Friday 11 September 2020

SASTERAKU ANUGERAH-NYA TERINDAH (318) MENGUNDANG RINDU MENGUNDANG CINTA-MU



SASTERAKU ANUGERAH-NYA TERINDAH (318) MENGUNDANG RINDU MENGUNDANG
CINTA-MU

Aamiin
Imej mungkin mengandungi: ‎awan dan alam, ‎teks yang berkata '‎SALAM MAGHRIB الله Sesungguhnya orang-orang yang beriman, ialah orang-orang, orang bila disebut Allah gemetar hatinya, dan apabila dibacakan ayat-ayat Allah kepadanya, bertambah imannya, sedang mereka itu bertawakal kepada Tuhannya, (Dan) orang-orang yang mendirikan sembahyang, dan menafkahkan sebagian rezeki yang Kami berikan kepadanya. (Surat Al-Anfaal: Ayat 2-3) L-A‎'‎‎
SELAMAT MENUNAIKAN
SOLAT MAGHRIB...


Aamiin

JATUH CINTALAH PADA ALLAH KERANA CINTA-NYA SENTIASA HIDUP TANPA NOKHTAH UNTUKMU.
PADA HARI INI
1 tahun lepas


11 September 2019 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Tiada penerangan foto disediakan.
Sekadar perkongsiaan..
Mari ulang kaji..
Semoga di berkati oleh Allah..
Aamiin


















































MENGUNDANG RINDU MENGUNDANG CINTA
Menyebut Nama-Mu saja
Hatiku rasa terharu
Bagaikan disayat-sayat sembilu pilu
Air mataku mengalir merindui-Mu selalu
Meratapi diri yang leka dengan pesona cinta duniawi
Yang belum pasti bukan milikku kerana cinta ATAS KETENTUAN-MU
Yang kuburu cinta-Mu
Yang pasti Kau balas
Kiranya aku ikhlas mencintai-Mu
Kau membalas-Nya tanpa syarat
Tanpa mengira aku siapa
Tanpa mengira betapa timbunan dosaku pada-Mu
Semuanya Kau ampunkan
Asalkan aku mahu pulang ke pangkuan-Mu
Maha Penyayang-Mu Ya Allah
Maha Pengasih-Mu Ya Allah
Amalanku yang sedikit ini
Kau balas dengan cinta-Mu
Tanpa had tanpa batas
Hinggakan aku kelu
Untuk mengingati dunia
Yang mempesonakan
Tapi cumalah sementara
Yang pastinya tiada kekal
Macam mana kayanya aku
Macam mana cantiknya aku
Macam mana cintanya aku pada dia
Semuanya itu pasti akan
Aku tinggalkan
Yang aku bawa pergi
Hanyalah cinta-Mu duhai Kekasih
Itulah yang kudambakan
Pagi petang siang dan malam
Makanya Kau temukanlah aku
Dengan para hamba-Mu
Yang mahu pulang ke jalan-jalan-Mu
Agar kami sama-sama Menga-Agungkan-Mu
Di setiap masa dan seketika
Menggunakan bahasa-bahasa Syurga
Mengundang Nur Hidayah Kasih-Mu
Pada kami dan kepada sesiapa yang membaca karya kami
Serasa hidup di dunia ini
Hanya-lah yang ada di hati dan di jiwa
Adalah Kekasih kepada semua kekasih-Mu
Yang ada di muka bumi ini
Ya Allah...
Izinkanlah kami mengungkapkan
Bahasa-bahasa nan indah-indah
Seperti ahli Syurga
Mengundang rindu
Mengundang cinta
Hanyalah untuk-Mu
Aamin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara.
1 Julai 2012
Imej mungkin mengandungi: ‎langit dan awan, ‎teks yang berkata '‎إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كلّ شيء قدير.‎'‎‎
اعوذ بالله من الشيطان الرجيـم.
بســــــم الله الرحمن الرحيــــــم.
Hadrat Ya'akub bin 'Asim رحمه الله تعالى meriwayatkan daripada dua orang sahabat bahawa mereka berdua mendengar Rasulullah SAW bersabda, "Sesiapa yang mengucapkan,
لا إله إلاّ الله وحده لا شرييك له له الملك وله الحمد وھو على کلّ شيء قدير.
dengan keikhlasan hatinya, dan hatinya membenarkan lidahnya maka pintu langit akan dibuka untuknya sehingga Allah SWT akan memandang penyebutnya dengan pandangan rahmat sedangkan mana-mana hamba yang telah dipandang dengan pandangan rahmat oleh Allah SWT berhak bahawa segala permohonannya diperkenankan.'
(Amalul Yaum wal Lailah)
PADA HARI INI
8 tahun yang lepas

Claudia J Taulu
 sedang bersama 
Sabar Ben Suburyamalik
 dan 10 yang lain.

