Wednesday, 28 June 2017

JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (258) KARYA TAATKAN-NYA


JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (258) KARYA TAATKAN-NYA
'CINTA ALLAH SENTIASA TERUNTUK UNTUK SEMUA HAMBA-NYA TANPA TERKECUALI SELAGI ADA NAFAS SELAGI ITULAH DIBERI PELUANG MENEBUS SYURGA YANG LUASNYA SYURGA SELUAS LANGIT DAN BUMI MALAH LEBIH LUAS DARI ITU ALLAHU AKBAR BENARLAH ALLAH MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG SEBAB ITU HANYA DIALAH YANG LAYAK DISEMBAH TIADA TUHAN KECUALI DIA. ALLAHU AKBAR BETAPA KERDILNYA AKU TERIMALAH CINTAKU DAN CINTA SEMUA YANG MENCINTAI-MU SETULUS IKHLAS KERANA-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.'
.

BILA ALLAH KATA KUN FAYAKUN MAKA JADILAH ATAS KEHENDAK-NYA BEGITU HEBAT-NYA ALLAH BEGITU KERDILNYA KITA

YA ALLAH
YA RASULULLAH
IZINKAN KUBAWA NAMA-MU ALLAH DAN RASULULLAH
HINGGA KE NAFAS TERAKHIRKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
MOGA BERSAMA KITA DI SYURGA FIRDAUSI MEMANDANG ALLAH AZZAWAJALLAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
الله الله الله يا الله
لا إله إلاَّ الله محمد رسول الل
لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلَّا بِاللّهِ
سُبْحَانَ اللَّهِ ♤  الْحَمْدُ للَّهِ ♤  لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ ♤  اللَّهُ أَكْبَرُ♤ 
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّد
أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمد رسول الله
~آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ~
INDAHNYA BERSATU DALAM KALIMAH
LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH
Moga kita tidak menjadi seperti mayat hidup yang berjalan tapi menjadi jasad sehati dengan roh agar menjadi hamba-Nya yang beriman dan bertakwa bila mati nanti ditempatkan ke dalam roh-roh hamba-Nya yang beriman dan beramal soleh. Insya-Allah Aamiin.
Datuk Haji Faiz
Waktu terus berjalan, usia kita terus bertambah. Pertanyaannya adalah, sudahkah kita mengisi waktu itu sebaik-baiknya. Hari demi hari yang berlalu dan yang akan kita jalani ini, apakah sudah kita manfaatkan sebaik-baiknya seperti yang diwasiatkan oleh Nabi kita shallallahu ‘alaihi wa sallam?
Sungguh merugi, orang yang tidak mengisi harinya untuk menjadi hamba Allah yang sejati. Manusia seperti ini laksana mayat hidup yang berjalan, mati sebelum waktunya. Hidupnya tidak bermakna sama sekali!
SALAM RAMADAN SALAM KEMAAFAN
Salam Ramadan Salam Kemaafan
mohon maaf andainya selama saya bersiaran karya
ada hati yang terluka
saya insan yang tak sempurna
maka saya menyusun sepuluh jari
memohon kemaafan
andai saya dijemput Ilahi
barulah tenang pemergian saya meninggalkan dunia
di dunia tempat kita mengumpul amalan soleh
di akhirat kita tuai hasilnya
moga amalan kita sepanjang hidup di dunia
ada nilaian di sisi-Nya,
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
Sahabat dunia akhiratmu,
yang suka berpujangga,
kusuka bahasa yang mengundang iman
ingin kujauhi bahasa membuat hati terluka
bahasa yang menenangkan roh
itulah bahasa yang membuatkan aku terus berkarya indah
serasa aku sedang berkomunikasi dengan ahli Syurga
Allahu Akbar indahnya bahasa yang mengajar aku erti KETUHANAN
..........................................................................
aku cumalah hamba Allah sepertimu jua
mahu menjadi khalifah-Nya yang diredhai tika hidup dan mati Aamiin
12 Ramadan 1436H
29 Jun 2015
Datuk Haji Faiz
Tazkirah yg indah...
Jangan melihat seseorang dari masa lalunya. Berilah kesempatan seseorang untuk berubah. Karena seseorang yang hampir membunuh Rasul pun kini terbaring disebelah makam beliau iaitu Saidina Umar Al Khattab..
🚧🚧🚧🚧🚧🚧🚧
Jangan melihat seseorang dari masa lalunya. Seseorang yang pernah berperang melawan agama Allah pun akhirnya menjadi pedang-nya Allah(saifullah) iaitu Saidina Khalid Ibnu Walid.
🚧🚧🚧🚧🚧🚧
Jangan menilai orang dari rupanya. Karena Rasulullah saw melihat si pendek tak menawan iaitu sahabat beliau Saidina Julaybib r.a dikejar - kejar oleh para bidadari syurga.
🚧🚧🚧🚧🚧🚧🚧
Jangan memandang orang dari status dan hartanya. Karena sepatu emas fir'aun pun berada di neraka, sedangkan sandal lusuh Saidina Bilal bin Rabah kedengaran langkahnya di syurga
🚧🚧🚧🚧🚧🚧
Subhanallah....
🚧🚧🚧🚧🚧🚧
Semoga Allah memberikan kita petunjuk dan hidayah-Nya, agar di setiap ilmu yang kita miliki, dapat menggerakkan kita untuk lebih dekat lagi dengan rahmat Allah. Amiinnn..
Raira Beauty bersama Omih Oman dan 17 yang lain.
"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, silih bergantinya malam dan siang, bahtera yang berlayar di laut membawa apa yang berguna bagi manusia, dan apa yang Allah turunkan dari langit berupa air, lalu dengan air itu Dia hidupkan bumi setelah matinya (kering) dan Dia sebarkan di bumi itu segala jenis haiwan, dan pengisaran angin dan awan yang dikendalikan di antara langit dan bumi; sungguh terdapat tanda-tanda (keesaan dan kekuasaan Allah) bagi kaum yang berakal". (Al-Baqarah: 164)
Rujukan untuk Exam PTD >>> http://bit.ly/TipsExamPTD
KU DAN TUHAN
Tuhan ...
Aku rindu pada-Mu
Kapan hati yang keruh ini bertemu dengan-Mu
Wibawa sering lupa dan melakukan dosa
Akankah ampunan-Mu menyertai ku?
Tuhan ...
Aku makhluk ciptaan-Mu sempurna
Sempurna akan makhluk-makhluk-Mu
Bersikap, bermoral etika sistematika
Indah bersama norma-norma-Mu
Hanya kepada-Mu memohon Do’a
Tuhan ...
Aku bersyukur dalam cengkraman-Mu
Hadir tiap malam tuk mendekat dengan-Mu
Membina cinta yang indah ...
Indah surga moga jadi rumah abadi
Derai airmata menjadi saksi
By Muhamad Abdul Rahim
29 Juni 2012
Unlike · · Unfollow Post · 11 hours ago near Surabaya, Jawa Timur
You like this.
TUHAN BALASLAH CINTA HAMBA-MU INI
Tuhan balaslah cinta hamba-Mu ini
Hamba adalah hamba-Mu yang hina
Tapi semampu daya ingin muhasabah diri
Ingin pulang ke Pangkuan-Mu
Dalam Redha lagi di Redhai
Aammin Ya Rabbal A'Lamin
PUTRI RIMBA NIAGARA
29 Jun 2012
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA & MUHAMAD ABDUL RAHIM
(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
29 Jun 2012
MOGA ALLAH SWT MEREDHAI HIDUP MATIMU USTAZ
Redha perlu dicari
Bukan dinanti
Inilah kisah yang ingin kukongsikan bersama pembaca alam maya
Sebagaimana yang diceritakan oleh salah seorang ustaz kepadaku
Ceritanya bermula begini.
Ini pengalaman ustaz itu sendiri yang kerjayanya sebagai pendakwah mahu menyebarkan agama Allah Azzawajallah...apa yang dilakukan hanyalah mahu memcari Redha Allah SWT di kala dia hidup dan mati.
Pengalamannya bersama Mat Rempit.
Ustaz rela dirinya dipukul
Disepak terajang dengan besi
Hingga berdarah-darah
Bengkak-bengkak urat sarafnya
Semata ingin menjalankan tugasnya sebagai khalifah Allah SWT
Berkat kesabaran ustaz
Mat rempit itu diberi Allah SWT
Nur Hidayah Kasih-Nya
Mat rempit tersebut kini menjadi
Seorang Hafiz Al-Quran
Atas bimbingan ustaz
Pengalamannya bersama
Ketua Babi Hutan
Ustaz bersama dua tiga orang
Ingin pergi berdakwah
Disebuah perkampungan orang asli
Yang semuanya bukan menganuti agama Islam
Dalam perjalanan ke sana
Di petengahan jalan
Kenderaan mereka dihadang oleh
Sekumpulan babi hutan
Ustaz keluar dari kenderaan
Bertemu dengan ketua babi hutan
Kerana dia sudah letakkan
Hanya Allah sahaja yang ditakuti
Dengan berani dia
Berkata dengan ketua babi hutan itu
Mata bertentangan mata
Ketua babi hutan merenung mata ustaz
"Duhai babi hutan sungguh pun engkau babi
Tapi kau redha dengan asal kejadianmu
Menjadi haiwan yang dilarang dimakan dan disentuh
Oleh Pencipta-Mu...mulianya kamu biarpun kamu
Bergelar babi...sifat redhamu amat tinggi...aku salut padamu babi..."
Ketua babi hutan itu menganggukkan kepalany tanda bersyukurnya
Dia pada Penciptanya yang mentakdirkan dia menjadi babi dan dia redha. Tergenang air mata ustaz penuh mengharu birukan jiwanya di kala itu.
"Babi...kau redha dengan hidupmu yang selamanya haram
Aku mahu ke seberang sana...untuk mencari redha Allah maka berilah
aku laluan agar aku dapat menyebarkan agama Allah..."
Ketua babi hutan menganggukkan kepalanya dan memberikan isyarat kepada semua sekumpulan babi hutan yang mengerumuni kenderaan
ustaz ..agar pergi dari situ.
Ustaz selamat pergi ke perkampungan orang asli dan berjaya mengislamkan sekampung orang asil tersebut.
Syukur Alhamdulillah kepada Allah sebanyak-banyak-Nya
Kepada ustaz pendakwah yang hidupmu penuh fisabilillah
Kami doakan moga Allah SWT meredhai hidup dan matimu nanti
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
29 Jun 2012




