Thursday 10 November 2016

KAMI HAMBA-MU (240) SANDARKAN KEPADA ALLAH


KAMI HAMBA-MU (240) SANDARKAN KEPADA ALLAH
SUBHANALLAH INDAH-NYA MENJADI KEKASIH-MU ALLAH KAU UKIR NAMA-MU DI WAJAHKU DI HATIKU SYUKURKU SEPENUH LANGIT DAN BUMI , MOGA WAJAHKU INI DAPAT MEMANDANG WAJAH-MU DI SYURGAWI BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH, SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
  
  
  
  
hamba Allah yang mencintai Nabi Muhammad Rasulullah adalah kekasih Allah...Allahu Akbar AAmiin.
  
  
  
  
SUBHANALLAH INDAH-NYA MENJADI KEKASIH-MU ALLAH KAU UKIR NAMA-MU DI WAJAHKU DI HATIKU SYUKURKU SEPENUH LANGIT DAN BUMI , MOGA WAJAHKU INI DAPAT MEMANDANG WAJAH-MU DI SYURGAWI BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH, SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
" hamba Allah yang mencintai Nabi Muhammad Rasulullah adalah kekasih Allah...Allahu Akbar AAmiin."

aku akan tetap berkarya...berkarya...selagi izin-Nya selagi dayaku kerana aku sudah ditakdirkan menjadi pujangga-Nya untuk seluruh alam semesta-Nya Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Wanyie Wan Abrahman ke Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
Subhanallah walhamdulillah walailahaillallah wallahuakbar...
 
 
 
 

Ratu Rimba Niagara telah berkongsi foto Muhd Rudy.
DEMI-NYA KITA TETAP SEHATI SEJIWA
Pengalaman saya berteman fb dan grup
Rakan fb saya tak ramai , silih berganti ...
Teruskan Membaca
Muhd Rudy ke Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
السلام عليكم ورحمة الله
1 hari 1 hadis
Drp Abi Hurairah r.a menceritakan kepada kami (perawi) drp Rasulullah saw bersabda: "Sesungguhnya Allah swt berfirman: "Jika hamba-Ku mendekat (menghampirkan dirinya/datang) kepada-Ku satu jengkal, Aku akan mendekat padanya satu hasta, dan jika dia mendekat kepada-Ku satu hasta, maka Aku akan mendekat kepadanya satu depa, jika dia mendekat kepada-Ku dengan satu depa maka Aku akan mendekat kepadanya lebih cepat lagi".
(Muslim : 2677, Ahmad :27410)
Selamat beramal....
Indahnya hidup ini...
 
 
 
