Friday, 12 August 2016

HIDUP SATU PERJUANGAN (112) TERIMA KASIH PEJUANG SASTERAKU


HIDUP SATU PERJUANGAN (112) TERIMA KASIH PEJUANG SASTERAKU


Rabeah Binti Mohd Ali mengirim dalam 19 kumpulan.
Ya Allah Engkau Maha Pemakbul doa yang baik-baik maka makbulkan doaku yang baik-baik yang boleh mendekatkan diriku pada-Mu Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.


PERSAHABATAN SEWANGI KASTURI
BismillahirRahmanirRahim
Assalamualaikum wr wb
Kepada rakan Fbku Datuk Jem yang setia
Terima kasih kerana sudi memberi ucapan Hari Jadi
Kesudianmu menjadi sahabat Fbku sejak dari mula berkenalan
Di fb ...kau terima aku apa adanya aku
Biarpun di kala aku disepikan
Perlukan para sahabatku untuk menyokongku
Kau hadir di kala aku susah dan senang
Bila kau sepikan aku kerana kesibukanmu
Ada juga terdetik ingin menyepikan mu
Di ombak rindu kerana terdera rindu
Tapi mengenangkan kau sibuk selalu
Dengan kerjayamu yang perlukan komitmen tinggi
Ku sabar saja
Dan ku tahu rinduku ada selalu di hatimu
Sebab itulah berat rasa hati untuk menyepikanmu
Terdera rindu tak apalah ku tahankan juga...
Yang terharunya aku biar sibuk bagaimanapun
Kau tetap ada luangkan masa untuk membaca
Karya-karyaku yang ada di blog atau di fb
Terima kasih kerana sudi menghargai karya-karyaku
Biarpun kau bukanlah orang sastera
Tapi minat juga menghayati dunia sasteraku
Yang kudambakan sejak di alam kanak-kanak lagi
Hinggakan mereka kata aku hidup
Di dunia fantasi dan angan-angan
Yang tak akan menjadi realiti
Tapi aku yakin jika
Allah SWT mengatakan KUN FAYAKUN
Yang fantasi boleh jadi realiti Aamiin
Dan aku yakin setiap apa yang
Kukaryakan itu yang baik-baik
Semua-Nya dari Allah Azzawajallah
Dan yang lemah itu
Dari kelemahanku sendiri
Rakan fbku Datuk Jem Yang DiSanjungi
Sepanjang kita ber fb
Banyak juga kisah suka dukamu
Kubingkaikan di blogku
Tanda ku sanjungi persahabatan kita
Walaupun cuma di alam maya
Mana tahu kisahmu
Yang kuhidangkan di alam maya
Untuk pembaca alam maya
Memberi manfaat pada semua pembaca
Mana tahu ada nilaian di Sisi-Nya Aamiin
Moga saham akhirat itu dikreditkan pahala-Nya
Juga dalam akauan akhiratmu akauan akhiratku Aamin
Rakan fbku Datuk Jem Dikasihi sepenuh
Roh dan jasad
Kau juga pencetus inspirasiku untuk berkarya
Karya-karya mengenai perniagaan mu dan
Kisah-kisah mu dengan rakan-rakan fbmu
Telah menarik hatiku... sungguh menghiburkan hati tapi
Masih lagi menjaga adap sopan persahabatan
Aku amat suka caramu melayani
Semua rakan-rakan fbmu
Saling hormat menghormati
Biarpun kau dan mereka
Berdarjat, berpangkat
Bergelar Raja, Tan Sri, Datuk Sri, Dato' , Datin
Tapi itu tidak menghalang yang berpangkat
Saling hormat menghormati di antara satu sama lain
Dengan orang kebanyakan di hargai dan dikasihi
Dengan orang atasan dihormati lagi disanjungi
Berkata beradap sopan melayu sejati
Tiada makan hati
Yang ada mahu
Bertalisiraturrahim
Dalam jalinan ukhuwah
Kasih mengasihi kerana-Nya
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Laman fbmu seperti
LAMAN FB TAMAN-TAMAN SYURGA
Sekalung tahniah untukmu sahabatku
Kerana memiliki laman fb seperti
TAMAN-TAMAN SYURGA
Moga berkat menjalinkan jalinan ukhuwah kerana-Nya
Biarpun di laman FB
Allah Azzawajallah membalas dengan persabatan dipatrikan
Sehingga Di Syurga-Nya kelak
Aamin Aamin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
DATUK JEM SAHABATKU,
KAWAN SETIA SEHIDUP SEMATI;
BERSAHABATAN TANPA JEMU,
PERSAHABATAN SEWANGI KASTURI'
SELAMAT MENYAMBUT AIDILFITRI,
HARI KEMENANGAN YANG BERPUASA;
MAAF ZAHIR BAHTIN DATUK SERI.
PERSAHABATAN DIINGATI SENTIASA.
'MENYANJUNGIMU MENYAYANGIMU DEMI-NYA'
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,
SAHABATMU DARI RIMBA NIAGARA,
RABEAH MOHD ALI
RATU RIMBA NIAGARA
ISTANA RIMBA NIAGARA
MALAYSIA/INDONESIA
13 Ogos 2012
24 Ramadan 1433H
9 hours ago · Edited · Like · 1
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
13 Ogos 2012
24 Ramadan 1433H

Pradita Fia dan Ahmad Tajuddin telah menulis di Garis masa anda.


Hari Lahir: 13hb Ogos
  • MILAD BUNDA RABEAH
    By. FIAPRADITA , 13 Agustus 2012
    Ya Allah ….
    Terima kasih telah kau berikan kebahagiaan
    Bagi Sahabat tercinta
    Hari ini dibulan Ramadhan yang mulia
    Adalah hari jadinya
    Betapa indah karya-karyanya
    Betapa luhur budi pekertinya
    Dalam alunan kata dan kalimat
    Dia jalin silaturahim
    Dia bangun persahabatan yang hakiki
    Dia si’arkan segala kebaikan
    Dia tenangkan hati yang gundah
    Dia sebarkan kecerian embun pagi
    Berikan dia perisai Ya Rab
    Agar selalu tabah dalam deritanya
    Berikan dia kekuatan Ya Rab
    Agar tegar menghadapi guncangan
    Karena kehadirannya selalu kami rindukan
    Dalam setiap deburan ombak
    Dalam cahaya purnama
    “ Happy Milad Bunda Rabeah”
    Komen
    Rabeah Binti Mohd Ali NANDA PRADITA FIA
    PERMATA SYURGA


    Ya Allah...
    Di kala aku tak berdaya 
    Dalam berpena
    Melakarkan kata-kata di kanvas muka buku
    Dia tak jemu meniupkan api lilin
    Perjuanganku ...

    Seolah semangatnya masuk
    Ke dalam semangatku
    Biarpun dia jauh di benua sana
    Biarpun dia sibuk dengan kehidupannya
    Yang dipertanggujawabkan ke atasnya
    Tapi masih sudi meluangkan masa
    Untuk membaca karyaku dan
    Tak jemu memberi semangat padaku
    Hinggakan tanganku yang longlai ini
    Hinggakan dunia sasteraku yang hampir nazak
    Menjadi lebih bertenaga dengani izin-Mu jua
    Makanya Ya Allah atas kebaikannya itu
    Padaku itu Ya Allah
    Kau pandanglah 
    Usaku usaha dia dan usaha semua rakan sastraku
    Dalam berpena untuk 
    Meng-Agungkan-Mu
    Meng-Esa-kan-Mu
    Meng-Cintai-Mu
    Merindui-Mu
    Berbuat baik pada manusia
    Berbuat baik pada-Mu
    Seperti yang Kau tuntut dalam agama-Mu
    Moga apa yang kami tulis ada Nilaian di Sisi-Mu Ya Allah
    Itulah matlamatnya kami menulis Ya Allah
    Mahukan pandangan-Mu
    Mahukan Kasihan Belas dari-Mu
    Di bulan Yang Maha Berkat Ini
    Di mana kesemua Pintu-Pintu Syurga
    Terbuka seluasnya untuk para hamba-Mu
    Maka catatkanlah namaku, ahli keluargaku,
    Semua sahabatku dan pembaca setia karya-karyaku 
    Menyokong dunia karyaku ke Syurga-Mu
    Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.

