Tuesday 31 December 2013

JANJI MANUSIA MANIS JANJI TUHAN PASTI DAN INDAH



    • JANJI MANUSIA MANIS JANJI TUHAN PASTI DAN INDAH

      aku ada banyak kawan alammaya
      semuanya mahu jadi rakan seperjuanganku
      bila kutanya benarkah kamu mahu jadi rakan seperjuanganku
      bersama susah senang denganku
      siap ratu
      aku akn carikan dana untuk cita-cita sastramu
      karyamu kubukukan
      karyamu kulike
      karyamu kuberi komentar
      tak sampai 1 hari 1 bulan 2 bulan habis lama
      janji tinggal janji
      sudahlah janji tinggal janji
      aku pula dihina sehinanya
      bahasanya penuh duri
      aku masukkan ke inboxnya
      tak dibalas pun
      'mana janji-janjimu siapkan 1000 babak teater bangsawan diRaja
      dan mahu ketemuku bila siap nanti sebelum tahun 2014'
      sampai sekarang aku tunggu jawapan mesejnya langsung tak jawab

      manusia pandai berjanji manis
      semanis senyuman yang diukirkan
      sekarang senyuman jadi pahit
      adakah ini dikatakan kawan setiakawan
      kawan jadi lawan
      kawan makan kawan
      puisi yang ditulisnya
      jika dibaca
      lagi dibaca
      boleh meledak bumi Nusantara ini...
      itu ke yang dinamakan
      warga bumi yang cintakan kedamaian...

      kerana kita tak sehaluan
      kau tak menepati janji
      sudahlah tak menepati janji
      hatiku kau robek robek sampai berkecai...kecai...
      sukalah hatimukan!
      sukalah....
      aku tak kisah...
      sebab janjimu manis katamu berbisa bisa macam duri mawarmu
      mulai detik ini
      jangan kau ambil gambarku tanpa izinku
      untuk kau muatkan dalam puisi
      gandingan kau dan aku
      puisimu puisimu
      puisiku puisiku
      sebelum nya yang kau dah ambil gambarku dan puisiku
      aku dah ambil puisi dan gambarmu
      tak apa kau halalkan aku halalkan
      selepas kau baca puisiku ini
      aku tak izinkan kau sentuh gambarku
      kau siarkan wallmu di wallku
      karena menjelangnya 2014
      kau akan kupadamkan
      sebagai rakan seperjuanganku
      aku tak layak menjadi rakan seperjuanganmu
      kau tak layak menjadi rakan seperjuanganku
      kau dan aku cuma layak menjadi
      saudara seislam saja yang tak akan terputus hubungan bathin dunia akhirat
      asalkan perpisahan ini
      tiada dendam kesumat
      dihatimu
      dihatiku
      kita saling bermaafan itu adalah lebih baik
      aku berundur darimu bukan bererti aku kalah
      tapi aku berudur mahu membiarkan engkau terus
      berbahasa puisi nan indah indah di perdengarkan oleh kawan alammayamu
      biarlah aku berbahasa puisi dengan kawanku yang ada 20 orang sahaja dan
      yang sudi mendengar puisi-puisiku ...
      puisimu puisimu
      puisiku puisiku
      puisimu puisiku
      berbeda tapi matlamatnya tetap sama mahu mati dalam iman dan takwa
      makanya maafkan aku
      aku sudah maafkan kau yang tak menepati janji
      kerana aku tahu
      janji manusia manis di bibir
      JANJI TUHAN PASTI DAN INDAH

      'SELAMAT TAHUN 2014 MAAF ZAHIR BATHIN DAN SALAM PERPISAHAN DI DUNIAMAYA'

      RATU RIMBA NIAGARA
      PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      29 Safar 1435H
      31 Disember 2013
      Like · 
    • INDAHNYA BERSAHABAT DENGANMU SEINDAH SYURGAWI

