Friday 20 January 2017

KARYAKU DUNIAKU (95) DUHAI HATI TUNDUKKAN HATIMU



KARYAKU DUNIAKU (95) DUHAI HATI TUNDUKKAN HATIMU

SAHABAT

Sahabatku...
Kau terlalu indah bagiku
Hatimu sewangi kasturi
Semekar bunga-bunga Syurga
Yang sentiasa berkembang di laman hati
Senyumanmu membalut lukaku
Suka duka kita harungi bersama
Airmatamu airmataku
Penawar di kala hati terlara duka
Bahagiamu bahagiaku
Ceriamu ceriaku
Sakitmu sakitku
Jika kau terluka
Aku jua akan turut merasakannya
Kaulah bidadari dari Syurga
Kiriman Tuhan untukku

Kan kusyukuri sebanyak-banyakNya
Kan kubawa kasihmu kasihku
Hingga ke Syurga
Insya-Allah Aamiin

Percayalah aku sayangkanmu
Setulus ikhlas demiNya
Makanya hargailah kasih sayangku ini
Duhai sahabatku yang kukasihi
Sepenuh roh dan jasadku..

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
14 Sept 2012






KASIHKU KASIHMU MEWANGI DI DUNIA MENGHARUM DI SYURGA
INDAHNYA PERSAHABATAN ATAS DASAR KERANA-NYA
sahabat...
semalam hatiku terus dilukai
kusangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari
pedih terseksa 
pabila dulu kita saling sokong menyokong
saling meniupkan api berjuangan agar terus membara
tapi tak sampai sepurnama
kau terus membisu seribu bahasa
kau terus menyepikan diri
aku tak tahu apa salahku
hingga kau bilang 
kau tak pernah kasih dan sayang padaku
dan mohon pengertian dariku
kenapa begitu sahabat?
apa salahku
bukankah kau pernah berjanji 
untuk setia menjadi sahabatku
walau apapun terjadi
walaupun ombak tsunami membadai-badai
menimpa persahabatan kita...
agar kaulah 
satriaku srikandiku
yang akan merealitikan cita-cita sasteraku
janji tinggal janji
janji terus ditelan bayu mega senja
sahabat...
aku tidak kisah tentang janjimu itu
kerana hati manusia
akan berubah-ubah
cuma yang memahami
apa itu janji kerana Allah ...
kerana Allah aku berjanji
itulah saja janji yang boleh dipercayai
selain daripada itu cumalah palsu duniawi
sahabat ....
adakah kerana kamu
tidak melunasi janji
kamu terus bencikan aku
hingga kamu sepikan aku?
hingga kamu bencikan aku
hingga tidak pedulikan aku lagi
sakit ke aku sihat ke aku
susah ke aku
 
semuanya kau tak ambil peduli lagi
kau terus sepikan aku sesepinya
seolah aku tidak wujud lagi di hatimu
aku sedih ...sedih sangat sahabat...
kenapa kau tega buatku begini
kenapa kau tak seperti mula kita kenal dulu
sahabat....
tika kau menyahut persahabatan kita
bunga-bunga kasih
 
bunga-bunga sayang
bunga-bunga rindu
bunga-bunga perjuangan
semuanya terlalu indah bagiku
setiap hari aku bagaikan bertemankan
 
bunga-bunga pelangi nan terlalu indah
berada di taman hatiku
aku bagaikan berada di Taman-Taman Syurga
setiap hari kupu-kupu pelbagai warna
 
berterbangan dan singgah
 
mengindahkan lagi Taman Bunga Pelangi Kasih ku
begitulah indah persahabatan kita
 
tapi kini satu demi satu
pergi dariku
satu demi satu
tinggalkan aku
 
tinggallah aku sendiriaan

Sahabat ....
kerana kau begitu tega
 
membuatkan aku terus terluka
jika tidak sukakan aku lagi
kenapa kau tak pergi
 
dari taman hatiku ini
kenapa engkau nak
 
terus menerus sakitkan hatiku
agar terus terluka?
kerana aku tak mahu kau terus
 
tega membuatkan aku terluka
aku akan pergi darimu
walaupun aku pergi darimu
aku tetap menghargaimu
kerana suatu masa dulu
kau pernah menjadi
 
