Friday 9 October 2020

SASTERAKU ANUGERAH-NYA TERINDAH (443) SEMUA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI KEPUNYAAN ALLAH



SASTERAKU ANUGERAH-NYA TERINDAH (443) SEMUA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI KEPUNYAAN ALLAH
Alhamdulillah
😍
Bolehkah saya mendengar mana-mana orang Islam mengatakan Allahu Akbar ☝️
 
Lihat yang asal
 
Nilaikan terjemahan ini
Imej mungkin mengandungi: makanan
1 Komen
Suka
Komen

Komen


  • Allahu Akbar.
    • Suka

SUBHAN ALLAH 😍
Please if you are not busy say ALLAHU AKBAR ☝️
Lihat Terjemahan
Imej mungkin mengandungi: satu orang atau lebih dan teks
1 Komen
Suka
Komen

Komen

202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
25 ZULHIJJAH 1436H
9 OKTOBER 2015
Tiada penerangan foto disediakan.

Ghozali Igun
  berasa terhutang budi bersama 
Anesulthan Sulthan
 di 2 yang lain.

9 Oktober 2015
 
GOOD MORNING ALL...........
JUM'AT BAROQAH





AKU MILIK-NYA
Bahagia tak perlu dilakonkan tapi lahir dari hati atas ketabahan hati menerima ujiaan dari Allah swt.
Siapa yang tak mahu bahagia cuma orang gila saja tak mahu bahagia tapi takdir sudah mengatasi segalanya setiap kejadian ada hikmah-Nya bersangka baiklah pada Allah , baik Adam ataupun Hawa apabila diuji dengan perpisahan bermakna Allah mahu menggantikan yang lebih baik agar lebih mendekatkan diri kepada-Nya.
Tabahlah wahai Adam...
Tabahlah wahai Hawa...
Apabila hatimu hatinya tak serasi bersama
Apa guna bahagia hanya untuk dilakonkan bahagia
tapi hakikatnya tak bahagia
ganjaran pahala yang sepatutnya berganda-ganda
tapi di hati tiada ikhlas melayani Adam ataupun Hawa,
yang ada hanya kesedihan dan kepuraan bahagia dibawa sampai mati
amat malang penipuan bahagia yang dibawa sampai mati...
Hidup bukanya lama sangat
maka bahagia bukan untuk dilakonkan
bahagialah yang sebenarnya bahagia yang Allah redha..
redha apabila diuji perpisahan
redha apabila diuji poligami
redha apabila diuji kesendirian tak berteman
Segala masalah dirintihkan hanya kepada Allah
segala masalah sudah tidak menjadi masalah lagi
wajahpun tak akan berkerut seribu tanda bermasalah
hanya orang yang berdengki hati memikirkan masalah orang lain
itulah bezanya orang bahagia yang dilakonkan dengan orang yang
mendapat bahagia atas
dugaan-Nya ...
Allah memberi ujian mengikut kemampuan hamba-Nya
maka bertabah hatilah wahai Adam dan Hawa apabila diuji
dengan perpisahan
perpisahan memang menyakitkan dan memilukan
ramai hati-hati yang terluka parah akibat perpisahan...
kita bisa merancang untuk bahagia
tapi jika takdir sudah mengatasi segala-Nya...
dan jika itu takdir-Nya...
siapalah aku untuk melawan takdir-Nya...
sebagai hamba-Nya aku redha jika itu takdir-Nya...
justeru sampai kapanpun statusku milik-Nya
Karya Ratu Rimba Niagara,
27 Zulkaedah 1436H
11 September 2015
SAHABAT SUDILAH MENJADI SAHABAT YANG TERBAIK UNTUKKU
AGAR TERANG ALAM BARZAHKU
Sahabat...
sudah lama kunantikan kehadiranmu
sejak di alam rahim ibuku aku menantikan kehadiranmu