SAAT AKU CUBA MENARIKAN PENAKU SEIRING KEHENDAK-NYA
Duhai rakan sastraku...
Gegalauan di hatiku amat mencengkam jiwa
Puisi-puisi yang kukarangkan
Dipersendakan oleh mereka
Mereka mengatakan aku menggunakana Nama-Nya
Di setiap kali aku berpuisi...
Memanglah aku tidak sesempurna iman
Mereka yang berilmu agama
Tapi salah ke aku memuji Tuhan Pencipta Alam Semesta ini?
Salah ke...salah ke...salah ke...
Aku mengarang dari pagi ke petang dari petang ke malam...
Kenapa harus mereka sakit hati aku mengarang?
Dengan mengatakan tak akan ada yang sudi nak
Like mahu pun komen bernas karyaku...
Tahu ke engkau duhai pujanggaku....
Aku taklah sehebat dia menggunakan ayat puitis
Aku menulis apa yang ada di pemikiranku
Lagi pun tujuan aku menulis bukan untuk
Mencipta nama atau mahu menunjukkan
Betapa hebatnya aku bergelar seorang pujangga
Tidak...tidak...tidak...
Biarlah orang tak kenal aku asalkan mereka
Sudi membaca karyaku samada aku hidup
Atau pun telah tiada di dunia ini nanti
Duhai pujanggaku.....
Dalam berkarya aku mahu
Dalam suasana yang tenang
Aman damai...tanpa ada
Bahasa-bahasa yang mengguris hatiku...
Sebab aku dirimba ini
Serasa macam di Syurga
Mereka semuanya sayangkan aku...
Teruja dengan karyaku...
Dan jika aku tak menulis mereka akan sedih
Kerana mereka sangat suka dengan karya-karyaku
Yang lebih mengharubirukan aku
Pabila mereka berjanji akan
Menjaga semua karyaku
Dan pastikan tiada siapa yang cuba
Memusnahkannya....
Walahpun di luar saja mereka berjaya musnahkan
Tapi mereka telah simpah sebaiknya karyaku
Di galeri Khazanah Warisan Bangsa Rimba Niagara
Duhai pujanggaku....
Jika aku tidak bersiaran lagi
Janganlah katakan aku merajuk
Mungkin aku lebih utamakan
Karyaku pada penghuni rimba
Mereka tak mahu hatiku terluka
Setiap kali aku menghantar karya
Pada rakan sastra pasti yang ada
Sakit hati kemudian melemparkan
Kata-kata yang tak tega hendakku dengar
Apalah salah aku?
Salah ke aku berpuisi?
Tak apalah sekarang ini aku sudah redho
Kalau di luar saja mengeji dan menghina aku
Gara-gara aku berpuisi dari pagi hingaa larut malam....
Yang penting Allah SWT selalu memujukku
Dan aku tak kehilangan kasih dan sayang penghuni rimba
yang kukasihi setulus hatiku.
Salam sayang teramat kasih pada semua teman pujanggaku
Di bumi Indonesia....
SALAM KEMAAFAN SELAMANYA
SALAM SASTRAMU SASTERAKU
SALAM PUJANGGA SELAMANYA
SELAMANYA MENYANJUNGI
KARYA TEMAN-TEMAN SASTRA
PERCAYALAH KARYA KITA
ADALAH BEKALAN KITA
MOGA ADA NILAIAN DI SISI-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
Karya: Putri Rimba Niagara
29 Jun 2012

