Monday 7 November 2016

KAMI HAMBA-MU (223) TAKDIR-MU ADALAH YANG TERINDAH




KAMI HAMBA-MU (223) TAKDIR-MU ADALAH YANG TERINDAH

KENAL DIRI KENAL TUHAN
BUNGA-BUNGA SASTERA ANUGERAH-NYA YANG TERINDAH
SUBHANALLAH SYUKUR ALHAMDULILLAH
Al Baadii البديع = Yang Indah Tidak Mempunyai Banding
  ...Teruskan Membaca
Manda Conai ke Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
ASSALAMUALAIKUM WBT DUNIA ALLAH
ALLAH MAHA HEBAT ALLAH MAHA KUASA. SIAPALAH. KITA TANPA ALLAH
ALHAMDULILLAH QU KEPADA MU. YA ALLAH QU MASIH LAGI BERNAFAS. QU MASIH MELIHAT KEBESARAN MU YA ALLAH. YA QARIM...............HIT LIKE AND TYPE SUBAHANALLAH
  
  
  
  
Akan selalu kusebut dan kusimpan dalam hati namaMu ya Allah,,, hingga nafas ini tak lagi berjalan.........!!! — at اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ اللّهُ.
ALLAH DZUL JALAALI WAL IKROOM YANG MAHA PEMILIK KEBESARAN DAN KEMULIAAN
Rabeah Binti Mohd Ali ALLAH IZINKAN KUGENGGAM ERAT CINTA-MU AGAR TAK TERLEPAS SEHINGGA KE AKHIR HAYATKU


Info Rakyat Di Kelantan
admin:Sempena Hari Keputeraan Sultan Muhammad V pada Ahad ini..Jom kita sama2 mengucapkan kata selamat kepada Tuanku kesayangan kita ini..
Kenangan Anda di Facebook
Rabeah, kami prihatin tentang anda dan kenangan yang anda kongsi di sini. Kami fikir anda ingin melihat kembali selepas ini dari 1 tahun yang lalu.
YA ALLAH MASUKKANLAH AKU DALAM GOLONGAN HAMBA-MU YANG TAAT BERIBADAH KEPADA-MU TIDAK KIRA DI MANA JUGA BERADA BEGITU JUGA SETELAH AKU MATI MASUKKANLAH AKU DALAM ROH-ROH DI KALANGAN HAMBA-MU YANG BERIMAN DAN BERAMAL SOLEH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

1 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
Ya Allah takdirMu adalah yang terindah
kerana setiap ujian yang kulalui dengan sabar
itulah takdir yang terindah untukku dunia akhirat
aku yakin ketentuan takdirMu tidak pernah sesekali mengecewakanku...
Iwan Dhani Ardika . bersama Ayu Nadia Asl dan 35 yang lain.

Mudahkan lah Rezeki anak ini,berilah dan cukupkan lah makanan,pakaian,tempat tinggal kepada nya..
.
Sesungguhnya ENGKAU lah Maha Pemberi Rezeki,Aamiin..:'(
.
Klik " Bagikan " ya sobat,agar semakin banyak yang mendo'akan anak ini..!!

