Tuesday 22 October 2019

CITA-CITAKU CITA-CITAMU (30) HATI TURUT BERZIKIR


CITA-CITAKU CITA-CITAMU (30) HATI TURUT BERZIKIR



1 tahun lepas
1 tahun lepas
2 tahun yang lepas
1 tahun lepas

Orang yang mengaku dirinya baik menuju kepada kemusnahan
kerana Allah swt yang menilai kebaikan hambaNya bukan manusia
justeru menganggap orang lain lebih baik daripada kita itulah yang terbaik!
Inlara Firdausi Firdausi ke Himpunan Doa,Madah,Info (HDMI)☑️
Bismillahirahmanirrahim.
Assalamualaikum Wbt.
Subhanallah! Alhamdulillah! Laillahailallah! Allahuakbar!


Subhanallah
Scienze Fanpage
Spettacoli unici nel cielo norvegese.

2 tahun yang lepas


Scienze Fanpage
L'aurora boreale sul villaggio di Iullisat (Groenlandia)
Memang benarlah Engkau Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Allahu Akbar

2 tahun yang lepas

Bilamana Allah takdirkan kita bahagia tiada siapa dapat menghalangNya

2 tahun yang lepas

www


7 tahun yang lepas
YA ALLAH MATIKAN AKU DALAM KALIMAH SYURGA-MU
Bidadari Dunia Mencari Cinta Sejati-Nya
Orang yang menggemari berdzikir adalah tanda orang yang cinta Allah Subhanahu Wa Ta'ala...
Orang yang menggemari shalawat adalah tanda orang yang cinta Baginda Rasulullah...
Orang yang menggemari Istighfar adalah tanda orang yang mencintai diri sendiri ...
Orang yang suka nasehat menasehati adalah tanda orang yang cinta orangtua dan sahabat ...
.. insya Allah ..
YA ALLAH MATIKAN AKU DALAM KALIMAH SYURGA-MU
aku malu pada Tuhan kerana aku tak berzikir
aku malu pada Nabi kerana aku tak berselawat
aku malu pada diiriku sendiri kerana aku tak beristifar
andaikata hari ini hari yang terakhir bagiku
ah! malangnya aku
mati tanpa bekalan
mati penuh penyesalan
penyesalan tak tertebus
ALLAHU AKBAR
aku hamba-Mu yang hina
terlalu hina
maka Dengan Belas Ehsan-Mu
berilah peluang aku hidup lagi
kerana peluang hidup itu
masih ada berbaki kini
syukur aku belum mati lagi
jika aku sudah mati
air mata darah kumerayu pun
KAU tak akan hidupkan kukembali
biarpun aku cuma menyebut
satu lafaz pahala ALLAHU AKBAR
ganjarannya berganda-ganda pahala banyaknya
tika itu terasa teramat rugi
meraung...meraung..meraung....
merayu..merayu...merayu...
tak akan dimakbulkan
kerana Rahmat Kasih-Nya Allah
dimakbulkan ketika masih hidup
dah mati tanggunglah sendiri
jawablah sendiri
tiada siapa yang tolong
terpekik terlolong
tak henti-henti
dipukul dipalu
sakit tak terperi
di alam barzah derita sendiri
tanpa teman akrab
seperti di dunia dikeilingi teman
semuanya sayang tapi kini melayang
berada di alam barzah
tak henti menanggung
azab sengsara kubur
ALLAHU AKBAR
aku insaf
KAU masih beri aku peluang
mengecapi hidup ini
makanya tolonglah Ya Allah
sinarlah Nur Hidayah Kasih-Mu
padaku agar boleh
kulakukan segala amal kebajikan
bukan kerana manusia
tapi kerana-Mu semata
berilah aku kekuatan
menghadapi
segala dugaan mendatang
karna tak akan KAU
uji hamba-MU
melainkan mengikut
kemampuan hamba-Mu
dengan berkat
LAILLAHAILLAALLAH MUHAMMADARRASULULLAH
matikan aku dalam kalimah Syurga-Mu
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
22 Oktober 2012


