Tuesday 12 February 2013

KARYA SINDIRAN MU MEMBINA, BAGUS REKA CIPTA




  • Bismillahirahmannirahim.menunggu dengan penuh kesabaran,kebangkitan Êmpayar Khalifah Kesultanan Melayu Islam Nusantara untuk memimpin organisasi dunia.InsyaALLAH,pejuang pejuang nusantara,khasnya Majlis Pangkuan diRaja dapat memberi khidmat dengan efisyen dan berkesan.Tak akan islam hilang di dunia,Tak akan Raja Raja Melayu hilang di dunia,Tak akan melayu hilang di dunia
    By: Leftenan Adam Sakeenah
    Unlike · · · Saturday at 5:45pm via mobile
    • You, Badar Al-ahmadi and Wira Panji Putih like this.
    • Ratu Rimba Niagara TAKDENYA SINDIR2 SAYANG SINDIR2 MELAYANG ADALAH...

      CHISS KAMU!

      chiss kamu!!

      pendekar apakah kamu?
      pantang aku dituduh sedemikiah rupa...
      aku selama ini menyanjungi kamu
      kamu semudah itu bilang aku penderhaka Tuah & Jebat
      habis tu kamu hebat sangat ke?
      ayuh mari kita bertarung di tengah gelanggang
      tunjukkan kehebatan ilmu pesilatanmu itu?

      pantang pendekar melayu dicabar sedemikian rupa
      dituduh tanpa usul periksa
      agar biar aku dikatakan pendekar bacul
      aku bukan pendekar bacul seperti mana yang kau anggapkan

      sekarang aku sudah ada di gelanggang
      silalah datang ke gelanggang ini
      kita sama-sama bertarung
      agar di luar sana tahu
      siapa yang bersalah
      jika aku kalah dalam pertarungan ini
      akulah yang bersalah
      jika kau yang kalah
      jangan salahkan aku bilamana di luar sana
      mengatakan kau adalah pahlawan yang angkuh
      lagi sombong akan ilmu pendekar yang kau miliki

      chiss!!!
      kemari kamu aku sedang menunggumu
      turun ke gelanggang....

      Karya Ratu Rimba Niagara
      6 Febuari 2013
    • Ratu Rimba Niagara Hehehe dinda leftenan Adam Sakeenah komen karya kanda di antara kalau benar tak mahu melayu hilang di dunia...
    • Leftenan Adam Sakeenah assalamualaikum dinda ratu,karya sindiran mu membina,bagus,reka cipta la,karya karya sindiran kepada penguasa zalim,atau tamak haloba.agar pemerintahan akan datang,ingat akan buah fikiran mu.
    • Ratu Rimba Niagara RASULULLAH PEMIMPIN IDOLA UMAT ISLAM SEDUNIA

      aku suka politik
      karna Rasulullah juga berpolitik
      sebab itu Rasulullah dilantik menjadi pemimpin umat Islam
      Rasulullah berpolitik cara berhikmah
      tiada budaya jatuh menjatuh
      tiada tikam menikam
      yang ada berpidato
      mengajak ummat-Nya Mentauhidkan Allah swt
      di sebilang masa dan ketika
      menegur dalam berhikmah
      tiada yang terluka hati atau disakiti
      rela diri sendiri menanggung kesengsaraan
      demi mengajak ummatnya ke jalan-jalan Allah swt
      karena kesabaran mengajak ummatnya
      ke jalan-jalan yang diredhoi Allah
      maka berkembanglah ugama Islam di seluruh pelosok
      bumi Allah
      SUBHANALLAH kagumnya kita dengan pengorbanan Rasulullah
      Rasulullah sajalah pemimpin yang menjadi idola
      semua pemimpin yang pengen jadi pemimpin
      jika tiada kesabaran seperti Rasululllah
      lupakan sajalah ...menjadi rakyat biasa
      adalah lebih baik
      selagi mahu menjadi pemimpin
      selagi itulah besar tanggungjawab kepada rakyat dan negara
      dan akan dihitung tanggungjawab itu di akhirat nanti...
      sama-samalah kita berfikir
      mahu pemimpin gimana mahunya kita
      arah ke kiri ke
      atau ke kanan ke
      jika arah ke kiri ke neraka nauzubillah
      jika arah ke kanan ke Syurga Alhamdulillah AAmeen

      Karya Ratu Rimba Niagara
      1 Rabiulakhir 1434H
      11 Febuari 2013M
  • OLDER POSTS
  • KARYAKU TERLARA DALAM SEPI KESENDIRIAAN

