Monday 6 February 2017

KARYAKU DUNIAKU (149) SAHABAT KAU ANUGERAH-NYA YANG TERINDAH



KARYAKU DUNIAKU (149) SAHABAT KAU ANUGERAH-NYA YANG TERINDAH

ASSALAMUALIKUM WBT DUNIA ALLAH HIT LIKE AND TYPE ALLAH HU AKBAR SUBHANALLAH

YA ALLAH TUNJUKKAN KAMI JALAN KE SYURGA-MU
YA ALLAH IZINKAN KUUKIR NAMA-MU DI HATIKU DAN DI HATI SAHABAT ALAMMAYAKU AAMIIN
TERIMALAH KARYAKU SELAYAK BAGINYA
Teman...
terimalah aku apa adanya
Teman...
terimalah karyaku seadanya
Teman...
jika kau tak sudi terimaku
tak sudi membaca karyaku
tak mengapa teman
aku tak akan marah
tak akan kecewa
tak akan kecil hati
kerna aku sentiasa sedar
aku cumalah insan yang tidak pernah sempurna!
Teman...
cuma satu pintaanku
tolonglah...!tolonglah...!tolonglah!
Tolonglah terima karyaku
apabila aku
Meng-AgungkanNya
Memuji KebesaranNya
Mensyukuri nikmat yang diberikan tanpa batas
Mengemis dan Meraih CintaNya
Memohon Hidayah KasihNya
Terimalah karyaku itu selayak bagiNya teman...
kerana ku amat percaya setiap yang baik datang dariNya
kukarang lahir dari rasa syukurku menjadi hambaNya
tiada langsung untuk rasa ujub biar pun sebesar zarah!
Karya Ratu Rimba Niagara
25 Januari 2012
ALLAH MAHA PENGASIH
Salam cahaya kasih,
Kasih tak tersisih;
Saling kasih mengasih,
Kerana Allah Maha Pengasih.
SALAM CAHAYA KASIH
Assalamualaikum
Salam cahaya kasih
Cahaya di segenap penjuru cahaya
Cahaya Nur Ilahi
Moga maju jaya apa yang diusahakan
Juga mendapat keberkatan sepanjang masa
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Karya Ratu Rimba Niagara,
13 Rabiulawwal 1434H
25 Januari 2013M
CINTAMU TANPA PENGHUJUNG WAKTU
ayuh kita ke Syurga bersama
di sana Syurga menanti
di sana alunan merdu Syurga kedengaran
memujiNya
memujaNya
merdu...merdu...merdu...syahdu
terharu syahdu rindu
rindu serindu rindu padaNya
tanpa penghujungNya
Tuhan Kaulah segalaNya
Kau harapanku
Kau sandaranku
Kau kekasih awal
Kau kekasih akhir
Kau kurindu
Kau kucinta
tanpa penghujungNya
di mana-mana Kau kucinta
Allah Allah Allah
Kau di hatiku
Kau di qalbu
kuukir namaMu
di awan rindu
kuseru bulan
bulan tersenyum syahdu
mengiyakan aku sedang merinduiMu
kuseru ombak
ombak menderu
mengatakan
semua di langit
semua di bumi
memujiMu
memujaMu
tanpa henti
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
indahNya mengenaliMu
indahNya bercinta denganMu
syahduku
di perdu rindu
syahduku di sejadah cintaMu
kualunkan munajatku padaMu
dengan tangisan syahdu merinduiMu
menangis hiba sehiba-hiba
Entah mengapa
menyebut NamaMu Yang Maha Agung hatiku rindu
rindukanMu, terasa betapa kerdilnya aku berhadapan denganMu
terus kumenangis dalam esakan tanpa henti
berderai airmataku terlalu syahdu cintaMu
suci sesuci embunan Syurga
hanya Kau saja yang memahami
betapa aku rindukanMu
betapa aku cintakanMu
pasti akan dapat dirasai oleh mereka
yang mengalami cinta-Mu tanpa penghujung waktu
Moga Kau balas cintaku Ya Tuhanku
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara ,
14 Rabiulawwal 1434H
26 Januari 2013M
KHASAF MAKRIFAT
Hanya jauhari mengenal manikam,
Jauhari mengikut resmi padi;
Makin berilmu tidak berdendam,
Itulah khashaf makrifat dipelajari.
Karya Ratu Rimba Niagara
13 Rabiulawwal 1434H
25 Januari 2013
İsmail Can
pada 25hb Januari jam 12.17 pagi
"...kepunyaan Allah-lah timur dan barat, maka kemanapun kamu menghadap di situlah wajah Allah. Sesungguhnya Allah Maha Luas (rahmat-Nya) lagi Maha Mengetahui..."
(QS: 2 ; 115)

YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU
AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU 
AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA
ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH
TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT
ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA
YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU
JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHO ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA
YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU
JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI
RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT
YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA
RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.
NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA NAFAS TERHENT BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP , MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
7 Rabiulakhir 1435H
7 Februari 2014M
Walter Ronquillo bersama Aline Veríssimo dan 2 yang lain.
26hb Januari 2012
Amigo mío, la Naturaleza ha dado a cada hombre un estilo, como una fisonomía y un carácter. El hombre puede cultivarla, pulirla, mejorarla, pero cambiarla, no.
DOA ANAKANDA UNTUK BONDA HAJJAH FATIMAH TERSAYANG
YA ALLAH KUKASIH DAN SAYANG IBUKU YA ALLAH
YA ALLAH KAU PANJANGKAN USIA IBUKU
SIHATKANLAH IBUKU HAJJAH FATIMAH
PINJAMKANLAH USIA IBUKU AGAR AKU DAPAT
BERTEDUH KASIH PADANYA LAGI
BANYAK JASANYA PADAKU YA ALLAH
YANG BELUM SEMPAT AKU MEMBALASNYA
BERILAH PELUANG UNTUK AKU MEMBALAS KASIHNYA PADAKU
ANDAI DI AKHIR HAYATNYA NANTI
MATIKANNYA DALAM KHUSNUL KHOTIMAH
BERKAT AMALAN ZIKIRNYA, SEDEKAHNYA DAN SIKAP PENYAYANGNYA PADA SEMUA ORANG
TEMUKAN KAMI SEKELUARGA DI SYURGA FIRDAUSI
BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH BERSAMA MEMANDANG WAJAH-MU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
...............................................................
SAMPAI SYURGA KU MENYAYANGI IBUKU AYAHKU DAN SEMUA AHLI KELUARGAKU
SAYANG DUNIA AKHIRAT, MOGA ALLAH SWT MEMBERKATI DAN MEMBERI NUR HIDAYAH KASIH-NYA KEPADA KAMI SEKELUARGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
7 Rabiulakhir 1435H
7 Februari 2014M
TERIMA KASIH TEMAN ALAMMAYAKU
KARENA SUDI LIKE KARYAKU
SUDI TERIMA KIRIMAN SECAWAN KOPI CINTA DARIKU
MOGA HATIMU HATIKU SEMERBAK SYURGA AAMIIN
MOGA PERSAHABATAN KITA SEINDAH MAWAR DI HARI JUMAAT YANG PENUH BERKAT AAMIIN.
SEJAMBAK BUNGA KASIH SASTRA KUKIRIMKAN DI ANGIN LALU UNTUK SEMUA
SEJAMBAK BUNGA KASIH SASTRA KUKIRIMKAN DI ANGIN LALU,
PADA SEMUA YANG SUDI MEMBACA KARYA SASTERAKU,
KUINGIN SASTRAKU MASUK KE DUNIAMU,
KERANA DUNIAMU ADALAH SASTERAKU.
DI ALAM KANAK KANAK AKU SUKA BERCERITA,
CERITA TENTANG BANGSAWAN DIRAJA,
DIALAM MAYA SUMBER INSPIRASIKU BERCERITA,
CERITA TENTANG TEATER BANGSAWAN DIRAJA.
DUNIA SASTERAKU AMAT INDAH SEKALI,
KUTULIS BAHASA NAN INDAH MENAWAN HATI,
SYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA PADA ILAHI,
KERANA BERIKAN AKU ILHAM TANPA HENTI.
TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA,
MOGA KARYAKU ADA NILAIAN DI SISI-NYA,
KARYA SASTRA KUTINGGALKAN PADA SEMUA,
TANDA KASIH SAYANGKU TIADA PENGHUJUNGNYA.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA, 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
7 Rabiulakhir 1435H
7 Februari 2014M
SALAM SEJAHTERA SEMUA PEMBACA KARYAKU,
KUKIRIMKAN SECAWAN KOPI CINTA PADA SEMUA,
TANDA TERIMA KASIH KARENA SUDI MEMBACA KARYAKU,
MOGA SILATURRAHIM KITA DIBERKATI OLEH-NYA.

