Tuesday 19 May 2020

CITA-CITAKU CITA-CITAMU (391) SESETIA OMBAK PADA PANTAI


CITA-CITAKU CITA-CITAMU (391) SESETIA OMBAK PADA PANTAI


duhai bulan ...pungguk merinduimu di perdu rindu
Tya Allysha Sofia sedang bersama LaNun Malaya II dan 64 yang lain.
REMBULAN MALAM
Indah bulan kerana seri cahayanya
Kesunyian malam kerana kegelapannya
Bahagia di hati kerana ketenangan jiwanya
Resah di jiwa kerana gundah perasaannya
Tenangnya ombak di lautan sepi
Namun bukan dalam hatiku
Damainya suasana malam nan sunyi
Tapi tidak pada diriku
Indah nian suasana permai
Mengamit segalanya tentang dia
Dan tentang cintanya yang tersemai
Dia antara aku dan dirinya
Malam ini kumerasakan ingin berada disisinya
Menikmati keindahan malam bersamanya
Melakarkan ukiran cinta di langit gemawan
Menaburkan bintang kerinduan di awan
Namun seribu kali sayang lenyap segala angan
Dibawa angin bayu menyapa kenangan
Hanya impian yang mencengkam rawan
Lamunan terhenti di sapa bayangan
Wahai rembulan di awan
Dari kejauhan kusampaikan pesan
Buat dirinya yang jauh dari pandangan
Dihati tetap menjadi pujaan
Tya Allysha
2April17

