Friday, 12 August 2016

HIDUP SATU PERJUANGAN (101) KULAUNGKAN MERDEKA SENDIRIAN


HIDUP SATU PERJUANGAN (101) KULAUNGKAN MERDEKA SENDIRIAN


YA ALLAH MATIKAN KAMI DALAM HUSNUL KHOTIMAH AAMIIN


ALLAH TUJUAN KITA


FISABILILLAH

ALLAH TUJUAN CINTA KITA RASULULLAH IDOLA KITA



★★★ HATI SEBENING EMBUN ★★★
Wahai Shahabat...sungguh beruntunglah jika hatimu sebening embun pagi...
Foto Taman Hati Yang Indah.

Suka
                      Komen
Suka


BILA ANAK-ANAK PETANI MERDEKA
Kutahu bahawa
anak-anak petani mula bebas
daripada belenggu kemiskinan
mereka berbangga bebas dari jijiknya lumpur,
gelinya lintah, pacat dan peritnya digigit nyamuk di daerah pepohon getah
bangganya dengan disertasi dan tesis kesarjanaan
kuingin bertanya
di mana harga kesarjanaan
kalau kejayaan itu
sekadar kejayaan dirimu
bukan kejayaan masyarakatmu
di hari konvokesyen kau mengalir air mata gembira
ketekunan membuahkan hasil
bakal kau petik di alam kerjaya
kalau itulah kejayaanmu
kau jeritlah merdekamu
untuk selfish dirimu
bukan untuk masyarakatmu
dan negaramu!
MURBA TERPINGGIR
Kuala Lumpur.

Suka
Komen
Komen
SukaBalasan16 jam
Murba Terpinggir Terima kasih saudara Abdul Wahab atas komennya. Pertembungan idea atau perbezaan pandangan adalah lumrah dalam mana-mana tradisi ilmu. Tanpa memberi ruang kepada perbezaan pandangan akan memandulkan perkembangan ilmu. Kita boleh setuju sesuatu pandangan atau sebaliknya dengan memberi hujah mendukung atau menolaknya. Pandangan bukan paksaan.Lantaran itu kita lihat wujudnya polemik, forum, seminar dan berbagai medium lagi yang menemukan pertembungan idea pro dan kontra memungkinkan kita membuat kesimpulan terbaik dari idea-idea tersebut. Saya pernah mengikuti suatu forum dulu bertajuk: Kebebasan akademik, antara idealisme dan realiti. Panelis itu menyebut peripentingnya pertembungan idea , ruang memberi pandangan dan kajian ke arah perkembangan budaya ilmu. Dalam kesusteraan sajak-sajak kritik sosial adalah biasa. Karya-karya Kassim Ahmad, Usman Awang, Razali Endun, Yahya lsmail, Pak Sako, Azizi Haji Abdullah, Mohd Affandi Hassan dan ramai lagi dipenuhi ktitik sosial. Apakah mereka memaksa mengikut cara mereka? Moga saudara Abdul Wahab mrnjengah juga karya-karya kritik sosial di samping karya berunsur percintaan. Juga memahami apa itu muzakarah dan ruang meraikan adab ikhtilaf dalam tradisi ilmu lslam. Apapun terima kasih atas komennya.
Tak SukaBalasan14 jamTelah disunting

Abdul Wahab Saudaraku Murba Terpinggir...maafkan saya meluahkan sedikit rasa disini..saya tak pandai berhujah mcm saudara..menulis berkajang-kajang tulisan,merujuk puluhan rujukan..apa yg ingin saya suarakan disini ialah..pada pendapat saya,pertembungan idea ataupendebatan ilmu sebenarnya amat dialukan demi kearah kebaikkan dan kemenefaatan ummah..cuma ianya perlulah adil dan tertib tampa menyinggung perasaan org lain..cara saudara mengkritik dan menyindir secara hentam kromo pada sesuatu kumpulan yg awak tak boleh terima adalah tidak wajar saya rasa..kerana didalamnya mungkin ada yg tidak terlibat secara langsung terpalit dgn keritikan dan sindiriran saudara..tentunya ini menyinggung perasaannya..bukankah ini juga satu penindasan terhadapnya seperti yg awak levelkan pada para murba,dan mereka terpaksa telan keritikan saudara ini walaupun sakit.Saya tahu saudara mempunyai berpuluh-puluh rujukjan penulis2 yang pada saya mungkin diantaranya saya tak kenal sekadar sedikit membaca dari penulisan mereka..cara mereka dan rentak mereka merujuk pada situasi dan suasana berbeza..zaman mereka tak sama dgn zaman kita..keadaan mereka juga tak sama dgn keadaan kita..berbeza...dan pada pendapat saya yang naif ini...adalah tidak wajar..susastera yg sepatutnya kita jadikan wadah menjurus kepada kemakmoran,kedamaian dan pengirat tali salitulrahim sesama umah dijadikan platfom perjuangan diri kita yg mana adakalanya kita tersasar dari landasan yg dituntut..dan akhirnya susastera yg sepatutnya dikembangkan menjadi lebih baik menjadi nagetif pada org lain khususnya generasi akan datang..dan tak mustahil akan ada pernolakan keatasnya...maaf saudara...saya tak pandai berhujah dan naif..ini cuma pendapat saya dari apa yg saya lihat dan dengar..maaf saudara...jgn marah..hi.hi
SukaBalasan2 jam

Tulis balasan...
Rabeah Binti Mohd Ali KULAUNGKAN MERDEKA SENDIRIAN

Setiap kali merdeka
kulaungkan merdeka sendirian
kulaungkan di teratakku 
di kelilingi ke enam-enam gambar Perdana Menteri Malaysia...
di seluruh dinding teratakku
di penuhi bendera jalur gemilang
setiap kali detik 12 malam 31 Ogos setiap tahun 
kulaungkan merdeka sebanyak 7 kali...
bendera di dinding teratakku berkibar megah
apabila kulaungkan merdeka
kulaungkan sepenuh hati penuh syahdu
kubayangkan ketika kulaungkan 
ke enam-enam perdana menteri 
yang telah berjasa pada Malaysia...
melaungkan bersamaku...
mereka bergandingan tangan
sambil menitiskan air mata syahdu

Terima kasih Bapa Kemerdekaan Tunku Abdul Rahman...
Terima kasih Bapa Perpaduan Tun Abdul Razak...
Terima kasih Bapa Patriotisme Tun Hussein Onn
Terima kasih Bapa Pemodenan Tun Mahathir Muhammad...
Terima kasih Bapa Minda Kelas Pertama Tun Abdullah...
Terima kasih Bapa Transformasi Rakyat 1Malaysia Dato' Seri Najib..

Syukur Alhamdulillah dengan Izin-Nya jua kutelah berjaya
mengarangkan buku teristimewa ke enam-enam 
Perdana Menteri Malaysia untuk tatapan seluruh rakyat Malaysia
yang menghargai jasa ke enam-enam Perdana Menteri Malaysia

Jasamu duhai ke semua Perdana Menteri Malaysia
tak dapat kami balas 
moga Allah SWT saja yang dapat membalas-Nya
dengan balasan Syurga Insya-Allah Aamiin.

Walaupun sendirian kulaungkan merdeka...
tapi kurasakan 
aku paling bahagia
kerana aku tak kesendirian...
teratakku berdekatan persisir pantai...
merdeka yang kulaungkan bergema di seluruh pantai
Merdeka!Merdeka!Merdeka!Merdeka!Merdeka!Merdeka! Merdeka!
Ahh!! Bahagia tanpa penghujung
Syukur Alhamdulillah
Negaraku telah merdeka...