Ya Allah takdirMu adalah yang terindah
kerana setiap ujian yang kulalui dengan sabar
itulah takdir yang terindah untukku dunia akhirat
aku yakin ketentuan takdirMu tidak pernah sesekali mengecewakanku...
Su Stti ke Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
assalamualaikum..
slmt ptg sahabt2 yg drahmati ALLAH..
Moga beroleh sejahtera yg brpanjangn..AAMIIN..
Tidurlah bayi Syurga ...kalian aman kini....
Tangisan Syria Di Bumi Jordan bersama Salzeeyah Salleh.
Dua adik beradik ini terbunuh berikutan serangan udara yang berterusan ke atas pekan Douma di Damsyik.
Mohammad Abd Annasir Taha (9 Tahun)
Raghad Abd annasir Taha (2 tahun)
-Ustaz Mohib Khouli-
Mana letaknya kemanusia rejim zionis yahudi laknatullah???
Ya Allah aku tak punya harta untuk membahagiakan mereka yang derita tapi aku punya karya yang banyak untuk membahagiakan mereka yang derita ...
terimalah pengorbananku ini dengan balasan cinta-Mu di dunia jua di akhirat Aamiin.
SUBHANALLAH ALLAH MAHA BERKUASA MENCIPTA TIADA KEPADA ADA ,'KUN FAYAKUN,'
YA ALLAH MASUKKANLAH AKU DALAM GOLONGAN HAMBA-MU YANG TAAT BERIBADAH KEPADA-MU TIDAK KIRA DI MANA JUGA BERADA BEGITU JUGA SETELAH AKU MATI MASUKKANLAH AKU DALAM ROH-ROH DI KALANGAN HAMBA-MU YANG BERIMAN DAN BERAMAL SOLEH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Mar'atul Husna ke KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
Jangan abaikan gambar ini tanpa mengetik Subhanallah
YA ALLAH MASUKKANLAH AKU DALAM GOLONGAN HAMBA-MU YANG TAAT BERIBADAH KEPADA-MU TIDAK KIRA DI MANA JUGA BERADA BEGITU JUGA SETELAH AKU MATI MASUKKANLAH AKU DALAM ROH-ROH DI KALANGAN HAMBA-MU YANG BERIMAN DAN BERAMAL SOLEH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Mar'atul Husna ke KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
Jangan abaikan gambar ini tanpa mengetik Subhanallah
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

MOGA KAU DAN AKU DIPERTEMUKAN DI SYURGA
Garjito Gondokusumo
Ratu Rimba Niagara. aku tetap menghargai Semua Karyamu yg Luar biasa cerdas dan tangkas. Manusia di ciptakan oleh Allah swt. Mmg berbeda-beda. juga alam pikir mereka. Dan itulah yg harus Di cermati sbg tempa kesabaran. makin di tempa semakin Cantik dan kuat. seperti sang empu Pembuat Kres pusaka raja. salam nusantara.
45 minutes ago via mobile · Unlike · 1
Ratu Rimba Niagara
SALAM NUSANTARA BUATMU GARIJITO GONDOKUSUMO
Garijito Gondokusumo...
maafkan aku kerana terlalu emosi
meluahkan apa yang bersarang di hati
bukan apa sekadar luahan
seorang sahabat fb yang disepikan
seolah wujudnya aku bagaikan tak wujud
apalah maknanya persahabatan
masing-masing dengan urusan sendiri
masing-masing ada agenda tersediri
urusan kerjaya lebih penting dari
urusan soal hati seorang sahabat fb
Garijito Gondokusumo...
sejujurnya di fb aku
hanya memerlukan sahabat sejati
sahabat yang tak lelah
untuk sama-sama
menuju jalan-jalan ke Syurga-Nya
makanya setiap kata-katanya
adalah mutiara Syurga bagiku
bukan antara dia dan aku
merasakan cukup sempurna iman
merasakan dia dan aku lah yang terbaik
dia dan akulah ahli Syurga atas kebaikan
yang ada di hati kita
azam kita adalah
sama-sama
bercita-cita dan berusaha
sedaya mungkin
berbakti pada Tuhan...
berbakti pada manusia...
berbuat kebaikan bukan
untuk sanjungan atau
inginkan penghargaan
biarlah manusia tak kenal kita pun tak apa
asalkan di Syurga kasih kita bertemu
menyambung ikatan uhkhuwah kasih
berkat kita tak lelah
untuk memperjuangkan
apa yang kita perjuangkan
demi alam yang pasti kita lalui
alam barzah
alam akhirat
yang sudah terputus
hubungan dengan manusia di dunia
masa itulah
urusan kita terlalu sibuk
jika tiada bekalan
untuk mendinding
roh dan jasad
daripada dipukul dan dipalu
menjeritlah kita sekuat hati
sehabis tenaga
tak akan ada siapa hendak menolong kita
manusia dan orang yang pernah kita sayangi
di dunia akan melupakan kita terus
mana bisa mungkin dia ingatkan kita
ketika kita hiduppun mereka tak
ingat pada kita
inikan kita sudah di alam barzah
lagilah tak ingat
tika kita di dunia
kena hina dan maki hamun dengan mereka
walaupun sekadar kenal di alam maya
inikan pula bila kita sudah mati
pasti mereka lagi suka
"sudah matipun orang
yang aku benci!
hahahahaha"
begitulah manusia
buat baik macam manapun
tetap tak berpuas hati
Garjito Gondokusumo
sebelum aku dan kau dijemput Ilahi
makanya aku hanya memerlukan
rakan-rakan fb
yang sentiasa berkomunikasi
denganku tak kiralah di wall
atau di fb
kehadirannya sebagai teman fbku
memberi impak yang paling bermakna
di alam barzahku nanti...
itulah rakan fb
yang termaktub dalam hatiku
dan bila masa mataku terpejam rapat
kata-katanya kubawa pergi
dan berkat ukhuwah kasih
dengannya
dia dan aku saling menunggu
Menunggu Di Taman Syurga
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
saat yang paling syahdu nan indah
kau dan aku di pertemukan di Syurga
Insya-Allah Aamiiin.
Sahabat fbmu yang pengen setia denganmu,
Ratu Rimba Niagara
8 November 2012
a few seconds ago · Edited · Like
(PETIKAN DARIPADA WALL GARIJITO DAN GONDOKUSUMO)
8 November 2012

