Monday 23 July 2018

BUDI DISEMAI BAKTI DITUAI (294) MENANG UNTUK RAKYAT



BUDI DISEMAI BAKTI DITUAI (294) MENANG UNTUK RAKYAT

3 tahun yang lepas
AKU MENULIS KERANA-MU ALLAH
Your Notifications
Melhaini Marhani, Ah Chen and Akhdan Atok like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MINATKU MENULIS RAKAN ALAMMAYAKU ADALAH...".
...Teruskan Membaca
3 tahun yang lepas

 berkongsi foto.
KDYMM SULTAN KELANTAN BERJIWA RAKYAT
Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan's photo.
Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan...
Teruskan Membaca
Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan
Majlis hari raya kerajaan negeri bersama Tuanku Sultan....cantik selipar raya Tuanku
3 tahun yang lepas
Moga kau, aku dan semua yang mengaku Islam tidak tergolong di kalangan orang yang meremehkan kebaikan dan sentiasa peka dengan kebaikan walaupun sebesar zarah di mana di akhirat nanti kebaikan yang sebesar zarah begitu bernilai sehingga boleh menyelematkan daripada seksaan api neraka . Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
drtuah
"Semua kesalahan di sini akan ditanggung oleh diri sendiri tanpa sesiapa di sisi 'di sana' nanti."
Oleh itu apa salahnya sentiasa memerhati diri sendiri.
6 tahun yang lepas
Rosnizan Teh sedang bersama Masna Daali dan 9 yang lain.

ku alihkan pandangan ke taman
hanya bunga
yang kering kelayuan........
SEPI ITU PENAWARMU
Tuhan maafkan aku
Terlalu banyak dosaku pada teman-teman alam mayaku
Teman-temanku maafkan aku
Bukan sengaja aku mahu berpisah dengan kalian
Yang terus menyepikan mu sebagai rakan fbmu
Tapi percayalah kita tetap bersahabat
Teman-teman yang ada sebagai fbku
Cuma boleh dibilang dengan jari
Terlalu sidikit terlalu terhad
Mereka yang seperti si kunta si kunte saja
Yang di ambil sebagai teman fb
Bukan aku kata
Kau tak seperti kunta kunte
Dari awal matlamat aku ber fb mahukan
Mereka yang 100% menyokong dunia sasteraku
Dan saling berbagi ilmu dan berkominukasi
Mereka yang menyepikan dan tersus menyepi
Hingga berbulan-bulan lamanya
Aku nggak bisa menunggunya
Kerana aku terdera rindukannya...
Kerana sepi itu penawarmu
Dan sepi itu deritaku
Makanya aku undurkan diri dari menjadi rakan fbmu
Harap sudi maafkan aku ye...duhai semua bekas-bekas rakan fbku
Percayalah kita tetap bersahabat ukhuwah kasih
Antara kau dan aku
Selamanya abadi
Dalam lubuk hati di bawa hingga ke mati
Insya-Allah Aamiin.
KARYA : PUTRI RIMBA NIAGARA
23 JUlai 2012
Komen
Norhaza Manda Conai Subhanallah semuga kita sahabat sejati Ratu Rimba bukan jadi kunta.kunte.cerita lama
Uruskan
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan2thn
Ratu Rimba Niagara Kunta kunte cerita alam fantasi yang menjadi sumber inspirasiku berkarya...sokongannya tak pernah layu di hatiku walaupun mereka sudah mati ditelan ombak rindu...masih terngiang-ngiang kata-katanya...alam fantasi alam ghaib mereka yang tertentu saja yang faham. Jadi aku percaya akan hadirnya pejuang sasteraku kirimanNya walaupun tidak semasa kuhidup setelah kumati pejuang sasteraku akan memperjuangkan sasteraku walaupun nyawa jadi taruhan. Insya-Allah Aamiin.
Makanya sahabatku manda kunta kunte bukan cerita lama tetap baru cerita lama yang melangkaui zaman walaupun zaman berubah namun dengan izinNya jua diterima setiap zaman. 

Andai teman fbku yang ada sekarang terpisah jua kita akhirnya harap sudi memaafkan daku bukan merajuk hati tapi kunta kunte cerita lama yang dikatakan tidak sedikitpun ada di hatimu yang sepi dan kaku dalam bicara bisu hanya kalian sendiri yang faham sendiri kenapa aku begini dan kalian begini padaku.