20 Mac 2012


CINTAILAH AKU SESETIA OMBAK PADA PANTAI (BHG 1)
Kasih yang terkasih
aku tak tahu bagaimana hendak kuluah hatiku ini
sejujurnya kukatakan aku amat-amat mencintaimu
biarpun kutahu terlalu amat payah untuk kau membalas cintaku
mungkin kau masih tercari-cari cinta yang sebenar siapakah yang layak bertahta di hatimu ...
begitu lama aku menanti jawapanmu itu
Ombak rindulah yang menyaksikan penantian yang amat menyeksakan!
aku cemburu pada pantai
aku cemburu pada ombak
Biarpun ombak mendera pantai
tapi pantai masih setia pada ombak
Pantai bilang....
duhai ombak....
seksalah aku semahumu! Kalau itu bisa membahagiakan mu...
percayalah aku tetap setia padamu....
selagi kau mendera aku
selagiku itulah kau heret rinduku bersamamu
aku terharu apabila mendengar deruanmu ombak
Aku tahu kau membalas cintaku
kalau tak mana bisa mungkin kau membawa
rinduku sekali bersamamu...
Biarpun kita terpisah alam
namun deruan rindumu rinduku
tak akan terpisah selamanya
tahulah aku yang kau kasih dan sayangkan aku
makanya terimalah senyumanku untukmu duhai ombak yang kucinta..
Justru duhai kasih
berjanjilah padaku yang kau akan cintai aku
seperti setianya ombak pada pantai...
ke mana kau pergi bawalah rinduku bersamamu
biarpun aku sudah tiada di dunia ini...
kenang daku dalam doamu.
Karya Ratu Rimba Niagara,
17 Mac 2012
TANYALAH OMBAK RINDU
BERAPA KALI KUSERU NAMAMU
Kekasihku sayang...
Aku tak tega memecah pantai hatimu
Aku tak tega sekejam itu sayang....
Kau yang kusayang sepenuh jiwa
Tak mungkin aku setega itu
Percayalah sayang...
Aku sayang padamu
Aku rindu padamu...
Kalau kau tak percaya...
Tanyalah ombak rindu
Berapa kali kuseru namamu
Tapi hingga kini tiada jawapannya...
Setega itu kau sayang....
Namun aku masih berharap agar kau
Dapat menyarungkan cincin Cinta Syurga ke jari manisku..
Samalah kita doakan moga Allah merestui cinta kita...
Senyumlah sayang....
Baru hilang rinduku padamu sayang...
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 Mei 2013
SETEGA ITU CINTAKU KAU PERSIAKAN!
Setega itu kau bilang cintaku membunuhmu
Setega itu kau bilang kebalnya hatiku
Setega itu kau bilang kau tak sempurna
Setega itu kau bilang aku menyakitkan hatimu
Tapi kau lupa akan janji mu padaku
Bersumpah akan setia denganku
Takkan melupakan aku
Takkan memutuskan cinta
Dalam senyap kau yang sengaja
Memutuskan kasih dan cinta
Yang telah kita bina
Atas dasar keluhuran cinta sejati
Kau sepi tanpa berita
Kau menghilang entah ke mana
Aku yang menanggung rindu
Aku yang terdera rindu
Di ombak rindu aku melepaskan rinduku padamu
Pada ombak rindu kulaungkan namamu
Tapi launganku tak kau balas
Laungan itu bergema balik padaku
Aku tersenyum sambil mengesat air mataku
Seakan balikkan laungan rinduku itu adalah
Jawapan rindu darimu...
Aku berlari-lari di gigi pantai
Sambil bermain air laut yang mula pasang
Rupanya dari pagi ke petang
Aku menunggumu di pantai
Yang sepi tapi bergema dengan laungan
Ombak rindu...
Hanya ombak rindu yang mengerti
Perasaan cintaku padamu....
Adakah pengorbanan cintaku ini
Kau anggap aku menzalimi cintamu?
Bukalah matamu
Bukalah hatimu
Jika kau tahu menilai cinta suciku
Tak setega itu kau bilang aku membunuh cintamu
Kerana menantimu satu penyeksaan
Merinduimu satu penderaan jiwa
Mencintaimu memakan diriku
Makanya aku lepaskan sengsara cintaku ini
Di ombak rindu...
Moga aku tidak ternanti-nanti lagi
Cintamu nan palsu...
Maafkan aku duhai
Kekasih yang telah melukakan hatiku
Bagaikan ombak menghempas pantai!
Karya Ratu Rimba Niagara
17 Mac 2012
OMBAK RINDU MENYATUKAN KASIH KITA
Sahabat yang sentiasa terkasih di hati...
Kau hadir di kala aku hampir berputus asa
Di kala aku hampir kecewa
Di kala aku tidak percaya apa itu cinta sejati
Di kala aku hilang erti kasih sayang sahabat sejati
Di kala aku tidak percaya lagi erti kejujuran kata-kata
Di kala aku mati dengan harapan dan cita-cita
Tapi hadirmu membuatkan
Duniaku yang sepi jadi bak pelangi indah di waktu malam
Telah puluhan tahun senyumanku telah kubenamkan di ombak rindu
Kini ombak rindu mengirimkan semula senyumanku itu
Kerana ombak rindu tak tega aku bergundah gulana selamanya
Terima kasih ombak rindu kerana memahamiku
Kalau dulu aku amat membenci mu
Kerana kau menggheret senyumanku
Dalam bara ombak mengganas!
Lalu tanpa ehsanmu kau hempaskan aku ke pantai
Lalu aku terdampar
Di pantai tidak berpenghuni
Di Rimba Niagara
Penghuni rimbalah penawar dukaku
Mereka bergotong royong
Mendirikan istana indah untukku berteduh
Daripada hujan dan panas
Amat indah dan berseni istana yang didirikan untukku
Aku amat bahagia sekali tinggal di sini
Dilayani bagaikan seorang puteri diRaja
Bagaikan mimpi aku
Apabila mereka suka dengan
Hasil syair dan gurindam
Karanganku
Setiap kali aku berlagu gurindam
Mereka menangis bila gurindamku bernada sedih
Mereka akan ketawa terbahak-bahak apabila gurindam jenaka
Habis saja aku berlagu gurindam mereka terkinja-kinja keseronokan
Yang bukan kepalang gembiranya
Aku teruja berkarya
Mereka teruja mendengar
Sama-sama teruja
Merekalah yang menyediakan kelengkapan penulisanku....
Bulu burung garuda sebagai penanya
Darah mereka sebagai dakwatnya
Setiap kali aku menulis aku menangis
Kerana aku bertintakan darah penghuni rimba tersayang
"Tuan puteri yang kami sayangi demi cita-cita Tuan Puteri
bukan setakat darah kami saja ...nyawa kami pun sanggup kami pertaruhkan demi cia-cita tuan puteri ."
"Allahu Akhbar tak sanggup beta bertintakan darah rakyat beta yang terkasih di hati.
"Kami ikhlas tuan puteri...tuan puteri memperjuangkan kehidupan kami..kenapa tidak kami hargai....kami tidak mahu menjadi makluk Tuhan yang tidak bersyukur tuan puteri...."
Kerana ketulusan hati mereka dalam apa yang ingin aku perjuangkan...setiap kali berkarya aku pasti menangis...hingga kembang tulisan dengan titisan air mataku yang tak henti. Tulisan darah penghuni rimba bercampur dengan air mataku.
Duhai penghuni rimba pengorbananmu takkan kulupa
Duhai sahabatku sokonganmu tersanjung di hati
Duhai ombak rindu ...kau menyatukan kasih sayangku dengan
penghuni rimba dan para sahabatku yang terkasih di hati
Moga kasih kita terpatri hingga ke Syurgawi!
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara
15 Mac 2012
PASTI KAU MERINDUINYA SELALU
Mereka bilang...
Apakah ahli group ombak rindu ini semuanya jiwang-jiwang belaka?
Kujawab iya...
Takkanlah dah berkeluarga masih lagi jiwang-jiwang ye?
Selagi namanya manusia takkan lari dari jiwang-jiwang
Mereka ketandusan kasih ke? Justru mereka sepi?
Habis kasih mu dah sempurna ke? Dan hidupmu tak pernah sepi ke?
Detik...hatiku mereka yang jiwang-jiwang ni ...fikiran mereka mesti menerawang...
Maksud kau?
Menerawang di dunia fantasi bukan realiti
Ah! Kau apa tahu bahasa kalbu bahasa jiwa bahasa hati...
Yang kau tahu cakap buat orang sakit hati bawa ke mati...malangnya nasib diri...
Kenapa kau cakap aku macam tu apa maksudmu,....
Mana satu kau nak pilih bahasa menempa dosa atau bahasa mengundang hidayahNya
Pastilah bahasa hidayahNya
Justru jadilah ahli group Ombak Rindu...pasti kau merinduNya selalu.
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Ratu Rimba Niagara
18 Mac 2012
Di ombak rindu bukan untuk luahkan semua yang sakit di hati tapi di ombak rindu membuang segala sakit hati dan kecewa di hati dengan bahasa yang menenangkan hati tanpa prasangka pada sesama....anggaplah kita semua seperti ahli Syurga...mana tahu kita benar menjadi ahli Syurga dengan Ehsan dan IzinNya Aamin. Justeru jika anggap inilah kata-kata indah yang terakhir kutinggalkan kepada rakan-rakanku yang tersayang dan terkasih keranaNya...pasti bahagia setelah kita tiada di dunia ini....percayalah ku sayang kalian keranaNya justru hargailah kasih sayangku ini...duhai yang terkasih di kalbu di ombak rindu ....
Asalkan ombak rindu tidak menjadi tsunami sudahlah moga dijauhkan dari segala iri hati dan hasad dengki sesama...adatlah manusia mulanya menjadi murni akhirnya luka melukakan....kerana soal hati hanya DIA yang mengerti...berkatalah dari hati yang ikhlas pasti menenangkan hati yang mendengarnya....apapun ombak rindu pencetus inspirasiku berkarya agar terus rindu....rindu...serindunya pada ikatan suci keranaNya.
SALING FISABILILLAH KERANANYA
akan kuhayutkan rindu ini jika
dalam hati ada iri
dalam hati ada benci
dalam hati ada dendam kesumat
dalam hati ada prasangka
kerna yang kumahukan
cuma kata-kata
indah
semangat
sokongan
sayang menyayangi keranaNya
saling berkorban fisabillilah keranaNya
kerna masaku terlalu suntuk untuk berleka
dengan pesona cinta dunia
moga Allah SWT mengirimkan aku
hamba-hambaNya
untuk sama-sama
mencari redhoNya Illahi
tidak kira di mana berada
pagi petang siang dan malam
hingga ke nafas terakhir
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Ratu Rimba Niagara,
18 Mac 2012
AKU MENULIS BUKAN UNTUK MENCIPTA NAMA
Aku menulis sejak dulu,
Karyaku tersimpan di galeriku,
Bila kutiada untuk generasiku,
Lambang cinta abadi dariku untukmu.
Aku menulis bukan kerana nama,
Tapi mahukan karyaku ternama,
Aku dan pembaca saling bekerjasama,
Agar penulisanku senada seirama.
Karya Ratu Rimba Niagara,
20 Mac 2012