7 tahun yang lepas
Bidadari Dunia Mencari Cinta Sejati-Nya
Orang yang menggemari berdzikir adalah tanda orang yang cinta Allah Subhanahu Wa Ta'ala...
Orang yang menggemari shalawat adalah tanda orang yang cinta Baginda Rasulullah...
Orang yang menggemari Istighfar adalah tanda orang yang mencintai diri sendiri ...
Orang yang suka nasehat menasehati adalah tanda orang yang cinta orangtua dan sahabat ...
.. insya Allah ..
7 tahun yang lepas
Bidadari Dunia Mencari Cinta Sejati-Nya sedang bersama Yusi Zainal dan 42 yang lain.
Ya Allah..
Jadikanlah awal hari kami sebagai sebuah kebaikan.
Jadikanlah pertengahan hari kami menjadi sebuah kemenangan.
Dan jadikanlah akhir hari kami menjadi sebuah kesuksesan.
Aamin Ya Rabbal 'Alamiin.
7 tahun yang lepas
PANTUN ORANG BERBUDI KITA BERBAHASA
Orang berbudi kita berbahasa,
Orang memberi kita merasa;
Indahnya budi kerana bahasa,
Bahasa jelek hati terasa.
Budi dibalas racun berbisa,
Lagi berbahasa lagi berbisa;
Berkatalah pada reti bahasa,
Nggak faham bisulah bahasa.
Sejambak budi sejambak bahasa,
Indahnya budi meresap ke hati;
Tiada kata seindah bahasa,
Bahasa indah harum di hati.
Bahasa kukait dengan cinta,
Budi kuhargai hingga ke mati;
Indahnya bahasa kerana cinta,
Indahnya cinta setulus hati.
Hari-hari berbahasa indah,
Serasa berada di taman Syurga;
Semua temanku bermadah-madah,
Madah pujangga bak penghuni Syurga.
Bahasa mu indah menguntum senyuman,
Senyuman berseri bak bulan purnama;
Dalam hati kau teman idaman,
Terpatri cinta di Syurga bersama.
Hari-hari ku petik bunga bahasa,
Lalu kukarang sejambak bahasa;
Kuhadiahkan sejambak bunga bahasa,
Teman istimewa tahu bahasa.
Bahasa...oh! bahasa...oh! bahasa,
Bahasa indah hadirlah di hati;
Kuungkapkan indahnya bahasa,
Bahasa hati pada yang mengerti,
Duniaku dunia bahasa,
Karyaku karya bahasa;
Indahnya karya bahasa,
Berartinya karya bahasa.
Bahasa indah terkuntum senyuman,
Setiap bahasa sentiasa dijaga;
Kata-kata indah terukir senyuman,
Pahala dibawa hingga ke Syurga.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
22 Oktober 2012
7 tahun yang lepas
AKU MENULIS SELAGI MANA ALLAH SWT IZINKAN
Aku memang suka berkarya
tak kira pagi petang siang malam
aku berkarya...berkarya...berkarya...
tanpa jemu tanpa penat
sebagai manusia biasa aku tak boleh
memaksa diriku untuk tak berehat
aku akur itu...bila dah tak
mampu meneruskan baru aku berehat
Dalam sesuatu topik yang hendak ditulis
bukan mudah kerana bidang itu
bukanlah aku arif untuk menulis
Allah tak pernah mengecewakan aku
idea datang di pemikiran
aku syukur...syukur sangat-sangat
'Syukur Ya Allah Kau tak pernah biarkan aku tanpa ilham'
kerana terlalu bersyukur pada-Nya
aku menangis setelah habis aku berkarya
mana tidaknya tanpa-Nya sebaris ayat aku tidak dapat menulis
tanpa-Nya satu ilhamku pun tak akan bertandang di pemikiranku
Kalau difikirkan secara lojik aku bukan pandai seperti orang bijak pandai
tapi bagi Allah SWT jika DIA izinkan tidak perlu aku pertikaikan dan aku syukur
kerana terlalu bersyukur
aku berkarya...berkarya...berkarya
dunia karyaku yang amat mengujakan!
jika tak berkarya jiwaku mati rasanya nafasku seakan sesak
Apa saja yang bahan kubaca kudengar kupandang
semuanya sumber inspirasi dunia karyaku
dan aku cukup tak gemar jika yang aku baca itu berbaurkan
menghina mengeji membangga diri
aku suka ilmu yang mendidik dan bukan mengajar
jika mendidik ilmu terus lekat di hati
jika mengajar mereka terlebih tahu segala ilmu
makanya ilmu yang ingin disampaikan pastinya akan disepikan
Kerana terlalu taksub dengan duniaku aku hanya terima rakan-rakan fbku
yang sentiasa memberi kerjasama sokongan/dukungan dengan duniaku
kalau dia membisu dan hanya sekadar teman fb tanpa memberi inspirasi dan menyepikan karyaku dan dia dengan dunianya seolah aku tiada wujud sebagai
rakan fbnya ...makanya aku terpaksa undur diri
tapi bukanlah bermakna aku memutuskan talisiraturrahimi
mereka semua sentiasa di hatiku...lagi pula sebelum persahabatan di alam maya aku sudahpun berterus terang kenapa aku begini taksub dengan duniaku
makanya setiap rakan fbku amat berharga lebih berharga daripada permata berharga...indahnya seperti indahnya pelangi di malam hari
sebagaimana mereka terima karyaku apa adanya dan aku akan
terimanya lebih adanya.
Selagi mana Allah SWT izinkan aku menulis
aku akan terus menulis ....sehingga terhenti nafas terhentilah pena