Karya Ratu Rimba Niagara,
11 Zulkaedah 1437H
13 Ogos 2016.

SukaBalasan11 jamTelah disunting
Rabeah Binti Mohd Ali MURBA TERPINGGIR

murba terpinggir
kau tak terpinggir
engkau miliki kesarjanaan
bukan kebanggaan untuk diri sendiri
tapi untuk membela rakyat yang terpinggir 
dari arus pembangunan negara
kau pembela bangsa
yang dibanggakan 
oleh seluruh rakyat Malaysia...
maka berbanggalah semangat juang 
yang kau perjuangkan untuk rakyat
kau layak
menjadi menteri kebajikan
membela nasib seluruh rakyat Malaysia yang dipinggirkan
maka kau harus ke hadapan
agar dikenali sebagai Wira Malaysia pembela rakyat terpinggir
bukan kau meminggirkan diri...

aku tabik hormat padamu
atas semangat juangmu yang tak pernah luntur...
teruslah membela rakyat 
melalui puisi-puisi indahmu
yang bernas tepat pada sasaran di tuju...

murba terpinggir
laungkan suara merdekamu
agar bergema di seluruh Malaysia....

Karya Ratu Rimba Niagara,
10 Zulkaedah 1437H
12 Ogos 2016.

SukaBalasan1 jam
TERPENJARA TETAPI MERDEKA
Dia terpenjara tetapi merdeka
idealisme memerdekakan penjaranya
mereka merdeka tetapi terpenjara
kerakusan harta dan kuasa memenjarakan merdekanya.
MURBA TERPINGGIR
Kuala Lumpur.

Suka
Komen
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali MURBA TERPINGGIR

murba terpinggir
kau tak terpinggir
engkau miliki kesarjanaan
bukan kebanggaan untuk diri sendiri
tapi untuk membela rakyat yang terpinggir 
dari arus pembangunan negara
kau pembela bangsa
yang dibanggakan 
oleh seluruh rakyat Malaysia...
maka berbanggalah semangat juang 
yang kau perjuangkan untuk rakyat
kau layak
menjadi menteri kebajikan
membela nasib seluruh rakyat Malaysia yang dipinggirkan
maka kau harus ke hadapan
agar dikenali sebagai Wira Malaysia pembela rakyat terpinggir
bukan kau meminggirkan diri...

aku tabik hormat padamu
atas semangat juangmu yang tak pernah luntur...
teruslah membela rakyat 
melalui puisi-puisi indahmu
yang bernas tepat pada sasaran di tuju...

murba terpinggir
laungkan suara merdekamu
agar bergema di seluruh Malaysia....

Karya Ratu Rimba Niagara,
10 Zulkaedah 1437H
12 Ogos 2016.

SukaBalasan1 jam
Rabeah Binti Mohd Ali

Murba Terpinggir berkongsi kiriman Rabeah Binti Mohd Ali.
MURBA TERPINGGIR
murba terpinggir
kau tak terpinggir
engkau miliki kesarjanaan
bukan kebanggaan untuk diri sendiri
tapi untuk membela rakyat yang terpinggir
dari arus pembangunan negara
kau pembela bangsa
yang dibanggakan
oleh seluruh rakyat Malaysia...
maka berbanggalah semangat juang
yang kau perjuangkan untuk rakyat
kau layak
menjadi menteri kebajikan
membela nasib seluruh rakyat Malaysia yang dipinggirkan
maka kau harus ke hadapan
agar dikenali sebagai Wira Malaysia pembela rakyat terpinggir
bukan kau meminggirkan diri...
aku tabik hormat padamu
atas semangat juangmu yang tak pernah luntur...
teruslah membela rakyat
melalui puisi-puisi indahmu
yang bernas tepat pada sasaran di tuju...
murba terpinggir
laungkan suara merdekamu
agar bergema di seluruh Malaysia....
Karya Ratu Rimba Niagara,
10 Zulkaedah 1437H
12 Ogos 2016.

Murba Terpinggir
TERPENJARA TETAPI MERDEKA
Dia terpenjara tetapi merdeka
idealisme memerdekakan penjaranya
mereka merdeka tetapi terpenjara
kerakusan harta dan kuasa memenjarakan merdekanya.
MURBA TERPINGGIR
Kuala Lumpur.

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Jebat Adam Jay slmt ptg sahabat..smuga sihat...
Tak SukaBalasan112 min
Rabeah Binti Mohd Ali Salam Jumaat buat sahabat ...terima kasih doamu moga dimakbulkan Allah swt Aamiin.
Rabeah Binti Mohd Ali