Kita hidup atas pilihan sendiri
kerana sepimu pilihanmu
sepi itu juga membuatkan kita terpisah jua di alammya
kerana kita tak sehaluan dalam memperjuangkan sasterakuduniaku tapi kalian tetap saudara seislamku sampai bila-bila...yang penting jangan ada luka dihtimu di hatiku
berterus terang semasa hidup adalah lebih baik daripada mendiamkan diri sampai mati kerana apa yang tersirat di hati akan dipersoalkan di akhirat nanti...
moga selepas luahan ini kita kosong-kosong...tiada menanggung beban rasa bersalah sepanjang hayat...


OMBAK RINDU TIDAK ADA TSUNAMI
YANG ADA MENGUNDANG RINDU DAN KASIH KERANA-NYA
YANG ADA BERTEMU DAN BERPISAH KERANA-NYA
YANG ADA UKHUWAH KASIH KERANA-NYA
Asalkan ombak rindu tidak menjadi tsunami sudahlah... moga dijauhkan dari segala iri hati dan hasad dengki sesama...adatlah manusia mulanya menjadi murni akhirnya luka melukakan....kerana soal hati hanya DIA yang mengerti...berkatalah dari hati yang ikhlas pasti menenangkan hati yang mendengarnya....apapun ombak rindu pencetus inspirasiku berkarya agar terus rindu....rindu...serindunya pada ikatan suci keranaNya.
March 20 at 7:07am · Like
Tak salah ramai sahabat malah mengundang rahmatNya Insya-Allah asalkan ada hati nan ikhlas...ada taman bunga-bunga cinta keranaNya.
March 20 at 7:09am · Like
Jika seseorang itu memuji wanita itu cantik sebenarnya dia sedang memuji Allah SWT kerana wanita itu adalah Ciptaan Allah SWT dan termasuk juga kamu dan termasuk semua yang ada di langit dan di bumi....cumanya wanita itu jangan membangga diri dan menghina yang tak cantik kerana dia harus tahu cantik itu cumalah tempelan kulit ditarik kulit cuma yang ada tengkorak ...boleh kau bayangkan bagaimana rupa tengkorak? justeru jangan berbangga apa yang ada syukurlah apa yang diKurniakanNya.
March 20 at 7:12am · Like
PASTI KAU MERINDUINYA SELALU
Mereka bilang...
Apakah ahli group ombak rindu ini semuanya jiwang-jiwang belaka?
Kujawab iya...
Takkanlah dah berkeluarga masih lagi jiwang-jiwang ye?
Selagi namanya manusia takkan lari dari jiwang-jiwang
Mereka ketandusan kasih ke? Justru mereka sepi?
Habis kasih mu dah sempurna ke? Dan hidupmu tak pernah sepi ke?
Detik...hatiku mereka yang jiwang-jiwang ni ...fikiran mereka mesti menerawang...
Maksud kau?
Menerawang di dunia fantasi bukan realiti
Ah! Kau apa tahu bahasa kalbu bahasa jiwa bahasa hati...
Yang kau tahu cakap buat orang sakit hati bawa ke mati...malangnya nasib diri...
Kenapa kau cakap aku macam tu apa maksudmu,....
Mana satu kau nak pilih bahasa menempa dosa atau bahasa mengundang hidayahNya
Pastilah bahasa mengundang hidayahNya
Jusetru jadilah ahli group Ombak Rindu...pasti kau merinduNya selalu.
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Putri Rimba Niagara
18 Mac 2012
March 20 at 7:15am · Like
Terima kasih sahabatku...kau antara sahabatku ...nun jauh di sana menyokong dan meniup bara api perjuanganku ...moga kita bisa ketemu di alam realiti untuk saling mengeratkan kasih sayang ukhuwah di antara kita ...tiadalah aku melemparkan senyuman di ombak rindu senja...
March 20 at 7:16am · Like
Semua hambaNya mendambakan redha Allah SWT di masa hidup dan mati. Aamin.
March 20 at 7:18am · Like
Semuanya sudah dalam pengetahuan Allah SWT sudah tercatat di Lauhmahfuz Aamin
March 20 at 7:19am · Like
SETEGA ITU CINTAKU KAU PERSIAKAN!
Setega itu kau bilang cintaku membunuhmu
Setega itu kau bilang kebalnya hatiku
Setega itu kau bilang kau tak sempurna
Setega itu kau bilang aku menyakitkan hatimu
Tapi kau lupa akan janjimu padaku
Bersumpah akan setia denganku
Takkan melupakan aku
Takkan memutuskan cinta
Dalam senyap kau yang sengaja
Memutuskan kasih dan cinta
Yang telah kita bina
Atas dasar keluhuran cinta sejati
Kau sepi tanpa berita
Kau menghilang entah ke mana
Aku yang menanggung rindu
Aku yang terdera rindu
Di ombak rindu aku melepaskan rinduku padamu
Pada ombak rindu kulaungkan namamu
Tapi launganku tak kau balas
Laungan itu bergema balik padaku
Aku tersenyum sambil mengesat air mataku
Seakan balikkan laungan rinduku itu adalah
Jawapan rindumu untukku...
Aku berlari-lari di gigi pantai
Sambil bermain air laut yang mula pasang
Rupanya dari pagi ke petang
Aku menunggumu di pantai
Yang sepi tapi bergema dengan laungan