    Terima kasih nanda Pradita Fia
    Kerana sudi menjad rakan fb bunda
    Nandalah Permata Syurga
    Kurniaan dari Allah SWT
    Untuk bunda hargai dan syukuri 
    Tanda persahabatan kita yang suci murni ini
    Karyamu karyaku ...
    Kubingkaikan indah
    Agar dapat dikongsikan bersama 
    Dengan pembaca alam maya
    Agar mereka tahu
    Betapa indahnya 
    Persahabatan kita
    Atas dasar sayang menyayangi
    Kerana-Nya
    Moga persahabatan kita dapat
    Di teruskan hingga ke Syurgawi
    Aamin Ya Rabal A'Lamin

    YANG MENYAYANGIMU DEMI-NYA

    RATU RIMBA NIAGARA
    ISTANA RIMBA NIAGARA
    MALAYSIA/INDONESIA
    13 Ogos 2012
    24 Ramadan 1433H

    Rabeah Binti Mohd Ali

    Tulis komen...
  • eppy bday rabeah! smoga sukses slalu
    Komen
    Rabeah Binti Mohd Ali KEPAHLAWANAN PERAJURIT NEGARA

    Aamiin Aamiin Aamiin


    BismillahirRahmanirRahim
    Assalamualaikum wr wb

    Terima kasih atas ucapan Hari Jadi
    Terima kasih juga kerana sudi menjadi rakan fbku
    Terima kasih kerana tak jemu memberi sokongan
    Dalam dunia sastera yang kuminati dan dunia yang kudambakan
    Biarpun kerjayamu sebagai seorang perajurit negara
    Tapi masih menghargai karya-karya sasteraku
    Hinggakan aku rasa amat terharu sekali
    Serasa bagaikan mimpi 
    Hadirnya seorang sahabat berjiwa patriotik
    Sudi menyokong dunia sasteraku

    Tuan Ahmad Tajuddin Yang Disanjungi
    Sepenuh jiwa keimanan

    Syukur Allahamdulillah
    Kehadiranmu sebagai rakan fbku
    Bagaikan permata dari Syurga
    Informasi-informasi yang kuperolehi
    Dari wallmu
    Mencetuskan inspirasiku berkarya
    Berkarya tentang Ketuhanan
    Berkarya tentang Kepahlawanan Perajurit Negara
    Berkarya tentang indahnya persahabatan 
    Yang paling membuatkan aku rasa teruja 
    Apabila kau dikelilingi dengan sahabat
    Pujangga-pujangga ternama
    Setidak-tidaknya dapat juga 
    Aku berkongsi ilmu kesusasteraan
    Dunia puisi yang indah-indah dari mereka
    Salut lah padamu
    Andai kata kau pandai berpuisi
    Pasti lagi ceria menceriakan
    Tapi tetap menceriakan apabila 
    Kau dikelilingi pujangga-pujangga 
    Rasa terkagum ku padamu dan rakan-rakanmu 
    Kerana terlalu teruja dengan kata-kata indah rakan
    Pujanggamu itu
    Aku pun tumpang sekaki
    Menyiarkan karyaku di wall mereka
    Mereka sukalah pula tu
    Hingga mereka terpanggil menjadi rakan fbku
    Bukan aku tidak mahu terima
    Kerana rakan fbku terlalu terhad
    Insya-Allah jika kesibukan ku berkarya
    Reda kuterima mereka
    Kerana sekarang ini terlalu
    Banyak karya yang ingin ku selesaikan
    Moga mereka maafkan aku
    Dan memahamiku

    Apapun jutaan terima kasih
    Untuk segalanya
    Moga segala kebaikanmu padaku
    Allah SWT yang dapat membalas-Nya
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamin 

    AHMAD TAJUDDIN RAKAN FBKU
    HATINYA SESEJUK SALJU
    MENYOKONGKU TAK PERNAH JEMU
    TERIMA KASIH SAHABATKU

    SELAMAT MENYAMBUT AIDILFITRI,
    HARI KEMENANGAN YANG BERPUASA;
    MAAF ZAHIR BAHTIN SENYUMAN BERSERI,
    PERSAHABATAN DIINGATI SENTIASA.

    'MENYANJUNGIMU MENYAYANGIMU DEMI-NYA'

    DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,

    SAHABATMU DARI RIMBA NIAGARA,
    RABEAH MOHD ALI
    RATU RIMBA NIAGARA
    ISTANA RIMBA NIAGARA
    MALAYSIA/INDONESIA
    13 Ogos 2012
    24 Ramadan 1433H

    Rabeah Binti Mohd Ali
    Tulis komen...
PENGHUNI RIMBA SELALU MENGHARGAI KARYA TUAN PUTRI RIMBA NIAGARA
Duhai sahabatku...
Di Istana Rimba sekarang semuanya sedang berduka
Segerhana cuaca yang gelap gulita menunggu hujan turun
Ribut petir tidak henti-henti menyabar kiri dan kanan.
Sudah jutaan kali penghuni rimba pesan jangan Tuan Puteri
menyumbangkan karya pada mereka...mereka bukan hargai pun
malah satu kesalahan pula...membuat mereka sakit hati...
meluahkan dendam kesumat...
Kami si penghuni rimba ni...yang sentiasa menghargai
karya Tuan Puteri...sentiasa teruja dan ternanti karya tuan puteri
apa nak dihiraukan dengan mereka...biarpun kami cumalah haiwan
tapi kami faham apa itu kasih sayang semurni hati...
sebab itu di akhirat nanti kami tidak diseksa di neraka....
manusia ni tak habis-habis....dengki.....dengki...dengki...
dengki khianat...Tuan Putri berkarya tak henti-henti pun nak sakit hati...apatah dia orang ni ...ada otak letak kat lutut apa....tak nak baca dan like sudahlah ini kutuk dan hina Tuan Puteri habis-habis...
macam nak bunuh karya Tuan Puteri....duhai manusia di luar sana sebelum kalian mahu bunuh karya Tuan Puteri kami...langkah mayat kami dulu....Tuan Puteri kami rela pertaruhkan air mata dan darahnya untuk berkarya...kalian senang-senang saja nak hapuskan karya Tuan Puteri kami...tidak...tidakkk..kami pastikan tak akan terjadi!!!!!
Tuan Puteri bangunlah tuan Puteri...janganlah seksa kami begini...
Kami jumpa tuan puteri dihanyut di lautan asid bergelora dan selamatkan tuan puteri...tuan puteri gembira dan ceria pelangi cinta bersama kami...tapi semenjak bercampur dengan mereka-mereka yang berhati busuk itu...tuan puteri koma semula...kejamnya mereka...madu yang diberi racun yang dibalas...tunggulah...
tunggulah pembalasan dari Tuhan kerana doa orang yang teraniaya tanpa hijab....
Tuan...Puteri...bangun....bangun.... syair ombak rindu...yang tuan puteri karangkan ...kami bacakan ye....
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
13 Ogos 2012
24 Ramadan 1433H