 
4 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
Ratu Rimba Niagara telah berkongsi foto Muhasabah DIRI.
HANYA ALLAH SWT SAHAJA YANG LAYAK MEMAKAI PAKAIAN KESOMBONGAN KERANA DIA MAHA SEMPURNA TIADA SIAPA YANG DAPAT MENANDINGI-NYA.SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR.
Muhasabah DIRI
CAHAYA ZIKRULLAH
Nur zikrullah akan bersama seseorang itu sama ada didunia mahupun di dalam kubur dan nur tersebut berada di hadapannya ketika dia melintas titian sirat. Allah s.w.t. berfirman;
"Dan adakah orang yang mati (hatinya dengan kekufuran) kemudian kami hidupkan dia (semula dengan hidayah dan iman) dan kami jadikan baginya cahaya (iman) yang menerangi (sehingga dapatlah dia membezakan antara yang benar dengan yang salah dan dapatlah) dia berjalan dengan cahaya itu di tengah-tangah masyarakat manusia. (Adakah orang yang demikian keadaannya) sama seperti orang yang berada dalam kegelapan (kufur) yang tidak dapat keluar sama sekali daripadanya?"
Surah al An'am ayat 122
Orang pertama yang dimaksudkan ialah orang-orang mukmin yang hatinya bercahaya dengan beriman kepada Allah s.w.t., 'mahabbah' (mencintaiNya), 'makrifat' (mengenaliNya) dan 'zikrullah' (sentiasa mengingatiNya). Sementara orang yang kedua tidak mempunyai sifat-sifat tersebut. Sebenaarnya 'nur' itu adalah sesuatu yang begitu unggul, dalam 'nur' itu terdapat kejayaan yang sempurna. Jesteru, diriwayatkan dalam beberapa hadith, Rasulullah s.a.w. sentiasa berdoa supaya Allah s.w.t. menjadikan nur pada daging, tulang, otot, rambut, kulit, telinga, mataa, di atas, di bawah, di kanan, di kiri, di hadapan dan di belakang Baginda s.a.w. Baginda s.a.w. memohon supaya keseluruhan dirinya dijadikan nur. Mengikut kadar nur daripada zikir, amalan-amalan yang lain akan bercahaya. Amalaan daripada sesetengah orang menuju kelangit dalam keadaan seumpama cahaya matahari dan cahaya yang sempurna inilah akan kelihatan pada wajah mereka pada hari kiamat.
Zikir adalah perkara utama dalam ilmu tasawuf dan diamalkan oleh setiap ahli tasawuf dalam tariqat mereka. Sekiranya pintu zikir telah terbuka bagi seseorang, berarti telah terbuka baginya jalan menuju kepada Allah s.w.t. Sesiapa yang telah sampai kepada Allah s.w.t. nescaya dia akan mendapat segala-gala yang dikehendakinya kerana tidak ada apa-apa yang berkurangan di sisi Allah s.w.t.
Di dalam hati manusia ada suatu bahagian yang tidak dapat dipenuhi melainkan dengan zikrullah. Apabila zikir telah menguasai hati maka zikir bukan saja dapat mengisi bahagian hati bahkan menjadikan seseorang itu kaya, menjadikannya dipandang mulia, walaupun tidak mempunyai puak dan bukan dari keturunan bangsawan. Menjadikannya seperti seorang raja, walaupun tidak mempunyai kerajaan. Sebaliknya orang yang lalai daripada zikrullah pasti dia akan dihina walaupun dia mempunyai harta kekayaan, keturunan bangsawan dan kerajaan.
Zikir menghimpun kembali yang telah bercerai dan menceraikan yang telah berhimpun, mendekatkan yang jauh dan menjauhkan yang dekat. Maksud 'menghimpun kembali yang telah bercerai' ialah pelbagai kerisauan, dukacita dan kegelisahan yang ada di dalam hati manusia diganti dengan ketenangan. Maksud 'menceraikan yang terhimpun' ialah kesalahan dan dosa yang telah terhimpun pada seseorang dipisahkan daripadanya. Tentera-tentera syaitan yang menguasai seseorang diceraikan daripadanya. Cinta akhirat yang jauh itu didekatkan dan cinta dunia yang dekat itu dijauhkan daripada seseorang.
Zikir menyedarkan hati yang tidur dan menjadikan hati itu sentiasa berwaspada daripada kelalaian. Selagi hati massih tidur maka selama itulah manusia dalam kerugian.
Zikir merupakan pohon yang menghasilkan buah makrifatullah. Semakin diperbanyakkan zikir itu semakin kukuh tunjang pohon itu, semakin kuat tunjang pohon itu maka semakin banyak buah yang terhasil.
Zikir juga mendekatkan seseorang kepada Allah s.w.t. sehingga terhasil 'Mai'iyattullah' yakni Allah s.w.t. sentiasa bersamanya. Sebagaimana diterangkan dalam al Quran;
"Sesungguhnya Allah s.w.t. bersama orang yang bertakwa."
Disebutkan dalam satu hadith qudsi;
"Aku bersama hambaKu selagi dia mengingatiKu."
Disebutkan dalam sebuah hadith qudsi bahawa Allah s.w.t. berfirman, "Orang yang mengingatiKu adalah orangKu, Aku tidak akan menjauhkannya daripada rahmatKu. Sekiranya mereka sentiasa bertaubat daripada dosa-dosa maka Aku menjadi habib (kekasih) mereka. Sebaliknya jika mereka tidak bertaubat maka Aku menjadi tabib (pengubat) untuk mereka dengan membawa kesusahan dan keperitan kepada mereka untuk mensucikan mereka daripada dosa-dosa."
Sebenarnya, 'mai'iyattullah' ialah keadaan Allah s.w.t. bersama seseorang yang akan terhasil menerusi zikir. Keadaan tersebut tidak mungkin dapat ditandingi walau seseorang itu ditemani oleh sesiapa pun selain Allah s.w.t. Keadaan itu tidak mungkin diterangkan dengan lidah dan tidak boleh diluahkan melalui tulisan. Kelazatan itu hanya dirasai oleh orang yang telah mengecapi keadaan itu.
"Ya Allah berikanlah kepadaku hakikatnya ."
(Fadhilat Amal)
 