sahabat yang terbaik untukku
yang pernah bertandang di hati ini
 
cuma barangkali
 
ada sebab-sebab tertentu
yang aku tidak tahu
kenapa kau bencikan aku
kenapa kau tega membuatkan aku terus terluka tanpa ehsanmu
tak apalah sahabat berkasih sayang tidak boleh dipaksa-paksa
orang tak sayang
 
sayang jadi melayang
biarlah melayang terus agar tak dua-dua tersakiti hati terkecewa
Sahabat...
perpisahan ini adalah atas kehendakmu
maka redhakanlah perpisahan ini
lagi pun
 
aku sudah putus asa
 
untuk menjadi si pungguk rindukan bulan
bulan tak sudi berkasih denganku
barangkali bulan sudah ada si pungguk
 
yang bersuara emas bagaikan buluh perindu
kerana aku sedar siapa aku di hatimu
biarlah aku undur diri
dari persahabatan yang mendera jiwaku ini
barangkali kita ditakdirkan tidak menjadi sahabat di dunia ini
manalah tahu kita ditakdirkan menjadi sahabat di Syurga Aamiin
Sahabat....
jika di dunia ini
 
aku tiada harapan lagi untuk menjadi sahabatmu
di Syurga nanti
 
kau tak akan sepikan aku lagi
kau tak akan lukakan hatiku lagi
kau sentiasa membahagiakan aku
kau sentiasa membuatkan aku tersenyum indah
kita saling membahagiakan
ALLAHU AKBAR indahnya di saat itu
moga Allah makbulkan
 
aku dapat bersamamu di Syurgawi nanti
memandang wajah Allah Azawajallah
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas,
yang merinduimu selalu
berpisah namun hati tak terpisah
namun kasih tetap tersimpul mati di hati ini
sampai hujung nyawa kubawa kasih
kasih persaudaraan sesama islam
 
sentiasa mewangi di dunia mengharum di Syurga
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

Karya Ratu Rimba Niagara
Pujangga Nusantara Cinta 5 Benua
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
3 Muharram 1435H
7 November 2013M
Top of Form

 




HARGAILAH SEMASA HIDUP JIKA SUDAH MATI BARU HENDAK HARGAI SUDAH TERLAMBAT.

"Makin kau kenali aku, kau semakin dekat dengan Ilahi itulah hikmah disebaliknya kenapa kita ditemukan..."
"Makin kau kenali aku engkau terus membenciku, budi yang kuberi racun yang dibalas itu bermakna aku bukan yang terbaik untukmu maka biarlah aku sendiri menyendiri agar kubisa muhasabah diri,"
"Berudur tak semestinya memutuskan silaturrahim kerana Allah temukan kita untuk saling memanjangkan silaturrahim disamping berpesan-pesan dengan kebaikan...tapi jika kita tidak saling bertegur sapa dengan mementingkan diri sendiri biarlah kita membuat haluan sendiri muhasabah diri sendiri. Kenapa kita ditinggalkan menyendiri membuat haluan sendiri . Hanya kita mengenal diri kita sendiri mahu apakah matlamat kita sebenarnya dalam persahabatan yang bisu kaku lesu."


  
Persahabatan keranaNya terlalu indah untuk kusimpul matikan dalam hatiku.

DUHAI HATI TUNDUKKAN HATIMU
Ya Allah matikanlah kami dalam menyebut kalimah SyurgaMu
La Ilaha Illallah Muhammadur Rasulullah
Duhai hati
keranaNya buangkanlah keegoanmu
sesama manusia jangan sombong
sekalipun hatimu terluka angkara mereka
tetaplah meminta maaf
andai benci dan dendam sehingga di saat sakaratmu
jangan mimpi kau dapat mengucapkan kalimah SyurgaNya
jangan mimpi rohmu bertemu Allah dengan tenang
jangan mimpi rohmu di terima Allah
Duhai hati
jika engkau mahu
rohmu diterima Allah
sentiasa tundukkan hatimu
sekalipun beribu-ribu kali hatimu dilukai
kerana itu semua adalah dugaan dariNya buatmu
Duhai hati
percayalah
apalah ada luka kecewa di dunia ini
jika dibandingkan luka kecewa di akhirat
yang tak bisa dirawat lagi
Duhai hati
percayalah
andai Allah terima rohmu
pastilah Allah akan terima jasadmu
pada pandangan manusia engkau telah mati dikebumikan
tapi hakikatnya engkau hidup selamanya
menikmati alam Syurga yang abadi
bersama roh-roh yang beriman lagi beramal soleh
Insya-Allah AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara.
15 Rabiul Awwal 1437H
27 Disember 2015













CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI
Kasih yang terkasih
aku tak tahu bagaimana hendak kuluahkan hatiku ini
sejujurnya kukatakan aku amat-amat mengasihimu
biarpun kutahu terlalu amat payah untuk kau membalas kasihku

Mungkin kau masih tercari-cari cinta yang sebenar siapakah yang layak bertahta di hatimu ...
begitu lama aku menanti jawapanmu itu

Ombak rindulah yang menyaksikan penantian yang amat menyeksakan!
aku cemburu pada pantai
aku cemburu pada ombak
biarpun ombak mendera pantai
tapi pantai masih setia pada ombak

Pantai bilang…
duhai ombak....
seksalah aku semahumu!
jika itu bisa membahagiakanmu
percayalah aku tetap setia padamu....

Selagi kau mendera aku
selagiku itulah kau heret rinduku bersamamu
dan aku terharu apabila mendengar deruanmu ombak
aku tahu kau membalas cintaku
kalau tak masakan kau membawa rinduku sekali bersamamu...

Biarpun kau jauh di sana
namun deruan rindumu rinduku
tak akan terpisah selamanya
tahulah aku yang kau kasih dan sayangkan aku
makanya terimalah senyumanku untukmu duhai ombak yang kucinta..
Justeru duhai kasih
berjanjilah padaku yang kau akan cintai aku
seperti setianya ombak pada pantai...


Ke mana kau pergi bawalah rindku bersamamu
biarpun aku sudah tiada di dunia ini...
kenang daku dalam doamu.


Karya Ratu Rimba Niagara
17 Mac 2012

Wahyu Utama Puisi cinta mu amat indah dan aku kagumi,aku pernah hanyut begitu dalam dan kubiarkan diriku terbuai buai dengan kisah cinta di alam puisimu nan indah hingga pada suatu saat pernah aku terungkap dan mengajakmu kerjasamadalam program 22 impian impian indah lukisana lukisan cinta ku nan agung untuk mensertakan dirimu dalam kisahku membangun Pesona Kerajaan Ku Nan Agung.

Aku ingin terbang lebih jauh ke dunia lukisan cita-citaku nan maha karya agung,  aku melihat selalu membaca setia puisi puisimu memang indah dan agung.
Norma Minan aku juga kagum dengan Ratu Rimba Niagara... :D












BERSAMA HATI MU

bersama hati mu
dirinya telah membawa hati ku pergi,
bersama langkah yang takan kembali,
dan kenangan yang tak luput dihati,
dan itu perlu kau ketahui,
cinta kasih sayang ku untuk mu,
andai kau peduli,
dan akan terpatri hingga akhir nanti...
By Ismail Can

İsmail Can
· 
Ajariku melupakanmu
Seperti embus angin di sela ranting
Yang gugurkan daun-daun kering
Lepas dari pohon tempatnya bertaut
Ratu Rimba Niagara aku tak bisa mengajarmu
melupakan aku
karena sepanjang persahabatan, aku tak buat salah padamu
malah kau telah berjaya mencuri hatiku
jika kau tak sudi tolong pulangkan semula 
ketika itu barulah aku bisa mengajarmu melupakan aku 


 



IZINKAN KAMI BERSAMA MENUJU CINTAMU

Allah jangan pisahkan aku dan dia
kerana dia telah mencuri hatiku
untuk aku terus mencintaiMu
sehingga nafas terakhirku

Kau hadirkan dia untukku
mentarbiyahkan aku
untuk mengenal cintaMu
lalu aku jatuh cinta padaMu
kuingin memiliki cintaMu
sebagaimana cintaMu dimiliki dia

Dia mencintaiMu
mengajak semua mencintaiMu
tolong jangan pisahkan aku dan dia
satukan hatinya hatiku
agar cintaMu nan indah itu
terukir di hatiku di hatinya
kami saling mencintai
demi bersama meraih cintaMu

