di hatimu
aku sedih ...sedih sangat sahabat...
kenapa kau tega buatku begini
kenapa kau tak seperti mula kita kenal dulu
sahabat....
tika kau menyahut persahabatan kita
bunga-bunga kasih
bunga-bunga sayang
bunga-bunga rindu
bunga-bunga perjuangan
semuanya terlalu indah bagiku
setiap hari aku bagaikan bertemankan
bunga-bunga pelangi nan terlalu indah
berada di taman hatiku
aku bagaikan berada di Taman-Taman Syurga
setiap hari kupu-kupu pelbagai warna
berterbangan dan singgah
mengindahkan lagi Taman Bunga Pelangi Kasih ku
begitulah indah persahabatan kita
tapi kini satu demi satu
pergi dariku
satu demi satu
tinggalkan aku
tinggallah aku sendiriaan
Sahabat ....
kerana kau begitu tega
membuatkan aku terus terluka
jika tidak sukakan aku lagi
kenapa kau tak pergi
dari taman hatiku ini
kenapa engkau nak
terus menerus sakitkan hatiku
agar terus terluka?
kerana aku tak mahu kau terus
tega membuatkan aku terluka
aku akan pergi darimu
walaupun aku pergi darimu
aku tetap menghargaimu
kerana suatu masa dulu
kau pernah menjadi
sahabat yang terbaik untukku
yang pernah bertandang di hati ini
cuma barangkali
ada sebab-sebab tertentu
yang aku tidak tahu
kenapa kau bencikan aku
kenapa kau tega membuatkan aku terus terluka tanpa ehsanmu
tak apalah sahabat berkasih sayang tidak boleh dipaksa-paksa
orang tak sayang
sayang jadi melayang
biarlah melayang terus agar tak dua-dua tersakiti hati terkecewa
Sahabat...
perpisahan ini adalah atas kehendakmu
maka redhakanlah perpisahan ini
lagi pun
aku sudah putus asa
untuk menjadi si pungguk rindukan bulan
bulan tak sudi berkasih denganku
barangkali bulan sudah ada si pungguk
yang bersuara emas bagaikan buluh perindu
kerana aku sedar siapa aku di hatimu
biarlah aku undur diri
dari persahabatan yang mendera jiwaku ini
barangkali kita ditakdirkan tidak menjadi sahabat di dunia ini
manalah tahu kita ditakdirkan menjadi sahabat di Syurga Aamiin
Sahabat....
jika di dunia ini
aku tiada harapan lagi untuk menjadi sahabatmu
di Syurga nanti
kau tak akan sepikan aku lagi
kau tak akan lukakan hatiku lagi
kau sentiasa membahagiakan aku
kau sentiasa membuatkan aku tersenyum indah
kita saling membahagiakan
ALLAHU AKBAR indahnya di saat itu
moga Allah makbulkan
aku dapat bersamamu di Syurgawi nanti
memandang wajah Allah Azawajallah
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas,
yang merinduimu selalu
berpisah namun hati tak terpisah
namun kasih tetap tersimpul mati di hati ini
sampai hujung nyawa kubawa kasih
kasih persaudaraan sesama islam
sentiasa mewangi di dunia mengharum di Syurga
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
3 Muharram 1435H
7 November 2013M
Robie Iean likes this.
Comments
Rabeah Binti Mohd Ali
Write a comment...
TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'KOTA SASTRA KHAZANAH WARISAN BANGSA NUSANTARA DIREALITIKAN KDYMM MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN'
Karya KDYMM Maharaja Kutai Mulawarman, YM Kedaton Kraton Wahyu Utama,
Ratu Rimba Niagara, Bunda Ratu Negari 1 & Andri Bayuardi
Rabeah Binti Mohd Ali
TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'KOTA SASTRA KHAZANAH WARISAN BANGSA NUSANTARA DIREALITIKAN KDYMM MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN'
Karya KDYMM Maharaja Kutai Mulawarman, YM Kedaton Kraton Wahyu Utama,
Ratu Rimba Niagara, Bunda Ratu Negari 1 & Andri Bayuardi
BABAK 1
Maharaja Kutai Mulawarman
Kami Persembahkan Penghargaan Termatrai Bagi Penyair Ulung Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua//////////////kedamaian dunia akan berpatut dalam syair gurindam..............
WARKAH UNTUK KDYMM MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN
Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh
Syukur Alhamdulillah kepada Allah swt kerana dengan Limpahan Rahmat Kasih-Nya
dengan izin-NYa dibukakan hati seorang hamba-Nya yang diberikan darjat raja untuk memerintah dengan adil kepada semua rakyat jelata nusantara dan juga dunia.
Terima kasih yang tidak terhingga kepada KDYMM Maharaja Kutai Mulawarman karena sudi menganugerahkan patik sebagai ,'PENYAIR ULUNG PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA' . Anugerah ini amatlah besar artinya bagi patik karena anugerah ini adalah kejayaan untuk anak bangsa ibu pertiwi SeNusantara Alhamdulillah. Anugerah ini secara tidak langsung menyuntik semangat patik untuk terus berusaha mencapai kejayaan di bidang sastra yang amat patik minati ini.
Jika dulu patik menulis kerana patik minat tapi sekarang minat sudah bertukar menjadi sebuah perjuangan untuk anak bangsa ibu pertiwi nusantara di lima benua malah di seluruh dunia. In Sha Allah..patik akan usahakan sedaya mampu patik untuk berjaya di bidang sastra.
Memandangkan patik menulis pelbagai tema...
Tema Ketuhanan, Raja, Pemimpin, Rakyat, Peperangan, Politik,Kenegaraan dan sebagainya. Ditulis dalam bentuk pantun, syair, puisi dan gurindam...
Untuk pengetahuan tuanku ...sejak pertama kali mendengar nama , "MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN," terdetik di hati patik seakan pernah dengar nama ini..barangkali semasa patik pernah belajar sejarah di sekolah suatu ketika dulu. Tidak sangka pula dapat mengenali tuanku dengan lebih dekat lagi di alammaya dan tidak sama sekali menyangka tuanku sudi menghargai penulisan patik yang telah patik sumbangkan.
Jika dahulu patik menulis kisah dongengan diRaja dengan pelbagai tajuk tapi bila berkawan dengan kerabat diraja dan bangsawan di alammaya ini patik mengolah kisah diRaja yang realiti. Patik amat bersyukur dan bertuah kerana dunia Istana dan raja-raja terlalu dekat dengan jiwa patik walaupun patik bukanlah berketurunan raja tapi minat dengan dunia raja-raja dan istana sehinggakan patik wujudkan kerajaan imaginasi patik iaitu , 'KERAJAAN RIMBA NIAGARA' patik sebagai Raja memerintah rakyat rimba.Bukanlah patik ini taksub hendak menjadi raja atau ratu...itu semua sebagai pencetus inspirasi patik berkarya agar lebih menjiwai watak sebagai seorang raja. Patik mahu rasakan bagaimana kasihnya raja kepada rakyat baginda.
In Shaa Allah berkat usaha patik yang tidak mengenal putus asa patik telah berjaya mengarang lebih ratusan teater bangsawan diRaja Pelbagai tema...setiap hari Allah memberi ilham tidak putus-putus kepada patik berkarya.
Bertambah terujanya patik dengan dunia sastra yang patik dambakan apabila YM Kedaton Kraton Wahyu Utama sudi membukukan karya-karya patik untuk dipromosikan sebagai KARYA KHAZANAH WARISAN BANGSA NUSANTARA.Begitu juga dengan BUNDA RATU NEGARI 1 akan mengusaha karya bersamanya dan kami bercita-cita mahu WUJUDKAN,'KOTA SASTRA KHAZANAH WARISAN BANGSA NUSANTARA,' Di dalamnya segala bersangkut paut dengan karya yang patik hasilkan akan direalitikan di kota Sastra Nusantara tersebut. Pementasan Teater Bangsawan DiRaja adalah tema segala bentuk bangsawan diRaja untuk dipertontonkan kepada rakyat nusantara.
