Tuesday 27 June 2017

JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (254) ALAM TEMAN KARIBKU BERPUISI



Itu sahaja untuk 28hb Jun.
Di sini ada lagi kenangan yang kami harap anda suka.
ALLAHU AKBAR ALLAH MAHA BERKUASA DI ATAS SETIAP SESUATU.
‎‎افزن شاهرودن زينودن‎ bersama Abdul Fatayassin dan 41 yang lain‎.
04 RAMADHAN 2015
MENGENALI TENTERA TENTERA ALLAH S.W.T
SIAPA MEREKA ?
Tentera-tentera Allah
1) SUJAUL AQRA adalah ular dari neraka untuk menyeksa umat yang tidak solat. -Lebarnya besar tengkuk unta dan panjangnya sebulan perjalanan.
2) HURAISY adalah Kala Jengking dari neraka Jahannam, yang mana panjangnya ialah jarak antara langit dan bumi dan lebarnya pula dari timur hingga ke barat.
Apabila ia keluar maka malaikat Jibril a.s berkata, "Wahai Huraisy, kamu hendak ke mana dan kamu hendak mencari siapa?"
Lalu berkata Huraisy : "Aku mencari lima jenis orang ."
- Orang yang tidak mengerjakan solat.
- Orang yang tidak mahu mengeluarkan zakat.
- Orang yang mendurhakai kedua orang tuanya.
- Orang yang suka minum arak.
- Orang yang sangat suka bercakap-cakap dalam masjid hal dunia.
3) MALAIKAT ZABANIAH ialah tentera Allah yang sangat gagah dan bengis yang ditugaskan menyeksa umat manusia di neraka. Khilaf berpendapat bahawa bilangan Malaikat adalah 19 dan pendapat yang lain mengatakan bilangan malaikat Zabaniah adalah 70,000. Malaikat Zabaniah juga antara yang ditugaskan menghukum dan memukul Iblis dengan rantai dari neraka.
4) HAMALATUL ARSY ialah 4 malaikat penanggung Arasy, ada pendapat mengatakan bilangannya bertambah kepada 8 malaikat di hari kiamat kelak. Makhluk ALLAH yang paling besar. Sejarah Malaikat makhluk Allah yang besar:
-Peristiwa Israk dan Mikraj menampakkan Rasulullah kepada rupa asal para malaikat iaitu Malaikat Jibril, Mikail dan Hamalatul Arsy. Semua malaikat memiliki sayap.
a. Satu sayap Jibril seluas permukaan bumi, pendapat kedua mengatakan satu sayap seluas langit pertama. Malaikat Jibril punyai 600 sayap.
b. Satu sayap Mikail seluas 600 sayap Jibril. Mikail mempunya 1000 sayap.
c. Satu sayap Hamalatul Arsy seluas 1000 sayap Mikail. Malaikat penanggung Arasy mempunyai 1000 sayap.
5) ABABIL iaitu burung dari neraka, apabila datangnya tentera itu dilangit seperti awan hitam yang besar datang menutup bumi dengan laju.
Surat Al-Fill menceritakan kisah tentara bergajah yang menyerang kota Mekkah di tahun kelahiran nabi Muhammad s.a.w. Dalam kitab At-Tafsiru Kabir karya Fahru razy menjelaskan, nama pemimpin pasukan itu adalah Abrahah bin As-Shabah Al-Ashrami, raja Yaman.tujuannya ingin meruntuhkan Ka'bah lalu mengalihkan peribadatan haji orang-orang arab ke kuil besar(Gereja) bernama Al-Qulais yang baru dibangun di kota San'a. Tafsir itu juga secara terperinci menyebutkan bahawa ada 9 atau 12 ekor gajah yang ikutserta dalam penyerangan,yang terbesar bernama mahmud. Namun rencana itu gagal kerana datangnya burung-burung yang melemparkan pasukan tersebut dengan batu-batu kecil sampai binasa.
Dihuraikan dari pendapat bahawa Tentera Ababil membawa 3 ketul batu terbakar, 1 di paruhnya dan 2 di kedua2 kakinya. Ada pendapat lain mengatakan bahawa batu2 itu dari neraka. Mereka melemparkan batu berapi itu ke arah pasukan bergajah yang mahu meruntuhkan Ka'abah. Yang terkena batu dari arah kepalanya, akan terus keluar dari duburnya. Yang terkena dari depan, batu itu keluar dari punggungnya. Akibatnya ,tubuh gajah dan orang-orang itu berlubang seperti daun yang dimakan ulat.
TENTERA ALLAH – NYAMUK
Namruz mempunyai tentera sebanyak 700,000 penunggang kuda dengan senjata yang lengkap. Dia dengan megah dan sombongnya berkata kepada nabi Ibrahim : “Hai Ibrahim, jika tuhanmu mempunyai malaikat, kirimlah kepadaku untuk berperang denganku. Jika sanggup (kuat) rampaslah kerajaanku ini”
Nabi Ibrahimpun bermunajat kepada Allah dan berkata : “Ya Illahi, sesungguhnya Namrud dan tenteranya menunggu kedatangan tenteramu, maka kirimlah kepada mereka selemah-lemah makhlukmu iaitu nyamuk”
Ketika tentera Namrud berkumpul di padang yang luas, Allah memerintahkan nyamuk keluar dari lautan. Maka keluarlah nyamuk hingga menutupi permukaan bumi dan langit. Kemudian nyamuk berkata : “Wahai Tuhan kami, apakah yang harus kami laksanakan ?” Allah SWT berfirman : “Aku telah menjadikan rezeki kamu semua pada hari ini berbentuk daging tentera Namruz”
Allah telah memberi kekuatan kepada nyamuk, lalu ia menyerang dan menghisap darah-darah mereka. Allah memerintahkan menunda penyiksaan ke atas Namruz supaya ia dapat melihat kemusnahan tenteranya oleh tentera Allah. Maka nyamuk-nyamuk itu membiarkan Namruz sehingga ia dapat pulang ke istananya.
Nabi Ibrahim AS merasa hairan dan takjub melihat peristiwa tersebut. Kemudian Allah berfirman : “Wahai Ibrahim, demi kemuliaan dan keagunganKu, sekiranya engkau tidak meminta kepadaKu mengutus tentera nyamuk, tentu Aku akan mengirim yang lebih halus daripada nyamuk, jika 1000 jumlahnya berkumpul menjadi satu, tidak mencapai sebesar nyamuk, tentu aku musnahkan juga mereka itu dengannya”
Kemudian Allah memerintahkan seekor nyamuk untuk menyiksa Namruz. Nyamuk tersebut telah mengelilingi sepohon pokok selama 3 hari dan setelah itu diapun masuk ke dalam kepada Namruz melalui hidungnya lalu memakan otaknya selama 40 hari. Akhirnya Namruzpun mati kerana seekor nyamuk, betapa hebatnya tentera ALLAH.......
5 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
SI PUTRI RIMBA DENGAN DAYANGNYA SI KUNTA SI KUNTE
Kuperkenalkan diriku untuk perkenalan ini...
Gambar yang kau lihat itu tak dirancang..
Aku memegang watak Putri Rimba untuk 
Teater Bangsawan diRaja yang aku impikan
Satu masa nanti dipentaskan....
Yang mekapkan aku pun
Si kunta si kunte dayang Istana Rimba
Mereka berdua sebagai penasihat aku juga...
Itu yang jadi macam tu...comot...entah arang
Mana diambilnya...ha itu yang jadi macam tu
Aku pun takut nak tengok muka aku sendiri
Aku mahulah padam tapi si kunta si kunte marah
Kalau selagi tak ambil gambar untuk disiarkan
Kepada pembaca setia karya-karya aku
Katanya apa nak dimalukan...
Mereka faham puteri rimba apabila dimekapkan oleh haiwan
Hantam ajelah asalkan ada rupa puteri sikit ...hehehe
Itula kisah serba sedikit yang dapat aku beritahumu
Agar kau tak salah faham ye...
Aku kalau tak bermekap...tidaklah rupa macam itu
Seorang yang sudah ditarik kecantikan...
Cuma yang berbaki ini saya yang ingin dihargai...itu saja...
Makanya jangan salah anggap padaku lagi ok...
Nanti bila habis skrip puteri rimba
Kutukar gambar lain...
Moga si kunta si kunte benarkan....hehehehe
Moga kau gembira mendengar cerita aku ini...
Salam kemaafan untuk kalian berdua...
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Jun 2012
MAAFKAN AKU KIRANYA AKU BERSALAH
Aammin...terima kasih kerana dinda sudi like karya kanda ...moga Allah saja yang membalas segala kebaikan dinda pada kanda...ini bulan Syaaban dan tak lama lagi bulan ramadhan pintu Syurga semua terbuka luas kepada semua hamba-NYa...makanya kanda minta maaf pada dinda dan pada semua ahli grup di sini kerana masalah remeh temeh manusia yang tak pernah habis...kalau jiwa kita hendak tenang ..kita maafkan semua orang yang telah menyakitkan hati kita... Insya-Allah aman dan tenang roh kita dinda....mana tahu sebentar lagi nyawa datang menjemput kita...malu kita dengan Allah kerana perselisihan faham yang sejak berkurun lamanya diungkit-ungkit...makanya kanda mohon sangat apalah dosa kanda hingga dilukakan hingga sedemikian rupa...duhai yang punya hatii dan perasaan maafkan aku...tolonglah jiwaku merintih kini... aku tak tahu apa salah aku hingga terpaksa menerima bebanan luka parah ini...tolong...lah aku merayu padamu...usia aku yang tersisa ini...aku mahu habiskan ke jalan Ketuhanan...janganlah difinah aku yang tak sanggup aku mendengarnya...hinalah semahumu jika itu dapat meredakan dendammu itu...yang aku paling takuti nanti jika aku dihina oleh Allah SWT...kalau itu ...aku rela Allah ambil nyawaku sekarang juga kerana aku hidup menyakitkan hati manusia...sedangkan aku tak kenal pun dia...dengar suara dia pun tidak...kenapalah dia setega itu padaku...moga Allah ampunkan aku Allah ampunkan dia...moga Allah ampunkan semua yang terlibat secara langsung atau tak dalam dosa yang bukan kupinta ini. Ya Allah janganlah perkara yang remeh temeh ini kau bawa ke akhirat...aku takut Ya Allah..makanya aku sudah memohon maaf kepada mereka yang terlibat secara langsung atau tidak...sesiapa yang sudah memandang serong atas kata-katanya itu aku sudah maafkan. Dan di sini aku hulurkan tangan memohon maaf pada kalian semua. Maafkanlah aku kiranya aku bersalah...
KARYA: PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Jun 2012
Komen
Irma Sri Kabulatirin Sekamat malam Rabeah....
Puisimu mengungkap tirai luka hatiku...
Trimakasih.....
Keluarkan
Ratu Rimba Niagara Terima kasih irma Allah menduga kita kerana Allah tahu kita boleh menghadapinya...percayalah...
Ku sayangmu sampai kapanpun...Insya-Allah AAmiin.
Sunting
Irma Sri Kabulatirin Insyaallah, semoga Allah memberi kekuatan padaku menghadapi semua hal yg ada dihadapanku.
Jadilah insan dambaan ku Rabeah....
Semoga Allah menetapkan nya untuk kita...