Tolong jangan pisahkan aku dan dia
kerana cintaMu Yang Maha Agung
kami mahu bersama Agungkan cintaMu
di sebilang masa dan ketika
tiada lebih bermakna di dunia ini
melainkan cinta dan redhaMu
redhaMu semasa kami hidup
redhaMu semasa kami mati

Andai aku pergi dulu sebelum dia
izinkan kutunggu dia di Pintu SyurgaMu
perpisahan di dunia membawa pertemuan di Syurga
menyambung percintaan di Syurga
tiada perpisahan selepas pertemuan di Syurga
berkat kami percaya cintaMu
adalah Yang Maha Agung
tiada siapa dapat menandingi kekuasaanMu
hanya Engkau Yang Maha Berkuasa atas setiap sesuatu
dengan belas kasihanMu
izinkan kami bersama menuju cintaMu
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara
12 Muharram 1435H
16 November 2013M











CINTA SAMPAI SYURGA

Siapa kita menolak takdir Tuhan,
Andai itu takdirnya kusyukuri;
Pasrah dan redha itu jawapan,
Yang kuimani yang kau imani.

Cantik sungguh si bunga Melati,
Santun berbahasa sentiasa dijaga;
Cinta sejati sampai ke mati,
Diteruskan cinta sampai ke Syurga.
Banyak khasiatnya buah kelapa,
Dalam masakan enak dirasa;
Indah budi setampan rupa,
Santun berbahasa setiap masa.

Pergi ke bendang meniti titi,
Untuk memetik si bunga kekwa;
Kasihmu kasihku tersimpul mati,
Kubawa kasih ke hujung nyawa.
Tinggi-tinggi  sepohon jati,
Tinggi lagi hajat di hati;
Mahu bersama sehidup semati,
Moga cinta diredhaiNya jadi realiti.

Canti sungguh pohon meranti,
Cantik lagi pohon jati;
sudah lama kumenanti,
Dikau di sana yang kuminati.




Pohon jati menyanyi-nyanyi,
Ditiup angin sepoi-sepoi bahasa;
Sepimu kurasa sunyi,
Tiada kata secantik bahasa.

Merendang indah si pohon beringin,
Tempat berteduh si burung kedidi;
Teduhan kasihmu sentiasa kuingin,
Agar imanku menautkan kasih abadi.

Bunga melur bunga melati,
Dipetik oleh si puteri jelita;
Tautan cinta bertaut di hati,
Cinta sampai Syurga itu dipinta.
Bunga cempaka harum mewangi ,
Bertaburan mengharum di taman hati;
Kasihmu kasihku sentiasa mewangi,
Sewangi imanku imanmu hingga ke mati.

Pergi ke pasar membeli sawi,
Disapa oleh kak melah;
Kita bercinta sampai ke Syurgawi,
Menautkan Cinta Allah Kasih Rasulullah.


Karya Ratu  Rimba Niagara
13 Muharram 1435H
16 November 2013M

Allah Maha Besar Rahmat KasihNya kepada hambaNya yang ikhlas beramal soleh dalam berkebajikan , di dunia telah dinampakkan Rahmat kasihNya  di akhirat  malah lebih berganda-ganda lagi Rahmat kasihNya Allahu Akbar. Moga Rahmat kasihnya terlimpah kepada kita semua.Aamiin Ya Rabbal A’Lamiin.

Ukiran daunan kasih Ratu Rimba Niagara untuk semua yang dikasihi dan disayangi dunia akhirat samada yang hidup atau yang telah meninggal dunia segala yang ada di langit dan di bumi semoga segala niat murni dan doa yang diukirkan di daunan kasih Ratu Rimba Niagara dimakbulkan Allah SWT Aamiin Ya Rabbal A’Lamiin.



















WAHAI JIWA YANG TENANG KEMBALILAH KEPADA TUHANMU DENGAN IKHLAS DAN DIREDHAI

ALHAMDULILLAH

Alhamdulillah
Jika kita tergolong hambaNya
Yang bersujud keranaNya
Alhamdulillah
Jika kita
Bila sampai waktu
Bertemu denganNya
Dalam redha lagi diredhai
Alhamdullilah
Moga doa kita
Dimakbulkan Allah
Aamin Ya Rabbal A'Lamin

DUHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al-Fajr 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masukah kedalam golongan HambaKu yang beramal soleh keranaKu..dan masuklah ke dalam SyurgaKu).