Ombak rindu...
Hanya ombak rindu yang mengerti
Perasaan cintaku padamu....
Adakah pengorbanan cintaku ini
Kau anggap aku menzalimi cintamu?
Bukalah matamu
Bukalah hatimu
Jika kau tahu menilai cinta suciku
Tak setega itu kau bilang aku membunuh cintamu
Kerna menantimu satu penyeksaan
Merinduimu satu penderaan jiwa
Mencintaimu memakan diriku
Makanya aku lepaskan sengsara cintaku ini
Di ombak rindu...
Moga aku tidak ternanti-nanti lagi
Cintamu nan palsu...
Maafkan aku duhai
Kekasih yang telah melukakan hatiku
Bagaikan ombak menghempas pantai!
Karya Putri Rimba Niagara
17 Mac 2012
March 20 at 7:24am ·
Putri Rimba Niagara shared her own photo.
SETEGA ITU CINTAKU KAU PERSIAKAN!
Like · · Share · Friday at 6:29pm ·
Datuk Jem likes this.
CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI
Kasih yang terkasih
Aku tak tahu bagaimana hendak kuluah hatiku ini
Sejujurnya kukatakan aku amat-amat mengasihimu
Biarpun kutahu terlalu amat payah untuk kau membalas kasihku
Mungkin kau masih tercari-cari cinta yang sebenar siapakah yang layak
Bertahta di hatimu ...dan begitu lama aku menanti jawapanmu itu
Ombak rindulah yang menyaksikan penantian yang amat menyeksakan!
Aku cemburu pada pantai
Aku cemburu pada ombak
Biarpun ombak mendera pantai
Tapi pantai masih setia pada ombak
Pantai bilang....
Duhai ombak....
Seksalah aku semahumu! Kalau itu boleh membahagiakan mu...
Percayalah aku tetap setia padamu....
Selagi kau mendera aku
Selagiku itulah kau heret rinduku bersamamu
Dan aku terharu apabila mendengar deruanmu ombak
Aku tahu kau membalas cintaku
Kalau tak masakan kau membawa rinduku sekali bersamamu...
Biarpun kita terpisah alam
Namun deruan rindumu rinduku
Tak akan terpisah selamanya
Tahulah aku yang kau kasih dan sayangkan aku
Makanya terimalah senyumanku untukmu duhai ombak yang kucinta..
Justeru duhai kasih
Berjanjilah padaku yang kau akan cintai aku
Seperti setianya ombak pada pantai...
Ke mana kau pergi bawalah rindku bersamamu
Biarpun aku sudah tiada di dunia ini...
Kenang daku dalam doamu.
Karya Rha NS
17 Mac 2012
March 20 at 7:28am · Like
MENTARI KAMI MAHU MENJADI SEPERTIMU!
Selamat pagi sang mentari,
Pagi ini kau menjelmakan dirimu dengan senyuman manismu...
Aku amat suka banget senyuman mu itu sang mentari
Sinar mu yang indah itu bikin air laut di ombak rindu ini berkilauan
Sesiapa memandang pasti menyilau mata tapi masih mahu memandang kilauanmu...
Bersinarlah kau...bersinarlah kau sang mentari untuk kami
Kami sentiasa bersyukur padaNya kerana mengurniakan kamu untuk kami tanpamu pasti kami dalam kegelapan dan tak bererti hidup kami
Kau menerangi sinarmu untuk kami tapi dirimu terbakar sendiri tak kau kisahkan malah kau masih bisa tersenyum...
Malunya kami dibandingkan denganmu yang patuh perintah PenciptaMu tanpa sesaat pun lalai dengan tanggungjawabmu untuk menerangi kami...
Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
Moga kami dapat jadi sepertimu yang taatkan perintah Pencipta kami dan Penciptamu juga.
Aamin Ya Rabbal A'Lamin.
Karya Putri Niagara
29 Mac 2012
March 20 at 9:32am · Like
Kasihmu tak kan ku timbang-timbang lagi malah terus terpatri di kalbuku cumanya satu kupinta harap dapat hargai kasihku jika kau sudi terima dengan seikhlas hatimu...
Laksamana Mas likes this.
Laksamana Mas apa kabar mu di sana,
Napa lama tak dengar berita;
Kegagahanmu dikagumi anak bangsa,
Moga kau terus gagah perkasa di persada dunia.
Pabila gugusan cinta mawar putih ada di hatimu makanya rinduku dan rindumu terpatri hingga ke Syurgawi. Aamin.
Pabila impian jadi kenyataan kamulah wiranya kerana kamu adalah guruku yang memberi semangat keberanian itu!!!
March 20 at 9:37am · Like
NAMASTEE DI HATI INI
Engkau kah itu Raja Namastee
Biarpun kau anggap dirimu abdi
Aku tetap hormatkan mu....
Kerana sifat hormatmu padaku
Biarpun aku bukan minta dihormati
Tapi engkau masih mengiakan mahu aku dihormati
Aku tak tahu kenapa kau begitu mahu aku dihormati
Sedangkan mereka tidak pernah ada rasa hormat denganku
Aku pun bukan gila sanjungan
Bukan gila glamor
Bukan gila nama
Bukan gila kuasa
Bukan gila harta
Semuanya bukan
Cuma yang aku mahukan terima aku dan karya aku apa adanya
Barulah aku boleh terima mereka terlebih adanya
Justeru pada rakan fbku yang bisu dan sepi
