Monday 11 February 2013

KITA SAMA MENJADI KELKATU BIARPUN TAK SEHEBAT RAJAWALI




KUTUNGGUMU DALAM RINDU BERBUNGA SYURGA

SALAM SANTUN
SALAM BUDAYA
SALAM TERIMA KASIH
KEPADA RAKAN FBKU
YANG SUDI MENYOKONG PENUH
DUNIA SASTRA NUSANTARA
RATU RIMBA NIAGARA
TERHARU DALAM SYUKUR
PUNYAI RAKAN SEPERJUANGAN
YANG SUDI
DAN SENTIASA SUDI
MENGHARGAI KARYA-KARYA
YANG KUHASILKAN
BIARPUN CUMA
DI ALAM MAYA BERSIARAN

BIARPUN KU TAHU
MASAMU TERLALU SIBUK
DENGAN TUGAS SEHARIAN
TAPI MASIH SUDI MELUANGKAN MASA
MEMBACA KARYA-KARYAKU
SUDI LIKE KARYA-KARYAKU
YANG BERSIARAN
SUDI MEMBERI KATA-KATA SEMANGAT
SUBHANALLAH
BERSYUKUR PUNYAI
TEMAN SEPERJUANGAN SEPERTIMU
PENUH TERHARU DALAM
SUJUD PADA-NYA

SIAPALAH AKU
TANPA SOKONGAN DARIMU
KAN KU INGAT SAMPAI HUJUNG NYAWAKU
KAULAH SAHABAT AKHIRATKU
YANG KUTUNGGU
KATA-KATA SEMANGAT DARIMU
DALAM RINDU BERBUNGA SYURGA

Rakan seperjuangan mu,
Dulu Kini Selamanya
Sampai hujung nyawa
Menjadi rakan seperjuanganmu...
Bahagia menjadi rakan fbmu...

Setulus kaseh akanmu karena-Nya
Kenang daku dalam doamu...

Rakan seperjuanganmu,

Ratu Rimba Niagara
11 Febuari 2013

BUNGA-BUNGA PERSAHABATAN BAK PENGHUNI SYURGA

TOLONG SAYANGI DAKU DEMI-NYA BISA NGGAK?
makanya tolong like & beri komentar karya-karyaku
barulah aku bisa senyum padamu di setiap kali kamu
melihat bulan mengambang di malam hari dan
pelangi malam pun kamu bisa melihatnya...
begitulah indahnya pertemanan ini menjadi rakan fbku
aku suka pertemanan fb yang memberi impak pada dunia akhiratku
pada yang masih menyepikan aku... aku tak tega untuk meneruskannya
karna apalah maknanya kita berteman fb
tapi saling tak mengerti
tapi saling tak senada seirama
kehadiranmu sebagai teman... aku tak terasa
kehadiranku sebagai temanmu terus
kaku bisu lesu sepi
sepi dalam tandatanya
kenapa saling sepi
jika sudah sudi menjadi teman fbku?
adakah sibuk?
adakah marah?
adakah tak suka aku?
kalau udah suka
ayuh jangan sepikan aku dalam fbmu fbku
kitakan kawan fb
kita suka sama suka berteman fb
kalau nggak
kenapa kamu add aku
aku terima dengan senang hati
kamu sebagai rakan fbku
aku sudah bersedia memberi kasih dan kasyangku demiNya
aku sudah bersedia kamu mengenali latar belakangku
aku sudah bersedia kamu menghayati karya-karyaku
aku sudah bersedia kamu masuk ke dunia sasteraku
dunia penuh fantasi, ilusi, realiti dan dunia kepujanggaan
bacalah semahumu
dengan harapan kamu sudi like dan komen karya-karyaku
bagi memantapkan mutu karya sastraku
tiada niat di hatiku mahu membangga diri
atau apa saja anggapanmu pada ku

maafkan aku duhai teman fbku
yang masih sibuk
yang masih sepi
yang masih nggak mengerti perjuanganku
relakan aku pergi dari hati fbmu
tolong lepaskan aku
karna jika terusan begini
aku makin terseksa
melepaskanmu aku terseksa
tidak melepaskanmu lagi terseksa
daripada dua dua terseksa
hanya pengertian
kau dan aku
itulah jalan penamatnya
maafkan aku teman fb

biarpun kita tak bersama
sebagai teman fb lagi
moga di luar sana
di alam realiti
jika ketemu
kita tetap
saudara seislam
sentiasa mewangi di hatiku di hatimu
moga di Syurga kita bisa
menyambung ikatan persahabatan yang sepi
tika di dunia dulu...
dan alangkah indahnya di kala itu
aku dapat beramah tamah penuh kasih sayang
denganmu yang tak dapat kurasai tika di alam maya...
hanya Tuhan yang tahu dalam keadaan apapun kau dan aku...

Salam kemaafan dariku untukmu duhai teman fbku semua
salam santun penuh keinsafan moga kita tidak saling menuntut di akhirat nanti
atas kekhilafan kita berbahasa di alam maya yang tak menyenangkan hati...