hingga kini masih belum kutemui sahabat sejati
yang bisa membimbingku
ke jalan-jalan Firdausi
agar terang alam barzahku
Sahabat...
aku redho rumahku kecil
karena aku masih bisa bernafas lagi
tapi bilamana mayatku di kuburkan
pasti aku menggigil ketakutan
ditinggalkan kesendiriaan
dalam lobang yang sempit
gelap gelita
tanpa ada cahaya
yang menerangi kuburku
aku pasti kelemasan
bilamana tanah menutupi mayatku
yang bakal menjadi kenduri
ulat-ulat kubur
hingga tinggal tulang belulang
yang dipanggil tengkorak...
Sahabat....
itu belum menghadapi seksa kubur
Masya Allah pasti lagi aku takut
tiada siapa yang dapat menolongku lagi
jika semasa aku hidup
sesusah macam mana pun aku
masih ada jalan keluar dari kesusahan
tapi bilamana aku sudah mati
aku tidak boleh lari lagi
mahu tak mahu aku akan
berhadapan segala yang bersangkutan dengan alam barzah
jika aku gagal menjawab soalan kubur
pasti mayatku akan dihimpit bumi
hingga terbenam ke tujuh petala bumi
Masya Allah azab yang pasti tak tertanggung olehku
semua tidak akan mendengar jeritanku diseksa
jika dengar pasti kalian takut
pasti kalian akan menjadi hamba-Nya,
yang ingin membuat kebaikan setiap saat...
Sahabat...
karena aku tidak sebaikmu
sudilah bimbing aku
sebelum maut menjemputku
ajarlah aku ilmu mengenal diri
kenal diri kenal TUHAN
selama ini aku tidak kenal diri aku
yang aku tahu
makan
minum
tidur
kerja untuk mendapat gaji bulanan
dari hari ke hari
dari minggu ke mingu
dari bulan ke bulan
dari tahun ke tahun
sehingga puluhan tahun
aku masih tidak kenal diri aku
Sahabat...
macam mana aku hendak kenal diri aku
tentang ilmu agama aku tak tahu
aku tak ambil tahu
dan tak minat nak ambil tahu
yang tahunya aku
aku hidup dalam zon yang selesa
kerja makan minum tidur...
Sahabat...
kini aku berazam
aku bertekad
aku nak berubah
menjadi seorang
hamba Allah...
yang mahu kenal diri aku
mahu belajar ilmu
mengenal diri
kenal diri kenal TUHAN
itu yang mesti aku pelajari...
Sahabat...
andai kamu punya ilmu mengenal diri...
sudilah menjadi sahabatku
sudilah bimbing aku
sehingga aku faham
sehingga aku kenal
diri aku sendiri
aku mahu hidup
bukan yang aku mahukan
tapi yang Allah mahukan
aku mahu hidup
diredhoi Allah di kala hidup dan mati
itu yang aku dambakan
biarlah aku dipandang hina oleh manusia
tapi jangan Tuhan
andai Tuhan menghinakan aku
lebih baik aku mati daripada hidup
andaikata aku mati saat ini
pasti seksa kubur menanti
nauzubillah
Sahabat...
hadirmu kunanti
dalam penuh harapan
agar kita sama-sama tunduk
kepada segala kehendak-Nya...
andai kau ditakdirkan menjadi sahabatku
akulah hamba-Nya yang bertuah
dikurniakan seorang sahabat
berkat bersahabat denganmu...
kuburku disinari cahaya terang benderang
bagaikan berada di Taman-Taman Syurgawi...
moga Allah izinkan kau menjadi sahabatku
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Sahabat dunia akhiratmu,
.......................................................
statusku milik-Nya
9 Muharram 1436H
2 November 2014