Baru-baru ini seorang actor menyatakan karya-karya patik amat bagus sekali jika difilemkan atau di pentaskan sebagai Teater Bangsawan diRaja. Dia sanggup untuk menfilemkan karya-karya patik dan mementaskan sebagai Teater Bangsawan diRaja.Amatlah gembira sekali. Memandangkan ingin menjaga HAK CIPTA KARYA KHAZANAH WARISAN BANGSA NUSANTARA makanya patik amatlah berbesar hati jika KDYMM sudi menjadi penaja kepada filem untuk karya patik . Tajuk Karya patik yang hendak difilemkan , 'PUTRA DUYUNG'.Andainya putra duyung ini berjaya difilemkan , Putera duyung akan dijadikan Pementasan Teater , Animasi kanak-kanak, buku cerita kanak dan pelbagai lagi.
Sekiranya PUTRA DUYUNG berjaya kisah-kisah diRaja yang lain pula menyusul dan insya Allah andai berjaya maka terlaksanakan KOTA SASTRA KHAZANAH BANGSA NUSANTARA bakal terwujud..In Shaa Allah Aamiin.
Moga permohonan patik untuk memohon jasa baik KDYMM menaja kos pembikinan filem , 'PUTRA DUYUNG' dapat tuanku pertimbangkan.Jika permohonan ini berjaya maka secara tidak langsung cita-cita patik dan anakbangsa nusantara berjaya juga In Sha Allah . Aamiin.
Kerjasama dari tuanku dalam menimbangkan permohonan patik ini amatlah patik hargai dan akan dikenang sepanjang hayat hidup patik...hanya Allah sahajalah yang dapat membalas budi baik tuanku. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Sekian Wassalam.
Dengan ingatan tulus ikhlas,
Ratu Rimba Niagara
Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
9 Zulhijjan 1434H
13 Oktober 2013M
Maharaja Kutai Mulawarman Adinda Ratu Rimba Semoga segera berjaya terbitkan buku tentang sair sair yg tertuang di FB sangat hebat menjadi ingatan kelak///////////////
Ratu Rimba Niagara Sudi ke kanda tuanku sposor kos penerbitannya.Dan sposor untk filem Putera Duyung.
Maharaja Kutai Mulawarman jika Allah ijinkan maka pastilah adinda..............
Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah.Sekarang ini producer filem sudah bersiap sedia mahu menfilemkan sekiranya ada dana...makanya dinda beritahu agar sediakan berapakah bajet yang diperlukan. Dan bila dia sudah beritahu berapakah peruntukan yang diperlukan dinda beritahu kanda tuanku ya...sesegera mungkin. In Sha Allah . Aamiin.
Sebelumnya dinda ada kemukakan pada actor tersebut kenapa skrip putera duyung tidak saja diberikan kepada producer lantas difilemkan...katanya demi menjaga HARTA HAK CIPTA KHAZANAH WARISAN BANGSA eloklah diusahakan sendiri. Sebab itu dinda terpaksa mencari sponsor yang sudi memberi kerjasama dalam usaha memartabatkan khazanah sastra warisan anak bangsa nusantara dan secara tidak langsung MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA IN SHAA ALLAH AAMIIN.
Maharaja Kutai Mulawarman AMIN
Ratu Rimba Niagara SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
KUASA ALLAH MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI
MOGA DENGAN RAHMAT KASIH-NYA ALLAH
ALLAH MELIMPAHKAN REZEKI YANG MELIMPAH RUAHKAN KEPADA
KDYMM MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN
DI DIRAHMATI HIDUP DAN DI KALA MANGKAT NANTI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Sergey Mikiten
Sergey Mikiten's photo.
SEJAMBAK BUNGA TAHNIAH UNTUK PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
SEBAGAI BALASAN TERIMA KASIH DIKIRIMI SENYUMAN PELANGI NAN INDAH
KEPADA SEMUA YANG SUDI MENYOKONG/MENDUKUNG PERJUANGAN CITA-CITA SASTRA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA UNTUK DIREALITIKAN BERSAMA.
Syukur Alhamdulillah sebanyak-banyak-Nya kepada Allah swt Dikurniakan bakat menulis untuk menebarkan kasih sayang kepada semua makhluk ciptaan-Nya atas dasar karena-Nya. Hidup berkasih sayang, saling berbelas kasihan, bantu membantu, bekerjasama dalam perkara kebajikan bersama mendamaikan bumi ini agar sejahtera aman damai didiami seluruh penghuni bumi ini. Andai tiba saatnya nanti kita tiada di dunia ini ..pewaris yang mewarisi bumi ini pasti rasa bersyukur dan gembira karena pernah memiliki moyang yang sangat sayang kepada mereka sudi menghadiahkan kesejahteraan dan kedamaiman bumi ini. Inilah hikmah kenapa kita ditemukan agar saling memainkan tanggungjawab masing-masing mengamankan dunia ini.
Terima kasih tidak terhingga kepada KDYMM Maharaja Kutai Mulawarman sudi mendukung/menyokong dan menaja hasil karya Ratu Rimba Niagara agar dapat direalitikan di alam nyata. Junjung kasih dan terima kasih kepada tuanku kerana memahami cita-cita sastra nusantara yang didambakan. In Shaa Allah sokongan yang diberikan ini akan dijayakan yang terbaik dan terdaya mungkin.
Terima kasih juga semua yang sudi mengucapkan tahniah kepada Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua , sesungguhnya amat terharu sekali dan diucapkan terima kasih biarpun terpisah jauh berbeda latar belakang dan negara tapi masih sudi memberi dukungan/sokongan yang tidak berbelah bagi.
Jambangan bunga tahniah diterima dengan rasa syukur diiringi senyuman pelangi nan indah. Senyuman pelangi nan indah ini dikirimkan kepada
KDYMM Maharaja Kutai Mulawarman
YM Sir Kurt Alleyne
YM Syed Kazim Kaza
YM Indra Utama Nasution
YM Sergey Mikiten
dan semua yang sudi menyokong secara langsung atau tidak langsung
"Bilamana kulihat gambar semut memikul beban itu kena sangat dengan perjuanganku...wal hal aku berada dalam kumpulan semut yang dikenali semangat gotong royong tapi di gambar ini semut-semut yang lain terus berjalan menuju haluan masing-masing tanpa mempedulikan beban rakan semut mereka tanpa ehsanpun, mana perginya falasafah semut, BERAT SAMA DIPIKUL RINGAN SAMA DIJINJING? Cuma yang ku tahu di alam realiti semut mereka saling bergotong royong waima jika rakan mereka mati pun mereka bergotong royong mengangkat rakan mereka yang sudah mati itu untuk sama dipusarakan. INDAHKAN KEHIDUPAN SEMUT?"
Moga semangat juang semut menjadi idola kita semua dalam segala misi dan visi yang hendak kita perjuangkan. Aameen."
"BERAT SAMA DIPIKUL RINGAN SAMA DIJINJING"
YAKINLAH DENGAN JANJI ALLAH
Yakinlah dengan janji yang telah Allah
janjikan pada hamba-Nya
yang yakin dengan Kekuasaan Allah
mengatasi segala-Nya. Janji Allah pasti
karena Dia tidak akan memungkiri janji.
Moga kita tergolong dalam golongan yang bila berjanji kita tepati.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Makanya marilah kita semua untuk saling memberi kerjasama atas kelebihan yang ada pada kita dibagikan/dikongsikan agar bumi ini nanti dapat kita wariskan kepada generasi selepas kita tiada di dunia ini dalam aman damai dan sejahtera untuk didiami. In Shaa Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas,
Ratu Rimba Niagara
Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
9 Zulhijjah 1434H
14 Oktober 2013M
BABAK 2
TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'TAKDIR DALAM KETENTUAN-NYA'
Karya: Ratu Rimba Niagara, Bunda Ratu Negari 1 & Andri Bayuardi
SEKUAT MANA PUN MANUSIA TIDAK BOLEH MELAWAN TAKDIR ALLAH
TIADA MANUSIA YANG KUAT DI DUNIA INI
KERANA SEKUAT MANA PUN DIA
SEKAYA MANA PUN DIA
SEKUASA MANA PUN DIA
SEDARJAT MANA PUN DIA
DIA TIDAK AKAN BOLEH MELAWAN TAKDIR ALLAH
JIKA MAHU MENJADI HAMBA-NYA YANG SENTIASA KUAT
JADILAH YANG BOLEH TERIMA QADA DAN QADAR ALLAH
IN SHAA ALLAH AKAN KUAT DAN TABAH MENGHADAPI SEGALA DUGAAN AAMIIN
RATU RIMBA NIAGARA
7 Zulhijjah 1434H
12 Oktober 2013M
KETULUSAN HATIMU
Karya Bunda Ratu Negari 1
Ku sadar..disini arti ketulusan yang sesungguhnya
Yang tak kudapati...di tempat lain!