 
 
 
NUSANTARA AKAN KEKAL MERDEKA INILAH KEHENDAK PEJUANG KEMERDEKAAN TERDIRI DARIPADA KALANGAN PAHLAWAN KERABAT DIRAJA NUSANTARA
PEMIMPIN MUDA HARUS WUJUD DEMI MEMAHAMI GENERASI PELAPIS YANG KEBANYAKKAN TERDIRI DARIPADA ORANG MUDA DAN YANG LAMA AKAN PERGI JUA MENINGGALKAN ALAM INI MAKANYA GENERASI MUDALAH YANG AKAN MENGAMBIL ALIH TANGGUNGJAWAB DAN JIKA DARI AWAL SUDAH DIBENTUK DENGAN PEMIKIRAN GENERASI MUDA DAN APA MAHUNYA GENARASI MUDA SEBELUM MEREKA MELANGKAH USIA EMAS PASTI MEMUDAHKAN PEMBANGUNAN NEGARA DIRANCANG DAN DICANAI MENGIKUT KEHENDAK RAKYAT DAN NEGARA PADA MASA KINI...PEMIMPIN LAMA TETAP DIHORMATI SEGALA CADANGAN DAN IDENYA TETAP JUGA DIPERLUKAN DAN AKAN TERADUN PEMIKIRAN DUA GENERASI LAMA DAN BARU BARULAH ADA KESINAMBUNGAN MEMERINTAH NEGARA DENGAN ADIL DAN SAKSAMA MENGIKUT PERUBAHAN DAN PERKEMBANGAN SEMASA DAN TIDAK AKAN ADA SEORANG PUN RAKYAT YANG TERCICIR DARI ARUS PEMBANGUNAN NEGARA.DAN INI JUGALAH KEHENDAK PEJUANG-PEJUANG KEMERDEKAAN YANG TERDIRI DARIPADA KALANGAN PAHLAWAN KERABAT DIRAJA NUSANTARA. MAKANYA NUSANTARA AKAN KEKAL MERDEKA DARIPADA SEBARANG BENTUK PEJAJAHAN MINDA YANG MANA BUMI NUSANTARA ADALAH BUMI BERTUAH YANG BERHAK DIDIAMI DALAM AMAN DAN SEJAHTERA RAKYAT DAN NEGARA TERUS MENUJU KECEMERLANGAN DUNIA AKHIRAT INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN.
"MAKA BERKIBARLAH BENDERA NEGERI LANCANG KUNING
DENGAN GEMA SUARA RAKYAT SENUSANTARA ,
'DAULAT TUANKU! DAULAT TUANKU! DAULAT TUANKU!"
RATU RIMBA NIAGARA
10 November 2012
Arab News di Jeddah.
Prince Muhammad bin Naif sworn in as minister of interior, by Custodian of the Two Holy Mosques King in Jeddah.
Putera muhammad bin naif bersumpah dalam sebagai menteri dalaman, oleh wakil dari dua masjid suci raja di jeddah.
Arab News dengan Faruk Azam dan 31 yang lain di Jeddah.
Custodian of the Two Holy Mosques decorates British David Cameron with King Abdulaziz Sash.
Wakil dari dua masjid suci decorates british david cameron dengan king abdulaziz sash.
A ceremony took place at the Royal Brunei Air Force (RBAirF) Base, Rimba, to welcome the eighth contingent of the Royal Brunei Armed Forces (RBAF)…
BT.COM.BN
Komen
Ratu Rimba Niagara PANTUN PUISI UNTUK KDYMM TUANKU SULTAN MUHAMMAD V

AMPUN TUANKU DAULAT TUANKU.

SEMBAH PATIK HARAP DIAMPUN;
ALLAH SENTIASA BERSAMA TUANKU,
MOGA KELANTAN DALAM KESEJAHTERAAN.

