Monday 13 February 2017

KARYAKU DUNIAKU (172) AKU MENULIS MAHUKAN REDHA ALLAH


KARYAKU DUNIAKU (172) AKU MENULIS MAHUKAN REDHA ALLAH


INDAH SILATURRAHIM DALAM KALIMAH  LA ILA HA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH.
    • LA ILA HA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH. 
ASSALAMUALIKUM WBT DUNIA ALLAH HIT LIKE AND TYPE ALLAH HU AKBAR SUBHANALLAH

Foto Manda Conai.
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

Foto Saya Cinta Allah.
Saya Cinta Allah
Inilah Susunan Urat Urat ditangan Kita.
Terbukti hebatnya susunan urat sarat yang disusun oleh Allah
SWT.
SubhanAllah !
       
       
       
       


       
TUJUH PETALA LANGIT TUJUH PETALA BUMI MEMUJI-MU ALLAH SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

Foto Manda Conai.
Manda Conai ke Jom Berbagi Ilmu manfaat sesama.
Assalamualikum wbt Dunia Allah HIT LIKE AND TYPE SUBHANALLAH
       
       
       
       
Hanya Allah swt saja yang tahu betapa aku cinta padaNya
maka aku perlu berusaha untuk menggapai redhaNya
moga Allah makbulkan. Aamiin.
WAHAI ALLAH YANG MENCIPTAKAN CINTA
WAHAI ALLAH YANG MENGHADIRKAN RINDU
JADIKAN CINTA DAN RINDUKU HANYA UNTUK-MU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
>>>> BER IMAN KEPADA YG GHAIB <<<<

Foto Nasihat Bidadari Selembut  Salju.
Nasihat Bidadari Selembut Salju bersama Syitta Aulia Morich dan 36 yang lain.
>>>> BER IMAN KEPADA YG GHAIB <<<<
Kita harus MEYAKINI bahwa dibalik benda yang nampak ini, ada lagi hal-hal yang GHAIB ,...(ini termasuk ber IMAN kpd yg GHAIB)
الَّذِيْنَ يُؤْمِنُوْنَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيْمُوْنَ الصَّلاَةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُوْنَ
"Mereka yang percaya kepada yang ghaib, dan mereka yang mendirikan sembahyang, dan dari apa yang Kami anrcgerahkan kepada mereka, mereka dermakan. " (al Baqarah ayat 3)
Kita kaum Muslimin yang telah hidup empat belas abad sesudah wafatnya Rasulullah s.a.w dan keturunan-keturunan kita yang akan datang dibelakangpun Insya Allah, bertambah lagi ke IMANAN kepada yang GHAIB itu, karena kita tidak melihat wajah beliau.
Itupun termasuk iman kepada yang ghaib. Maka tersebutlah pada sebuah hadits yang dirawikan oleh Imam Ahmad, ad-Darimi, al­Baqawardi dan Ibnu Qani di dalam Majma' ush Shahabah, dan ikut juga merawikan Imam Bukhari di dalam Tarikhnya, dan At Thabarani dan al-Hakim, mereka meriwayatkan daripada Abi Jum'ah al-Anshari:
"Berkata dia (Abu Jum 'ah al-Anshari) : Aku bertanya ; ya Rasulu­llah ! Adakah suatu kaum yang lebih besarpahalanya daripada kami, padahal kami beriman kepada engkau dan kami mengikuti akan engkau ?Berkatalah beliau : Apalah akan halangannya bagi kamu (buat beriman kepadaku), sedang Rasulullah ada di hadapan kamu, dan datang kepada kamu wahyu (langsung) dari langit.
>>> Tetapi akan ada lagi suatu kaum yang akan datang sesudah kamu, datang kepada mereka Kitab Allah yang ditulis di antara dua Luh, maka merekapun beriman kepadaku dan mereka amalkan apa yang tersebut di dalamnya. Mereka itu adalah LEBIH BESAR PAHALANYA daripada kamu. <<< "
Dan mengeluarkan pula at-Thayalisi, Imam Ahmad, dan Bukhari di dalam Tarikhnya, at-Thabarani dan al-Hakim, mereka riwayatkan daripada Abu Umamah al-Baihili.
"Berkata dia (Abu Umamah), berkata Rasulullah s. a. w :
>>> "Bahagialah bagi siapa yang melihat aku dan beriman kepadaku; dan bahagia (pulalah) bagi siapa yang beriman kepaadaku, padahal dia tidak melihat aku (tujuh kali). "<<<
Hadist ini dikuatkan lagi oleh yang dirawikan Imam Ahmad, Ibnu Hibban dari Abu Said al-Khudri.
"Bahwasanya seorang laki-laki berkata kepada Rasulullah s.a.w. Bahagialah bagi siapa yang melihat engkau dan beriman kepada engkau.
Beliaupun menjawab:
>>> Bahagialah bagi siapa yang melihat aku dan beriman kepadaku; dan berbahagialah bagi siapa yang beriman kepadaku, padahal dia tidak melihat aku. <<< "

