Monday 23 July 2018

BUDI DISEMAI BAKTI DITUAI (295) SASTERAKU SASTRAMU


BUDI DISEMAI BAKTI DITUAI (295) SASTERAKU SASTRAMU


BAHAGIA PERTEMUAN ANTARA KEKASIH DENGAN HAMBA-NYA YANG DICINTAI-NYA HINGGA MELEPASI LANGIT KE TUJUH
Sahabat terkasih...
Benar kata sahabat...
Di bawah selimut putih 
Jika tidak ditarbiyahkan titik hitam di kalbu hati
Makanya akan dibawa ke mati
Dan tak akan berarti lagi jika dah mati
Makanya titik hitam itu
Bersama kita muhasabah diri
Agar taubatmu taubatku taubat semua
Di terima-Nya sebelum selimut putih
Membaluti seonggok daging
Yang tiada nilaiannya lagi di mata manusia
Tapi roh dan jasad kita ada nilaian di Sisi-Nya Insya-Allah Aamiin
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Moga di kala bergelar roh
Cintamu cintaku cinta semua dibalas-NYa
Hingga melepasi ke langit ke tujuh
Bahagia Pertemuan Antara Kekasih dengan hamba-Nya yang dicintai
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
PUTRI RIMBA NIAGARA
23 Julai 2012

6 tahun yang lepas
6 tahun yang lepas
ANDAINYA INI RAMADHAN TERAKHIRKU
Ramadhan Ya Ramadhan
Sudilah menjadi sahabatku
Sudilah menjadi temanku
Sudilah menjadi menyokongku
Jika kau sudi menjadi
Sahabatku
Penemanku
Penyokongku
Pasti aku bersyukur
Dan tersungkur di sejadah cinta-Nya
Kerana aku mahu
Kau terus menerus
Menyubur suburkan untuk aku
Terus-terus beribadah ikhlas
Semata kerana-NYa
Bukan untuk pandangan manusia
Tapi untuk padangan Alllah Azzawajallah
Usiaku yang tersisa ini masih tak dapat
Menampung amalan yang ingin aku
Persembahakan pada Tuhanku...
Aku malu...malu...malu...
Untuk membawa bekalan yang
Terlalu sedikit ini...sedangkan usiaku
Sudah pun melewati senja
ALLAHU AKHBAR!
Mana tahu berkat sokonganmu Ramadhan
Urat sarafku dan tulang belulangku dan semua
Pacainderaku menjadi segagah pahlawan
Fisabilillah yang hidup mati-Nya hanya
Ke jalan-jalan Allah SWT
Allahu Akhbar bertuahnya aku jika
Tuah itu menyebelahiku Aamin
Andai-Nya ini adalah ramadhan terakhirku
Dapatlah aku membawa bekalan yang telah
Dilipat ganjaran pahalanya berganda-ganda
Banyak-NYa semua-Nya dalam pengetahuan
Allah dan semua pintu-pintu ke Syurga
Di buka seluas-Nya untuk para hamba-Nya
Yang beribadat ikhlas kerana-Nya..
Ramadhan Ya Ramadhan
Berkat kami berkasih sayang ukhuwah kasih
Dan saling memaafkan semua teman-teman kami
Kau sudilah senyum padaku
Agar hidupku sentiasa berada di dalam
Rahmat Kasih-Nya yang berpanjangan
Seumur hidupku seumur hidup kawan-kawanku
Ramadhan Ya Ramadhan
Yang kudambakan dalam hidup ini
Menjadi hamba Allah yang disayangi
Allah SWT dan di sayangi semua penghuni
Di bumi jua di langit Aamiin
Ramadhan Ya Ramadhan
Ketemukan aku agar aku
Dan semua pembaca karyaku
Dapat beramal di malam Lailatul Qadar
Kerana di malam itu lebih baik daripada
Seribu bulan Aamiin
Ramadhan Ya Ramadhan
Jika ini Ramadhan terakhirku
Bukakanlah hati-hati
Kawan-Kawanku yang telah aku sakiti
Hatinya secara sengaja atau tidak
Memaafkan aku kerna
Aku takut Allah SWT murka padaku
Kerana selagi aku tidak dimaafkan oleh
Teman-temanku pasti malanglah aku
Tika aku berhidup di muka bumi ini
Kerana sengaja bermusuh-musuhan dengan
Kawan-kawanku biarpun cuma di alam maya
Sedangkan tiada terniat di hatiku untuk
Membuatkan mereka membenciku kerana
Nawaitu asalkau semua yang hadir dalam
Hidupku bagaikan
Permata-permata dari Syurga
Kiriman Allah SWT padaku untuk aku
Syukuri
Ramadhan Ya Ramdhan...
Moga Allah SWT menerima
Segala amalan dan niat baikku
Kerana Alllah SWT menerima
Semua niat-niat yang baik-baik
Belum melakukan sudah diberi pahala
Dilakukan lagilah pahala
Begitulah Maha Penyayang-NYa Allah SWT
Pada semua hamba-Nya tiada terkecuali
Ramadhan Ya Ramadhan
Moga aku dan semua pembaca karyaku
Dapat beramal di bulan Ramadhan
Dengan ikhlas kerana-Nya
Mana tahu ini adalah Ramadhan terakhir
Yang akan kami persembahkan kepada
Allah SWT dan diterima dalam redha-Nya
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Putri Rimba Niagara
20 Julai 2012
Friday at 5:59pm · Like · 1
Komen
 SASTRAMU SASTERAKU KUBINGKAIKAN DALAM KALBU JIWA

