Tuesday 28 June 2016

HAMBA-MU (316) KUN FAYAKUN


HAMBA-MU (316) KUN FAYAKUN

BILA ALLAH KATA KUN FAYAKUN MAKA JADILAH ATAS KEHENDAK-NYA BEGITU HEBAT-NYA ALLAH BEGITU KERDILNYA KITA

YA ALLAH
YA RASULULLAH
IZINKAN KUBAWA NAMA-MU ALLAH DAN RASULULLAH
HINGGA KE NAFAS TERAKHIRKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
MOGA BERSAMA KITA DI SYURGA FIRDAUSI MEMANDANG ALLAH AZZAWAJALLAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
الله الله الله يا الله
لا إله إلاَّ الله محمد رسول الل
لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلَّا بِاللّهِ
سُبْحَانَ اللَّهِ ♤  الْحَمْدُ للَّهِ ♤  لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ ♤  اللَّهُ أَكْبَرُ♤ 
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّد
أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمد رسول الله
~آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ~
INDAHNYA BERSATU DALAM KALIMAH
LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH

SEJIWA KE AKHIRAT -1


As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
24 RAMADAN 1437H
29 JUN 2016


KAMI PENGHUNI RIMBA SENTIASA MENGHARGAI KARYA TUAN PUTRI
Duhai sahabatku..
Beruntungnya di padang masyar jika kita termasuk golongan yang mendapat minum Air Telaga Al-Khauthar daripada Rasulullah yang jika di minum akan menghilangkan dahaga buat selamanya. Tapi golongan yang dapat minum adalah mereka yang semasa hidup di dunia mengamalkan Al-Quran dan Sunnah.
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR moga kita termasuk golongan yang mengamalkan apa yang terdapat dalam Al-Quran dan Sunnah. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
17 Ramadan 1437H
22 Jun 2016

Foto Manda Conai.
Manda Conai ke KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
Assalamualaikum wbt Dunia Allah On.Line Hit Like And Type ALLAH HU AKBAR SUBHANALLAH ASMA UL HUSNA.YA KHALIQ

SukaTunjukkan lagi reaksi
  Komen
GOLONGAN SEHATI SEJIWA KE ARAH AKHIRAT
Sebagaimana kita bersyukur dimasukkan kedalam roh-roh yang beriman dan beramal soleh begitulah juga kita bersyukur semasa hidup kita berteman dengan mereka yang berjiwa akhirat. Golongan sehati sejiwa ke arah akhirat membuatkan jiwa menjadi tenang semasa hidup dan mati. Allahu Akbar AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
20 RAMADAN 1437H
25 JUN 2016
ASSALAMUALAIKUM..SALAM RAMADHAN..SELAMAT BERPUASA..**SALAM NUZUL QURA'N **...Bacalah hari hari walaupun seketika **...insyaallah..!!
Rabeah Binti Mohd Ali berkongsi kiriman ke garis masa Tenku Iskandar.
YA ALLAH JADIKAN KAMI HAMBA-MU PENCINTA KALAMULLAH-MU KERANA KALAMULLAH-MU PETUNJUK JALAN KEBENARAN DAN PENYELAMAT DUNIA AKHIRAT. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
YA ALLAH JAUHKAN AKU DARIPADA MEREKA YANG MEMBUATKAN HARI AKHIRATKU MERANA PENYESALAN .AAMIIN.
GOLONGAN SEHATI SEJIWA KE ARAH AKHIRAT
Sebagaimana kita bersyukur dimasukkan kedalam roh-roh yang beriman dan beramal soleh begitulah juga kita bersyukur semasa hidup kita berteman dengan mereka yang berjiwa akhirat. Golongan sehati sejiwa ke arah akhirat membuatkan jiwa menjadi tenang semasa hidup dan mati. Allahu Akbar AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
Makluman Anda
Mhd Firdaus Resi,Ana Alaina Pengemis Rindu dan 17 yang lain menyukai siaran anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT: "Ya Allah syukur padaMU..."
26 minit yang lalu
Shah Qawa,Firdawirna Hana dan 2 yang lain menyukai siaran anda di TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W: "GOLONGAN SEHATI SEJIWA KE ARAH AKHIRAT ..."


Rabeah Binti Mohd Ali
 berkongsi kiriman ke garis masa Tenku Iskandar.
YA RASULULLAH KAMI INGIN BERSAMAMU DI SYURGA MINUM AIR TELAGA AL-KHAUTHAR PEMBERIANMU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Bismillahirrahmanirrahim ...
Assalamu'alaikum ...
Salam 20 Ramadhan 1437 H ..
Salam Lewat Malam buat warga
KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT..🌟🌙..
Selamat menunaikan ibadah puasa ..
Semoga ibadah2 kita dikesepuluh malam terakhir
Mendapat ganjaran pahala yang berlipat ganda ..🌸..
Aamiin Aamiin Ya Robbal Aalamiin
In Shaa Allah ..
Selamat menikmati malam yang indah ini ....