AKU TIDAKLAH SEHEBATMU DAN KAWANMU ITU PABILA BERPUISI!
Duhai dang...biar tergeliat lidah menyebutnya jangan tergeliat lidah tika hendak menyebut kalimah shahadah tika nak mati nanti kerana asyik bersangka buruk saja.
Harap selepas ini kalian berdua jangan tampil di wall aku lagi...
Kita pun dah berdamai..kosong-kosong...
Engkau tak ada dosa dengan aku aku tak ada dosa dengan engkau
Cumanya kita tak ada berjodohan untuk berkomunikasi di wall aku...
Aku cuma hendak berkawan dengan bulan saja....
Bulan biarpun tak berbicara denganku
Aku hanya memerhatikan keindahan ciptaan-Nya
Tapi dia balas dengan bahasa nan indah-indah...
Tukarlah wajah kartonmu itu nanti senang orang kenal siapa penyair yang
Hebat itu dan bersyukurlah dengan wajah kurniaan Ilahi tak perlu nak menyamar
Wajah karton atau objek lain ye...tengok saja kawan puisimu itu berjilbab dengan matanya yang ayu menawan...tengok mata galak bercelak tebal pasti ada yang terpesona setidaknya dia menghargai kecantikannya biarpun berjilbab matanya masih lagi boleh menarik perhatian macam heroin arab gitu cumanya aku bermahkota manakala dia didahinya ada hiasan macam tuan puteri padang pasir pulak ....aku faham ajelah nampak comot dimekapkan oleh si kunta si kunte haiwan yang berhati manusia dan bila mati pasti tak masuk neraka...begitu hebat-Nya Allah SWT menjadikan haiwan melata di muka bumi ini agar kita saling berkasih sayang demi-Nya dengan bahasa-bahasa nan indah-indah.
Kalo engkau nak tikam aku tikam ajelah di wall engkau
Akan ada yang like dan komen... aku tak seperti kawanmu kata tak ada yang sudi
Nak like dan komen...maklumlah tak setanding engkau dan kawan engkau itu yang pandai berpuisi seperti penyair ternama...
Aku menulis tanda aku bersyukur dengan Kurniaan-Nya padaku
Dengan harapan mendapat redhoNya tika hidup dan mati Aamiin
Harap kau janganlah ganggu aku bersastra lagi ye...aku cuma mahu bersastra
Dengan mereka yang faham erti TAKDIR CINTA ILAHI dan mahukan redha-Nya
Tika hidup dan matinya...dan berjumpa dengan-Nya dalam keadaan Redha Lagi Diredhai...Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
Maafkan aku buat kali terakhirnya...ye
Selamat berpuisi bersama teman-temanmu yang pandai berpuisi ...
Pastikan puisi kalian berbaur mengundang Rahmat Kasih Ilahi
Jangan mengundang sakit hati manusia ...nanti tergeliat lidah tika mati...
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
29 Jun 2012
SALAM SAYANG TERAMAT KASIH KEPADA SEMUA
YANG SUDI MEMBACA KARYA HAMBA
Salam sayang teramat kasih pada semua teman pujanggaku di negeri Zamrud Khatulistiwa Indonesia
SALAM TANGAN BERJABAT ERAT DARIPADA
PUTRI RIMBA NIAGARA KEPADA SEMUA
YANG SUDI MEMBACA KARYA HAMBA
TIKA HAMBA MASIH HIDUP DAN SESUDAH PULANG KE PANGKUAN ILAHI
MOGA ALLAH MEMBERI NUR HIDAYAH KASIH-NYA
KEPADA HAMBA DAN SEMUA YANG MEMBACA KARYA HAMBA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
SALAM KEMAAFAN SELAMANYA
SALAM SASTRAMU SASTERAKU
SALAM PUJANGGA SELAMANYA
SELAMANYA MENYANJUNGI
KARYA TEMAN-TEMAN SASTRA
PERCAYALAH KARYA KITA
ADALAH BEKALAN KITA KE NEGERI ABADI
MOGA ADA NILAIAN DI SISI-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
Karya: Putri Rimba Niagara
29 Jun 2012

WHEN IS MY OWN COMPANY CALLING


Aku sesungguhnya adalah
aset perusahaan yang buruk.

Sebab..,
aku bekerja dengan penuh semangat
berdedikasi tinggi
loyalitas yang hebat
inovasi tiada henti
penuh ide
serta motivator yang briliant.

Selama semua itu
kupersembahkan untuk orang lain
dan membuat perusahaannya semakin besar,
aku adalah aset yang buruk
untuk diriku sendiri.

Medan, 20 05 2012
Abdul Malik.
Unlike · · 23 hours ago · 
You, Werdys Kalbary and 2 others like this.
Rabeah Mohd Ali MOGA ASETKU ADA NILAIAN DI SISI-NYA

Aku tak mahu menjadi aset yang buruk
untuk diriku sendiri
jika aku berniat begitu
lebih baik aku mati daripada hidup!

Aku mahu menjadi aset yang baik
untuk diriku sendiri
dan aset ini nanti
akan kutinggalkan
untuk semua
mereka yang pernah kusayangi
tika aku berhidup di dunia ini
tanda aku pernah hidup di dunia ini
tanda aku sayang pada penghuni bumi ini