JIKA PUISIKU MENYAKITKAN HATI BIARKAN KU UNDUR DIRI


Princess Flavia:

Itu puisinya Putri Rimba copy aja,,,jadi semua terus ikutan aja masuk copy nya,,,,kerna ga bikin sndrian,,,
Yesterday at 10:37am · Like

maaf,,,,mengapa buat onar di pautan sesama insan,,,,? apa kah itu juga di bilang mulia disisi,,agama,,,,puisi juga cuma copy ga asli,,,maaf ya,,bukan apa cuma ga suka sakit menyakit disini,,,itu saja

Putri Rimba Niagara:

Duhai Princess Flavia...jika hadir puisiku menyakiti di wall ini...tak apalah...kuundur diri...kerana ini bulan puasa tak baik aku meyakiti hati insan-insan yang mulia dan baik-baik di sini...siapalah aku di hatimu...muhasabah diriku pada Tuhan pun dikatakan menyakitkan ...tapi harus kau ingat aku cuma berpuisi menyebut Tuhan itupun menyakitkan hati? Pelikkan..lainlah aku bercinta dengan manusia...Yelah aku ini tak sebaikmu...tapi aku amat percaya...Cinta Tuhan adalah milik semua...Tuhan adalah Kekasih untuk semua ...semua hamba-Nya berhak jatuh cinta dengan-Nya dan Dengan sifat Dia Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...Dia akan membalas cinta para hamba-Nya tanpa mengira siapa...jadi apa yang menjadi masalahmu aku mahu jatuh cinta dengan Allah SWT ...kau katakan menyakitkan? Aku tak boleh terima sama sekali tapi jika aku jatuh cinta dengan manusia dan berpuisi memuji-muji kekasihku itu bolehlah kau cemburu dan gara-gara cemburumu itu aku berpisah dengannya dan kau suka ...aku boleh terima...dan aku mengerti aku taklah sehebat kau dan kawan-kawanmu yang hebat berpuisi puitis tak perlu copy kerna ga bikin sendiran....kuucapkan selamat berpuisi padamu dan kawan-kawan dan aku biarlah berpuisi bersama dengan penghuni rimba saja. 

SALAM PUISI
SALAM KEMAAFAN KERANA AKU BERPUISI TELAH MENYAKITKAN HATIMU DAN TEMAN-TEMANMU YANG HEBAT BERPUISI PUITIS
SALAM PERPISAHAN PUISI
KUSENTIASA CERMINKAN PUISIKU TAK SEHEBATMU BERPUISI BERSAMA TEMAN-TEMANMU ITU

KARYA: PUTRI RIMBA NIAGARA
22 Julai 2012
2 Ramadhan 1433H
Like · · Unfollow Post · 19 hours ago
3 people like this.