Salam Maulidur Rasul 12 RabiulAwwal 1438H buat semua yang mengenali diri ini di alammaya mahupun di dunia nyata dengan ucapan maaf zahir batin , kusayang kalian demiNya. Moga pertemuan kita berakhir dengan pertemuan di Syurga bersama melihat Wajah Allah Azzawajallah berdekatan dengan Rasulullah itulah matlamat kita. AAmiinYa Rabbal A'Lamiin,'




 YA ALLAH BERILAH AKU PELUANG UNTUK MENGGAPAI BINTANG SASTERA DI LANGIT KE TUJUH-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

ALLAH DAN MUHAMMAD NAMA YANG KUPUJA KUCINTA ALLAHU AKBAR AAAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN ...

Bismillaahi tawakkaltu allallaah; Wa laa haula wa laa quwwata illaa Billaah;
"Dengan nama Allah aku bertawakal kepada Allah; dan tidak ada daya upaya dan tidak ada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah."

MERDEKALAH PANJI-PANJI ALLAH DI SELURUH DUNIA ALLAHU AKBAR AAMIIN

MOGA KITA MERDEKA DENGAN KESYUKURAN , MERDEKA DARI AZAB KUBUR DAN MERDEKA DARI AZAB API NERAKA ALLAHU AKBAR AAMIIN INILAH ERTI KEMERDEKAAN SEBENAR , MEMERDEKAKAN NEGARA SEBAGAI KITA MENYOKONG/MENDUKUNG AGAR UMAT ISLAM DAPAT BERAMAL DAN MENGEMBANGKAN AGAMA ISLAM DALAM AMAN DAMAI TANPA DIGANGGU GUGAT OLEH MANA-MANA PENGKHIANAT YANG INGIN MENGHANCURKAN NEGARA ISLAM.MERDEKALAH NEGARA ISLAM! DENGAN PANJI-PANJI ALLAH BERKIBAR MEGAH DI SELURUH DUNIA. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'SELAMAT HARI MALAYSIA KE-51 PADA 16 SEPTEMBER 2014'

'SELAMAT HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2014, INDONESIA 17 AGUSTUS 2014, HARI KEPUTERAAN SULTAN BRUNEI DARUSSALAM KE 68 & HARI KELAHIRAN RATU RIMBA NIAGARA 13 OGOS 2014'


'SALAM CINTA KASIH DAN SAYANG UNTUK PERDAMAIAN SELURUH
DUNIA '

Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman,
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
5 Zulkaedah 1435H
31 Ogos 2014

