Wednesday 28 June 2017

JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (256) SEIRING BERJALANNYA WAKTU


JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (256) SEIRING BERJALANNYA WAKTU

·

BIARKAN BUNGA-BUNGA SASTERAKU BERBICARA
"Di antara ribuan kuntuman bunga..
aku salah seorang itu yang betul-betul berada dihadapanmu..
berdoa agar engkau tersadar akan kehadiran aku…
agar terdetik walau sesaat akan kewujudan aku di dalam hati mu…
karena engkau hanya memandang kearah ribuan kuntuman bunga yang cantik dan mekar yang lain tanpa pernah engkau menyadari
kehadiran aku
karena siapalah aku diantara kuntuman bunga-bunga itu…
doa pada sujudku adalah ALLAH bukakan hati engkau untuk menyadari kewujudan aku dalam hidup engkau…"


Cintamu luar biasa ::..
Cintamu luar biasa…
Kau simpan rapi selama belasan tahun
Kau jaga baik-baik keindahannya
Meski saat itu cintamu tak berbalas
Cintamu luar biasa…
Tidak ada sedikitpun pengharapan yang berlebihan
Karena rasa itu terbelenggu ikatan suci...
Namun cinta itu tetap ada disudut hatimu
Kini…
Saat aku merasakan hampa
Kau sisipkan cintamu itu
Demi membuatku tersenyum
Cintamu tetap luar biasa….
sekalipun aku takkan mampu memilikinya
Aku tetap bisa merasakan keindahannya
Meski cinta itu tercurahkan hanya dalam sapa
Namun niat tulus cinta itu tetap akan terwujud
Cintamu akan tetap luar biasa….
Seiring berjalannya waktu
Aku merasa seolah jadi bagian dalam hidupmu
Meski aku bukan seseorang dalam hidupmu
Tapi bagiku…
Cintamu luar biasa
By Ismail Can.
YANG INDAH HANYA SEMENTARA
Yang indah hanya sementara.....
Yang abadi adalah kenangan....
Yang ikhlas hanya dari sanubari.
Tidak mudah mencari yang hilang, namun yg lebih sulit mempertahankan yang sudah ada.
Walaupun tergenggam bisa terlepas juga.
Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu suka, maka sukailah apa yg kamu miliki.
Jangan mencari yang sempurna tapi sempurnakanlah yg sudah ada.
Belajar menerima apa adanya dan berpikir positif.
Hidup bukan bagaimana menemukan orang yang tepat, tapi bagaimana menciptakan hubungan yang tepat.
By Ismail Can.

Pelengkap Hidupmu
Mungkin aku hanya setitik debu diantara pasir cintamu..
Mungkin aku hanyalah serpihan kertas di antara kanvas kehidupanmu..
Kehadiranku hanyalah setitik embun di antara hujan kerinduanmu..
Mungkin aku hanyalah sebentuk awan di langit diantara pelangi senjamu..
Mungkin aku hanyalah pipit kecil di antara merpati putihmu..
Senyunku hanyalah bias kebahagiaanmu..
...
Kehadiranku bukanlah yang terindah dalam hidupmu..
Aku pun bukan yang terpenting dalam hatimu..
Namun satu yang ku harapkan untuk hidupmu..
Hadirku menjadi pelengkap hidupmu..