INDAHNYA TAMAN BUNGA CINTA SYURGA
Oh! Indahnya Taman Bunga Cinta Syurga
Harum mewangi Bunga-Bunga Cinta Syurga
Bunga-bunga Cinta Syurga tak jemu dipandang mata
Subhanallah indahnya ciptaan-Mu Tuhan
Adakah ini permandangan yang Kau perlihatkan
Pada semua hamba-Mu yang mahu berfikir
Betapa indahnya di taman-taman Bunga Cinta Syurga nanti...
Allahu Akhbar aku terpesona
Aku terpukau betapa indah-Nya
Taman-taman Bunga Cinta Syurga nanti
Bunga-bunga Cinta Syurga harum mewangi sewangi ambar kasturi
Memukau lalu terpukau dalam keterujaan memuji-Mu
Dan mencintai-Mu tanpa henti
Selagi memandang betapa indah-Nya taman-taman bunga
Cinta Syurga di dunia ini...
Dengan Rahmat Kasih-Mu Tanpa Batas
Kau perlihatkan pada semua penghuni bumi
Cuma yang memahami
Betapa indah-Nya taman-taman bunga Cinta Syurga
Ya Allah sebagaimana indahnya taman-taman Bunga Cinta Syurga
Begitu jugalah cinta-cinta hamba-Mu yang berdasarkan
Saling menyintai kerana-Mu
Bahagiakanlah cinta semua hamba-Mu yang bercinta kerana-Mu
Dan sama-sama mencari jalan-jalan cinta hanyalah untuk-Mu
Dan berkat keikhlasan cinta kerana-Mu
Sambungkanlah percintaan mereka hingga ke Syurgawi
Taman-taman Bunga Cinta Syurga
Memadu kasih cinta rindu sentiasa membara dari dunia
Hingga ke Syurga-Mu
Kau Maha Pengasih
Kau Maha Penyayang
Daripada segala kekasih
Patrikanlah kasih para kekasih-Mu
Hingga ke Syurgawi
Hanya Engkau Yang Maha Memahami
Maha Memakbulkan Doa
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
19 Mei 2012