Rabeah Binti Mohd Ali telah berkongsi foto Tengku Mhd Saleh Anwar.
TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'PENDEKAR MELAYU DARAH HANG TUAH,' Karya Ratu Rimba Niagara, Ayah Muz Ilyashah, Zairi Erie,Syaipul Tengku Andhika, Ian Basten & Rahmad Pijha
KALAU MEMETIK DAUN GELENGGANG
BUKAKAN DULU KAIN SARUNG
MARI PENDEKAR MASUK GELANGGANG
SIAPKAN KERIS UNTUK BERTARUNG
By Zairi Erie
You and 81 others like this.
Syaipul Tengku Andhika Ze@pergi ke toko membeli gelang...gelang di beli si emas murni..kalau di suruh masuk gelanggang..tak pakai kerispun aku berani..
Halim Lim mari memetik daun glenggang,,batang kayu dibelah-belah,,kalau keris sudah dipegang,,pantang melayu mundur selangkah,,
Yoes Rokan haahhaaa...mantap...THE BEST buat pak Zairi Erie
Syaipul Tengku Andhika Batamg kayu di belah belah...dibelah di samping rumah..takkan melayu mundur selangkah...walau harus bermandikan darah..
Ian Basten pisang batu pisang kelat mri d msak d atas batu,jgn mentang pndai besilat mari kite satu lawan satu.
Rahmad Pijha daun gelenggang daun mengkudu
dipetik oleh Si raje melake ..
Klo sudah masuk masuk k gelanggang
Sedikit ilmu badan binase..
Edwar Abuhasan Dari ladang terus kepasar,hendak membeli si daun jarak,jika musuh datang mencabar,Pantang melayu untuk menolak...
Ratu Rimba Niagara Pendekar melayu pantang dicabar,
Turun ke gelanggang berbekalkan ilmu;
Di gelanggang ini setapak pun takkan kuundur,
Biar kepahlawanan melayu satu dunia tahu.
Sedikit ilmu badan binasa,
Akan kusahut cabaranmu itu;
Bertulangkan besi beruratkan suasa,
Satu lawan satu aku sedang menunggu.
Guruku namanya Pendekar Mastur,
Maha Guru Silat yang terhandal di Sumatera;
Katanya bila dah sampai ke gelanggang jangan mundur,
Biar bermandikan darah namun semangat tetap membara.
Rahmad Pijha Sungguh indah Bunge yang Mekar
Jike di petik Layu daun nye...
tak ade gune saling mencabar
Melayu bersatusaling menyatu
Ratu Rimba Niagara Melayu jangan mudah melatah,
Bukan siapa hendak mencabar siapa;
Hanya mahu menakutkan musuh,
Agar musuh tahu anak jantan itu siapa.
Kalau engkau malu mengaku pendekar,
Aku ke gelanggang dicabar Maha Guru Zairi;
Makanya aku takkan berundur,
Akan ku perjuangankan jiwa melayu sampai mati.
Aku tahu aku tak sehebatmu pendekar Rahmad,
Tapi jangan diduga laut yang dalam;
Pendekar melayu bersatu mendapat Rahmad,
Diwarisi kependekaran dengan jiwa mendalam.
Satu lawan satu itulah anak jantan,
Pukulan maut takkan ku gentar;
Ayuh! Maju cepat kita berlawan,
Biar apa terjadi jangan mundur.
Nooraini Hamim kalau memetik daun gelengang
buka duli c kain sarong
bukan hamba tak mahu masuk gelanggang
takut nnt kalah bertarong...
Ratu Rimba Niagara Pendekar melayu tak mudah mengaku kalah,
Ayuh yakin pada dirimu sendiri;
Ingat pesanan guru jangan mengalah,
Kerana pendekar melayu tak takut mati.
Is Kandar hbislh kemik kepale oghang bwh tu..
Noordien Nashroel Haqy Gelanggang laksmana raja di laut berbukit batu
hempaskan kris gayungkan senjata
wahai kang Zairi Erie salam rindu
kapan2 bolehlah makan bersama...
Sri Bona org yg di atas awas buang Angin. kwkwkw.
Ayah Muz Ilyashah Duduk di bawah pepohon getah
Sambil menguyah ubi dan pengat
Membujur lalu melintang patah
Sidiranmu itu naikan semangat
Ayah Muz Ilyashah Sudah ku siap masuk gelangang,
Sila lah turun mengatur langkah,
Darah Melayu di cabar pantang,
Sekali ku hembus tak akan mengalah
Donni Dofiandi kapan nak lawan nya nih ayo siapa yang mau maju aku beli...
Ratu Rimba Niagara Aku tahu ilmu persilatanmu penuh di dada,
Sebab itu kau tak masuk berlenggang;
Biarpun keris mu itu dihunjam di dada,
Rela ku mati dalam gelanggang.
Tapi awas! Jangan sekali mencuri tikaman,
Berlawan jangan ada tipu daya yang menipu,
Setiap langkahmu semuanya dalam perhatian,
Sekali kau menendang 10 kali aku membalas tendanganmu itu.
Ayah Muz Ilyashah Aku tak perlu menghunus keris ku, Langkah ku atur mengikut rasa,Bukan di kau lawan bagi ku,Aku lah yang bergelar Wan Perkasa. Wan Perkasa turun gelangang, Jangan cuba buka lipatan,Ku tepis semua serangan yang datang,Rusuk mu bertubi tubi ku beri tumbukan.... hahaha... Aku bukan sebarang aku, aku datang menabur ilmu, Jangan rapat dengan diri ku... Kelak kau akan terkena sengatan dari ku
Ratu Rimba Niagara Siapa pun gelaranmu tak kan ku gentar...
Kerana aku diajar guruku
Jangan mundur sebelum berjuang
Tahu kah engkau aku ini anak jantan melayu
Anak jantan melayu pantang dicabar
Kau tepis aku melompat
Lihatlah keris digengamanku ini
Pasti akan terhunjam di dadamu
Awas!!! Wan Perkasa!! hehehhe
Candra Ican aduh nampak parang panjang melintang lintang takutlahlahtu cerite ajelah... mane ade jiwe kstria jaman sekarang.. kalau ndak mohlah kite betikam hehehehehehehhehe
Ratu Rimba Niagara Siapa bilang jaman sekarang tak ada jiwa kstria...??? Tak belajar sejarah kepahlawan melayu jaman Hang Tuah ke? Sumpahnya melayu tak akan hilang di dunia makanya jiwa kstria akan wujud hingga kapanpun! Kerana engkau anak jantan melayu tak tahu sejarah Hang Tuah...cepat turun ke gelanggang kita bertarung habis-habisan ! Biar engkau tahu sumpah Hang Tuah itu adalah benar! Biar keris laksamana Hang Tuah ini menjadi saksi kepada penderhaka seperti engkau anak jantan yang pengecut!!!!! hihihihi
Ayah Muz Ilyashah Wahai anak siapa nama mu,
Pipi mu masih kehijau hijaun,
Aku tak gentar dengan suara mu,
Aku takut kau yang dulu pengsan
hahahahaa
Dadaku bukan untuk di tikam,
Sebelum kau sempat menghunus keris mu,
Kau akan terasa Gamam,
Pabila kau tahu siapa diri ku
Ratu Rimba Niagara Wahai pendekar perkasa...yang tak perkasa...aku tak heran pun sapa diri engkau...jangan aku dipandang sebelah mata dengan mengatakan aku masih lagi kehijauan....Ciss bedebah engkau! Anak jantan melayu pantang dicabar...lautan dalam jangan di duga...kalau engkau hendak tahu...darah yang mengalir ditubuhku ini adalah darah pahlawan hulu balang raja bugis! Moyangku berpesan ...sahut cabaran jika dicabar! Makanya demi sumpah setiaku pada moyangku aku tak akan berundur walau seinci pun rela kumati dalam gelanggang ini. Ayuh!!! Tunjukkan taring harimaumu itu ... kalau kau benar perkasa!!! heheheheh
Moelkan Hasan Kayu sama kayu,
Kayu mana boleh ditebang
Melayu sama melayu
Melayu mana boleh betentang
Ayah Muz Ilyashah hahahahahahaha rupa nya kau marah di tengah gelangang..kasihan aku pada mu..anak muda tak dapat nak menahan kemarahan....jangan kau tikam musuh kerana marah, jangan kau mengata ciss..cuba kau katan cheese boleh kita makan bersama...hahahaha nah ambil dari ku ini...
Bila kau tahu siapa diriku,
Pasti gementar seluruh tubuh mu,
Cepat cepat kamu berlalu,
Sebelum melayang penangan dariku
Langkah kaki ku tak pernah ternoda,
Kencang bagaikan angin nan terbang,
Sebelum kerisku menikam dada,
Lebih baik kau keluar dari gelangang
Hahahahha...
Ratu Rimba Niagara Aku takkan keluar dari gelanggang...
Biarpun mati aku rela
Daripada undur dimedan juang!
Biar aku mati bermaruah daripada aku mati digelar sebagai pengecut! Segala seranganmu akan kutangkis, tulangku besi beruratkan dawai ...mana mungkin kutewas ditanganmu itu
Tengkukmu itu akan kupatahkan dengan siku ini..!Sebelum kau cedera parah di tanganku ini lebih baik kau suruh pendekar zairi erie sediakan ambulan untuk mengusung kau ke hospital!!!! hehehehe
Ayah Muz Ilyashah Bukan kau tak tau yang aku ini Wan Perkasa,
Pantas dan pintas bermain senjata,
Atupun kau saja berpura pura,
Nak curi ilmu yang aku ada
Jangan kau harap aku nak beri,
Langkah gerak cengkaman maut,
Pergi lah engkau cari sendiri,
Ilmu ku sudah cermat ku balut
Sangkabuana itu guruku,
Di Bukit Saga aku bertemu,
Kau tak akan dapat sentuh tubuhku,
Sebelum kau sempat terbakar jantung mu
hahahahaa..kau marah lagi wahai anak muda..sampaikan ambulan nak kau sedia...untuk aku kau kata..rupa nya kau dah lupa Zaman Hang Tuah mana ada itu semua...cuma mak bidan sama tok pawang sahaja..geli hatiku tak terkira..dalam diam kau curi ilmu ku juga ..tapi tak akan berjaya sebab aku tak pernah mengijazahkan kapada sesiapa..cuma murid2 ku sahaja....Tok maharaja lela salah satu dari nya...ku serahkan pada nya..kau hanya layak berdepan dengan dia..sebab ilmu mu itu tak seberapa..lagi pun aku nak hantar kau naik ambulan ka hospital Sultan Ismail dekat dgn taman daya..hahahahahaha
Ratu Rimba Niagara Begitu angkuh kau berkata-kata...siapa yang heran dengan ilmu persilatanmu itu...sekali aku cekak dan kubaling kau ke bumbung atap rumahmu jatuh terguling-guling kau di situ..sebelum jatuh terguling akan kusambut dikau kerana aku tak tega melihat kau mati pendekarku...biarlah kau mati dalam gelanggang ...jangan mati di luar gelanggang...itulah prinsip aku pendekar melayu ..anak jantan melayu yang tak akan takut mati ! Heheheheh
'SALAM CINTA KASIH DAN SAYANG UNTUK PERDAMAIAN SELURUH
DUNIA '
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman,
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
26 SYAWAL 1436H
11 OGOS 2015

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Jebat Adam Jay slmt ptg mem..muga sihat dn ceria..
Tak SukaBalasan123 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Selamat mlm Jebat Adam pendekar melayu zaman moden abad ke 21 hehehe

TAK SIA-SIA AKU BELA KEMATIANMU TUAH!