KARYA Ratu Rimba Niagara
1 April 2012
Unfollow Post · April 4 at 10:48am
Prabu Sri Narayana Kusuma and 5 others like this.
Putra Syeikh Muhammad ..,♥
October 10 at 10:54pm
(PETIKAN DARIPADA WALL GROUP PERSATUAN AHLI MAJLIS DATO-DATO SULU &
GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
(DISIARKAN DI WALL H.H HAJI HASSANAL BOLKIAH & PRINCE ABDUL MALIK)
22 Oktober 2012
SEMUA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI DALAM GENGGAMAN ALLAH SWT ALLAHU AKBAR
WARKAH UNTUK ADMIN & AHLI GRUP JALAN KE SYURGA DENGAN RAHMAT ALLAH DAN SYAFAAT NABI MUHAMMAD
Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh
Syukur Alhamdulillah dengan izin Allah saya diterima menjadi ahli grup, "Jalan ke Syurga dengan Rahmat Allah dan Syafaat Nabi Muhammad,"
Terima kasih kepada admin yang sudi menerima saya.
Walaupun cuma di alammaya saya penuh yakin pertemuan kita ini adalah atas kehendak Allah dan atas perancangan Allah.
Pertemuan ini pasti ada hikmak-Nya agar kita saling muhasabah diri , membuang segala keegoaan dan kesombongan kerana yang layak memakai pakaian kesombongan hanya Allah Azzawajallah dan kita sama-sama mencari jalan-jalan ke Syurga.
Semua hamba Allah impikan Syurga, tapi jika kita beribadat dan melakukan segala kebajikan kerana mahukan Syurga. Syurga memang tak layak untuk kita kerana Syurga pun dicipta Allah sebagai balasan kepada hamba-Nya yang beribadat kerana Allah bukan kerana Syurga.
Allah swt memasukkan hamba-Nya ke Syurga bukanlah kerana banyaknya amalan tapi dengan Rahmat Allah dan Syafaat Nabi Muhammad saw.
Jika hendak dibandingkan amalan ahli ibadat 500 tahun masih tidak dapat menebus Syurga. Sehinggakan ahli ibadat tersebut dimasukkan ke neraka kerana yakin dia masuk Syurga kerana banyaknya amalan yang telah diperbuat. Naubillah.
Apa tah lagi kita amalan kita yang tak seberapa ini jika hendak dibandingkan dengan amalan para ahli sufi bagaikan langit dengan bumi. Pasti kita akan berputus asa tapi kerana kita yakin Allah Maha Pemurah Maha Penyayang Maha Pengampun, Pengampunan-Nya mendahului murka-Nya maka kita setiap hari setiap saat setiap detik memperbaharui niat dan berazam untuk melakukan yang terbaik. Hari ini lebih baik daripada yang semalam dan hari-hari yang seterusnya bertambah baik sehinggalah kita dijemput Allah bertemu-Nya.
Setiap amalan yang dilakukan hanya kerana-Nya hanya inginkan redha-Nya. alangkah indah setiap hari setiap detik apa yang diperbuat dan diperkatakan ditulis mendapat redha-Nya Allah. Allahu Akbar impian semua hamba-Nya yang meyakini akan adanya HARI AKHIRAT di mana segala amalan buruk baik kita sepanjang kita berhidup di muka bumi mendapat pembalasan daripada Allah swt samada SYURGA ATAU NERAKA. Kita yang membuat pilihan. Amalan hidup kita di dunia adalah bayangan kita di akhirat nanti. Kita yang menempah tiket ke Syurga atau ke Neraka. Kita tanyalah iman sendiri ke mana mahunya kita setelah mati.
Moga berkat pertemuan kita di grup yang mulia ini, saling berkongsi ilmu tanpa ada niat untuk berbangga diri atau merendahkan atau menghina ahli-ahli yang lain, kita saling muhasabah diri dan beriltizam bertekad untuk sama mencari jalan-jalan ke Syurga sehingga ke nafas terakhir. Insya-Allah Aamiin.
Selagi kita hidup selagi itu kita berpeluang untuk menjadi kekasih Allah, Syurga diciptakan untuk para kekasih-Nya. Moga kita menjadi kekasih Allah dan sama-sama dapat melihat Wajah Allah Azzawajallah berdekatan dengan Rasulullah. Insya-Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
DUHAI JIWA YANG TENANG KEMBALILAH KEPADA TUHAMMU DENGAN IKHLAS DAN DIREDHAI, MASUKLAH KE DALAM GOLONGAN HAMBA-KU DAN MASUKLAH KE DALAM SYURGA-KU...' SURAH AL FAJR 27-30
SALAM MAAL HIJRAH & MUHARRAM 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
"MOGA PERTEMUAN ATAS KEHENDAK ALLAH INI KITA SAMA-SAMA MENCARI JALAN-JALAN KE SYURGA. AAMIIN"
Yang benar,
Sahabat Dunia Akhiratmu,
Rabeah Mohd Ali @ Ratu Rimba Niagara,
Statusku aku milik-Nya sampai kapanpun aku hamba-Nya.
4 Muharram 1437H
18 Oktober 2015

HIKMAH

Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajalla: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melJainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....aamiin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
22 Oktober  2019

0 comments:

Post a Comment

 
;