Maafkan kerna terpaksa hanyutkan namamu di ombak sepi
Namun kalian tetap ku , "NAMASTEE" di hati ini...
Karya Putri Rimba Niagara
17 Mac 2012
March 20 at 9:39am · Like
HAMBA
Aku berkawan bukan kerna darjat atau pangkatnya
Asalkan dia bersikap hamba itu sudah memadai...
Sebab dia hamba aku pun hamba
Hamba apa?
Hamba Allah lah...
Engkau tak tahu ke?
Tahu saja buat-buat tak tahu
Kenapa buat-buat tak tahu
Yelah kekayaan..pangkat dan segalanya telah membutakan aku....
Ooo...selama ini kau butalah...
Ye...selama ini aku buta hati...sekarang ni dah celik hati....
Syukur Alhamdulilllah
Kita sama-sama celik hati untuk selamanya ye...hamba...
Aamin.
Putri Rimba Niagara
20312
March 20 at 10:37am · Like
Hingga saat ini aku rasakan aku adalah insan yang tak pernah sempurna...sebelum sampai waktu ....aku ingin pulang ke negeri abadi dalam keadaan tenang ...seabadi cinta semua yang mengasihi aku keranaNya. Aaamin...
Like · · 16 minutes ago near Melaka, Malaysia
Rabeah Mohd Ali
Damailah negeriku damailah negerimu damailah bumi ini dan damailah semuanya berkat kasih sayang sejati demiNya.
Like · · 24 minutes ago near Melaka, Malaysia
Putri Rimba Niagara:
kan kunyanyikan ombak rindu padanya....Tuhan....tolong sampai air mata rindu kasihku yang membara-bara ini padanya agar dia bisa mengerti yang aku rindu dan kasih padanya....panjangkanlah usia kami berdua agar dapat bertemu untuk saling melepaskan rindu dan kasih demiMu Tuhan...Tuhan tolong jangan pisahkan kami....Aamin.
Hingga saat ini aku rasakan aku adalah insan yang tak pernah sempurna...sebelum sampai waktu ....aku ingin pulang ke negeri abadi dalam keadaan tenang ...seabadi cinta semua yang mengasihi aku keranaNya. Aaamin...
Like · · 16 minutes ago near Melaka, Malaysia
Putri Rimba Rimba Niagara:i
Damailah negeriku damailah negerimu damailah bumi ini dan damailah semuanya berkat kasih sayang sejati demiNya.
Like · · 24 minutes ago near Melaka, Malaysia
Putri Rimba Niagara:
Kan kunyanyikan ombak rindu padanya....Tuhan....tolong sampai air mata rindu kasihku yang membara-bara ini padanya agar dia bisa mengerti yang aku rindu dan kasih padanya....panjangkanlah usia kami berdua agar dapat bertemu untuk saling melepaskan rindu dan kasih demiMu Tuhan...Tuhan tolong jangan pisahkan kami....Aamin.
March 20 at 11:31am · Like
Aku tak perlu dipungut oleh raja kerana aku bukan permaisuri diraja
aku juga tak mahu menjadi sampah plastik
yang aku mahu kewujudanku berbakti pada manusia, makhluk Tuhan yang ada di bumi dan di langit semata keranaNya.
March 20 at 3:52pm · Like
Tak baik itu macam ...janganlah berperangka sesama ye...berkata yang baik itu satu sedekah juga...mulai sekarang kita bertiga jadi kawan baik nak tak...jangan gado-gado lagi...jom aku belanja pi makan gado-gado nak tak...aku jamin selepas makan gado-gado tak akan gaduh-gaduh lagi...semuanya gembira...tak mahu ke mati dalam keaadaan tenang...saling bermaafan sesama. Sakitkan hati orang ...kalau dia tak maafkan susah roh nak keluar dari badan...betul tak???? justeru demiNya saling terima apa adanya dan saling memaafkan. Tak rugi de....untung ada lagi... mana tahu ini adalah hari terakhir kita bernafas...
March 20 at 3:54pm · Like
Aku terkecewa kini...kata-kata bermadah pujangga kuberikan padamu tapi kau lemparkan padaku kata-kata beracun memedihkan urat saraf kalbuku mendengarnya...setega itu kamu duhai rakan seperjuangan yang selama ini kusanjungi di segenap penjuru hatiku... sedih....pedih...hatiku bagaikan ditoreh sembilu pilu....!!!!
March 20 at 3:55pm · Like
pilu....!!!!
March 20 at 3:55pm · Lik
Ha..macam tulah...weeiii manangis aku terharuu denganmu...hihihi kejap lagi ku suruh si kunta kinte buakan gado-gado untukmu...untuk pengetahuanmu aku tinggal di rimba niagara...penghuni rimba adalah rakan-rakanku yang sangat sayang dan setia padaku...sesekali aku hendak juga berkawan dengan wargakota....harap kau sudi terima aku apa adanyanya....
Weeii napa kau kata kau putera kejahatan...kalau kau nak kawan dengan aku tukarlah putera kebaikan...boleh tak tapi bukan demiku tapi demiNYa...mana tahu kita jadi kawan dari dunia bawa ke Syurga...macama mana setuju tak? dengan cadangan aku ini...
March 20 at 3:56pm · Like