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
30 ZULKAEDAH 1435H
25 SEPTEMBER 2014
KAU TETAP SAHABATKU BIARPUN HATIKU KAU LUKAI
SEPIMU BUAT KULUKA
SEPIMU BUAT AKU TERTUNGGU-TUNGGU
JIKA SALAM SILATURRAHIM SUDAH DITERIMA SEIKHLAS HATI
MANA MUNGKIN KAU SENGAJA SEPIKAN AKU
MANA MUNGKIN KAU SENGAJA CIPTAKAN ALASAN SIBUKMU SEPANJANG HAYAT
SAHABAT SEJATI SENTIASA MENJAGA SILATURRAHIM
SALAM SEJAHTERA
DISAMBUT SALAM SEJAHTERA YANG LEBIH SEJAHTERA
TAPI KAU TETAP SEPIKAN AKU
WALAUPUN KUMERAYU JANGAN SEPIKAN AKU
KERANA KU TAK MAHU TERLUKA LEBIH PARAH MEMBARAH
LEBIH BAIK AKU PERGI DARI MU
ANDAI KU SUDAH TIADA
TIADA LAGI AKU TERSEKSA MENANTIMU
DALAM HARAPAN YANG HAMPA
KITA SALING TAK MEMAHAMI
KITA SALING TAK BERKASIHAN BELAS
KITA SALING MEMBUTAKAN HATI
KEKERASAN HATIMU TAK DAPAT KULEMBUTKAN
WALAUPUN DENGAN SEJUTA KATA-KATAKU
RELAKAN PERPISAHAN INI
KARENA KUMENGERTI
SIAPALAH AKU DI HATIMU
BUKAN SIAPA-SIAPA
HANYA PUJANGGA YANG TAK BERMAKNA
BIARPUN AKU PERGI
NAMUN PERSAHABATAN KITA TAK TERPUTUS
KERANA KAU DAN AKU
ADALAH SAUDARA SEISLAM
CUMA DI ALAMMAYA BISU KAU MEMBISU MAKA AKU MEMBISU
MEMBUATKAN PERSAHABATAN KITA KAKU DALAM LESU
TANPA BICARA KU PERGI DARIMU
ANDAI KU PERGI
JANGAN TANYA KENAPA
JAWAPAN ADA DI HATIMU
BAHAWA KAU DA AKU
BERPISAH DI ALAM MAYA
TAPI KETEMU DI ALAM REALITI
DAN DITERUSKAN PERSAHABATAN DI SYURGA
ITULAH REALITINYA PERSAHABATAN
YANG BISU LESU HINGGA TERPISAH
TAPI MENJADI REALITI PABILA
ALLAH IZINKAN KITA
MENYAMBUNGKAN SILATURRAHIM DI ALAM REALITI
ITULAH ARTI PERSAHABATAN YANG KAU MAHUKAN
MAKANYA AKU REDHA DAN KAU REDHO
BETUL GITU DUHAI SAHABATKU....
hehehe
'PERCAYALAH AKU TETAP SAHABATMU BIARPUN SEJUTA KALI KAU SAKITI HATIKU'
SAHABAT ALAMMAYAMU YANG MENGHARGAI KAMU SAMPAI KAPANPUN
KERANA KAU ADALAH ANUGERAH DARI-NYA YANG AKU SYUKURI SEPANJANG HAYATKU...
RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
14 Muharram 1435H
18 November 2013M

Here are some more memories that we hope you like.
UNTUK PEWARIS BANGSAKU YANG TERSAYANG
Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Kepada semua teman seperjuangan yang sentiasa terkasih di hati
Salam silaturrahim
Salam perkenalan
Salam perjuangan semurni hati
Salam kasih sayang sejati ku mohon maaf jika tersalah bicara
Aku menulis kerana aku minat menulis
Menulis telah sebati dalam hidupku
Dari kecil hingga ke usia ini aku menulis
Menulis dan terus menulis selagi ada kudrat pemikiran
Dulu semasa kecil aku berangan nak menjadi pengarang terkenal
Tapi sekarang aku tida bercita-cita ke arah untuk menjadi terkenal
Cukuplah sekadar karyaku sudi dibaca dan tanda kasih sayangku pada warisku
Setelah ketiadaanku nanti
Sebagaimana aku sayangkan diriku begitulah aku sayangkan pewaris bangsaku
"Pewarisku sayang.... bacalah semahumu apa yang kutulis sepanjang aku berhidup dimuka bumi ini...terimalah hasil karyaku tanda kasih sayangku pada kalian...tiada apa yang hendak kutinggalkan untuk kalian yang tersayang...kecuali karya-karyaku karya bertemakan dunia akhirat untuk kalian meneruskan kehidupan di muka bumi ini. Samaada kita kaya atau miskin kehidupan penuh ranjau berduri yang akan kita tempuh....tempuhilah dengan sabar pasrah dan redha....Insya-Allah Allah sentiasa bersama kalian untuk membantu kalian di kala susah dan senang.
Untuk pengetahun kalian urusan hidup dan mati adalah urusan Allah kita sebagai hambaNya berperanan sebagai kalifah memakmurkan bumi ini untuk mendapat redha dan kasih sayangNya." Inilah kata-kataku jika hari ini adalah hari terakhir aku hidup di dunia ini. Moga karya-karya yang kutinggalkan ada Nilaian Di Sisi Allah dan
mendapat balasan kasih sayang dari semua pewaris bangsaku dengan dihadiahkan sepotong Al-Fatehah untuk rohku sudah lebih berharga daripada segalaNya.
Karya Ratu Rimba Niagara
4 Januari 2012
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
22 RABIULAKHIR 1438H
21 Januari 2017



0 comments:

Post a Comment

 
;