By Ismail Can


Damaikan hatiku dengan ketentuan-Mu
Duhai rakan sastraku....
Biarpun tiada seorang pun yang like karya-karya ku ini aku tak kisah kerana aku menulis bukan untuk dipandang manusia
Duhai rakan sastraku...
jikalah apa yang kutulis ini datang dari Allah Azzawajallah
aku yakin para malaikat akan mendoakan dan mengaminkan
apa yang kutulis dan apa yang ada di langit dan di bumipun mendoakan apa yang kutulis kerana aku selalu memahami mereka yang suka Meng-Agungkan Penciptanya dan aku mahu jadi seperti mereka Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Duhai rakan sastraku...
aku tahu aku tak sesempurnamu dan kawan-kawanmu yang pandai berpuisi indah ..tapi adakah puisi-puisiku telah menyakitkan hatimu? Nyatakan bahagian mana yang kau sakit hati itu kalaulah kerana dia seorang hamba yang bergelar Adam yang menjadi pujaanmu dan kegilaan rindu dan cintamu..silakan teruskan...bercintalah dengannya...antara dia dengan aku hanyalah merupakan soal hati yang belum tentu pasti ...jika cintanya mati untukku gara-garamu ... aku tak kisah kerana bukan cinta manusia yang menjadi matlamatku...aku rela putus cinta daripada putus cinta dengan Allah Azzawajallah.
Aku pun sudah berdoa kepada Allah SWT jikalah dia hadirkan aku cinta Adam hadirlah yang boleh membawa aku ke Syurga-Mu Ya Allah dan sama-sama mahu mempersiapkan bekalan untuk dibawa pulang yang KAU terima Ya Allah ...jika tiada aku redha Ya Allah kerana Kaulah yang Maha Bijaksana Menguruskan hidup dan matiku...aku mahu pulang dalam sentiasa bersangka baik pada-Mu Ya Allah...
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
HAMBA YANG MAHU HIDUP DAN MATI DALAM REHDO-NYA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
"BERSAMA KITA MENEMPAH TIKET KE SYURGA-NYA AAMIIN,"
Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju Jalan Ke Syurga-Nya
SYAWAL DINANTI BERKUNJUNG LAGI
MAAF ZAHIR BATHIN ATAS KEKHILAFAN
MOGA PERSAHABATAN SEHARUM SETANGGI
SAMPAI SYURGA SENTIASA DIINGATAN
'Sahabat kau Anugerah-Nya yang terindah
seindah pelangi di malam hari
bersahabat denganmu seperti aku bersahabat berhatikan Syurga
saling memberi sokongan untuk menjadi kekasih-Nya
bersama kita menempah tiket ke Syurga-Nya
Insya-Allah Aamiin.'
Persahabatan nan indah bilamana ada gurauan sesama sahabat tidak akan ada sama sekali kata-kata yang mengguriskan hati semuanya menceriakan hati, jika ada gurauan yang melukakan hati dikuatiri sahabat kita terasa hati sehingga dibawa ke mati , jika tidak dimaafi dikuatiri dibawa hingga ke hari akhirat nanti . Allahu Akbar moga kita sesama sahabat dapat menjaga setiap tutur kata agar hati sahabat kita sentiasa tenang bersahabat dengan kita . Bersahabat dengannya seperti kita dikurniakan sahabat berhatikan Syurga. Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju Jalan Ke Syurga-Nya. Insya-Allah Aamiin.
"BERSAMA KITA MENEMPAH TIKET KE SYURGA-NYA AAMIIN
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
Sahabat Grupmu Yang Suka Bermadah Pujangga Seindah Syurga,
Ratu Rimba Niagara Nama Penaku Dalam Berkarya,
24 Zulkaedah 1437H
27 Ogos 2016.
"Akhir zaman...70 golongan tapi 1 ja yg diterima Allah...moga kita termasuk dalam golongan yg 1 itu...Aamiin"
"Ketika kamu berada di kubur akan datang 2 malaikat menanyakan kamu apakah amalan yang telah kamu lakukan, janganlah takut dan gentar dia adalah makhluk seperti kamu juga,"
"Persoalannya adakah kita sudah bersedia untuk bertemu dengan Allah swt bila tiba masanya kerana mati itu tiada seorang pun dapat mengelakkan daripada kematian.."
"Bilamana masuk ke alam akhirat harta benda dan anak pinak sudah tiada berguna lagi,"
"Hidup cumalah mimpi mati itulah realiti samada mendapat nikmat Syurga atau balasan seksaan neraka, kita sendiri yang membuat pilihan,"
"Kehidupan di dunia adalah bayangan di hari akhirat,"
MOGA KITA MENJADI PENGHUNI SYURGA-NYA YANG ADA DI BUMI AAMIIN
INDAH-NYA ALLAH INDAH-NYA SYURGA
OH! MARIA MARGANI
Maria...
Membaca setiap baris bicaramu
Hatiku pasti jadi sayu syahdu jatuh kasih
Mahu kukucup tanganmu
Agar sudi menjadi rakan alam mayaku
Biar kita jadikan laman taman fb kita
Seperti taman-taman penghuni Syurga
Bercanda bergurau senda sambil
Berkejar-kejaran di kali Syurga
Tiada rasa penat