BIAR DUNIA TAHU BETAPA AKU SAYANGKAN SEMUA PENGHUNI DUNIA!
Teman...
kau di antara kawan ku yang bisa mengerti akan daku...
Kau tidak pernah membatu dan membisu...
cumanya bila kau sibuk jadi sepi....
Jangan kau cuba sepikan daku dalam dunia kesibukanmu...
kerna aku amat perlukan sokongan ikhlas darimu...
agar aku tak mudah tewas di medan juang pabila berpena yang tidak pernah mengenal erti musuh dan kawan...yang aku cuma tahu tulis...tulis...tulis...mengikut gerak hati...gerak pacaindera agar mereka mengerti apa itu kasih setulus hati keranaNya.
Biar dunia tahu betapa sayangnya aku pada semua penghuni dunia...
biar dunia tahu... aku rela jadikan darahku sebagai tinta demi kasihku pada mereka semata-mata ingin mendapat redhaNya dan cintaNya.
Karya Putri Rimba Niagara
20 Mac 2012
March 20 at 6:56am · Like
SALING FISABILILLAH KERANANYA
Dan akan kuhayutkan rindu ini jika
dalam hati ada iri
dalam hati ada benci
dalam hati ada dendam kesumat
dalam hati ada prasangka
kerna yang kumahukan
cuma kata-kata
indah
semangat
sokongan
sayang menyayangi keranaNya
saling berkorban fisabillilah keranaNya
kerna masaku terlalu suntuk untuk berleka
dengan pesona cinta dunia
moga Allah SWT mengirimkan aku
hamba-hambaNya
untuk sama-sama
mencari redhoNya Ilahi
tidak kira di mana berada
pagi petang siang dan malam
hingga ke nafas terakhir
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
18 Mac 2012
March 20 at 6:59am · Like
Syukur Alhamdullilah di pagi yang indah ini aku diberikanNya peluang untuk bernafas...
Ya Allah jika nafas yang Kau pinjamkan padaku ini boleh memberikan manfaat buat roh dan jasadku kau teruskan pernafasannya sehingga aku mampu juga memberi manfaat roh dan jasad kepada semua yang ada di muka bumiMu ini.
Yang aku mahu cuma jalan-jalan redhoMu Ya Allah .
Aamin Ya Rabbal A'Lamin.
March 20 at 7:01am · Like
Di ombak rindu bukan untuk luahkan semua yang sakit di hati tapi di ombak rindu membuang segala sakit hati dan kecewa di hati dengan bahasa yang menenangkan hati tanpa prasangka pada sesama....anggaplah kita semua seperti ahli Syurga...mana tahu kita benar menjadi ahli Syurga dengan Ehsan dan IzinNya Aamin. Justeru jika kita anggap inilah kata-kata indah yang terakhir kutinggalkan kepada rakan-rakanku yang tersayang dan terkasih keranaNya...pasti bahagia setelah kita tiada di dunia ini....percayalah ku sayang kalian keranaNya justru hargailah kasih sayangku ini...duhai yang terkasih di kalbu di ombak rindu ... di benua sana dan di benua sini...
March 20 at 7:04am · Like