    Wahai Hendry Vagansa..aku mahu tanya sama kamu jika kamu ikhlas sebagai sahabat fbku...
    kenapa kamu mahu menjadi rakan fbku?
    Adakah sekadar suka-suka..
    Sejujurnya aku terima kamu menjadi rakan fbku
    Agar kita saling menyanjungi sokong menyokong...
    Hampir sebulan kamu menjadi rakan fbku
    Kamu tidak langsung mahu like atau komen karya-karyaku?
    Patutlah kamu biarkan aku kesepiaan
    Tanpa komen-komen darimu
    Tak pernah aku mengharapkan penghormatan dan sanjungan daripada sesiapa...
    Cuma yang aku mahukan rakan sejati
    Seperti si Kunta si Kunte
    Yang tak jemu menyokong dunia sastraku
    Bukan sepi menyepi seperti kamu
    Makanya maafkan aku jika takdirnya kau tidak dapat kuterima mu sebagai rakan fbku lagi
    Begitu juga kepada yang lainnya
    Yang tak sudi terimaku sebagai rakan fbnya
    Sentiasa menggangap persahabatan aku dengannya tak penting maafkan aku ...
    Aku rela kesendiraan ditemani karya-karyaku saja...
    Maafkan aku sekali lagi
    Aku cuma terima
    Mereka yang tak sepikan aku...
    Kenada yang sepikan karya-karyaku...
    Tolong tingglakan aku sendiri
    Karna biarlah aku kesendiraan
    Mencari dan terus mencari
    Kawan fb yang memahami
    Dunia sastraku....
    Harap semua rakan fb yang tak senang dengan karya-karyaku
    Kerana merasakan diri mereka terpaksa menglike & komen
    Demi menjaga hatiku
    Tak apalah aku sudah redha perpisahan ini
    Moga kamu juga redha aku pergi dari menjadi rakan fbmu
    Yang penting saling memaafkan sebelum berpisah....
    Karena aku tak mahu menyimpan
    Duri dalam daging
    Berkata tak selari dengan hati
    Janji tak ditepati
    Melebur dalam janji dusta...
    Mohon tinggalkan aku kesendirian...
    Moga Allah maafkan kamu
    Moga kamu maafkan aku
    Ya Allah maafkan aku
    Dan semua teman fbku...
    Aku sayang mereka semua demi-Mu
    Biarpun karya-karyaku terlara dalam sepi kesendiriaan
    Ampunkan aku Ya Allah
    Karena aku tak dapat meneruskan
    Pertemanan fb dengan mereka yang sepikan aku...
    Andainya di alam maya ini aku tak bersamanya lagi
    Moga di Syurga kami dapat Kau temukan
    AAmeen Ya Rabbal A'Lameen

    Rakan fbmu yang kecewa denganmu,
    Ratu Rimba Niagara
    12 Febuari 2013

    KUTUNGGUMU DALAM RINDU BERBUNGA SYURGA

    SALAM SANTUN
    SALAM BUDAYA
    SALAM TERIMA KASIH
    KEPADA RAKAN FBKU
    YANG SUDI MENYOKONG PENUH
    DUNIA SASTRA NUSANTARA
    RATU RIMBA NIAGARA
    TERHARU DALAM SYUKUR
    PUNYAI RAKAN SEPERJUANGAN
    YANG SUDI
    DAN SENTIASA SUDI
    MENGHARGAI KARYA-KARYA
    YANG KUHASILKAN
    BIARPUN CUMA
    DI ALAM MAYA BERSIARAN

    BIARPUN KU TAHU
    MASAMU TERLALU SIBUK
    DENGAN TUGAS SEHARIAN
    TAPI MASIH SUDI MELUANGKAN MASA
    MEMBACA KARYA-KARYAKU
    SUDI LIKE KARYA-KARYAKU
    YANG BERSIARAN
    SUDI MEMBERI KATA-KATA SEMANGAT
    SUBHANALLAH
    BERSYUKUR PUNYAI
    TEMAN SEPERJUANGAN SEPERTIMU
    PENUH TERHARU DALAM
    SUJUD PADA-NYA

    SIAPALAH AKU
    TANPA SOKONGAN DARIMU
    KAN KU INGAT SAMPAI HUJUNG NYAWAKU
    KAULAH SAHABAT AKHIRATKU
    YANG KUTUNGGU
    KATA-KATA SEMANGAT DARIMU
    DALAM RINDU BERBUNGA SYURGA

    Rakan seperjuangan mu,
    Dulu Kini Selamanya
    Sampai hujung nyawa
    Menjadi rakan seperjuanganmu...
    Bahagia menjadi rakan fbmu...

    Setulus kaseh akanmu karena-Nya
    Kenang daku dalam doamu...