Rabeah Binti Mohd Ali telah berkongsi foto ke garis masaTenku Iskandar.
14 jam
REDHA AKAN TAKDIR KETENTUAN-NYA
Ketentuan Nya tiada sapa yg dapat menghalangnya. Cinta dan kasihNya pada hambaNya tiada tandingannya...
Akhir zaman.. ada 70 golongan tapi 1 ja yg diterima Allah...moga kita termasuk dalam golongan yg 1 itu...Aamiin"
"Ketika kamu berada di kubur akan datang 2 malaikat menanyakan kamu apakah amalan yang telah kamu lakukan, janganlah takut dan gentar dia adalah makhluk seperti kamu juga,"
"Persoalannya adakah kita sudah bersedia untuk bertemu dengan Allah swt bila tiba masanya kerana mati itu tiada seorang pun dapat mengelakkan daripada kematian.."
"Bilamana masuk ke alam akhirat harta benda dan anak pinak sudah tiada berguna lagi,"
"Hidup cumalah mimpi mati itulah realiti samada mendapat nikmat Syurga atau balasan seksaan neraka, kita sendiri yang membuat pilihan,"
"Kehidupan di dunia adalah bayangan di hari akhirat,"
MAAFKAN AKU KIRANYA AKU BERSALAH
Aammin...terima kasih kerana dinda sudi like karya kanda ...moga Allah saja yang membalas segala kebaikan dinda pada kanda...ini bulan Syaaban dan tak lama lagi bulan ramadhan pintu Syurga semua terbuka luas kepada semua hamba-NYa...makanya kanda minta maaf pada dinda dan pada semua ahli grup di sini kerana masalah remeh temeh manusia yang tak pernah habis...kalau jiwa kita hendak tenang ..kita maafkan semua orang yang telah menyakitkan hati kita... Insya-Allah aman dan tenang roh kita dinda....mana tahu sebentar lagi nyawa datang menjemput kita...malu kita dengan Allah kerana perselisihan faham yang sejak berkurun lamanya diungkit-ungkit...makanya kanda mohon sangat apalah dosa kanda hingga dilukakan hingga sedemikian rupa...duhai yang punya hatii dan perasaan maafkan aku...tolonglah jiwaku merintih kini... aku tak tahu apa salah aku hingga terpaksa menerima bebanan luka parah ini...tolong...lah aku merayu padamu...usia aku yang tersisa ini...aku mahu habiskan ke jalan Ketuhanan...janganlah difinah aku yang tak sanggup aku mendengarnya...hinalah semahumu jika itu dapat meredakan dendammu itu...yang aku paling takuti nanti jika aku dihina oleh Allah SWT...kalau itu ...aku rela Allah ambil nyawaku sekarang juga kerana aku hidup menyakitkan hati manusia...sedangkan aku tak kenal pun dia...dengar suara dia pun tidak...kenapalah dia setega itu padaku...moga Allah ampunkan aku Allah ampunkan dia...moga Allah ampunkan semua yang terlibat secara langsung atau tak dalam dosa yang bukan kupinta ini. Ya Allah janganlah perkara yang remeh temeh ini kau bawa ke akhirat...aku takut Ya Allah..makanya aku sudah memohon maaf kepada mereka yang terlibat secara langsung atau tidak...sesiapa yang sudah memandang serong atas kata-katanya itu aku sudah maafkan. Dan di sini aku hulurkan tangan memohon maaf pada kalian semua. Maafkanlah aku kiranya aku bersalah...
KARYA: PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Jun 2012
Komen
Irma Sri Kabulatirin
Irma Sri Kabulatirin Sekamat malam Rabeah....
Puisimu mengungkap tirai luka hatiku...
Trimakasih.....
pada 28hb Jun 2012 jam 10.16 ptg · Tak Suka · 1
Rabeah Binti Mohd Ali Terima kasih irma Allah menduga kita kerana Allah tahu kita boleh menghadapinya...percayalah...
Ku sayangmu sampai kapanpun...Insya-Allah AAmiin.
pada 28hb Jun 2012 jam 10.23 ptg · Suka · 1
Irma Sri Kabulatirin Insyaallah, semoga Allah memberi kekuatan padaku menghadapi semua hal yg ada dihadapanku.
Jadilah insan dambaan ku Rabeah....
Semoga Allah menetapkan nya untuk kita...
Aamiin.
pada 28hb Jun 2012 jam 10.30 ptg · Suka
Rabeah Binti Mohd Ali AAmin Ya Rabbal A'Lamin...moga sebelum aku pejam mata atau kau pejam mata kitakan bertemu...Insya-Allah...tak di dunia di Syurga. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
pada 28hb Jun 2012 jam 10.35 ptg · Suka · 1
AKU MAHU HIDUP DAN MATI DALAM REDHA ILAHI
Rakan sastra:
Hhhmmm... Sebenarnya, apa niat ditampal semua karya2 & juga siapa yg 'like' serta komen???
Sudah lah, sdri tak perlu ini semua, sy pasti jika apa yg diniatkan itu ilkhlas serta suci, tiada perlu yg dikuatiri ...
AKU MAHU HIDUP DAN MATI DALAM REDHA ILAHI
Duhai rakan sastraku....
Biarpun tiada seorangpun yang like karya-karya ku ini aku tak kisah
Kerana aku menulis bukan untuk dipandang manusia
Duhai rakan sastraku...
Jikalah apa yang kutilis ini datang dari Allah Azzawajallah
Aku yakin para malaikat akan mendoakan dan mengaminkan
Apa yang kutulis
Dan apa yang ada di langit dan di bumipun mendoakan apa yang kutulis
Kerana aku selalu memahami mereka yang suka Meng-Agungkan
Pencipta-Nya..dan aku mahu jadi seperti mereka Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Duhai rakan sastraku...
Aku tahu aku tak sesempurnamu dan kawan-kawanmu yang pandai berpuisi indah ..tapi adakah puisi-puisiku telah menyakitkan hatimu? Nyatakan bahagian mana yang kau sakit hati itu ?
Kalaulah kerana dia seorang hamba yang bergelar Adam yang menjadi pujaanmu dan kegilaan rindu dan cintamu..silakan teruskan...bercintalah dengannya...antara dia dengan aku hanyalah merupakan soal hati yang belum tentu pasti ...jika cintanya mati untukku gara-garamu ... aku tak kisah kerana bukan cinta manusia yang menjadi matlamatku...aku rela putus cinta daripada putus cinta dengan Allah Azzawajallah.
Aku pun sudah berdoa kepada Allah SWT jikalah dia hadirkan aku cinta Adam hadirlah yang boleh membawa aku ke Syurga-Mu Ya Allah dan sama-sama mahu mempersiapkan bekalan untuk dibawa pulang yang KAU terima Ya Allah ...jika tiada aku redha Ya Allah kerana Kaulah yang Maha Bijaksana Menguruskan hidup dan matiku...aku mahu pulang dalam sentiasa bersangka baik pada-Mu Ya Allah...
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
HAMBA YANG MAHU HIDUP DAN MATI DALAM REHDO-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
28 Jun 2012
KERANA CINTA SEORANG ADAM
PELIKKAN KAMU BERDUA BERIA-IA SANGAT DATANG TANPA DIUNDANG KE WALL AKU...SEDANGKAN LIKE PUN TAK NAK ..
MACAM TAK PUAS HATI JE... NAK BALAS DENDAM RINDU YANG MEMBARA-BARA JANGANLAH PADAKU...AKU NI CUMA SEKADAR BEKARYA...SEBELUM KAMU TAK ADA DI GRUP INI PUN AKU SELALU BERKARYA DAN DI MANA -MANA AKU BERKARYA ..TAPI TAK ADA SEBUSUK HATI MACAM NI...SEBENARNYA ENGKAU NI ADA SAKIT HATI YANG PERLU DIRAWAT...KERANA CINTA SEORANG ADAM...BERLUMBA-LUMBA NAK TIKAM MATI AKU ...AKU RELA MATI ENGKAU BERDUA TIKAM AKU BERKALI-KALI DARIPADA PENAKU INI... DAN JIKA KAU BENCI SANGAT DENGAN KARYA AKU INI...SURUH AJE ADMIN NYAHKAN AKU DARI SINI...AKU DATANG DI SINI ADALAH DIUNDANG UNTUK MENYUMBANG KARYA...TAPI RUPANYA PASAL CINTA ADAM ..BOLEH HANTAR KUNCU-KUNCU BERWAJAH KARTON SENANG HENDAK MENGELUARKAN DENDAM PADA ADAM YANG MEMBARA-BARA.. SEKEJAP LAGI SIAPA PULA YANG DIHANTAR UNTUK MENYERANGKU...MAHU SATU GRUP DIA HANTAR UNTUK MENYERANGKU....
DUHAI ADMIN YANG BIJAKSANA...SAYA DATANG SINI UNTUK MENYUMBANG BAKTI KARYA...JIKA PERKARA INI DIBIARKAN BERLARUTAN... HARAP AMBIL PERHATIAN JIKA SUDI UNTUK MENERIMA KARYAKU LAGI... SAYA TAK SURUH ADMIN NYAHKAN MEREKA BERDUA INI..TAPI JANGAN CUBA GANGGU SAYA APABILA SAYA SEDANG MENYUMBANG BAKTI KARYA SAYA...JIKA ADMIN JUGA SEPERTI MEREKA...HARAP NYAHKAN NAMA SAYA DARI SINI DUHAI ADMIN YANG BIJAK SANA LAGI MULIA...KERANA SAYA SUDAH REDHA ATAS KETENTUAN-NYA..
HARAP SELEPAS INI YANG BERNAMA MAAWAR DAN MELATI ATAU SIAPA-SIAPA YANG SEKUNCU DENGANNYA JANGAN CUBA ADA NIAT UNTUK MENIKAM KARYAKU BAGI MATI...JIKA ADA ALLAH SAJA YANG DAPAT MEMBALAS KEBUSUKAN HATI APABILA IA MEMBUSUK... INI BULAN SYA'BAN DAN TAK LAMA LAGI BULAN RAMADHAN...DOA ORANG YANG TERANIAYA TANPA HIJAB ...SUDAH BANYAK KALI AKU KATAKAN CINTA ADALAH KETENTUAN-NYA ...ADAM YANG KAU GILAI ITU BUKAN MILIKKU DIA MILIK ALLAH...DAN KITA SEMUA MILIK ALLAH SERAHKAN SAJA PADA TAKDIR ALLAH...PASTI AMAN SEMUA ROH-ROH KITA YANG INGIN MATI BILA-BILA MASA SAJA...TAKKAN TAK TAHU MALAIKAT MAUT BERTANDANG UNTUK MENJEMPUT KITA BERTEMU TUHAN 70 KALI SEHARI SEMALAM...APALAH NAK DIKISAHKAN DENGAN CINTA SEORANG ADAM...TARIKLAH NAFAS KEINSAFANMU MANA TAHU ITU ADALAH TARIKAN NAFAS YANG TERAKHIR UNTUK KITA SEMUA...
PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Jun 2012
TAZKIRAH RAMADAN - 1
(Petikan Penceramah Ustaz Solat Terawih)
BERAMAL KERANA INGINKAN SYURGA SIA-SIA KERANA ALLAH YANG MENCIPTAKAN SYURGA BALASAN KEPADA HAMBA-NYA YANG BERAMAL SOLEH IKHLAS KERANA-NYA
Jarak antara satu tingkatan Syurga dari bumi ke bintang
ahli Syurga tingkatan yang ke bawah akan berasa menyesal kenapa tidak berbuat amalan sebanyaknya sehingga boleh mendiami Syurga tertinggi.
Di Syurga terdapat sungai-sungai antaranya,
1. Sungai arak tapi tidak memabukkan
2. Sungai susu
3. Sungai madu
Luas sungai di Syurga saujana mata memandang panjangnya sungai di Syurga 70 tahun perjalanan masih jauh lagi ...1 hari di akhirat bersamaan 1000 tahun di di dunia
Hanya orang yang yakin akan adanya hari akhirat akan merebut peluang selagi nyawa ada di jasad.
Keyakinan Adanya hari akhirat umpama seorang guru membagikan tiga kumpulan, Setiap kumpulan disuruh masuk ke dalam sebuah gua yang gelap gelita ambil apa saja yang terdapat di dalam gua.
Kumpulan satu yang masuk ke gua mengambil apa yang terdapat di gua kerana percaya akan kata-kata guru mereka di dalam gua banyak barang yang berharga.
Kumpulan dua yang masuk ke gua ambil sekadarnya
Kumpulan ketiga masuk ke gua tidak mengambil apa-apa kerana tidak percaya akan kita gurunya yang dianggap dongengan.
Kumpulan pertama terperanjat dan gembira kerana mendapat intan berlian, emas dengan banyak sekali kerana percaya akan kata-kata gurunya
Kumpulan kedua menyesal kerana ambil ala kadar sahaja sedangkan dia ada poket bisa menambahkan lagi harta berharga.
Kumpulan ketiga menyesal tak sudah kerana tidak mengambil satu pun gara-gara tidak mempercaya akan kata-kata gurunya.
Begitulah diumpamakan alam akhirat . Jika semasa hidup kita lepaskan peluang beramal sebanyak mana yang mampu bahagia dunia akhirat.
Untuk beramal perlukan keikhlasan. Keiklasan tidak nampak tapi dapat dirasakan
umpama semut hitam berjalan di atas batu hitam di malam yang gelap gelita.
UNTUK MENDAPAT BALASAN SYURGA DARI ALLAH MESTI MENJADI HAMBA-NYA YANG BERIMAN DAN BERTAKWA. MOGA KITA TERGOLONG DI KALANGAN HAMBA-NYA YANG BERIMAN DAN BERTAKWA. AAMIIN.
Manusia yang telah mati ingin dihidupkan kembali agar dapat berbuat amalan soleh tapi tidak diperkenankan oleh Allah swt.
Mujahid yang syahid rela mati seratus kali sekalipun kerana kenikmatan
mendapat balasan Syurga dari Allah bilamana berjanji pasti dikotakan.
8 RAMADAN 1436H
25 JUNI 2015
TAZKIRAH RAMADAN - 1
(Petikan Penceramah Ustaz Solat Terawih)
BERAMAL KERANA INGINKAN SYURGA SIA-SIA KERANA ALLAH YANG MENCIPTAKAN SYURGA BALASAN KEPADA HAMBA-N...
Lihat Lagi
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen

INDAHNYA BERSATU DALAM KALIMAH
LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH
Moga kita tidak menjadi seperti mayat hidup yang berjalan tapi menjadi jasad sehati dengan roh agar menjadi hamba-Nya yang beriman dan bertakwa bila mati nanti ditempatkan ke dalam roh-roh hamba-Nya yang beriman dan beramal soleh. Insya-Allah Aamiin.
Datuk Haji Faiz
Waktu terus berjalan, usia kita terus bertambah. Pertanyaannya adalah, sudahkah kita mengisi waktu itu sebaik-baiknya. Hari demi hari yang berlalu dan yang akan kita jalani ini, apakah sudah kita manfaatkan sebaik-baiknya seperti yang diwasiatkan oleh Nabi kita shallallahu ‘alaihi wa sallam?
Sungguh merugi, orang yang tidak mengisi harinya untuk menjadi hamba Allah yang sejati. Manusia seperti ini laksana mayat hidup yang berjalan, mati sebelum waktunya. Hidupnya tidak bermakna sama sekali!
SALAM RAMADAN SALAM KEMAAFAN
Salam Ramadan Salam Kemaafan
mohon maaf andainya selama saya bersiaran karya
ada hati yang terluka
saya insan yang tak sempurna
maka saya menyusun sepuluh jari
memohon kemaafan
andai saya dijemput Ilahi
barulah tenang pemergian saya meninggalkan dunia
di dunia tempat kita mengumpul amalan soleh
di akhirat kita tuai hasilnya
moga amalan kita sepanjang hidup di dunia
ada nilaian di sisi-Nya,
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
Sahabat dunia akhiratmu,
yang suka berpujangga,
kusuka bahasa yang mengundang iman
ingin kujauhi bahasa membuat hati terluka
bahasa yang menenangkan roh
itulah bahasa yang membuatkan aku terus berkarya indah
serasa aku sedang berkomunikasi dengan ahli Syurga
Allahu Akbar indahnya bahasa yang mengajar aku erti KETUHANAN
..........................................................................
aku cumalah hamba Allah sepertimu jua
mahu menjadi khalifah-Nya yang diredhai tika hidup dan mati Aamiin
12 Ramadan 1436H
29 Jun 2015
Datuk Haji Faiz
Tazkirah yg indah...
Jangan melihat seseorang dari masa lalunya. Berilah kesempatan seseorang untuk berubah. Karena seseorang yang hampir membunuh Rasul pun kini terbaring disebelah makam beliau iaitu Saidina Umar Al Khattab..
🚧🚧🚧🚧🚧🚧🚧
Jangan melihat seseorang dari masa lalunya. Seseorang yang pernah berperang melawan agama Allah pun akhirnya menjadi pedang-nya Allah(saifullah) iaitu Saidina Khalid Ibnu Walid.
🚧🚧🚧🚧🚧🚧
Jangan menilai orang dari rupanya. Karena Rasulullah saw melihat si pendek tak menawan iaitu sahabat beliau Saidina Julaybib r.a dikejar - kejar oleh para bidadari syurga.
🚧🚧🚧🚧🚧🚧🚧
Jangan memandang orang dari status dan hartanya. Karena sepatu emas fir'aun pun berada di neraka, sedangkan sandal lusuh Saidina Bilal bin Rabah kedengaran langkahnya di syurga
🚧🚧🚧🚧🚧🚧
Subhanallah....
🚧🚧🚧🚧🚧🚧
Semoga Allah memberikan kita petunjuk dan hidayah-Nya, agar di setiap ilmu yang kita miliki, dapat menggerakkan kita untuk lebih dekat lagi dengan rahmat Allah. Amiinnn..
Salam Muslim
@Aisyaah_Aziz nak bermaafan dan ‪#‎KosongKosong‬ dengan siapa ye? Anda ada cerita nak disampaikan? hantarkanlah di www.kosongkosong.com.my
SALAM RAMADAN SALAM KEMAAFAN
Salam Ramadan Salam Kemaafan
mohon maaf andainya selama saya bersiaran karya
ada hati yang terluka...
Lihat Lagi