      DUHAI SAHABAT ALAM MAYAKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT
      DI KALA AKU BERPUTUS ASA DALAM MEMPERJUANGKAN SASTERA MELAYU NUSANTARAKU
      ALLAH SWT KIRIMKAN KAMU UNTUK MEMBANTUKU MEMARTABATKAN SASTERA MELAYU
      NUSANTARAKU NUSANTARAMU NUSANTARA ANAK CUCUKU NUSANTARA ANAK CUCUMU
      AKU JADI SAYU
      AKU TERHARU
      BERSYUKUR PADA ALLAH SWT KURNIAKAN HAMBA-NYA BERHATI SYURGA SEPERTI KAMU...MAKA AKU HARGAI KURNIAAN ILAHI SEPANJANG HIDUPKU
      SYUKUR YA ALLAH
      SYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA
      KUASA-MU MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI
      ANDAI SEMUA MANUSIA MENGHALANG CITA CITA KU AGAR MUSNAH
      TAPI ATAS KEHENDAK-MU CITA CITAKU BERJAYA MAKA BERJAYALAH
      TAPI JIKA SEMUA MANUSIA MENYOKONG CITA CITA KU TAPI KAU TIDAK MENGIZINKAN MAKA GAGALLAH CITA CITAKU
      BEGITU HEBAT-NYA KUASA-MU YA ALLAH
      JIKA KAU BERKEHENDAKKAN TERJADI MAKA TERJADILAH
      KUN FAYAKUN
      HANYA ITU YANG AKU YAKINI SEPENUH TAUHIDKU PADA-MU
      YA ALLAH
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

      INDAHNYA BERSAHABAT DENGAN BAPAK SUSILO BAMBANG YUDHOYONO
      INDAHNYA BERSAHABAT DENGAN THE PATRIOTS
      INDAHNYA BERSAHABAT DENGAN INDAHNYA ISLAM @ SYARIFAH DYAH
      INDAHNYA BERSAHABAT DENGAN AERIL ZAFREL & WAWA ZAINAL
      INDAHNYA BERSAHABAT DENGAN SYAMSUL YUSOF
      INDAHNYA BERSAHABAT DENGAN RAKAN RAKAN GROUP YANG SEHATI SEJIWA
      INDAHNYA BERSAHABAT DENGAN RAKAN RAKAN ALAMMAYAKU YANG TAK BERSUARA TAPI BILA BERSUARA ALLAHU AKBAR MEMANCARKAN CAHAYA ALLAH KASIH RASULULLAH
      MENEMBUS KE TUJUH PETALA BUMI KE TUJUH PETALA LANGIT
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
      INDAHNYA BERSAHABAT DAN APA YANG DIUSAHAKAN SETULUS IKHLAS ATAS DASAR KERANA ALLAH TAALA...

      SERASA HIDUP DI DUNIA INI WALAUPUN SEKADAR ALAMMAYA TAPI SEAKAN BERADA DI TAMAN TAMAN SYURGA YANG INDAH TENANG SETENANG AIR DI KALI SYURGA

      SUBHANALLAH INDAHNYA KAMU SAHABAT DUNIA AKHIRATKU
      KAMULAH BIDADARI KAMULAH BIDADARA
      YANG BERSAMAKU MENIKMATI SUASANA SYURGA NAN INDAH
      KEINDAHANAN SYURGA TAK TERJANGKAU OLEH PEMIKIRAN
      CUBA BAYANGKANLAH BETAPA INDAHNYA SYURGA
      BILA KITA MELIHAT KEINDAHAN YANG ADA DI DUNIA INI
      CUMA 1% INDAHNYA YANG 99% ADA DI SYURGA
      BAYANGKANLAH BETAPA INDAHNYA SYURGA
      WALAUPUN CUBA DIBAYANGKAN TAPI TIDAK JUGA TERCAPAI OLEH PEMIKIRAN CUMA DAPAT DILAFAZKAN INDAHNYA SYURGA
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

      MOGA PERSAHABATAN KITA NAN INDAH INI
      DAPAT DIREALITIKAN DI SYURGAWI
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

      'SELAMAT TAHUN 2014 MOGA PERJUANGANMU PERJUANGANKU SEHATI SEJIWA HINGGA KE HUJUNG NYAWA AAMEEN'

      SAHABAT DUNIA AKHIRATMU YANG MENGASIHIMU SEUMUR HIDUPKU,
      RATU RIMBA NIAGARA
      YANG SUKA BERPUJANGGA MENGHARGAI BAKAT KURNIAAN ILAHI
      KITA BERSAHABAT DI DUNIA BERSAHABAT DI SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN
      PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      29 Safar 1435H
      31 Disember 2013
      Rendah hati baik, tapi jangan rendah diri. Kita harus tampil dan melakukan sesuatu yang nyata.