SALAM SEJAHTERA SEMUA PEMBACA KARYAKU,
KUKIRIMKAN SECAWAN KOPI CINTA PADA SEMUA,
TANDA TERIMA KASIH KARENA SUDI MEMBACA KARYAKU,
MOGA SILATURRAHIM KITA DIBERKATI OLEH-NYA.
Komen
Ratu Rimba Niagara TERIMA KASIH TEMAN ALAMMAYAKU
KARENA SUDI LIKE KARYAKU
SUDI TERIMA KIRIMAN SECAWAN KOPI CINTA DARIKU

MOGA HATIMU HATIKU SEMERBAK SYURGA AAMIIN
SEJAMBAK BUNGA KASIH SASTRA KUKIRIMKAN DI ANGIN LALU UNTUK SEMUA
SEJAMBAK BUNGA KASIH SASTRA KUKIRIMKAN DI ANGIN LALU,
PADA SEMUA YANG SUDI MEMBACA KARYA SASTERAKU,
KUINGIN SASTRAKU MASUK KE DUNIAMU,...
Teruskan Membaca
SEANDAINYA TADI, ADALAH SHOLAT TERAKHIR KITA MAKA SALING BERMAAFANLAH KITA AGAR KITA TAK MERANA DUNIA AKHIRAT
UNTUK MENDAPATKAN CINTA SEJATI PERLUKAN KESABARAN
CINTA TAK SEMESTINYA DIMILIKI
BILA DIMILIKI ITULAH CINTA YANG TERSURAT YANG DIREDHOI.
UNTUK MENDAPATKAN CINTA SEJATI PERLUKAN KESABARAN
CINTA TAK SEMESTINYA DIMILIKI
BILA DIMILIKI ITULAH CINTA YANG TERSURAT YANG DIREDHOI.

Assalamualaikum warahmatullahi Wabaraktuh pada semua teman fbku,
Moga kalian semua sihat sejahtera hendaknya;
Saling berbagi ilmu dan pendapat kunantikan darimu,
Pada mereka yang tak memahami maaf kupinta.
Komen
Ayahanda Chik waalaikummussalam....salam maulidur Rasul.....
Rabeah Binti Mohd Ali Salam maulidur Rasul juga,
Ayahanda chik nampak hebat sekarang;
Sama hebat dengan datuk jem juga,