Aamiin.
Keluarkan
Ratu Rimba Niagara AAmin Ya Rabbal A'Lamin...moga sebelum aku pejam mata atau kau pejam mata kitakan bertemu...Insya-Allah...tak di dunia di Syurga. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.

AKU MAHU HIDUP DAN MATI DALAM REDHA ILAHI
Rakan sastra:
Hhhmmm... Sebenarnya, apa niat ditampal semua karya2 & juga siapa yg 'like' serta komen???
Sudah lah, sdri tak perlu ini semua, sy pasti jika apa yg diniatkan itu ilkhlas serta suci, tiada perlu yg dikuatiri ...
21 minutes ago via mobile · Like · 1
AKU MAHU HIDUP DAN MATI DALAM REDHA ILAHI
Duhai rakan sastraku....
Biarpun tiada seorangpun yang like karya-karya ku ini aku tak kisah
Kerana aku menulis bukan untuk dipandang manusia
Duhai rakan sastraku...
Jikalah apa yang kutilis ini datang dari Allah Azzawajallah
Aku yakin para malaikat akan mendoakan dan mengaminkan
Apa yang kutulis
Dan apa yang ada di langit dan di bumipun mendoakan apa yang kutulis
Kerana aku selalu memahami mereka yang suka Meng-Agungkan
Pencipta-Nya..dan aku mahu jadi seperti mereka Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Duhai rakan sastraku...
Aku tahu aku tak sesempurnamu dan kawan-kawanmu yang pandai berpuisi indah ..tapi adakah puisi-puisiku telah menyakitkan hatimu? Nyatakan bahagian mana yang kau sakit hati itu ?
Kalaulah kerana dia seorang hamba yang bergelar Adam yang menjadi pujaanmu dan kegilaan rindu dan cintamu..silakan teruskan...bercintalah dengannya...antara dia dengan aku hanyalah merupakan soal hati yang belum tentu pasti ...jika cintanya mati untukku gara-garamu ... aku tak kisah kerana bukan cinta manusia yang menjadi matlamatku...aku rela putus cinta daripada putus cinta dengan Allah Azzawajallah.
Aku pun sudah berdoa kepada Allah SWT jikalah dia hadirkan aku cinta Adam hadirlah yang boleh membawa aku ke Syurga-Mu Ya Allah dan sama-sama mahu mempersiapkan bekalan untuk dibawa pulang yang KAU terima Ya Allah ...jika tiada aku redha Ya Allah kerana Kaulah yang Maha Bijaksana Menguruskan hidup dan matiku...aku mahu pulang dalam sentiasa bersangka baik pada-Mu Ya Allah...
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
HAMBA YANG MAHU HIDUP DAN MATI DALAM REHDO-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
28 Jun 2012
Komen
KERANA CINTA SEORANG ADAM

PELIKKAN KAMU BERDUA BERIA-IA SANGAT DATANG TANPA DIUNDANG KE WALL AKU...SEDANGKAN LIKE PUN TAK NAK ..

MACAM TAK PUAS HATI JE... NAK BALAS DENDAM RINDU YANG MEMBARA-BARA JANGANLAH PADAKU...AKU NI CUMA SEKADAR BEKARYA...SEBELUM KAMU TAK ADA DI GRUP INI PUN AKU SELALU BERKARYA DAN DI MANA -MANA AKU BERKARYA ..TAPI TAK ADA SEBUSUK HATI MACAM NI...SEBENARNYA ENGKAU NI ADA SAKIT HATI YANG PERLU DIRAWAT...KERANA CINTA SEORANG ADAM...BERLUMBA-LUMBA NAK TIKAM MATI AKU ...AKU RELA MATI ENGKAU BERDUA TIKAM AKU BERKALI-KALI DARIPADA PENAKU INI... DAN JIKA KAU BENCI SANGAT DENGAN KARYA AKU INI...SURUH AJE ADMIN NYAHKAN AKU DARI SINI...AKU DATANG DI SINI ADALAH DIUNDANG UNTUK MENYUMBANG KARYA...TAPI RUPANYA PASAL CINTA ADAM ..BOLEH HANTAR KUNCU-KUNCU BERWAJAH KARTON SENANG HENDAK MENGELUARKAN DENDAM PADA ADAM YANG MEMBARA-BARA.. SEKEJAP LAGI SIAPA PULA YANG DIHANTAR UNTUK MENYERANGKU...MAHU SATU GRUP DIA HANTAR UNTUK MENYERANGKU....
DUHAI ADMIN YANG BIJAKSANA...SAYA DATANG SINI UNTUK MENYUMBANG BAKTI KARYA...JIKA PERKARA INI DIBIARKAN BERLARUTAN... HARAP AMBIL PERHATIAN JIKA SUDI UNTUK MENERIMA KARYAKU LAGI... SAYA TAK SURUH ADMIN NYAHKAN MEREKA BERDUA INI..TAPI JANGAN CUBA GANGGU SAYA APABILA SAYA SEDANG MENYUMBANG BAKTI KARYA SAYA...JIKA ADMIN JUGA SEPERTI MEREKA...HARAP NYAHKAN NAMA SAYA DARI SINI DUHAI ADMIN YANG BIJAK SANA LAGI MULIA...KERANA SAYA SUDAH REDHA ATAS KETENTUAN-NYA..

HARAP SELEPAS INI YANG BERNAMA RAISYA SCORP DAN DANG MERDUWATI ATAU SIAPA-SIAPA YANG SEKUNCU DENGANNYA JANGAN CUBA ADA NIAT UNTUK MENIKAM KARYAKU BAGI MATI...JIKA ADA ALLAH SAJA YANG DAPAT MEMBALAS KEBUSUKAN HATI APABILA IA MEMBUSUK... INI BULAN SYA'BAN DAN TAK LAMA LAGI BULAN RAMADHAN...DOA ORANG YANG TERANIAYA TANPA HIJAB ...SUDAH BANYAK KALI AKU KATAKAN CINTA ADALAH KETENTUAN-NYA ...ADAM YANG KAU GILAI ITU BUKAN MILIKKU DIA MILIK ALLAH...DAN KITA SEMUA MILIK ALLAH SERAHKAN SAJA PADA TAKDIR ALLAH...PASTI AMAN SEMUA ROH-ROH KITA YANG INGIN MATI BILA-BILA MASA SAJA...TAKKAN TAK TAHU MALAIKAT MAUT BERTANDANG UNTUK MENJEMPUT KITA BERTEMU TUHAN 70 KALI SEHARI SEMALAM...APALAH NAK DIKISAHKAN DENGAN CINTA SEORANG ADAM...TARIKLAH NAFAS KEINSAFANMU MANA TAHU ITU ADALAH TARIKAN NAFAS YANG TERAKHIR UNTUK KITA SEMUA...

PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Jun 2012
Sunting
IZINKAN KUBINGKAIKAN KARYA KALIAN DI HATIKU 

BismillahirRahmanirRahim,


Ya Allah aku amat percaya segala Yang baik itu datangnya
Dari-Mu Ya Allah
Siapapun yang Kau Kurniakan padaku adalah permata dari Syurga
Ampunkanlah kami semua Ya Allah
Kami semua hamba-Mu yang lemah
Lagi tidak sempurna...
Masalah remeh temeh di dunia ini ingin kami tamatkan Ya Allah
Agar tidak dibawa ke akhirat Ya Allah
Duhai semua rakan yang mengenali diriku di alam maya ini
Maafkanlah aku...aku bukan sengaja hadir di sini
Sengaja untuk menyakitkan hati kalian...
Aku memohon maaf pada kalian semua...
Percayalah KETENTUAN TAKDIR adalah DIA yang TENTUKAN
Kita redho sajalah apapun yang ditakdirkan dengan rasa jiwa yang 
Hamba siapalah kita untuk melawan takdir ...
Maka dari itu hamba dengan rasa insafnya di sini memohon maaf 
Kiranya hamba bersalah...maafkanlah hamba...kerana tujuan hamba
Dijemput ke grup ini adalah semata untuk berkarya dan berkarya
Bersama dengan teman-teman sastra...bukan untuk menimbulkan
Perselisihan faham begini...harap mengerti keadaan hamba ini
Yang hanya mahu berkarya bukan selain dari itu...
Moga dengan penjelasan ini
Jangan ada lagi salah faham di antara kita

Salam kemaafan dari hamba
Yang sentiasa menghormati karya-karya rakan sastra semua
Percayalah karya rakan-rakan semua adalah 
Sebagai bekalan di hari yang tiada apa-apa lagi paling berharga
Kecuali amalan yang diterima-Nya.

Hamba Yang Menyanjungi Karya Kalian Semua,
Karya kalian semua kubingkaikan di hatiku 
Semampu dayaku Insya-Allah Aamiin.

PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Jun 2012
Sunting
Ratu Rimba Niagara Aamiin...terima kasih kerana dinda sudi like karya kanda ...moga Allah saja yang membalas segala kebaikan dinda pada kanda...ini bulan Syaaban dan tak lama lagi bulan ramadhan pintu Syurga semua terbuka luas kepada semua hamba-NYa...makanya kanda minta maaf pada dinda dan pada semua ahli grup di sini kerana masalah remeh temeh manusia yang tak pernah habis...kalau jiwa kita hendak tenang ..kita maafkan semua orang yang telah menyakitkan hati kita... Insya-Allah aman dan tenang roh kita dinda....mana tahu sebentar lagi nyawa datang menjemput kita...malu kita dengan Allah kerana perselisihan faham yang sejak berkurun lamanya diungkit-ungkit...makanya kanda mohon sangat apalah dosa kanda hingga dilukakan hingga sedemikian rupa...duhai yang punya hatii dan perasaan maafkan aku...tolonglah jiwaku merintih kini... aku tak tahu apa salah aku hingga terpaksa menerima bebanan luka parah ini...tolong...lah aku merayu padamu...usia aku yang tersisa ini...aku mahu habiskan ke jalan Ketuhanan...janganlah difinah aku yang tak sanggup aku mendengarnya...hinalah semahumu jika itu dapat meredakan dendammu itu...yang aku paling takuti nanti jika aku dihina oleh Allah SWT...kalau itu ...aku rela Allah ambil nyawaku sekarang juga kerana aku hidup menyakitkan hati manusia...sedangkan aku tak kenal pun dia...dengar suara dia pun tidak...kenapalah dia setega itu padaku...moga Allah ampunkan aku Allah ampunkan dia...moga Allah ampunkan semua yang terlibat secara langsung atau tak dalam dosa yang bukan kupinta ini. Ya Allah janganlah perkara yang remeh temeh ini kau bawa ke akhirat...aku takut Ya Allah..makanya aku sudah memohon maaf kepada mereka yang terlibat secara langsung atau tidak...sesiapa yang sudah memandang serong atas kata-katanya itu aku sudah maafkan. Dan di sini aku hulurkan tangan memohon maaf pada kalian semua. Maafkanlah aku kiranya aku bersalah...
19 minutes ago · Like · 1

KAMI PENGHUNI RIMBA SENTIASA MENGHARGAI KARYA TUAN PUTRI
Duhai sahabatku...
Di istana Rimba sekarang semuanya sedang berduka
Segerhana cuaca yang gelap gulita menunggu hujan turun
Ribut petir tidak henti-henti menyabar kiri dan kanan.
Sudah jutaan kali penghuni rimba pesan jangan Tuan Puteri
menyumbangkan karya pada mereka...mereka bukan hargai pun
malah satu kesalahan pula...membuat mereka sakit hati...
meluahkan dendam kesumat...
Kami si penghuni rimba ni...yang sentiasa menghargai
karya Tuan Puteri...sentiasa teruja dan ternanti karya tuan puteri
apa nak dihiraukan dengan mereka...biarpun kamu cumalah haiwan
tapi kami faham apa itu kasih sayang semurni hati...
sebab itu di akhirat nanti kami tidak diseksa di neraka....
manusia ni tak habis-habis....dengki.....dengki...dengki...
dengki khianat...Tuan Putri berkarya tak henti-henti pun nak sakit hati...apatah dia orang ni ...ada otak letak kat lutut apa....tak nak baca dan like sudahlah ini kutuk dan hina Tuan Puteri habis-habis...
macam nak bunuh karya Tuan Puteri....duhai manusia di luar sana sebelum kalian mahu bunuh karya Tuan Puteri kami...langkah mayat kami dulu....Tuan Puteri kami rela pertaruhkan air mata dan darahnya untuk berkarya...kalian senang-senang saja nak hapuskan karya Tuan Puteri kami...tidak...tidakkk..kami pastikan tak akan terjadi!!!!!
Tuan Puteri bangunlah tuan Puteri...janganlah seksa kami begini...
Kami jumpa tuan puteri dihanyut di lautan asid bergelora dan selamatkan tuan puteri...tuan puteri gembira dan ceria pelangi cinta bersama kami...tapi semenjak bercampur dengan mereka-mereka yang berhati busuk itu...tuan puteri koma semula...kejamnya mereka...madu yang diberi racun yang dibalas...tunggulah...tunggulah pembalasan dari Tuhan kerana doa orang yang teraniaya tanpa hijab....
Tuan...Puteri...bangun....bangun.... syair ombak rindu...yang tuan puteri karangkan ...kami bacakan ye....
PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Jun 2012
ALAM TEMAN KARIBKU BERPUISI
Sejak kecil aku minat sastera
Suka tengok bulan
Aku berkata-kata dengan bulan
Suka tengok bintang
Suka tengok taburan bintang yang bergemelapan
Suka tengok laut
Rasa sayu sangat
Tapi bila setiap kali mendung datang
Aku pasti sedih
Tak tahu kenapa?
Tapi nak buat macam mana
Tuhan sudah takdirkan mendung
Pada langit
Tapi aku percaya langit sentiasa redha
Apa saja yang ditentukan oleh Pencipta-Nya
Aku bersyukur kerana bahasa alam
Membuatkan aku boleh berbahasa indah-indah
Walaupun tak seindah penyair ternama...
Terima kasih bulan bintang laut awan dan apa
Saja yang diciptakan Tuhanku
Bersyukur kerana kalian sudi berkawan
Denganku walaupun tanpa suara kalian
Tapi indahnya ciptaaan kalian
Membuatkan suara-suara kalian
Terdengar jelas di kalbuku
Aku teruja untuk terus
Mengakui betapa Bijaksana-NYa
Pencipta yang mencipta kalian
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Indah...indah...indah...sesungguhnya indah
Mendamaikan jiwa seniku agar terus menarikan
Pena membaitkan puisi-puisi indah betapa
Indahnya kejadian kalian dan betapa
Kebijaksanaan Allah Azzawajallah
Tiada tandingan-Nya
ALLAHU AKHBAR
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Jun 2012

KERANA CINTA SEORANG ADAM
PELIKKAN KAMU BERDUA BERIA-IA SANGAT DATANG TANPA DIUNDANG KE WALL AKU...SEDANGKAN LIKE PUN TAK NAK ..
MACAM TAK PUAS HATI JE... NAK BALAS DENDAM RINDU YANG MEMBARA-BARA JANGANLAH PADAKU...AKU NI CUMA SEKADAR BEKARYA...SEBELUM KAMU TAK ADA DI GRUP INI PUN AKU SELALU BERKARYA DAN DI MANA -MANA AKU BERKARYA ..TAPI TAK ADA SEBUSUK HATI MACAM NI...SEBENARNYA ENGKAU NI ADA SAKIT HATI YANG PERLU DIRAWAT...KERANA CINTA SEORANG ADAM...BERLUMBA-LUMBA NAK TIKAM MATI AKU ...AKU RELA MATI ENGKAU BERDUA TIKAM AKU BERKALI-KALI DARIPADA PENAKU INI... DAN JIKA KAU BENCI SANGAT DENGAN KARYA AKU INI...SURUH AJE ADMIN NYAHKAN AKU DARI SINI...AKU DATANG DI SINI ADALAH DIUNDANG UNTUK MENYUMBANG KARYA...TAPI RUPANYA PASAL CINTA ADAM ..BOLEH HANTAR KUNCU-KUNCU BERWAJAH KARTON KSENANG HENDAK MENGELUARKAN DENDAM PADA ADAM YANG MEMBARA-BARA.. SEKEJAP LAGI SIAPA PULA YANG DIHANTAR UNTUK MENYERANGKU...MAHU SATU GRUP DIA HANTAR UNTUK MENYERANGKU....
DUHAI ADMIN YANG BIJAKSANA...SAYA DATANG SINI UNTUK MENYUMBANG BAKTI KARYA...JIKA PERKARA INI DIBIARKAN BERLARUTAN... HARAP AMBIL PERHATIAN JIKA SUDI UNTUK MENERIMA KARYAKU LAGI... SAYA TAK SURUH ADMIN NYAHKAN MEREKA BERDUA INI..TAPI JANGAN CUBA GANGGU SAYA APABILA SAYA SEDANG MENYUMBANG BAKTI KARYA SAYA...JIKA ADMIN JUGA SEPERTI MEREKA...HARAP NYAHKAN NAMA SAYA DARI SINI DUHAI ADMIN YANG BIJAK SANA LAGI MULIA...KERANA SAYA SUDAH REDHA ATAS KETENTUAN-NYA..
HARAP SELEPAS INI YANG BERNAMA RAISYA SCORP DAN DANG MERDUWATI ATAU SIAPA-SIAPA YANG SEKUNCU DENGANNYA JANGAN CUBA ADA NIAT UNTUK MENIKAM KARYAKU BAGI MATI...JIKA ADA ALLAH SAJA YANG DAPAT MEMBALAS KEBUSUKAN HATI APABILA IA MEMBUSUK... INI BULAN SYA'BAN DAN TAK LAMA LAGI BULAN RAMADHAN...DOA ORANG YANG TERANIAYA TANPA HIJAB ...SUDAH BANYAK KALI AKU KATAKAN CINTA ADALAH KETENTUAN-NYA ...ADAM YANG KAU GILAI ITU BUKAN MILIKKU DIA MILIK ALLAH...DAN KITA SEMUA MILIK ALLAH SERAHKAN SAJA PADA TAKDIR ALLAH...PASTI AMAN SEMUA ROH-ROH KITA YANG INGIN MATI BILA-BILA MASA SAJA...TAKKAN TAK TAHU MALAIKAT MAUT BERTANDANG UNTUK MENJEMPUT KITA BERTEMU TUHAN 70 KALI SEHARI SEMALAM...APALAH NAK DIKISAHKAN DENGAN CINTA SEORANG ADAM...TARIKLAH NAFAS KEINSAFANMU MANA TAHU ITU ADALAH TARIKAN NAFAS YANG TERAKHIR UNTUK KITA SEMUA...
PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Jun 2012