RAKAN SASTRAKU KARYANYA SEMUANYA PERMATA DARI SYURGA
SEBAGAI BEKALAN AKHIRATMU AKHIRATKU
AAMIIN YA RABBAL A' LAMIN
Innalillahi wa inna ilaihi roji'unn
telah berpulang ke rahmatullah, kawan, sahabat, keluarge kite WAHYUDI (Obet / Bayu)
bagi kawan2 ALUMNI MTs.N1(2000/2003) dan SMU.N4(2003/2006) yang di Pontianak kalo maok ngelayat,
rumah alm di Gg. PADIi 6 (depan masjid)
saye nitip salam buat keluarge..soalnye msh di Solo
By: Alia Husnah
29 Juni 2012
Unlike · · Unfollow Post · 2 hours ago
You and Azridah Ps Abadi like this.
Naga Pamungkas innalillahi wa inna ilahi rojiuun ... selamat jalan sahabat. semoga berada di Sisi-NYA; tempat yang damai yg abadi. Buat keluarga yang ditinggalkan agar tetap tabah
2 hours ago · Unlike · 2
Azridah Ps Abadi Al-fatihah..
2 hours ago · Unlike · 3
Naga Pamungkas surat yassin ...
2 hours ago · Unlike · 3
Asmira Suhadis innalilahiwainnailahirojiun.....alfatihah..moga ditempatkan dikalangan para ambia..insaallah'
2 hours ago · Unlike · 3
SEBAGAI ROH DI KALANGAN HAMBAMU YANG BERIMAN
Sahabat...
Biarpun nyawamu sudah habis
Tapi rohmu masih hidup
...
See More
41 minutes ago · Like · 1
Werdys Kalbary Innalillahiwainnailahirajiun...Alfatihah...ini yang meninggal Wahyudi kan ? bukannya Wahyu Yudi ?
27 minutes ago · Unlike · 1
Alia Husnah .
Selamat Jalan WAHYUDI
Bagai petir menggelegar
Tanpa mendung berkelabu
Seketika menetes air mata
Tiada henti tak terbendung
Tubuh yang tak pernah lelah
Senyum selalu terurai
Tawa selalu tertumpah
Nyaris tak ada duka
Lama tak bersua
Tiada kabar berita
Namun tiba-tiba
Pada sore hari ini
Yang tak pernah kuduga
Berita kehilangannya
Sungguh sangat pilu
Menggores luka
Kenangan indah
Tak pernah terlupa
Kau tak hanya sahabatku
Kaulah saudaraku
Saudara yang paling kusayang
Kau yang paling kurindu
Kini tak lagi senyummu
Kini tak ada lagi tawamu
Kini tak ada lagi dirimu
Disini.... diantara kami
Selamat jalan kawan
Senandungku bersama ahli surga
Ikhlas kulantuntan
Mengiringi jasadmu menghadap-Nya
Selamat jalan WAHYUDI
Innalillahi Wa Innailaihi Raji'unn
Pondok Kehidupan, 29 Juni 2012
23 minutes ago · Unlike · 1
ROH SUCI YANG BERNAMA WAHYUDI
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Kepada roh suci rakan sastraku Allahyarham Wahyudi
Kenangan bersamamu masih segar dalam ingatan kami
Candamu gurau sendamu selalu membahagiakan hati kami Yang berduka
Kau sentiasa membahagiakan kami
Kau sentiasa menjaga hati kami
Kau suka senyum
Dan aku bahagia dengan senyumanmu
Kau kata senyum tak perlu apa-apa
Makanya senyumlah ..senyumlah duhai sahabatku
Hadirnya kami sebagai sahabatmu
Akan selalu membahagiakan dan menceriakan hidupmu
ALLAHU AKHBAR
Kami bersyukur pada Tuhan kerana mengurniakan
Seorang sahabat yang sempurna di mata kami
Biarpun dia selalu mengatakan dirinya tak sempurna
Bagi kami kamu memang sempurna
Sentiasa merendah diri
Penyabar
Bertutur dalam bahasa yang sejuk kalbu mendengarnya
Penyayang
Periang
Ceria
Sentiasa menjaga hati kawan-kawan
Pemurah
Bermuhasabah diri
Beramal tapi tak pernah terdetik untuk membangga diri
Duhai roh suci yang bernama WAHYUDI....
Kau pergi atas jemputan Ilahi
Makanya kami redha
Kau pergi dulu daripada kami
Dan kami juga akan menyusul kemudiannya
Hanya masa yang menentukan bila
Hanya DIA yang tahu
Kami benar rindukan mu
Serasa dunia ini hambar tanpa mu
Kami redha atas pemergiaan mu
Sebagai hamba-Nya yang sentiasa lemah untuk menerima hakikat
Kami rindukan mu ...duhai roh suci Wahyudi
Pasti kami terlalu rindu...rindu serindunya
Kerana sifatmu yang mulia
Seorang yang amat memahami sahabatnya
Kami ingin menjadi sepertimu
Sentiasa menyayangi sahabat dan menghargai sahabat Seumur hidup
Kau selalu berkata pada kami
Duhai sahabat andai kata aku pergi dulu sebelummu
Kita tidak akan berpisah selamanya
Kerana kasihmu telah kubawa hingga ke Syurga
Di Syurga ku menantimu sahabatku...
Sentiasa bersangka baiklah dengan Allah SWT Tuhan kita
Insya-Allah kitakan bertemu...Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
(DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK RAKAN SASTRA WAHYUDI MOGA ROHMU DIMASUKKAN KEDALAM ROH HAMBA-NYA YANG BERAMAL SOLEH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN)
29 Jun 2012
18 minutes ago · Like · 1
Suka
Komen