Norm Norman Mohd Yusoff biarkan aja Putri Rimba Niagarai, bila letih akan diamlah dia........ kerjakan ibadah puasamu dengan sempurna kerna ia lebih afdal dari mempersoalkan kebencian ini diwaktu Ramadhan yang mulia ini!
17 hours ago · Like · 1

BILAMANA GUGUSAN BINTANG BERGUGURAN KE BUMI
BERARTI KURINDUKAN KARYA KALIAN LALU KUABADIKAN 
DI KALBU HATI! 

Kita bukan soalkan kebencian tapi soal dendam membara yang tak habis-habis walaupun sudah tibanya bulan Ramadhan...mana tahu dengan mengundurnya puisiku dan puisiku tidak bersiaran lagi hilang segala dendam membara ini...dan aku memang sukakan ketenangan...semuanya dapat beribadat dengan aman dan tenang tanpa ada kebencian dengan dendam yang membara...salam kemaafkan untuk semua yang telah membenci karya-karyaku bersiaran...biarlah aku aman berkarya pada mereka yang sudi membaca karyaku...ketiadaan karyaku aman damailah kalian semua dengan puisi-puisi yang digemari dan memenuhi citarasa kehendak ahli grup di sini... jangan jadi sepertiku berkarya memuji-muji Allah SWT dan musahabah diri sendiri dan meminta maaf beribu kali pun dikatakan menyakitkan hati dan membuat onar...sememangnya aku tak boleh terima...maafkan aku ye...kudaoakan semua ahli-ahli di sini menghasilkan karya mengundang Nur Hidayah Kasih Ilahi dan menyambung ukhuwah puisi di antara satu sama lain. Harap fahami daku ...aku mahu berlalu pergi...biarlah aku menjadi si pungguk yang rindukan rang bulan hanya sekadar membaca puisi kalian semua dari balik bintang-bintang dan bilamana gugusan bintang berguguran ke bumi itu berarti tangisan air mataku merindui karya-karya kalian dan kuabadikan mewangi di kalbu hati. Moga Allah SWT terima karyaku dan karya semua rakan-rakan puisi sebagai bekalan akhirat. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.

Putri Rimba Niagara
23 Julai 2012
2 Ramadhan 1433
16 hours ago · Edited · Like · 1

Naga Terakhir sabar, sauhabatku yg cantik, bulan ramadhan jangan merajuk begitu dong hehe
16 hours ago · Like · 1
11 minutes ago · Like
Uruskan
6thn
SukaTunjukkan lagi reaksi
RINDUKU RINDUMU DIHERET OMBAK RINDU

Bilamana kufikirkan kau sebaik temanku makanya hatiku yang retak sejuta bercantum semula tapi dalam keadaan luka parah baru kau memunculkan diri duhai temanku yang sudah lama menyepikan karya-ku...tega kamu padaku y
e...apa salahku padamu? bilang sama aku? dulu berjanji setia mahu jadi rakan sastra yang setia...ini manjang saja sibuk...sibuk pun mestilah rajin juga turun ke padang di grup yang kau bina dan kau sebagai adminnya...ingin ku nanya apakah matlamatmu membina grup ini ye...? jika matlamatmu seiring dengan matlamatku barulah aku bisa senyum ok...jangan sekali biarkan rindumu rinduku diheret ombak rindu lalu dibalingkan ke tengah lautan gulungan bara ombak yang membara-bara...pasti matlamatmu untuk memartabatkan sastramu sasteraku hancur berkecai-kecai di telan ombak rindu...

KARYA: PUTRI RIMBA NIAGARA
23 Julai 2012
2 Ramadhan 1433H

Norsiah Kandar biarkan apa orang nak kata tulis dan karya milik kita...teruskan menulis...kerana kau saja yang memeriahkan grup ini..tampa mu mungkin anya terus sepi
15 hours ago · Unlike · 3

Naga Terakhir Bulan ramadhan, bulan yg mulia. Kpd sahabat semua, minal aidzin wal fa idzin, mohon maaf bila terselip khilaf di balik canda kata. Selamat menjalankan ibadah puasa. Selamat berkarya ...
14 hours ago · Unlike · 1

