Saturday 24 December 2011

PANTUN BELIA SATU PEDOMAN SEJUTA KEBAIKAN

Datuk Mohd Jeffry Rosman Salam rabeah, saya rasa pantun di atas adalah
terbaik sepanjang yang aku pernah baca..inilah satu pantun belia yang harus diikuti...satu pedoman sejuta kebaikan..

August 23 at 11:11pm · Like

Rabeah Mohd Ali

Waalaikummussalam Warahmatullahhiwabarakatuh, terharu saya mendengar
komen daripada datuk...mengenai pantun belia yang dikarangkan..
Ketika saya mengarang pantun tersebut...perasaan saya yang selama ini
terlalu sayangkan generasi pasca merdeka tidak dapat dibendung lagi...
lebih-lebih lagi semua belia 1Malaysia. Alangkah bahagianya setiap naluri
belia difahami oleh pihak kerajaan dan pemimpin di Malaysia kerana mereka
semua adalah permata-permata negara yang terlalu amat bernilai.
Jika mereka tidak diberi sokongan, galakkan dan perhatian sepenuhnya oleh
pihak kerajaan mahupun pemimpin...aduhai kasihan mereka...kasihan negara...
jika belia aktif dan berfikiran positif makanya ...walau apa jua keadaan
sekalipun mereka tetap mengutamakan negara daripada kepentingan mereka
sendiri kerana negara telah mengutamakan mereka ...
pemikiran mereka telah terpasak ilmu yang terasuh untuk mencintai negara!

"HARGAI BELIA...HARGAI RAKYAT...HARGAI PEMIMPIN...HARGAI NEGARA...
KEMERDEKAAN PASTI MILIK KITA SELAGI ADA BULAN DAN MATAHARI!

'SALAM KEMERDEKAAN KE-54 MALAYSIA NEGARAKU YANG TERCINTA! "

August 24 at 3:07am · Like

(PETIKAH DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
24 Disember 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;