BALASLAH KASIH SAYANGNYA DENGAN RAHMAT KASIH-MU

Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Kelantan
Seorang hamba yang benar zuhud
Mengutamakan rakyat lebih daripada
Kepentingan sendiri
Segala masalah rakyat ingin dibantu
Sedaya mampu
Masalah rakyat masalah baginda juga
Hari-hari yang difikirkan
Rakyat...rakyat...rakyat...
Hidup baginda sepi tanpa rakyat
Kasih sayang baginda pada rakyat
Tidak berbelah bahagi
Duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi
Hinggakan rakyat tidak merasakan
Yang berada di sisi mereka seorang raja
Yang berkuasa memerintah seluruh negeri Kelantan
Namun apabila berbicara dengan baginda
Masih menjaga adap
Berbicara bahasa istana penuh sopan
Hinggakan seluruh rakyat Kelantan
Berasa amat terharu dengan
Sikap rendah diri raja mereka
Pada baginda
Apalah ertinya pangkat
Jika pangkat itu tidak memberi
Apa makna kepada rakyat
Dan baginda amat takut
Apabila tanggungjawabnya
Sebagai seorang raja akan
Dipertanggungjawabkan
Di akhirat kelak
Apa yang hendak
Dijawabkan nanti jika
Baginda lalai dengan tanggungjawabnya
Pada rakyat Kelantan

Ya Allah...
Kau Maha Penyayang
Kau Maha Memahami Isi Hati
Kau pandanglah kasih sayang raja kami ini
Kau balaslah kasih sayangnya pada kami
Dengan Rahmat Kasih-Mu
Dan balaskanlah dengan balasan Syurga
Dan kami jua mahu bersamanya
Menikmati SyurgaMu
Penuh kasih sayang
Berkat ikhlasnya hidup berkasih sayang
Kerana-Mu tika di dunia
Aamin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
9 November 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA & KHAI NOOR
& MOHD BADRI MOHD RADZI)
9 November 2012

Khai Noor shared Mohd Badri Mohd Radzi (piya)'s photo.
Unlike · · 321 · 19 hours ago ·

You and 2 others like this.
1 share

Khai Noor
semoga ALLAH PELIHARA TUANKU SULTAN MUHAMMAD V ...DUNIA DAN AKHIRAT....ALLAHHUKABARR 7X
19 hours ago · Unlike · 1

JIWA SEORANG RAJA KELANTAN

SEORANG HAMBA YANG TAWAUDUK
BIARPUN BERDARAH DIRAJA
ITU SEMUA TIDAK MENJADI HALANGAN
BERSAMA RAKYAT SUKA DAN DUKA
RAKYAT DIKASIHI SEPENUH IMAN
BERAMAL SOLEH SERASA MAHU MATI ESOKNYA
BERBAKTI PADA RAKYAT SEAKAN MAHU HIDUP
SERIBU TAHUN LAGI
BEGITULAH JIWA SEORANG TUANKU SULTAN MUHAMMAD V
RAJA KELANTAN KESAYANGAN RAKYAT
ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR

RATU RIMBA NIAGARA
9 November 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL KHAI NOOR & RATU RIMBA NIAGARA)
DISIARKAN KHAS DI WALL H.H HAJI HASSANAL BOLKIAH & PRINCE ABDUL MALIK & KESULTANAN JOHOR)
9 November 2012
JIWA SEORANG RAJA KELANTAN TUANKU SULTAN MUHAMMAD V
Khai Noor shared Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan's photo.
Like · · 131 · 26 minutes ago ·
Maznah Husain likes this.
1 share
Ratu Rimba Niagara
MOGA SEGALA AMALAN DITERIMA-NYA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN.
22 minutes ago · Like
Ratu Rimba Niagara
SEORANG RAJA YANG TAWAUDUK,
BERSAMA RAKYAT SIAPKAN BEKALAN;
UNTUK MENJADI HAMBA-NYA YANG TAWAUDUK,
MOGA RAJA DAN RAKYAT MENDAPAT KEBERKATAN.
18 minutes ago · Like
Ratu Rimba Niagara
PANTUN PUISI UNTUK KDYMM TUANKU SULTAN MUHAMMAD V
AMPUN TUANKU DAULAT TUANKU.
SEMBAH PATIK HARAP DIAMPUN;
ALLAH SENTIASA BERSAMA TUANKU,
MOGA KELANTAN DALAM KESEJAHTERAAN.
BALASLAH KASIH SAYANGNYA DENGAN RAHMAT KASIH-MU
Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Kelantan
Seorang hamba yang benar zuhud
Mengutamakan rakyat lebih daripada
Kepentingan sendiri
Segala masalah rakyat ingin dibantu
Sedaya mampu
Masalah rakyat masalah baginda juga
Hari-hari yang difikirkan
Rakyat...rakyat...rakyat...
Hidup baginda sepi tanpa rakyat
Kasih sayang baginda pada rakyat
Tidak berbelah bahagi
Duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi
Hinggakan rakyat tidak merasakan
Yang berada di sisi mereka seorang raja
Yang berkuasa memerintah seluruh negeri Kelantan
Namun apabila berbicara dengan baginda
Masih menjaga adap
Berbicara bahasa istana penuh sopan
Hinggakan seluruh rakyat Kelantan
Berasa amat terharu dengan
Sikap rendah diri raja mereka
Pada baginda
Apalah ertinya pangkat
Jika pangkat itu tidak memberi
Apa makna kepada rakyat
Dan baginda amat takut
Apabila tanggungjawabnya
Sebagai seorang raja akan
Dipertanggungjawabkan
Di akhirat kelak
Apa yang hendak
Dijawabkan nanti jika
Baginda lalai dengan tanggungjawabnya
Pada rakyat Kelantan
Ya Allah...
Kau Maha Penyayang
Kau Maha Memahami Isi Hati
Kau pandanglah kasih sayang raja kami ini
Kau balaslah kasih sayangnya pada kami
Dengan Rahmat Kasih-Mu
Dan balaskanlah dengan balasan Syurga
Dan kami jua mahu bersamanya
Menikmati SyurgaMu
Penuh kasih sayang
Berkat ikhlasnya hidup berkasih sayang
Kerana-Mu tika di dunia
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
9 November 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA & KHAI NOOR
& MOHD BADRI MOHD RADZI)
9 November 2012
Khai Noor shared Mohd Badri Mohd Radzi (piya)'s photo.
Unlike · · 321 · 19 hours ago ·
You and 2 others like this.
1 share
Khai Noor
semoga ALLAH PELIHARA TUANKU SULTAN MUHAMMAD V ...DUNIA DAN AKHIRAT....ALLAHHUKABARR 7X
19 hours ago · Unlike · 1
JIWA SEORANG RAJA KELANTAN
SEORANG HAMBA YANG TAWAUDUK
BIARPUN BERDARAH DIRAJA
ITU SEMUA TIDAK MENJADI HALANGAN
BERSAMA RAKYAT SUKA DAN DUKA
RAKYAT DIKASIHI SEPENUH IMAN
BERAMAL SOLEH SERASA MAHU MATI ESOKNYA
BERBAKTI PADA RAKYAT SEAKAN MAHU HIDUP
SERIBU TAHUN LAGI
BEGITULAH JIWA SEORANG TUANKU SULTAN MUHAMMAD V
RAJA KELANTAN KESAYANGAN RAKYAT
ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR
RATU RIMBA NIAGARA
9 November 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL KHAI NOOR & RATU RIMBA NIAGARA)