    Rakan seperjuanganmu,

    Ratu Rimba Niagara
    11 Febuari 2013

     
    SEBENARNYA UDAH DALAM AKU BERTAPA DI GUA INI...
    HINGGA AKU MALU UNTUK MEMUNCULKAN WAJAHKU
    TAPI KARENA AKU TERPANGGIL UNTUK BERKHIDMAT
    MENCURAHKAN BAKTI KEPADA SEMUA PENGHUNI BUMI
    MAKANYA AKU MUNCULKAN WAJAHKU JUA DEMI KASIH SAYANGKU
    YANG TAK BERBELAH BAGI PADA SEMUA DEMI-NYA..
    hehehe jangan ketawakan aku ye...aku malu ahh!!!
    hehehehe


    BUNGA-BUNGA PERSAHABATAN BAK PENGHUNI SYURGA

    TOLONG SAYANGI DAKU DEMI-NYA BISA NGGAK?
    makanya tolong like & beri komentar karya-karyaku
    barulah aku bisa senyum padamu di setiap kali kamu
    melihat bulan mengambang di malam hari dan
    pelangi malam pun kamu bisa melihatnya...
    begitulah indahnya pertemanan ini menjadi rakan fbku
    aku suka pertemanan fb yang memberi impak pada dunia akhiratku
    pada yang masih menyepikan aku... aku tak tega untuk meneruskannya
    karna apalah maknanya kita berteman fb
    tapi saling tak mengerti
    tapi saling tak senada seirama
    kehadiranmu sebagai teman... aku tak terasa
    kehadiranku sebagai temanmu terus
    kaku bisu lesu sepi
    sepi dalam tandatanya
    kenapa saling sepi
    jika sudah sudi menjadi teman fbku?
    adakah sibuk?
    adakah marah?
    adakah tak suka aku?
    kalau udah suka
    ayuh jangan sepikan aku dalam fbmu fbku
    kitakan kawan fb
    kita suka sama suka berteman fb
    kalau nggak
    kenapa kamu add aku
    aku terima dengan senang hati
    kamu sebagai rakan fbku
    aku sudah bersedia memberi kasih dan kasyangku demiNya
    aku sudah bersedia kamu mengenali latar belakangku
    aku sudah bersedia kamu menghayati karya-karyaku
    aku sudah bersedia kamu masuk ke dunia sasteraku
    dunia penuh fantasi, ilusi, realiti dan dunia kepujanggaan
    bacalah semahumu
    dengan harapan kamu sudi like dan komen karya-karyaku
    bagi memantapkan mutu karya sastraku
    tiada niat di hatiku mahu membangga diri
    atau apa saja anggapanmu pada ku

    maafkan aku duhai teman fbku
    yang masih sibuk
    yang masih sepi
    yang masih nggak mengerti perjuanganku
    relakan aku pergi dari hati fbmu
    tolong lepaskan aku
    karna jika terusan begini
    aku makin terseksa
    melepaskanmu aku terseksa
    tidak melepaskanmu lagi terseksa
    daripada dua dua terseksa
    hanya pengertian
    kau dan aku
    itulah jalan penamatnya
    maafkan aku teman fb

    biarpun kita tak bersama
    sebagai teman fb lagi
    moga di luar sana
    di alam realiti
    jika ketemu
    kita tetap
    saudara seislam
    sentiasa mewangi di hatiku di hatimu
    moga di Syurga kita bisa
    menyambung ikatan persahabatan yang sepi
    tika di dunia dulu...
    dan alangkah indahnya di kala itu
    aku dapat beramah tamah penuh kasih sayang
    denganmu yang tak dapat kurasai tika di alam maya...
    hanya Tuhan yang tahu dalam keadaan apapun kau dan aku...

    Salam kemaafan dariku untukmu duhai teman fbku semua
    salam santun penuh keinsafan moga kita tidak saling menuntut di akhirat nanti
    atas kekhilafan kita berbahasa di alam maya yang tak menyenangkan hati...

    Sekian luahan rasa daripadaku sebagai rakan fbmu yang menyayangimu
    kerana-Nya...biarpun berpisah sampai kapanpun aku sayang padamu...
    tolong padamkan bencimu padaku
    andainya kutahu perkenalan kita difb untuk mengundang kebencianmu padaku
    tak akan kuterimamu sebagai teman fbku...
    karena sekali aku memberi hati...sehingga hujung nyawa kubawa hatimu hatiku
    dan hajatku mahu mematrikan hatiku hatimu sampai Syurga biarpun cuma berteman
    di alam maya kerana bagiku rakan fbku adalah teman akhiratku ...
    karena berkat bersahabat dengannya aku tak disepikan tika di alam barzah...

    Moga luahan ini mendapat pemahaman yang penuh pengertian daripada semua
    rakan fbku yang kusayangi demi-Nya. Aameen.

    Rakan fbmu yang sentiasa menantikan bunga-bunga persahabatan bak
    penghuni Syurga...

    Ratu Rimba Niagara...
    1 Rabiulakhir 1434H
    1 Febuari 2013M

    (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    12 Febuari 2013
  • 0 comments:

    Post a Comment

     
    ;