Hang Jebat:
Hai Tuah...bukan ke kau yang kata aku ini penderhaka raja? Kau yang nak bunuh aku aku tahulah kau tu taat pada raja?
Raja adil raja disembah...
Aku yang membela kematianmu...aku yang hendak kau bunuh? Adakah ini sahabat namanya?
Katakan padaku Tuah?
Salah ke aku membela kematianmu?
Salah ke...salah ke?
Hang Tuah:
"Salah tu tak salah...tapi aku pantang rakyat menderhaka kepada raja?
Hang Jebat:
"Menderhaka apanya?"
Hang Tuah:
Haahahahaha
Hai Jebat aku bukan Tuah zaman yang kau katakan itulah...ini Tuah zaman moden zaman Raja sudah memerintah dengan adil dan saksama yang utamakan rakyat dari kepentingan sendiri...kau tahu tak Jebat?
Hang Jebat:
Hahahaha Tuah....Tuah...memang benarlah kau bertuah...namamu disanjung dari dulu hingga kini...makanya memang patutlah aku bela kematianmu....dengan terbelanya kematianmu itu makanya...sumpahan mu menjadi nyata ...apabila melayu terus hidup dan tak hilang di dunia....
Hang Tuah:
Hahahahha Jebat sahabatku sebenarnya kita sama-sama bertuahlah kerna kitalah penyambung warisan kepahlawanan moyang kita Hang Tuah dan Hang Jebat
HIDUP HANG TUAH ! HIDUP HANG JEBAT! HIDUP MELAYU!
Karya: Putri Rimba Niagara
13 Mei 2012
(PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2012/INDONESIA 17 AGUSTUS 2012)
9 Ogos 2012
20 Ramadan 1433H

SukaBalasan16 jam
Jebat Adam Jay hang tuah memang handal.tapi x secerdik hang jebat..slmt mlm sahabat..
Tak SukaBalasan116 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Benar katamu sahabat sebab itu namamu pun jebat tak derhaka tapi setiakawan...hehehe
SukaBalasan116 jam
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis balasan...
Arjuna Mujahid AdXb Slmt isterihat dan dn salm Jumaat yg barakah sahabat
SukaBalasan16 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Terima kasih sahabat atas sapaan indahmu. Aamiin.
SukaBalasan116 jam

mengirim dalam 11 kumpulan.
  • HANYA-MU KUTEMU KEDAMAIAN
    DIRIMU AKU TEMUKAN KEDAMAIAN
    Dikala aku hilang arah
    Dimana aku terombang-ambing
    Sewaktu aku tersesat dan hanya fatamorgana di sekitarku
    Hilang dan tenggelam dalam riam jeram kehidupan..
    Adalah kau bintang terangku
    Pemandu pengelana yang telah hilang arah
    Adalah kau telaga bening di kaldera kalbu
    Adalah kau tempat teduh di kerontang hari..
    Hanya dirimu tempatku kembali
    Kepada dirimu ku temukan tempat berlabuh
    Melepas jangkar perahuku yang lelah
    Pada dirimu lah aku temukan kedamaian..
    Hanya dirimulah kekasih jiwa
    Seribu sanjung tercurah padamu
    Hanya dirimulah belahan hati
    Hanya dirimu sejati ku temukan kedamaian..
    By Nizman Ahmad
    12 Agustus 2012
    HANYA-MU KUTEMU KEDAMAIAN
    Fikiranku kusut
    Tak menentu
    Jiwaku kegalauan
    Ke mana aku selepas mati
    Apa matlamat hidupku?
    Aku bimbang sangat dengan hidup ini
    Takut kalau-kalau
    Di penghujung usiaku aku lalai..
    ALLAHU AKBAR malu aku pada-Nya
    Aku pergi ke rumah-Nya..
    Segala kekusutan hilang
    Hatiku yang galau
    Jiwaku yang sempit
    Menjadi tenang
    Lapang rasa jiwa
    Seluas-luasnya
    Aman damai fikiranku
    Rumah-Mu ini
    Mengundang damai...
    Kedamaian abadi
    Baru aku tahu
    Hanya-Mu kutemu kedamaian
    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    12 Ogos 2012
    23 Ramadan 1433H
    KARYA NIZMAN AHMAD & PUTRI RIMBA NIAGARA
    12 Ogos 2012
    23 Ramadan 1433H
    (PETIKAN DARIPADA GROUP PUISI LOVERS)

    SukaTunjukkan lagi reaksi
    Komen
  • HANYA-MU KUTEMU KEDAMAIAN
    DIRIMU AKU TEMUKAN KEDAMAIAN
    Dikala aku hilang arah
    Dimana aku terombang-ambing
    Sewaktu aku tersesat dan hanya fatamorgana di sekitarku
    Hilang dan tenggelam dalam riam jeram kehidupan..
    Adalah kau bintang terangku
    Pemandu pengelana yang telah hilang arah
    Adalah kau telaga bening di kaldera kalbu
    Adalah kau tempat teduh di kerontang hari..
    Hanya dirimu tempatku kembali
    Kepada dirimu ku temukan tempat berlabuh
    Melepas jangkar perahuku yang lelah
    Pada dirimu lah aku temukan kedamaian..
    Hanya dirimulah kekasih jiwa
    Seribu sanjung tercurah padamu
    Hanya dirimulah belahan hati
    Hanya dirimu sejati ku temukan kedamaian..
    By Nizman Ahmad
    12 Agustus 2012
    HANYA-MU KUTEMU KEDAMAIAN
    Fikiranku kusut
    Tak menentu
    Jiwaku kegalauan
    Ke mana aku selepas mati
    Apa matlamat hidupku?
    Aku bimbang sangat dengan hidup ini
    Takut kalau-kalau
    Di penghujung usiaku aku lalai..
    ALLAHU AKBAR malu aku pada-Nya
    Aku pergi ke rumah-Nya..
    Segala kekusutan hilang
    Hatiku yang galau
    Jiwaku yang sempit
    Menjadi tenang
    Lapang rasa jiwa
    Seluas-luasnya
    Aman damai fikiranku
    Rumah-Mu ini
    Mengundang damai...
    Kedamaian abadi
    Baru aku tahu
    Hanya-Mu kutemu kedamaian
    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    12 Ogos 2012
    23 Ramadan 1433H
    KARYA NIZMAN AHMAD & PUTRI RIMBA NIAGARA
    12 Ogos 2012
    23 Ramadan 1433H
    (PETIKAN DARIPADA GROUP PUISI LOVERS)