ASAL USUL KISAH PUTRI RIMBA NIAGARA
Maka tersebutlah kisahnya
Di mana bermulanya kisah
Putri Rimba Niagara
Disebuah pantai yang terpencil
Sekujur tubuh terdampar
Dibawa arus ombak
Lautan asid bergelora
Seluruh tubuh
Melecur tiada berkulit
Tiada bergerak
Tapi masih bernyawa
Sekumpulan penghuni rimba
Yang ketika itu sedang bernyanyi-nyanyi
Terjumpa si Putri Rimba...
Dibawa ke rimba
Dirawat Putri Rimba
Menggunakan sumber-sumber asli
Yang diperolehi dari rimba
Sudah hampir
Tiga purnama koma
Barulah putri rimba sedar
Dari koma dan pulih seperti sediakala
Seluruh tubuhnya tiada kesan lecur lagi
"Di manakah hamba?"
"Syukur Alhamdulillah Tuanku Putri sudah sedar
Setelah tiga purnama Tuanku Putri koma
Kami adalah penghuni Rimba Niagara
Menjumpai tuanku putri
Terdampar di pantai dengan lecuran
Keseluruhan tubuh
Kami bergotong royong merawat
Dan mengobati Tuanku Putri
Di samping berusaha kami
Membuat sembahyang hajat bermunajat
Kepada Ilahi agar Allah menyembuhkan
Kecederaan Tuanku Putri
Dengan izin Allah
Tuanku Putri sembuh dan sedar dari koma
Mendengar cerita penghuni rimba yang baik budi itu
Putri Rimba menangis hiba
Lama putri rimba menangis
Penghuni rimba juga menangis
"Tuanku Putri hiba benar kami semua
Mendengar tangisan hiba Tuanku Putri
Pasti perjalanan kehidupan tuanku putri
Diselubungi dengan gerhana mendung
Pasti hati tuanku putri luka berdarah....darah...
Di sini gerhana akan bertukar menjadi pelangi cinta
Agar tuanku putri ceria dan bahagia penuh
Kasih dan sayang daripada kami setulus ikhlas
Luka di hati tuanku putri
Kami jahit dengan benang cinta
Agar sesudah ini tuanku putri tidak bersedih lagi
Buat selamanya Insya-Allah Aamin"
Putri rimba menangis hiba
Setelah mendengar pengakuan penghuni rimba
Betapa sayangnya penghuni rimba kepadanya
Hatinya bagaikan disayat-sayat
Seolah tidak percaya
Seolah berada di alam fantasi tapi realiti
"Kami suka melihat tuanku purtri menangis hiba
Tapi kalau tanpa henti sejak tadi kami pun tak tega...
Izinkan kami sapukan air mata tuanku putri dengan
Daunan kasih."
Setelah disapu air mata tuanku putri rimba dengan
Daunan kasih...tuanku putri tidak menangis lagi
Dan senyum meleret
"Ha macam itulah...Syukur Alhamdulillah kali pertama
Melihat senyuman tuanku putri...tenang rasa hati kami....
Istana rimba ini kami bina isimewa untuk tuanku putri
Suka tak?"
"Suka banget...unik dan fantastik!
Hamba amat hargai seumur hidup hamba."
Hari-hari yang dilalui bersama dengan penghuni rimba
Amat membahagiakan...
Saling menyayangi
Saling menghormati
Saling memahami
Saling berkorban
Berkata-kata dalam bahasa nan indah-indah
Tiada rasa disakiti dan menyakiti hati
Tiada rasa sedikitpun cemburu
Cuma yang ada
Sayang....sayang...sayang...
Kasih...kasih...kasih....
Kasih demi-Nya
Inilah dunia yang diimpikan putri rimba
Tuhan memakbulkan doa putri rimba
Tinggal bahagia selamanya bersama penghuni rimba yang penyayang
Karena telalu bersyukurnya putri rimba kepada Tuhan Yang Maha Esa
Setiap kata-kata yang diluahkan adalah
Suara-suara hati semurni kasih
Bicaranya adalah bait-bait syair ,puisi, gurindam dan pantun
Setiap kali putri rimba berkarya
Penghuni rimba akan terharu
Mereka sama-sama menangis hiba
Bersama Putri Rimba ....
Putri Rimba menulis menggunakan
Bulu burung garuda diRaja
Tinta pula adalah campuran
Darah penghuni rimba dengan Putri Rimba
Setiap kali berkarya
Putri Rimba menulis dengan
Sepenuh jiwa sepenuh kasih sayang
Menulis diiringi dengan tangisan hiba
Ukiran karya-karya Putri Rimba di daunan kasih
Setelah dibaca penghuni rimba
Disimpan rapi serapinya
Agar satupun tidak terbuang dalam simpanan
Khazanah Rimba Niagara
Begitulah bermulanya kisah asal usul hamba
Bergelar Putri Rimba Niagara
PUTRI RIMBA NIAGARA
MALAYSIA
13 Ogos 2012
24 Ramadan 1433H


ASAL USUL KISAH PUTRI RIMBA NIAGARA
Maka tersebutlah kisahnya
Di mana bermulanya kisah
Putri Rimba Niagara...
Teruskan Membaca
PUTRI RIMBA DENGAN DAYANGNYA SI KUNTA SI KUNTE
Kuperkenalkan diriku untuk perkenalan ini...
Gambar yang kau lihat itu tak dirancang..
Aku memegang watak Putri Rimba untuk
Teater Bangsawan diRaja yang aku impikan
Satu masa nanti dipentaskan....
Yang mekapkan aku pun
Si kunta si kunte dayang Istana Rimba
Mereka berdua sebagai penasihat aku juga...
Itu yang jadi macam tu...comot...entah arang
Mana diambilnya...ha itu yang jadi macam tu
Aku pun takut nak tengok muka aku sendiri
Aku mahulah padam tapi si kunta si kunte marah
Kalau selagi tak ambil gambar untuk disiarkan
Kepada pembaca setia karya-karya aku
Katanya apa nak dimalukan...
Mereka faham puteri rimba apabila dimekapkan oleh haiwan
Hantam ajelah asalkan ada rupa puteri sikit ...
Itula kisah serba sedikit yang dapat aku beritahumu
Agar kau tak salah faham ye...
Aku kalau tak bermekap...tidaklah rupa macam itu
Seorang yang sudah ditarik kecantikan...
Cuma yang berbaki ini saya yang ingin dihargai...itu saja...
Makanya jangan salah anggap padaku lagi ok...
Nanti bila habis skrip puteri rimba
Kutukar gambar lain...
Moga si kunta si kunte benarkan....
Moga kau gembira mendengar cerita aku ini...
Salam kemaafan untuk kalian ...
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
13 Ogos 2012
24 Ramadan 1433H
KENAPA AKU BEGINI KENAPA KAU ANGGAP BEGITU?
Engkau ni keturunan puteri ke?
Engkau suka berlagak kan?
Meluat aku...
Weeii kau cermin sikit muka kau tu
Harap mekap je lebih
Buang mekap
Tengok...
Hodoh....
Maka dari itu cermin sikit
Engkau tu siapa...
Aku sentiasa sedar diri
Aku siapa
Yang tak secantikmu
Yang tak semudamu
Aku memang tak setandingmu
Ha sedar pun
Habis tu kenapa
Kau berlagak macam
Seorang puteri raja
Tak malu ke
Perasan?
Salah ke aku
Menghargai kecantikan
Kurniaan dari Allah
Kalau kau nak tahu
Jika aku tak bermekap
Wajahku hodoh
Kalau ditarik lapisan kulit
Wajahku ini lagi hodoh
Seperti tengkorak berjalan
Termasuk juga wajah
Engkau tanpa kulit di wajah
Engkau boleh bayangkan
Jadi apa nak dikesahkan
Pada kecantikan yang
Sementara ini...
Habis tu kenapa kau
Berwatak seperti puteri diRaja
Kau perasan nak jadi puteri ke
Putera mana yang hendak
Kau pikat dan
Putera mana yang akan terpikat
Denganmu
Lainlah aku cantik dan masih muda
Tak perlu mekap pun dah cantik
Sekali aku senyum 10 yang terpikat
Tapi aku tak semudah itu terpikat
Selagi dia itu bukan bergelar jutawan atau kerabat diRaja
Yelah kau cantik dan muda
Aku doakan apa yang kau impikan berjaya...
Tak perlu kau doakan sudah ada pun
Cinta gila-gila dengan aku
Kerana kecantikan aku
Aku pun anak orang berada
Makanya kenalah setaraf denganku
Syukur Alhamdulillah
Moga kau bahagia sahabatku
Tapi kenapa kau masih nak cemburu dengan aku
Kau sudah memiliki segalanya pesona dunia
Yang diimpikan oleh semua orang....
Habis yang kau berlagak macam puteri tu
Tak pesona dunia ke tu...
Teman...aku ini cuma
Menghayati watakku
Sebagai seorang puteri rimba
Yang tinggal bersama dengan
Penghuni rimba niagara
Takkanlah memegang watak
Sebagai puteri rimba pun
Nak cemburu....
Lainlah puteri untuk manusia
Bolehlah kau cemburu
Nasib baik puteri rimba
Kalau puteri istana memang aku cemburu
Dengan haiwan apa nak dicemburukan
Kalau cemburu juga aku lebih teruk daripada haiwan
Tak nak aku....
Tahu tak apa...
Mulai hari ini kau jangan cemburu ye
Kau beri saja sokongan/dukungan padaku
dunia sastraku agar aku dapat berpena
Dengan tenang tanpa ada rasa iri hati
Keikhlasan sokonganmu dalam karya
SASTERAKUDUNIAKU! amat kuharapkan darimu teman...
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
13 Ogos 2012
24 Ramadan 1433H
FANTASI AKAN MENJADI REALITI
Di belantara rimba niagara ini
Semua penghuni rimba
Saling berkorban
Demi sebuah perjuangan suci
Demi sebuah kedamaian dan keharmonian
Seluruh penghuni rimba
Pada Ratu Rimba Niagara
Disandarkan segala harapan
Hasrat suci murni
Teruskan perjuanganmu duhai Ratu Rimba yang disayangi
Sepenuh jiwa raga kami
Kami sentiasa menyokongmu
Di sebilang waktu dan masa
Perjuanganmu suci murni
Kau rela pertaruhkan nyawamu untuk kami
Dan kami rela pertaruhkan nyawa kami untukmu
Itu sumpahmu
Itu sumpah kami
Tinta-tintamu yang Ratu Rimba
Curahkan di kanvas alam maya
Untuk dibaca oleh semua penghuni alam maya
Kami bingkaikan indah dan dipamerkan
Di Galeri Istana Rimba Niagara
Agar menjadi khazanah
Warisan Bangsa Rumpun Melayu Nusantara
Kami bangga dengan perjuanganmu Ratu Rimba Niagara
Kau lupakan kepentinganmu sendiri
Kau berbakti tak kira masa
Berbahasa penuh santun penuh kasih sayang
Tapi kau tetap juga dihina oleh mereka yang durjana
Kau senyum dalam duka
Kau menyambut penghinaan itu dalam redha
Dan kami terseksa
Dan kami bersumpah
Dan tak akan izinkan sesiapa melukakan hatimu lagi
Duhai Ratu Rimba Niagara Yang Dikasihi
Di Rimba Niagara inilah
Tempat bertunasnya
Cinta kasih dan sayang setulus hati
Tak akan ada kepalsuan cinta kasih dan sayang
Semuanya setulus hati
Tak akan ada cemburu
Dan dendam membara
Dan tak akan ada bahasa-bahasa yang menyakitkan hati
Semuanya berkata seiring hati
Bertutur dalam bahasa nan indah-indah
Pabila mendengarnya
Pasti tenang roh dan jasad
Seakan kita berada di Taman-Taman Syurgawi
Maka dari itu Ratu Rimba Niagara
Berpenalah semahumu
Kami sentiasa akan menyokong/memberi dukungan padamu
Dan apa yang Ratu Rimba cita-citakan
Akan kami realitikan dengan izin-Nya jua
Percayalah Ratu Rimba Niagara
Bilamana Allah Azzawajallah mengatakan
KUN FAYAKUN
Yang fantasi akan menjadi realiti
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
13 Ogos 2012
24 Ramadan 1433H
DOA SEORANG HAMBA KEPADA ALLAH ROBBUL IDZATII
DI BULAN YA MARHABAN YA RAMADHAN
Ya Allah Tuhan Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Yang DiPuja dan DiPuji oleh semua yang ada langit dan di bumi
Yang mengaturkan hidup dan matiku
Yang mendengar segala rintihan kalbuku
Hanya pada-Mu aku mengadu segala isi hati
Hanya Kau yang faham isi hatiku
Hanya Kau penyembuh segala dukaku
Bukan pesona dunia yang menjadi tumpuanku Ya Allah
Tapi kadang kala aku terleka juga dengan pesona dunia
Yang sentiasa melalaikan aku dan melekakan aku
Makanya Ya Allah ....aku perlukan sangat
Nur Hidayah Kasih dari-Mu
Sentiasa memimpin aku ke jalan-jalan yang Kau Redhai
Hingga akhir hayat hidupku
Moga berkat segala yang Kau Redhai dalam sepanjang
Aku berhidup ...
Kau membalas cinta dan kasih-Mu padaku
Dan kalimah cintaku pada-Mu
Menjadi saksi di akhir kalamku nanti
Itulah yang kudambakan pada-Mu Ya Allah
Maka Kau Perkenankanlah segala doaku Ya Allah
Pabila bertemu dengan-Mu nanti
Aku tersenyum penuh syukur seorang hamba pada Pencipta-Nya
Yang sudi dan sentiasa sudi membalas cintaku tanpa ada syarat
Yang ada cinta dibalas cinta
Jasad dan roh terasa damai
Sedamai air di Kali Syurga
Dan indahnya di saat Pertemuan dengan-Mu
Melepasi hingga ke langit ke tujuh
Cinta Kau dan aku
Menjadi saksi tika cinta di dunia
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Indah....indah...indah.. .
Bahagia rohku di kala itu
Hanya Kau yang memahami bahagianya aku di kala itu
Airmata lambang cintaku pada-Mu tika di dunia dulu
Kau balas cinta-Mu tika itu
Mahu rasanya aku menangis penuh terharu
Terharu betapa Kau
Memanglah Kekasih
Yang menepati janji
Janji-Mu pasti
Aku yakin itu
Tika berhidup di dunia dulu
Bukan Syurga-Mu yang menjadi tumpuanku
Yang kumahukan adalah Cinta-Mu dan Rahmat Kasih-Mu
Maka-Nya sebelum Kau menjemputku untuk bertemu-Mu
Berilah aku peluang membawa bekalan yang
Kau Redhai dan ada Nilaian di Sisi-Mu
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Ya Allah di bulan Ramadhan Yang Penuh
Dengan Keberkatan dan segala pintu-pintu
Syurga terbuka seluas-luas-Nya Kau makbulkan doaku ini
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
DOA SEORANG HAMBA KEPADA ALLAH ROBBUL IDZATII
DI BULAN YA MARHABAN YA RAMADHAN
RABEAH MOHD ALI
24 Ramadhan 1433H
13 Ogos 2012
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali ANDAINYA INI RAMADHAN TERAKHIRKU