Bila nak mulakan perniagaan dengan datuk jem seperti yang dirancang?
Ayahanda Chik alhamdulillah....sgt bersyukur dgn apa yg Allah SWT kurniakan...berniagapun sekadar cukup makan jer....
Rabeah Binti Mohd Ali Berniaga mesti berpandangan jauh
Agar lebih bersemangat untuk merealisasikan apa yang dicitakan dalam apa yang diusahakan...ku yakin ayahanda chik jenis usahawan yang berpandangan jauh dan hebat!
Idham Idham
Idham Idham sobahul khair kak beah cumeyLihat Terjemahan
Rabeah Binti Mohd Ali Apa kabar dinda AS....lama kanda tak dengar berita dari dinda...dinda merajuk denga kanda ke...kalau kanda ada buat salah pada dinda...maafkan kanda ye...
Idham Idham
Idham Idham tu dia aih...bermadah berhelah dah kak beah....hehe..tiada rajuk di hati...tiada luka di jiwa...cuma ksempatan yang tiada utk bertamu di lamanmu..namun ingatan tak pernah jauh..ukhwah i allah terus kukuh...
Tu dia aih... bermadah berhelah dah kak beah.... hehe.. tiada rajuk di hati... tiada luka di jiwa... cuma ksempatan yang tiada utk bertamu di lamanmu.. namun ingatan tak pernah jauh.. Ukhwah saya allah terus kukuh...
Diterjemah secara Automatik
Rabeah Binti Mohd Ali Siapalah aku hendak dibandingkan denganya...hingga tak sudi bertandang di halaman mayaku yang sepi ini...lalu aku yang merajuk hati padamu duhai dindaku AS....
Rabeah Binti Mohd Ali Mujurlah kau segera hadir...kalau tidak terpaksalah aku mengundur diri denganmu kerana aku ngak bisa berteman yang sepi menyepikan...hihihihi
Idham Idham
Idham Idham usah i turut rajuk di hati...
Rabeah Binti Mohd Ali Sejujurnya kukatakan kaulah penghibur hati di kala sepi serinya pelangi ....tapi sejak kau sibuk dengan duniamu ...aku kau sepikan...dan aku tak tega begini makanya biarlah aku menyendiri bersama mereka yang tahu menghargai aku apa adanya....
Idham Idham
Idham Idham pulak dah kandaku ini...maaf atas segala yang mencarik jiwa
Rabeah Binti Mohd Ali Ye...dinda...dinda sudah mencarik-carik jiwaku...lalu aku senyum dalam kelat denganmu dinda...mujurlah dinda masih baby lagi yang tak tahu apa itu erti kasih dan sayang seorang kekanda pada adindanya....hihihihi
Idham Idham
Idham Idham alhamdulillah...nampaknya dah ada persetujuan di sini
Rabeah Binti Mohd Ali Dah ada persetujuan apa tu dinda....????
Idham Idham
Idham Idham tak majuk2 dah
Pradita Fia Bunda ..rinduku berselimut kelam..semoga hati bunda selalu teringat dinda yg jauh dari pelupuk mata...
Rabeah Binti Mohd Ali Fia..bagi bunda ...setiap rakan fb bunda...adalah lebih berharga daripada permata...justeru saling berkomunikasi amat bunda nantikan tanpa jemu...tapi jika mereka membisu seribu bahasa berhari-hari berbulan-bulan...bunda ngak bisa menanti lagi....kehadiran merekalah yang menyelimuti rindu dan kasihku yang kelam menjadi pelangi cinta yang indahnya muncul diwaktu malam bersama-sama bintang dan bulan turut tersenyum !
Pradita Fia he..he..bunda sejuta asa tak kuatku bendung andai toresan hati bisa kuajak kompromi ingin hati mengembara didunia maya namun jiwa ternyata punya batasan karena diri memang terbatas namun rindu akan sastra dan kalimat bijak bunda tak akan hilang walau sejuta badai datang menghadang....
Rabeah Binti Mohd Ali Hihihihi nanda ni...ada..adalah aje..buat hati bunda terasa lucu...apapun nanda salah seorang teman fb yang telah mencuri hatiku untuk mendendangkan lagu rindu lagu sepi untukmu duhai nanda yang jauh dari benua sana tapi dirasakan macam dekat di hatiku berbunga-bunga kasih dan rindu....lebih-lebih lagi pabila mendengar nanda kata kasihmu takkan hilang biarpun sejuta badai datang membadai!Terkedu bunda dilambung tsunami kasihmu itu nanda...hihihihi
That's all for 7hb Februari.
Here are some more memories that we hope you like.
KASIHAN AKU
kasihan aku
siarkan karya tiada yang sudi
nak like dan beri komen
panjang berjela-jela
disiarkan setiap hari
sudahlah tak like
sudahlah tak beri komentar
kena kutuk ada lagi
yang lagi sedih tu
aku like PAGE mereka
entah di mana khilaf aku
aku tidak dibenarkan
beri komen di PAGE mereka
apa mereka ingat aku like
PAGE mereka tu suka suka je ke
pasti aku mahukan informasi
 apa yang ada di PAGE mereka
aku like PAGE mereka kerana aku minat
kerana PAGE mereka itu
termasuk dalam
tema sastra yang bakal kutulis
bukan PAGE mereka saja
aku beri komentar
di mana-mana group dan PAGE
aku beri komentar
bukanlah nak berlagak pandai dari mereka
tapi dah aku minat
nak buat macam mana
daripada aku disekat daripada beri komen
aku rela mereka removekan aku saja
buat apa aku nak baca PAGE mereka
tapi aku tak boleh nak komentar
aku rasakan seolah mereka itu macam
nak seksa aku
aku rela mereka removekan aku
daripada mereka sekat aku memberi komentar
tapi selagi aku tahan dengan seksaan mereka itu
aku sabar ajelah
kalau aku tak tahan
aku undurkan diri
buat apa terhegeh hegeh
pada yang tak sudi
aku pun ada perasaan
sekali terguris
akn kucoba balut dengan penawar iman
moga penawar iman
membuatkan aku tabah
dalam merawat kelukaan yang dalam
terlalu parah membarah
moga kelukaan berkarya di alammaya
tidak menjadikan aku seorang yang pendendam
malah redho jika mereka tak sudi dengan karya karyaku
Ya Allah berilah aku kekuatan
dalam menebarkan kasih sayang kepada semua kerana-Mu.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara
5 Rabiulakhir 1435H
5 Februari 2014M