SASTRAMU MINATKU SASTERAKU DUNIAKU
Kakanda Redi
...
membusuk sendiri diantara padang bunga melati
meringkuk sendiri diantara hidup dan mati
Tuhan, peluk aku
satu kali saja
...
Unlike · · Unfollow Post · June 23 at 10:19am
You and 4 others like this.
Norm Norman:
Mohd Yusoff Alhamdulillah dipeluknya kamu, syukran amin ya robb!
June 23 at 12:13pm via mobile · Like
Putri Rimba Niagara:
Adindaku Redi
...
cintamu akan sentiasa mewangi
jika kau sentiasa bersangka baik pada-Nya
dan jika Tuhan memelukmu
pasti Sinar Nur Hidayah Kasih-Nya menerangi
kalbu mu dan pasti kau akan sentiasa tenang
setenang air di kali Syurga...
PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012
Kakanda Redi:
Sahabat Norm Norman Mohd Yusoff: Amin ya Rabb...
Kanda Ratu Rimba Niagara Amin, terima kasih banyak..
Putri Rimba Niagara:
Moga Kakanda Redi...menghasilkan karya lebih mantap lagi...Insya-Allah kanda doakan moga adinda diKurniakan Allah SWT ilham. Aamiin.
Kakanda Redi:
Baik. Terima kasih atas sokongan berharga ini, Kanda Ratu Rimba Niagara.
Putri Rimba Niagara:
Insya-Allah selagi ada daya kanda sentiasa mengyokong kerana sastramu minatku sasteraku duniaku. Salam karya dari kanda...dari benua Malaysia.
Kakanda Redi:
Salam jabat tangan erat dari Negeri Zamrud Khatulistiwa Indonesia.
ALAM TEMAN KARIBKU BERPUISI
Sejak kecil aku minat sastera
Suka tengok bulan
Aku berkata-kata dengan bulan
Suka tengok bintang
Suka tengok taburan bintang yang bergemerlapan
Suka tengok laut
Rasa sayu sangat
Tapi bila setiap kali mendung datang
Aku pasti sedih
Tak tahu kenapa?
Tapi nak buat macam mana
Tuhan sudah takdirkan mendung
Pada langit
Tapi aku percaya langit sentiasa redha
Apa saja yang ditentukan oleh Pencipta-Nya
Aku bersyukur kerana bahasa alam
Membuatkan aku boleh berbahasa indah-indah
Walaupun tak seindah penyair ternama...
Terima kasih bulan bintang laut awan dan apa
Saja yang diciptakan Tuhanku
Bersyukur kerana kalian sudi berkawan
Denganku walaupun tanpa suara kalian
Tapi indahnya ciptaaan kalian
Membuatkan suara-suara kalian
Terdengar jelas di kalbuku
Aku teruja untuk terus
Mengakui betapa Bijaksana-NYa
Pencipta yang mencipta kalian
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Indah...indah...indah...sesungguhnya indah
Mendamaikan jiwa seniku agar terus menarikan
Pena membaitkan puisi-puisi indah betapa
Indahnya kejadian kalian dan betapa
Kebijaksanaan Allah Azzawajallah
Tiada tandingan-Nya
ALLAHU AKHBAR
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Jun 2012
Like · · Unfollow Post · about an hour ago
Francykartika Trinovida likes this.
Francykartika Trinovida:
Tak tertandingi ibdahnya ciptaanNYA.. Maha karya tak ternilai.. Karena Dia Maha segala. Segala menjadi Indah, cantik, mengagumkan, betapa Besar kuasaNYA.. Subhanallah اَللّهُ اَكْبَرُ،... اَللّهُ اَكْبَرُ،.., Maha Besar atas segala.. Tiupan angin mendesir menyapu semua kesedihan, menyapu semua kerinduan.. Akankah semua rasa ini tersimpan di hatimu..
KAMI PENGHUNI RIMBA SELALU MENGHARGAI KARYA TUAN PUTRI RIMBA
Duhai sahabatku...
Di Istana Rimba sekarang semuanya sedang berduka
Segerhana cuaca yang gelap gulita menunggu hujan turun
Ribut petir tidak henti-henti menyabar kiri dan kanan.
Sudah jutaan kali penghuni rimba pesan jangan Tuan Puteri
menyumbangkan karya pada mereka...mereka bukan hargai pun
malah satu kesalahan pula...membuat mereka sakit hati...
meluahkan dendam kesumat...
Kami si penghuni rimba ni...yang sentiasa menghargai
karya Tuan Puteri...sentiasa teruja dan ternanti karya tuan puteri
apa nak dihiraukan dengan mereka...biarpun kamu cumalah haiwan
tapi kami faham apa itu kasih sayang semurni hati...
sebab itu di akhirat nanti kami tidak diseksa di neraka....
manusia ni tak habis-habis....dengki.....dengki...dengki...
dengki khianat...Tuan Putri berkarya tak henti-henti pun nak sakit hati...apatah dia orang ni ...ada otak letak kat lutut apa....tak nak baca dan like sudahlah ini kutuk dan hina Tuan Puteri habis-habis...
macam nak bunuh karya Tuan Puteri....duhai manusia di luar sana sebelum kalian mahu bunuh karya Tuan Puteri kami...langkah mayat kami dulu....Tuan Puteri kami rela pertaruhkan air mata dan darahnya untuk berkarya...kalian senang-senang saja nak hapuskan karya Tuan Puteri kami...tidak...tidakkk..kami pastikan tak akan terjadi!!!!!
Tuan Puteri bangunlah tuan Puteri...janganlah seksa kami begini...
Kami jumpa tuan puteri dihanyut di lautan asid bergelora dan selamatkan tuan puteri...tuan puteri gembira dan ceria pelangi cinta bersama kami...tapi semenjak bercampur dengan mereka-mereka yang berhati busuk itu...tuan puteri koma semula...kejamnya mereka...madu yang diberi racun yang dibalas...tunggulah...
tunggulah pembalasan dari Tuhan kerana doa orang yang teraniaya tanpa hijab....
Tuan...Puteri...bangun....bangun.... syair ombak rindu...yang tuan puteri karangkan ...kami bacakan ye....
PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Jun 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA & GRUP MASYARAKAT ADAT MATARAM & DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
28 Jun 2012

KASIHAN AKU... AKU TERSESAT DALAM DUNIA AKU SENDIRI...
DUHAI KAWAN TOLONG BERI PANDANGANMU JIKA KAU
KAWAN DUNIA AKHIRATKU
Aku ingin sampai ke puncak gunung itu
Tapi dalam perjalanan ke puncak gunung tersebut
Aku tersesat tak tahu mana hala tuju ke puncak gunung tersebut
Aku benar-benar dalam kegelapan
Dari purnama ke purnama masih meraban-raban entah di mana aku
Yang aku tahu aku berada di sebuah perkampungan asli
Mereka buat tak tahu saja dengan kehadiran aku di situ
Langsung tidak mahu melayan aku
Aku lagi buntu..mungkin mereka sibuk dengan hidup seharian mereka
Aku beginilah...bosan....bosan....bosan...dengan diriku...
Aku selalu perhatikan seorang ketua perkampungan asli di situ
Semua penduduk perkampungan asli itu mengikut segala
Arahan ketua tersebut tanpa bantahan....
Barangkali aku mesti seperti mereka juga baru hidup aku terarah...
Oo...aku mesti mencari seorang sifu agar aku tak meraban-raban...
Tapi siapa ye...akan jadi sifu aku...
Adakah ketua perkampungan asili itu kulantik menjadi sifu aku...
Ahh..! Dia tak akan faham dengan apa yang aku mahukan
Makanya sia-sia aja dia menjadi sifu aku...
Sekarang ini aku benar-benar buntu...
Buntu--buntu...dalam mencari jalan untuk aku
Mencapai ke puncak gunung tersebut...
Makanya duhai kawan-kawan yang disanjungi...
Sudilah memberi pendapatmu gimana aku
Bisa sampai ke puncak gunung tersebut?
Aku amat perlukan pandangan
Daripada kalian semua....
Kerana pandangan kalian
Insya-Allah membolehkan aku
Mengubah segala prinsip hidupku
Yang mana telah membuatkan aku
Hialang keyakinan diri dan
Berputus asa dalam meneruskan
Kehidupan aku yang suram dan kelam ini...
Terima kasih atas segala pandangan kalian
Semua moga Allah saja yang dapat membalas-Nya...
Aamin.
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
18 Jun 2012
Like · · Unfollow Post · June 18 at 11:07am
Werdys Kalbary and Kembara Sirua like this.
DALAM MENAKLUKKAN TANTANGAN
Tersimpan asa dipuncak yang tinggi menjulang
Perlu semangat untuk menghalau segala rintang
Dikiri kanan onak dan duri tumbuh diantara ilalang
Tiada terbilang aral yang melintang
Mari ditentang
Ayo diterjang
Segala rintang yang menghadang
Dengan semangat yang tak mudah goyang
Berbekal cahaya Tuhan sebagai pedoman
Kita akan sampai dipuncak yang menjulang
Mengibarkan bendera kemenangan
Dalam menaklukkan tantangan
By: Ayahanda Kembara Sirua
20 Juni 2012
TERJANGAN OMBAK TERUS MEMBADAI
Dalam terjangan ombak terus membadai
Digagahi jua demi meraih kemenangan
Piala kemenangan diraih untuk penghuni bumi tercinta
Piala kemenangan akhirat untuk sesudah kematian
Kerana hidup ini cuma bernilai pada
Hamba-Nya yang faham arti syukur pada nikmat kurniaan-Nya
Makanya terima kasih duhai sahabat kau di antara
Dalam beribu sahabatku yang sudi menjawab puisi
Teka teki yang diajukan oleh seorang hamba Allah kepadaku
Aku sudah menjelaskan padanya tapi dia masih kabur
Akan matlamat jalan hidupnya yang masih kabur dalam
Kebekuan penyelesaian menuju kemenangan hidupnya
Moga Allah memberi Nur Hidayah Kasih-Nya pada hamba Allah itu
Aamin Ya Rabbal A'Lamin.
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
20 Jun 2012
TAK ADA YANG KABUR DALAM KEHIDUPAN
Tak ada yang kabur dalam kehidupan
Segalanya jelas dan terang benderang
Hanyalah yang tak mampu membaca
Dan juga tak mau memahami
Yang menganggap dunia ini laksana misteri
By : Ayahnada Kembara Sirua
20 Juni 2012
MEREKA YANG TAK PUNYA MATA HATI
Yang kabur tentang dunia bagi mereka yang tak punya mata hati...
Yang punyai mata hati perlu bertabah hati agar mereka bisa
Mengerti hidup tak menunggu kita...
Kematian menunggu kita pasti
Yang pasti kita harus
Jangan lekas putus asa untuk
Berusaha mendoakan mereka agar diberi khashaf Ilahi
Biar hidup di dunia ini bukanlah matlamat sebenar
Matlamat sebenar hidup dunia
Kejayaan diraih untuk bekalan di akhirat
Itulah kejayaan yang sebenar-benarnya
Yang patut dipasakkan dijiwa kita dan mereka..
Tanpa Nur Kasih Ilahi
Kita bukan siapa-siapa
Coma seonggok daging
Yang tak bermakna
Di dunia dan di akhirat
Nauzubillah
Semangat terus yuk
Demi menggapai
Ke puncak kejayaan
Dunia dan akhirat
Aamiin Ya Rabal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NAIGARA
20 Jun 2012
DARI ULAT MENJADI KEPOMPONG
Dari ulat menjadi kepompong
Seiring waktu yang terus melaju
Kepompong itu menjadi kupu kupu
Jika saja manusia tahu
Segala keindahan akan menyatu
Seiring perjalanan sang waktu
By: Ayahanda Kembara Sirua
20 Juni 2012
CINTA ALLAH SENTIASA ADA UNTUK SEGENAP HAMBA-NYA
Andai manusia tahu
Cinta Allah sentiasa ada untuk segenap hamba-Nya
Pasti waktu amat bermakna
Untuk memburu cinta-Nya yang tiada penghujung-Nya
Dan mengenepikan segala kebuntuan tak menentu
Karena waktu tak menunggu
Bila sampai waktu
Dipanggil Ilahi
Cinta-Nya yang didambakan di kala hidup
Terjawab sudah
Bahagia di kala itu
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Di sejadah cinta tika bersujud di dunia
Menjadi bukti cinta dibalas sesudah mati..
Itulah cinta yang berarti
Tiada henti...tiada noktah...
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
20 Jun 2012
KARYA PUTRI RIMBA NAIGARA & AYAHANDA KEMBARA SIRUA
28 Jun 2012