Ramadhan Ya Ramadhan

Sudilah menjadi sahabatku
Sudilah menjadi temanku
Sudilah menjadi menyokongku

Jika kau sudi menjadi
Sahabatku
Penemanku
Penyokongku

Pasti aku bersyukur
Dan tersungkur di sejadah cinta-Nya
Kerana aku mahu
Kau terus menerus
Menyubur suburkan untuk aku
Terus-terus beribadah ikhlas
Semata kerana-NYa
Bukan untuk pandangan manusia
Tapi untuk padangan Alllah Azzawajallah

Usiaku yang tersisa ini masih tak dapat
Menampung amalan yang ingin aku
Persembahakan pada Tuhanku...
Aku malu...malu...malu...
Untuk membawa bekalan yang
Terlalu sedikit ini...sedangkan usiaku
Sudah pun melewati senja
ALLAHU AKHBAR!

Mana tahu berkat sokonganmu Ramadhan
Urat sarafku dan tulang belulangku dan semua
Pacainderaku menjadi segagah pahlawan
Fisabilillah yang hidup mati-Nya hanya
Ke jalan-jalan Allah SWT
Allahu Akhbar bertuahnya aku jika
Tuah itu menyebelahiku Aamin

Andai-Nya ini adalah ramadhan terakhirku
Dapatlah aku membawa bekalan yang telah
Dilipat ganjaran pahalanya berganda-ganda
Banyak-NYa semua-Nya dalam pengetahuan
Allah dan semua pintu-pintu ke Syurga
Di buka seluas-Nya untuk para hamba-Nya
Yang beribadat ikhlas kerana-Nya..

Ramadhan Ya Ramadhan
Berkat kami berkasih sayang ukhuwah kasih
Dan saling memaafkan semua teman-teman kami
Kau sudilah senyum padaku
Agar hidupku sentiasa berada di dalam
Rahmat Kasih-Nya yang berpanjangan
Seumur hidupku seumur hidup kawan-kawanku

Ramadhan Ya Ramadhan
Yang kudambakan dalam hidup ini
Menjadi hamba Allah yang disayangi
Allah SWT dan di sayangi semua penghuni
Di bumi jua di langit Aamiin

Ramadhan Ya Ramadhan
Ketemukan aku agar aku
Dan semua pembaca karyaku
Dapat beramal di malam Lailatul Qadar
Kerana di malam itu lebih baik daripada
Seribu bulan Aamiin

Ramadhan Ya Ramadhan
Jika ini Ramadhan terakhirku
Bukakanlah hati-hati
Kawan-Kawanku yang telah aku sakiti
Hatinya secara sengaja atau tidak
Memaafkan aku kerna
Aku takut Allah SWT murka padaku
Kerana selagi aku tidak dimaafkan oleh
Teman-temanku pasti malanglah aku
Tika aku berhidup di muka bumi ini
Kerana sengaja bermusuh-musuhan dengan
Kawan-kawanku biarpun cuma di alam maya
Sedangkan tiada terniat di hatiku untuk
Membuatkan mereka membenciku kerana
Nawaitu asalkau semua yang hadir dalam
Hidupku bagaikan
Permata-permata dari Syurga
Kiriman Allah SWT padaku untuk aku
Syukuri

Ramadhan Ya Ramdhan...
Moga Allah SWT menerima
Segala amalan dan niat baikku
Kerana Alllah SWT menerima
Semua niat-niat yang baik-baik
Belum melakukan sudah diberi pahala
Dilakukan lagilah pahala
Begitulah Maha Penyayang-NYa Allah SWT
Pada semua hamba-Nya tiada terkecuali

Ramadhan Ya Ramadhan
Moga aku dan semua pembaca karyaku
Dapat beramal di bulan Ramadhan
Dengan ikhlas kerana-Nya
Mana tahu ini adalah Ramadhan terakhir
Yang akan kami persembahkan kepada
Allah SWT dan diterima dalam redha-Nya
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