108
13 Komen
Suka
Komen
Komen
Lihat komen terdahulu
Semalam jam 2:21 PTG
 

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
Mendapat berita yang sangat sedih seawal pagi ini. Allah menghadiahkan hari Jumaat buatmu sahabat. Sedih sangat rasanya hanya Allah yang Maha Tahu.
Sahabat & abang angkat saya Ustaz Suhaimi Hassan telah pergi mengadap ilahi sekitar jam 3 pagi pada pagi Jumaat yang penuh barakah ini,
Kami bersahabat hampir 26 tahun yang lalu, sejak muda di dalam Jabatan Amal /Unit Amal & Yayasan Amal.
Saya sendiri menyaksikan beliau adalah insan yang sangat baik dan Istiqamah. Semoga rohnya dicucuri rahmat, diampunkan segala dosanya dan ditempatkan bersama-sama golongan beriman dan beramal soleh. Ameen Ya Rabb.
SALAM TAKZIAH. Maafkan pakcik, tidak berkesempatan untuk bersama mengiringi jenazah almarhum....
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, duduk dan luar
Anda dan 173 yang lain
67 Komen
1 Perkongsian
Suka
Komen
Kongsi
Komen
Lihat komen terdahulu
Salam jumaat
Imej mungkin mengandungi: ‎teks yang berkata '‎روحث حتك 0 PERJALANAN KITA SELEPAS MATI NANTI LEBIH LAMA DARI KEHIDUPAN KITA DI DUNIA like fb Pesan Bonda SEMOGA KITA BERJAYA DALAM PERJALANAN ITU Aamiin...‎'‎
63
12 Komen
Suka
Komen
Komen
Lihat komen terdahulu