Ku mengerti..makna kebersamaan yang sebenarnya
Hanya denganmu..bukan yang lain!
Disini juga, tak pernah ada kebohongan, seperti tempat lain
Semua berjalan jujur, tanpa pura-pura
Ini bukan basa-basi...seperti kata politisi
Sahabatku.....arti kejujuran yang nyata
Tawa dan canda terdengar lepas di semua bahagiaku
Tangis pun mengalir pilu di setiap dukaku
Kurasakan beban itu, bukan apa-apa
Selagi bisa kita berbagi dalam suka dan sedih
Sahabatku, Tuhan telah mengirim malaikat
Yang bersemayam di jiwamu
Kini kutau mengapa? Tuhan memilihmu
Hadir diantara tawa dan tangisku
Engkau adalah pilihan dari kehendak-Nya
Sahabatku, waktu terus berjalan..itu artinya
Harus melangkah terus kedepan
Jalan ini sangat panjang, takkan kuat sendirian
Beratnya hidup, harus diperjuangkan
Sahabatku, bersamamu aku hidup
Bersamamu aku tegar
Tak goyah, meski di hadang badai
Sahabat..! yakinlah
Bersama, kita akan tegak berdiri
Jangan pikul sendiri semua beban
Biarlah segala menjadi milik kita agar menjadi ringan .
Karya: Bunda Ratu Negari I
MOGA PERSAHABATAN KITA SEMURNI HATI SYURGA AAMIIN
Sahabat dunia akhirat yang kukashi Bunda Ratu Negari 1...
Syukur tak terhingga sebanyak-banyak-Nya kepada Allah swt
kerana Kurniakan aku sahabat sebaikmu semurni hatimu
di kala aku tercari-cari di manakah sahabat sejati...
puas kunanti...puas ku dambakan hingga kini baru Allah makbulkan...
syukur Alhamdulillah
Tahukah kau sahabatku...
selama ini sahabat sejatiku
adalah
Alam ciptaaan Allah
Matahari, bulan, bintang, pelangi, cakarawala, laut
haiwan yang melata di muka bumi-Nya ini
Setiap kali aku berkata-kata dengan mereka
mereka senyum padaku
bila aku menangis mereka menyapu airmataku
dengan melemparkan senyuman indah padaku
sambil memujukku
'Duhai hamba Allah janganlah kau sedih tiada yang sudi berteman denganmu...
kami diciptakan Allah swt untuk menjadi teman baikmu..kami sedia mendengar
apa luahan hatimu...selama ini kamu berbicara dengan kami..kamu menyapa kami
dengan bahasa-bahasa nan indah. Tahukah kamu kami amat terharu..setiap kali kamu memandang kami...kamu mesti memuji Kebesaran Tuhan yang menciptakan kami untuk berbakti kepada semua makluk Allah, kami syukur sebanyak-banyak-Nya kerana kami patuh kepada perintah Allah sebab itu jiwa kami tenang dalam kesyukuran, tanda kami syukur kami balas dengan zikir kepada-Nya sebanyak-banyak-Nya . Kamu dengar zikir kami...sebab itu kami suka . Suka sangat-sangat Allah jadikan kami sebegini indah..kamu bukan puji kami tapi kamu puji Allah Pencipta kami. SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR itulah yang selalu kamu lafazkan apabila melihat keindahan kami dan kecantikan kami. Apa yang Allah berikan kelebihan pada kami adalah untuk semua hamba-Nya yang hidup di muka bumi-Nya ini. Kami bersyukur kamupun bersyukur. Marilah berzikir bersama-sama kami.Meng-Agungkan-Nya"
Sahabatku Bunda Ratu Negari 1...
itulah duniaku berkawan dengan alam berbicara dengan alam
alam memahami aku
aku memahami alam
lagi aku berbicara dengannya
lagi dia berbicara indah
indah...indah...indah...
dalam keindahan bahasanya bahasaku
terkandung Maha Cinta Allah
SUBHANALLAH
benarlah Dzat Cinta-Nya tiada tandingan-Nya...
makin aku teruja memahami bahasa alam
makin terbuka khashaf-Nya..
untuk terus
MEMUJI-NYA
MENG-AGUNGKAN-NYA
MENG-ESAKAN-NYA
MENTAUHIDKAN-NYA
terasa diri ini terlalu kerdil
Sahabatku Bunda Ratu Negari 1...
Ku pejam mataku
aku seorang manusia
ada di jajahan rimba
tapi bila ku berada di peta dunia
aku lagi bertambah kecil
jajahan rimbaku jika di bandingkan keluasan
di seluruh dunia ini
Allahu Akbar terlalulah kerdilnya aku
sebesar hama pun aku tak ada
Bila kukatakan bumi ini lebih besar daripada jajahan rimba
tapi matahari lebih besar daripada bumi ...
planet-planet lain lebih besar daripada matahari
galaksi lebih besar daripada planet-planet
bimasakti lebih besar daripada galaksi
ada yang lebih besar lagi daripada bimasakti
sebesar-besar manapun alam semesta ini
tiada dapat menandingi KEBESARAN ALLAH SWT
ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR
benarlah Allah Maha Besar
benarlah Allah Maha Berkuasa daripada segala-gala yang berkuasa..
sebab itu pakaian kesombongan hanya layak dipakai cuma
ALLAH SWT sahaja manusia siapapun mereka tidak layak memakai pakaian kesombongan jika sombong juga berarti dia sudah melawan Allah swt sebenarnya dia tidak layak tinggal di bumi Allah ini malah di mana planet pun tidak layak kerana semua-Nya Allah yang punya.Sebab itu bilamana kita memakai pakaian kesombongan atas kesempurnaan hidup yang dimiliki akan memakan amalan soleh kita. Segala amalan soleh tidak akan diterima Allah Azzawajalah nauzubillah. Moga kita dijauhkan.
Sahabatku Bunda Ratu Negari 1...
karena selama ini sahabatku adalah alam ciptaaan-Nya...
aku terlalu teruja dengan bahasa-bahasa nan indah-indah
alam guruku dialah yang mengajar aku bahasa yang indah-indah
tapi semua-Nya dengan izin Allah juga
Allah izinkan aku memahami bahasa alam
alam memahami bahasaku
aku dan alam memang sudah menjadi sahabat sejati
sudah tak dapat dipisahkan lagi...
di mana ada alam di situ ada aku...
kami senada seirama
sehati sejiwa
sehidup tapi tak semati
karena alam akan hidup selagi dunia ini belum Qiamat
begitu hebatnya ikatan persahabatanku dengan alam
syukur sangat-sangat Allah swt kurniakan alam padaku
untuk setia menjadi sahabat alam semesta-Nya.
Sahabatku Bunda Ratu Negari 1...
karena aku sudah terbiasa dengan bahasa alam nan indah-indah
seindah bahasa-bahasa ahli Syurga
ku yakin bahasa alam bagaikan
bahasa ahli Syurga
antara Bidadara Bidadari Syurga
karena setiap yang baik itu datang-Nya dari Allah...
yang lemah itu dari kekurangan diri sendiri...
makanya maafkanlah aku jika ada bahasa-bahasaku
melukakanmu atau menyakiti hatimu
ku pengen menjadi sahabat yang terbaik untukmu
tahukah kau betapa syahdunya hati ini
pabila kau sudi dengan rela hati menghulurkan tanganmu
berjabat salam denganku tika itu aku tidak menyambutnya
bukan kerana tidak mahu bersahabat denganmu
aku dalam putus asa tika itu
sahabat yang kudambakan sejak puluhan tahun
bagaikan bertali arus pergi tinggalkan aku
mulanya mengaku bersumpah mahu setia denganku
apa khilafku mereka tetap tinggalkan aku juga
makanya aku trauma menerima siapa-siapa untuk
menjadi sahabatku...
bukan aku kata aku ini sangatlah baik
jika aku baik takkan seorang pun sudi setia berkawan denganku
semuanya meninggalkan aku tanpa ehsan tanpa tahunya
apakah kesalahanku padanya
sedangkan setiap masa kujaga tutur kataku...
aku sedih ...aku menangis..aku pilu...
barangkali aku tak layak menjadi sahabat kepada manusia
mereka semua terlalu baik hinggakan aku tak paham dengan kebaikan mereka
setiap yang mahu menjadi temanku
melonjak hatiku untuk menjadi temannya
tapi bila kukenangkan akan berpisah akhirnya dalam tersakiti hati
aku lupakan saja..aku tak mahu banyak kali terluka...
aku tak suka bersahabat berteman akhirnya terluka dalam tersakiti hati
serasa lebih baik aku mati daripada aku hidup menyakiti hati sahabat...
sedangkan di hatiku yang ada adalah kasih sayang seikhlas hati kerana Allah Taala
tiada niat untuk saling menzalimi apa lagi menganiaya sahabat...