Putri Rimba Niagara
13 Ogos 2012
24 Ramadan 1433H

Rabeah Binti Mohd Ali JIKA HARI INI TERAKHIR AKU HIDUP DI BUMIMU INI

Bismillahirrahmanirrahim


Ya Allah jika hari ini adalah hari terakhirku hidup di dunia ini
Kau terimalah taubatku
Kau bukakan hati-hati insan yang telah kulukai untuk memaafkanku
Kerna aku pun telah memaafkan mereka yang telah melukai aku
Aku mahu taubatku Kau terima dan segala manusia pun maafkan aku
Kerana niatku berhidup di bumi-Mu ini ingin berbuat baik dengan-Mu dan hamba-Mu
Tiada niat untuk berlaku zalim pada-Mu dan pada sekalian hamba-hamba-Mu

Ya Allah Yang Maha Penyayang Lagi Maha Mendengar rintihan qalbuku ini
Jika ini hari terakhir aku berhidup di bumi-Mu ini
Matikan aku dalam keadaan
bersujud pada-Mu
membaca Qalam-Mu
berzikir pada-Mu
berkata yang baik-baik
menulis yang ada nilaian di Sisi-Mu
berbuat kebaikan
bersangka baik dengan-Mu dan manusia

Ya Allah Tuhan yang kucinta
Jika sesaat lagi denyutan nadiku terhenti
Berilah peluang nafas terakhirku mengucapkan kalimah
LaaillahailaAllah MuhammaddarRasullaAllah
Jika itulah yang dapat kulafazkan
Alhamdulillah Subhanallah Allahu Akhbar
Akulah hamba-Mu yang bertuah
Kerna aku mahu mati dalam redha-Mu

Ya Allah Aku HambaiMu yang terlalu hina
Kerana amalan tak seberapa ingin masuk Syurga-Mu
Amalan tak setimpal dengan balasan Syurga-Mu
Justeru Ya Allah sebelum Kau menjemputku pulang
Berilah aku peluang memperbanyakkan amalan yang Kau redhai
Jauhkan aku dari membuat kebajikan untuk mendapat pandangan manusia
Tapi semuanya kerana-Mu Ya Allah ...PandanganMu yang kumahukan
Dan jauhkan dariku melakukan amalan untuk mendapatkan balasan Syurga-Mu tapi semata kerana mendapat redha-Mu ...mendapat balasan cinta dari-Mu

Ya Allah jika hari ini aku bergelar roh
Kau terimalah roh dan jasadku yang kaku dalam redhaMu
Kerna Ya Allah sepanjang kuberhidup yang kufikirkan hanyalah
untuk mendapat redha-Mu biarpun aku menjadi bahan kebencian di hati mereka yang sentiasa tidak senang dengan kelahiran aku di dunia ciptaan-Mu ini

Justeru terimalah roh dan jasadku dalam redha-Mu
Jika hari ini adalah hari terakhir aku hidup di bumi-Mu ini
Aamin Ya Rabbal A'Lamin

Karya Putri Rimba Niagara
24 Ramadan 1433H
13 Ogos 2012

Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis komen...
CINTA SURATAN KETENTUAN-NYA
Sudah suratan takdir cinta tercatat di Lauhmahfuz
Pertemuan antara dua hati Adam dan Hawa
Seia sekata mengikat janji terpatri
DiRedhai Allah Dalam Cinta Suratan Ketentuan-Nya.
PUTRI RIMBA NIAGARA
13 Ogos 2012
24 Ramadan 1433H
BUDI BAHASA YANG SANTUN SENTIASA MENJADI BUDAYA MURNI PARA KSATRIA MELAYU.
BERSAMA OMBAK RINDU YANG MENDERU-DERU
Ya Rab
Syukur aku Kau Kurniakan padaku seorang hamba-Mu
Yang terlalu memahami dalam keadaan apa jua pun aku
Sudi berkawan denganku dan terima aku apa adanya
Hingga kadang kala yang aku tak kuat mempertahankan keikhlasannya padaku
Hinggakan aku malu pada diriku sendiri dengan kesetiaan persahabatannya denganku
Ya Rab
Aku ingin menjadi kawan yang
Sesetia pantai pada ombak
Dia adalah Kurniaan-Mu padaku
Yang terlalu amat berharga daripada permata
Begitu juga dengan rakan-rakan sastraku yang lain
Ampunkanlah aku Ya Rabb
Jika ada rakan-rakan sastraku di grup ini
Telah aku sakiti hatinya
Telah aku lukai hatinya
Tapi percayalah duhai rakan-rakan sastra semua
Tali ikatan ukhuwah kita tak pernah terputus
Malah telah kusimpul matikan sejak kita ditemukan oleh-Nya
Dan sentiasa mewangi di hati ini
Biarpun kau tak tahu aku terlalu rindukan ketika mula kita berkenalan di alam maya
Cumanya bila di fb aku tak dapat kekalkan jika kalian terus-terusan menyepi dariku
Sejujurnya sejak perpisahan itu aku terdera rindu pada kalian
Maka di bulan Ramadhan yang mulia ini aku mengirimkan maafku di angin lalu
Agar kalian berlembut hati dan sudi memaafkan aku...
Maafkan aku ye rakan-rakan yang mengenali diriku melalui karyaku-karyaku
Percayalah sekali tangan berjabat tersimpul mati dan sentiasa mewangi di hatiku
Kepada rakan fbku...
Aku merayu padamu janganlah sepikan aku
Kerana aku tak tega disepikan
Kalau seminggu bisa kok
Jangan sampai berbulan-bulan
Ku tak tega terdera rindu...
Nanti ombak rindu menderu-deru
Bagaikan pungguk rindukan bulan
Memanggil-manggil namamu
Dan bila dah jemu memanggil namamu
Tanpa balasan sahutan rinduku ke kamu
Jangan salahkan ombak rindu...
Cuma yang dapat diucapkan nanti
Rinduku rindumu telah dibawa pergi
Bersama ombak rindu yang menderu-deru....
Cuma tinggal nostalgia kasih dan sayangku padamu ...
Jangan sampai jadi begitu rakan fbku...
Jika sampai jadi begitu makanya akan terpadamlah api lilinku yang malap ini...
Adakah kau tega ???
LUAHAN HATI DARIPADA PUTRI RIMBA NIAGARA UNTUK RAKAN-RAKAN
YANG MENGENALIKU DI ALAM MAYA
MAAF AKAN KULAFAZKAN SAMPAI KAPANPUN!
13 Ogos 2012
24 Ramadan 1433H
BUDI BAHASA YANG SANTUN SENTIASA MENJADI BUDAYA MURNI PARA KSATRIA MELAYU.
IZINKAN LILINKU BERCAHAYA BIARPUN TERLUKA
Lilin...
kau adalah aku
aku sedia berbakti dengan karyaku demi-Nya
tanpa menghiraukan diriku kian malap dimamah usia
jika api lilinku
bertambah malap izinkan lilinku bercahaya
Duhai angin...ku merayu padamu
jangan kau tega menuipnya bagi padam
aku ingin terus bercahaya
biarpun dalam keadaan terseksa
tapi aku ingin berjuang juga
untuk menerangi diriku sendiri
dan menerangi mereka yang sudi dengan cahaya
yang cuma tinggal berbaki ini
Duhai angin jika kau tiup
kerana marahmu padaku
apalah salahku....
apalah dosaku padamu
kerana aku cumalah lilin
yang berjuang bersedirian
ingin mencari jalan-jalan pulang
biarpun hati terluka
diitupmu tanpa henti
kucuba pertahankan juga
agar terus menyala..menyala apinya
menerangi diriku sendiri dan di sekelilingku yang sudi
dengan harapan hadirlah
Cahaya dari segala Cahaya
Cahaya dari segenap penjuru
Cahaya Nur Hidayah Kasih dari Ilahi
Cahaya yang terus menerus meresap
ke kalbu roh dan jasad
inilah Cahaya yang kudambakan seumur hidupku
Maka dari itu duhai angin...
aku tahu aku tak sehebatmu
aku tak sesempurna imanmu
aku cumalah hamba
yang hanya ingin
menghabiskan usiaku
bersama-sama mereka
yang ingin pulang ke Pangkuan Ilahi
Dan dengan belas ehsanmu
izinkan aku menjadi lilin
biarpun masih malap apinya dan terseksa
jangan diseksa aku lagi dengan tiupanmu yang menyakitkan aku
kerana sepanjang kau bertiup kencang tak pernah pun aku
menghalangmu kerana aku sentiasa cerminkan diriku tak sesempurnamu...
dan aku mengalah pada kesempurnaamu itu
kerana jika aku menghalangmu berdosalah aku pada Allah SWT
kerana apa yang kau miliki itu adalah kurniaan dari-Nya
makanya bertiuplah bertiuplah hingga kau tenang
tapi janganlah sesekali kau tiupkankan api lilinku
yang malap ini..izinkanlah api malapnya bercahaya
biarpun dalam keadaan derita dan terseksa
tanda kau juga menghargai Kurniaan Allah Azzawajallah padaku
Karya Putri Rimba Niagara
13 Ogos 2012
24 Ramadan 1433H
AKU INGIN MENGOLAH SEJARAH JADIKAN PUISI SYAIR PANTUN GURINDAM
CARA BARU MEMPOPULARKAN SEJARAH DI JIWA ANAK CUCU RUMPUN MELAYU
Aku bukan ahli sejarah
Tapi aku peminat sejarah
Aku mahu menghargai sejarah
Dengan caraku sendiri
Aku ingin mengolah sejarah
Jadikan puisi syair pantun dan gurindam
Cara baru untuk mempopularkan sejarah
Di jiwa anak cucu rumpun Melayu
Agar mereka menghargai
Sejarah moyang mereka
Yang bersusah payah
Memerdekakan negara tercinta
Agar anak cucu dapat menumpang teduh
Dengan aman sejahtera
Tanpa ada permusuhan
Yang akan membuatkan
Negara moyangku dijajah semula
Aku tak mahu sampainya jadi begitu
Makanya
Kurela
Keringat dan darahku ini dijadikan tinta
Pena untukku menulis
Dengan air mata dan darah
Dan takkan kuhiraukan lagi
Segala penghinaan mereka ke aku
Kerana aku berpena bukan
Untuk dipandang mereka
Aku menulis
Demi pandangan dari-Nya
Demi anak cucu rumpun Melayu
Aku tak berhajat apa-apa dari kalian
Tapi tolong jangan sepikan karya-karyaku ini
Kerana ianya lahir dari hati dan kasih sayang nan suci
Moga Allah sahaja yang dapat membalas sokonganmu itu
Dan tolong doakan aku agar dapat berpena
Sehingga terhenti nafas
Terhentilah pena
Karya Putri Rimba Niagara
13 Ogos 2012
PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA
31 OGOS 2012/INDONESIA 17 AGUSTUS 2012)
13 Ogos 2012
24 Ramadan 1433H
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
26 SYAWAL 1436H
11 OGOS 2015