moga asetku ini ada
nilaian di Sisi-Nya
Aamin Ya Rabbal A'Lamin

PUTRI RIMBA NIAGARA
21 Mei 2012
SALAM RAMADAN SALAM KEMAAFAN
Salam Ramadan Salam Kemaafan
mohon maaf andainya selama saya bersiaran karya
ada hati yang terluka
saya insan yang tak sempurna
maka saya menyusun sepuluh jari
memohon kemaafan
andai saya dijemput Ilahi
barulah tenang pemergian saya meninggalkan dunia
di dunia tempat kita mengumpul amalan soleh
di akhirat kita tuai hasilnya
moga amalan kita sepanjang hidup di dunia
ada nilaian di sisi-Nya,
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
Sahabat dunia akhiratmu,
yang suka berpujangga,
kusuka bahasa yang mengundang iman
ingin kujauhi bahasa membuat hati terluka
bahasa yang menenangkan roh
itulah bahasa yang membuatkan aku terus berkarya indah
serasa aku sedang berkomunikasi dengan ahli Syurga
Allahu Akbar indahnya bahasa yang mengajar aku erti KETUHANAN
..........................................................................
aku cumalah hamba Allah sepertimu jua
mahu menjadi khalifah-Nya yang diredhai tika hidup dan mati Aamiin
12 Ramadan 1436H
29 Jun 2015
Salam Muslim
@Aisyaah_Aziz nak bermaafan dan #KosongKosong dengan siapa ye? Anda ada cerita nak disampaikan? hantarkanlah di www.kosongkosong.com.my
SEBAGAI ROH DI KALANGAN HAMBAMU YANG BERIMAN
Sahabat...
Biarpun nyawamu sudah habis
Tapi rohmu masih hidup
Hidup dan terus hidup
Tika jasadmu hidup...
Kita tahu wujudnya roh
Tapi kita tiada rasa kehadirannya hidup bersama kita
Selama kita hidup
Pabila kita solat bertemu Tuhan
Allah nampak kita
Dan kita rasakan kehadiran Tuhan
Cumanya jika kita tidak lalai dalam solat
Bila kita sudah bergelar roh
Roh cuma melihat jasad yang terbaring kaku
Sebelum dimandikan dikafankan disembahyangkan dikebumikan
Kini barulah kita yakin seratus peratus kita adalah roh
Bukan manusia lagi yang hidup
Mereka yang hidup tak nampak kita
Tapi kita nampak mereka
Sedang meratapi kematian kita
Kita ...bercakap-cakap dengan mereka
Tapi mereka tidak mendengar apa yang kita cakapkan
Semuanya sudah tiada apa-apa makna lagi...
Yang bermakna sekarang...
Bekalan yang di bawa...
Ye bekalan...
Allahu Akhbar ....
Adakah aku sudah bersedia untuk bertemu dengan Tuhanku
Yang menciptakan aku...
Yang memberi peluang ketika aku hidup di dunia
Ya Allah berkat aku bersangka baik dengaMu Ya Allah
Terimalah segala bekalan yang kubawa ini
Biarpun bekalan ini... malu untuk aku persembahkan padaMu
Serasa mahu aku dihidupkan semula
Agar aku masih berkesempatan mengumpul lagi sebanyak bekalan
Walaupun dengan menyebut sepatah perkataan Allahu Akhbar
Tapi mana bisa mungkin aku dihidupkan semula
Masa untukku sudah tamat
Sudah tercatat aku ditakdirkan hari ini adalah hari terakhir aku
Berhidup di bumi Tuhan.
Hari ini mahu tak mahu aku akan berjumpa dengan Tuhanku
Aku akan ditanya soalan kubur dan hari ini bersedia atau tidak aku mesti bersedia apa saja yang berlaku ke atas aku ...tak boleh sebut redho kerna redho itu hanya diberi peluang tika hidup di dunia saja.
Apa saja setelah mati adalah balasan yang setimpal dengan amalan ketika berhidup di dunia....
Allahu Akbar semasa hidupku yang aku pasakkan di kalbu bahawa
Kau sentiasa mengikut prasangka hambaNya...aku selalu berperasangka baik padaMu Ya Allah makaNya terimalah rohku ini
Sebagai roh-roh di kalangan hambaMu yang beramal soleh.
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin.
Karya Putri Rimba Niagara
28 Mei 2012
RAKAN SASTRAKU KARYANYA SEMUANYA PERMATA DARI SYURGA
SEBAGAI BEKALAN AKHIRATMU AKHIRATKU
AAMIIN YA RABBAL A' LAMIN
Innalillahi wa inna ilaihi roji'unn
telah berpulang ke rahmatullah, kawan, sahabat, keluarge kite WAHYUDI (Obet / Bayu)
bagi kawan2 ALUMNI MTs.N1(2000/2003) dan SMU.N4(2003/2006) yang di Pontianak kalo maok ngelayat,
rumah alm di Gg. PADIi 6 (depan masjid)
saye nitip salam buat keluarge..soalnye msh di Solo
By: Alia Husnah
29 Juni 2012
Unlike · · Unfollow Post · 2 hours ago
You and Azridah Ps Abadi like this.
Naga Pamungkas innalillahi wa inna ilahi rojiuun ... selamat jalan sahabat. semoga berada di Sisi-NYA; tempat yang damai yg abadi. Buat keluarga yang ditinggalkan agar tetap tabah
2 hours ago · Unlike · 2
Azridah Ps Abadi Al-fatihah..
2 hours ago · Unlike · 3
Naga Pamungkas surat yassin ...
2 hours ago · Unlike · 3
Asmira Suhadis innalilahiwainnailahirojiun.....alfatihah..moga ditempatkan dikalangan para ambia..insaallah'
2 hours ago · Unlike · 3
SEBAGAI ROH DI KALANGAN HAMBAMU YANG BERIMAN
Sahabat...
Biarpun nyawamu sudah habis
Tapi rohmu masih hidup
...