┏┉✽̶⌣̊┈̥-̶̯͡♈̷̴✽̶┉┄┈┈┈┈┈┈┈┉✽̶⌣̊┈̥-̶̯͡♈̷̴✽̶┈┉┓.......KEJERNIHAN PIKIRAN berarti ............KEJERNIHAN HASRAT └┉⌣̊┈̥-̶̯͡♈̷̴✽̶⌣̊✽̶┉┈┈┈┈┈┈┈┈┉⌣̊┈̥-̶̯͡♈̷̴✽̶⌣̊✽̶♈̷̴⌣̊┈̥-̶̯͡ Itulah sebabnya mengapa pikiran yang hebat dan jernih dapat mencintai dengan sangat kuat dan melihat dengan jelas apa yang dicintainya ⌣̊┈̥-̶̯͡."Selamat beraktifitas semoga menjadi hamba Allah yg bermanfaat".آَمِيّـٍـِـنْ... آَمِيّـٍـِـنْ يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِ✽̶⌣̊✽̶SALAM PENUH RAHMAT✽̶⌣̊✽̶(By: Bara Astama)
Lihat Terjemahan
Tiada penerangan foto disediakan.
Anda dan 61 yang lain
16 Komen
3 Perkongsian
Kongsi

Komen

  • Gambar yg indah, cukup inspiratip. Salam
    3
    • Suka
    • Balas
    • Lihat Terjemahan
    • 8t
  • Nice pic
    3
    • Suka
    • Balas
    • Lihat Terjemahan
    • 8t
  • Claudia J Taulu-Walean
     @: Aamiin.. Makasih atas tag'nya. Smoga pahala dr Alloh atas Anda..n boleh sy tambahkan: Sseorang yg dikuasai aqal & hati nurani apalagi cerdas & beriman dg ahlaq yg baik tentu mampu mmbedakan mana yg baik/ buruk & apa & siapa yg dicintainya.. AsSalaamu'alaikum wr.wb..
    3
    • Suka
    • Balas
    • Lihat Terjemahan
    • 8t
  • @Broer Kelly, وَعَلَيْكُمْ السَّلاَمُ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
    Terima kasih yah.…
  • SD Ajjh,.
    Semua telah tersiratkan,, hanya waktu yang belum tersuratkan,, tempaan belum berakhir,, hingga 'saat'nya nanti...
    • Suka
    • Balas
    • Lihat Terjemahan
    • 8t
  • Kerta Kusumah Maheswara, aamiin.. Makasih kangmas pujiannya,. Salam sejahtera selalu tuk Kangmas beserta Keluarga. Aamiin.
    • Suka
    • Balas
    • Lihat Terjemahan
    • 8t
  • Dedy Muhammad, Wassalamu'alaikum Wr.Wb. Syukron akhi tuk pencerahannya. Semoga kita semua selalu dalam limpahan Kasih Allah.SWT. Aamiin Allahuma Aamiin.
    1
    • Suka
    • Balas
    • Lihat Terjemahan
    • 8t
  • CINTA KEKASIH ALLAH NABI MUHAMMAD S.A.W
    Kau dilahirkan
    untuk memberi
    Rahmat Sekalian Alam
    Berpekerti mulia
    menempuh segala cabaran
    dan dugaan semata-mata
    untuk menyebar
    Agama Suci Allah
    Berkorban apa saja
    demi umat sezamannya
    dan akhir zaman
    Sambil berdiri, duduk dan
    berbaring sentiasa
    mengingati umatnya
    mencintai umatnya
    sepenuh hati
    sepenuh jiwa