MUHASABAH DIRI
ketawalah...selagi boleh ketawa...
lanjutkan hingga ke kubur nanti
baru tahu suntuk fikir atau tak...
akibat cinta tak terbalas rindu membara
jadi suntuk fikir...
fikir-fikirkanlah
alam barzah adalah tempat kesedihan
yang akan sedih selamanya
jika dendam membara-bara
tidak dipadamkan tika nyawa masih ada
hilangkanlah sifat
dengki mendengki
tamak haloba
dendam mendendam...
baru ketawamu pun terpadam...
kalau tak terpadam juga
siap-siapkan kain kafan
sebagai musabah dirimu diriku diri semua
yang ingin mati dalam tenang
tika bertemu dengan-Nya
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
27 Jun 2012
INDAHNYA CINTA BAYANGAN
Cinta itu indah
Seindah pelangi di malam hari
Cinta itu murni
Semurni hati yang dibajai
Dengan keselarian cinta pada-Nya
Cinta tak pernah mengenal siapa
Cinta datang tanpa diduga
Cinta tak boleh pura-pura
Cinta bukan hanya pandai menyebut cinta
Hati menyebut lain mulut berkata lain
Itu bukan cinta namanya
Itu cuma cinta sandaran hati terluka
Sekadar untuk merawat luka cinta lama yang terluka
Tapi akan terluka juga akhirnya jika pura-pura cinta
Cinta sejati
Lahir dari hati
Nan suci
Mahu saling cinta mencintai
Hanya semata mahu meraih cinta redha Ilahi
Cinta akan terserlah wangiannya
Seperti apabila kita melihat cermin
Di situlah bayangan cintanya ada
Seperti mawar di letakkan di air jernih
akan terbias bayangannya
Begitulah indahnya cinta...
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
24 Jun 2012