Werdys Kalbary Innalillahiwainnailahirajiun...Alfatihah...ini yang meninggal Wahyudi kan ? bukannya Wahyu Yudi ?
Alia Husnah .
Selamat Jalan WAHYUDI
Bagai petir menggelegar
Tanpa mendung berkelabu
Seketika menetes air mata
Tiada henti tak terbendung
Tubuh yang tak pernah lelah
Senyum selalu terurai
Tawa selalu tertumpah
Nyaris tak ada duka
Lama tak bersua
Tiada kabar berita
Namun tiba-tiba
Pada sore hari ini
Yang tak pernah kuduga
Berita kehilangannya
Sungguh sangat pilu
Menggores luka
Kenangan indah
Tak pernah terlupa
Kau tak hanya sahabatku
Kaulah saudaraku
Saudara yang paling kusayang
Kau yang paling kurindu
Kini tak lagi senyummu
Kini tak ada lagi tawamu
Kini tak ada lagi dirimu
Disini.... diantara kami
Selamat jalan kawan
Senandungku bersama ahli surga
Ikhlas kulantuntan
Mengiringi jasadmu menghadap-Nya
Selamat jalan WAHYUDI
Innalillahi Wa Innailaihi Raji'unn
Pondok Kehidupan, 29 Juni 2012
23 minutes ago · Unlike · 1
ROH SUCI YANG BERNAMA WAHYUDI
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Kepada roh suci rakan sastraku Allahyarham Wahyudi
Kenangan bersamamu masih segar dalam ingatan kami
Candamu gurau sendamu selalu membahagiakan hati kami Yang berduka
Kau sentiasa membahagiakan kami
Kau sentiasa menjaga hati kami
Kau suka senyum
Dan aku bahagia dengan senyumanmu
Kau kata senyum tak perlu apa-apa
Makanya senyumlah ..senyumlah duhai sahabatku
Hadirnya kami sebagai sahabatmu
Akan selalu membahagiakan dan menceriakan hidupmu
ALLAHU AKHBAR
Kami bersyukur pada Tuhan kerana mengurniakan
Seorang sahabat yang sempurna di mata kami
Biarpun dia selalu mengatakan dirinya tak sempurna
Bagi kami kamu memang sempurna
Sentiasa merendah diri
Penyabar
Bertutur dalam bahasa yang sejuk kalbu mendengarnya
Penyayang
Periang
Ceria
Sentiasa menjaga hati kawan-kawan
Pemurah
Bermuhasabah diri
Beramal tapi tak pernah terdetik untuk membangga diri
Duhai roh suci yang bernama WAHYUDI....
Kau pergi atas jemputan Ilahi
Makanya kami redha
Kau pergi dulu daripada kami
Dan kami juga akan menyusul kemudiannya
Hanya masa yang menentukan bila
Hanya DIA yang tahu
Kami benar rindukan mu
Serasa dunia ini hambar tanpa mu
Kami redha atas pemergiaan mu
Sebagai hamba-Nya yang sentiasa lemah untuk menerima hakikat
Kami rindukan mu ...duhai roh suci Wahyudi
Pasti kami terlalu rindu...rindu serindunya
Kerana sifatmu yang mulia
Seorang yang amat memahami sahabatnya
Kami ingin menjadi sepertimu
Sentiasa menyayangi sahabat dan menghargai sahabat Seumur hidup
Kau selalu berkata pada kami
Duhai sahabat andai kata aku pergi dulu sebelummu
Kita tidak akan berpisah selamanya
Kerana kasihmu telah kubawa hingga ke Syurga
Di Syurga ku menantimu sahabatku...
Sentiasa bersangka baiklah dengan Allah SWT Tuhan kita
Insya-Allah kitakan bertemu...Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
(DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK RAKAN SASTRA WAHYUDI MOGA ROHMU DIMASUKKAN KEDALAM ROH HAMBA-NYA YANG BERAMAL SOLEH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN)
29 Jun 2012
TERIMA KASIH SUARA AKHIRAT
Kaya macam mana manusia itu
Dia tetap miskin
Apa maksudmu?
Sebab aku ni kaya punya harta tak terkira banyaknya
Kau lahir ke dunia ini kosong...
Lagi aku tak faham?
Apa maksud kosong
Aku lahir atas kehendak ibu dan ayah aku
Apa pulak kosong...
Kau silap...
Kau lahir atas kehendak Pencipta-Mu
Kalau kau lahir atas kehendak ibu dan ayahmu
Pasti mereka hendak anak mereka sempurna cantik dan tampan
Tak ada satu pun celaan yang menyusahkan hati mereka
Dan yang kukatakan kosong itu...tika kau lahir
Tiada apa pun yang kau bawa ....kosong
Mati pun cuma kain kafan yang kau bawa
Kalau mati membawa semua hartamu yang ada
Jenuh juga orang nak menggali kuburmu
Satu bulan hendak menggali kubur pun tak siap-siap...
Apa maksudmu?
Katakan jangan selindung-selindung aku tak suka
Jelaskan sejelas-jelasnya agar aku faham
Sebab aku ni pencinta harta
Bagiku harta adalah segala-galanya
Untuk diri aku sendiri pun aku berkira
Inikan hendak bersedekah
Kirim salamlah
Kalau nak kaya usaha sendirilah
Kau tahu kerana aku banyak hartalah aku
Ramai suka berkawan dengan aku
Aku pun pelik kenapa mereka suka berkawan dengan aku
Dan hormat gila-gila dengan aku...
Aku bukan bagi pun harta aku pada mereka
Tapi masih terhegeh-hegeh nak menjadi kawan aku
Pelik kan manusia ini..
Cuba aku papa kedana...
Seorang pun tak mahu berkawan dengan aku...
Manusia ini sukakan harta
Sebab itu aku sukakan harta
Kerana harta aku dihormati dan disanjungi
Ke mana saja aku pergi semua hormat aku
Dan sanjungi aku ...
Sebab itu aku suka...suka....sukakan harta...
Hidup aku senang lenang atas usaha aku sendiri
Harta yang banyak inilah Syurga duniaku...
Kau terpedaya dengan diri kau sendiri
Harta yang banyak itu kau nak bawa ke kubur ke?
Ha...sebab itulah aku katakan tadi
Sebulan hendak menggali kuburmu pun ak siap-siap
Sebab segala eset yang kau miliki mahu ditanam sama
Kau bayangkanlah rumah kau yang macam istana ini
Nak di kebumikan juga...
Itu baru istana belum lagi yang lain nak dikebumikan juga
Yelah nak ikut wasiat tuannya...
Dalam kubur pun kau nak teruskan perniagaan mewahmu jugakan...
Tapi aku tak pernah dengar orang dalam kubur
Jalankan perniagaan...ada ke pembelinya
Takkan ahli kubur masih lagi nak berjual beli ye..
Macam mana ye rupanya pembeli produk aku
Dibeli boleh pocong-pocong
Hee takutnya nasib baiklah aku pun sudah bergelar pocong...
Tapi apa produk yang aku nak jual ye...kalau aku jual mereka
Berminat ke nak beli...buntu aku ni...
Kalau kau tak nak buntu...dari sekaranglah kau kena berubah...
Apa maksud kau? Tolong bantu aku dari kebuntuan ini agar aku tak
Menyesal sebelum aku bergelar pocong
Hidup jangan leka sangat dengan pesona dunia...
Harta kau yang banyak-banyak ni
Banyak-banyaklah kau infakkan ke jalan-Nya
Itulah keuntungan yang tak akan habis-habis
Biarpun kau sudah berada di alam barzah
Kau bukan lagi menjadi jutawan pocong
Tapi kau adalah roh suci yang telah disucikan
Dengan harta yang telah kau infakkan ke jalan-Nya
Di dunia kau mencari jalan-jalan ke Syurga
Di kubur mu nanti kaulah ahli Syurga
Kau tidur sebagai ahli Syurga dan diperlihatkan
Syurga yang Maha Indah hingga tiada apa yang
Kau lafazkan melainkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Dan mesti kau rasa bersyukur ketika di dunia kau
Sempat bertaubat dengan menginfakkan hartamu
Ke jalan-jalan Syurga-Nya
Masya-Allah aku tak terfikir
Sebagaimana yang kau fikir
Terima kasih suara akhirat
Kaulah sahabat dunia akhiratku
Moga Rahmat Allah Azzawajalllah
DiLimpahkan kepadamu dan seluruh ahli keluargamu
Yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
29 Jun 2012