AKU TETAP ZIARAHI SAJAKMU
Aku seperti selalu
seperti selalu-selalu
menziarahi sajakmu
di lobi pagi
di anjung siang
di hamparan malam.
Aku tidak seperti selalu
hanya menyantap indahnya falsafah
dalam sajakmu
aku kini bagai pelajar susastera
sudah pandai bertanya
tentang tema sajakmu
tentang unsur bunyi
rima
asonansi
aliterasi
tentang bentuk sajakmu
terikatkah
bebaskah
tentang gaya bahasa
simbol
metafora
anafora
personifikasi
simile
hiperbola
imejan
dan inversi.
Dan aku kini sayangku
sudah pandai mengesan sajakmu
ada nada melankoliskah
atau romantis
atau patriotik
atau protes
atau sinis
pastinya aku sayang padamu
maka aku memberi nilai pada sajakmu
maka aku serius menghayati
sajak-sajakmu.
MURBA TERPINGGIR
Kuala Lumpur.
Suka
Komen
Komen
Ratu Rimba Niagara Jika kau selalu ziarahi sajakku kenapa kau tak like dan komen sajakku barangkali sajak orang lain kot ....ahh malu aku perasan sendiri...hehehe


Rabeah Binti Mohd Ali mengirim dalam 10 kumpulan.
5 PERKARA MEMBERI KETENANGAN...
Apabila kamu gelisah dan tidak tenang pandanglah 5 Perkara:
1-Pandanglah Kaabah yang mulia.
2-Pandanglah Al-Quran yang suci.
3-Pandanglah Wajah kedua ibu bapa yang mulia
4-Pandanglah pemandangan bukit bukau.
5-Pandanglah lautan yang masin.
  • Ratu Rimba Niagara berkongsi memori untuk kumpulan: AKSARA BICARA MENJALAR TRANSFORMASI KE HATI.
    1 min
    BINGKISAN PUISI PANTUN CINTA TERBAIK UNTUK RAKAN-RAKAN
    FB/GRUP TERSAYANG SEPENUH JIWA MOGA PERSABATAN KITA TERPATRI
    HINGGA KE SYURGA AAMIIN. BHAGIAN (1)
    PANTUN BERSAHABAT DAN BERCINTA KERANA ALLAH
    Kumahu hidup bagaikan di Syurga,...