    SukaTunjukkan lagi reaksi
    Komen
    Komen
    Rabeah Binti Mohd Ali


AKU MAHU PULANG KE PANGKUAN ILAHI DALAM TENANG
Tolong Tarbiyahkan Aku
Teman…
Tolong tarbiyahkan aku
jika aku lupakanmu
kerana aku mahu
bertalisiraturrahim denganmu.
Teman…
Tolong tarbiyahkan aku jika
bicaraku menyinggung hatimu
kerana kau adalah teman sejatiku.
Teman…
Tolong tarbiyahkan aku
jika aku sombong padamu
kerana aku tidak mahu
menjadi bongkak sombong.
Teman..
tolong tarbiyahkan aku
jika aku tergolong
orang yang riak
kerana aku takut
Tuhan membakar amalanku
lalu campakkan aku
ke neraka jahannam
nauzubillah.
Teman…
tolong tarbiyahkan aku
jika aku terlalai daripada
Mengingati Allah
Memuji Allah
Mengagungkan-Nya
di sebilang masa dan ketika
kerana aku mahu mati
dalam kalimah Syurga
LaaillaahaillAllahMuhammadaRasullullah
Tiada Tuhan Kecuali Allah Muhammmad Pesuruh Allah
Karya: Putri Rimba Niagara
16 Mei 2012
Seorang Hamba Dengan Ilmu Laduni
Dia…
kirim seorang hamba
padaku di kala aku
hampir rebah
menyembah bumi.
Hamba itu mempunyai
jati diri
berakar tunjang
yang dipasakkan ke bumi
lalu…
lahirlah jutaan akar
keilmuan berfakta keimanan.
Kini aku bangun dengan
sejuta keinsafan
sejuta harapan
untuk menggali ilmu
dengan hamba kiriman
Tuhanku Tuhannya.
Moga niat hamba itu
menyebarkan ilmu Laduni
yang dimiliki anugerah
dari Tuhannya
kepada mereka yang terpilih
diberi hidayah termakbul
Berbahagialah mereka
yang terpilih mendapat
hidayah dari
Tuhannya Tuhanku
Tuhan Sekalian Alam.
Karya Putri Rimba Niagara
16 Mei 2012
Sebelum Pejam Mata
Hidup ini memang
Melekakan!
Melalaikan!
Aku terkedu
dalam kelekaanku.
aku terkesima
dalam kelalaianku.
Sebelum pejam mata
ingin aku berbuat baik
pada Tuhan
jua sekelian manusia
di muka bumi ini.
Sebelum pejam mata
ampunkan aku Tuhan
maafkan aku manusia
atas segala dosa pada-Mu
jua kesilapanku pada
sekelian manusia.
Izinkan aku bertemu dengan
Kekasihku dalam wajah yang
tenang dan berseri
jika itulah yang kudapat
hidup ini adalah satu kepuasan buat diriku
dan aku redha dengan segala ujian
yang tertimpa ke atasku
syukur Ya Tuhan aku dihidupkan
hanya untuk membalas cinta-Mu
Karya Putri Rimba Niagara
16 Mei 2012
JIKA HARI INI TERAKHIR AKU HIDUP DI BUMIMU INI
Bismillahirrahmanirrahim
Ya Allah jika hari ini adalah hari terakhirku hidup di dunia ini
Kau terimalah taubatku
Kau bukakan hati-hati insan yang telah kulukai untuk memaafkanku
Kerna aku pun telah memaafkan mereka yang telah melukai aku
Aku mahu taubatku Kau terima dan segala manusia pun maafkan aku
Kerana niatku berhidup di bumi-Mu ini ingin berbuat baik dengan-Mu dan hamba-Mu
Tiada niat untuk berlaku zalim pada-Mu dan pada sekalian hamba-hamba-Mu
Ya Allah Yang Maha Penyayang Lagi Maha Mendengar rintihan qalbuku ini
Jika ini hari terakhir aku berhidup di bumi-Mu ini
Matikan aku dalam keadaan
bersujud pada-Mu
membaca Qalam-Mu
berzikir pada-Mu
berkata yang baik-baik
menulis yang ada nilaian di Sisi-Mu
berbuat kebaikan
bersangka baik dengan-Mu dan manusia
Ya Allah Tuhan yang kucinta
Jika sesaat lagi denyutan nadiku terhenti
Berilah peluang nafas terakhirku mengucapkan kalimah
LaaillahailaAllah MuhammaddarRasullaAllah
Jika itulah yang dapat kulafazkan
Alhamdulillah Subhanallah Allahu Akhbar
Akulah hamba-Mu yang bertuah
Kerna aku mahu mati dalam redha-Mu
Ya Allah Aku HambaiMu yang terlalu hina
Kerana amalan tak seberapa ingin masuk Syurga-Mu
Amalan tak setimpal dengan balasan Syurga-Mu
Justeru Ya Allah sebelum Kau menjemputku pulang
Berilah aku peluang memperbanyakkan amalan yang Kau redhai
Jauhkan aku dari membuat kebajikan untuk mendapat pandangan manusia
Tapi semuanya kerana-Mu Ya Allah ...PandanganMu yang kumahukan
Dan jauhkan dariku melakukan amalan untuk mendapatkan balasan Syurga-Mu tapi semata kerana mendapat redha-Mu ...mendapat balasan cinta dari-Mu
Ya Allah jika hari ini aku bergelar roh
Kau terimalah roh dan jasadku yang kaku dalam redhaMu
Kerna Ya Allah sepanjang kuberhidup yang kufikirkan hanyalah
untuk mendapat redha-Mu biarpun aku menjadi bahan kebencian di hati mereka yang sentiasa tidak senang dengan kelahiran aku di dunia ciptaan-Mu ini
Justeru terimalah roh dan jasadku dalam redha-Mu
Jika hari ini adalah hari terakhir aku hidup di bumi-Mu ini
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Putri Rimba Niagara
22 Ramadan 1433H
11 Ogos 2012
Abah Aje Abah Aje ke *Rumpun Melayu Bersatu*
Assalamualaikum sedare seaqidah.... Semoge kite selalu mengingat ke pulangan kite...

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Jebat Adam Jay smt pg dn salam dua rakaat.
Tak SukaBalasan19 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Moga kita wafat dalam husnul khotimah. AAmiin.

'SALAM CINTA KASIH DAN SAYANG UNTUK PERDAMAIAN SELURUH
DUNIA '
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman,
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
26 SYAWAL 1436H
11 OGOS 2015

SukaTunjukkan lagi reaksi
 Komen
Komen
Jebat Adam Jay slmt ptg mem..muga sihat dn ceria..
Tak SukaBalasan16 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Selamat mlm Jebat Adam pendekar melayu zaman moden abad ke 21 hehehe

TAK SIA-SIA AKU BELA KEMATIANMU TUAH!
Hang Jebat:
Hai Tuah...bukan ke kau yang kata aku ini penderhaka raja? Kau yang nak bunuh aku aku tahulah kau tu taat pada raja?
Raja adil raja disembah...
Aku yang membela kematianmu...aku yang hendak kau bunuh? Adakah ini sahabat namanya?
Katakan padaku Tuah?
Salah ke aku membela kematianmu?
Salah ke...salah ke?
Hang Tuah:
"Salah tu tak salah...tapi aku pantang rakyat menderhaka kepada raja?
Hang Jebat:
"Menderhaka apanya?"
Hang Tuah:
Haahahahaha
Hai Jebat aku bukan Tuah zaman yang kau katakan itulah...ini Tuah zaman moden zaman Raja sudah memerintah dengan adil dan saksama yang utamakan rakyat dari kepentingan sendiri...kau tahu tak Jebat?
Hang Jebat:
Hahahaha Tuah....Tuah...memang benarlah kau bertuah...namamu disanjung dari dulu hingga kini...makanya memang patutlah aku bela kematianmu....dengan terbelanya kematianmu itu makanya...sumpahan mu menjadi nyata ...apabila melayu terus hidup dan tak hilang di dunia....
Hang Tuah:
Hahahahha Jebat sahabatku sebenarnya kita sama-sama bertuahlah kerna kitalah penyambung warisan kepahlawanan moyang kita Hang Tuah dan Hang Jebat
HIDUP HANG TUAH ! HIDUP HANG JEBAT! HIDUP MELAYU!
Karya: Putri Rimba Niagara
13 Mei 2012
(PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2012/INDONESIA 17 AGUSTUS 2012)
9 Ogos 2012
20 Ramadan 1433H