Kita duduk berbual di pohonan Syurga
Yang rendang ditiup angin sepoi-sepoi bahasa
Syurga..SUBHANALLAH...bahagia di kala itu kita dapat berbual mengenai persahabatan kita tika di dunia dulu...sambil bercerita kita memerhatikan permandangan Taman Syurga
yang indah-Nya tak terjangkau oleh pemikiran kita untuk nak laafazkan melainkan SUBHANALLAH! Rezeki yang Allah beri tak putus-putus kita perolehi. Kita tak perlu susah payah lagi semuanya ada dalam sekelip mata sahaja. tika di dunia dulu umur kita berbeza..di Syurga umur kita sebaya sentiasa cantik dan muda. Setiap kali kita bertemu kau pasti melihatku bertambah cantik dan kau juga bertambah cantik. Segala kenikmatan dunia ada di Syurga. Dan nikmat segala nikmat apabila kita dapat melihat wajah Kekasih kita Allah Azzawajallah SUBHANALLAH! INDAH-NYA ALLAH INDAH-NYA SYURGA!
Moga Allah kurniakan kita Syurga-Nya
Untuk mendapat Cinta-Nya dan Syurga-Nya
Kita pasti diuji tanda DIA cintakan kita
Moga kita tabah dan sabar menghadapi
Ujian-Nya itu tanda kita membalas Cinta-Nya
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
PUTRI RIMBA NIAGARA
15 Ramadan 2012
4 Ogos 1413H
Maria Margani Temanku.. Putri Rimba Niagara..Tiada kata secantik bahasa nak ku ucapkan selain terima kasehku atas warkahmu yang mencuit hatiku..tiap patah perkataan menyentuh sanubariku.. tidak dapat ku balas dengan segala keindahan bicara..hanya hati berkata semuga Allah perkenankan doa kita, agar kita kan jadi teman yang paling akrab walau cuma di alam maya.. Amin3x,
MOGA KITA SERING BERTEMU DI SINI
Aamin Aamin Aamin
Duhai Maria kusayang
Kuingin sekali menjadi sahabatmu
Tapi ku takut dengan bayang-bayangku sendiri
KU amat takut kehilangan mu
Kerana sebelum ini rakan-rakan yang kucintai
Dan kukasihi banyak yang telah kulepaskan
Berlalu pergi...
Bukan aku tak mahu setia
Tapi demi kebahagiaan semua
Kulepaskan kasih demi-Nya
Biar hatiku yang terluka
Biar hatiku remuk redam
Asalkan rakan yang kulepaskan itu bahagia
Kerana setiap rakan-rakan fbku
Mula suka hendak berkawan denganku
Tapi lama-lama jadi tak suka denganku
Dia diam...aku diam
Dia sepi aku sepi...
Awalnya sayang terus hilang ditelan ombak rindu..
Biarpun sudah ditelan ombak rindu
Bayang-bayang bekas rakan-rakan fbku sentiasa ada di hatiku sebab sekali aku berjabat tangan walaupun sekadar di alam maya akan abadi selamanya. Biarpun cuma bayangan
Biarpun tak pernah ketemu di alam realiti namun hati ini masih mahu berkawan dan berharap akan menjadi sahabatnya di Syurga nanti. Aamiin.
Mungkin ini adalah dugaan bagiku
Maria....kerana ku tak mahu kehilangan kasihmu
Harap kau sudi memahami keadaan sengsara jiwaku dan sudi memaafkan aku bila mana aku ada menguriskan hatimu...kerana biarpun di sini kita berkenalan...aku tak kehilangan kasihmu...
moga Allah selalu ketemukan kita di sini...
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
'KU SAYANG KAMU DEMI-NYA'
PUTRI RIMBA NIAGARA
4 Ogos 2012
15 Ramadan 1413H
Maria Margani http://youtu.be/WdNSM0bIS28 khas buatmu temanku PUTRI RIMBA Dengarkan lah...
Fauziah Latiff : Sahabat (HQ Audio)
www.youtube.com
Fauziah Latiff : Sahabat (HQ Audio)
Putri Rimba Niagara Maria...kusayang kamu
Biarpun ku tinggal di rimba jauh dari hiruk pikuk kota
Kau masih sudi berkawan denganku...
Terima kasih maria...
Terharu aku...Terujaku pada keluhuruan hatimu
Moga Allah SWT membalas kebaikanmu padaku. Aamiin.
Maria Margani Putri Rimba Niagara..
Aku hanya insan biasa sejenismu..
punya hati walau sering terluka..
punya perasaan walau sering terguris..
punya senyuman walau terkadang hambar..
namun ku tak punya kekuatan..
aku sering tergoda kata manis..
aku sering terpedaya olih kata cinta..
aku tiada berdaya menolak asmara...
terima kasehku andai ada kesudianmu..
menjadikan aku sahabatmu..temanmu..
harapanku agar tiada sengketa antara kita..
kerana bagiku didunia ini ku tak punya sapa..
melainkan teman2ku dialam maya mahupun nyata..
Semuga persahabatan ini kan berkekalan...
hingga akhir nanti.. biarlah kau dan aku maseh bersahabat,
Amin Ya Rabbal Alamin...
aku tak pandai berbicara sepertimu..
bahasaku mungkin tak seindah bahasamu...
andai mengguris hatimu..maafkan aku sahabatku... 
Putri Rimba Niagara Duhai maria...
Aku tak terdaya menolak kata cinta dan asmaramu