SukaTunjukkan lagi reaksi
   Komen
Komen
Jebat Adam Jay slmt ptg mem..muga sihat dn ceria..
Tak SukaBalasan16 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Selamat mlm Jebat Adam pendekar melayu zaman moden abad ke 21 hehehe

TAK SIA-SIA AKU BELA KEMATIANMU TUAH!
Hang Jebat:
Hai Tuah...bukan ke kau yang kata aku ini penderhaka raja? Kau yang nak bunuh aku aku tahulah kau tu taat pada raja?
Raja adil raja disembah...
Aku yang membela kematianmu...aku yang hendak kau bunuh? Adakah ini sahabat namanya?
Katakan padaku Tuah?
Salah ke aku membela kematianmu?
Salah ke...salah ke?
Hang Tuah:
"Salah tu tak salah...tapi aku pantang rakyat menderhaka kepada raja?
Hang Jebat:
"Menderhaka apanya?"
Hang Tuah:
Haahahahaha
Hai Jebat aku bukan Tuah zaman yang kau katakan itulah...ini Tuah zaman moden zaman Raja sudah memerintah dengan adil dan saksama yang utamakan rakyat dari kepentingan sendiri...kau tahu tak Jebat?
Hang Jebat:
Hahahaha Tuah....Tuah...memang benarlah kau bertuah...namamu disanjung dari dulu hingga kini...makanya memang patutlah aku bela kematianmu....dengan terbelanya kematianmu itu makanya...sumpahan mu menjadi nyata ...apabila melayu terus hidup dan tak hilang di dunia....
Hang Tuah:
Hahahahha Jebat sahabatku sebenarnya kita sama-sama bertuahlah kerna kitalah penyambung warisan kepahlawanan moyang kita Hang Tuah dan Hang Jebat
HIDUP HANG TUAH ! HIDUP HANG JEBAT! HIDUP MELAYU!
Karya: Putri Rimba Niagara
13 Mei 2012
(PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2012/INDONESIA 17 AGUSTUS 2012)
9 Ogos 2012
20 Ramadan 1433H


CINTA KEKASIH ALLAH NABI MUHAMMAD S.A.W
Kau dilahirkan
untuk memberi
Rahmat Sekalian Alam
Berpekerti mulia
menempuh segala cabaran
dan dugaan semata-mata
untuk menyebar
Agama Suci Allah
Berkorban apa saja
demi umat sezamannya
dan akhir zaman
Sambil berdiri, duduk dan
berbaring sentiasa
mengingati umatnya
mencintai umatnya
sepenuh hati
sepenuh jiwa
Masya-Allah!
Sentiasa berdoa pada Tuhan
agar umatnya mati dalam
ucapan kalimah
LaaillaahaillAllahMuhammadaRasullullah
Risaunya Nabi terhadap umatnya
hingga nafas terakhir
menyebut-nyebut umatnya
‘Umatku! Umatku! Umatku!
Duhai Kekasih Allah
Nabi Muhammad S.A.W
Biarpun telah tiada jasadmu
Budimu…
Pengorbananmu…
Cintamu kepada umatmu
akan dikenang…
dihargai dan
disanjung tinggi hingga
ke akhir hayat kami
Kami tahu kau mencintai kami
ketika berdiri… duduk dan berbaring
hingga ke akhir hayatmu
Amatlah rugi dunia akhirat!
malang dunia akhirat!
Jika kami tidak membalas cintamu
Wahai Nabi Allah
Kekasih Allah
Sebagai balasan cintamu
pada kami umatmu
kami akan menjadi
pewaris setiamu
menyebarkan dakwahmu
Al-Quran dan Hadis
yang kau tinggalkan
untuk kami umatmu
Selawat untukmu
wahai kekasih Allah
terimalah kami
menjadi kekasihmu
sebagaimana kau
menjadi Kekasih Allah
Moga dengan cinta kami ini
dapatlah kami keberkatan
cintamu di dunia …
Di Padang Masyar
mendapat Syafaatmu
Amin Ya Rabbal A’lamin.
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
27 Mei 2012
MOHON SYAFAAT NABI MUHAMMAD S.A.W
Duhai kekasih Allah yang dicintai…
Balaslah cinta kami ini
satukan hati-hati kami untuk saling
ingat- mengingati
tentang pejuanganmu sentiasa diingati
kesyahduan cintamu pada kami umatmu kami tangisi
betapa tulus ikhlasnya cintamu pada kami
harusnya kami balasi
kami menanti penuh pengharapan
Ya Nabi Allah
Ya Kekasih Allah
yang kami cintai seutuhnya cintamu pada kami
pilihlah kami mendapat Syafaatmu di Mahsyar nanti.
Amin Ya Rabbal A’Lamin.
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
22 Mei 2012
MOHON SYAFAAT NABI MUHAMMAD S.A.W
Duhai kekasih Allah yang dicintai…
Balaslah cinta kami ini
satukan hati-hati kami untuk saling
ingat- mengingati
tentang pejuanganmu sentiasa diingati
kesyahduan cintamu pada kami umatmu kami tangisi
betapa tulus ikhlasnya cintamu pada kami
harusnya kami balasi
kami menanti penuh pengharapan
Ya Nabi Allah
Ya Kekasih Allah
yang kami cintai seutuhnya cintamu pada kami
pilihlah kami mendapat Syafaatmu di Mahsyar nanti.
Amin Ya Rabbal A’Lamin.
Karya Putri Rimba Niagara
27 Mei 2012

Laksamana Mas Kanda Putri Rimba Niagarai , Injih...Selamat Njih,..berkaryalah trus demi anak cucu tercinta, smoga slalu mendapatkan limpahan karunia dr ALLOH SWT, amien,...nuwun
Wednesday at 9:26am · Unlike · 1
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Dinda antara ksatria yang mencetuskan inspirasi kanda berkarya tentang ksatria Indonesia. Terima kasih atas segalanya. Moga Allah SWT membalas-NYa atas segala kebaikan dinda pada kanda. Aamin.
Wednesday at 9:35am · Like · 1
Laksamana Mas Kanda Putri Rimba , Injih...sama2 ye,..amien...nuwun
Wednesday at 9:37am · Unlike · 1
Ryan Marley Davidson met berjuang sodaraku...
MERDEKA..!
Wednesday at 9:52am · Unlike · 2
Laksamana Mas Dimas Ryan Marley Davidson , Injih....mksih njih ats do'anya, amien, nuwun
Wednesday at 9:55am · Unlike · 2
(PETIKAN WALL LAKSAMANA MAS & PUTRI RIMBA NIAGARA)
3 Ogos 2012
14 Ramadan 1433H


Foto RINDU DALAM SEPI.
 