      - Susilo Bambang Yudhoyono -

      e ·  · 
    • GREETINGS TO ALL RESIDENTS OF THE EARTH PEACE ..... — with Francesco Paolo Scarciolla and 51 others.
      • Faycel Arbi Dawas happy new years
      • Ratu Rimba Niagara JANJI MANUSIA MANIS JANJI TUHAN PASTI DAN INDAH

        aku ada banyak kawan alammaya 
        semuanya mahu jadi rakan seperjuanganku
        bila kutanya benarkah kamu mahu jadi rakan seperjuanganku
        bersama susah senang denganku
        siap ratu
        aku akn carikan dana untuk cita-cita sastramu
        karyamu kubukukan
        karyamu kulike
        karyamu kuberi komentar
        tak sampai 1 hari 1 bulan 2 bulan habis lama
        janji tinggal janji
        sudahlah janji tinggal janji
        aku pula dihina sehinanya
        bahasanya penuh duri
        aku masukkan ke inboxnya
        tak dibalas pun
        'mana janji-janjimu siapkan 1000 babak teater bangsawan diRaja
        dan mahu ketemuku bila siap nanti sebelum tahun 2014'
        sampai sekarang aku tunggu jawapan mesejnya langsung tak jawab

        manusia pandai berjanji manis
        semanis senyuman yang diukirkan
        sekarang senyuman jadi pahit
        adakah ini dikatakan kawan setiakawan
        kawan jadi lawan
        kawan makan kawan
        puisi yang ditulisnya
        jika dibaca 
        lagi dibaca
        boleh meledak bumi Nusantara ini...
        itu ke yang dinamakan 
        warga bumi yang cintakan kedamaian...

        kerana kita tak sehaluan
        kau tak menepati janji
        sudahlah tak menepati janji
        hatiku kau robek robek sampai berkecai...kecai...
        sukalah hatimukan!
        sukalah....
        aku tak kisah...
        sebab janjimu manis katamu berbisa bisa macam duri mawarmu
        mulai detik ini
        jangan kau ambil gambarku tanpa izinku
        untuk kau muatkan dalam puisi
        gandingan kau dan aku
        puisimu puisimu
        puisiku puisiku
        sebelum nya yang kau dah ambil gambarku dan puisiku
        aku dah ambil puisi dan gambarmu
        tak apa kau halalkan aku halalkan
        selepas kau baca puisiku ini
        aku tak izinkan kau sentuh gambarku 
        kau siarkan wallmu di wallku 
        karena menjelangnya 2014 
        kau akan kupadamkan
        sebagai rakan seperjuanganku
        aku tak layak menjadi rakan seperjuanganmu
        kau tak layak menjadi rakan seperjuanganku
        kau dan aku cuma layak menjadi 
        saudara seislam saja yang tak akan terputus hubungan bathin dunia akhirat
        asalkan perpisahan ini
        tiada dendam kesumat 
        dihatimu
        dihatiku
        kita saling bermaafan itu adalah lebih baik
        aku berundur darimu bukan bererti aku kalah
        tapi aku berudur mahu membiarkan engkau terus
        berbahasa puisi nan indah indah di perdengarkan oleh kawan alammayamu
        biarlah aku berbahasa puisi dengan kawanku yang ada 20 orang sahaja dan 
        yang sudi mendengar puisi-puisiku ...
        puisimu puisimu
        puisiku puisiku
        puisimu puisiku
        berbeda tapi matlamatnya tetap sama mahu mati dalam iman dan takwa
        makanya maafkan aku
        aku sudah maafkan kau yang tak menepati janji
        kerana aku tahu
        janji manusia manis di bibir
        JANJI TUHAN PASTI DAN INDAH 

        'SELAMAT TAHUN 2014 MAAF ZAHIR BATHIN DAN SALAM PERPISAHAN DI DUNIAMAYA'

        RATU RIMBA NIAGARA
        PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
        MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
        29 Safar 1435H
        31 Disember 2013

  1. (PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    29 Safar 1435H
    31 Disember 2013M



0 comments:

Post a Comment

 
;