Sahabatku Bunda Ratu Negari 1...
karena aku ini ada misi dan visi dalam dunia sastraku
kudirikan kerajaan rimba rakyatnya adalah penghuni rimba
merangkap rakyatku , merangkap pejuang sastera ku , merangkap
peniup obor api pejuanganku merangkap sahabat sejatiku...makanya aku dapatlah berkarya dengan hati yang tenang. Kerajaan rimba yang kuciptakan adalah Dunia Sastera Imaginasiku.
Kerana hakikatnya hidupku adalah realiti makanya ku buka akaun FB untuk mencari sahabat sejati untuk mendukung sastra yang kuminati ini...
sepanjang 3 tahun aku ber FB rakan-rakan alam mayaku silih berganti dari ratusan rakan FB sehingga sekarang hanya tinggal 18 orang sahaja. Aku diremove ..aku meremove itu sudah lali bagiku...kerana aku cuma mahu yang ada di FB adalah pejuang sasteraku yang bener-benar memberi impak pada dunia sastraku. Jika yang ada 18 orang ini masih tidak menyatakan mereka mahu bekerjasama denganku sejujurnya mereka akan kugantikan dengan yang sanggup saja memberi kerjasama denganku. Begitulah seriusnya aku dalam dunia sasteraku.Moga yang 18 orang ini terbuka hatinya ingin membantu dan merealitikan sasteraku...jika mereka tiada sebesar zarahpun mahu rasa terpanggil membantuku moga mereka dapat tinggalkan aku sebagai rakan fbku dan aku tidak akan berkecil hati...dan hendaknya mereka juga tidak akan berkecil hati jika aku removekan mereka. Maafkanlah aku rakan fbmu ini. Bukan sengaja aku mahu jadi begini. Inilah aku. AKU RELA KEHILANGAN MEREKA YANG TAK MEMAHAMI DUNIA SASTERAKU DARIPADA AKU KEHILANGAN SASTRAKU. SASTRAKU ADALAH ADALAH LAMBANG AKU CINTAKAN PENCIPTAKU DAN KASIH SAYANGKU KEPADA SEMUA PENGHUNI BUMI INI TANDA AKU PERNAH BERHIDUP DI MUKA BUMI INI. MAKANYA DUKUNGAN/SOKONGAN DARIPADA RAKAN FB AMAT AKU PERLUKAN DALAM MENJAYAKAN MISI DAN VISI SASTRAKU INI.
Sahabatku Bunda Ratu Negari 1...
Bilamana kau sudi menjadi sahabatku ....mendukung perjuanganku...dan sanggup susah senang bersama sasteraku aku bagaikan bermimpi disiang hari...
ku terus mengangkat tangan berdoa dengan linangan air mata syahdu...
'YA ALLAH SYUKUR YA ALLAH DALAM AKU TERNANTI-NANTI SAHABAT SEJATI UNTUK BERSAMA MEREALITIKAN SASTRAKU KAU MAKBULKAN DOAKU MENGIRIMI HAMBA-MU MEMBUKA HATINYA UNTUK BERSAMA MEREALITIKAN PERJUANGAN SASTRAKU...MOGA HATINYA TETAP TEGUH DAN JANGANLAH KAU BALIK-BALIKKAN HATINYA UNTUK BERSAMAKU. SEGALA-NYA AKU SERAHKAN KEPADA-MU UNTUK MENENTUKAN SEGALA YANG TERSURAT DAN TERSIRAT PADA TAKDIRKU TAKDIRNYA YANG TELAH KAU TENTUKAN SESUNGGUHNYA AKU REDHO APA JUGA QADA DAN QADAR YANG TELAH KAU CATATKAN SEJAK DI AZALI LAGI.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Sahabat ku Bunda Ratu Negari 1...
terima kasih atas kesudianmu menjadi sahabatku dan teman seperjuanganku
moga kita dapat menyambungkan persahabatan sejati ini sampai ke Syurga
bersama-sama dapat melihat Wajah Allah Azzawajllah.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Sahabat dunia akhiratmu...
RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
8 Zulhijjah 14345H
13 Oktober 2013M
2Like · · Share
Andri Bayuardi likes this.
(PETIKAN DARIPADA WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
8 Zulhijrah 1434H
FALSAFAH SEMUT JADIKAN IDOLA
MAKANYA BILA SUDAH BERSAUDARA
JANGAN ADA BENCI ANTARA KITA
MOGA KITA SALING MENDUKUNGI PERJUANGAN
WALAUPUN TERPAKSA MENEMPUH OMBAK TSUNAMI MEMBADAI-BADAI
AKAN DIPERTAHANKAN SELAGI HAYAT ADA
ANDAINYA KU PERGI DULU SEBELUMMU
KU TUNGGUMU DI PINTU SYURGA...
ITULAH SAUDARA SEJATI
SEJATI DALAM CINTAKAN PERSAUDARAAN KARENA ALLAH TAALA
DALAM PERJUANGAN SUCI INI MOGA FALSAFAH SEMUT
MENJADI IDOLA KITA
BERAT SAMA DIPIKUL RINGAN SAMA DIJINJING...
IN SHAA ALLAH DI BERKATI DUNIA AKHIRAT AAMIIN.
RATU RIMBA NIAGARA
7 Zulhijjah 1434H
12 Oktober 2013
BABAK 3
YAKINLAH DENGAN JANJI ALLAH
Yakinlah dengan janji yang telah Allah janjikan pada hamba-Nya yang yakin dengan Kekuasaan Allah mengatasi segala-Nya. Janji Allah pasti karena Dia tidak akan memungkiri janji. Moga kita tergolong dalam golongan yang bila berjanji kita tepati. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Andri Bayuardi aku bantu garaf maker karyanya ya bunda nuwun
Ratu Rimba Niagara Moga ada yang berminat untuk sponsor karya-karya sastra bunda yang dihasilkan ya...tolong doakan
Andri Bayuardi aamiin yra pastilah...bunda kan relasinya org2 hebat di dunia n alam gaib hihiii
Ratu Rimba Niagara makanya buatlah yang terbaik moga Allah bukakan hati hamba-Nya untuk realitikan sastra nusantara yang bunda dambakan yang anak cucu nusantara harapkan. Kejayaan bunda untuk mereka anak cucu nusantara. Aamiin.
Andri Bayuardi aamiin yra jaya lah nusantara ku sejahtera lah saudara senusantara ku
Ratu Rimba Niagara Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
SASTRA NUSANTARA HADIAH KHAZANAH WARISAN BANGSA UNTUK ANAK CUCU NUSANTARA
Ya Allah Ya Tuhanku, ku sudah usahakan semampu dayaku
Hanya Engkaulah yang memakbulkan ...
makbulkanlah Ya Allah..cita-cita Sastra Nusantara
yang aku karangkan Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Duhai anak cucu Nusantaraku ..
nenda sudah usahakan semampu kudrat pemikiran nenda...
andai berjaya ...kejayaan sastra nusantara ini adalah hadiah dari nenda untuk cucunda semua jagailah harta warisan sastra pusaka bangsa dari nenda untuk semua cucunda yang tersayang sudilah doakan nenda abadi dan bahagia di alam barzah sana dan doakan juga kepada semua yang sudi memberi kerjasama dan dukungan yang tidak berbelah bahagi kepada nenda ya..percayalah kami sayangkan dan kasihkan cucunda melebihi daripada kepentingan kami sendiri...