CINTA KEKASIH ALLAH NABI MUHAMMAD S.A.W
Kau dilahirkan
untuk memberi
Rahmat Sekalian Alam
Berpekerti mulia
menempuh segala cabaran
dan dugaan semata-mata
untuk menyebar
Agama Suci Allah
Berkorban apa saja
demi umat sezamannya
dan akhir zaman
Sambil berdiri, duduk dan
berbaring sentiasa
mengingati umatnya
mencintai umatnya
sepenuh hati
sepenuh jiwa
Masya-Allah!
Sentiasa berdoa pada Tuhan
agar umatnya mati dalam
ucapan kalimah
LaaillaahaillAllahMuhammadaRasullullah
Risaunya Nabi terhadap umatnya
hingga nafas terakhir
menyebut-nyebut umatnya
‘Umatku! Umatku! Umatku!
Duhai Kekasih Allah
Nabi Muhammad S.A.W
Biarpun telah tiada jasadmu
Budimu…
Pengorbananmu…
Cintamu kepada umatmu
akan dikenang…
dihargai dan
disanjung tinggi hingga
ke akhir hayat kami
Kami tahu kau mencintai kami
ketika berdiri… duduk dan berbaring
hingga ke akhir hayatmu
Amatlah rugi dunia akhirat!
malang dunia akhirat!
Jika kami tidak membalas cintamu
Wahai Nabi Allah
Kekasih Allah
Sebagai balasan cintamu
pada kami umatmu
kami akan menjadi
pewaris setiamu
menyebarkan dakwahmu
Al-Quran dan Hadis
yang kau tinggalkan
untuk kami umatmu
Selawat untukmu
wahai kekasih Allah
terimalah kami
menjadi kekasihmu
sebagaimana kau
menjadi Kekasih Allah
Moga dengan cinta kami ini
dapatlah kami keberkatan
cintamu di dunia …
Di Padang Masyar
mendapat Syafaatmu
Amin Ya Rabbal A’lamin.
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
27 Mei 2012
MOHON SYAFAAT NABI MUHAMMAD S.A.W
Duhai kekasih Allah yang dicintai…
Balaslah cinta kami ini
satukan hati-hati kami untuk saling
ingat- mengingati
tentang pejuanganmu sentiasa diingati
kesyahduan cintamu pada kami umatmu kami tangisi
betapa tulus ikhlasnya cintamu pada kami
harusnya kami balasi
kami menanti penuh pengharapan
Ya Nabi Allah
Ya Kekasih Allah
yang kami cintai seutuhnya cintamu pada kami
pilihlah kami mendapat Syafaatmu di Mahsyar nanti.
Amin Ya Rabbal A’Lamin.
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
22 Mei 2012
MOHON SYAFAAT NABI MUHAMMAD S.A.W
Duhai kekasih Allah yang dicintai…
Balaslah cinta kami ini
satukan hati-hati kami untuk saling
ingat- mengingati
tentang pejuanganmu sentiasa diingati
kesyahduan cintamu pada kami umatmu kami tangisi
betapa tulus ikhlasnya cintamu pada kami
harusnya kami balasi
kami menanti penuh pengharapan
Ya Nabi Allah
Ya Kekasih Allah
yang kami cintai seutuhnya cintamu pada kami
pilihlah kami mendapat Syafaatmu di Mahsyar nanti.
Amin Ya Rabbal A’Lamin.
Karya Putri Rimba Niagara
27 Mei 2012

Laksamana Mas Kanda Putri Rimba Niagarai , Injih...Selamat Njih,..berkaryalah trus demi anak cucu tercinta, smoga slalu mendapatkan limpahan karunia dr ALLOH SWT, amien,...nuwun
Wednesday at 9:26am · Unlike · 1
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Dinda antara ksatria yang mencetuskan inspirasi kanda berkarya tentang ksatria Indonesia. Terima kasih atas segalanya. Moga Allah SWT membalas-NYa atas segala kebaikan dinda pada kanda. Aamin.
Wednesday at 9:35am · Like · 1
Laksamana Mas Kanda Putri Rimba , Injih...sama2 ye,..amien...nuwun
Wednesday at 9:37am · Unlike · 1
Ryan Marley Davidson met berjuang sodaraku...
MERDEKA..!
Wednesday at 9:52am · Unlike · 2
Laksamana Mas Dimas Ryan Marley Davidson , Injih....mksih njih ats do'anya, amien, nuwun
Wednesday at 9:55am · Unlike · 2
(PETIKAN WALL LAKSAMANA MAS & PUTRI RIMBA NIAGARA)
3 Ogos 2012
14 Ramadan 1433H


Foto RINDU DALAM SEPI.
 
 
 
 

SukaTunjukkan lagi reaksi
             Komen
2 Comments
Komen
Jebat Adam Jay slmt ptg mem..apa kbar..ok aaa..
Tak SukaBalasan16 jam
Rabeah Binti Mohd Ali kabar baik boss ...macam mana dengan karya yang dibaca dan dihayati ok ke tak...
SukaBalasan6 jam
Rabeah Binti Mohd Ali kalo poneng tak dopek den nak nolong...hehehe
SukaBalasan16 jam
Jebat Adam Jay ok la..cuma x ada masa nk ulas..klau dok setempat kita boleh hasilkn bnyk novel...apa2 pun teruskn dulu..
Tak SukaBalasan16 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Jebat Adam Jay terima kasih ..moga semua bahan karya dihasilkan dapat dijadikan novel pelbagai tema yang banyak sehingga satu rumah satu perpustakaan KARYA RATU RIMBA NIAGARA berada di lima benua itu yang dicitakan Insya-Allah jika izinNya jua kita usaha Allah tentukan...
SukaBalasan16 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Insya-Allah Aamiin.
SukaBalasan5 jam
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis balasan...

Kasih Liza Saidin Selamat petang yunk
SukaBalasan6 jam
Rabeah Binti Mohd Ali selamat petang kembali sahabatku yang tersayang moga suka terima jambangan bunga kasihku untuk kalian berdua...hehehe
SukaBalasan16 jamTelah disunting
Kasih Liza Saidin Hehehe.... sukaaaaaa
Tak SukaBalasan16 jam
Rabeah Binti Mohd Ali tkasih ya kerana sudi terima ...simpan baik-baik jangan biarkan layu ye...jika layu...layulah kasih kita nanti...hehehe.

DARIPADA PEMBERITAHUAN
Kapal tidak tenggelam kerana air yang berada di sekelilingnya, sebaliknya kapal tenggelam disebabkan air yang berada didalamnya. Begitulah diri kita, janganlah disebabkan perkara yang berlaku disekeliling kamu, mengheret kamu jatuh tersungkur."
"Kapal akan tenggelam disebabkan air didalam kerana ada yang berhati dengki khianat merosakkan kapal hingga bocor lalu tenggelam moga kita dijauhkan orang yang berhati khianat dan hati kita juga jangan begitu. Aamiin."