DISIARKAN KHAS DI WALL H.H HAJI HASSANAL BOLKIAH & PRINCE ABDUL MALIK & KESULTANAN JOHOR)
9 November 2012
Like ·
Like · · Unfollow Post · Yesterday at 9:42am
Ferdiansyah Ferdi likes this.
Ferdiansyah Ferdi daulat tuanku seperti pelantun lagunya sobat kita Khairuddin Al-Young Riau II Balon Gubernur Riau ya sob.. he he he
Yesterday at 11:07am · Like
Ratu Rimba Niagara DAULAT TUANKU...INILAH YANG ADA DI JIWA BAKAL GABENUR RIAU KHAIRUDDIN AL-YOUNG UNTUK BERJUANG BERMATI-MATIAN MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA...BETUL NGGAK SOBAT?
Yesterday at 11:10am · Like
Ferdiansyah Ferdi insya Allah sobat Ratu Rimba Niagara Institusi raja di raja..
Yesterday at 11:12am · Unlike · 1
Ratu Rimba Niagara
BERJUANG BERMATI-MATIAN!
Sobat-sobat perjuangan yang dikasihi
perjuangan kalian tak pernah lelah
perjuangan kalian tak pernah terhenti
kalian tak pernah tahu apa itu arti putus asa
biarpun tsunami membadai perjuangan kalian
kalian masih di situ
tak akan berganjak walahpun setapak
akan sentiasa turun ke gelanggang juang
berjuang bermati-matian
nyawa dipertaruhkan
di setiap penjuru
tak takut mati
yang ada di pikiran
aku mahu mati dalam perjuangan
aku tak mahu mati tanpa arti
Pada Tuhan
pada manusia
berbuat baik pada Tuhan
berbuat baik pada manusia
itulah matamat hidupku
menang atau kalah
adat perjuangan
jika menang akan dipertahankan
jika kalah akan coba menang
menang menang menang
menang dunia akhirat
itulah impianku
sebagai seorang pejuang fisabiilllah
Ya Allah berikan
kemenangan dunia akhiratku
dunia akhirat pejuang semua pejuang fisabilillah
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
RATU RIMBA NIAGARA
9 November 2012
Yesterday at 11:24am · Like
Ferdiansyah Ferdi menang dunia akhirat adalah cita2 kita semua sobat.. buat grup Khairuddin Al-Young Riau Fans disini mohon aminkan kalau mau masuk surga ???
Yesterday at 11:40am · Unlike · 2
Ratu Rimba Niagara
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN.
Yesterday at 11:43am · Like · 1
(PETIKAN DARIPADA WALL KHAI NOOR & WALL RATU RIMBA NIAGARA & GRUP KHAIRUDDIN AL-YONG RIAU FANS & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
10 November 2012
6 minutes ago · Edited · Like · 1
Options
Khai Noor shared Speed Media Events & Distribution's photo.
Sembah Tahniah Kehadapan KEBAWAH DULI YANG MAHA MULIA SULTAN MOHAMMAD V Sempena Ulangtahun Keputeraan TUANKU Yang Ke 43.
Sembah Tahniah Kehadapan KEBAWAH DULI YANG MAHA MULIA SULTAN MOHAMMAD V Sempena Ulangtahun Keputeraan TUANKU Yang Ke 43.
Ratu Rimba Niagara shared Speed Media Events & Distribution's photo.
Like · · 30 minutes ago ·
Options
Khai Noor shared Speed Media Events & Distribution's photo.
Unlike · · 421 · 33 minutes ago ·
You and 3 others like this.
1 share
Ratu Rimba Niagara
Selamat Menyambut Hari Keputeraan,
KeBawah Duli Yang Maha Mulia Sultan;
Sultan Muhammad V Sultan Kelantan,
Moga DiKurniakan Nur Kasih-Nya Tuhan.
24 minutes ago · Edited · Like
(PETIKAN DARIPADA WALL KHAI NOOR & WALL RATU RIMBA NIAGARA & GRUP KHAIRUDDIN AL-YONG RIAU FANS & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
10 November 2012
(DISIARKAN KHAS DI WALL H.H. HAJI HASSANAL BOLKIAH & PRINCE ABDUL MALIK)
10 November 2012