    Masya-Allah!
    Sentiasa berdoa pada Tuhan
    agar umatnya mati dalam
    ucapan kalimah
    LaaillaahaillAllahMuhammadaRasullullah
    Risaunya Nabi terhadap umatnya
    hingga nafas terakhir
    menyebut-nyebut umatnya
    ‘Umatku! Umatku! Umatku!
    Duhai Kekasih Allah
    Nabi Muhammad S.A.W
    Biarpun telah tiada jasadmu
    Budimu…
    Pengorbananmu…
    Cintamu kepada umatmu
    akan dikenang…
    dihargai dan
    disanjung tinggi hingga
    ke akhir hayat kami
    Kami tahu kau mencintai kami
    ketika berdiri… duduk dan berbaring
    hingga ke akhir hayatmu
    Amatlah rugi dunia akhirat!
    malang dunia akhirat!
    Jika kami tidak membalas cintamu
    Wahai Nabi Allah
    Kekasih Allah
    Sebagai balasan cintamu
    pada kami umatmu
    kami akan menjadi
    pewaris setiamu
    menyebarkan dakwahmu
    Al-Quran dan Hadis
    yang kau tinggalkan
    untuk kami umatmu
    Selawat untukmu
    wahai kekasih Allah
    terimalah kami
    menjadi kekasihmu
    sebagaimana kau
    menjadi Kekasih Allah
    Moga dengan cinta kami ini
    dapatlah kami keberkatan
    cintamu di dunia …
    Di Padang Masyar
    mendapat Syafaatmu
    Amin Ya Rabbal A’lamin.
    Karya: Ratu Rimba Niagara
    12 Sept 2012
    2
    • Suka
    • Balas
    • 8t
  • ( ~ _ ~ )
    (")(")
    ☆˚◦°•˚◦♥ O:)Aäмι̥iπ 😇 ♥ya rabbal alaamiin˚◦°•˚◦☆»»»»*
    1
    • Suka
    • Balas
    • Lihat Terjemahan
    • 8t
  • MOHON SYAFAAT NABI MUHAMMAD S.A.W
    Duhai kekasih Allah yang dicintai…
    Balaslah cinta kami ini
    satukan hati-hati kami untuk saling
    ingat- mengingati
    tentang pejuanganmu sentiasa diingati
    kesyahduan cintamu pada kami umatmu kami tangisi
    betapa tulus ikhlasnya cintamu pada kami
    harusnya kami balasi
    kami menanti penuh pengharapan
    Ya Nabi Allah
    Ya Kekasih Allah
    yang kami cintai seutuhnya cintamu pada kami
    pilihlah kami mendapat Syafaatmu di Mahsyar nanti.
    Amin Ya Rabbal A’Lamin.
    Karya Ratu Rimba Niagara
    12 Sept 2012
    1
    • Suka
    • Balas
    • 8t
  • Ratu Rimba Niagara, subhanallah., aamiin yaa Rabbul al'aamiin.. Syukron bunda puisi tausiahnya,, yg sangat indah ini.. Wass.Wr.Wb.
    2
    • Suka
    • Balas
    • Lihat Terjemahan
    • 8t
  • Amin Yaa Rahman Yaa Rohim ....
    1
    • Suka