SAAT AKU CUBA MENARIKAN PENAKU SEIRING KEHENDAK-NYA
Duhai rakan sastraku...
Gegalauan di hatiku amat mencengkam jiwa
Puisi-puisi yang kukarangkan
Dipersendakan oleh mereka
Mereka mengatakan aku menggunakana Nama-Nya
Di setiap kali aku berpuisi...
Memanglah aku tidak sesempurna iman
Mereka yang berilmu agama
Tapi salah ke aku memuji Tuhan Pencipta Alam Semesta ini?
Salah ke...salah ke...salah ke...
Aku mengarang dari pagi ke petang dari petang ke malam...
Kenapa harus mereka sakit hati aku mengarang?
Dengan mengatakan tak akan ada yang sudi nak
Like mahu pun komen bernas karyaku...
Tahu ke engkau duhai pujanggaku....
Aku taklah sehebat dia menggunakan ayat puitis
Aku menulis apa yang ada di pemikiranku
Lagi pun tujuan aku menulis bukan untuk
Mencipta nama atau mahu menunjukkan
Betapa hebatnya aku bergelar seorang pujangga
Tidak...tidak...tidak...
Biarlah orang tak kenal aku asalkan mereka
Sudi membaca karyaku samada aku hidup
Atau pun telah tiada di dunia ini nanti
Duhai pujanggaku.....
Dalam berkarya aku mahu
Dalam suasana yang tenang
Aman damai...tanpa ada
Bahasa-bahasa yang mengguris hatiku...
Sebab aku dirimba ini
Serasa macam di Syurga
Mereka semuanya sayangkan aku...
Teruja dengan karyaku...
Jika aku tak menulis mereka akan sedih
Kerana mereka sangat suka dengan karya-karyaku
Yang lebih mengharubirukan aku
Pabila mereka berjanji akan
Menjaga semua karyaku
Pastikan tiada siapa yang cuba
Memusnahkannya....
Walaupun di luar sana mereka berjaya musnahkan
Tapi mereka telah simpan sebaiknya karyaku
Di galeri Khazanah Warisan Bangsa Rimba Niagara
Duhai pujanggaku....
Jika aku tidak bersiaran lagi
Janganlah katakan aku merajuk
Mungkin aku lebih utamakan
Karyaku pada penghuni rimba
Mereka tak mahu hatiku terluka
Setiap kali aku menghantar karya
Pada rakan sastra pasti yang ada
Sakit hati kemudian melemparkan
Kata-kata yang tak tega hendakku dengar
Apalah salah aku?
Salah ke aku berpuisi?
Tak apalah sekarang ini aku sudah redho
Kalau di luar saja mengeji dan menghina aku
Gara-gara aku berpuisi dari pagi hingaa larut malam....
Yang penting Allah SWT selalu memujukku
dan aku tak kehilangan kasih dan sayang penghuni rimba
yang kukasihi setulus hatiku.
Salam sayang teramat kasih pada semua teman pujanggaku
Di bumi Indonesia....
SALAM KEMAAFAN SELAMANYA
SALAM SASTRAMU SASTERAKU
SALAM PUJANGGA SELAMANYA
SELAMANYA MENYANJUNGI
KARYA TEMAN-TEMAN SASTRA
PERCAYALAH KARYA KITA
ADALAH BEKALAN KITA
MOGA ADA NILAIAN DI SISI-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
Karya: Putri Rimba Niagara
29 Jun 2012
JALAN HIDUP PENUH BERLIKU TAPI KITA TETAP MENUJU JALAN YANG SATU JALAN MENUJU SYURGA-NYA ALLAHU AKBAR AAMIIN
Makluman Anda
Suraya Mohamad,Anidah Ali dan 6 yang lain menyukai siaran anda di 🍃🌻SAHABAT KASEH PUISI RINDU🌻🍃: "SEHINGGA KE SYURGAWI KITA BERCINTA ..."
DARI PEMBERITAHUAN
   