6 tahun yang lepas
SALING MENGHARGAI SASTRAMU SASTERAKU
Persahabatan sastra akan bermakna
Jika saling faham memahami
Saling menghargai sastramu sasteraku
Saling berbagi ilmu tanpa bakhil
Saling berkomunikasi bukan sepi menyepi
Saling berkata-kata indah
Kerana kata-kata indah adalah puisi dari kalbu
Kata-kata dari kalbu adalah ilham dari Ilahi
Itulah rakan sasteraku rakan sastramu
Tanpa pernah jemu
Untuk membaca sastramu sasteraku
Sastramu minatku
Sasteraku Duniaku
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
23 Julai 2012
3 Ramadhan 1433H
Komen
Muhammad Jefrey
Muhammad Jefrey asm bunda di bulan suci ramadhan ini saya mengucapkan selamat menunaikan ibadah puasa .dan mohon maaf lahir dan batin .wasalam
Uruskan
6thn
SukaTunjukkan lagi reaksi
Ratu Rimba Nigara Waalaikummusalam wr wb.. saling memaafkan sempena bulan yang berkat ini. Moga amalan kita diterima-Nya. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
Terima kasih nanda atas salam ramadhanmu pada bunda di benua sini.
Uruskan
6thn
SukaTunjukkan lagi reaksi
Muhammad Jefrey
Muhammad Jefrey sama 2x bunda .wasalam
Uruskan
6thn
SukaTunjukkan lagi reaksi
 PENGABDIAN KEHIDUPAN HANYALAH KERANA-MU

