Tuesday 12 February 2013

AKU INGIN SENDIRI TANPAMU



Like ·  · Promote · 

AKU INGIN SENDIRI TANPAMU

JIKA JANJI LEBUR DI SISIKU
LEBIH BAIK KAU PERGI DARIKU
KAU BUKAN SAHABATKU
KERNA SAHABAT KU
SENTIASA MENDOAKAN KU
BUKAN NIAT MELEBURKANKU
AKU AKAN PERGI DARIMU
TAK INGIN AKU
INGATIMU
KU ANGGAP KAU
HADIR DI FBKU
CUMA DALAM MIMPIKU
ASALKAN KAU TAHU
AKU AMAT KECEWA DENGANMU
TEGANYA KAU BEGITU
SESUKA HATIMU
KATA BEGITU
PADAKU
YANG SELALU MENGHORMATIMU
MENYANJUNGIMU
MAKA DARI ITU
AKU INGIN SENDIRI TANPAMU

Karya Ratu Rimba Niagara
12 Febuari 2013
Like · · Promote ·
  • Gibran Rachman Sendiri tanpa sepi waktu terus berlalu angan2 tak akan mengapaikan suatu mimpi menjadi nyata walau dalam tak nyata sepenggal baris bait tuk menemani sebuah karya biarlah angin menyampaikan salam tuk seluruh penjurumu di alam rimba niagara
  • Hendry Vagansa Wahai saudari ku....sepi sendiri adalah sendu ....berdoakan akan sebuah keajaiban akan sebuah mimpi tentang seorang sahabat yang selalu hadir dalam setiap mimpi dan kecewa karena sebuah mimpi akan hilang nya sebuah penghormatan dan sanjungan yg memilih untuk sendiri dalam kesendirian.....
  • Ratu Rimba Niagara Wahai gipran teman fbku dalam usia bergini aku tak perlu berangan-angan.
    Masaku sudah suntuk untuk berilusi lagi.
    Yang penting aku senang sepi jika bertemankan yang berkata tak selari dengan hati.
    Berjanji tidak mahu dikotakan.
    Makanya kau berjanji mahu setia menjadi rakan fbku untuk mendukung dunia sastraku.
    Harap kotakan janjimu itu biar apapun terjadi ok...
  • Ratu Rimba Niagara KARYAKU TERLARA DALAM SEPI KESENDIRIAAN

    Wahai Hendry Vagansa..aku mahu tanya sama kamu jika kamu ikhlas sebagai sahabat fbku...
    kenapa kamu mahu menjadi rakan fbku?
    Adakah sekadar suka-suka..

    Sejujurnya aku terima kamu menjadi rakan fbku
    Agar kita saling menyanjungi sokong menyokong...
    Hampir sebulan kamu menjadi rakan fbku
    Kamu tidak langsung mahu like atau komen karya-karyaku?
    Patutlah kamu biarkan aku kesepiaan
    Tanpa komen-komen darimu
    Tak pernah aku mengharapkan penghormatan dan sanjungan daripada sesiapa...
    Cuma yang aku mahukan rakan sejati
    Seperti si Kunta si Kunte
    Yang tak jemu menyokong dunia sastraku
    Bukan sepi menyepi seperti kamu
    Makanya maafkan aku jika takdirnya kau tidak dapat kuterima mu sebagai rakan fbku lagi
    Begitu juga kepada yang lainnya
    Yang tak sudi terimaku sebagai rakan fbnya
    Sentiasa menggangap persahabatan aku dengannya tak penting maafkan aku ...
    Aku rela kesendiraan ditemani karya-karyaku saja...
    Maafkan aku sekali lagi
    Aku cuma terima
    Mereka yang tak sepikan aku...
    Kenada yang sepikan karya-karyaku...
    Tolong tingglakan aku sendiri
    Karna biarlah aku kesendiraan
    Mencari dan terus mencari
    Kawan fb yang memahami
    Dunia sastraku....
    Harap semua rakan fb yang tak senang dengan karya-karyaku
    Kerana merasakan diri mereka terpaksa menglike & komen
    Demi menjaga hatiku
    Tak apalah aku sudah redha perpisahan ini
    Moga kamu juga redha aku pergi dari menjadi rakan fbmu
    Yang penting saling memaafkan sebelum berpisah....
    Karena aku tak mahu menyimpan
    Duri dalam daging
    Berkata tak selari dengan hati
    Janji tak ditepati
    Melebur dalam janji dusta...
    Mohon tinggalkan aku kesendirian...
    Moga Allah maafkan kamu
    Moga kamu maafkan aku
    Ya Allah maafkan aku
    Dan semua teman fbku...
    Aku sayang mereka semua demi-Mu
    Biarpun karya-karyaku terlara dalam sepi kesendiriaan
    Ampunkan aku Ya Allah
    Karena aku tak dapat meneruskan
    Pertemanan fb dengan mereka yang sepikan aku...
    Andainya di alam maya ini aku tak bersamanya lagi
    Moga di Syurga kami dapat Kau temukan
    AAmeen Ya Rabbal A'Lameen

    Rakan fbmu yang kecewa denganmu,
    Ratu Rimba Niagara
    12 Febuari 2013
    34 minutes ago · Like

    (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
    12 Febuari 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;