وَلاَ اِلَهَ اِلاَّ اللّهُ
اَللّهُ اَكْبَرُ
لاَ هَوْلَ وَلاَ قُوَّتَ اِلاَّبِاللّهِ الْعَلِىِّ الْعَظِیْمُ
Penelitian membuktikan bahwa 24-36 jam pertama mayat dikuburkan, maka bola mata mulai menonjol dan kornea menghitam. Cabang-cabang urat nadi mulai terlihat di perut dan dada. 2-5 hari berikutnya, wajah dan seluruh tubuh menggelembung, dari tubuh mayat keluar bau busuk. Setelah melewati 5-10 hari, kulit mulai rapuh dan tubuh dilitupi larva. Organ-organ tubuh meleleh ke tanah dan mulai menyisakan tulang saja. (dinukil dari buku Ushuluth Thibbisy Syar’i, Dr. Muhammad Ahmad Sulaiman) CATATAN
Ya Allah,,, Ampunilah dosa-dosa kami, dosa ke 2 Orang Tua kami, saudara2 kami, sahabat2 kami, jadikan kami orang-orang yang beriman, jadikan kami Hamba yang terpilih,
آمــــــــــــــــــين آَمِيْن يَارَبَّ الْعَالَمِيْن
Rabbana Atinna fiddunya hasanah, wafil akhirati hasanah, wakina Adzabannar.....
"YA ALLAH SINARKAN NUR HIDAYAH KASIH-MU PADAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN'
Ya Allah,,, peliharalah kami dalam belaian kasihMu, jagalah kami di setiap langkah berIkhtiar mencari kebajikan untuk Dunia dan Akhirat, berikanlah kami ilham / petunjuk kebahagiaan dalam meraih Surga ( Jannah ). Hanya kepadamulah kami meminta, bersujud dan berserah diri.
Rabbighfirli.... War'hamni.... Waj'burni.... War'fani.... Warjukni.... Wah'dini.... Wa'afini.... Wa'fuanni......
آمــــــــــــــــــين آَمِيْن يَارَبَّ الْعَالَمِيْن
Selamat Menunaikan Shalat Dhuha.....
YA ALLAH DEMI-MU AKU RELA MENJADI SI PUNGGUK RINDUKAN BULAN
MENYERU MENDAYU-DAYU ROHKU DAN ROH-ROH YANG MEMBACA
KARYA-KARYAKU AGAR BERSAMA MENCINTAI-MU MELEBIHI SEGALA-NYA
SUBHNALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
'YA ALLAH DEMI-MU KURELA MENJADI SI PUNGGUK RINDUKAN BULAN
SEHINGGA TIADA SUARAKU MENYERU ROHKU DAN ROH PARA SAUDARA SEISLAMKU
AGAR SENTIASA INGAT AKAN HARI PEMBALASAN AKHIRAT NANTI MOGA KAMI MENDAPAT BALASAN RAHMAT KASIH-MU DI DUNIA DAN DI AKHIRAT . BERSAMA MENATAP WAJAH-MU DI SYURGAWI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN'
YA ALLAH TERIMALAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYA-KARYAKU
MENJADI KEKASIH-MU KEKASIH NABI-MU MUHAMMAD SAW AAMIIN'
'HATIMU HATIKU ADA CINTA DIA'
YA ALLAH APA YANG KAU CIPTAKAN ALAM SEMESTA INI
SEMUA-NYA MEMBUATKAN BERASA KERDIL-NYA AKU
DI SISI-MU MAKANYA IZINKAN AKU MENUJU KE JALAN-JALAN
FISABILILLAH-MU TIADA YANG LEBIH BERHARGA DI DUNIA INI MELAINKAN
CINTA DAN REDHA-MU, JANGAN KAU AMBIL NYAWAKU SELAGI AKU
TIDAK FISABILILLAH KE JALAN-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN."
AKU SEDEKAHKAN FATEHAH INI
Yuk sahabat yang baik kita baca Al Faatihah ya ....
YA ALLAH AKU SEDEKAHKAN FATEHAH INI
KEPADA ROH YANG MENULIS DAN
YANG MENYOKONG PERJUANGAN
SI PENULIS SETIAP KALI BERSIARAN KARYA AAMIIN
TANDA KASIHNYA PADA KAMI DIA MENULIS YA ALLAH
TANDA KASIHNYA KAMI PADANYA KAMI MEMBALAS
DENGAN SEDEKAHKAN FATEHAH INI PADANYA
AGAR KAMI DAPAT BERSAMANYA DAN SEMUA YANG MENYOKONG
PERJUANGANNYA DI SYURGAWI MEMANDANG WAJAH-MU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
1 Muharram 1435H
5 November 2013M
IZINKAN AKU MENJADI KEKASIH-MU
'PABILA KUTERPANDANG KALIMAH-MU
NAMA-NAMA-MU YANG MAHA AGUNG
AKU TERPANA DALAM DZAT CINTA-MU
CINTA-MU MAHA AGUNG
TERLALU INDAH
HINGGA TAK TERLAFAZ DENGAN KATA-KATA
KAU MAHA PENGASIH
KAU MAHA PENYAYANG
SEKALI AKU JATUH CINTA PADA-MU
BERKALI-KALI KAU BALAS CINTA-MU PADAKU
SEKALI AKU MERINDU-MU
BERJUTA KALI KAU MEMBALAS RINDU-MU
BILAMANA KAU MEMBALAS CINTA DAN RINDUKU PADA-MU
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
ADALAH LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEIISI-NYA
HANYA ENGKAU YANG KUPUJA PAGI PETANG SIANG DAN MALAM
MEMANG BENARLAH CINTA-MU TIADA PENGHUJUNG-NYA
HANYA TERUNTUK PADA HAMBA-MU
YANG IKHLAS MENCINTAI-MU KERANA-MU
MOGA KAU SUDI MEMBERI NUR HIDAYAH KASIH-MU PADAKU
AGAR AKU TERUS MENERUS MENCINTAI-MU SAMPAI SYURGAWI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
HAMBA-MU YANG MENYINTAI-MU SAMPAI SYURGAWI,
...........................................................................
1 Muharram 1435H
CINTA ALLAH
"DI ANTARA CINTA ALLAH IALAH DIA MENJADIKAN HAMBA-NYA HAMBA YANG SOLEH
JIKA KITA DAPATI DIRI KITA MENUJU KEPADA KESOLEHAN, MESKI DI TITIK AWAL KESOLEHAN TETAPI KITA SETIAP HARI KITA SELANGKAH MAJU MENUJU KESOLEHAN ITU MAKA ITU ADALAH TANDA CINTA ALLAH SWT"
"DUNIA CUMA MIMPI
AKHIRAT ADALAH REALITI
MENGEJAR MIMPI SEAKAN MENGEJAR BAYANG-BAYANG
MEMILIKI AKHIRAT DI SITULAH CINTA ALLAH DIMILIKI SAMPAI SYURGA AAMIIN"
(PETIKAN GALERI SASTERA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
3 Muharram 1435H
7 November 2013M