MENGUNDANG RINDU MENGUNDANG CINTA
Menyebut Nama-Mu saja
Hatiku rasa terharu
Bagaikan disayat-sayat sembilu pilu
Air mataku mengalir merindui-Mu selalu
Meratapi diri yang leka dengan pesona cinta duniawi
Yang belum pasti bukan milikku kerana cinta ATAS KETENTUAN-MU
Yang kuburu cinta-Mu
Yang pasti Kau balas
Kiranya aku ikhlas mencintai-Mu
Kau membalas-Nya tanpa syarat
Tanpa mengira aku siapa
Tanpa mengira betapa timbunan dosaku pada-Mu
Semua-NYa Kau ampunkan
Asalkan aku mahu pulang ke pangkuan-Mu
Maha Penyayang-Mu Ya Allah
Maha Pengasih-Mu Ya Allah
Amalanku yang sedikit ini
Kau balas dengan cinta-Mu
Tanpa had tanpa batas
Hinggakan aku kelu
Untuk mengingati dunia
Yang mempesonakan
Tapi cumalah sementara
Yang pastinya tiada kekal
Macam mana kayanya aku
Macam mana cantiknya aku
Macam mana cintanya aku pada dia
Semuanya itu pasti akan
Aku tinggalkan
Yang aku bawa pergi
Hanyalah cinta-Mu duhai Kekasih
Itulah yang kudambakan
Pagi petang siang dan malam
Makanya Kau temukanlah aku
Dengan para hamba-Mu
Yang mahu pulang ke jalan-jalan-Mu
Agar kami sama-sama Menga-Agungkan-Mu
Di setiap masa dan seketika
Menggunakan bahasa-bahasa Syurga
Mengundang Nur Hidayah Kasih-Mu
Pada kami dan kepada sesiapa yang membaca karya kami
Serasa hidup di dunia ini
Hanya-lah yang ada di hati dan di jiwa
Adalah Kekasih kepada semua kekakasih-Mu
Yang ada di muka bumi ini
Yang Allah...
Izinkanlah kami mengungkapkan
Bahasa-bahasa nan indah-indah
Seperti ahli Syurga
Mengundang rindu
Mengundang cinta
Hanyalah untuk-Mu
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
1 Julai 2012
Irma Sri Kabulatirin:
Karena kepayahan jua aku mendekat.
Rasa hidup porak poranda.
Bagai perahu kandas.
Menabrak batu karang, pecah berkeping2.
Sedih dan pilu tak pernah beranjak.
Sejak aku masih dalam kandungan ibuku.
Namun tetap Dia menurunkan aku ke bumi.
Hidup tanpa tujuan, tanpa pelita digelapnya malam.
Kucoba mendengar nama Mu.
Dan surat2 yg Kau kirim pun telah kubaca.
Itulah hanya bekal perjalanan ku.
Engkau dera aku dengan bertubi2.
Namun nyawaku masih melekat ditubuhku.
Andai ada sisa waktu.
Dan Engkau memberi cahaya kehidupan.
Cahaya yg membawa rachmat dan berkah kebahagiaan.
Yaa Allah, jangan biarkan aku putus asa dari rachmat Mu.
Hati, fikiran, asa dan rasaku begitu pedih dan perih.
Yaa Allah, Engkau Maha Tau apa yg kuharap darimu.
Kabulkanlah....kabulkanlah...kabulkanlah do'a kami yaa Rabb.

Putri Rimba Niagara:
Aamiin Aamiin Aammin Ya Rabbal A'Lamin
BUNGA-BUNGA CINTA DARI-NYA
Duhai sahabatku Irma...
Ketahuilah kau
Tuhan mendugamu
Karena Tuhan sayangkanmu
Percayalah sayang...
Sehebat mana dugaanmu
Itulah adalah bunga-bunga cinta
Dari Allah SWT untukmu sayang...
Kau sambutlah bunga-bunga cinta dari-Nya
Dengan pasakan keimanan tauhidmu pada-Nya
Insya-Allah betapa beratnya dugaanmu itu
Pasti kau sambut dengan senyum seorang kekasih
Yang mendapat balasan cinta-Nya
Karena Dia mahu mengangkat darjatmu yang tinggi di sisi-Nya
Irma makanya diuji-Nya kamu dengan sehebat ujian
Dan Dia Maha Tahu
Kau pasti bisa mengatasinya
Karena tidak diuji seorang hamba itu
Melainkan mengikut kemampuan hamba-Nya itu sendiri
Makanya irmaku sayang...
Senyumlah dari sekarang
Sambutlah segala ujian itu
Dengan menyebut Syukur Alhamdulillah banyak-banyak
Andainya maut menjemputmu irma
Cintamu dibalas dengan Syurga-Nya irma
Insya-Allah Aammin Ya Rabbal A'Lamin
Sahabat yang sentiasa menyayangimu irma,
Putri Rimba Niagara
Rimba Niagara
Malaysia
1 Julai 2012