Nenda dan para pejuang sastra nusantara untukmu,
Nenda Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua.
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
7 Zulhijjah 1434H
12 Oktober 2013
KOTA SASTRAKU SASTERAMU MEREALITIKAN KESUSASTERAAN MELAYU NUSANTARA'
Aduhai Ratu Negari 1 rakan seperjuanganku...
Tak sakit kepala ke mereka yang membaca karya-karya ini ye
Baca satu nafas tanpa henti
Langsung mereka malas mahu baca
Tapi tak apa andai ada yang menyunting karya ini
Pasti ramai yang mahu baca sampai habis
Agak-agak ada ke penerbit yang mahu
Mementaskan ,"TEATER BANGSAWAN DIRAJA YANG DIAKARANGKAN BERSAMA INI YE.'
Jika ada pastilah dunia sastra nusantara yang selama ini cuma imaginasi jadi realiti ya...Bukan setiap bulan satu Teater Bangsawan dipentaskan barangkali seminggu sekali...Waduh akan terujud , 'PENTAS BANGSAWAN DIRAJA NUSANTARA DI LIMA BENUA' hehehe senyum sendiri nich Ratu Negari 1....hehehe
Tugas kita berkarya...tugas mereka mementaskan karya...
Pasti hari-hari hidup kita bersastra
Tanpa memperdulikan halangan lagi
Indahnya hidup penuh sastramu sasteraku
Bunga-bunga sastramu sasteraku
Berpadu melingkari hatimu hatiku...
Indahnya sastramu sasteraku.
Malam nanti bila bulan mengambang penuh
Pasti ku terpandang wajahmu
Senyum padaku
Sambil menghulurkan tangan
Sahabat sastraku Ratu Rimba Niagara
Tunggulah kedatanganku menjemputmu
Ke negeri Sastra
Yang kita jadikan KOTA SASTRAKU SASTERAMU
Maka pasti kau tak kesendiriaan lagi berjuang
Karena aku sentiasa ada untuk merealitikan impian dan cita-cita sasteramu sastraku
Agar dunia tahu Kesusasteraan Melayu Nusantara bakal menjadi popular di serata dunia
In Shaa Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Karya Ratu Rimba Niagara
2 Zulhijjah 1434H
7 Oktober 2013M
BABAK 4
TEATER BANGSAWAN DIRAJA ( Karya RATU RIMBA NIAGARA & BUNDA RATU NEGARI I
BABAK :7
FALSAFAH SEMUT JADIKAN IDOLA
FALSAFAH SEMUT JADIKAN IDOLA
MAKANYA BILA SUDAH BERSAUDARA
JANGAN ADA BENCI ANTARA KITA
MOGA KITA SALING MENDUKUNGI
PERJUANGAN WALAUPUN TERPAKSA
MENEMPUH OMBAK TSUNAMI MEMBADAI-BADAI
AKAN DIPERTAHANKAN SELAGI HAYAT ADA
ANDAINYA KU PERGI DULU SEBELUMMU
KU TUNGGUMU DI PINTU SYURGA...
ITULAH SAUDARA SEJATI
SEJATI DALAM CINTAKAN PERSAUDARAAN
KARENA ALLAH TAALA
DALAM PERJUANGAN SUCI INI
MOGA FALSAFAH SEMUT MENJADI IDOLA KITA
BERAT SAMA DIPIKUL RINGAN SAMA DIJINJING...
IN SHAA ALLAH DI BERKATI DUNIA AKHIRAT AAMIIN.
Karya Ratu Rimba Niagara
3 Oktober 2013
KETULUSAN HATIMU
Ku sadar..
disini arti ketulusan yang sesungguhnya
Yang tak kudapati...
di tempat lain!
Ku mengerti..
makna kebersamaan yang sebenarnya
Hanya denganmu..
bukan yang lain!
Disini juga,
tak pernah ada kebohongan,
seperti tempat lain
Semua berjalan jujur,
tanpa pura-pura
Ini bukan basa-basi...
seperti kata politisi
Sahabatku.....
arti kejujuran yang nyata
Tawa dan canda
terdengar lepas di semua bahagiaku
Tangis pun mengalir
pilu di setiap dukaku
Kurasakan beban itu,
bukan apa-apa
Selagi bisa kita berbagi
dalam suka dan sedih
Sahabatku,
Tuhan telah mengirim malaikat
Yang bersemayam di jiwamu
Kini kutau mengapa?
Tuhan memilihmu
Hadir diantara tawa dan tangisku
Engkau adalah pilihan dari kehendak-Nya
Sahabatku,
waktu terus berjalan..
itu artinya
Harus melangkah terus kedepan
Jalan ini sangat panjang,
takkan kuat sendirian
Beratnya hidup,
harus diperjuangkan
Sahabatku,
bersamamu aku hidup
Bersamamu aku tegar
Tak goyah, meski di hadang badai
Sahabat..! yakinlah
Bersama, kita akan tegak berdiri
Jangan pikul sendiri semua beban
Biarlah segala menjadi milik kita
agar menjadi ringan .
Karya Bunda Ratu Negari 1
13 Oktober 2013
1000 BABAK TEATER BANGSAWAN DIRAJA NUSANTARA KARYA RATU RIMBA NIAGARA & BUNDA RATU NEGARI 1
You, Bunda Ratu Negari I, Andri Bayuardi and 19 others like this.
Ratu Rimba Niagara TAHNIAH! NAK BUAT BERAPA BABAK INI SOBAT?
APAKATA 1000 BABAK DIBERI MASA SIAPKAN HINGGA HUJUNG TAHUN INI
BILA BERJAYA IN SHAA ALLAH TAHUN HADAPAN KITA JUMPA GIMANA? BISA..hehehe
Bunda Ratu Negari I Hingga babak tamat Bunda ,,, heheee... ok siip , semoga Allah memberi umur panjang untuk kita bersua yaa Bunda ku ,,,
Bunda Ratu Negari I ini lagi siapkan babak ke 8 ,,,=D
Ratu Rimba Niagara Jika kuat azammu untuk sampai target 1000 babak, 1 hari lebih kurang 10 babak atau lebih barangkali sampai tarikhnya ya 1000 babak...ayuh sobatku...ini satu cabaran buatmu buatku...hehehe..
Ratu Rimba Niagara ku sentiasa pengen beri kerjasama padamu andai kau sudi dan mampu jika tak mampu atas kesibukan kerjayamu...bisa paham kok...hehehe
Bunda Ratu Negari I heheheh ,,,, wuaduuch kerja keras ini Buunn ,,,,
Bunda Ratu Negari I siipp Bunda
Ratu Rimba Niagara Sama-sama kerja keras ya...demi perjuangan suci kita. Bukankah kita target seminggu sekali mahu dibuatkan pentas bangsawan diRaja Nusantara di KOTA SASTRAMU SASTERAKU yang bakal dihadiri di seluruh pelosok dunia..itukan impian kita bersama? hehehe
Bunda Ratu Negari I Betul Bunda ,,, sebagai tanda mata untuk anak cucu kita nantinya ,,,;)
Ratu Rimba Niagara Itulah targetnya itulah matlamat sebenarnya dan itulah hikmah kenapa Allah swt temukan kita walaupun sekadar alammaya...
Andri Bayuardi gt dong bunda2ku..ku bhgia liat nya saling bersynergy
Ratu Rimba Niagara Dan kamu Andri sebagai pengurus untuk menjayakan KOTA SASTRA NUSANTARA WARISAN ANAK BANGSA IBU PERTIWI NUSANTARA....bisa berikerjasama?
Bunda Ratu Negari I Amiin yra ,,,, semoga Allah swt selalu memberikan ide cemerlang bagi kita untuk di tumpahkan dalam tulisan babak demi babak .
Bunda Ratu Negari I's photo.
Andri Bayuardi tak salah ke pilihan bunda ni...aih bagaimana ke dgn pilihan bunda naagari 1 ni..same tak dgn bunda rimba niagara heheee
Ratu Rimba Niagara KITA MERANCANG ALLAH MERANCANG ...MOGA PERANCANGAN KITA SELARI DENGAN PERANCANGAN ALLAH AAMIIN.