CINTA ATAS KETENTUAN-NYA
Cinta yang didambakan
Oleh dua insan untuk
Mematrikan cinta
Dalam redha Ilahi
Membawa tragedi yang menyayat hati
Entah apa dosanya
Mencintai yang dicintai
Saling cinta mencintai
Atas dasar Cinta Atas Ketentuan-Nya
"Berdosakah aku mencintainya," Itulah
Yang selalu diungkapkan berulang kali
Berkali-kali sambil memandang cincin
Bertahtakan permata dari Syurga dari
Bidadaranya yang diKurniakan oleh Pencipta cinta dan rindu.
Selalu yang dilafakan , " I love u darling & I miss u darling "
Suasana kehidupan bagaikan di Syurga
Berkata-kata bak penghuni Syurga
Beribadat bersama-sama
Sebagai bekalan pulang ke negeri abadi
Moga diterima segala amalan itu
Dapatlah mematrikan cinta hingga ke Syurga
Ahhh! Dunia impian setiap pasangan bidadara dan bidadari
Yang faham apa itu Takdir Atas Ketentuan-Nya
Sedang mahu keluar dari istana, 'Rumahku Syurgaku'
Untuk mencari rezeki disamping untuk meringankan beban
Bidadara yang hidup serba sederhana...
Dia ditahan oleh sekumpulan manusia berhatikan binatang buas!
Memukul ...menghentak ...seluruh tubuh sehingga
Berdarah....berdarah...darah...
Sampai separuh mati...dikerjakannya....
Raungan si bidadari cinta tidak dihiraukan
"Tolonglah fahami keadaan aku...
Berdosakan aku mencintainya...aku cumalah redha atas ketentuan-Nya
Cinta Kurniaan-Nya kenapa harus dengki denganku? Bunuhlah aku kalau
Itu dapat meredakan dendam kalian yang membara-bara itu...aku sudah
Redha kerana Ketentuan Cintaku Bersama Bidadaraku Hanya setakat ini saja...
LAILLAHAILLAH MUHAMMADDARRASULLALLAH"
Setelah habis bidadari cinta menghabiskan kalimah shahadahnya ...tubuhnya
Yang berdarah....darah...darah...disimbahi dengan minyak tanah oleh si pendendam
Cinta menghidupkan api langsung terbakar hanguslah tubuh bidadari cinta kerana-Nya"
Yang menjadi kemusykilan semua orang... Cincin Cinta Permta Dari Syurga tidak hangus...malah makin bersinar-sinar....dikucup penuh dengan linangan air mata oleh si
bidadara cinta...." Kanda cincin permata Syurga ini adalah tiket dinda untuk ke
Syurga-Nya dan Insya-Allah cinta kita akan diteruskan di Syurga....makanya di hari
Kematian dinda nanti redhakan saja kematian dinda...percayalah dinda akan menunggu kanda di Pintu Syurga ...biarpun kita terpisah jasad tapi cinta kita tetap
bersatu di alam cinta redha Ilahi...I love u n miss u forever n ever kanda...
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
29 Jun 2012
Komen
Putri Rimba Istana yang dibina oleh Penghuni Rimba untuk kanda dinda...
di sinilah kanda ditabalkan menjadi puteri rimba setelah di selamatkan 
daripada lautan asid bergelora...koma tiga bulan tu...di ubati dengan herba-herba dari rimba dan mereka buat solat hajat
 untuk menyebuhkan kanda dari bencana yang menimpa. Kini kanda bahagia...hidup bersama mereka yang selalu menyokong kanda berkarya tanpa jemu dan berjanji akan menyimpan semua karya kanda hasilkan dijaga dengan rapi serapi-rapinya untuk ditinggalkan kepada anak cucu kita...doakan moga impian kanda berjaya ye...selagi masih mampu bertahan menghadapi segala dugaan...Nama Galeri tersebut, GALERI KHAZANAH WARISAN BANGSA RUMPUN MELAYU NUSANTARA...ok tak dengan nama itu dinda...atau ada cadangan lain...
pada 29hb Jun 2012 jam 10.20 ptg
SukaTunjukkan lagi reaksi
Sunting
Putri Rimba Aamin Terima kasih kerana dinda tak jemu menyokong kanda berkarya.
Jika diiizinkan allah di Wall ini kanda cuba penuhkan siri putri rimba agar mereka lebih mengenali 
Kehidupan putri rimba dengan penghuni Rimba Niagara.
pada 29hb Jun 2012 jam 10.31 ptg
SukaTunjukkan lagi reaksi
Sunting
Werdy Kalbary  rasa tak percaya ja dPutri Rimba...
pada 30hb Jun 2012 jam 12.36 pagi
SukaTunjukkan lagi reaksi
1
Keluarkan
Putri Rimba alam imaginasi adalah dunia Putri Rimba ...


KENAPA AKU BEGINI KENAPA KAU ANGGAP BEGITU?
Engkau ni keturunan puteri ke?
Engkau suka berlagak kan?
Meluat aku...
Weeii kau cermin sikit muka kau tu
Harap mekap je lebih
Buang mekap
Tengok...
Hodoh....
Maka dari itu cermin sikit
Engkau tu siapa...
Aku sentiasa sedar diri
Aku siapa
Yang tak secantikmu
Yang tak semudamu
Aku memang tak setandingmu
Ha sedar pun
Habis tu kenapa
Kau berlagak macam
Seorang puteri raja
Tak malu ke
Perasan?
Salah ke aku
Menghargai kecantikan
Kurniaan dari Allah
Kalau kau nak tahu
Jika aku tak bermekap
Wajahku hodoh
Kalau ditarik lapisan kulit
Wajahku ini lagi hodoh
Seperti tengkorak berjalan
Termasuk juga wajah
Engkau tanpa kulit di wajah
Engkau boleh bayangkan
Jadi apa nak dikesahkan
Pada kecantikan yang
Sementara ini...
Habis tu kenapa kau
Berwatak seperti puteri diRaja
Kau perasan nak jadi puteri ke
Putera mana yang hendak
Kau pikat dan
Putera mana yang akan terpikat
Denganmu
Lainlah aku cantik dan masih muda
Tak perlu mekap pun dah cantik
Sekali aku senyum 10 yang terpikat
Tapi aku tak semudah itu terpikat
Selagi dia itu bukan bergelar jutawan atau kerabat diRaja
Yelah kau cantik dan muda
Aku doakan apa yang kau impikan berjaya...
Tak perlu kau doakan sudah ada pun
Cinta gila-gila dengan aku
Kerana kecantikan aku
Aku pun anak orang berada
Makanya kenalah setaraf denganku
Syukur Alhamdulillah
Moga kau bahagia sahabatku
Tapi kenapa kau masih nak cemburu dengan aku
Kau sudah memiliki segalanya pesona dunia
Yang diimpikan oleh semua orang....
Habis yang kau berlagak macam puteri tu
Tak pesona dunia ke tu...
Teman...aku ini cuma
Menghayati watakku
Sebagai seorang puteri rimba
Yang tinggal bersama dengan
Penghuni rimba niagara
Takkanlah memegang watak
Sebagai puteri rimba pun
Nak cemburu....
Lainlah puteri untuk manusia
Bolehlah kau cemburu
Nasib baik puteri rimba
Kalau puteri istana memang aku cemburu
Dengan haiwan apa nak dicemburukan
Kalau cemburu juga aku lebih teruk daripada haiwan
Tak nak aku....
Tahu tak apa...
Mulai hari ini kau jangan cemburu ye
Kau beri saja sokongan/dukungan padaku
dunia sastraku agar aku dapat berpena
Dengan tenang tanpa ada rasa iri hati
Keikhlasan sokonganmu dalam karya
SASTERAKUDUNIAKU! amat kuharapkan darimu teman...
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
29 Jun 2012
SI PUTRI RIMBA DENGAN DAYANGNYA SI KUNTA SI KUNTE

Kuperkenalkan diriku untuk perkenalan ini...