HEBATNYA KASIH SAYANG SESAMA INSAN ATAS DASAR KERANA ALLAH TAALA

Dalam berkarya aku ingin mendapat kasih sayang Allah,
kasih sayang seluruh penghuni langit dan bumi
itu yang  aku dambakan Aamiin.

Kasih sayang yang lahir dari lubuk jiwa  teramat dalam
KurniaanNya  beginilah maha dahsyatnya kasih sayang
penghuni rimba niagara sesama mereka menyayangi
sepenuh hati setulus hati rela pertaruhkan nyawa demi kasih sayang
tiada berdengki hati jauh sekali mendendami sebab itu kupilih
Rimba Niagara untuk hidup berkasih sayang  berbelas kasihan.
Kehidupan di rimba niagara ini uang tiada nilaian yang ada nilaian
kasih sayang semurni hati. Ukiran daunan kasih sayang adalah pengganti uang.
Mereka lebih memilih kasih sayang daripada harta dan pangkat. Mereka bilang lagi setiap ukiran daunan sastra Ratu Rimba Niagara adalah kehidupan mereka sebab itu mereka akan pertahankan ukiran daunan kasih sayang Ratu Rimba Niagara walaupun nyawa jadi taruhan. Mereka kini sudah mati lemas di Pantai Cinta Ombak Rindu ketika mencari mahkota Ratu Rimba Niagara yang hilang. Jika disuruh pilih kasih sayang mereka atau darjat Ratu, ku akan pilihkasih sayang mereka setulus hati.

Darjat ratu ini adalah wasiat mereka agar Ratu Rimba Niagara dapat membela nasib seluruh rakyat rimba niagara daripada dizalimi oleh manusia yang berhati kejam atas kedamaian penghuni rimba niagara. Mereka berwasiat lagi agar Ratu Rimba Niagara terus berkarya walaupun mereka tidak lagi menjadi hulubalang sastra Ratu Rimba Niagara akan ada hulubalang yang lebih perkasa untuk menjaga dan memelihara seluruh Khazanah Karya Sastra Ratdu Rimba Niagara dan hulubalang sastra jugalah akan merealitikan cita-cita sastra Ratu Rimba Niagara.
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Kuasa Allah mengatasi segala yang ada di langit dan di bumi Allahu Akbar
Tiada daya upayaku melainkan kudrat dan iradatNya  tanpaNya siapalah aku.