Sekian luahan rasa daripadaku sebagai rakan fbmu yang menyayangimu
kerana-Nya...biarpun berpisah sampai kapanpun aku sayang padamu...
tolong padamkan bencimu padaku
andainya kutahu perkenalan kita difb untuk mengundang kebencianmu padaku
tak akan kuterimamu sebagai teman fbku...
karena sekali aku memberi hati...sehingga hujung nyawa kubawa hatimu hatiku
dan hajatku mahu mematrikan hatiku hatimu sampai Syurga biarpun cuma berteman di alam maya kerana bagiku rakan fbku adalah teman akhiratku ...karena berkat bersahabat dengannya aku tak disepikan tika di alam barzah...

Moga luahan ini mendapat pemahaman yang penuh pengertian daripada semua
rakan fbku yang kusayangi demi-Nya. Aameen.

Rakan fbmu yang sentiasa menantikan bunga-bunga persahabatan bak
penghuni Syurga...

Ratu Rimba Niagara...
1 Rabiulakhir 1434H
11 Febuari 2013M


PENDEKAR PAHLAWAN MELAYU NUSANTARAKU

OH PENDEKAR PAHLAWAN MELAYU NUSANTARAKU...
BUSAR ANAK PANAHMU TELAH TERKENA TEPAT PADA
JANTUNGKU LALU BERHENTI DETAKAN JANTUNGKU
DAN AKU RELA MATI DEMI MEMPERTAHANKAN PERJUANGANMU MEMBELA AGAMA , BANGSA DAN NEGARA...
TERUSKAN PERJUANGANMU TANPA ADA RASA TAKUT MATI!
BERJUANGLAH HINGGA KE TETESAN DARAH TERAKHIR...
BARULAH AKU BANGGA MENGAKU KAMU
PENDEKAR LAKSAMANA HANG TUAH
BENARLAH KATA LAKSAMANA HANG TUAH
TAK AKAN HILANG MELAYU DI DUNIA...

Ratu Rimba Niagara
1 Rabiulakhir 1434H
11 Febuari 2013M

KARYA-KARYAKU ADALAH JIWAKU

Karya-karyaku adalah jiwaku
Karya-karyaku adalah separuh daripada nyawaku
Karya-karyaku semangatku
Karya-karyaku perjuanganku
Untuk memartabatkan para pejuang-pejuang
Yang rela syahid di medan juang &
Institusi diRaja yang mementingkan rakyat daripada
Kepentingan sendiri...
Karya-karyaku lambang kaseh sayangku pada penghuni bumi
Tanda aku pernah berhidup di muka bumi ini
Tika aku tiada di dunia ini nanti
Karya-karyaku bakal kutinggalkan untuk seluruh
Anak cucu Nusantara tercinta agar mereka tahu moyang mereka
Terlalu sayangkan mereka selagi hayat di kandung badan
In Shaa Allah sampai Syurga terpatri kaseh. AAmeen.

Karya Ratu Rimba Niagara
1 Rabiulakhir 1434H
11 Febuari 2013 M


YA ALLAH JADIKANLAH AKU KHALIFAH DI BUMI-MU INI SEBAGAIMANA MAHU-NYA ENGKAU
DAN SEBAGAIMANA SUMPAH AKU KETIKA DI DALAM KANDUNGAN IBUKU. AAMEEN.

APABILA CINTA BERTABURAN...
JATUHNYA BAK PERMATA DARI SYURGA
KUKUTIP LALU KUSIMPAN DI KALBU IMAN
AGAR BERTAMBAH SINAR CINTAKU PADA-NYA

ALLAH MEMAKBULKAN DOA PADA MASA YANG TEPAT
DI KALA HATI KITA SUDAH FAHAM ARTI PASRAH PADA-NYA
SEMUA-NYA DIA YANG TENTUKAN APA TAKDIR UNTUK KITA.


  • DUNIA ini terlalu HINA untuk membuat kita MENANGIS... Terlalu MURAH untuk membuat kita BERSEDIH.. Terlalu LEMAH membuat kita PUTUS ASA.... Memang ALLAH SWT tidak menjanjikan Langit itu selalu BIRU,? Bunga itu selalu MEKAR, Mentari itu selalu BERSINAR, Tetapi ketahuilah bahawa ALLAH SWT memberi PELANGI d setiap BADAI, SENYUM d setiap AIR MATA, BERKAH d setiap MUSIBAH, Dan JAWAPAN d setiap DOA..

BIAR KITA BAYANGKAN KITA UDAH MATI PASTI KITA RASA MUHASABAH DIRI SENTIASA TAPI JIKA KITA UDAH BENAR MATI...UDAH TERLAMBAT SEMUANYA UNTUK PULANG KE PANGKAL JALAN.



KITA ADALAH MAYAT-MAYAT YANG BERJALAN

Dalam diri sendiri dibentengi dengan iman yang ikhlas insya-Allah , Allah lindungi...asalkan selalu bersangka baik pada-Nya dan ada niat untuk
membantu para pejuang kebenaran. Semuanya adalah mayat-mayat yang berjalan yang masih diberi hayat oleh Allah. Sebelum mayat dihentikan nafas dan diberi peluang hendaknya kita saling memberi dukungan kepada yang benar-benar memerlukan dukungan ke jalan-jalan-Nya...gimana sobat ?