BINGKISAN PUISI PANTUN CINTA TERBAIK UNTUK RAKAN-RAKAN
FB/GRUP TERSAYANG SEPENUH JIWA MOGA PERSABATAN KITA TERPATRI
HINGGA KE SYURGA AAMIIN. BHAGIAN (1)
PANTUN BERSAHABAT DAN BERCINTA KERANA ALLAH
Kumahu hidup bagaikan di Syurga,
Apabila berbicara seperti ahli Syurga;
Bersahabat mereka impikan Syurga,
Moga terpilih menjadi ahli Syurga.
Tiada lebih berharga di dunia ini,
Mendapat sahabat beroleh hidayahNya;
Biarpun jauh tapi tidak sendiri,
Saling ingat mengingat dalam Nur KasihNya.
Tiada diduga perkenalan kita,
Semuanya kehendak Allah Yang Esa;
Moga saling berbaik sangka sesama kita,
Mengeratkan talisiraturrahim mendapat redhaNya.
Bersahabat atas dasar kerana Allah,
Saling berkorban untuk redhaNya;
Berkorban biar dipandang Allah,
Kupanjatkan syukur mendapat restuNya,
Seorang sahabat hatinya tulus,
Sentiasa ingat mengingati;
Demi persahabatan suci ikhlas,
Apabila tiada akan diingati.
Duhai sahabatku yang dikasihi,
Hidupmu seperti pelangi;
Apabila bertutur setulus hati,
Moga dikau menjadi sahabat sejati.
Hidup penuh keceriaan dalam keikhlasan;
Perkenalan kita tidak disengajakan;
Moga persahabatan berkekalan,
Dibalas Allah dengan keberkatan.
Jangan dipendam segala perasaan,
Sahabatmu ini sedia dengari;
Pasti hidupmu tiada kesepian,
Agar ceria hidupmu setiap hari.
Ibumu sakit hatimu bimbang,
Hatimu pilu bukan kepalang;
Jasa ibumu takkan hilang,
Kau jaganya dengan kasih dan sayang.
Sahabatku kalau itu bagai dikata,
Akulah sahabat paling bertuah;
Gembira hati tidak terkata,
Ikatan persahabatan jangan mengalah.
Kuucapkan salam perkenalan,
Untukmu duhai sahabat fbku;
Di alam maya kita disatukan,
Senyumanmu menghiburkan hatiku.
Anisa kau bagaikan anakku,
Rangkaian kasih ibumu yang tiada;
Justeru sentiasa doakan ibumu,
Budinya membawamu ke alam Syurga.
Anakku Syazana yang dikasihi,
Balaslah cintanya kerana Allah;
Kerana itu kau akan dihormati,
Menjadi isteri soleha dalam Rahmat Allah.
Kita tak boleh menilai diri sendiri,
Tapi pandanganku kau seorang yang baik;
Jadikan usia remajamu hidup menyinari,
Moga dikau menjadi insan terbaik.
Tiga sahabat wajah berseri,
Melakukan ibadat umrah seikhlas hati;
Mendapat keredhaan Allah itu dihajati,
Murah rezeki panjang umur datanglah lagi.
Alhamdulillah syukur tidak terucap,
Kerana dikurniakan sahabat sepertimu;
Kehadiranmu penyeri hidup,
Moga sahabat dunia akhirat itu mahuku.
Semua orang berhak jatuh cinta,
Kerana itu lumrah manusia;
Cintamu ditolak jangan terasa,
Kerana hatinya sudah dimiliki cinta.
Cintailah dia kerana Allah,
Cinta seutuhnya membawamu ke Syurga;
Membalas cintamu kerana Allah,
Barulah cintamu seperti penghuni Syurga.
Rupamu menawan seindah budi,
Tutur katamu menawan hatiku;
Andai dikau menjauhkan diri,
Hancur segala ikatan murni.
Jika cinta telah tertulis di Sana,
Itulah cinta seutuhnya;
Kehadirannya membawamu ke Sana,
Bersyukurlah cintanya cintamu dalam restuNya.
Cintailah pilihanmu kerana Allah,
Jangan seiring kehendakmu;
Biarlah seiring kehendak Allah.
Pasti cintamu tiada rasa jemu.
Jangan ada benci di antara kita,
Kerana itu jauh dari rahmat Allah;
Tutur katamu seperti di Syurga,
Moga bersama di Syurga dimakbulkan Allah.