Karya Ratu Rimba Niagara
28 JamadilAkhir 1435H
28 April 2014

BUATLAH SESUATU UNTUK DIPANDANG ALLAH BUKAN SANJUNGAN MANUSIA
Duhai nanda...
Biarlah bunda yang pergi dulu...
Nanda masih muda... tenaga dan fikiran nanda masih diperlukan oleh penghuni bumi
berusaha tanpa jemu selagi daya dengan ikhlas untuk membangunkan diri sendiri dan
ummah sejagat, buatlah sesuatu itu biarlah dipandang Allah jangan minta dipuji manusia
kerana itu akan melalaikan kamu duhai nandaku, doakan bunda selalu sihat pemikiran
agar bunda dapat berkarya selagi nyawa di kandung badan, sudilah baca karya bunda
dan sudilah beri pandangan jika ada kekurangan agar boleh bunda perbaiki bagi
mengkualitikan karya bunda, bunda insan yang sentiasa tidak sempurna tapi ingin menjadi
insan yang baik pada pandangan Allah dan baik di hati manusia seluruh bumi ini,
moga dengan karya-karya yang bunda tinggalkan untuk mereka semua mereka membalas
dengan kasih sayang dengan menyedekahkan sepotong Fatehah untuk bunda...

Karya Ratu Rimba Niagara
29 Januari 2012

Here are some more memories that we hope you like.




Ratu Rimba Niagara
pada 17hb Januari 2012 jam 4.44 ptg ·
UNTUK PEWARIS BANGSAKU YANG TERSAYANG
Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Kepada semua teman seperjuangan yang sentiasa terkasih di hati
Salam silaturrahim
Salam perkenalan
Salam perjuangan semurni hati
Salam kasih sayang sejati
Kumohon maaf jika tersalah bicara dalam bersastera

Aku menulis kerana aku minat menulis
menulis telah sebati dalam hidupku
dari kecil hingga ke usia ini aku menulis
menulis dan terus menulis selagi ada kudrat pemikiran

Dulu semasa kecil aku berangan nak menjadi pengarang terkenal
tapi sekarang aku tidak bercita-cita ke arah untuk menjadi terkenal
cukuplah sekadar karyaku sudi dibaca dan tanda kasih sayangku pada warisku
setelah ketiadaanku nanti, sebagaimana aku sayangkan diriku begitulah juga
aku sayangkan pewaris bangsaku

"Pewarisku sayang.... bacalah semahumu apa yang kutulis sepanjang
aku berhidup dimuka bumi ini terimalah hasil karyaku tanda kasih sayangku
pada kalian tiada apa yang hendak kutinggalkan untuk kalian yang tersayang
kecuali karya-karyaku bertemakan dunia akhirat untuk kalian
meneruskan kehidupan di muka bumi ini.
Samaada kita kaya atau miskin kehidupan penuh ranjau berduri
yang akan kita tempuhilah  dengan sabar pasrah dan redha
Insya-Allah Allah sentiasa bersama kalian untuk membantu
di kala susah dan senang.

"Untuk pengetahun kalian urusan hidup dan mati adalah urusan Allah
kita sebagai hambaNya berperanan sebagai kalifah memakmurkan bumi ini
untuk mendapat redha dan kasih sayangNya," Inilah kata-kataku jika hari ini
adalah hari terakhir aku hidup di dunia ini.
Moga karya-karya yang kutinggalkan ada Nilaian Di Sisi-Nya dan
mendapat balasan kasih sayang dari semua pewaris bangsaku
dengan dihadiahkan sepotong Al-Fatehah untuk rohku
adalah lebih berharga daripada segalaNya.

Karya Ratu Rimba Niagara
4 Januari 2012

KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
10 JamadilAwal 1438H
7 Februari  2017

0 comments:

Post a Comment

 
;