Kita tidak melihat wajah beliau.
Bagi kita beliau adalah ghaib. Kita hanya mendengar berita dan sejarah beliau atau bekas-bekas tempat beliau hidup di Mekkah, namun bagi setengah orang yang beriman, demikian cintanya kepada Rasulullah saw , sehingga dia merasa seakan-akan Rasulullah saw itu tetap hidup, bahkan kadang-kadang titik air matanya karena terkenang akan Rasulullah saw dan ingin hendak menjadi umatnya yang baik dan patuh, ingin mengerjakan sunnahnya dan memberikan segenap hidup untuk melanjutkan agamanya.
Maka orang beginipun termasuk orang yang mendalam keimanannya kepada yang GHAIB......







1 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
Kenangan Anda di Facebook
Rabeah, kami prihatin tentang anda dan kenangan yang anda kongsi di sini. Kami fikir anda ingin melihat kembali selepas ini dari 5 tahun lalu.

Maafkan Aku Ratu Rimba Niagara

Tuesday, 5 November 2013

AKU MENULIS KERANA MAHU REDHA ALLAH BUKAN SANJUNGAN MANUSIA


AKU MENULIS KERANA MAHU REDHA ALLAH BUKAN SANJUNGAN MANUSIA

AKU MENULIS BUKAN KERANA MANUSIA

Norzaman Nordin Berita ini belum sahih. Saya juga cadang remove dari group ini. Maaf. Mari kita fokus kepada matkamat group.

AKU MENULIS KERANA MAHU REDHA ALLAH BUKAN SANJUNGAN MANUSIA

Apakah yang membuatkan kamu sakit hati?
sehingga kamu mahu remove aku dari grup ini...
adakah kamu admin di grup Jom Belajar Al-Quran dan Sembahyang?
apa yang kamu belajar Al-Quran dan apa yang kamu belajar sembahyang?
bukankah kita sama belajar Al-Quran dan belajar sembahyang
apa yang kamu faham makna belajar?
apa bezanya belajar di internet dan belajar berguru
sekarang kita sama-sama belajar di internet bukan guru
makanya kita saling belajar
dan aku pasti guru di grup ini adalah admin yang menubuhkan grup ini makanya jika guru di grup ini juga tidak suka akan karya-karya aku seperti kamu silalah remove aku...sebab kita sama-sama tak mahu belajar...
barangkali aku tidak sesuai menjadi pelajar di grup ini
kerana grup ini semuanya bijak pandai agama yang warak
ilmunya terlalu tinggi sehingga aku yang bodoh (begok) tak sesuai ada di si grup ini...
silakan remove aku...aku menunggu
biarlah aku diremovekan di grup ini
asalkan aku tidak diremovekan dari Syurga