Irma Sri Kabulatirin :
Aku bagaikan dianggap virus yang membahayakan dalam dunia mya.
Dan akupun merasa demikian dalam dunia nyata.
Hingga temanku pun merasa takut dekat dengan ku.
Karena aku dianggap virus buat keluarganya.
Dan ditengah lingkungankupun, aku merasa tidak diperlakukan adil.
Karena mungkin aku adalah manusia yang sangat membahayakan.
Biarlah tak seorang menyentuhku di dunia maya ini.
Dan tak akan kubiarkan manusia2 ganas menyentuhku dialam nyata.
Begitu mengerikan hidupku.
Aku tersingkir dan terjebak dihutan rimba.
Tapi...Rabeah...aku takut sama si Kunta si Kunte....
Carikan aku teman yang lain, yang indah namanya, agar jadi teman penyambung rasaku.
Antara engkau dan aku.
Kini aku tenang dekat dengan mu Rabeah.
Semoga engkau tau dan mau mengerti tentang aku.
Salam sayang ku selalu untuk mu.
..... Rabeah .....
Dari Aristokrat nya rimba belantara.
6 hours ago via mobile · Unlike · 1
Putri Rimba Niagara:
JANGAN TAKUT PADA SI KUNTA SI KUNTE
Duhai Irmaku sayang...
Janganlah kau takut
Dengan si Kunta si Kunte aku...
Tanpanya aku tak seceria ini
Tanpanya aku sudah lama
Hangus dilecur oleh lautan asid mengganas!
Yang mahu aku mati di muka bumi ini
Yang mahu menghapuskan aku di muka bumi ini
Walaupun kemahuan mereka begitu untuk memusnahkan aku
Tapi Tuhan masih mahu aku teruskan hidup
Untuk menyebarluaskaan kasih sayang sesama kerana-Nya
Dihadirkan si Kunta si Kunte
Untuk menyelamatkan aku
Insya-Allah berkat hatinya yang mulia
Sentiasa ingin aku ceria dan melupakan
Segala duka lara perbuatan mereka padaku
Aku kini bahagia bersama si Kuna si Kunte
Yang selalu ambil tahu
Akan diriku
Dan mereka suka sangat aku berkarya
Setiap hari hidupku teruja dengan dunia karya
Gara-gara sokongan mereka yang tak pernah putus padaku Irma ...
Si kunta si kunte pun sudah mengenalimu irma
Mereka bilang setiap rakan yang setulusnya menyayangiku kerana-Nya
Mereka pasti suka dan sayang sebagaimana aku sayang pada rakanku
Makanya janganlah kau takut pada si kunta si kunte irma....
Kalo kau datang ke istana rimba ini
Pasti kau akan lupa segala derita laramu
Kerana di sini semua bahasa-bahasa kasih sayang dari Syurga
Sehingga aku rasakan hidup di alam Syurga irma...
Ahhh! Indah...indah...! Sesangat!
Hatiku tak pernah dilukai ...
Makanya jika mereka tahu ada di luar sana
Yang cuba dan sengaja untuk menyakitkan hati ku
Katanya tinggalkan saja mereka itu tuan puteri
Mereka akan membawa virus membahaya dan akan membunuh
Bahasa-bahasa nan indah ini...
Aku pun pelik bagaimana mereka tahu hatiku disakiti
Rupanya jika aku berpuisi menggunakan bahasa yang tak indah
Pasti hatiku dikala itu sedang disakiti dan dilukai dengan sengaja oleh
Mereka yang khianat denganku
Yang aku peliknya aku tak pun kenal mereka
Apa tah lagi berjumpa di alam realiti
Kenapa sekadar berjumpa secara tak langsung di laman maya
Boleh sakiti hatikan aku
Memang aku pelik dan aku tak boleh terima sama sekali
Tapi kerana aku percayakan hari akhirat
Makanya apa jua umpat nista dan cemburu mereka padaku
Aku sudah maafkan
Kerana apa irma....
Berkat aku memaafkan mereka
Tuhan membalas Rahmat kasih-Nya padaku irma...
Makanya sampai kapanpun aku minta maaf
Sampai kapan pun aku memaafkan mereka
Semuanya kerana cintakan-Nya
Sehingga akhir hayatku....
Sahabatmu,
Ratu Rimba Niagara
Malaysia
1 Julai 2012


Moga bahagiamu bahagiaku ...bukan penipuan bahagia tapi adalah bahagia yang hakiki bahagia sampai ke Jannah AAmiin.