INGIN MERAIH KASIH DAN RINDU-NYA

Duhai sahabatku Nursiah Kandar...
Hidupku adalah air mata
Air mata yang tertumpah ini
Hanya yang bisa kungalirkan hanyalah untuk-Nya
Pada masalah yang remeh temeh ini
Aku sudah tak terdaya lagi
Tujuan aku berkarya
Ingin meraih kasih-Nya dan rindu-Nya
Dan berkasih sayang kepada semua rakan sastra demi-Nya
Tapi jika mereka tetap menyalahkan dalam berkarya...
Lalu aku terseksa terus terusan aku nggak tega 
Kerana aku takut sangat
Pabila sampai masanya nanti 
Mereka yang sakit hati dengan karyaku
Bertambah ramai...
Moga di ramadhan ini
Aku masih dapat bertahan semampu daya
Maafkan segala kekhilafanku dalam berkarya...
Apapun aku amat menghargai sokonganmu sahabatku Norsiah Kandar
Kerana dalam kesibukan masa masih sudi membaca karya-karyaku....
Salam ukhuwah kasih untuk mu Norsiah dan kepada rakan-rakan sastra Yang lain...Salam Ramadhan.... Salam Sastera Kasih dariku di benua
Malaysia....
13 hours ago · Like · 2

Naga Terakhir sahabat Putri Rimba Niagara, bila ada yg mengkritisi karyamu, itu malah bagus. Berarti karyamu dibaca orang. Ahli (anggota) group ini ada 819 orang, bila ada 1 yg menjelek-jelekan itu masih tak ape hehehe, ratusan ahli lainnya, diam-diam terus membaca karyamu yang juga karyaku, sastramu sastraku
13 hours ago · Unlike · 1

SASTRAKU SASTERAKU 

Sastramu memanglah menjadi pujaanku
Bahasa sastramu memang kusuka
Sebab itu bilamana ada rakan-rakan
Yang sudi berpuisi denganku
Aku cuba sedaya mampu membalas puisinya
Biarpun kadang kala aku nggak faham apa maksud bahasamu
Maklumlah bahasamu Indonesia
Bahasaku Bahasa Malaysia
Yang lucunya suatu ketika dulu
Kukatakan padamu boleh ngak aku menggunakan
Bahasa Indonesia bila aku berkarya?
Kau kata gunakan sahaja Bahasa Malaysia itu nampak keasliannya
Kujawab
Aku dah suka nak buat macam mana....
Semenjak dari itu aku pun mula gunakan bahasa Indonesia
Yang dikit-dikit aje yang aku bisa kufaham
Yang tak bisa faham...faham-faham ajelah .....hehehehe

Kerana dunia sastramu duniaku
Makanya aku amat hargai dan minat sangat-sangat
Karya kawan-kawan sastraku 
Makanya aku bingkaikan
Menjadi sebuah karya yang kuminati
Dan ingin kukongsikan pada teman-temanku di Malaysia
Aku suka sangat pabila karya sastra dari rakan sastra Indonesia
Bergandingan puisi bersamaku kubingkaikan 
Dalam sebuah antologi puisi kalbu puisiku puisimu 
SASTRAMU SASTERAKU
Itulah aku dan kenapa aku suka 
PUISIMU PUISIKU 
Puisi kalbu puisi hati
Setiap kata-kata adalah puisi
Ah! Bahagia gitu
Ah! Lucunya
Jika puisiku selamba aje gunakan bahasa Indonesia
Kadang kala aku juga tergelak sendiri
Janji aku suka dengan dunia puisiku puisimu...hehehehe