"Sahabat menjadi sahabatmu seperti aku bersahabat dengan ahli Syurga yang dipinjamkan Allah di bumi-Nya terasa tenang dan damai hati ini. Allahu Akbar Aamiin."
KEPADA MEREKA YANG SUDI LIKE DAN KOMENTAR KARYA YANG DISIARKAN DIUCAPKAN TERIMA KASIH DAUN KELADI JIKA BACA SUDILAH RINGANKAN TANGAN LIKE DAN KOMENTAR INSYA-ALLAH ADA PAHALA
AAMIIN
TELEMOVIE HIDAYAH HATI,'AL A'LIIM'
السلام عليكم ورحمة الله
Manda Conai Assalamualaikum wbt selamat malam Adinda pengisian yg hebat
Ratu Rimba Niagara Waalaikummussalam wr wb selamat malam kembali kandaku sayang....terima kasih hadir menyapa karya dinda...moga segala pengkongsian ilmu memberi manfaat dunia akhirat kita semua.Aamiin.
MOGA KAU DAN AKU DIPERTEMUKAN DI SYURGA
Garjito Gondokusumo," Ratu Rimba Niagara, aku tetap menghargai Semua Karyamu yg Luar biasa cerdas dan tangkas. Manusia di ciptakan oleh Allah swt. Mmg berbeda-beda. juga alam pikir mereka. Dan itulah yg harus Di cermati sbg tempa kesabaran. makin di tempa semakin Cantik dan kuat. seperti sang empu Pembuat Kres pusaka raja. salam nusantara."
PERTEMANAN TAK TERHINGGA NILAIANNYA SAMPAI ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niagara tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
2 people like this.
Adri Sandra Selamat berkarya, kami tunggu karya anda. Salam kreatif.
Ratu Rimba Niagara Makasih Adri Sandra...atas penerimaan untuk karya-karyaku bersiaran di sini.
OMBAK MEMUTIH SEBENING IMPIAN KAU DAN AKU
Percikan Ombak
ombak bergumul sepertinya
menghanyutkan rasa kerinduan
kutelan sepanjang usia senja
pada masa lalu,seiring aku terhempas
oleh bayangan kepercikan ombak
sampai ke tepian
betahun sudah kusandang petualangan
di ujung jalan tak bertuan berputar sampai
ke ujung dunia tapi aku yakin percikan
ombak memutih sebening impian kau
semayamkan dalam kalbuku membuat
tubuhku terkulai di atas pasir pantai
menantikan impian kau lukiskan dengan
airmata memandang walaupun aku
di seberang lautan luas kau impikan
dunia maya meyakini percikan kau
hempaskan ke tepian menggeliat di sekujur
tubuhku jadi rohku tersentak, tertegun
dengan rasa gembira bahwa harapan
kuemban terbawa arus ombak lautan
ke tepian
siamir marulafau 27052013>DSJ
BERTEMU DAN BERPISAH KARENA ALLAH TAALA
akan kuhanyutkan rindu ini ke ombak rindu
biar diheret ke gelombang tsunami yang membadai
adakah setega itu untuk aku lakukan duhai yang dirindui
makanya jangan biarin aku terdera rindu
untuk mendengar sapaan mu di angin lalu
jangan bisukan suaramu aku nggak tega ..
aku gak tega memadamkan rindumu rinduku
yang sudah kuikat dengan tali kasih abadi sampai akhir hayatku...
tolong fahami daku
aku sayang kamu
aku kasih kamu
aku cinta kamu
kita berkasih sayang semuanya karena-Nya
kita jadikan persahabatan ini
talisilaturrahim sentiasa dalam redho Ilahi
tiada saling melukakan
tiada saling menyakitkan hati
tiada saling mengecewakan
saling menyempurnakan yang tak sempurna
saling bekerjasama
atas kelebihan yang ada
tiada rasa prasangka
sentiasa redha akan apa yang ditakdirkan Ilahi
tidak akan mendendami dan kecewa
jika terpisah akhirnya
bertemu dan berpisah karena Allah
karena kita paham dan sentiasa paham
akan erti Qada & Qadar
yang ditetapkan kepada setiap hamba-Nya
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
26 Mei 2013
Siamir Marulafau Makasih Bu Ratu atas atensinya membaca puisi saya dan saya sangat kagum dengan karya ibu sebagai balasan karya saya.Salam Kenal.
Ratu Rimba Niagara Makasih...sejujurnya saya amat berminat untuk membalas semua puisi-puisi rakan-rakan di sini...memandangkan komitmen saya begitu terhad..saya coba sedaya mampu...di sini adalah tempat kita berbagi ilmu kepujanggaan...pasti semuanya peminat sastra ...dan ibu amat paham orang yang berjiwa sastra...sama seperti ibu...minat seminatnya sejak dijaman anak-anak lagi sehinggalah sekarang...bila kita bersastra adalah satu kepuasan...dan kedamaian hati karena bahasa sastra adalah ilham dari Ilahi...ilham dari Ilahi pastilah semuanya yang indah-indah dan baik-baik semuanya...sebab itu ibu amat menghargai mereka yang bergelar pujangga.
MAKRIFAT CINTA
Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.
Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya.
Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.
Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.
Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajallah kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya
Memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta
"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI
DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KEINDAHAN ALAM CIPTAAN TUHAN LAGI DIPANDANG LAGI TAK JEMU KERANA KEINDAHAN YANG TERINDAH MENENANGKAN JIWA ALLAHU AKBAR
YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU
AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU, AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA ,ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH
TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT, ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA.
YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHA ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA
YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI
RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA
RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.
NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,
MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
·
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
10 SAFAR 1438H
10 NOVEMBER 2016

0 comments:

Post a Comment

 
;