Rabeah Binti Mohd Ali menyambut Ramadan.
SELAMAT BERPUASA DI BULAN RAMADHAN PENUH BERKAT SEMOGA SILATURRAHIM KITA SEHARUM SETANGGI SAMPAI SYURGA DI INGATAN INSYA-ALLAH AAMIIN.
Awal Ramadhan Mendapat RahmatNya
Pertengahan Ramadhan Mendapat PengampunanNya
Penghujung Ramadhan Balasan SyurgaNya
Moga kita mendapat RahmatNya PengampunanNya SyurgaNya
Aamiin Aamiin AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
"MAAF ZAHIR BATHIN KEPADA SEMUA SAHABAT ALAMMAYA YANG SENTIASA TERSANJUNG DI HATI,"
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
Sahabat Dunia Akhiratmu,
Statusku Sepertimu Jua Sebagai HambaNya
SegalaNya DIA Yang tentukan hidup matiku aku redha
1 Ramadhan 1437H
6 Jun 2016
Marhaban ya Ramadan
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
   
Komentari
Fareed Wa'alaikumsalam..wrbt
A

Fareed Wa'alaikumsalam wrbt..
Subhanallah..


Foto Fareed.
Batal SukaBalas11 menit
Rabeah Binti Mohd Ali Moga doa sahabat dimakbulkan-Nya Aamiin.
SukaBalas1Baru saja

Rabeah Binti Mohd Ali Moga doa sahabat dimakbulkan-Nya Aamiin.
SukaBalas1Baru saja
Batal SukaBalas1Baru saja
Rabeah Binti Mohd Ali Moga sahabat mendapat Rahmat Kasih-Nya Allah dunia dan Akhirat. Aamiin.
SukaBalasBaru saja

Rabeah Binti Mohd Ali Moga sahabat mendapat Rahmat Kasih-Nya Allah dunia dan Akhirat. Aamiin.
SukaBalas18 menit
Fareed Aamiinn3 yrba..
Terima kasih shbtku Rabeah Binti Mohd Ali...semuga Allah limpahkan kurnia atas mu shbt..


Foto Fareed.
Rabeah Binti Mohd Ali Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
SukaBalasBaru saja
Rabeah Binti Mohd Ali
Rabeah Binti Mohd Ali
 membagikan foto Katsumi Suzika.
Senyummu sampai ke Syurga
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR AAMIIN

Foto Katsumi Suzika.
Katsumi Suzika ke KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
Lelaki pejuang Palestin ini meninggal dunia ketika mempertahankan ibunya dari tembakan rejim Yahudi Zionis... Allahuakhbar....... Berapa share utk pengorbanan beliau terhadap ibunya? 
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
            Komentari


KARYA ABU SUFFIAN & PUTRI RIMBA NIAGARA
30 Mei 2012

Foto Rabeah Binti Mohd Ali.
Rabeah Binti Mohd Ali
CINTAILAH AKU SEBAGAIMANA SETIANYA OMBAK MENGHEMPAS PANTAI!
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
                     Komentari
Komentar


Kabar Berita

AKTIVITAS TERBARU
Kayu jati buluh perindu
Buaya garang dalam perahu
@@@@@@@@@@@@@@@
                       ...Lihat Selengkapnya