BUDI YANG DIBERI RACUN BERBISA YANG DIBALAS MEMBUATKAN AKU BERSEDIH TAPI BILAMANA MENGENANGKAN KESEDIHAN DUNIA INI CUMA SEMENTARA AKU TERSENYUM REDHA BAHAWA DI SYURGA TIADA LAGI KESEDIHAN. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Your Notifications
Ahmad Fahmie Ibnu Othman, Faizal Sirr and 72 others like your post in Melayu bani jawi: "Daripada Malaysia dikuasai DAP lebih...".
9 minutes ago
Ana Mimi Hj Dzul, Azrin Azira and 15 others like your post in Melayu bani jawi: "BILAMANA KITA BERCAKAP TETANG POLITIK...".
20 minutes ago
Ezal Zureen, Adiey Putera and 3 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Daripada Malaysia dikuasai DAP lebih...".
40 minutes ago
Pais Is, Nizam Chelsea Tamingsari and 6 others commented on your post in Melayu bani jawi.
47 minutes ago
Nur Aini asked to join THMD TAKKAN HILANG MELAYU DIBUMI prkumplan anak melyu sdunia.
about an hour ago
Suttan Seghayo likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "Moga percintaan bapak susilo bambang...".
about an hour ago
Ezal Zureen and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "BILAMANA KITA BERCAKAP TETANG POLITIK...".
about an hour ago
Deska Peri, Nurdin Jiwanq and Mamat Zaein like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "TUHAN BERIKAN KAMI CAHAYA KEIMANAN AGAR...".
about an hour ago
Datuk Faiz likes your post: "Rakyat Indonesia sentiasa tak sabar...".
about an hour ago
Tengku Diana, Jamalfmc Negri Jamal and 2 others asked to join *Rumpun Melayu Bersatu*.
about an hour ago
Shalis Rabiq commented on your post in Melayu bani jawi.
about an hour ago
Nasarudin Othman and Bajang Laut like your post in Melayu bani jawi: "TUHAN BERIKAN KAMI CAHAYA KEIMANAN AGAR...".
2 hours ago
Ragdoll Bukhari, Shalis Rabiq and 4 others like your post in Melayu bani jawi: "Teringat masa zaman kecik2 dulu mencari...".
2 hours ago
Nenk Meysa, Puja Sembilan Sembilan and Putra Gerindra like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "Rakyat Indonesia sentiasa tak sabar...".
3 hours ago
Al Ameen likes your comment: "BARANGKALI KELAHIRAN YANG DINANTIKAN...".
4 hours ago
Al Ameen likes your comment: "LIHAT SAJA APA YANG BERLAKU UMMAT ISLAM...".
4 hours ago
Al Ameen likes your comment: "YANG BOLEH MENYELAMATKAN MALAYSIA HANYA...".
4 hours ago
Al Ameen likes your comment: "JIKA MALAYSIA INI KUAT KENAPA DAP...".
4 hours ago
Nasarudin Othman and Azrin Azira like your post in Melayu bani jawi: "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".
4 hours ago
Ashabul Kahfi, Bajang Laut and 3 others like your post in Melayu bani jawi: "DIA SENTIASA MEMBALAS CINTA, KASIH DAN...".
4 hours ago
Al Ameen commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
4 hours ago
Khairuddin Nasti and Suttan Seghayo like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "BILAMANA KITA BERCAKAP TETANG POLITIK...".
4 hours ago
Mok Hbm, Rozian Fitri Anggria and 15 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "Moga percintaan bapak susilo bambang...".
5 hours ago
Suttan Seghayo commented on your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
5 hours ago
Wiesye Tryodha, Hery Sanugraha and 3 others like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "Moga percintaan bapak susilo bambang...".
5 hours ago
Khairuddin Nasti, كايرول اساعيل كومبيق and 3 others posted in Batu Bara Mengayak (BBM).
5 hours ago
Anheett Dean, Kepp Poul and 4 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "Rakyat Indonesia sentiasa tak sabar...".
5 hours ago
Puja Sembilan Sembilan likes your post in BERSATU untuk KETAPANG: "MULAI DETIK INI BERMULANYA KARYA PERANG...".
6 hours ago
Lalu Subhan Hadi and Faisal Chikal like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "Dengan membaca kalimah...".
7 hours ago
Zainazly Hj Zainal, Abdul Aziz Abdul Hamid and 4 others also commented on a post in Melayu bani jawi.
8 hours ago
Zawahir Riza, Jahari Muhammad and 3 others commented on a post you are following in Melayu bani jawi.
8 hours ago
Ezal Zureen, Kamil Molding and 10 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MELAYU YANG MEMBUAT KEPUTUSAN SAMADA...".
9 hours ago
Maharaja Melayu, Khairul Azmi and Siti Al-Amin are following you.
9 hours ago
Al Ameen, Endas Endasmu and 15 others like your post in Melayu bani jawi: "Dengan membaca kalimah...".
9 hours ago
Kedaton Kraton Wahyu Utama commented on a photo you shared.
9 hours ago
Kedaton Kraton Wahyu Utama likes your photo on his timeline: "RATU RIMBA NIAGARA PUJANGGA MELAYU 1001...".
9 hours ago
Azuwandi Andi, Aan Carter and 16 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "DIA SENTIASA MEMBALAS CINTA, KASIH DAN...".
9 hours ago
Oyoung Mukhairi and Reyki Khan like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MULAI DETIK INI BERMULANYA KARYA PERANG...".
10 hours ago
Oyoung Mukhairi and Reyki Khan like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "Moga percintaan bapak susilo bambang...".
10 hours ago
Oyoung Mukhairi, Reyki Khan and Tengku Ariiskandar like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "Rakyat Indonesia sentiasa tak sabar...".
10 hours ago
Fuad Hasan and Zuber Assatram commented on your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN.
11 hours ago
Sri Perkasa Alam, Mohdzulazmi Mi and 4 others commented on your post in Melayu bani jawi.
11 hours ago
Sri Perkasa Alam, Ahmad Albab and 2 others commented on your post in Melayu bani jawi.
11 hours ago
Sri Perkasa Alam and RazaliBawi Bawi also commented on a post in Melayu bani jawi.
11 hours ago
Ikhmal Mohd and Tebu Etam like your comment: "Pemimpin UMNO cakap jer lebih, depan...".
11 hours ago
Bajang Laut, RazaliBawi Bawi and Azrin Azira like your post in Melayu bani jawi: "MULAI DETIK INI BERMULANYA KARYA PERANG...".
12 hours ago
Bajang Laut, Azrin Azira and 2 others like your post in Melayu bani jawi: "Ini barulah hero melayu noh....hehehe ...".
12 hours ago
Tee Oh Bengh Fhanash posted in Bahasa- eropa-melayu-arab-cina-sumatra utara indonesia.
12 hours ago
Lela Rentaka, Rosamizam Bin Said Miza and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Teringat masa zaman kecik2 dulu mencari...".
12 hours ago
Ashabul Kahfi, Bajang Laut and Abdul Rahman Raduan like your post in Melayu bani jawi: "Rakyat Indonesia sentiasa tak sabar...".
13 hours ago
Al Ameen commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
13 hours ago
Rosamizam Bin Said Miza, سيريه امس and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Ini barulah hero melayu noh....hehehe ...".
14 hours ago
Rosamizam Bin Said Miza, Dewata Majnun and 5 others commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
14 hours ago
سيريه امس, Zie Bechik and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Saya selalu dikeluarkan daripada grup...".
14 hours ago
Penjejak Badai shared your post.
14 hours ago
سيريه امس, Dewata Majnun and Zaid Razmal like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Dengan membaca kalimah...".
14 hours ago
Lyd Singgam commented on your post in Melayu bani jawi.
14 hours ago
Gemok Tinggi also commented on a post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
14 hours ago
Tentera Panji-Panji Hitam, Ashabul Kahfi and 12 others like your post in Melayu bani jawi: "MELAYU YANG MEMBUAT KEPUTUSAN SAMADA...".
14 hours ago
سيريه امس and Dewata Majnun like your comment: "APA APA KEISTIMEWAAN DAN HAK ORANG...".
15 hours ago
سيريه امس and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Moga percintaan bapak susilo bambang...".
15 hours ago
سيريه امس and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Rakyat Indonesia sentiasa tak sabar...".
15 hours ago
Abah Rahmad and Aidi Suryadarma commented on your post in KALBAR BERSATU MAJU.
15 hours ago
ابو ليلى, Alya Rohani and 5 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "DIA SENTIASA MEMBALAS CINTA, KASIH DAN...".
15 hours ago
سيريه امس and Dewata Majnun like your comment: "Ini barulah hero melayu noh....hehehe".
15 hours ago
سيريه امس, Lan Pon Ok and Dewata Majnun like your comment: "Gambar ini menunjukkan melayu sudah...".
15 hours ago
سيريه امس and Dewata Majnun like your comment: "Teringat masa zaman kecik2 dulu mencari...".
15 hours ago
RazaliBawi Bawi, Norazlan Abdul Manap and 23 others also commented on a post in Melayu bani jawi.
15 hours ago
Muhammad Rizky and Haris Fadilah like your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "Moga percintaan bapak susilo bambang...".
16 hours ago
Megat Aria Dewa, Muhd Nazrin Ibrahim and Hamdan Irdan like your post in Sri Pemangku Adat: "MELAYU YANG MEMBUAT KEPUTUSAN SAMADA...".
17 hours ago
Ashrafilambiya Aulia Akrapovič, Azrin Azira and 11 others like your post in Melayu bani jawi: "Saya selalu dikeluarkan daripada grup...".
17 hours ago
Dewata Majnun likes your comment: "Dengan membaca kalimah...".
18 hours ago
Siti Al-Amin, RazaliBawi Bawi and 3 others like your post in Melayu bani jawi: "YA ALLAH JADIKAN ILMU KURNIAAN-MU...".
18 hours ago
Datuk Faiz and Tengku Syafeenez like your photo on Datuk Faiz's timeline: "HANYA MEREKA YANG BERJIWA CINTAKAN...".
18 hours ago
Datuk Faiz mentioned you in a comment.
18 hours ago
Datuk Faiz likes your comment: "Moga Pertubuhan Permuafakan Malaysia...".
18 hours ago
Datuk Faiz likes your comment: "HANYA MEREKA YANG BERJIWA CINTAKAN...".
18 hours ago
Faizal Selamenye commented on your post in Melayu bani jawi.
18 hours ago
Dewata Majnun likes your comment: "Jika dia anti DAP kenapa dia tak like...".
18 hours ago
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Saya selalu dikeluarkan daripada grup...".
19 hours ago
Arin Balboll, Sufian Harisan and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "SELAMAT DATANG RAMADAN SEMOGA RAMADAN...".
19 hours ago
Arin Balboll, Sufian Harisan and 3 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Sahabat dunia akhirat adalah permata...".
19 hours ago
Arin Balboll and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".
19 hours ago
Arin Balboll, Sufian Harisan and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "DIA SENTIASA MEMBALAS CINTA, KASIH DAN...".
19 hours ago
Arin Balboll, Sufian Harisan and Zie Bechik like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "YA ALLAH JADIKAN ILMU KURNIAAN-MU...".
19 hours ago
Arin Balboll, Taufiq Said and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".
19 hours ago
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "HANYA MEREKA YANG BERJIWA CINTAKAN...".
19 hours ago
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Teringat masa zaman kecik2 dulu mencari...".
19 hours ago
Dewata Majnun, Arin Balboll and Mohd Azlan Ibrahim like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "HANYA MEREKA YANG BERJIWA CINTAKAN...".
19 hours ago
Dewata Majnun and Hmi Mat Isa like your comment: "Saya selalu dikeluarkan daripada grup...".
19 hours ago
Dewata Majnun likes your comment: "Biasalah melayu cuma berani berlantang...".
19 hours ago
Dewata Majnun likes your comment: "Kita berhujah di sini bukan menunjuk...".
19 hours ago
Dewata Majnun likes your comment: "Mohd Azlan Ibrahim siapa kita untuk...".
19 hours ago
Dewata Majnun likes your comment: "Melayu sudah dipijak-pijak pun melayu...".
19 hours ago
Dewata Majnun commented on a photo you are following in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
19 hours ago
Dewata Majnun likes your comment: "Lebih sedap lagi jika sempena...".
19 hours ago
Dewata Majnun likes your comment: "Daripada Malaysia dikuasai DAP lebih...".
19 hours ago
Aan Carter likes your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "BERDOALAH SEKALIPUN NYAWA SAMPAI DI...".
20 hours ago
Aan Carter likes your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "YANG AKU CARI Yang kucari sahabat...".
20 hours ago
Aan Carter, Wakboyz Ekamatra and 7 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "YANG AKU CARI Yang kucari sahabat...".
20 hours ago
Khairuddin Nasti, Akhyar Erol and 5 others posted in Batu Bara Mengayak (BBM).
20 hours ago
Aan Carter, Kepp Poul and 4 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".
20 hours ago
Hamdan Irdan likes your post in Sri Pemangku Adat: "KARYA-KARYA MARHABAN YA RAMADAN MOGA...".
21 hours ago
Dewata Majnun mentioned you in a comment in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
21 hours ago
Dewata Majnun likes your comment: "Kenangan ini pasti tak dapat diulangi...".
21 hours ago
Zawahir Riza and Abgmed Aziz like your comment: "PANGLIMA ISLAM TERTULIS DARAH...".
22 hours ago
Zawahir Riza likes your comment: "KAMI YB ALAMMAYA RELA BERKHIDMAT UNTUK...".
22 hours ago
Zawahir Riza and Abgmed Aziz like your comment: "DENGAN ADANYA PEJUANG BERANI MATI DI...".
22 hours ago
Zawahir Riza and Abgmed Aziz like your comment: "DUHAI BANGSAKU MARILAH BERSAMA KITA...".
22 hours ago
Zawahir Riza and Abgmed Aziz like your comment: ""mengikut kata orang2 DAP tadi MCA &...".
22 hours ago
Tamrin Ude also commented on a photo in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
22 hours ago
Megat Faris likes your post in Sri Pemangku Adat: "MULAI DETIK INI BERMULANYA KARYA PERANG...".
22 hours ago
Muji Hutomo likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".
22 hours ago
Ina Rina, Abdullah Aby and 30 others like your post in Melayu bani jawi: "Tok Janggut pejuang fisabilillah".
Yesterday at 10:26am
Namaku Skarang Eneng Behell, Khaerunnisa and Ahmad SuLaiman asked to join Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia.
Yesterday at 10:23am
RazaliBawi Bawi commented on your post in Melayu bani jawi.
Yesterday at 10:13am
Ferryzhal Utama, Zafar Shariff Shah and 2 others commented on a post that you're tagged in.
Yesterday at 9:44am
Dewata Majnun and Zie Bechik like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MULAI DETIK INI BERMULANYA KARYA PERANG...".
Yesterday at 9:20am
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
Yesterday at 8:56am
Abgmed Aziz, Sri Ratu and Norazlan Abdul Manap like your comment: "Kenapa isu ini tidak dibawa ke Dewan...".
Yesterday at 8:16am
Abgmed Aziz, Sri Ratu and 2 others like your comment: "Letak jawatan tak sesuai menjadi...".
Yesterday at 8:15am
Abgmed Aziz likes your comment: "TERIMA KASIH MALAYSIA Terima kasih...".
Yesterday at 8:04am
Abgmed Aziz likes your comment: "MAKANYA MELAYU HARUS SEDAR DAN KAUM...".
Yesterday at 8:03am
Abgmed Aziz likes your comment: "MULAI DETIK INI BERMULANGNYA PERANG...".
Yesterday at 8:03am
Abgmed Aziz likes your comment: "DUHAI BANGSA MELAYU KU MARI BERSAMA...".
Yesterday at 8:00am
Abgmed Aziz likes your comment: "Salam nusantara disambut indah,
Kabar...".
Yesterday at 7:59am
Abgmed Aziz likes your comment: "YA ALLAH AKU DATANG KEPADA-MU YA ALLAH...".
Yesterday at 7:59am
Abgmed Aziz likes your comment: "DI BUMI INI AKAN KURENJISKAN DARAH...".
Yesterday at 7:59am
Abgmed Aziz likes your comment: "“Janganlah kalian kira orang-orang yang...".
Yesterday at 7:59am
Abgmed Aziz and Ro Ya like your comment: "Ro Ya sebab itu kita ditemukan Allah...".
Yesterday at 7:57am
Suttan Seghayo added a photo of you.
Yesterday at 6:57am
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MELAYU YANG MEMBUAT KEPUTUSAN SAMADA...".
Yesterday at 6:14am
Ro Ya mentioned you in a comment in Melayu bani jawi.
Yesterday at 5:58am
Ro Ya likes your comment: "MELAYU YANG MEMBUAT KEPUTUSAN SAMADA...".
Yesterday at 5:57am
Raja Muzaffar Kamar commented on Sri Perabu Bumi Kusuma's photo of you.
Yesterday at 12:29am
Idon Rizal likes your comment: "TUHAN SENTIASA ADA MEMBALAS SERUAN...".
Yesterday at 12:14am
Idon Rizal commented on your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN.
Yesterday at 12:13am
Suttan Seghayo likes your comment: "SELAMAT DATANG RAMADAN SEMOGA RAMADAN...".
June 21 at 11:49pm
Siti Haliza commented on your post in Sri Pemangku Adat.
June 21 at 11:29pm
Pais Is commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
June 21 at 11:27pm
Siti Haliza likes your post in Sri Pemangku Adat: "DIA SENTIASA MEMBALAS CINTA, KASIH DAN...".
June 21 at 11:26pm
Siti Haliza likes your post in Sri Pemangku Adat: "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".
June 21 at 11:23pm
Bajang Laut and Azrin Azira like your post in Melayu bani jawi: "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".
June 21 at 10:47pm
Alang Bi, Reyki Khan and 5 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "SELAMAT DATANG RAMADAN SEMOGA RAMADAN...".
June 21 at 9:44pm
Sufian Harisan and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "YA SAYA NAK BERJAYA DAN BAHAGIA DUNIA...".
June 21 at 9:16pm
Albo Zulkepli, Nanycute Shila and 5 others like your post in Melayu bani jawi: "Bersyukur rezeki Kurnian-Nya.".
June 21 at 8:51pm
Albo Zulkepli, سيريه امس and 4 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Bersyukur rezeki Kurnian-Nya.".
June 21 at 8:51pm
Iwo Dian likes your post in Batu Bara Mengayak (BBM): "MARHABAN YA RAMADAN ,' GERINDRA...".
June 21 at 8:41pm
Puja Sembilan Sembilan likes your post in BERSATU untuk KETAPANG: "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".
June 21 at 8:08pm
Pradita Fia commented on your post.
June 21 at 7:54pm
Ferryzhal Utama, Maria Tricu and 3 others also commented on Suttan Seghayo's photo.
June 21 at 7:42pm
Blarek Sineret commented on your post in Sri Pemangku Adat.
June 21 at 6:47pm
Blarek Sineret likes your post in Sri Pemangku Adat: "YA ALLAH JADIKAN ILMU KURNIAAN-MU...".
June 21 at 6:47pm
Galih Witama, Bang Emis and Suttan Seghayo like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".
June 21 at 6:42pm
Hisam Md Salleh, Ijan Waktol and 15 others like your post in Melayu bani jawi: "Sahabat dunia akhirat adalah permata...".
June 21 at 6:27pm
Armila Wanda, Oyoung Mukhairi and 3 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".
June 21 at 5:59pm
Sairah Kejora and Ro Ya commented on your post in Melayu bani jawi.
June 21 at 5:50pm
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
June 21 at 5:33pm
Muhammad Rizky likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".
June 21 at 5:22pm
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
June 21 at 5:02pm
Suttan Seghayo posted in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.
June 21 at 4:44pm
Datuk Faiz likes your post: "KITA PUNYA IMPIAN YANG SAMA UNTUK...".
June 21 at 4:35pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "YA SAYA NAK BERJAYA DAN BAHAGIA DUNIA...".
June 21 at 4:07pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SELAMAT DATANG RAMADAN SEMOGA RAMADAN...".
June 21 at 4:07pm
Mohd Azlan Ibrahim likes your post in Melayu bani jawi: "SELAMAT DATANG RAMADAN SEMOGA RAMADAN...".
June 21 at 2:25pm
Sri Raja Nata Buana and Suttan Seghayo commented on a photo that you're tagged in.
June 21 at 1:21pm
Shalis Rabiq, Arerich Kdn and Megat Mansur Ul-Hak commented on your post in Melayu bani jawi.
June 21 at 12:56pm
drtuah likes your comment: "YA SAYA NAK BERJAYA DAN BAHAGIA DUNIA..." (1 total likes).
June 21 at 12:37pm
Blarek Sineret likes your post in Sri Pemangku Adat: "YA SAYA NAK BERJAYA DAN BAHAGIA DUNIA...".
June 21 at 12:21pm
Blarek Sineret likes your post in Sri Pemangku Adat: "SELAMAT DATANG RAMADAN SEMOGA RAMADAN...".
June 21 at 12:21pm
Siti Haliza and Blarek Sineret commented on your post in Sri Pemangku Adat.
June 21 at 12:20pm
Dewata Majnun, Hasriyanti Hafsah and Zie Bechik like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Sahabat dunia akhirat adalah permata...".
June 21 at 11:53am
Blarek Sineret likes your post in Sri Pemangku Adat: "Sahabat dunia akhirat adalah permata...".
June 21 at 11:13am
Erland Herianto and Diyan Yan like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "Sahabat dunia akhirat adalah permata...".
June 21 at 11:07am
RazaliBawi Bawi likes your comment: "SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR".
June 21 at 10:41am
Andjelko Beli likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "JALAN HIDUP PENUH BERLIKU TAPI KITA...".
June 21 at 10:32am
Andjelko Beli likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "MARHABAN YA RAMADAN AKU PENCINTA ALAM...".
June 21 at 10:32am
Andjelko Beli and Ahmad Arifin like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "Moga bahagia sampai Jannah. Aamiin".
June 21 at 10:32am
Aidi Suryadarma mentioned you in a comment in KALBAR BERSATU MAJU.
June 21 at 10:25am
RazaliBawi Bawi commented on your post in Melayu bani jawi.
June 21 at 10:16am
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
June 21 at 10:05am
Pradita Fia likes your post: "Sahabat dunia akhirat adalah permata...".
June 21 at 10:00am
Pradita Fia also commented on her post.
June 21 at 10:00am
Aidi Suryadarma mentioned you in a comment in KALBAR BERSATU MAJU.
June 21 at 9:36am
Aidi Suryadarma commented on your post in KALBAR BERSATU MAJU.
June 21 at 9:26am
Ahmad Albab and Abdul Rauf Anuar also commented on a post in Melayu bani jawi.
June 21 at 9:23am
Abdul Rauf Anuar likes your comment: "Berkat keyakinan dengan kalimah ...".
June 21 at 9:12am
Abdul Rauf Anuar and Suhadi Lukas like your post in Melayu bani jawi: "BERDOALAH SEKALIPUN NYAWA SAMPAI DI...".
June 21 at 8:39am
Abdul Rauf Anuar commented on your post in Melayu bani jawi.
June 21 at 8:36am
Tuah Bugis, سيريه امس and 4 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Tok Janggut pejuang fisabilillah".
June 21 at 8:35am
Dewata Majnun and Zach Naughtyhamster like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "KARYA-KARYA MARHABAN YA RAMADAN MOGA...".
June 21 at 5:53am
8 people like your comment: "Alhamdulillah
Jika kita tergolong...".
June 21 at 5:07am
Sokhy, Muhammad Rizky and Abank Akonk like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "YANG AKU CARI Yang kucari sahabat...".
June 21 at 4:52am
Ki'darpa Sura and Yona Raes like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "YANG AKU CARI Yang kucari sahabat...".
June 21 at 2:23am
Zach Naughtyhamster, Arin Balboll and 5 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "YA ALLAH BERILAH KU KEKUATAN BILAMANA...".
June 21 at 1:41am
Zach Naughtyhamster, Ah Chen and 6 others like your post in Melayu bani jawi: "YA ALLAH BERILAH KU KEKUATAN BILAMANA...".
Nesch Wana, Glen Andesgen and 4 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "IKRAR DI LAUHMAHFUZ ALLAH TUHANKU AKAN...".
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterimakasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
6 RAMADAN 1436H
23 JUN 2015