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
22 Julai 2012

PEJUANG SASTRA FISABILILLAH

Suka tengok dragon...dah menjelmakan diri menjadi manusia gagah perkasa dengan Izin Allah SWT....dan teruskan perjuangan fisabilillah sastra rumpun melayu nusantara...moga berjaya segala Usahamu.Aamiin.
kalau tidak selamanya jadi naga yang menyembunyikan diri sebenar...
Syukur Alhamdulillah..
dari dragon bertukar menjadi Naga Pamungkas
duhai Naga Pamungkas
dengan bertukarnya kamu menjadi manusia
jadilah kau ketua fisabilillah sastra melayu
agar semua bala tentera fisabilillah sastra rumpun melayu nusantara
terus bersemangat untuk berjuang di medan pena
tela darah, keringat dan airmata dijadikan tinta demi perjuangan Fisabilillah sastra melayu rumpun melayu nusantara agar lahirlah jutaan pejuang fisabilillah sastra
di benuamu di benuaku dan diserata benua
SASTRAMU SASTRAKU SASTRA SEMUA
berkarya....berkarya...berkarya....
saling memberi sokongan/dukungan
semuanya kerana Allah SWT 
moga matimu matiku dan mati semua pejuang sastra fisabilillah 
dibalas syahid Allah SWT
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
24 Julai 2012
3 Ramadhan 1433H

(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO & WALL NAGA TERAKHIR & PUTRI RIMBA NAIGARA)
24 Julai 2012
3 Ramadhan 1433H
Uruskan
6thn
SukaTunjukkan lagi reaksi
Adel Fadel LASKAR MUDA MEMBERI KABAR PD SANG PUTRI disaat laskar mendengarkan dr hembusan angin yg hijrah dr selatan sang laskar berderu kenjang hatinya mendengar kabar ini, dia sang laskar bergegas memberi tahu pd laskar yg lain ada apa sang putri ya.....!rs keingin tahu laskar muda....setelah sang laskar selidiki masalah sang putri....!oh laskarpun coba beri saran atau masukan pada sang putri,,laskarpun berucap pada sang putri,.........!!!!!!!!! putri ingat bilamana kita hidup bagaikan sebuah perahu yg di goncang ombak yg tak bersahabat,makanya akan terbaliklah perahu itu bilamana tak kuat dayungnya atau si pengendali perahu untuk menepis semua gulungan ombak,maka dayung dan diri kitalah harus berupaya utk mencapai sebuah bibir pantai,agar kita dapat merasakan kelegaan angin laut yg menyenangkan...maka sang putri hrs bs menerimanya n ihklaskan pd ALLAH sj,atas hal gelombang laut yg kecil ini...laskar lanjut meminta pd sang putri titah selanjutnya...!
Uruskan
6thn
SukaTunjukkan lagi reaksi
Ratu Rimba Niagara Duhai Laskar muda yang setia berbakti untuk sang putri rimba...
Sang putri rimba sekarang ini sedang berduka dek daunan ukiran kasihnya dikatakan menyakitkan hati pembaca
Sedangkan daunan kasih di rimba niagara ditunggu-tunggu untuk disebar luaskan o
leh penghuni rimba niagara
Pabila mereka membacanya mendayu-dayu sayu mahu saling berlumba-lumba untuk persiapan bekalan pulang ke Pangkuan Ilahi. Mereka berkasih sayang dan saling berkorban untuk ke jalan-jalan syahid.

Mentang-mentanglah pahlawan hamba si kunta si kunte telah tiada mereka sewenang-wenengnya menghina daunan ukiran kasih yang hamba karangkan...memanglah hamba tak sebaik dan sepandai mereka berpuisi indah...tapi yang peliknya penghuni rimba boleh faham kenapa mereka yang di luar sana tak faham..kalau tak faham tak perlu baca...dan sepikan saja...hina sangat ke hamba jika hamba Memuji Tuhan? Memupuk kasih sayang demi-Nya dan hamba muhasabah diri sendiri kerana hamba insan tak sempurna seperti mereka? Hamba kenal dia pun tidak dan dengan beraninya dia masuk ke inbox hamba memberi amaran agar hamba jangan berkarya lagi...?
Kerna karya hamba menyakitkan hati dan dengan egonya memberi tahu kawan-kawanya karya ukiran daunan kasih hamba copy karya orang lain karena nggak bisa berkarya....itukan satu fitnah yang besar....memang hamba akui hamba ada menyalin karya orang lain tapi hamba tulis nama si pengarangnya kerana hamba sangat suka menghargai karya kawan-kawan sastra kerana karya mereka hamba berbalas puisi bersama mereka. Kehadiran mereka secara tidak langsung telah mencetuskan hamba berkarya puisi.