Bunda Ratu Negari I iya Bunda kuu ,,,,
Andri Bayuardi lho...bunda nagari saje manggil bunda dgn mu...klo gt panggil datuak lah hehee
Bunda Ratu Negari I Andri ,,,, kamu punya bunda angkat dua , untung ituu ...
Ratu Rimba Niagara Andri dua bunda yang sentiasa memberi kepercayaan kepada kamu bahawa kamu bisa lakukan tanggungjawab dengan cemerlang..yakin saja dengan kebolehanmu Andri...
Andri Bayuardi subhanalloh wal hamdulillah wallohu Akbar.... tak mimpi ke saye ni ...aamiin yra
Ratu Rimba Niagara Bukan mimpi Andri inilah kenyataannya ...kita diketemukan bukanlah sia-sia sekadar canda-canda kosong. Hidup kita bukan pun lama sangat ...esok belum tentu kita masih berhidup lagi. Masih ada peluang kita rebutlah peluang hidup untuk beramal seolah mati esoknya dan berbudi seolah hidup seribu tahun lagi.
Andri Bayuardi iya bunda ratu rimba niagara...makasih pituah nasehatmu..kan ku ingat sll nuwun
Ratu Rimba Niagara Andainya di saat ini ku punya segudang uang kan kulaburkan pada perjuangan yang suci murni ini tapi apakah daya ku coma punya segudang ide untuk perjuangan suci murni ini...doakan agar ada yang punya segudang uang untuk melabur pada 'KOTA SASTRA NUSANTARA ANAK BANGSA IBU PERTIWI NUSANTARA' ya teman-temanku.
Andri Bayuardi aamiin yra....kun fayakun...kobulan alamiin..terkabullah hajatmu ibunda...nuwun
Ratu Rimba Niagara entah mengapa bunda yakin dengan kebolehan andri dan bunda ratu negari andai kita satu hati bergabung mengunakan kelebihan masing-masing In Sha Allah berjaya misi sastra anak bangsa ibu pertiwi kita nanti..yakinlah andri...dan bunda ratu negari 1. Di mana ada kemahuan di situ ada jalan. Moga kita tabah ya... Aamiin.
BABAK 5
LAUTAN SASTRAMU
mereka bilang
ratu pujanggaku
jangan gundah gulana
tersenyumlah
gembiralah
syukurlah
karena sapaan sastramu
yang kau tunggu-tunggu
sejak puluhan tahun
sudah ada yang sudi menyapa sasteramu
tak perlu kau putus asa
tak perlu kau tunggu 500 tahun akan datang
baru anak cucumu menyapa sastramu
waduh! andai 500 tahun lagi ditunggu
baru datang menyapa sasteramu
berapa generasi yang mahu ditunggu
baru terealiti sastramu
pasti tika itu kau, aku dan beberapa generasi sudah lama bersemadi pasti bersemadinya kita tidak tenang kerana kita sedang berjawab di alam barzah
makanya atas dasar kesedaran itu...
aku bangkit dengan satu semangat juang untuk merealiti cita sastramu selagi dayaku
Ratu pujanggaku...
tak perlu ditunggu 500 tahun lagi
sekarang aku sudah bersiap sedia menyapa cita sastramu
agar segera direalitikan
Tahukah kau ratu pujanggaku...
sejak aku mula terbaca karya sastera mu di alammaya
aku terhanyut...aku terbuai...aku terbius...aku tenggelam
dalam lautan sastramu yang memukau jiwaku
jiwaku tersentuh karna selama ini aku tidak pernah tahu apa itu
arti kasih sayang sesama manusia jauh sekali
Mencintai Tuhanku Yang Mencipta Alam Semesta Sebegini Hebat!.
Ratu pujanggaku...
kaulah ratu sastra
yang membangkitkan jiwa-jiwa
yang sedang tercari-cari di manakah ingin di bawa dunia yang hampa ini agar tidak hampa di akhirat nanti
Ratu pujanggaku...
sastramu bagaikan lautan sastera yang memukau
saujana mata memandang
keteduhan syahdu sasteramu
aman...damai...mendamaikan minda
ditiup angin sepoi-sepoi bahasa
hingga aku terlena dalam bahasa-bahasa
indah yang memukau jiwa kelelahan
seharian menghadapi bebanan kerja yang tiada penghujungnya
Ratu pujanggaku...
lautan sasteramu...
kusangkakan lagi aku pergi jauh ke dasar lautan pasti aku kelemasan tapi rupanya lautan sastramu
teramatlah indah diindahkan dengan taman karang bunga-bunga sasteramu semuanya melambai-lambai agar aku sudi memetik mana satu berkenan di hatiku
bunga karang sasteramu bilang ke aku...,"sudilah petik kami untuk dibawa pulang sebanyak mana mahumu kerana sekuntum bunga karang sastera yang kau petik akan berkuntum-kuntum tumbuh banyaknya tak terkata makanya petiklah kami untuk dibawa pulang dan jangan lupa hadiahkan bunga karang sastera Ratu Rimba Niagara kepada teman-temanmu yang lain."
Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
Ratu Pujanggaku...
bunga-bunga karang sasteramu yang kupetik
telah kubagi-bagikan kepada teman-temanku
mereka amat menyukairnya
mereka bilang akan mendukung bersamaku merealitikan cita-cita sastramu
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
11 Zulkaedah 14354H
17 September 2913M
BABAK 6
LIHATLAH LADANG KARYAMU SAUJANA MATA MEMANDANG!
Aku suka berladang
ladangku luas
seluas saujana mata memandang
Aku puas dengan hasil usahaku
aku tak gunakan jentera apa-apa
untuk mengusahakan ladang
aku hanya berbekalkan
semangat
cita-cita
dan harapan
Untuk menjayakan ladangku yang luas inilah
kugunakan cangkul
cangkul yang matanya hari-hari kuasah
agar tajam senang aku nak bercangkul
Nak pikir dari segi logik
emangnya tak logik
tak masuk akal
bagi orang yang barakal
mana bisa hanya berbekalkan cangkul boleh mengusahakan
sebuah ladang yang luas terbentang
bersendiriaan
kesendiriaan
berhujan
berpanas
dihina
dijelekkan
yang ada kejian dan cacian
hingga kering air mataku
Berhujan kek
berpanas kek
ribut angin topan kek
apa kek lah
sampai tak ada kek lagi
setiap hari aku bercangkul
cangkul...cangkul...cangkul...
cangkul tanpa mengenal arti capek
jemu dan berputus asa
Semuanya bilang aku ini gila
ketawakan aku
segala usahaku tak akan jadi realiti
menjadi bahan ketawa
karna anganku yang tak masuk akal
Lalu ku tanya dunia
duhai dunia ...adakah kau sudi mendukung usahaku
satu dunia geleng kepala
satu dunia tak akan membantumu duhai cangkul
dunia hanya mampu ketawakan bila cangkulmu tumpul
dicangkulkan juga sepenuh daya
pasti tak menjadi usahaku bertanam di ladangku
Lalu ku tanya bumi
duhai bumi
bisakah kamu mendukung perjuanganku
bisa duhai cangkul
aku diutuskan oleh Tuhanku
untuk membantumu
karena kau berusaha sedaya upaya menggunakan cangkul
mengusahakan ladang yang luas
tengok tu ...
ladang karyamu seluas-luasnya
ladang karyamu sudah pun berhasil
sudahpun dipetik hasilnya
oleh jutaan pembaca ladang karyamu ...