STATUSKU MILIK-NYA.
Bahagia tak perlu dilakonkan tapi lahir dari hati atas ketabahan hati menerima ujiaan dari Allah swt.
Siapa yang tak mahu bahagia cuma orang gila saja tak mahu bahagia tapi takdir sudah mengatasi segalanya setiap kejadian ada hikmah-Nya bersangka baiklah pada Allah , baik Adam ataupun Hawa apabila diuji dengan perpisahan bermakna Allah mahu menggantikan yang lebih baik agar lebih mendekatkan diri kepada-Nya.
Tabahlah wahai Adam...
Tabahlah wahai Hawa...
Apabila hatimu hatinya tak serasi bersama
Apa guna bahagia hanya untuk dilakonkan bahagia
tapi hakikatnya tak bahagia
ganjaran pahala yang sepatutnya berganda-ganda
tapi di hati tiada ikhlas melayani Adam ataupun Hawa,
yang ada hanya kesedihan dan kepuraan bahagia dibawa sampai mati
amat malang penipuan bahagia yang dibawa sampai mati...
Hidup bukanya lama sangat
maka bahagia bukan untuk dilakonkan
bahagialah yang sebenarnya bahagia yang Allah redha..
redha apabila diuji perpisahan
redha apabila diuji poligami
redha apabila diuji kesendirian tak berteman
Segala masalah dirintihkan hanya kepada Allah
segala masalah sudah tidak menjadi masalah lagi
wajahpun tak akan berkerut seribu tanda bermasalah
hanya orang yang berdengki hati memikirkan masalah orang lain
itulah bezanya orang bahagia yang dilakonkan dengan orang yang mendapat bahagia atas dugaan-Nya ...
Allah memberi ujian mengikut kemampuan hamba-Nya
maka bertabah hatilah wahai Adam dan Hawa apabila diuji
dengan perpisahan
perpisahan memang menyakitkan dan memilukan
ramai hati-hati yang terluka parah akibat perpisahan...
kita bisa merancang untuk bahagia
tapi jika takdir sudah mengatasi segala-Nya...
dan jika itu takdir-Nya...
siapalah aku untuk melawan takdir-Nya...
sebagai hamba-Nya aku redha jika itu takdir-Nya...
justeru sampai kapanpun statusku milik-Nya
Karya Ratu Rimba Niagara,
27 Zulkaedah 1436H
11 September 2015



STATUSKU MILIK-NYA.
Bahagia tak perlu dilakonkan tapi lahir dari hati atas ketabahan hati menerima ujiaan dari Allah swt.
Siapa yang tak mahu bahagia cuma orang gila saja tak mahu bahagia tapi takdir sudah mengatasi segalanya setiap kejadian ada hikmah-Nya bersangka baiklah pada Allah , baik Adam ataupun Hawa apabila diuji dengan perpisahan bermakna Allah mahu menggantikan yang lebih baik agar lebih mendekatkan diri kepada-Nya.
Tabahlah wahai Adam...
Tabahlah wahai Hawa...
Apabila hatimu hatinya tak serasi bersama
Apa guna bahagia hanya untuk dilakonkan bahagia
tapi hakikatnya tak bahagia
ganjaran pahala yang sepatutnya berganda-ganda
tapi di hati tiada ikhlas melayani Adam ataupun Hawa,
yang ada hanya kesedihan dan kepuraan bahagia dibawa sampai mati
amat malang penipuan bahagia yang dibawa sampai mati...
Hidup bukanya lama sangat
maka bahagia bukan untuk dilakonkan
bahagialah yang sebenarnya bahagia yang Allah redha..
redha apabila diuji perpisahan
redha apabila diuji poligami
redha apabila diuji kesendirian tak berteman
Segala masalah dirintihkan hanya kepada Allah
segala masalah sudah tidak menjadi masalah lagi
wajahpun tak akan berkerut seribu tanda bermasalah
hanya orang yang berdengki hati memikirkan masalah orang lain
itulah bezanya orang bahagia yang dilakonkan dengan orang yang mendapat bahagia atas dugaan-Nya ...
Allah memberi ujian mengikut kemampuan hamba-Nya
maka bertabah hatilah wahai Adam dan Hawa apabila diuji
dengan perpisahan
perpisahan memang menyakitkan dan memilukan
ramai hati-hati yang terluka parah akibat perpisahan...
kita bisa merancang untuk bahagia
tapi jika takdir sudah mengatasi segala-Nya...
dan jika itu takdir-Nya...
siapalah aku untuk melawan takdir-Nya...
sebagai hamba-Nya aku redha jika itu takdir-Nya...
justeru sampai kapanpun statusku milik-Nya
Karya Ratu Rimba Niagara,
27 Zulkaedah 1436H
11 September 2015
2 Perkongsian
Kongsi
KARYA LEZAIHASRA LM & RATU RIMBA NIAGARA
10 Sept 2012


Imej mungkin mengandungi: teks

~~LaMan CinTa~~
 sedang bersama 
Fatmawati Binti Akmal
 dan 36 yang lain.