sebelum aku diremovekan dari grup ini
aku sendiri aku removekan diri aku dari grup ini
lagi pun aku di jemput menjadi grup ini tanpa izinku
tapi bila mengenangkan grup ini
bersangkut paut dengan ilmu akhirat yang kuminati
makanya aku suka sangat
aku pasti semua ahli grup di sini
berhati semurni Syurga
kerana minat belajar Al-Quran dan Sembahyang
orang Al-Quran orang sembahyang
tak akan ada dengki khianat
dan cemburu pada semua orang
aku menulis ini adalah ilham dari Tuhan
tak akan lah dengan Tuhan pun nak cemburu
Allah yang Kurniakan aku ilham
Allah yang Kurniakan aku bakat menulis
Jadi tanda aku bersyukur kepada Tuhan aku menulis
tujuan aku menulis untuk muhasabah diriku sendiri
muhasabah diriku kukongsilah bersama dengan rakan fb dan rakan grupku ...salah ke?
aku ini pula tak bakhil apa ilmu yang Allah berikan
dan tanggungjawab aku sebarkan ilmu yang Allah berikan
kalau engkau tak suka terpulanglah....
jangan baca...diam sajalah...ini tidak suruh remove
kejam kamu kan...
aku menulis tiada niatpun untuk menyakitkan hati sesiapa...
tapi kamu sakit hati...
pelikkan...
di alammaya ini siapa saja boleh berkarya...
tanya pada hati
nak tulis yang baik atau tidak
kalau nak tulis yang tak baik akan dipertanggungjawabkan
kerana ada malaikat yang mencatat apa yang ditulis
kalau nak tulis baik ..tulislah semahu kamu kerana setiap yang baik itu
datang-Nya dari Allah jangan ragu-ragu...
andainya apa yang ditulis itu tidak betul..sama-samalah diperbetulkan ..itulah barulah sama-sama belajar mahu jadi pandai...ini tidak suruh removekan saja...kejam....kejam...makanya sebelum diremove dari grup ini aku sendiri akan removekan diriku sendiri...
lagipun karya-karya ku di sini bukannya dapat sambutan disepikan seakan tidak wujud karyaku bersiaran karya....

mana-mana rakan fb dan grup aku bersiaran karya secara percuma, aku menulis bukan kerana manusia kalau kerana manusia aku pasti tidak akan berkongsi/berbagi karyaku dengan orang lain baiklah aku buat koleksi galeri sasteraku sendiri...
sebab itu mana-mana rakan fbku yang pelit sangat dengan like dan komentar aku removekan saja kerana bagiku rakan fbku adalah pejuang sasteraku tapi di grup aku tak kisah jika karya sasteraku tidak di like atau dikomentar. Walaupun rakan fbku telah kuremove kerana mereka pelit like dan komentar tapi tiada niat aku memutuskan silaturrahim...rakan fbku adalah mereka yang akan merealitikan sasteraku jika niat mereka berkawan denganku tidak niat merealitikan sasteraku jauh sekali nak like dan komentar makanya aku terpaksa undur diri sebab mereka pelit atau mereka sudah faham mereka sendiri yang undur diri begitulah serius aku pada sasteraku...makanya grup yang aku sertai meremovekan aku dari grup....silalah removekan aku...namun percayalah biar terluka macam manapun saya akan memaafkan dan sudilah memaafkan saya juga kerana saya terlalu takut dengan azab api neraka atas pembalasan dari Tuhan kerana suka menyakiti hati saudara seislam saya.

YA ALLAH AMPUNKAN AKU AMPUNKAN SAUDARA SEISLAMKU.
KAMI KAU TEMUKAN DI ALAMMAYA
KAMI KAU TAK TEMUKAN DI ALAM REALITI
TAPI KUMOHON KAU TEMUKAN AKU DI SYURGA FIRDAUSI
AGAR KAMI DAPAT MENYAMBUNGKAN SILATURRAHIM INI
AGAR KAMI SALING MEMBAHAGIAKAN DI SYURGA-MU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

'SALAM MAAL HIJRAH 1435H'
'MAAF ZAHIR BATHIN ANDAI KHILAFKU BERTAHTA DI HATIMU'

Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

Ratu Rimba Niagara
Rakan Grup , "JOM BELAJAR AL-QURAN DAN SEMBAHYANG'
HALALKAN SEGALA PENGKONGSIAN ILMU SEPANJANG SAYA MENJADI AHLI GRUP INI
TERIMA KASIH KEPADA YANG MENYIARKAN ILMU-ILMU ALLAH DI GRUP INI
KITA TETAP BERSAHABAT TETAP SAUDARA SEISLAM WALAUPUN SAYA TIDAK LAGI
MENJADI AHLI GRUP INI
MOGA GRUP INI SUKSES DUNIA AKHIRAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
2 Muharram 1435H
6 November 2013H

TINTA BICARA DENGAN RATU RIMBA NIAGARA

WARKAH UNTUK PUTRI NUSANTARA TERCINTA

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum wr wb
Apa kabarmu duhai Putri Nusantara yang cantik rupawan hati ceria berbunga iman disinari Purnama Syurga.
Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
Keindahan persahabatan di dunia ini adalah bayangan keindahan persahabatan di Syurga.
Bahasa-bahasa indah di Syurga kita perdengarkan tika di dunia ini...
Allahu Akbar indah-Nya penyejuk iman penawar duka lara ...
Bahasa yang tenang menenangkan itulah bahasa penghuni Syurga.
Penghuni Syurga dimasukkan ke Syurga kerana:
Tiada sebesar zarrah pun rasa riak, bangga diri apa lagi sombong
Tiada dengki khianat, cemburu apalagi berdengki-dengkian
Tiada bahasa yang menyakitkan hati membuatkan hati terluka
Tiada niat jahat walaupun sebesar zarrah
Tiada bakhil kedekut apalagi tamak haloba
Saling bekerjasama dalam perkara yang diredhai-Nya
Tiada dendam kesumat
Saling memaafkan kekhilafan sesama muslimin muslimat
Saling bertegur sapa dalam bahasa menenangkan
Semua dosa telah terampun diterima Allah swt taubat hamba-Nya
Pencinta amal soleh
Beramal dalam kebajikan
Hubungan baik dengan Allah sentiasa dipelihara
Hubungan baik dengan manusia sentiasa dijaga
Hidup memberi manfaat kepada seluruh manusia kerana Allah suka
mereka yang hidup banyak memberi manfaat kepada manusia itulah sebaik-baik manusia.
Tabah dan sabar bilamana diuji
Hanya kepada Allah tempat bergantungan hidup dan mati
Bukan kerana banyaknya amalan dimasukkan ke Syurga tapi kerana dengan Rahmat Kasih-Nya Allah atas amalan yang dilakukan ikhlas kerana-Nya.
SUBHANALLAH ALHAMDULILLA ALLAHU AKBAR
Indahnya jika kita terpilih menjadi ahli Syurga andai semua ciri-ciri ahli Syurga dapat kita amalkan dalam kehidupan kita sepanjang hayat.
Kita tidak dapat menjadi ahli Syurga andai tidak mendapat Nur Hidayah Kasih-Nya kerana banyaknya halangan. Moga kita mendapat Nur Hidayah Kasih-Nya dan dapat menghadapi segala halangan dengan keteguhan iman. Aamiin.
Duhai Putri Nusantaraku ....sahabat dunia akhiratku...moga kau dan aku tetap tabah menjalani persahabatan di alam maya ini sekalipun bukan di dunia nyata...kemanisan iman dalam persahabatan tetap dirasai oleh deria rasamu deria rasaku itu semua dengan izin Allah jua.
Duhai Putri Nusantaraku andainya aku pergi dulu darimu ...kamulah pewaris khazanah anak bangsa Nusantara yang sentiasa meniupkan roh perjuangan leluhur nenek moyang terdahulu di jiwa anak bangsa maka visi bersatu mengibarkan panji-panji Allah di seluruh muka bumi ini tercapai. In Shaa Allah AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Sekian . Wassalam.
Yang Ikhlas Mengasihimu Kerana-Nya,
Ratu Rimba Niagara
27 Zulkaedah 1435H
22 September 2014



WARKAH TERISTIMEWA BUAT BONDA RATU RIMBA NIAGARA YANG DISANJUNGI

Waalaikumussalam WBT sebagai BALASAN SALAM..
Disertai juga dengan pembuka kalamNya,..
Bismillahirahmanirahim sebagai pembuka kalam,
Maka bermulalah tinta hati Putri ini dinihari malam..
Dengan KalamNya,bermulalah setiap niat yang ditujui..