mereka semua suka
mereka terharu
syahdu
merasai hasil tanaman karyamu
setelah makan hasil tanaman karyamu
lagi dimakan lagi tak jemu
sebagaimana kamu berkarya
lagi berkarya lagi banyak ide
kamu berbagi pada semua
tanpa mengira keuntungan duniawi
Makanya kau jangan bilang kau
akan tewas atas usahamu menyediakan
ladang karya nan luas ini
biarpun pada pandangan mereka
tiada mendatangkan hasil duniawi untukmu
anggaplah itu kata-kata orang-orang yang mendengki
apabila dia mendengki
dia dengkikan kamu
karna dia nggak bisa
berkarya berbakti pada manusia
sebab Allah tak ijinkan mereka berkarya
Allah ijinkan kamu berkarya
karna kamu bukan pentingkan keuntungan duniawi
yang kamu mahu ladang karya kamu luas dan hasilnya
adalah untuk anak cuu nusantara
Percayalah Allah redho hasil usahamu
janganlah bimbang percayalah yakinlah
Allah sentiasa bersama orang yang suka berbuat kebaikan
Cangkul yang kau gunakan
untuk mengusahakan ladang karyamu itu
akan menjadi saksi
di hari kematianmu
mencangkul bumi
dari Allah kau datang
dari Allah kau dikembalikan
Allah yang hidupkan
Allah yang mematikan yang hidup
Cangkulmu pasti akan tersenyum,
'Sehingga akhir nafasku aku berbakti denganmu duhai manusia
Sekarang kau kukebumikan
Selamat tidur dalam pelukan bumi
Selamat tidur di Taman Syurga
Selamat tidur Bidadari Syurga
Selamat menikmati suasana Syurga hingga hari Qiamat
kau akan dibangunkan agar dapat melihat wajah Tuhan
yang Menciptakan kamu bersama-sama dengan hamba-hamba
pilihan-Nya'
CETUSAN IDE RATU RIMBA NIAGARA
13 Oktober 2013M
8 Zulhijjah 1434H
BABAK 7
GONG PERDAMAIAN KEDAMAIAN DUNIA BUDAYAWAN SEDUNIA
BERBAHASALAH SEINDAH SYURGA
BERBAHASALAH SEINDAH SYURGA
BERBAHASALAH SEINDAH HATI SYURGA
BERBAHASA INDAH-INDAH SEAKAN SEBENTAR LAGI MATI
BILA MATI ITULAH KENANGAN ABADI YANG KITA TINGGALKAN
KEPADA SELURUH PENGHUNI BUMI DAN KATA-KATA ITULAH
AKAN DIHITUNG DI AKHIRAT NANTI
ALANGKAH RUGINYA DI HUJUNG NYAWA
KITA MENGGUNAKAN BAHASA YANG JELEK
TAKUT-TAKUT NANTI MATI DALAM KEJELEKAN
KARENA ALLAH TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
ALLAH MENGHITUNG BERAKHIRNYA KAMU
BERKAT KITA BERBAHASA NAN INDAH-INDAH SEMURNI HATI SYURGA
KITA MATI DALAM KALIMAH
LAA ILAA HAILLALLAH MUHAMMADARASULULLAH AAMIIN.
RATU RIMBA NIAGARA
6 Zulhijjah 1434H
11 Oktober 2013
Like · · Unfollow Post · Share
Kedaton Kraton Wahyu Utama and Andri Bayuardi like this.
Kedaton Kraton Wahyu Utama Kawasan Alam Pesona Wisata Dunia Maya Kedaton Kraton wahyu Utama Laboratorium Pesona wisata Dunia Kiblat Filosofi Mercusuar Kedamaian Dunia …
sungguh menarik karya dinda ...oh khayangan ....kebetulan pososi kegiatan kami di Khayangan Room Center .Kedaton Kraton Wahyu Utama Laboratorium Pesona Wisata Dunia .... salam kasih penuh kedamaian selamat berkarya penuh bahasa kasih dan keindahan kasih sayang dan cinta nan penuh ke damaian untuk anak cucu turun temurun kita .....Yogyakarta Kualalumpur center semakin dekat dalam nuansa karya karya sastra nan agung penuh kasih dan kedamaian untuk seluruh umat rakyat bangsa bangsa Negara Negara cinta damai di seluruh penjuru dunia seluruh semesta alam raya ....ber karyalah teus adinda sungguh dengan bahasa bahasa alam surga keindahan alam semesta raya nan penuh kedamaian hidup didunia maupun untuk kehidupan keindahan di ahirat kelak ....karya karya adinda yang terpilih terseleksi bagiku yang paling indah akan kami abadikan dalam karya karya Sastra Nusantara Nan Agung Kedaton Kraton Wahyu Utama Laboratorium Pesoan Wisata Dunia Kiblat filosofi Mercusuar Kedamaian dunia .....saya mohon ijin dan ketulsan adinda....Juag saya Expo pula dan mohon ijin Pula saya haturkan Kpd YM Bunda Ratu Negeri 1 karean karya karya Yng Mulia Pun Ingin Ikut Saya Pamerkan dan saya Expo Sepsial Bila mana Bunda mengijinkan kanda tulus lahir bhatin .....sedemikan pula kep0ada tokoh tokoh dunia maya lain nya yang aku kagumi sat u persatu kami adakan seleksi pilihan ....untuk kami abadikan dalam KeIndahan Karya karya Sastra Nan agung Era pembangun ASET EVENT EVENT '' KAWASAN ALAM PESONA WISATA DUNIA MAYA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA LABORATORIUM PESONA WISATA DUNIA KIBLAT FILOSOFI MERCUSUAR KEDAMAIAN DUNIA '' ..Pusat Media Expo Maha Gema Maha Cahaya Wahyu Utama Central Media EXPO Pameran Publikasi Kebangkitan Keraton Keraton Pedsona Wisata Nusantara Pusat Perintisan Istana Alam Pesona Wisata Wahyu Utama Kedaton Kraton Wahyu Utama Musium Lukisan Raja Raja Senusantara Sedunia Media Expo Publikasi Kebangkitan Karya karya Seni Budaya Kedamain Dunia Tanda Tanda Zaman kebangkitan Keraton Keraton Pesona Wisata Nusantara Dunia Cinta damai .Alam Impian Pesaoan Wisata Istana Kerajaan Surga alam Pesona Wisata Wahyu Utama Kedaton Kraton wahyu Utama Laboratorium Pesona Wisata Dunia Era mewujutkan Tekat Sumpah Wahyu Utama bangkit Membangun dunia Pariwisata Indonesia Nusantara Center Memasuki Zaman Ke Emasan Di Segala Bidang
By: Kedaton Kraton Wahyu UtamaAMAI ITU INDAH
DAMAI ITU INDAH
DAMAI ITU MENENANGKAN
BILA GONG PERDAMAIAN DIGEMAKAN
BERERTI KEDAMAIAN SATU DUNIA
DISATUKAN DALAM SUARA KEDAMAIAN YANG MENDAMAIKAN
MAKA BERGEMALAH GONG KEDAMAIAN PERDAMAIAN DUNIA
YANG DIGEMAKAN OLEH SEMUA PENGGIAT BUDAYAWAN DUNIA
ATAS USAHASAMA BERSAMA YANG TAK PERNAH PAMBRIH OLEH
YM KEDATON KRATON WAHYU UTAMA...
TAHNIAH UNTUK YM KEDATON KRATON WAHYU UTAMA DAN SEMUA
YANG TERLIBAT DALAM MENJAYAKAN EXPO MAHA GEMA MAHA CAHAYA WAHYU UTAMA KEBANGKITAN KARYA-KARYA SENI CINTA KEDAMAIAN DUNIA YANG AKAN DIWARISKAN KEPADA ANAK CUCU NUSANTARA TERCINTA IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
RATU RIMBA NIAGARA
6 Zulhijjah 1434H
11 Oktober 2013
(PETIKAN DARIPADA WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA DISIARKAN DI WALL PRESIDEN INDONESIA BAPAK SUSILO BAMBANG YUDHOYONO, PERDANA MENTERI MALAYSIA DATO SRI NAJIB RAZAK & KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH)
·
BABAK 8
BERBAHASALAH SEINDAH SYURGA
BERBAHASALAH SEINDAH SYURGA
BERBAHASALAH SEINDAH HATI SYURGA
BERBAHASA INDAH-INDAH SEAKAN SEBENTAR LAGI MATI
BILA MATI ITULAH KENANGAN ABADI YANG KITA TINGGALKAN
KEPADA SELURUH PENGHUNI BUMI DAN KATA-KATA ITULAH
AKAN DIHITUNG DI AKHIRAT NANTI
ALANGKAH RUGINYA DI HUJUNG NYAWA
KITA MENGGUNAKAN BAHASA YANG JELEK
TAKUT-TAKUT NANTI MATI DALAM KEJELEKAN
KARENA ALLAH TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
ALLAH MENGHITUNG BERAKHIRNYA KAMU
BERKAT KITA BERBAHASA NAN INDAH-INDAH SEMURNI HATI SYURGA KITA MATI DALAM KALIMAH
LAA ILLAA HAILLALLAH MUHAMMADARRASULULLAH AAMIIN.