HEBATNYA CINTA KEKASIH KEPADA PARA KEKASIH-NYA
Kekasihku...
Kekasihku Allah SWT Tuhanku
Kekasihku Nabi Muhammad SAW
Kekasihku amal penemanku di kuburan
Kekasihku adalah hamba-Nya pilihan Allah di Lauhmahfuz
Kekasihku mengajar aku erti hidup berkasih sayang kerana-Nya
Syurga ditempatkan kepada hamba-Nya
Bukanlah kerana banyaknya amalan hamba-Nya
Tapi dengan Rahmat Kasih-Nya
Yang penting sentiasa bersangka baik dengan-Nya
Beramal ikhlas semata kerana-Nya
Tiada niat lain ikhlas kerana-Nya
Kekasih segala kekasih
DIA lah Tuhanku
Yang setia
Membalas cinta hamba-Nya yang ikhlas
Janji-Nya pasti benar
Sesungguh-Nya
DIAlah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Tidak akan pernah meninggalkan hamba-Nya
Biarpun sedetik
Terlalu hampir
Kemana kita berada DIA berada
Tak pernah tidur dan lalai
Bersama kita
Sejak Azali Lagi
Hingga nafas terhenti
Syurga adalah balasan
Yang terindah buat para kekasih-Nya
Yang Dicintai
Selagi berdetak jantung
Yang tiada penghujung-Nya
Biarpun sudah bergelar roh
Begitulah
Cinta-Nya Allah kepada para kekasih-Nya
Maka berlumba-lumbalah kita untuk
Menjadi kekasih-Nya
Kerana
DIA Maha
Penyayang
Memahami
Setia
Memakbulkan doa
Janji-Nya pasti ditepati
Kita tak akan dikecewakan
Selagi mana kita beramal
Ikhlas kerana-Nya
Andainya semua hamba-Nya
Masuk ke Syurga
Masih lagi ada ruang untuk para kekasih-Nya
Menghuni Syurga
Kerana Syurga itu
Luas seluas -luas-NYa
Begitulah pemurah dan penyayang-Nya Kekasih
Membalas cinta kepada semua para kekasih-Nya
Yang hidup di muka bumi
Dari wujudnya Nabi Adam as
Hinggalah bumi ini qiamat
SUBHANALLAH BEGITU HEBATNYA CINTA KEKASIH
KEPADA PARA SEMUA HAMBA-NYA YANG BERGELAR
KEKASIH-NYA
Moga kita semua tergolong menjadi kekasih-Nya
Aamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
13 Ogos 2012
24 Ramadan 1433H
POHONAN PELANGI SASTERA ANUGERAH-NYA
Subhanallah ketenangan yang menenangkan jiwa.
Mencintai-Mu Allah satu ketenangan Allahu Akbar.
Aku mendapat ilham bagaikan mengutip Permata Syurga berguguran dengan banyaknya lagi kukutip lagi banyak tak terkata . Allahu Akbar. Syukur Alhamdulillah. Aamiin
POHONAN PELANGI SASTRA ANUGERAH-NYA YANG TERINDAH INI KUHADIAHKAN TERISTIMEWA UNTUK SELURUH PENGHUNI BUMI TERCINTA
SAKSIKAN KEINDAHAN ALAM DENGAN IMAN PASTI KAMU AKAN PERCAYA KEWUJUDAN TUHAN
ALLAH KUCINTA MUHAMMAD KUKASIH
ALLAH KUCINTA MUHAMMAD KUKASIH
MOGA CINTA DAN KASIH INI
MENGUNDANG RINDU MEMBARA
TANPA JEMU TANPA NOKHTAH
HINGGA KE AKHIR HAYATKU MENCINTAI-NYA
DI PADANG MAHSYAR MENDAPAT
SYAFAAT NABI MUHAMMAD SAW
DI SYURGA BERSAMA NABI MUHAMMAD SAW
DAN SELURUH UMMAT RASULULLAH BERSAMA
MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
LIHATLAH KEBESARAN TUHAN SUBHANALLAH
'hamba-Ku yang mencintaimu adalah kekasih-Ku,'
KU MILIK ORANG YANG BERSELAWAT KE ATASMU
Ketika di Mikraj di Sidratul Muntaha, Allah swt bertanya kepada Nabi saw, Milik siapakah seluruh langit ini? Nabi saw menjawab, milikMu Ya Allah. Allah swt bertanya lagi kepada Rasulullah saw, Milik siapakah dirimu? Nabi saw menjawab, MilikMu Ya Allah. Kemudian, Allah swt bertanya lagi, Milik siapakah diriKu? Nabi saw diam tersipu-sipu tidak menjawab. Kemudian Allah swt sendiri menjawabnya, Sesungguhnya Aku milik orang yang berselawat ke atasmu.
Allahummassolli wa sallim wa baarik alaih!
Allahumma solli wa sallim 'alaih
Maha Suci Tuhan Pemilik langit dan Bumi, Tuhan Pemilik ‘Arsy, dari apa yang mereka sifatkan itu.’
(QS. Az-Zukhruf: Ayat 82)
MAKRIFAT CINTA
Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.
Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya.
Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.
Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.
Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajalla kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta.
"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
HIKMAH
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al Fajr
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati.”
Wahai jiwa yang tenang (27), Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diredhaiNya (28). Maka masuklah ke dalam jemaah hamba-hambaKu (29) dan masuklah ke dalam SyurgaKu (29) - (Al Fajr:27, 28, 29)
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Ertinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajalla: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Ertinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
·
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....aamiin
Ratu Rimba Niagara Aamin Ya Rabbal A'Lamiin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
@ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/
THAILAND, 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
9 Oktober 2020

0 comments:

Post a Comment

 
;