Yang baik itu dari Allah,
Yang kurang dari diriku sendiri;
Bertalisiraturrahim kita kerana Allah,
Tiada langsung perasaan iri.
Bersahabat bercinta kerana Allah,
Serasa hidup di alam Syurga;
Berkasih sayang kerana Allah,
Nikmat kehidupan seperti di Syurga.
Karya: Ratu Rimba Niagara
8 November 2012
PUISI HAMBA MENCINTAI ALLAH ANTARA DUA BENUA
YA RABB!
Ya Rabb!
Engkau kecintaan itu,
Engkau sumber yang manis itu…
Wahai Penolongku!
Wahai cahaya Nurku!
Wahai pelita diriku dalam kegelapan malam!
Wahai penghapus keraguaanku!
Wahai pelenyap kesulitanku!
Wahai yang membalikkan buruk sangkaku!
Engkau Ya Rabb…Engkau Al-Haq..
Engkau benteng itu…Engkau penolongku…
Dengan kesadaranku yang tipis,
dengan nafas-nafas diri dan hatiku,
Di malam yang senyap kuinginkan keredhaanMu.
Karya: Abu Suffian
TUHAN
Tuhan…
Hidup mencintaiMu itu matlamatku.
Aku takut kehilangan cintaMu
Dengan sifatMu yang Maha Penyayang
Balaslah cintaku… biarpun secebis Nur HidayahMu
kan kusyukuri sepenuh alam ini.
Tiada yang lebih bermakna seisi alam ini
kalau hidup tanpa cintaMu.
Karya: Ratu Rimba Niagara
TIDAK KUGENTAR SELAIN MU YA ALLAH
Daku tidak gentar dari orang selain
Allah pelindungku, sirku dan diriku
bagaikan cahaya sinarNya memberi
padaku jalan petunjuk baik dalam
himpunan mahupun bersendirian.
Maka kebenaran itu didalam kejadian
seluruh kemahuanku yang keras itulah
cintaku padaNya. Kunyatakan dalam
kedip mataku dari siapalah aku harus
takut selainNya? Dia Pelindungku.
Karya: Abu Suffian
YANG KUHARAPKAN PADAMU YA ALLAH
Ya Tuhan lindungilah aku dari mereka yang ingin
merentap imanku ini!
Agar aku tidak tersentap apabila tika nyawaku tercabut
dari badan…
Biarkan aku lena menghidu bauan SyurgaMu
dan melihat keindahan SyurgaMu
yang tidak terjangkau dengan tahap pemikiran manusia.
Justeru berilah aku peluang dan ruang
untuk melakukan kebaikan
yang Kau redhai.
KumerayuMu Ya Allah…
Pandanglah aku dengan belas ihsanMu yang
tak terbatas itu kerana
aku tahu selagi masih ada nafas kau pinjamkan
aku masih ada peluang.
Berilah aku peluang keemasan ini Ya Allah.
Berilah peluang ini juga kepada keluarga
dan sahabat-sahabatku yang kukasihi dunia akhirat.
Amin Ya Rabbal A’Lamin.
Karya : Ratu Rimba Niagara
SUBHANALLAH
Merinding saat aku membaca
Kalimah SyurgaNya …
Sungguh untaian bahasa yang
menyejukkan hati…
Ya Rabb… Ampunlah segala
dosa-dosa yang kiranya telah
kami perbuat dan segenap ummat
yang menyalahi segala aturanMu…
Ya…Allah dengan dalil-dalilnya
yang sesat.
Allahu Akbar
Allahu Akbar
Allahu Akbar
Bukan kali ini daku bersandar padaNya,
sejak dari seluruh alamku yang terfitnah,
kegemaranku dalam munajat kepadaNya,
kesukaanku bersunyi-sunyian denganNya.
Ku Temui Dia Dalam Tasbih.
Karya: Abu Suffian
SINARKAN HIDAYAHMU
Aku begitu cemburi orang yang mencintai Allah
kenapa aku tidak begitu?
Hati tenang mengingati Allah.
Justeru aku mahu begitu.
Ya Allah bilamana kusebut namaMu
Bergetar seluruh jiwaku.
Seratus ribu kali sehari jantung berdegup…
Kutangisi berapa kali sehari pula
Kusebut namaNya?
Ya Allah sinarkan hidayahMu pada kami
berzikir dalam senyap
agar jantungku berdegup
seiring roh memujiMu.
Karya: Ratu Rimba Niagara