3 tahun yang lepas
HATI SEINDAH BERLIAN SYURGA KURNIAAN DARI-NYA
Duhai hati sesuci iman
bersinarlah....bersinarlah ....bersinarlah....
dari segenap penjuru
agar imanku bertambah-tambah sinarnya
makin hari makin sinarnya bergemerlapan berkilauan
menerangi hati bak berlian dititipkan dari Syurga
SUBNANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
hanya keindahan kemilauan kegemerlapanmu
antara kau dan Tuhanmu saja yang tahu
betapa manisnya iman
berhatikan semurni Syurga
kau hiasi hatimu setiap waktu
dengan iman dan takwa
makanya duhai hati bersyukurlah
kongsikanlah kesyukuranmu itu
kepada hati-hati yang lain
yang ikhlas untuk berkongsi cahaya
berlian dari Syurga yang diKurniakan Allah padamu itu
jika pengkongsiaan mu itu disalah anggapkan
kerana mereka sendiri telah punya berlian keimanan
biarkan saja malah kau tetap berkongsi berlian keimanannya
agar cahaya berlian keimananmu semakin bercahaya...cahaya....
itulah rahsia cahaya dari segenap cahaya
cahaya dari tujuh petala langit tujuh petala bumi
menerobos ke hati
hanya DIA yang mengerti
betapa aku bahagia punya hati seindah berlian dari Syurga
Syukur Ya Allah
Pada-Mu aku bersujud syukur
di kala aku hina pada pandangan manusia
tapi Kau masih sudi membalas cintaku
dengan mengurniakan padaku hati bertahtakan
nur cahaya ...cahaya dari Syurga....
hati seindah berlian dari Syurga
itulah yang kudambakan sejak dahulu
tika aku mula jatuh cinta dengan-Mu Tuhan
Kurniaan-Mu hati bertahtakan berlian dari Syurga
lebih berharga dari alam dan seisi-Nya
Syukurku Ya Allah
Segala yang baik datang dari-Mu
Maka aku yakin ini adalah Kurniaan dari-Mu
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Karya Ratu Rimba Niagara
17 April 2013





Sedaif ini pun mereka tahu bersyukur...jauh sekali tahap syukur kita pada Ilahi dengan berbagai alasan untuk tidak bersyukur. Allahu Akbar ampunkan kami Ya Allah.
1 tahun lepas

Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang dan orang berdiri
Khalifah Media Networks sedang bersama Syukri Pondoklistrik.
Allahu sebak min tengok gambar ni... Semoga Allah jadikan kita umat yang bersyukur. Aamin.. 😢😢😢😢😢
HIKMAH


Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbacam
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al- Farj 27-30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diredhai, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajalla: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melJainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....aamiin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
                     
                                                              
26 Ramadan 1441H
  19 Mei   2020 

0 comments:

Post a Comment

 
;