Terima kasih Laksama Mas, Naga Terakhir, YM Prabu Narayana Kusuma , Jefry Al Bc, Ahmad Tajuddin, Adel Fadel, Datuk Jem, Khai Noor, Den Mat Mangkubumi, Kedatun Kraton Wahyu Utama, Tengku Syawal Tengku Aziz, Sult
an Yosodipuro. Admin Masyarakat Mataram,Pradita Fia, Lisa Arif 
Kalian adalah pahlawan-pahlawan yang tak jemu memberi sokongan/dukungan kepada Putri Rimba Niagara...kalianlah kiriman Allah SWT bagaikan bala tentera-Nya untuk turut bersama hamba menjayakan misi dan visi ini tanpa paksaan tapi dengan tulus ikhlas kerana-Nya.
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Moga Allah SWT mengira perjuangan ini sebagai fisabilillah menuju ke jalan-jalan-Nya Aamiin Ya Rabbal A'Lamin 

Ya Allah Tuhan Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Terima kasih atas pengurniaan hamba-Mu kepadaku
Yang dengan rela hati memberi sokonga/dukungan pada dunia yang hamba perjuangankan .
Selama ini hamba berjuang berseorangan ...hinggakan hamba berputus asa untuk meneruskannya
Tapi dengan Rahmat Kasih-Mu
Di kala hamba tak henti menjadi penghinaan mereka yang suka menghina pada perjuangan hamba
KAU hadirkan hamba-hamba-Mu yang berkata seiring hati dengan setulusnya ...bukan pesona dunia menjadi Keutamaan hidup tapi sebuah pengabdian kehidupan semata ingin mendapat Redha-Mu dan Rahmat Kasih-Mu
Ya Allah Ya Maha Berkuasa Dan Kekuasaan-MU Mengatasi Segala-Nya
Berilah kami kekuatan
Untuk saling percaya mempercayai
Saling sokong menyokong/memberi dukungan
Di kala susah dan senang
Saling muhasabah diri
Sentiasa bersangka baik
Sentiasa redho dengan takdir yang Kau Tentukan
Berilah kami kesabaran yang tinggi dengan keimanan dengan rasa tawauduk 
Jauhkan kami dari sifat dengki mendengki, dendam mendendam
Jauhkan kami sebarang perselisihan yang membawa kemurkaan-MU 
Jadikan kami hamba-Mu yang sentiasa memaafkan dan sentiasa memohon maaf 
Simpulmatikan tali ikatan perjuangan pengabdian ini
Kuatkan urat saraf kami 
Untuk beribadat kepada-Mu tanpa jemu hingga nafas terakhir
Untuk meneruskan perjuangan pengabdian kehidupan kerana-Mu dengan jayanya
Kami tidak akan berjaya tanpa pertolongan dan izin-Mu Ya Allah 
Makanya Kau Izinkanlah kami menjadi hamba-Mu yang sentiasa berjiwa hamba
Dalam mencari jalan-jalan pulang ke Pangkuan-Mu
Pengabdian kami ini hanyalah kerana-MU 
Jika ditakdirkan kami mati dalam meneruskan perjuangan pengabdian ini
Terimalah kami sebagai hamba-MU yang Kau Redhai dan Kau Cintai
Inilah perjuangan pengabdian kepada-Mu yang kami dambakan 
Aamiin Aamiin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

Perkenankan Doa Hamba-Mu ini Ya Allah
4 Ramadhan 1433H
24 Julai 2012
Uruskan
6thn
SukaTunjukkan lagi reaksi6 tahun yang lepas
BAHAGIA PERTEMUAN ANTARA KEKASIH DENGAN HAMBA-NYA YANG DICINTAI-NYA HINGGA MELEPASI LANGIT KE TUJUH
Sahabat terkasih...
Benar kata sahabat...
Di bawah selimut putih 
Jika tidak ditarbiyahkan titik hitam di kalbu hati
Makanya akan dibawa ke mati
Dan tak akan berarti lagi jika dah mati
Makanya titik hitam itu
Bersama kita muhasabah diri
Agar taubatmu taubatku taubat semua
Di terima-Nya sebelum selimut putih
Membaluti seonggok daging
Yang tiada nilaiannya lagi di mata manusia
Tapi roh dan jasad kita ada nilaian di Sisi-Nya Insya-Allah Aamiin
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Moga di kala bergelar roh
Cintamu cintaku cinta semua dibalas-NYa
Hingga melepasi ke langit ke tujuh
Bahagia Pertemuan Antara Kekasih dengan hamba-Nya yang dicintai
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
PUTRI RIMBA NIAGARA
23 Julai 2012