Alhamdulillah Wa Syukurillah..
Keadaan Putri sehat sejahtera..
Wahai Ratu Rimba Niagara yang hatimu hatiku yang tamannya
berbunga kemanisan iman yang disinari rembulan cahaya SyurgaNya..
Dari hatimu hatiku temukan sebuah persahabatan..
Dari kasihmu kasihku mencari makrifat empunya diri..
Dari sehati sejiwamu sejiwaku jua lahirnya bahasa indah
nan Agung anugerah Maha Agung kita..

Keindahan persahabatan di dunia ini
bagaikan intipati sukma di ArasyNya..
Persahabatan yang hatinya semanis iman
Dan ikhlas kerna ALLAH SWT..
sangat sukar dicari dan diterokai...
Biarlah di dunia ini tiada harta kekayaan..
tetapi jangan biarkan hatimu hatiku miskin kekayaan hati...
Harta boleh dicari di dunia,tapi harta kekayaan hati
dan kemanisan iman itulah sukar dicari...
Untuk keseimbangan dunia dan akhirat...
Duhai Ratu Rimba Niagara yang dikasihi dan ku sayangi..
Usah dirimu khuatir lagi,.dikala tinta hatimu kian sepi,..
Tika itu hadirlah pula puisi tinta hatiku menceriakan tintamu..
Tika penamu semakin goyah,maka ku hulurkan penaku menemanimu..
Tika tarian sukma jemarimu sudah lelah,maka ku berikan tarian sakti padamu..
Semoga tali ukhuwwah yang dibina ini,kekal sehingga ke JannahNya..
Aamin Ya Rabbal A'lamin..
Yang menyanyangimu kerana ALLAH SWT..
Karya PejuangNya,KULAAN MELAYU NUSANTARA313
PUTRI NUSANTARA
27 Zulkaedah 1435H
22 September 2014 ( ISNIN


KARYA RATU RIMBA NIAGARA
1 November 2012
Vai Donk Crue mungkin admin nya blom paham tentang karya sastra, jadi karya sastra yg anda tulis hanya di anggap coretan dinding belaka yg gak punya arti dan makna yg kamu sampai kan. tapi jangan berkecil hati mungkin di luar sana masih banyak yg akan menyukai dan menghargai karya sastra kamu
Ratu Rimba Niagara Terima kasih atas sokongan anda dan memahami dunia sasteraku.
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
11 REJAB 1437H
19 APRIL 2016
"SALAM MAAL HIJRAH & MUHARRAM 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"

Foto Katsumi Suzika.
Katsumi Suzika ke Islam Itu Indah & Lengkap
Jangan abaikan gambar ini tanpa mengetik Subhanallah

SukaTunjukkan lagi reaksi
        Komen
Komen
Noraini Jaafar SubhanAllah..Allahualbar
Tak SukaBalasan119 jam

DARIPADA PEMBERITAHUAN
Indahnya silaturrahim sehingga ke liang lahad membantu saudara seislamnya penuh kasih sayang yang tak terlafaz mendoakan saudaranya ditempatkan di Firdausi paling tinggi. Mulianya hatimu saudaraku moga Allah makbulkan doamu, persaudaraan yang indah ini atas dasar kerana Allah Taala dapat kita teruskan di Firdausi AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin

SukaTunjukkan lagi reaksi

Aswady Dy Aamiin...
SukaBalasan41 min
KITA SEHATI SEJIWA DEMI-NYA
"SALAM MAULIDUR RASUL12 RABI'UL AWWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
16 JamadilAwal 1438H
13 Februari  2017

0 comments:

Post a Comment

 
;