SEPENUH HATIKU
Sepenuh hati …
Sepenuh kelopak mata,
Perasaanku seolah-olah semesta
ini yang begitu besar…
Yang begitu luas dalam milik
tangan kananku,
daku sadar, daku rasakan bahawa
semua makhluk berolok-olok padaku
dan saling mengatai.
Dialah penghubung dengan kodrat-Nya
Yang Maha Agung.
Subhanallah.
Karya: Abu Suffian
WAHAI YANG MAHA PENGHAPUS DUKA LARAKU
Ya Allah…
Berilah keteguhan padaku …
Untuk menghadapi apa jua dugaanMu.
Biarlah semua makhluk memperolokkanku! Menghinaku!
Asalkan di akhirat nanti aku gembira mendapat balasan cintaMu.
Amin Ya Rabbal A’lamin
Karya : Ratu Rimba Niagara
ITULAH KERINDUANKU
Amin Ya Allah
Amin Ya Rahman
Amin Ya Rahim
Amin Amin Amin Ya Rabbal A’Lamin
Tetesan air mataku di saat aku terisak dari
segala kejahatan dalam hidupku dari
setiap orang mempersulit.
Diakah yang melindungi bagi segala
kebaikan atas “JamalNya”.
Dialah yang menambatkan ,
dan bagi setiap hak kebenaran dalam wujud ini.
Dia mengarahkanku dan menolongku dan
dengan semua denyut nadi dalam urat-urat
kuperuntukkan untukNya.
Rindu-rindu. Itulah kerinduanku…
Karya: Abu Suffian
MOGA AKU TERPILIH MENJADI KEKASIHNYA
Allah itu indah.
Seindah 99 namaNya.
Semerdu KalamNya yang tak jemu dibaca
berulang-ulang kali.
Apabila menyebut namaNya
bergetar hati meruntun jiwa
apabila tidak menyebut namaNya
hatiku pilu seperti ditusuk sembilu pilu.
Apabila membaca KalamNya
wangian cintaNya meresap dalam roh dan jasadku
dan aku terus merinduiNya menanti dan menunggu
untuk bertemu denganNya!
Moga berkekalanlah cinta ini selamaNya.
Moga aku terpilih menjadi kekasihNya.
Amin Ya Rabbal A’Lamin.
Karya : Ratu Rimba Niagara
AJARI AKU
Jika berkenan dan ikhlas…
Ajari aku yang belum banyak
tahu ini arti hidup sebenar.
Karya: Abu Suffian
NUR KASIH HIDAYAH DARINYA
Ilmu itu cuma setitis yang diberikanNya padaku…
Siapalah aku untuk mengajar orang yang lebih
berpengetahuan.
KeranaNya kita kongsi bersama ilmu tentang erti
kehidupan sebenar melalui deria yang tak dapat
dilihat tapi dapat dihidu oleh pancaindera dengan
izin Nur Kasih Hidayah dariNya.
Di hari Jumaat penghulu segala hari yang mulia ini …
Moga Allah memandang kita dengan belas kasihanNya
untuk menerima kita sebagai kekasihNya
di dunia dan di akhirat jua.
Amin Ya Rabbal A’Lamin.
Karya: Ratu Rimba Niagara
BAROKALLAH
Penghulu dari segala hari
Dan ibadah hajinya bagi fakir miskin.
Barokallah.
Karya: Abu Suffian
INGIN REHDAMU YA ALLAH
Ya Allah berkatilah kami
dunia dan akhirat.
Berilah peluang dan ruang
pada kami melakukan segala kebaikan
yang Kau redhai sebelum kami
bertemu denganMu.
Kami tak mahu di akhirat nanti
segala tangis kami biarpun sepenuh alam
tidak Kau pandang sedikitpun!
Cuma peluang ini Kau beri
hanya di dunia ini selagi
nyawa sampai di kerongkong.
Justeru kasihanilah kami…
Dengarlah rayuan kami…
Kabulkan segala permintaan
dan hajat kami selagi Kau redhai.
Amin Ya Rabbal A’Lamin.
Karya Ratu Rimba Niagara
ALLAH YANG MAHA AGUNG
Dia Meninggi Di atas Sifat dan Kalimah-Nya
Aku di persada-Mu
hanya seorang hamba cilik yang patuh
tahuku hanya berdoa dalam rukuk
dan sujud kepada-Nya.
Maha suci engkau
Ya Allah Yang Maha Agung
Memiliki Seluruh Kerajaan