Gambar yang kau lihat itu tak dirancang..
Aku memegang watak Putri Rimba untuk 
Teater Bangsawan diRaja yang aku impikan
Satu masa nanti dipentaskan....
Yang mekapkan aku pun 
Si kunta si kunte dayang Istana Rimba 
Mereka berdua sebagai penasihat aku juga...
Itu yang jadi macam tu...comot...entah arang 
Mana diambilnya...ha itu yang jadi macam tu
Aku pun takut nak tengok muka aku sendiri
Aku mahulah padam tapi si kunta si kunte marah
Kalau selagi tak ambil gambar untuk disiarkan 
Kepada pembaca setia karya-karya aku
Katanya apa nak dimalukan...
Mereka faham puteri rimba apabila dimekapkan oleh haiwan
Hantam ajelah asalkan ada rupa puteri sikit ...hehehe
Itula kisah serba sedikit yang dapat aku beritahumu
Agar kau tak salah faham ye...
Aku kalau tak bermekap...tidaklah rupa macam itu
Seorang yang sudah ditarik kecantikan...
Cuma yang berbaki ini saya yang ingin dihargai...itu saja...
Makanya jangan salah anggap padaku lagi ok...
Nanti bila habis skrip puteri rimba 
Kutukar gambar lain...
Moga si kunta si kunte benarkan....
Moga kau gembira mendengar cerita aku ini...
Salam kemaafan untuk kalian berdua...

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
29 Jun 2012
pada 29hb Jun 2012 jam 9.25 ptg
SukaTunjukkan lagi reaksi
1
Sunting
KAMI PENGHUNI RIMBA SELALU MENGHARGAI KARYA TUAN PUTRI RIMBA 

Duhai sahabatku...

Di Istana Rimba sekarang semuanya sedang berduka
Segerhana cuaca yang gelap gulita menunggu hujan turun
Ribut petir tidak henti-henti menyabar kiri dan kanan.

Sudah jutaan kali penghuni rimba pesan jangan Tuan Puteri
menyumbangkan karya pada mereka...mereka bukan hargai pun
malah satu kesalahan pula...membuat mereka sakit hati...
meluahkan dendam kesumat...

Kami si penghuni rimba ni...yang sentiasa menghargai
karya Tuan Puteri...sentiasa teruja dan ternanti karya tuan puteri
apa nak dihiraukan dengan mereka...biarpun kamu cumalah haiwan
tapi kami faham apa itu kasih sayang semurni hati...
sebab itu di akhirat nanti kami tidak diseksa di neraka....
manusia ni tak habis-habis....dengki.....dengki...dengki...
dengki khianat...Tuan Putri berkarya tak henti-henti pun nak sakit hati...apatah dia orang ni ...ada otak letak kat lutut apa....tak nak baca dan like sudahlah ini kutuk dan hina Tuan Puteri habis-habis...
macam nak bunuh karya Tuan Puteri....duhai manusia di luar sana sebelum kalian mahu bunuh karya Tuan Puteri kami...langkah mayat kami dulu....Tuan Puteri kami rela pertaruhkan air mata dan darahnya untuk berkarya...kalian senang-senang saja nak hapuskan karya Tuan Puteri kami...tidak...tidakkk..kami pastikan tak akan terjadi!!!!!

Tuan Puteri bangunlah tuan Puteri...janganlah seksa kami begini...
Kami jumpa tuan puteri dihanyut di lautan asid bergelora dan selamatkan tuan puteri...tuan puteri gembira dan ceria pelangi cinta bersama kami...tapi semenjak bercampur dengan mereka-mereka yang berhati busuk itu...tuan puteri koma semula...kejamnya mereka...madu yang diberi racun yang dibalas...tunggulah...

tunggulah pembalasan dari Tuhan kerana doa orang yang teraniaya tanpa hijab....

Tuan...Puteri...bangun....bangun.... syair ombak rindu...yang tuan puteri karangkan ...kami bacakan ye....

PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Jun 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA & GRUP MASYARAKAT ADAT MATARAM & DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
28 Jun 2012



SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
KAU HADIRKAN ILHAM UNTUK KUBERKARYA TANPA HAD-NYA
SESUNGGUH-NYA ENGKAU MAHA PEMURAH KEPADA SEMUA HAMBA-MU MAKA YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTRA YANG KUTULIS ILHAM DARI-MU TERUS MENGALIR WALAUPUN AKU SUDAH TIADA DI BUMI-MU INI TAPI KARYA SASTRAKU TERUS MENGALIR KE AKAUN AKHIRATKU DAN MENYATU KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI. ITULAH MATLAMAT AKU MENULIS KARENA MAHUKAN RAHMAT KASIH-MU TIKA DI DUNIA MAHU PUN DI AKHIRAT. DAN BERIKAN JUGA SAHAM AKHIRAT KEPADA YANG MEMBACA DAN MENDUKUNG SASTRAKU ILHAM DARI-MU. AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterimakasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
Petikan Grup Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara, Grup Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara) & Grup Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
11 RAMADAN 1436H
28 JUN 2015
·
Suttan Seghayo bersama Rubianto Tanoto dan 16 yang lain di Hotel Yusro Jombang.
Waktu terus berjalan meninggalkan kita,karena kita harus mempergunakan Waktu sebaik mungkin,
Sebagai Insan Hamba Alloh juga terus berjalan generasi ke Generasi,karena kita meninggal sesuatu yg baik dan bermanfaat untuk Generasi setelah kita,
Insert bersama Cucu tercinta "PADUKA DIRAJA AL MAWARDI DIPUNCAKNUR"
KARYA PUTRI RIMBA & PUTRA ARJUNA
26 Jun 2April 2012

Foto Martin Pangaribuan.
Martin Pangaribuan
Misteri atlantis..
KISAH NABI NUH &Teori Lemurian .. .
sjarah Sumeria purba & crita Plato Yg d dpt dri pendeta2 kuno mesir.. . .
Waktu akn mg'ungkp kn Rahasia.. . . .
AKU INGIN MENJADI SAHABAT TERBAIK UNTUKMU
Sahabat aku ingin menjadi sahabat yang terbaik untukmu tapi andainya engkau sepikan karyaku hampalah aku kerana duniaku sastera...maafkan aku andai aku undur diri kerana aku tak tega karyaku disepikan olehmu...
kerana minat bersasteralah aku hadir di dunia maya memunculkan diri sedangkan hakikatnya aku suka bersendirian dengan duniaku sendiri.
Sebelum berada di dunia maya sahabatku adalah bulan, bintang, laut, penghuni rimba...bilamana aku berkomunikasi dengan mereka walaupun mereka tak bersuara berada di langit tapi seakan mereka memahamiku...kami saling berkomunikasi dalam bahasa yang terlalu indah seakan aku bersahabat dengan penghuni Syurga berada di alam Syurga ...kami sama-sama memuji memujaNya betapa DIA Pencipta Alam Semesta Yang Maha Bijaksana . ALLAHU AKBAR terlalu indah komunikasi kami setiap saat setiap detik setiap hari. Tiada komunikasi yang membuatkan hati terluka terhampa dalam duka semuanya membuatkan hati sentiasa ceria seceria pelangi di malam hari.
Moga Allah SWT memberikan aku kekuatan untuk terus menerus menulis yang indah-indah yang ada nilaian di SisiNya itulah yang aku dambakan.
Kepada sahabat grup yang tak jemu like dan komentar karyaku jutaan terima kasih diucapkan moga Allah SWT sahaja yang dapat membalas kebaikanmu. Aamiin. Seandainya karyaku ada melukakan hatimu maafkan daku.
"SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI 1438H MAAF ZAHIR & BATIN
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada ,
Sahabat alam mayamu yang suka berpujangga indah,
Ratu Rimba Niagara,
29 Ramadan 1438H
24 Jun 2017


     
Ratu Rimba Niagara kemas kini gambar profil beliau.