hehehe kerana kata asmaramu tidak memperdayakan aku untuk jatuh cinta padamu tapi membuatkan aku percaya kaulah sebaik teman yang sudi susah senang bersamaku yang sentiasa sudi membalut lukaku dengan benang cintamu dan sentiasa sudi menyapu air mataku di kala aku menangis pilu dan sudi menyokong dunia sastera yang kudambakan seperti sikunta si kunte rakan baikku yang telah mati ditelan ombak rindu demi membahagiakan aku mereka rela pertaruhkan nyawa untukku. Semenjak ketiadaan mereka yang selalu menghiburkan aku di kala duka ...aku menjadi seorang pemurung dalam derita sepi yang mencengkam jiwa...aku amat sengsara Maria...jika kau sudi mengambil tempat si kunta si kunte ku Insya-Allah kita boleh teruskan persahabatan ini..sudi ke dikau Maria...kerana yang kudambakan kawan-kawan seperti si Kunta si Kunte...maafkan aku jika kataku ini ada yang membuat hatimu terguris...
Maria Margani Terima kaseh sahabatku Putri Rimba Niagara..
Semuga persahabatan antara kita kan berpanjangan...
KAMI PENGHUNI RIMBA SENTIASA MENGHARGAI KARYA TUAN PUTRI
Duhai sahabatku...
Di istana Rimba sekarang semuanya sedang berduka
Segerhana cuaca yang gelap gulita menunggu hujan turun
Ribut petir tidak henti-henti menyabar kiri dan kanan.
Sudah jutaan kali penghuni rimba pesan jangan Tuan Puteri
menyumbangkan karya pada mereka...mereka bukan hargai pun
malah satu kesalahan pula...membuat mereka sakit hati...
meluahkan dendam kesumat...
Kami si penghuni rimba ni...yang sentiasa menghargai
karya Tuan Puteri...sentiasa teruja dan ternanti karya tuan puteri
apa nak dihiraukan dengan mereka...biarpun kami cumalah haiwan
tapi kami faham apa itu kasih sayang semurni hati...
sebab itu di akhirat nanti kami tidak diseksa di neraka....
manusia ni tak habis-habis....dengki.....dengki...dengki...
dengki khianat...Tuan Putri berkarya tak henti-henti pun nak sakit hati...apatah dia orang ni ...ada otak letak kat lutut apa....tak nak baca dan like sudahlah ini kutuk dan hina Tuan Puteri habis-habis...
macam nak bunuh karya Tuan Puteri....duhai manusia di luar sana sebelum kalian mahu bunuh karya Tuan Puteri kami...langkah mayat kami dulu....Tuan Puteri kami rela pertaruhkan air mata dan darahnya untuk berkarya...kalian senang-senang saja nak hapuskan karya Tuan Puteri kami...tidak...tidak..kami pastikan tak akan terjadi!!!!!
Tuan Puteri bangunlah tuan Puteri...janganlah seksa kami begini...
Kami jumpa tuan puteri dihanyut di lautan asid bergelora dan selamatkan tuan puteri...tuan puteri gembira dan ceria pelangi cinta bersama kami...tapi semenjak bercampur dengan mereka-mereka yang berhati busuk itu...tuan puteri koma semula...kejamnya mereka...madu yang diberi racun yang dibalas...tunggulah...tunggulah pembalasan dari Tuhan kerana doa orang yang teraniaya tanpa hijab....
Tuan...Puteri...bangun....bangun.... syair ombak rindu...yang tuan puteri karangkan ...kami bacakan ye....
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Jun 2012
ALAM TEMAN KARIBKU BERPUISI
Sejak kecil aku minat sastera
Suka tengok bulan
Aku berkata-kata dengan bulan
Suka tengok bintang
Suka tengok taburan bintang yang bergemelapan
Suka tengok laut
Rasa sayu sangat
Tapi bila setiap kali mendung datang
Aku pasti sedih
Tak tahu kenapa?
Tapi nak buat macam mana
Tuhan sudah takdirkan mendung
Pada langit
Tapi aku percaya langit sentiasa redha
Apa saja yang ditentukan oleh Penciptannya
Aku bersyukur kerana bahasa alam
Membuatkan aku boleh berbahasa indah-indah
Walaupun tak seindah penyair ternama...
Terima kasih bulan bintang laut awan dan apa
Saja yang diciptakan Tuhanku
Bersyukur kerana kalian sudi berkawan
Denganku walaupun tanpa suara kalian
Tapi indahnya ciptaaan kalian
Membuatkan suara-suara kalian
Terdengar jelas di kalbuku
Aku teruja untuk terus
Mengakui betapa Bijaksana-Nya
Pencipta yang mencipta kalian
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Indah...indah...indah...sesungguhnya indah
Mendamaikan jiwa seniku agar terus menarikan
Pena membaitkan puisi-puisi indah betapa
Indahnya kejadian kalian dan betapa
Kebijaksanaan Allah Azzawajallah
Tiada tandingan-Nya
ALLAHU AKBAR
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Jun 2012
MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
23 ZULKAEDAH 1437H