Engkau Zat Maha Pencipta Yang Tunggal.
Karya: Abu Suffian
MOHON SYAFAAT NABI MUHAMMAD S.A.W
Duhai kekasih Allah yang dicintai…
Balaslah cinta kami ini
satukan hati-hati kami untuk saling
ingat- mengingati
tentang pejuanganmu sentiasa diingati
kesyahduan cintamu pada kami umatmu kami tangisi
betapa tulus ikhlasnya cintamu pada kami
harusnya kami balasi
kami menanti penuh pengharapan
Ya Nabi Allah
Ya Kekasih Allah
yang kami cintai seutuhnya cintamu pada kami
pilihlah kami mendapat Syafaatmu di Mahsyar nanti.
Amin Ya Rabbal A’Lamin.
Karya: Ratu Rimba Niagara
30 April 2011
KARYA ABU SUFFIAN & RATU RIMBA NIAGARA
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
8 November 2012
5 PERKARA MEMBERI KETENANGAN...
Apabila kamu gelisah dan tidak tenang pandanglah 5 Perkara:
1-Pandanglah Kaabah yang mulia.
2-Pandanglah Al-Quran yang suci.
3-Pandanglah Wajah kedua ibu bapa yang mulia
4-Pandanglah pemandangan bukit bukau.
5-Pandanglah lautan yang masin.
SukaTunjukkan lagi reaksi
Merawan Ungu Boss, boleh share tak?
Rosilawati Ismail TQ berkongsi di wall......
Jukie Lee shukron diatas ilmu yg bermanfaat ini..
SevenMe DanniMeimii salam...thank u for sharing...indah setiap ingatan yg ditulis... Allah Almighty - touch 
MATLAMAT KITA SAMA MENUJU JALAN-JALAN KETUHANAN MEMBAWA KE SYURGA ALLAH INSYA-ALLAH AAMIIN
SAHABAT BERBICARA DENGANMU SEOLAH AKU BICARA DENGAN BULAN MAKIN AKU BICARA SEMAKIN BULAN BALAS DENGAN BAHASA YANG INDAH MENYEJUKKAN IMAN ALLAHU AKBAR INDAHNYA MENJADI SAHABATMU.
PETIKAN WALL GRUP IZINKAN AKU KE SYURGA MU YA ALLAH
Ratna Rara Aminnn ya robbb
ShazWan Syawal,Lily Rusidah dan 2 yang lain menyukai siaran anda di SAHABAT HATI BERBICARA: "INDAHNYA PURNAMA MALAM Kekasihku yang..."
pada 31hb Oktober jam 4.31 ptg
'aku adalah hamba-Nya seperti kamu juga ingin ke Syurga Melihat Wajah-Nya,'
PERTEMANAN TAK TERHINGGA NILAIANNYA SAMPAI ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niagara tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
2 people like this.
Adri Sandra Selamat berkarya, kami tunggu karya anda. Salam kreatif.
Ratu Rimba Niagara Makasih Adri Sandra...atas penerimaan untuk karya-karyaku bersiaran di sini.
OMBAK MEMUTIH SEBENING IMPIAN KAU DAN AKU
Percikan Ombak
ombak bergumul sepertinya
menghanyutkan rasa kerinduan
kutelan sepanjang usia senja
pada masa lalu,seiring aku terhempas
oleh bayangan kepercikan ombak
sampai ke tepian
betahun sudah kusandang petualangan
di ujung jalan tak bertuan berputar sampai
ke ujung dunia tapi aku yakin percikan
ombak memutih sebening impian kau
semayamkan dalam kalbuku membuat
tubuhku terkulai di atas pasir pantai
menantikan impian kau lukiskan dengan
airmata memandang walaupun aku
di seberang lautan luas kau impikan
dunia maya meyakini percikan kau
hempaskan ke tepian menggeliat di sekujur
tubuhku jadi rohku tersentak, tertegun
dengan rasa gembira bahwa harapan
kuemban terbawa arus ombak lautan
ke tepian
siamir marulafau 27052013>DSJ
BERTEMU DAN BERPISAH KARENA ALLAH TAALA
akan kuhanyutkan rindu ini ke ombak rindu
biar diheret ke gelombang tsunami yang membadai
adakah setega itu untuk aku lakukan duhai yang dirindui