Hamba pernah di katakan bersusah payah memerah otak dan berkarya tidak dapat hasilnya ...itukan satu usaha yang sia-sia...jika ada penerbit mahu menerbitkan ukiran daunan kasih hamba terima sajalah...katanya sebab selagi nama manusia hidup perlukan wang. Hamba katakan padanya...berapa sen sangatlah wang yang dibayar oleh penerbit dan hak cipta adalah terpelihara tak boleh disiarkan di mana-mana. Memandangkan wang bukanlah matlamat hamba makanya hamba rela menyiarkan serata tempat selagi ada yang sudi membacanya. Dan jika ada penerbit yang mahu menerbtikan karya hamba..hakcipta adalah antara hamba dan penerbit...itu syaratnya atau hamba perintahkan Laskar muda mencarikan dana untuk menerbit kara-karya hamba...adakah Laskar muda sanggup lakukan itu dan ini adalah antara tugas-tugasmu duhai laskar muda...setuju atau nggak...setuju katakan setuju kalau nggak...nggak apa-apalah...hehehehe
Uruskan
6thn
SukaTunjukkan lagi reaksi
Adel Fadel amanat titah sang putri...udah laska muda terima,maklumat yg putri infokan ke laskar muda coba laskar muda,kaji n bantua secara perlahan sang putri,laskar muda ajukan agar sang putri berdiam dr dulu dalam gua2 sana sambil menciptakan hak n haknya sang putri dulu,sempbah pamit laskar putri.>1
Uruskan
6thn
SukaTunjukkan lagi reaksi
BETAPA DI GUA

Terima kasih laskar muda...kerana memahami jiwa dan hasrat hamba...

Teringat kata-kata sahabat hamba Putri Ratna Sari
Kanda Putri Rimba ...mahu betapa di gua untuk apa ye...
Bermunajat pada Allah SWT menjadi hamba-Nya yang dibalas cinta-Nya
Dinda ingatkan kanda mahu mohon menjadi kaya-raya
Duhai dinda apa lagi yang lebih bermakna di dunia ini melainkan cinta kita dibalas-Nya
Kalau dinda mahu menjadi kaya raya daripada hidup dalam gubuk derita dan kita dipandang mulia manusia
Dinda kekayaan itu milik Allah SWT kalau dia mahu memberi sekejap saja
Andaikata hari ini diberikan berjutaan ringgit pada kanda
Selepas beberapa saat itu kanda dipanggil-Nya gimana?
Adakah kekayaan itu kanda dapa miliki?
Tidakkan?
Makanya di bulan Ramdhan yang penuh berkat ini
Marilah kita berlumba-lumba bermuhasabah diri
Ke mana kita selepas mati
Ke Syurga atau ke neraka?
Semuanya pilihan kita sendiri
Janganlah dinda kata dinda 
Mahu senang di dunia ini kerana di akhirat belum tentu masuk Syurga
Jangan...jangan...jangan... bilang gitu dinda...
Percayalah dengan kata-kata ini

ALLAH SWT TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
TAPI ALLLAH SWT MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU

JIKA KITA KEJAR DUNIA...DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
JIKA KITA KEJAR AKHIRAT...DUNIA AKAN MENGIKUT KITA

ALLAH SWT MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA
MAKA SENTIASA BERPRANGSANGKA BAIK KEPADA-NYA

Harap kata-kata di atas dapat menyuburkan imanmu imanku iman semua
duhai laskar muda hamba Adel Fadel...
Selamat menjalankan tugas yang diberi dengan jayanya...