Foto Rashid Kocai.
Rashid Kocai bersama Rashid Kocai.
Kapal tidak tenggelam kerana air yang berada di sekelilingnya, sebaliknya kapal tenggelam disebabkan air yang berada didalamnya. Begitulah diri kita, janganlah disebabkan perkara yang berlaku disekeliling kamu, mengheret kamu jatuh tersungkur.

SukaTunjukkan lagi reaksi
                     Komen
Rabeah Binti Mohd Ali



TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA KEPADA SEMUA SAHABAT ALAMMAYAKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT MOGA KASIH KITA DIALAMMAYA DAPAT DITERUSKAN HINGGA KE JANNAH AAMIIN
KEPADA SEMUA SAHABAT GRUP YANG SUDI LIKE DAN KOMENTAR KARYAKU , AKU AMAT MENGHARGAI MOGA SEMUANYA ADA NILAIAN DI SISI-NYA SEBAGAI SAHAM AKHIRAT KITA SEMUA AAMIIN.
AKU BUKAN MINTA DIHARGAI MEMADAI SAMA BERKONGSI PAHALA APA YANG ALLAH SWT KURNIAKAN KEPADA KITA TANDA SYUKUR.
"Apabila berada di alammaya aku bagaikan berada dunia ilmu lalu aku terpana dengan ilmuNya Yang Maha Luas dan Indah. Membaca dan nenghayati apa yang dipaparkan adalah saat indah aku mendapat ilham yang terlalu banyak tanpa had dariNya...terasa rugi untuk menghentikan pena ..siapalah yang tak gembira setiap hari setiap saat mengutip Permata-Permata Syurga yang berguguran bagaikan salji indah yang amat mengasyikkan.
Permata-permata Syurga kukutip lalu dibagi-bagikan kepada rakan-rakan
alammaya....ada yang suka ada juga yang tak suka lalu removekan aku dari teman fb dan juga teman grup. Aku tak kisah kerana aku sudah lali diremovekan diblok disekat daripada bersiaran karya di grup tak kurang juga menghina aku gara-gara aku bersiaran karya tanpa henti.
Hampir enam tahun aku di alammaya, Syukur Alhamdulillah dengan izinNya jua aku telah berjaya mengumpulkan ribuan karya yang bagiku AnugerahNya yang terindah dalam hidupku sepanjang aku bersastera yang mana dunia sastera yang kuminati sejak dari alam kanak-kanak. SesungguhNYa Allah SWT amat memahami minatku dengan mengurniakan aku ilham menulis tanpa henti tanpa had...apa saja tema yang hendak kutulis akan dinampakkan di skrin mindaku dengan jelas . SUBHANALLAH aku percaya tanpa izinNya sebaris ayat aku tak akan bisa menulis yang indah-indah. Syukur padaNya sebanyak-banyakNya. Adakalanya aku menangis muhasabah pada diriku sendiri...Maha BaikNya Allah padaku diberikan aku ujian yang hebat kemudian dihadirkan pelangi nan indah, pelangi indah itulah karya-karyaku....sebab itu hanya DIA yang layak kuCinta, kuPuji kuAgungkan pagi petang siang dan malam sepanjang hayat hidupku.
Sekalipun semua manusia dimuka bumi ini memulaukan karyaku aku tidak kisah asalkan DIA dan para malaikatNya menyokongku, itu adalah lebih berharga daripada alam dan seisinya itulah juga matlamat aku menulis.
Sebab itu juga aku hanya menfokaskan kepada rakan fb dan grup yang memberi like dan komentar karya yang aku siarkan. Bukan aku gilakan like dan komentar tapi setiap like dan komentar adalah bahan kajiselidik mutu tema sesebuah karya menjadi bahan bacaan peminat sastera RATU RIMBA NIAGARA untuk generasi masa kini dan akan datang.
Kini grup yang aku sertai melebih seratus grup , rasa hati semua grup hendak kukongsikan karyaku tapi apakan daya masa terlalu terhad untuk aku berbuat demikian, maka aku hanya siarkan pada grup yang aktif memberi komentar yang bernas sesuai dengan tema karya.
Moga dengan penjelasan ini semua rakan fb dan grup dapat memahami dan sedia memaafkanku andai ada sikap dan bahasa yang ditulis tidak menyenangkan kususun sepuluh jari memohon maaf dari hujung rambut hingga ke hujung kaki.
Aku amat memerlukan sokongan semua rakan fb dan rakan grup untuk memberi sokongan yang tidak berbelah bahagi dalam dunia sastera yang kuminati ini sehingga berjaya menghasilkan sebuat sastera dunia dan akhirat menjadi jambatan kita semua ke SyurgaNya Insya-Allah Aamiin.
TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA KEPADA SEMUA SAHABAT ALAMMAYAKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT MOGA KASIH KITA DIALAMMAYA DAPAT DITERUSKAN HINGGA KE JANNAH AAMIIN
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
27 Syawal 1437H 1 Ogos 2016

Foto Rashid Kocai.
Rashid Kocai bersama Rashid Kocai.
BILA X PANDAI JANGAN BUAT PANDAI..

SukaTunjukkan lagi reaksi
                     Komen
2 Comments
Komen
Abd Rahim Alhamdulillah anugerah dari allah swt.ilmu yg diilhamkan membuat kita faham akan anugerahnya....
Tak SukaBalasan14 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Segala ilmu milik Allah saling berbagi ilmu tanda syukur, Syukur Alhamdulillah sama-sama faham ilmu anugerahNya...terima kasih sahabat...
SukaBalasan3 min
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis balasan...
                     
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
25 SYAWAL 1437H 30 JULAI 2016


           
Sparaxis Elegans
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad

SukaTunjukkan lagi reaksi
                       Komen
2 Comments
Komen
Emy Tarigan Kecantikkan bunga itu seiras dgn kata"Mu yg kian menusuk di Hati ini. Trima kasih sahabat kn mengungkit seleraku pd masa kini.
Tak SukaBalasan16 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Indah hidup dikelilingi dengan sahabat-sahabat yang jujur sepertimu...
SukaBalasan5 jam
Emy Tarigan Ha hahhh emangnye kmu tau sy jujur?
SukaBalasan12 min
Rabeah Binti Mohd Ali bersangka baik adalah lebih baik sahabatku...iyakan?
SukaBalasan10 min
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis balasan...
                       
Jebat Adam Jay sama denganla..sya pun orang seni..boleh join ni..slmt tghari..
Tak SukaBalasan14 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Insya-Allah kalau betul kita usahakan bersama sampai berjaya dan sesiapa sahabat lain yang berminat amat dialukan..
SukaBalasan9 min

KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
14 SYAWAL 1436H
30 JULAI 2015

Foto Sociedad Argentina de Horticultura.

Foto Sociedad Argentina de Horticultura.

Foto Sociedad Argentina de Horticultura.
Sociedad Argentina de Horticultura telah menambah 3 foto baru — bersama Elsa Amelia Ygich dan 70 yang lain.
Sparaxis Elegans
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad

SukaTunjukkan lagi reaksi
                         Komen
Komen

## Pray for the MUSLIMS of ROHINGYA ##
DISIARKAN OLEH PEJUANG FISABILILLAH RICKY IKHSAN KHAN
DARI GRUP MELA AYU RADIO ONLINE
9 Ramadhan 1433H
29 Julai 2012M

SukaTunjukkan lagi reaksi
                           Komen
SALAM SYAWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
20 SYAWAL 1437H 25 JULAI 2016

Foto Sweet Love.
Sweet Love bersama Zainab Majid dan Norman Hakim.
HATIKU....
biar setenang air di muara...
Iman...
ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM SYAWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
21 SYAWAL 1437H 26 JULAI 2016

Foto Dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali ツ.
Dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali ツ
Hidup memerlukan perjuangan dan perjuangan memerlukan pengorbnan # Janji Allah itu pasti .