makanya jangan biarin aku terdera rindu
untuk mendengar sapaan mu di angin lalu
jangan bisukan suaramu aku nggak tega ..
aku gak tega memadamkan rindumu rinduku
yang sudah kuikat dengan tali kasih abadi sampai akhir hayatku...
tolong fahami daku
aku sayang kamu
aku kasih kamu
aku cinta kamu
kita berkasih sayang semuanya karena-Nya
kita jadikan persahabatan ini
talisilaturrahim sentiasa dalam redho Ilahi
tiada saling melukakan
tiada saling menyakitkan hati
tiada saling mengecewakan
saling menyempurnakan yang tak sempurna
saling bekerjasama
atas kelebihan yang ada
tiada rasa prasangka
sentiasa redha akan apa yang ditakdirkan Ilahi
tidak akan mendendami dan kecewa
jika terpisah akhirnya
bertemu dan berpisah karena Allah
karena kita paham dan sentiasa paham
akan erti Qada & Qadar
yang ditetapkan kepada setiap hamba-Nya
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
26 Mei 2013
Siamir Marulafau Makasih Bu Ratu atas atensinya membaca puisi saya dan saya sangat kagum dengan karya ibu sebagai balasan karya saya.Salam Kenal.
Ratu Rimba Niagara Makasih...sejujurnya saya amat berminat untuk membalas semua puisi-puisi rakan-rakan di sini...memandangkan komitmen saya begitu terhad..saya coba sedaya mampu...di sini adalah tempat kita berbagi ilmu kepujanggaan...pasti semuanya peminat sastra ...dan ibu amat paham orang yang berjiwa sastra...sama seperti ibu...minat seminatnya sejak dijaman anak-anak lagi sehinggalah sekarang...bila kita bersastra adalah satu kepuasan...dan kedamaian hati karena bahasa sastra adalah ilham dari Ilahi...ilham dari Ilahi pastilah semuanya yang indah-indah dan baik-baik semuanya...sebab itu ibu amat menghargai mereka yang bergelar pujangga.
MAKRIFAT CINTA
Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.
Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya.
Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.
Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.
Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajallah kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya
Memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta
"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI
DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KEINDAHAN ALAM CIPTAAN TUHAN LAGI DIPANDANG LAGI TAK JEMU KERANA KEINDAHAN YANG TERINDAH MENENANGKAN JIWA ALLAHU AKBAR
YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU
AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU, AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA ,ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH
TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT, ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA.
YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHA ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA
YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI
RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA
RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.
NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,
MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
7 SAFAR 1438H
7 NOVEMBER 2016
 

0 comments:

Post a Comment

 
;