KARYA PUTRI RIMBA & PUTRA ARJUNA
26 Jun 2April 2012
Martin Pangaribuan
Misteri atlantis..
KISAH NABI NUH &Teori Lemurian .. .
sjarah Sumeria purba & crita Plato Yg d dpt dri pendeta2 kuno mesir.. . .
Waktu akn mg'ungkp kn Rahasia.. . . .
AKU INGIN MENJADI SAHABAT TERBAIK UNTUKMU
Sahabat aku ingin menjadi sahabat yang terbaik untukmu tapi andainya engkau sepikan karyaku hampalah aku kerana duniaku sastera...maafkan aku andai aku undur diri kerana aku tak tega karyaku disepikan olehmu...
kerana minat bersasteralah aku hadir di dunia maya memunculkan diri sedangkan hakikatnya aku suka bersendirian dengan duniaku sendiri.
Sebelum berada di dunia maya sahabatku adalah bulan, bintang, laut, penghuni rimba...bilamana aku berkomunikasi dengan mereka walaupun mereka tak bersuara berada di langit tapi seakan mereka memahamiku...kami saling berkomunikasi dalam bahasa yang terlalu indah seakan aku bersahabat dengan penghuni Syurga berada di alam Syurga ...kami sama-sama memuji memujaNya betapa DIA Pencipta Alam Semesta Yang Maha Bijaksana . ALLAHU AKBAR terlalu indah komunikasi kami setiap saat setiap detik setiap hari. Tiada komunikasi yang membuatkan hati terluka terhampa dalam duka semuanya membuatkan hati sentiasa ceria seceria pelangi di malam hari.
Moga Allah SWT memberikan aku kekuatan untuk terus menerus menulis yang indah-indah yang ada nilaian di SisiNya itulah yang aku dambakan.
Kepada sahabat grup yang tak jemu like dan komentar karyaku jutaan terima kasih diucapkan moga Allah SWT sahaja yang dapat membalas kebaikanmu. Aamiin. Seandainya karyaku ada melukakan hatimu maafkan daku.
"SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI 1438H MAAF ZAHIR & BATIN
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada ,
Sahabat alam mayamu yang suka berpujangga indah,
Ratu Rimba Niagara,
29 Ramadan 1438H
24 Jun 2017