(PETIKAN DARIPADA SKRIP JIWA PEMBERONTAK)
10 Febuari 2013

AKU HIDUP BERSAMA RAKYAT BINATANG BERHATI MULIA

Jiwa Pemberontak:
Aku sebenar sudah tak suka hidup penuh dgn ketidak nyamanan. seakan bukan alam manusia tp alam binatang. Mereka beradu kuat dan serakah. Aku inggin Mandeg pandito..tp anakku msh butuh aku..jeritan hatiku ya Allah...!!!

Ratu Rimba Niagara

Sabarlah ...tapi kamu harus ingat dengan siapa kamu berkata duhai teman...janganlah disebut binatang kerana binatang adalah rakyatku
itulah perbedaan alammu ...biarpun aku hidup bersama rakyat binatang
tapi binatang di sini amat mendukung karya-karyaku yang memperjuangkan
Institusi diRaja dan mengutamakan rakyat dalam segala hal sebab itu aku aman dan bahagia di rimba niagara ini...hehehe

(PETIKAN DARIPADA SKRIP FILEM JIWA PEMBERONTAK)
10 Febuari 2013


KU SEPI TANPA BICARAMU

KU SEPI TANPA BICARAMU ...
MANA JANJIMU UNTUK MEMBERI SOKONGAN PADAKU KASEH....
JIKA TAK SUDI NGGAK APALAH...
BIARKAN AKU PERGI DARI HATIMU YANG SEPI MENYEPI...
TEGA KAU SEPIKAN AKU...
LUKA HATIKU GARA-GARA KAMU SEPIKAN KARYAKU....
BIARKAN AKU PERGI DARIMU KASEH.....

Karya Ratu Rimba Niagara
31 Januari 2013

 · 
BERSAMA MEMATRIKAN KASEH ABADI DI SYURGA-NYA

KEPADA SEMUA RAKAN FB RATU RIMBA YANG TERSANJUNG DI KALBU IMAN
SELAMAT DATANG KE DUNIA KARYA RATU RIMBA NIAGARA
KALIAN ADALAH NADI SASTRAKU DUNIAKU
SUDILAH MEMBERI DUKUNGAN KOMENTAR MEMBINA
AGAR KARYA-KARYAKU TERUS HIDUP SERIBU TAHUN LAGI
BIARPUN AKU SUDAH TAK ADA DI DUNIA INI
INILAH TANDA SAYANGKU YANG TIDAK BERBELAH BAHAGI
KEPADA SEMUA PENGHUNI BUMI
DI MANA AKU PERNAH DIHIDUPKAN OLEH ALLAH SWT
MENUMPANG TEDUH DI MUKA BUMI-NYA YANG INDAH INI..
TERIMALAH AKU TEMAN ALAM MAYAMU DEMI-NYA
SALAM KASEH
SALAM SAYANG
DARIKU UNTUK KALIAN SEMUA YANG TERKASEH DI KALBU IMAN
SAYANG SEMUA-NYA DEMI-NYA
JANGAN PERNAH ADA BENCI DENGANKU
JANGAN BILANG MAHU BERPISAH DENGANKU
KARENA KITA DITAKDIRKAN
UNTUK SALING MUHASABAH DIRI
AGAR DAPAT MEMANTAPKAN IMAN YANG TANDUS
AGAR DAPAT BERSAMA MEMATRIKAN KASEH ABADI DI SYURGA-NYA
IN SHAA ALLAH AAMEEN.

DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,
TEMAN PUJANGGA ALAM MAYAMU
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
31 Januari 2013M


SAMPAI TERHENTI DETAKAN JANTUNG

Tuhan temukan kita
bukan untuk berpisah
tapi bersama mengabdi
meng-Agungkan cinta-Nya
karna kau dan aku
telah bertemu
sejak Azali lagi
karna kerasian cinta
kau dan aku ditemukan
di alam maya
biarpun tak bertemu di alam realiti
hanya saling kenal
melalui bahasa hati
yang dikirimkan
pada sang bayu
kita sama menjadi kelkatu
berterbangan
biarpun kita tak sehebat rajawali
kita berupaya
melayangkan puisi-puisi cinta
pada mereka seperti kita
mahu berangkat pulang
ke destinasi pasti
menanti
menjemput
tanpa tahunya kita
bilakah saat itu
bertemu
DIA yang kau cinta
DIA yang aku cinta
DIA yang semua cinta
CINTA CINTA CINTA
Cinta setulus hati setulus iman
Moga DIA membalas
Cintaku cintamu cinta semua
Memuji-Nya Memuja-Nya
Tanpa jemu
Sampai terhenti detakan jantung....

RATU RIMBA NIAGARA
19 Rabiulawwal 1434H
31 Januari 2013M

(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
2 Rabiulakhir 1434H
12 Febuari 2013M

0 comments:

Post a Comment

 
;