ILHAM KURNIAAN-NYA BAGAIKAN AIR TERJUN NIAGARA MAKANYA AKU BERSYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA LALU KUKONGSIKAN/BAGIKAN KEPADA RAKAN ALAMMAYAKU TERSAYANG MOGA ALIRAN KARYA-KARYA YANG KUTULIS MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
"Moga Kalam Allah yang dipelajari, dibaca, diajar , dihafal dan diamalkan menjadi peguam bela di alam barzah dan memberi Syafaat di hari Akhirat kita semua. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin."
HADIAH KITA YANG PALING BERHARGA APABILA KITA DAPAT MENJAWAB SOALAN DI KUBUR JIKA ITU KITA BERJAYA MENJAWBNYA ITULAH HADIAH YANG LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISINYA. MANALAHLAH TAHU BERKAT KITA BERTEMAN FB WALAUPUN CUMA DI ALAM MAYA YANG SERING BERBAGI ILMU DUNIA AKHIRAT DENGAN MEMADAMKAN KEEGOAAN DIRI SENDIRI YANG SENTIASA BERPERASANGKA MAZMUMAH DALAM BERTEMAN FB.DEMI-NYA KITA LUPAKAN DARJAT SIAPA PUN KITA KERANA KITA BERASAL DARI ROH DAN BERAKHIR DENGAN ROH JUGA .MOGA ROH KITA SUCI SESUCI TIKA BERSUMPAH SETIA DENGAN TUHAN BAHAWA, 'ENGKAULAH TUHAN KAMI YANG KAMI SEMBAH TIADA TUHAN SELAIN ENGKAU ,KAMI BERSUMPAH AKAN MENJADI KHALIFAH DI MUKA BUMI-MU SELARI DENGAN KEHENDAK-MU'
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
BENARLAH APA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI MENG-AGUNGKAN-NYA
MAKHLUK CIPTAAN-NYA YANG ADA
DI TUJUH PETALA LANGIT TUJUH PETALA BUMI
MENZIKIRKAN NAMA-NYA DI SEBILANG MASA DAN KETIKA
TERLALU MAHA AGUNG-NYA MU YA ALLAH
TIADA TUHAN LAIN LAYAK DISEMBAH KECUALI ENGKAU
ENGKAU SAJA YANG DI AGUNGKAN OLEH SEMUA
MAKHLUK 7 PETALA LANGIT 7 PETALA BUMI
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHHU AKBAR
'YA ALLAH AMPUNKAN AKU
AMPUNKAN SEMUA KELUARGAKU
SEMUA SAHABAT ALAMMAYAKU
DAN SEMUA SAUDARA SEISLAMKU
TEMUKAN KAMI DI SYURGA-MU
BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH
UNTUK BERSAMA MEMANDANG WAJAH-MU
AAMIIN YA RABBAL ALAMIIN.'
Boleh luangkan masa anda 1 saat untuk membaca istighfar ?
Alhamdulillah, terima kasih... ||
YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU
AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU
AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA
ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH
TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT
ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA
YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU
JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHA ATAS APA YANG ENGKAU TAKDIRKAN PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA
YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI
RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT
YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA
RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.
NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA NAFAS TERHENT BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP , MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
28 RAMADAN 1436H
15 JULAI 2015
(Ya Allah Moga Galeri & Perpustakaan
di alam maya
di alam realiti
dengan izinMu Kau realitikan
dengan Kau kirimkan hamba-Mu untuk membuktikan
bahawa Engkaulah Yang Maha Berkuasa Atas Kehendak-Mu,
Allahu Akbar pada-Mu kupasrah)
5 Syawal 1436H
21 Julai 2015
Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan
Majlis hari raya kerajaan negeri bersama Tuanku Sultan....cantik selipar raya Tuanku


6 tahun yang lepas
      

    Ratu Rimba Niagara berkongsi siaran.
    7 jam

    Foto Syaz Wan.
    Syaz Wan ke DOA DAN INFO
    Assalamuallaikum Wbt...
6 tahun yang lepas
               
Bila Hati Berbicara sedang bersama Mis Isya dan 4 yang lain.
Ya Allah, jadikanlah hari ini sebagai pembuka jalan2 kebaikan...
Aamiin Aamiin Ya Rabb....
~~ seraazlynnsabul ~~
3 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
TANPA KITA SEDARI BUMI INI BERPUTAR SEDAR TAK SEDAR USIA KITA MENINGKAT SETIAP TAHUN SAMPAI SUATU SAATNYA PASTI AKAN MENINGGALKAN BUMI INI MAHU TIDAK MAHU BERSIAP ATAU TIDAK KEMATIAN PASTI MENJEMPUT KITA.MOGA KITA MENINGGALKA DUNIA DI KALA ALLAH REDHA AKAN KITA DAN SEMUA MANUSIA YANG MENGENALI KITA REDHA ATAS KEMATIAN KITA. BARULAH TENANG ROH DI KALA ITU. AAMIIN
Foto Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan.

PETIKAN PERPUSTAKAAN ALAM MAYA RATU RIMBA NIAGARA,

10 Zulkaedah 1439H
23 Julai 2018

0 comments:

Post a Comment

 
;