RATU RIMBA NIAGARA
6 Zulhijjah 1434H
11 Oktober 2013
DAMAI ITU INDAH
DAMAI ITU INDAH
DAMAI ITU MENENANGKAN
BILA GONG PERDAMAIAN DIGEMAKAN
BERERTI KEDAMAIAN SATU DUNIA
DISATUKAN DALAM SUARA KEDAMAIAN YANG MENDAMAIKAN
MAKA BERGEMALAH GONG KEDAMAIAN PERDAMAIAN DUNIA
YANG DIGEMAKAN OLEH SEMUA PENGGIAT BUDAYAWAN DUNIA
ATAS USAHASAMA BERSAMA YANG TAK PERNAH PAMBRIH OLEH
YM KEDATON KRATON WAHYU UTAMA...
TAHNIAH UNTUK YM KEDATON KRATON WAHYU UTAMA DAN SEMUA YANG TERLIBAT DALAM MENJAYAKAN EXPO MAHA GEMA MAHA CAHAYA WAHYU UTAMA KEBANGKITAN KARYA-KARYA SENI CINTA KEDAMAIAN DUNIA YANG AKAN DIWARISKAN KEPADA ANAK CUCU NUSANTARA TERCINTA
IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
RATU RIMBA NIAGARA
6 Zulhijjah 1434H
11 Oktober 2013
Kedaton Kraton Wahyu Utama Wahai adindaku Kanjeng Ratu Rimba Niagara Sang Ratu Puisi pujangga Nusantara Pesona gunia nan Maha Damia kekal abadi marilah kita nyanyikan bersama Puisi puisi Keindahan kEagungan Kedamain dunia nan maha damai kekal abadi Biarkan lah Puisi Puisi Kedamain dunia Yang kita Tulis Menjadikan Senan dung Doa Doa Puitis na indah agung biarkanlah Suara musik Dari negeri surga pun mengiringi keagungan kedamain dunia Puisi Puisi Cinta Kasih sayang Kedamain dunia untuk semua Umat umat Rakyat Bangsa bangsa Negara Negara Seluruh penjuru dunia ini Mengiringi Kehidupan nan agung kedamaian dunia akhirat di seluruh alam swemesta raya ini .......
YA ALLAH HIDUP DAN MATIKAN AKU DALAM SENTIASA BERSANGKA BAIK PADA-MU
JIKA MAHU MATI DALAM TENANG...LUNASI SEGALA JANJI
BUKAN TERUS MENYALAHKAN TAKDIR KENAPA AKU DIJEMPUT MATI MATI RAHSIA ALLAH JIKA DIA TAK IZINKAN MATI , USIA MASIH PANJANG JIKA DIA MAHU SAAT INI SUDAH MATI MAKANYA SENTIASA BERSANGKA BAIK PADA-NYA. ALLAH MEMANJANGKAN USIA KITA KERANA MEMBERI PELUANG KEPADA KITA UNTUK MENEBUS SYURGA-NYA SUBHANALLAH MOGA KITA SENTIASA BERSANGKA BAIK DENGAN ALLAH AAMIIN
"PANTANG MAUT SEBELUM AJAL KERANA AJAL DI TANGAN TUHAN.
DI MANA ADA KEMAHUAN DI SITU ADA JALAN, BERAMAL SOLEH SEOLAH KAMU AKAN MATI ESOKNYA BERBUDI SEOLAH KAMU HIDUP SERIBU TAHUN LAGI."
IN SHAA ALLAH MATI TENANG TANPA PRASANGKA DENGAN ALLAH AAMIIN
RATU RIMBA NIAGARA
6 Zulhijjah 1434H
11 Oktober 2013
DIAM TAK SEMESTINYA MELANGKAH
MELANGKAH TAK SEMESTINYA DIAM
MAKANYA BIARKAN IA BEKU BERSAMA JASAD YANG KAKU
NAMUN ROH TERSENYUM INDAH BILA MELANGKAH SAMPAI DI SYURGA...IN SHAA ALLAH AAMIIN.
BABAK 9
IZINKAN AKU MENJADI SAUDARA SEISLAMMU YANG TERBAIK UNTUKMU...
SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA
KEPADA SEMUA RAKAN ALAMMAYAKU SAUDARA SEISLAMKU
SEMPENA HARI RAYA AIDILADHA YANG MULIA INI
KU MENYUSUN SEPULUH JARI MEMOHON BERIBU AMPUN DAN MAAF DARI HUJUNG RAMBUT HINGGA KE HUJUNG KAKI BERSIMPUH DI HADAPANMU DENGAN LINANGAN AIRMATA JASAD DAN ROHKU MOHON SIMPATI AGAR TERBUKA HATIMU UNTUK MEMAAFKAN SEGALA KESALAHANKU SEKIRANYA ADA BAHASA SASTERA YANG KUKARANGKAN MEMBUATKAN HATI KALIAN TERGURIS LUKA SESUNGGUHNYA KU INSAN YANG TAK SEMPURNA BIARPUN KU INGIN MENJADI SAUDARA SEISLAMMU YANG SEJATI DI HATIMU JUA DI SISI ALLAH TAPI SIAPALAH AKU SENTIASA TAK SEMPURNA .JIKA KALIAN ADA EHSAN TOLONGLAH MAAFKAN AKU...KEMAAFAN DARI KALIAN ADALAH LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEIISINYA...MANALAH TAHU DENGAN KEMAAFAN KALIAN UNTUK KU DAPATLAH AKU, DENGAN RAHMAT KASIH-NYA AKU MENEBUS SYURGA YANG SELAMA INI DISEKAT ATAS KEKHILAFANKU PADA KALIAN YANG TIDAK KALIAN MAAFKAN BEGITULAH BERHARGANYA KEMAAFAN KALIAN UNTUKKU DAN BERHARGANYA SEBUAH PERSAUDARAAAN SESAMA ISLAM BAGIKU...MOGA ALLAH AMPUNKAN AKU DAN ALLAH AMPUNKAN KITA SEMUA...MOGA DI SYURGA KITA BERSAMA DAPAT MENYAMBUNG PERSAUDARAAN NAN INDAH INI SEMUANYA BERKAT PERSAUDARAAN ATAS DASAR TULUS IKHLAS KERANA-NYA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
SAUDARA SEISLAMMU YANG SENTIASA MAHU MENJADI SAUDARA SEISLAM YANG TERBAIK UNTUKMU IN SHAA ALLAH AAMIIN,
RATU RIMBA NIAGARA
9 Zulhijjah 1434H
14 Oktober 2013M
BABAK 10
TIADA YANG MUSTAHIL BAGI ALLAH JIKA DIA KEHENDAKI ,'KUN FAYAKUN'
KUASA ALLAH MENGATASI SEGALA-NYA
BILA KITA YAKIN AKAN KEKUASAAN-NYA
SENTIASA BERSANGKA BAIK KEPADA-NYA
MAKA TIADA YANG MUSTAHIL BAGI-NYA
UNTUK MEMAKBULKAN DOA HAMBA-NYA
YANG PENUH YAKIN DAN TAWAUDUK
KUN FAYAKUN UNTUK HAMBA-NYA
YANG YAKIN KUASA-NYA MENGATASI
SEGALA-NYA.
ALLAHU AKBAR!
(PUISI DISIARKAN DI WALL KDYMM MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN, KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH , KDYMM STAR SAMU SAMU ,YAB DATO' SRI MOHD NAJIB RAZAK, BAPAK PRESIDEN SUSILO BAMBANG YUDHOYONO, YM KEDATON KRATON WAHYU UTAMA , YM SRI PEMANGKU ADAT, RATU RIMBA NIAGARA BUNDA RATU NEGERI 1 & ANDRI BAYUARDI)
9 Zulhijjah 1434H
14 Oktober 2013

New

KITA SEHATI SEJIWA DEMI-NYA
"SALAM MAULIDUR RASUL12 RABI'UL AWWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"



PETIKAN WALL GRUP WAHYU UTAMA  " YOGYAKARTA KIBLAT FILOSOFI BUDAYA  KEHIDUPAN KEDAMAIAN DUNIA"

0 comments:

Post a Comment

 
;