 
 
 

SukaTunjukkan lagi reaksi
               Komen
2 Comments
Komen
Jebat Adam Jay slmt ptg mem..apa kbar..ok aaa..
Tak SukaBalasan16 jam
Rabeah Binti Mohd Ali kabar baik boss ...macam mana dengan karya yang dibaca dan dihayati ok ke tak...
SukaBalasan6 jam
Rabeah Binti Mohd Ali kalo poneng tak dopek den nak nolong...hehehe
SukaBalasan16 jam
Jebat Adam Jay ok la..cuma x ada masa nk ulas..klau dok setempat kita boleh hasilkn bnyk novel...apa2 pun teruskn dulu..
Tak SukaBalasan16 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Jebat Adam Jay terima kasih ..moga semua bahan karya dihasilkan dapat dijadikan novel pelbagai tema yang banyak sehingga satu rumah satu perpustakaan KARYA RATU RIMBA NIAGARA berada di lima benua itu yang dicitakan Insya-Allah jika izinNya jua kita usaha Allah tentukan...
SukaBalasan16 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Insya-Allah Aamiin.
SukaBalasan5 jam
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis balasan...

Kasih Liza Saidin Selamat petang yunk
SukaBalasan6 jam
Rabeah Binti Mohd Ali selamat petang kembali sahabatku yang tersayang moga suka terima jambangan bunga kasihku untuk kalian berdua...hehehe
SukaBalasan16 jamTelah disunting
Kasih Liza Saidin Hehehe.... sukaaaaaa
Tak SukaBalasan16 jam
Rabeah Binti Mohd Ali tkasih ya kerana sudi terima ...simpan baik-baik jangan biarkan layu ye...jika layu...layulah kasih kita nanti...hehehe.

DARIPADA PEMBERITAHUAN
Kapal tidak tenggelam kerana air yang berada di sekelilingnya, sebaliknya kapal tenggelam disebabkan air yang berada didalamnya. Begitulah diri kita, janganlah disebabkan perkara yang berlaku disekeliling kamu, mengheret kamu jatuh tersungkur."
"Kapal akan tenggelam disebabkan air didalam kerana ada yang berhati dengki khianat merosakkan kapal hingga bocor lalu tenggelam moga kita dijauhkan orang yang berhati khianat dan hati kita juga jangan begitu. Aamiin."

Foto Rashid Kocai.
Rashid Kocai bersama Rashid Kocai.
Kapal tidak tenggelam kerana air yang berada di sekelilingnya, sebaliknya kapal tenggelam disebabkan air yang berada didalamnya. Begitulah diri kita, janganlah disebabkan perkara yang berlaku disekeliling kamu, mengheret kamu jatuh tersungkur.

SukaTunjukkan lagi reaksi
                       Komen
Rabeah Binti Mohd Ali



TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA KEPADA SEMUA SAHABAT ALAMMAYAKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT MOGA KASIH KITA DIALAMMAYA DAPAT DITERUSKAN HINGGA KE JANNAH AAMIIN
KEPADA SEMUA SAHABAT GRUP YANG SUDI LIKE DAN KOMENTAR KARYAKU , AKU AMAT MENGHARGAI MOGA SEMUANYA ADA NILAIAN DI SISI-NYA SEBAGAI SAHAM AKHIRAT KITA SEMUA AAMIIN.
AKU BUKAN MINTA DIHARGAI MEMADAI SAMA BERKONGSI PAHALA APA YANG ALLAH SWT KURNIAKAN KEPADA KITA TANDA SYUKUR.
"Apabila berada di alammaya aku bagaikan berada dunia ilmu lalu aku terpana dengan ilmuNya Yang Maha Luas dan Indah. Membaca dan nenghayati apa yang dipaparkan adalah saat indah aku mendapat ilham yang terlalu banyak tanpa had dariNya...terasa rugi untuk menghentikan pena ..siapalah yang tak gembira setiap hari setiap saat mengutip Permata-Permata Syurga yang berguguran bagaikan salji indah yang amat mengasyikkan.
Permata-permata Syurga kukutip lalu dibagi-bagikan kepada rakan-rakan
alammaya....ada yang suka ada juga yang tak suka lalu removekan aku dari teman fb dan juga teman grup. Aku tak kisah kerana aku sudah lali diremovekan diblok disekat daripada bersiaran karya di grup tak kurang juga menghina aku gara-gara aku bersiaran karya tanpa henti.
Hampir enam tahun aku di alammaya, Syukur Alhamdulillah dengan izinNya jua aku telah berjaya mengumpulkan ribuan karya yang bagiku AnugerahNya yang terindah dalam hidupku sepanjang aku bersastera yang mana dunia sastera yang kuminati sejak dari alam kanak-kanak. SesungguhNYa Allah SWT amat memahami minatku dengan mengurniakan aku ilham menulis tanpa henti tanpa had...apa saja tema yang hendak kutulis akan dinampakkan di skrin mindaku dengan jelas . SUBHANALLAH aku percaya tanpa izinNya sebaris ayat aku tak akan bisa menulis yang indah-indah. Syukur padaNya sebanyak-banyakNya. Adakalanya aku menangis muhasabah pada diriku sendiri...Maha BaikNya Allah padaku diberikan aku ujian yang hebat kemudian dihadirkan pelangi nan indah, pelangi indah itulah karya-karyaku....sebab itu hanya DIA yang layak kuCinta, kuPuji kuAgungkan pagi petang siang dan malam sepanjang hayat hidupku.
Sekalipun semua manusia dimuka bumi ini memulaukan karyaku aku tidak kisah asalkan DIA dan para malaikatNya menyokongku, itu adalah lebih berharga daripada alam dan seisinya itulah juga matlamat aku menulis.
Sebab itu juga aku hanya menfokaskan kepada rakan fb dan grup yang memberi like dan komentar karya yang aku siarkan. Bukan aku gilakan like dan komentar tapi setiap like dan komentar adalah bahan kajiselidik mutu tema sesebuah karya menjadi bahan bacaan peminat sastera RATU RIMBA NIAGARA untuk generasi masa kini dan akan datang.
Kini grup yang aku sertai melebih seratus grup , rasa hati semua grup hendak kukongsikan karyaku tapi apakan daya masa terlalu terhad untuk aku berbuat demikian, maka aku hanya siarkan pada grup yang aktif memberi komentar yang bernas sesuai dengan tema karya.
Moga dengan penjelasan ini semua rakan fb dan grup dapat memahami dan sedia memaafkanku andai ada sikap dan bahasa yang ditulis tidak menyenangkan kususun sepuluh jari memohon maaf dari hujung rambut hingga ke hujung kaki.
Aku amat memerlukan sokongan semua rakan fb dan rakan grup untuk memberi sokongan yang tidak berbelah bahagi dalam dunia sastera yang kuminati ini sehingga berjaya menghasilkan sebuat sastera dunia dan akhirat menjadi jambatan kita semua ke SyurgaNya Insya-Allah Aamiin.
TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA KEPADA SEMUA SAHABAT ALAMMAYAKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT MOGA KASIH KITA DIALAMMAYA DAPAT DITERUSKAN HINGGA KE JANNAH AAMIIN
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
27 Syawal 1437H 1 Ogos 2016

Foto Rashid Kocai.
Rashid Kocai bersama Rashid Kocai.
BILA X PANDAI JANGAN BUAT PANDAI..

SukaTunjukkan lagi reaksi
                       Komen
2 Comments
Komen
Abd Rahim Alhamdulillah anugerah dari allah swt.ilmu yg diilhamkan membuat kita faham akan anugerahnya....
Tak SukaBalasan14 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Segala ilmu milik Allah saling berbagi ilmu tanda syukur, Syukur Alhamdulillah sama-sama faham ilmu anugerahNya...terima kasih sahabat...
SukaBalasan3 min
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis balasan...
                       
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
25 SYAWAL 1437H 30 JULAI 2016


           
Sparaxis Elegans
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad

SukaTunjukkan lagi reaksi
                         Komen
2 Comments
Komen
Emy Tarigan Kecantikkan bunga itu seiras dgn kata"Mu yg kian menusuk di Hati ini. Trima kasih sahabat kn mengungkit seleraku pd masa kini.
Tak SukaBalasan16 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Indah hidup dikelilingi dengan sahabat-sahabat yang jujur sepertimu...
SukaBalasan5 jam
Emy Tarigan Ha hahhh emangnye kmu tau sy jujur?
SukaBalasan12 min
Rabeah Binti Mohd Ali bersangka baik adalah lebih baik sahabatku...iyakan?
SukaBalasan10 min
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis balasan...
                         