PUTRI RIMBA NIAGARA
23 Julai 2012
6 tahun yang lepas
NAGA TERAKHIR
Princess Flavia:
Itu puisinya Putri Rimba copy aja,,,jadi semua terus ikutan aja masuk copy nya,,,,kerna ga bikin sndrian,,,
Naga Terakhir:
Sahabatku Putri Rimba Niagara, bila ada yang mengkritisi karyamu, itu malah bagus. Berarti karyamu dibaca orang. Ahli (anggota) group ini ada 819 orang, bila ada 1 yg menjelek-jelekan itu masih tak ape hehehe, ratusan ahli lainnya, diam-diam terus membaca karyamu yang juga karyaku, sastramu sastraku
SASTRAKU SASTERAKU
Sastramu memanglah menjadi pujaanku
Bahasa sastramu memang kusuka
Sebab itu bilamana ada rakan-rakan
Yang sudi berpuisi denganku
Aku cuba sedaya mampu membalas puisinya
Biarpun kadang kala aku nggak faham apa maksud bahasamu
Maklumlah bahasamu Indonesia
Bahasaku Bahasa Malaysia
Yang lucunya suatu ketika dulu
Kukatakan padamu boleh ngak aku menggunakan
Bahasa Indonesia bila aku berkarya?
Kau kata gunakan sahaja Bahasa Malaysia itu nampak keasliannya
Kujawab
Aku dah suka nak buat macam mana....
Semenjak dari itu aku pun mula gunakan bahasa Indonesia
Yang dikit-dikit aje yang aku bisa kufaham
Yang tak bisa faham...faham-faham ajelah .....hehehehe
Kerana dunia sastramu duniaku
Makanya aku amat hargai dan minat sangat-sangat
Karya kawan-kawan sastraku
Makanya aku bingkaikan
Menjadi sebuah karya yang kuminati
Dan ingin kukongsikan pada teman-temanku di Malaysia
Aku suka sangat pabila karya sastra dari rakan sastra Indonesia
Bergandingan puisi bersamaku kubingkaikan
Dalam sebuah antologi puisi kalbu puisiku puisimu
SASTRAMU SASTERAKU
Itulah aku dan kenapa aku suka
PUISIMU PUISIKU
Puisi kalbu puisi hati
Setiap kata-kata adalah puisi
Ah! Bahagia gitu
Ah! Lucunya
Jika puisiku selamba aje gunakan bahasa Indonesia
Kadang kala aku juga tergelak sendiri
Janji aku suka dengan dunia puisiku puisimu...hehehehe
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
22 Julai 2012
2 Ramdhan 1433H
Komen
PEJUANG SASTRA FISABILILLAH

Suka tengok dragon...dah menjelmakan diri menjadi manusia gagah Perkasa dengan Izin Allah SWT....dan teruskan perjuangan fisabilillah Sastra rumpun melayu nusantara...moga berjaya segala Usahamu.Aamiin.

Kalau tidak selamanya jadi naga yang menyembunyikan diri sebenar...
Syukur Alhamdulillah..
Dari dragon bertukar menjadi Naga Pamungkas
Duhai Naga Pamungkas
Dengan bertukarnya kamu menjadi manusia
Jadilah kau ketua fisabilillah sastra melayu
Agar semua bala tentera fisabilillah sastra rumpun melayu nusantara
Terus bersemangat untuk berjuang di medan pena
Rela darah, keringat dan airmata dijadikan tinta demi perjuangan Fisabilillah sastra melayu rumpun melayu nusantara
Agar lahirlah jutaan pejuang fisabilillah sastra
Di benuamu di benuaku dan diserata benua
SASTRAMU SASTRAKU SASTRA SEMUA
Berkarya....berkarya...berkarya....
Saling memberi sokongan/dukungan
Semuanya kerana Allah SWT 
Moga matimu matiku dan mati semua pejuang sastra fisabilillah 
Dibalas syahid Allah SWT
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
24 Julai 2012
3 Ramadhan 1433H