RAUNGAN TANGISAN SUAMI DAN AYAH AKIBAT KEKEJAMAN REJIM BASYAR ASSAD 

jangan pisahkan kasih

isteri dan anakku
aku cinta dan sayang mereka
isteri cinta hatiku
anak pengarang jantungku
isteri dan anak nadi kehidupanku
hidupku sempurna
keluarga bahagia 
mawaddah warahmah
impian semua kaum Adam di dunia ini

kini dengan sekelip mata
isteri dan anak-anakku
mati dibunuh kejam
tanpa berperikemanusiaan oleh
rejim basyar assad 

kenapa cinta hatiku dibunuh
kenapa pengarang jantungku dibunuh
kenapa tidak aku
pasti bahagia aku mati bersama mereka

raunganku tangisanku
kugemakan 
keseluruh alam
agar seluruh dunia
melihat sendiri
betapa sengsaranya aku
akibat kekejaman 
rejim basyar assad 
terhadap isteri dan anakku
mereka adalah syaitan bin iblis
yang bertopengkan manusia
menzalimi keluargaku
tanpa ehsan dan simpati
walaupun sebesar zarrah
Allah Tuhanku akan membalas
segala kekejamanmu
wahai rejim basyar assad
neraka jahannam adalah layak untukmu

jangan kalian sangka
isteri dan anak-anakku mati
mereka kini sedang bahagia 
di alam Syurga
sebagai balasan dari Allah Azzawajallah
menerima dugaan yang amat berat ini,

duhai isteri cinta hatiku
duhai anak pengarang jantungku
kasih kita terpisah cuma sementara 
di Syurga kasih kita menyatu
abadi selamanya
pergilah kalian dengan aman dan tenang
Syurga sedang menantimu....
izinkan airmata ini kering sendiri
merindui mencintai dan menyayangimu
adalah kenangan yang terindah dalam hidupku
sebagai seorang suami dan ayah...
terima kasih Tuhan kerana meminjamkan
hamba-Mu yang terlalu istimewa untukku
menumpang kasih dan bermanja...
Tuhan izinkanlah kasih suciku dapat diteruskan di Syurgawi
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin

Karya Ratu Rimba Niagara,
Pujangga Nusantara Cinta 5 Benua & Seluruh Dunia Kecuali Israel
10 Ramadan 1436H
27 Jun 2015
(Puisi ini dikarangkan istimewa untuk semua saudara seislamku yang telah dizalimi oleh rejim basyar assad)
KARYA PUTRI RIMBA & PUTRA ARJUNA
26 Jun 2April 2012
Martin Pangaribuan
Misteri atlantis..
KISAH NABI NUH &Teori Lemurian .. .
sjarah Sumeria purba & crita Plato Yg d dpt dri pendeta2 kuno mesir.. . .
Waktu akn mg'ungkp kn Rahasia.. . . .
AKU INGIN MENJADI SAHABAT TERBAIK UNTUKMU
Sahabat aku ingin menjadi sahabat yang terbaik untukmu tapi andainya engkau sepikan karyaku hampalah aku kerana duniaku sastera...maafkan aku andai aku undur diri kerana aku tak tega karyaku disepikan olehmu...
kerana minat bersasteralah aku hadir di dunia maya memunculkan diri sedangkan hakikatnya aku suka bersendirian dengan duniaku sendiri.
Sebelum berada di dunia maya sahabatku adalah bulan, bintang, laut, penghuni rimba...bilamana aku berkomunikasi dengan mereka walaupun mereka tak bersuara berada di langit tapi seakan mereka memahamiku...kami saling berkomunikasi dalam bahasa yang terlalu indah seakan aku bersahabat dengan penghuni Syurga berada di alam Syurga ...kami sama-sama memuji memujaNya betapa DIA Pencipta Alam Semesta Yang Maha Bijaksana . ALLAHU AKBAR terlalu indah komunikasi kami setiap saat setiap detik setiap hari. Tiada komunikasi yang membuatkan hati terluka terhampa dalam duka semuanya membuatkan hati sentiasa ceria seceria pelangi di malam hari.
Moga Allah SWT memberikan aku kekuatan untuk terus menerus menulis yang indah-indah yang ada nilaian di SisiNya itulah yang aku dambakan.
Kepada sahabat grup yang tak jemu like dan komentar karyaku jutaan terima kasih diucapkan moga Allah SWT sahaja yang dapat membalas kebaikanmu. Aamiin. Seandainya karyaku ada melukakan hatimu maafkan daku.
"SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI 1438H MAAF ZAHIR & BATIN
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada ,
Sahabat alam mayamu yang suka berpujangga indah,
Ratu Rimba Niagara,
29 Ramadan 1438H
24 Jun 2017
    
Ratu Rimba Niagara kemas kini gambar profil beliau.
         
    
    
    
SukaTunjukkan lagi reaksi
    
Komen

CAHAYA HIDAYAH ILAHI
"Cukuplah Al-Quran Dan As-sunnah peganganku"
UNTUK MENDAPAT BALASAN SYURGA DARI ALLAH MESTI MENJADI HAMBA-NYA YANG BERIMAN DAN BERTAKWA. MOGA KITA TERGOLONG DI KALANGAN HAMBA-NYA YANG BERIMAN DAN BERTAKWA. AAMIIN.
Buen día amigos de SAH!
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
             
      
      
      
SukaTunjukkan lagi reaksi
'PUISI-PUISIMU NILAINYA LEBIH BESAR DARI EMAS PERMATA', ASMIRA SUHADIS
SENYUM
BERSANGKA BAIK PADA ALLAH SWT SEJAK BERADA DALAM KANDUNGAN IBU LAGI
Norhamimal Ashraf Mngkin baby ni fikir dan berdoa.krn dia tau hidup di dunia teruk dr berada dlm perut.
Rabeah Binti Mohd Ali baby ini berdoa kerana dia selamat dilahirkan ke dunia agar dapat menjadi hamba Allah untuk menunaikan sumpah setianya ketika rohnya ditiupkan di usia tiga bulan didalam kandungan ibunya...Wallahualam.
Husnul KhatimahIkuti
Bayi baru lahir tangan mengangkat berdo'a.. ketik Subhanallah! Yg like n komen aamiin semoga dikasih anak soleh solehah aamiin..
#like n share..
#add/follow  Husnul Khatimah ya
YA ALLAH JIKA ADA PAHALA DI SETIAP PENULISANKU SAMPAIKANLAH PAHALA ITU KEPADA KEDUA ORANG TUAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

>>>>>>MARILAH JADI ORANG BIJAKSANA DALAM SETIAP TINDAKAN<<<<<<
Semoga bermanfaat ,,aamiin,
BANGUNLAH SATU DUNIA DI MANA SEMUA BANGSA HIDUP DALAM DAMAI DAN PERSAUDARAAN' BUNG KARNO
PETIKAN PAGE PRINCE ABDUL MALIK , WALL RATU RIMBA NIAGARA &
GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
14 REJAB 1436H
3 MEI 2015
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
14 REJAB 1436H
3 MEI 2015



Lagu: Adai-Adaina Laila Cinta Pengantin Diraja Ciptaan: Pg Hj Mohd Khairul Amilin bin Pg Hj Yahya Senikata: Hajah Aminah binti Haji Momin Susunan muzik: Pg H...
YOUTUBE.COM
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
22 JAMADIL'AKHIR 1436H
12 APRIL 2015



Now this is how you do a wedding, you guys. The Sultan of Brunei's youngest son, Prince Abdul Mal...
EONLINE.COM

SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                                         Komen
AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 4
                         
                                         
Ratu  Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.


  •             
Ratu Rimba Niagara berkongsi Garudaku, Garudamu, Garudakita foto ke kumpulan: Sri Pemangku Adat
  • 1 min
    GARUDAKU, GARUDAMU,GARUDAKITA
    GARUDAKU
    GARUDAMU
    GARUDAKITA
    BIARPUN BERBEDA PENDAPAT
    CITA-CITA TETAP SAMA
    DISAMAKAN OLEH IKATAN
    JARINGAN LABA-LABA
    SALING BEKERJASAMA
    MENDUKUNGI CITA CITA ANAK BANGSA
    GENERASI DULU, KINI DAN AKAN DATANG
    DISATUKAN CITA-CITA DAN HASRAT MURNI
    MEMBINA JARINGAN LABA-LABA NAN INDAH
    PENUH STRATEGI DALAM KEINDAHAN
    KASIH SAYANG
    DIPADAMKAN SEGALA KEEGOAN
    SEKALIPUN PUNYA SEGALA
    BARULAH SEMPURNA JARINGAN
    LABA- LABA NAN INDAH
    BARULAH
    GARUDAKU
    GARUDAMU
    GARUDAKITA
    BISA TERBANG
    MENGGAPAI BINTANG
    DI LANGIT KE TUJUH
    INSYA-ALLAH AAMIIN
    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    26 JAMADILAWAL 1435H
    28 MARET 2014

    SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                                           

Ratu Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.

AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 3
                         
                                         
PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA KE-71 TAHUN

Foto Rashid Kocai.
Rashid Kocai
KHAS UNTUK SAHABAT SEBERANG
Selamat hari merdeka. Selamat mencipta mimpi dan membuka jalan bagi harapan-harapan. 📷)Terima kasih


Foto Dinda Astri.
                                                                    
14 JAMADIL'AKHIR 1436H
4 APRIL 2015

Foto Veterinaria.

SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                                                    Komen
Komen

Siti Hajar, Amnah Majid dan Saniah Masri menyukai siaran anda dalam Meja Ekspresi Puisi: "PERANCANGAN ALLAH YANG TERINDAH MOGA..."
pada 23hb Mac jam 4.02 pagi
Abe Lie Lie menyukai kiriman anda dalam 💓💞~BICARA HTI K€ HTI~💞💓.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 2.29 pagi
Aisha Jeanny menyukai kiriman anda dalam Sri Pemangku Adat.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 12.24 pagi
Amnah Majid menyukai kiriman anda dalam Meja Ekspresi Puisi.: "SAHABAT YANG SUDI LIKE DAN KOMENTAR..."
pada 23hb Mac jam 12.11 pagi
Bambang Ahmad telah menambah satu foto di Sahabat Setia Sehati Sejiwa pada hari Selasa: "Selamat malam".
pada 22hb Mac jam 11.09 ptg
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA. BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM MAAL HIJRAH 1438H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
Maharaja Kutai Mulawarman with Muhammad Isma Asri and 5 others.
September 30, 2015
Napasmu Menghembus di 5 Benua Mengukir untaian Kata Seribu Makna Kujulang Tinggi Rasa Terima Kasih Kepada Sang Ratu Rimba Niagara Yang Disanjung Sebagai Ibunda Pemilik Jiwa Yang Iklas Berjuang dengan Kasih Sayang Dan Cinta..........................................
Rusli Saleh lebat sungguh ceri di lembah
pulau pauh di tngah lautan
hebat sungguh Ratu Rimba Niagara
merantau jauh ke Kalimantan, ,(,salut,,dgn saudari)
Ratu Rimba Niagara Terima kasih sahabatku Rusli Saleh yang tak jemu memberi sokongan kepada hamba untuk terus bersastera.

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
3 Syawal  1438H
27 Jun 2017
       

0 comments:

Post a Comment

 
;