Jebat Adam Jay sama denganla..sya pun orang seni..boleh join ni..slmt tghari..
Tak SukaBalasan14 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Insya-Allah kalau betul kita usahakan bersama sampai berjaya dan sesiapa sahabat lain yang berminat amat dialukan..
SukaBalasan9 min

KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
14 SYAWAL 1436H
30 JULAI 2015

Foto Sociedad Argentina de Horticultura.

Foto Sociedad Argentina de Horticultura.

Foto Sociedad Argentina de Horticultura.
Sociedad Argentina de Horticultura telah menambah 3 foto baru — bersama Elsa Amelia Ygich dan 70 yang lain.
Sparaxis Elegans
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad

SukaTunjukkan lagi reaksi
                           Komen
Komen

## Pray for the MUSLIMS of ROHINGYA ##
DISIARKAN OLEH PEJUANG FISABILILLAH RICKY IKHSAN KHAN
DARI GRUP MELA AYU RADIO ONLINE
9 Ramadhan 1433H
29 Julai 2012M

SukaTunjukkan lagi reaksi
                             Komen
SALAM SYAWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
20 SYAWAL 1437H 25 JULAI 2016

Foto Sweet Love.
Sweet Love bersama Zainab Majid dan Norman Hakim.
HATIKU....
biar setenang air di muara...
Iman...
ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM SYAWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
21 SYAWAL 1437H 26 JULAI 2016

Foto Dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali ツ.
Dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali ツ
Hidup memerlukan perjuangan dan perjuangan memerlukan pengorbnan # Janji Allah itu pasti .

SukaTunjukkan lagi reaksi
                                    Komen
1 Comment
Komen
AlamPren AdniMpn setiap angan mu,adalah angan angan bagi rahmat yang di muliyakanNya
setiap jiwa mu,jiwanya setiap hari meng ukir kan,asraf rindu ramat muliya,meyertai,pejuwangan jiwa jiwa yang di rencanakanNya
hujut cita cita mu,adalah hujut cita cita rob nya,maka itulah setiap apa yang engkau rencanakan,dahulu nya,iya yang dahulu merencanakan dari pada kita,maka itulah semua itu ada dari tulisan lukisan takdir nya kepadamu,dan takdir mu kepadanya,setiap yang kau ingin kan,itu juga yang di inginkan oleh sang pencipta,kariya ratu rimba 5 benua nusantara menusantarakan bahagian ilmia rabeah ratu ibu nusantara di bagian sastara dunia,cinta mupadaNya cinta masyarakat dunia padamu,atas doa ku,untuk nya,doa nya tuhan untuk kita, masyah Allah

Tak SukaBalasan154 min
Rabeah Binti Mohd Ali Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar, semuaNya telah direncanakan oleh-Nya kita sebagai hamba-Nya berdoa agar dapat melalui jalan-jalan-Nya dengan sabar dan redha atas segala ujianNya. Moga Allah SWT memudahkan dan menjayakan segala niat suci murni kita sebelum dipanggil bertemu-Nya. Aamiin.
SukaBalasan1 min



SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                                         Komen
256 Comments
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis komen...

Rabeah Binti Mohd Ali MAKRIFAT CINTA...

Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.

Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya. 

Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.

Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.

Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajallah kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya

Memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta

"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"

TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH

"HIKMAH"

Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.

JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .

ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !

SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'

MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH

'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'

As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)

WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)

Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.

Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin

YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

"SALAM RAMADHAN 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
18 Ramadan 1437H
23 Jun 2016

SukaBalasan11 min
Rabeah Binti Mohd Ali ALLAH MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG
kasih sayangNya kepada hambaNya melebihi kasih sayang
seorang ibu kepada anaknya Masya-Allah memang patutlah kita mesti menyayangi Allah SWT tempat pertama Rasulullah tempat kedua kemudian barulah kepada keluarga.

Setiap ahli keluarga yang hadir dalam hidup kita cumalah sebagai untuk menambah saham akhirat dan tanggungjawab yang akan dipertanggungjawabkan.

Di hari akhirat setiap ahli keluarga saling menuntut pahala kebaikan yang pernah dilakukan walaupun sebesar zarah tapi masing-masing sibuk menjaga pahala kebaikan untuk diri sendiri kerana terlalu berharganya pahala kebaikan walaupun sebesar zarah untuk menghadapi huru hara Hari Akhirat Yang Maha Dahsyat untuk dihadapi dengan rasa cemas dengan harapan pahala yang sebesar zarah dapat menyelamatkan daripada api neraka . Masya-Allah Allahu Akbar. Moga seluruh ahli keluarga kita terselamat daripada azab huru hara Hari Akhirat di padang Masyar.

Beruntungnya di padang masyar jika kita termasuk golongan yang mendapat minum Air Telaga Al-Khauthar daripada Rasulullah yang jika di minum akan menghilangkan dahaga buat selamanya. Tapi golongan yang dapat minum adalah mereka yang semasa hidup di dunia mengamalkan Al-Quran dan Sunnah.
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR moga kita termasuk golongan yang mengamalkan apa yang terdapat dalam Al-Quran dan Sunnah. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

17 Ramadan 1437H
22 Jun 2016

KARYA RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN DI PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH SEMPENA MERAIKAN HARI NUZUL AL-QURAN 1437H DENGAN DIIRINGI DOA MOGA ALLAH SWT MERAHMATI DUNIA AKHIRAT SILATURRAHIM NAN INDAH INI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

SukaBalasan42 min
Rabeah Binti Mohd Ali
السلام عليكم...ان شاء الله ،
 1 hari lagi NAFAS menjadi TASBIH.
 1 hari lagi TIDUR menjadi IBADAH.
 1 hari lagi DOA di IJABAH.
 1 hari lagi PAHALA di lipat gandakan.
Tapi, Itu semua tak akan terjadi tanpa maaf tulus dlm keikhlasan dari hati.
Izinkan kedua telapak tangan bertangkup memohon maaf utk;
 Lisan yg terlanjur.
 Janji yg terabaikan.
 Hati yg berprasangka. dan
 Semua sikap yg menyakitkan...
Tegur saya jika mulai sombong.
Tegur saya jika mulai angkuh.
Tegur saya jika salah.
Krn saya masih memerlukan saudara sperti Anda hari ini, esok dan selamanya.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا
كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
Marhaban ya Ramadhan...


H.H Haji Hassanal Bolkiah Salam,
15 Ramadan and Nuzul Quran.Please Aaaamin for the betterment of all Ummah, and for the next remaining Ramadan.
Let us start as 'ROYALTIES' may Allah S W T grant us to share with all Citizens with our Dignity Contagious,a and protect us with Pea
...Lihat Lebih Banyak
Lihat Terjemahan
SukaBalasan5221 jam

Mohamad Shawal menyukai kiriman anda dalam SAHABAT HATI BERBICARA.: "SUBHANALLAH INDAHNYA MALAM NUZUL QURAN ..."
4 jam yang lalu
Waka Wm,Kaseh RohAya dan 5 yang lain menyukai siaran anda di TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W: "SAHABAT YANG AKU CARI Yang kucari..."
4 jam yang lalu
Waka Wm menyukai kiriman anda dalam TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W.: "SUBHANALLAH INDAHNYA MALAM NUZUL QURAN ..."
4 jam yang lalu
Waka Wm menyukai kiriman anda dalam TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W.: "SUBHANALLAH INDAHNYA MALAM NUZUL QURAN ..."
Gymnastiar
·Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
17 RAMADAN 1437H
22 JUN 2016
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN DI PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH SEMPENA MERAIKAN HARI NUZUL AL-QURAN 1437H DENGAN DIIRINGI DOA MOGA ALLAH SWT MERAHMATI DUNIA AKHIRAT SILATURRAHIM NAN INDAH INI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Ini adalah makam baginda Nabi Adam As.. yg mengetik 'aamiin' semoga bertemu Nabi di Surga AAMIIN..JANGAN LUPA SAHARE KAN



Ini adalah makam baginda Nabi Adam As.. yg mengetik 'aamiin' semoga bertemu Nabi di Surga AAMIIN..JANGAN LUPA SAHARE KAN
6B0AAEC521A3.DENVERHOTELDISCOUNTS.COM

Suka
                                                                                                         Komen
Komen
Siti Rosilah Amin
Tak SukaBalasan12 min


YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU

AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU, AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA , ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT, ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA.

YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHO ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA

YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'

NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI

RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA

RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,
TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK
RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.

NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,

MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI
INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'

MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH

'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'

As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)

WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)

Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.

Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin

YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

"SALAM  BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"

KH. Abdullah Gymnastiar

·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
                                       
11 ZULKAEDAH 1437H
13 OGOS 2016
 

0 comments:

Post a Comment