Foto Zainulabidin Zainul.
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
                       Komentari
Manda Conai Subhanallah sahabat syurgaku
Batal SukaBalas125 menit
Rabeah Binti Mohd Ali Moga persahabatan atas dasar kerana Allah membawa kita ke Syurga-Nya. Aamiin.
SALAM RAMADHAN 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
Suka
                          Komentari
Komentar
Manda Conai Subhanallah
Batal SukaBalas18 menit
  • Jika Tenku memahami rencanaNya Allah kenapa Tenku terlibat di grup pasti tidak akan meninggalkan grup tanpa apapun alasan selagi nadi berdenyut jantung berdegup...
    Teruslah berbuat amal kebajikan walaupun sebesar zarah kerana kita tidak tahu amalan yang mana satu membawa kita ke Syurga-Nya.
    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
    Sahabat Seperjuanganmu Yang Meminati Hasil Senimu
    "CINTA ALLAH KASIH RASULULLAH'
    Ratu Rimba Niagara,
    22 Sya'ban 1437H
    29 Mei 2016
    Tenku Iskandar ke KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
    8 jam
    Assalamualaikum & Salam Sejahtera
    Disini saya memohon maaf..diatas pic2 sy..kalau tersilap..kepada semua saudara2...Sy keluar pada group ini bila bulan Ramdhan...tiba...semoga berjuanglah kpda jlnnya..kita semua milik Allah..Amiin.
    SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
                                Komentari
    Komentar

Ya Allah jl jlạlh aku tahu ini rencanamu hanya membantu saya melalui itu

 · 
GUGUSAN BUNGA SASTRA BUAT SEMUA PEJUANG YANG CINTAKAN KEDAMAIAN DI BUMI ALLAH SWT YANG TERCINTA INI.
DI MANA ADA LAUNGAN AZAN DI SITU TANAHAIRKU TAKBIR....'ALLAHU AKBAR'
Suara Rakyat's photo....
Lanjutkan Membaca

Foto Sociedad Argentina de Horticultura.

Foto Sociedad Argentina de Horticultura.
Sociedad Argentina de Horticultura menambahkan 2 foto baru — bersama Ales Mendiola Gonzalez dan 60 lainnya.
Echeveria
Son populares como planta ornamental de jardín, son resistentes a la sequía, pero se desarrollan mejor con riegos frecuentes y fertilizantes

Assalamualaikum

Foto Tenku Iskandar.
Suka
Ruby Mutiara
صلى الله عليه و اله و سلم
Lihat Terjemahan
SukaBalas1 jam
Rabeah Binti Mohd Ali YA RASULULLAH HATIMU BERBUNGA IMAN.




PERJUANGAN TAK MENGENAL WAKTU
perjuangan tak mengenal waktu
andai aku sepertimu aku pun begitu
waktu ini perjuanganku sastraku bermati-matian
andai perjuangan sastraku menjadi realiti
perjuangan lain sedia menanti
fb ku sebagai laman juangku
akan sepi sesepinya
masa itu baru kau tahu
betapa perihnya sebuah penantian
walau hanya dengan sepatah perkataan
barulah kau faham aku
aku faham kau
masa memang mencemburui kita
yang penting faham memahami
bila dah faham
kita tidak akan salah menyalah
andai perpisahan terjadi juga...
namun persaudaraan tetap tak terurai
diikat kemas ...untuk dikenangi di tugu pertiwi....
RATU RIMBA NIAGARA
3 September 2013
·
Like · Comment · Promote · Share
Kumbang Segak, Rusdal Fajr St Inayatsyah, Tuan Suhaimi and 4 others like this.
Iwan Tirta Sabarlah dan tenangkan hatimu Yang Mulia Ratu masih ada bagimu para Kesatria Rimba Niagara yang selalu akan menemani dan mendampingimu... Dalam bersyair pujangga . Amin Allahuma Amin.
about an hour ago via mobile · Like · 1
Ratu Rimba Niagara Terima kasih kerana sudi memahami dunia sasteraku.
Bukan sengaja aku mahu jadi begini
Kerana aku sudah ditakdirkan menjadi SENOPATI PEREMPUAN UNTUK MENCINTAI IBU PERTIWI DI LIMA BENUA. AKU REDHA TERIMA TAKDIR INI DALAM NIKMAT KESYUKURAN DILIMPAHI CINTA DAN KASIH SAYANG UNTUK SEMUA RAKYAT JELATA DI LIMA BENUA TERMASUK DI SELURUH DUNIA INI. SYUKUR SANGAT SEBANYAK-BANYAK-NYA. TAN[A LIMPAHAN KASIH SAYANG-NYA KE AKU..JADILAH AKU JIWA YANG TANDUS DENGAN KASIH DAN SAYANG ...PASTI HIDUPKU TIDAK BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN.

Takdir kau menjadi rakan fbku ...ku redho
Takdir kau jauh hati dariku tanpa sebab aku kaget
Tapi apa pun takdir yang ditakdirkan itulah takdir kau dan aku
Yang telah DIA Tentukan
Makanya hendaklah kau redho
Aku redha
Takdirnya aku pergi dulu sebelummu
Kaulah yang ditakdirkan untuk meneruskan perjuanganku ini...
Itulah hikmah disebalik pertemuan ini ...wallahualam.

Foto Rabeah Binti Mohd Ali.
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
Komentar
Ratu Rimba Niagara


TUHAN MENJADIKAN SEGALANYA INDAH PADA WAKTUNYA TIADA YANG DIFIKIRKAN LAGI MELAINKAN KEBESARAN KEKUASAAN-NYA MENGATASI SEGALA-NYA KERANA DIALAH YANG MAHA MENENTUKAN SEGALA QADA & QADAR SETIAP HAMBA-NYA.

ALLAH TUNJUKKANLAH KAMI JALAN KE SYURGA-MU
Comments
Zairi Erie Kobarkan api sastra dalam dirimu
Walaupun ianya dipadamkan angin
Namun tetap masih menyala
Menerangi orang lain.
Syabas ......