     
Ratu Rimba Niagara kemas kini gambar profil beliau.
     
     
     
     
     

SukaTunjukkan lagi reaksi
      Komen

CAHAYA HIDAYAH ILAHI
"Cukuplah Al-Quran Dan As-sunnah peganganku"
UNTUK MENDAPAT BALASAN SYURGA DARI ALLAH MESTI MENJADI HAMBA-NYA YANG BERIMAN DAN BERTAKWA. MOGA KITA TERGOLONG DI KALANGAN HAMBA-NYA YANG BERIMAN DAN BERTAKWA. AAMIIN.
Buen día amigos de SAH!
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
       
       
       
       
      

SukaTunjukkan lagi reaksi
'PUISI-PUISIMU NILAINYA LEBIH BESAR DARI EMAS PERMATA', ASMIRA SUHADIS
SENYUM
BERSANGKA BAIK PADA ALLAH SWT SEJAK BERADA DALAM KANDUNGAN IBU LAGI
Norhamimal Ashraf Mngkin baby ni fikir dan berdoa.krn dia tau hidup di dunia teruk dr berada dlm perut.
Rabeah Binti Mohd Ali baby ini berdoa kerana dia selamat dilahirkan ke dunia agar dapat menjadi hamba Allah untuk menunaikan sumpah setianya ketika rohnya ditiupkan di usia tiga bulan didalam kandungan ibunya...Wallahualam.
Husnul KhatimahIkuti
Bayi baru lahir tangan mengangkat berdo'a.. ketik Subhanallah! Yg like n komen aamiin semoga dikasih anak soleh solehah aamiin..
#like n share..
#add/follow  Husnul Khatimah ya
YA ALLAH JIKA ADA PAHALA DI SETIAP PENULISANKU SAMPAIKANLAH PAHALA ITU KEPADA KEDUA ORANG TUAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

>>>>>>MARILAH JADI ORANG BIJAKSANA DALAM SETIAP TINDAKAN<<<<<<
Semoga bermanfaat ,,aamiin,
BANGUNLAH SATU DUNIA DI MANA SEMUA BANGSA HIDUP DALAM DAMAI DAN PERSAUDARAAN' BUNG KARNO
PETIKAN PAGE PRINCE ABDUL MALIK , WALL RATU RIMBA NIAGARA &
GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
14 REJAB 1436H
3 MEI 2015
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
14 REJAB 1436H
3 MEI 2015



Lagu: Adai-Adaina Laila Cinta Pengantin Diraja Ciptaan: Pg Hj Mohd Khairul Amilin bin Pg Hj Yahya Senikata: Hajah Aminah binti Haji Momin Susunan muzik: Pg H...
YOUTUBE.COM
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
22 JAMADIL'AKHIR 1436H
12 APRIL 2015



Now this is how you do a wedding, you guys. The Sultan of Brunei's youngest son, Prince Abdul Mal...
EONLINE.COM

SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                                           Komen
AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 4
                         
                                         
Ratu  Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.