Foto Rabeah Binti Mohd Ali.
     
     
     
     
     

SukaTunjukkan lagi reaksi
        Komen

CAHAYA HIDAYAH ILAHI
"Cukuplah Al-Quran Dan As-sunnah peganganku"
UNTUK MENDAPAT BALASAN SYURGA DARI ALLAH MESTI MENJADI HAMBA-NYA YANG BERIMAN DAN BERTAKWA. MOGA KITA TERGOLONG DI KALANGAN HAMBA-NYA YANG BERIMAN DAN BERTAKWA. AAMIIN.
Buen día amigos de SAH!
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad

Foto Sociedad Argentina de Horticultura.
       
       
       
       
      

SukaTunjukkan lagi reaksi
'PUISI-PUISIMU NILAINYA LEBIH BESAR DARI EMAS PERMATA', ASMIRA SUHADIS
SENYUM
BERSANGKA BAIK PADA ALLAH SWT SEJAK BERADA DALAM KANDUNGAN IBU LAGI
Norhamimal Ashraf Mngkin baby ni fikir dan berdoa.krn dia tau hidup di dunia teruk dr berada dlm perut.
Rabeah Binti Mohd Ali baby ini berdoa kerana dia selamat dilahirkan ke dunia agar dapat menjadi hamba Allah untuk menunaikan sumpah setianya ketika rohnya ditiupkan di usia tiga bulan didalam kandungan ibunya...Wallahualam.

Foto Husnul Khatimah.
Husnul KhatimahIkuti
Bayi baru lahir tangan mengangkat berdo'a.. ketik Subhanallah! Yg like n komen aamiin semoga dikasih anak soleh solehah aamiin..
#like n share..
#add/follow  Husnul Khatimah ya
YA ALLAH JIKA ADA PAHALA DI SETIAP PENULISANKU SAMPAIKANLAH PAHALA ITU KEPADA KEDUA ORANG TUAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

>>>>>>MARILAH JADI ORANG BIJAKSANA DALAM SETIAP TINDAKAN<<<<<<
Semoga bermanfaat ,,aamiin,
BANGUNLAH SATU DUNIA DI MANA SEMUA BANGSA HIDUP DALAM DAMAI DAN PERSAUDARAAN' BUNG KARNO
PETIKAN PAGE PRINCE ABDUL MALIK , WALL RATU RIMBA NIAGARA &
GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
14 REJAB 1436H
3 MEI 2015
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
14 REJAB 1436H
3 MEI 2015



Lagu: Adai-Adaina Laila Cinta Pengantin Diraja Ciptaan: Pg Hj Mohd Khairul Amilin bin Pg Hj Yahya Senikata: Hajah Aminah binti Haji Momin Susunan muzik: Pg H...
YOUTUBE.COM
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
22 JAMADIL'AKHIR 1436H
12 APRIL 2015



Now this is how you do a wedding, you guys. The Sultan of Brunei's youngest son, Prince Abdul Mal...
EONLINE.COM

SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                                             Komen
AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 4
                         
                                         
Ratu  Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.


  •                 
Ratu Rimba Niagara berkongsi Garudaku, Garudamu, Garudakita foto ke kumpulan: Sri Pemangku Adat
  • 1 min
    GARUDAKU, GARUDAMU,GARUDAKITA
    GARUDAKU
    GARUDAMU
    GARUDAKITA
    BIARPUN BERBEDA PENDAPAT
    CITA-CITA TETAP SAMA
    DISAMAKAN OLEH IKATAN
    JARINGAN LABA-LABA
    SALING BEKERJASAMA
    MENDUKUNGI CITA CITA ANAK BANGSA
    GENERASI DULU, KINI DAN AKAN DATANG
    DISATUKAN CITA-CITA DAN HASRAT MURNI
    MEMBINA JARINGAN LABA-LABA NAN INDAH
    PENUH STRATEGI DALAM KEINDAHAN
    KASIH SAYANG
    DIPADAMKAN SEGALA KEEGOAN
    SEKALIPUN PUNYA SEGALA
    BARULAH SEMPURNA JARINGAN
    LABA- LABA NAN INDAH
    BARULAH
    GARUDAKU
    GARUDAMU
    GARUDAKITA
    BISA TERBANG
    MENGGAPAI BINTANG
    DI LANGIT KE TUJUH
    INSYA-ALLAH AAMIIN
    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    26 JAMADILAWAL 1435H
    28 MARET 2014

    SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                                               

Ratu Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.

AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 3
                         
                                         
PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA KE-71 TAHUN

Foto Rashid Kocai.
Rashid Kocai
KHAS UNTUK SAHABAT SEBERANG
Selamat hari merdeka. Selamat mencipta mimpi dan membuka jalan bagi harapan-harapan. 📷)Terima kasih


Foto Dinda Astri.
                                                                    
14 JAMADIL'AKHIR 1436H
4 APRIL 2015

Foto Veterinaria.

SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                                                        Komen
Komen




Siti Hajar, Amnah Majid dan Saniah Masri menyukai siaran anda dalam Meja Ekspresi Puisi: "PERANCANGAN ALLAH YANG TERINDAH MOGA..."
pada 23hb Mac jam 4.02 pagi
Abe Lie Lie menyukai kiriman anda dalam 💓💞~BICARA HTI K€ HTI~💞💓.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 2.29 pagi
Aisha Jeanny menyukai kiriman anda dalam Sri Pemangku Adat.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 12.24 pagi
Amnah Majid menyukai kiriman anda dalam Meja Ekspresi Puisi.: "SAHABAT YANG SUDI LIKE DAN KOMENTAR..."
pada 23hb Mac jam 12.11 pagi
Bambang Ahmad telah menambah satu foto di Sahabat Setia Sehati Sejiwa pada hari Selasa: "Selamat malam".
pada 22hb Mac jam 11.09 ptg
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA. BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM MAAL HIJRAH 1438H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
Maharaja Kutai Mulawarman with Muhammad Isma Asri and 5 others.
September 30, 2015
Napasmu Menghembus di 5 Benua Mengukir untaian Kata Seribu Makna Kujulang Tinggi Rasa Terima Kasih Kepada Sang Ratu Rimba Niagara Yang Disanjung Sebagai Ibunda Pemilik Jiwa Yang Iklas Berjuang dengan Kasih Sayang Dan Cinta..........................................
Rusli Saleh lebat sungguh ceri di lembah
pulau pauh di tngah lautan
hebat sungguh Ratu Rimba Niagara
merantau jauh ke Kalimantan, ,(,salut,,dgn saudari)
Ratu Rimba Niagara Terima kasih sahabatku Rusli Saleh yang tak jemu memberi sokongan kepada hamba untuk terus bersastera.

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
5 Syawal  1438H
29 Jun 2017
        




1 comments:

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [4197] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 890 JUTA , wassalam.
DAN PESUGIHAN TUYUL

Post a Comment

 
;