Rabeah Binti Mohd Ali Duhai zairie erie ...aku bahagia punyai rakan fb sepertimu
Insya-Allah rakan fb sebeginilah yang kuperlukan ....
Di kala aku tersungkur
Dialah datang menyambutku dengan doa restu
Moga Allah membalas segala kebaikanmu padaku
Aaamin Ya Rabbal A'Lamin

"SALAM SYABAN 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"


MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"

Manda Conai's photo.
Manda Conai to Jom Berbagi Ilmu manfaat sesama.
Assalamualaikumwbt Dunia Allah
MA SHAA ALLAH BAYI BARU LAHIR DI KEPALA KALIMAH ALLAH
SUBHANALLAH
KEBESARAN MU YA ALLAH
Ya Allah pautkan hatiku mendengar zikir munajat memuja memujiMu
dan bahasa Engkau redhai Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

Manda Conai's photo.
Manda Conai to Jom Berbagi Ilmu manfaat sesama.
Assalsmualaikum wbt Dunia Allah Hit Like And Like Type MA SHAA ALLAH SUBHANALLAH ALLAH HU AKBAR YA RABB TELIGA BAYI BERBENTUK KALIMAH ALLAH
TENKU ISKANDAR ENGKAU ADALAH PERMATA SYURGA ANUGERAH ILAHI UNTUK KAMI SYUKURI ATAS SEGALA PENGORBANANMU MENYUBUR SUBURKAN IMAN KAMI MENG-AGUNGKAN KEBESARAN TUHAN PENCIPTA SEMESTA ALAM MOGA ALLAH SWT MEMBALAS KEBAIKANMU DENGAN SYURGA FIRDAUSI BERKAT PERTEMUAN KITA DI ALAMMAYA BERSAMA BERKUMPUL DI FIRDAUSI BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH YANG MAHA INDAH ITULAH YANG DINANTIKAN OLEH SEMUA AHLI SYURGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

Tenku Iskandar's photo.

Rabeah Binti Mohd Ali Ar Roofi` الرافع = Yang Maha Meninggikan (makhluknya).

TENKU ISKANDAR ENGKAU ADALAH PERMATA SYURGA ANUGERAH ILAHI UNTUK KAMI SYUKURI ATAS SEGALA PENGORBANANMU MENYUBUR SUBURKAN IMAN KAMI MENG-AGUNGKAN KEBESARAN TUHAN PENCIPTA SEMESTA ALAM MOGA ALLAH SWT MEMBALAS KEBAIKANMU DENGAN SYURGA FIRDAUSI BERKAT PERTEMUAN KITA DI ALAMMAYA BERSAMA BERKUMPUL DI FIRDAUSI BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH YANG MAHA INDAH ITULAH YANG DINANTIKAN OLEH SEMUA AHLI SYURGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

LikeShow more reactions
                                                                                                                   Comment
Comments
Tenku Iskandar Alhamdulilah tqqvm.ameenn syukur kpd Allah
UnlikeReply1May 6 at 11:19am
Rabeah Binti Mohd Ali SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR moga Allah swt merahmati dan memakbulkan usahasama kita untuk menyebarluaskan KE-AGUNGAN CINTA-NYA DAN KASIH RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

Manda Conai Aslm wbt selamat tegahari salam zohor sahabat hati qu
UnlikeReply1May 6 at 12:19pm
Rabeah Binti Mohd Ali Wsalam wr wb terima kasih atas sapaan indahmu sahabat dunia akhiratku.
LikeReplyJust now

Rabeah Binti Mohd Ali shared Tenku Iskandar's post.
YA ALLAH KURNIAKAN KAMI RAHMAT KASIH-MU DUNIA AKHIRAT AAMIIN


DIKELILINGI DENGAN PUJANGGA-PUJANGGA HEBAT SEPERTI KAMU
Werdys Kalbary assalamualaikum,:
Rabeah Mohd Ali, sesungguhnya aku belum layak utk menilai puisimu, tapi karena mu memintaku untuk berikan pendapat, maka inilah pendapatku : puisimu sudah bagus dan sangat kuat terasa ekspresinya , karena Sebuah puisi merupakan ungkapan perasaan atau pikiran penyairnya dalam satu bentuk ciptaan yang utuh dan menyatu. Secara garis besar, sebuah puisi terdiri atas 7 unsur, yaitu: tema, suasana, imajinasi, amanat, nada, suasana, dan perasaan. Sedangkan prinsip dasar sebuah puisi adalah berkata sedikit mungkin, tetapi mempunyai arti sebanyak mungkin.. saudariku, demikianlah pendapatku, semoga berkenan, keep spirits, keep writes , assalamualaikum smile emoticon
about an hour ago · Unlike · 1
Rabeah Mohd Ali :
Waalaikummussalam wr wb
Werdys Kalbary rakan pujangga sastra yang disanjungi
Terima kasih atas segala pandanganmu itu...
Sejujurnya aku bukanlah pandai sangat berpuisi
Tapi kerana dikelilingi dengan rakan-rakan di kalangan pujangga-pujangga hebat seperti kamu...terpiasnya dapatlah padaku 
Kerana duniaku hari-hari puisi
Makanya berpuisilah aku
Tak tahu itu adalah puisi atau kata-kata
Tapi rakan puisiku kata adalah puisi makanya puisilah agaknya 
Kadang-kadang hingga terbawa-bawa di dalam mimpi
Rasanya dalam tidur tu aku mahu tulis saja agar tak lupa
Tapi malangnya itu adalah puisi dalam mimpi
Mana bisa aku mengingati apa yang aku tulis di dalam mimpi
Lucu...lucu...bila hidup berpuisi...berimajinasi...dan berperasaan...
Teruja dengan dunia puisi sendiri...teruja juga dengan dunia puisi rakan-rakan...hari-hari rasa ceria seceria senyuman pelangi...
(PETIKAN JARINGAN SASTRA INDONESIA (JAS INDONESIA) KALBAR)
7 Mei 2012
NILAIANNYA SAMPAI KE ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niaga tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman

TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH

"HIKMAH"

Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.

JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .


ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !


SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'

MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH

'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'

As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)

WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)

Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin

YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
24 RAMADHAN 1437H
29 JUN  2016

"SALAM MENYAMBUT RAMADHAN 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"

Ida Din Semoga dipermudahkan segalanya aamiin Ya Rabb
LikeReply43 mins


0 comments:

Post a Comment

 
;