  •               
Ratu Rimba Niagara berkongsi Garudaku, Garudamu, Garudakita foto ke kumpulan: Sri Pemangku Adat
  • 1 min
    GARUDAKU, GARUDAMU,GARUDAKITA
    GARUDAKU
    GARUDAMU
    GARUDAKITA
    BIARPUN BERBEDA PENDAPAT
    CITA-CITA TETAP SAMA
    DISAMAKAN OLEH IKATAN
    JARINGAN LABA-LABA
    SALING BEKERJASAMA
    MENDUKUNGI CITA CITA ANAK BANGSA
    GENERASI DULU, KINI DAN AKAN DATANG
    DISATUKAN CITA-CITA DAN HASRAT MURNI
    MEMBINA JARINGAN LABA-LABA NAN INDAH
    PENUH STRATEGI DALAM KEINDAHAN
    KASIH SAYANG
    DIPADAMKAN SEGALA KEEGOAN
    SEKALIPUN PUNYA SEGALA
    BARULAH SEMPURNA JARINGAN
    LABA- LABA NAN INDAH
    BARULAH
    GARUDAKU
    GARUDAMU
    GARUDAKITA
    BISA TERBANG
    MENGGAPAI BINTANG
    DI LANGIT KE TUJUH
    INSYA-ALLAH AAMIIN
    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    26 JAMADILAWAL 1435H
    28 MARET 2014

    SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                                             

Ratu Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.

AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 3
                         
                                         
PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA KE-71 TAHUN

Foto Rashid Kocai.
Rashid Kocai
KHAS UNTUK SAHABAT SEBERANG
Selamat hari merdeka. Selamat mencipta mimpi dan membuka jalan bagi harapan-harapan. 📷)Terima kasih


Foto Dinda Astri.
                                                                    
14 JAMADIL'AKHIR 1436H
4 APRIL 2015

Foto Veterinaria.

SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                                                      Komen
Komen



Siti Hajar, Amnah Majid dan Saniah Masri menyukai siaran anda dalam Meja Ekspresi Puisi: "PERANCANGAN ALLAH YANG TERINDAH MOGA..."
pada 23hb Mac jam 4.02 pagi
Abe Lie Lie menyukai kiriman anda dalam 💓💞~BICARA HTI K€ HTI~💞💓.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 2.29 pagi
Aisha Jeanny menyukai kiriman anda dalam Sri Pemangku Adat.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 12.24 pagi
Amnah Majid menyukai kiriman anda dalam Meja Ekspresi Puisi.: "SAHABAT YANG SUDI LIKE DAN KOMENTAR..."
pada 23hb Mac jam 12.11 pagi
Bambang Ahmad telah menambah satu foto di Sahabat Setia Sehati Sejiwa pada hari Selasa: "Selamat malam".
pada 22hb Mac jam 11.09 ptg
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA. BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM MAAL HIJRAH 1438H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
Maharaja Kutai Mulawarman with Muhammad Isma Asri and 5 others.
September 30, 2015
Napasmu Menghembus di 5 Benua Mengukir untaian Kata Seribu Makna Kujulang Tinggi Rasa Terima Kasih Kepada Sang Ratu Rimba Niagara Yang Disanjung Sebagai Ibunda Pemilik Jiwa Yang Iklas Berjuang dengan Kasih Sayang Dan Cinta..........................................
Rusli Saleh lebat sungguh ceri di lembah
pulau pauh di tngah lautan
hebat sungguh Ratu Rimba Niagara
merantau jauh ke Kalimantan, ,(,salut,,dgn saudari)
Ratu Rimba Niagara Terima kasih sahabatku Rusli Saleh yang tak jemu memberi sokongan kepada hamba untuk terus bersastera.

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
4 Syawal  1438H
28 Jun 2017
      

0 comments:

Post a Comment

 
;