SukaTunjukkan lagi reaksi
                                  Komen
1 Comment
Komen
AlamPren AdniMpn setiap angan mu,adalah angan angan bagi rahmat yang di muliyakanNya
setiap jiwa mu,jiwanya setiap hari meng ukir kan,asraf rindu ramat muliya,meyertai,pejuwangan jiwa jiwa yang di rencanakanNya
hujut cita cita mu,adalah hujut cita cita rob nya,maka itulah setiap apa yang engkau rencanakan,dahulu nya,iya yang dahulu merencanakan dari pada kita,maka itulah semua itu ada dari tulisan lukisan takdir nya kepadamu,dan takdir mu kepadanya,setiap yang kau ingin kan,itu juga yang di inginkan oleh sang pencipta,kariya ratu rimba 5 benua nusantara menusantarakan bahagian ilmia rabeah ratu ibu nusantara di bagian sastara dunia,cinta mupadaNya cinta masyarakat dunia padamu,atas doa ku,untuk nya,doa nya tuhan untuk kita, masyah Allah

Tak SukaBalasan154 min
Rabeah Binti Mohd Ali Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar, semuaNya telah direncanakan oleh-Nya kita sebagai hamba-Nya berdoa agar dapat melalui jalan-jalan-Nya dengan sabar dan redha atas segala ujianNya. Moga Allah SWT memudahkan dan menjayakan segala niat suci murni kita sebelum dipanggil bertemu-Nya. Aamiin.
SukaBalasan1 min



SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                                        Komen
256 Comments
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis komen...

Rabeah Binti Mohd Ali MAKRIFAT CINTA...

Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.

Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya. 

Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.

Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.

Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajallah kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya

Memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta

"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"

TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH

"HIKMAH"

Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.

JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .

ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !

SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'

MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH

'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'

As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)

WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)

Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.

Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin

YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

"SALAM RAMADHAN 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
18 Ramadan 1437H
23 Jun 2016

SukaBalasan11 min
Rabeah Binti Mohd Ali ALLAH MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG
kasih sayangNya kepada hambaNya melebihi kasih sayang
seorang ibu kepada anaknya Masya-Allah memang patutlah kita mesti menyayangi Allah SWT tempat pertama Rasulullah tempat kedua kemudian barulah kepada keluarga.

Setiap ahli keluarga yang hadir dalam hidup kita cumalah sebagai untuk menambah saham akhirat dan tanggungjawab yang akan dipertanggungjawabkan.

Di hari akhirat setiap ahli keluarga saling menuntut pahala kebaikan yang pernah dilakukan walaupun sebesar zarah tapi masing-masing sibuk menjaga pahala kebaikan untuk diri sendiri kerana terlalu berharganya pahala kebaikan walaupun sebesar zarah untuk menghadapi huru hara Hari Akhirat Yang Maha Dahsyat untuk dihadapi dengan rasa cemas dengan harapan pahala yang sebesar zarah dapat menyelamatkan daripada api neraka . Masya-Allah Allahu Akbar. Moga seluruh ahli keluarga kita terselamat daripada azab huru hara Hari Akhirat di padang Masyar.

Beruntungnya di padang masyar jika kita termasuk golongan yang mendapat minum Air Telaga Al-Khauthar daripada Rasulullah yang jika di minum akan menghilangkan dahaga buat selamanya. Tapi golongan yang dapat minum adalah mereka yang semasa hidup di dunia mengamalkan Al-Quran dan Sunnah.
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR moga kita termasuk golongan yang mengamalkan apa yang terdapat dalam Al-Quran dan Sunnah. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

17 Ramadan 1437H
22 Jun 2016

KARYA RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN DI PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH SEMPENA MERAIKAN HARI NUZUL AL-QURAN 1437H DENGAN DIIRINGI DOA MOGA ALLAH SWT MERAHMATI DUNIA AKHIRAT SILATURRAHIM NAN INDAH INI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

SukaBalasan42 min
Rabeah Binti Mohd Ali
السلام عليكم...ان شاء الله ،
 1 hari lagi NAFAS menjadi TASBIH.
 1 hari lagi TIDUR menjadi IBADAH.
 1 hari lagi DOA di IJABAH.
 1 hari lagi PAHALA di lipat gandakan.
Tapi, Itu semua tak akan terjadi tanpa maaf tulus dlm keikhlasan dari hati.
Izinkan kedua telapak tangan bertangkup memohon maaf utk;
 Lisan yg terlanjur.
 Janji yg terabaikan.
 Hati yg berprasangka. dan
 Semua sikap yg menyakitkan...
Tegur saya jika mulai sombong.
Tegur saya jika mulai angkuh.
Tegur saya jika salah.
Krn saya masih memerlukan saudara sperti Anda hari ini, esok dan selamanya.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا
كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
Marhaban ya Ramadhan...


H.H Haji Hassanal Bolkiah Salam,
15 Ramadan and Nuzul Quran.Please Aaaamin for the betterment of all Ummah, and for the next remaining Ramadan.
Let us start as 'ROYALTIES' may Allah S W T grant us to share with all Citizens with our Dignity Contagious,a and protect us with Pea
...Lihat Lebih Banyak
Lihat Terjemahan
SukaBalasan5221 jam

Mohamad Shawal menyukai kiriman anda dalam SAHABAT HATI BERBICARA.: "SUBHANALLAH INDAHNYA MALAM NUZUL QURAN ..."
4 jam yang lalu
Waka Wm,Kaseh RohAya dan 5 yang lain menyukai siaran anda di TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W: "SAHABAT YANG AKU CARI Yang kucari..."
4 jam yang lalu
Waka Wm menyukai kiriman anda dalam TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W.: "SUBHANALLAH INDAHNYA MALAM NUZUL QURAN ..."
4 jam yang lalu
Waka Wm menyukai kiriman anda dalam TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W.: "SUBHANALLAH INDAHNYA MALAM NUZUL QURAN ..."
Gymnastiar
·Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
17 RAMADAN 1437H
22 JUN 2016
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN DI PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH SEMPENA MERAIKAN HARI NUZUL AL-QURAN 1437H DENGAN DIIRINGI DOA MOGA ALLAH SWT MERAHMATI DUNIA AKHIRAT SILATURRAHIM NAN INDAH INI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Ini adalah makam baginda Nabi Adam As.. yg mengetik 'aamiin' semoga bertemu Nabi di Surga AAMIIN..JANGAN LUPA SAHARE KAN



Ini adalah makam baginda Nabi Adam As.. yg mengetik 'aamiin' semoga bertemu Nabi di Surga AAMIIN..JANGAN LUPA SAHARE KAN
6B0AAEC521A3.DENVERHOTELDISCOUNTS.COM

Suka
                                                                                                        Komen
Komen
Siti Rosilah Amin
Tak SukaBalasan12 min


YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU

AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU, AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA , ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT, ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA.

YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHO ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA

YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'

NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI

RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA

RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,
TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK
RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.

NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,

MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI
INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'

MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH

'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'

As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)

WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)

Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.

Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin

YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

"SALAM  BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"

KH. Abdullah Gymnastiar

·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
                                      10 ZULKAEDAH 1437H
12 OGOS 2016
 

0 comments:

Post a Comment