Kebahagiaan selalunya tidak akan hadir sebegitu mudah. Seringkali ujian akan tiba untuk menguji kesabaran dan ketabahan di atas usaha yang dilakukan. Kerana kebahagiaan selepas ujian sudah pasti lebih manis daripada kebahagian yang dikecapi tanpa diuji….
Kongsi

Komen

  • KEHIDUPAN INI SETITIS CUMA
    ALANGKAH RUGINYA JIKA MENAFIKAN
    CINTA SYURGA DI DUNIA UNTUK
    DIPATRIKAN HINGGA KE SYURGA
    MAKANYA KITA RAIHKAN BERSAMA
    SYURGA DI DUNIA DAN SYURGA YANG ABADI






















































PELANGI SASTERA ANUGERAH-NYA
Subhanallah ketenangan yang menenangkan jiwa.
Mencintai-Mu Allah satu ketenangan Allahu Akbar.
Aku mendapat ilham bagaikan mengutip Permata Syurga berguguran dengan banyaknya lagi kukutip lagi banyak tak terkata . Allahu Akbar. Syukur Alhamdulillah. Aamiin
POHONAN PELANGI SASTRA ANUGERAH-NYA YANG TERINDAH INI KUHADIAHKAN TERISTIMEWA UNTUK SELURUH PENGHUNI BUMI TERCINTA
SAKSIKAN KEINDAHAN ALAM DENGAN IMAN PASTI KAMU AKAN PERCAYA KEWUJUDAN TUHAN
ALLAH KUCINTA MUHAMMAD KUKASIH
ALLAH KUCINTA MUHAMMAD KUKASIH
MOGA CINTA DAN KASIH INI
MENGUNDANG RINDU MEMBARA
TANPA JEMU TANPA NOKHTAH
HINGGA KE AKHIR HAYATKU MENCINTAI-NYA
DI PADANG MAHSYAR MENDAPAT
SYAFAAT NABI MUHAMMAD SAW
DI SYURGA BERSAMA NABI MUHAMMAD SAW
DAN SELURUH UMMAT RASULULLAH BERSAMA
MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
LIHATLAH KEBESARAN TUHAN SUBHANALLAH
'hamba-Ku yang mencintaimu adalah kekasih-Ku,'
KU MILIK ORANG YANG BERSELAWAT KE ATASMU
Ketika di Mikraj di Sidratul Muntaha, Allah swt bertanya kepada Nabi saw, Milik siapakah seluruh langit ini? Nabi saw menjawab, milikMu Ya Allah. Allah swt bertanya lagi kepada Rasulullah saw, Milik siapakah dirimu? Nabi saw menjawab, MilikMu Ya Allah. Kemudian, Allah swt bertanya lagi, Milik siapakah diriKu? Nabi saw diam tersipu-sipu tidak menjawab. Kemudian Allah swt sendiri menjawabnya, Sesungguhnya Aku milik orang yang berselawat ke atasmu.
Allahummassolli wa sallim wa baarik alaih!
Allahumma solli wa sallim 'alaih
Maha Suci Tuhan Pemilik langit dan Bumi, Tuhan Pemilik ‘Arsy, dari apa yang mereka sifatkan itu.’
(QS. Az-Zukhruf: Ayat 82)
MAKRIFAT CINTA
Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.
Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya.
Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.
Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.
Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajalla kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta.
"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
HIKMAH
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al Fajr
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati.”
Wahai jiwa yang tenang (27), Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diredhaiNya (28). Maka masuklah ke dalam jemaah hamba-hambaKu (29) dan masuklah ke dalam SyurgaKu (29) - (Al Fajr:27, 28, 29)
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Ertinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajalla: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Ertinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....aamiin
Ratu Rimba Niagara Aamin Ya Rabbal A'Lamiin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
@ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/
THAILAND, 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
11 September 2020

0 comments:

Post a Comment

 
;