ILHAM KURNIAAN-NYA BAGAIKAN AIR TERJUN NIAGARA MAKANYA AKU BERSYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA LALU KUKONGSIKAN/BAGIKAN KEPADA RAKAN ALAMMAYAKU TERSAYANG MOGA ALIRAN KARYA-KARYA YANG KUTULIS MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
"Moga Kalam Allah yang dipelajari, dibaca, diajar , dihafal dan diamalkan menjadi peguam bela di alam barzah dan memberi Syafaat di hari Akhirat kita semua. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin."
HADIAH KITA YANG PALING BERHARGA APABILA KITA DAPAT MENJAWAB SOALAN DI KUBUR JIKA ITU KITA BERJAYA MENJAWBNYA ITULAH HADIAH YANG LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISINYA. MANALAHLAH TAHU BERKAT KITA BERTEMAN FB WALAUPUN CUMA DI ALAM MAYA YANG SERING BERBAGI ILMU DUNIA AKHIRAT DENGAN MEMADAMKAN KEEGOAAN DIRI SENDIRI YANG SENTIASA BERPERASANGKA MAZMUMAH DALAM BERTEMAN FB.DEMI-NYA KITA LUPAKAN DARJAT SIAPA PUN KITA KERANA KITA BERASAL DARI ROH DAN BERAKHIR DENGAN ROH JUGA .MOGA ROH KITA SUCI SESUCI TIKA BERSUMPAH SETIA DENGAN TUHAN BAHAWA, 'ENGKAULAH TUHAN KAMI YANG KAMI SEMBAH TIADA TUHAN SELAIN ENGKAU ,KAMI BERSUMPAH AKAN MENJADI KHALIFAH DI MUKA BUMI-MU SELARI DENGAN KEHENDAK-MU'
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
BENARLAH APA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI MENG-AGUNGKAN-NYA
MAKHLUK CIPTAAN-NYA YANG ADA
DI TUJUH PETALA LANGIT TUJUH PETALA BUMI
MENZIKIRKAN NAMA-NYA DI SEBILANG MASA DAN KETIKA
TERLALU MAHA AGUNG-NYA MU YA ALLAH
TIADA TUHAN LAIN LAYAK DISEMBAH KECUALI ENGKAU
ENGKAU SAJA YANG DI AGUNGKAN OLEH SEMUA
MAKHLUK 7 PETALA LANGIT 7 PETALA BUMI
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHHU AKBAR
'YA ALLAH AMPUNKAN AKU
AMPUNKAN SEMUA KELUARGAKU
SEMUA SAHABAT ALAMMAYAKU
DAN SEMUA SAUDARA SEISLAMKU
TEMUKAN KAMI DI SYURGA-MU
BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH
UNTUK BERSAMA MEMANDANG WAJAH-MU
AAMIIN YA RABBAL ALAMIIN.'
Boleh luangkan masa anda 1 saat untuk membaca istighfar ?
Alhamdulillah, terima kasih... ||
YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU
AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU
AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA
ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH
TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT
ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA
YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU
JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHA ATAS APA YANG ENGKAU TAKDIRKAN PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA
YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI
RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT
YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA
RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.
NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA NAFAS TERHENT BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP , MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
28 RAMADAN 1436H
15 JULAI 2015
(Ya Allah Moga Galeri & Perpustakaan
di alam maya
di alam realiti
dengan izinMu Kau realitikan
dengan Kau kirimkan hamba-Mu untuk membuktikan
bahawa Engkaulah Yang Maha Berkuasa Atas Kehendak-Mu,
Allahu Akbar pada-Mu kupasrah)
5 Syawal 1436H
21 Julai 2015
Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan
Majlis hari raya kerajaan negeri bersama Tuanku Sultan....cantik selipar raya Tuanku


6 tahun yang lepas
      

    Ratu Rimba Niagara berkongsi siaran.
    7 jam

    Foto Syaz Wan.
    Syaz Wan ke DOA DAN INFO
    Assalamuallaikum Wbt...
6 tahun yang lepas
               
Bila Hati Berbicara sedang bersama Mis Isya dan 4 yang lain.
Ya Allah, jadikanlah hari ini sebagai pembuka jalan2 kebaikan...
Aamiin Aamiin Ya Rabb....
~~ seraazlynnsabul ~~
3 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
TANPA KITA SEDARI BUMI INI BERPUTAR SEDAR TAK SEDAR USIA KITA MENINGKAT SETIAP TAHUN SAMPAI SUATU SAATNYA PASTI AKAN MENINGGALKAN BUMI INI MAHU TIDAK MAHU BERSIAP ATAU TIDAK KEMATIAN PASTI MENJEMPUT KITA.MOGA KITA MENINGGALKA DUNIA DI KALA ALLAH REDHA AKAN KITA DAN SEMUA MANUSIA YANG MENGENALI KITA REDHA ATAS KEMATIAN KITA. BARULAH TENANG ROH DI KALA ITU. AAMIIN
Foto Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan.

PETIKAN PERPUSTAKAAN ALAM MAYA RATU RIMBA NIAGARA,

10 Zulkaedah 1439H
23 Julai 2018

0 comments:

Post a Comment

 
;