Friday 1 July 2016

HAMBA-MU (343) BERSAMA MEMANDANG WAJAH ALLAH DI JANNAH AAMIIN



HAMBA-MU (343) BERSAMA MEMANDANG WAJAH ALLAH DI JANNAH AAMIIN

 ALLAH MAHA BERKUASA
ALLAH IZINKAN KUZIKIRKAN NAMA-MU SEIRING DEGUPAN JANTUNGKU SEHINGGA TERHENTI DEGUPAN JANTUNGKU
ASSALAMUALAIKUM,BISMILLAH,SELAMAT MALAM,TERIMA KASIH DAN
MINTA MAAF ANDAI ADA SALAH DAN SILAP SAHABAT HATIKU
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali telah berkongsi foto Sri Perabu Bumi Kusuma.
pada 1hb Julai 2012 jam 12.07 ptg
Sri Perabu Bumi Kusuma bersama Masyarakat Adat Mataram dan 15 yang lain.
pada 9hb Jun 2012 jam 7.44 pagi
BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIM
2.115. Dan kepunyaan Allah-lah timur dan barat, maka kemanapun kamu menghadap di situlah wajah Allah. Sesungguhnya Allah Maha Luas lagi Maha Mengetahui.
2.177. Bukanlah menghadapkan wajahmu ke arah timur dan barat itu suatu kebajikan, akan tetapi sesungguhnya kebajikan itu ialah beriman kepada Allah, hari kemudian, malaikat-malaikat, kitab-kitab, nabi-nabi dan memberikan harta yang dicintainya kepada kerabatnya, anak-anak yatim, orang-orang miskin, musafir dan orang-orang yang meminta-minta; dan hamba sahaya, mendirikan shalat, dan menunaikan zakat; dan orang-orang yang menepati janjinya apabila ia berjanji, dan orang-orang yang sabar dalam kesempitan, penderitaan dan dalam peperangan. Mereka itulah orang-orang yang benar ; dan mereka itulah orang-orang yang bertakwa.
70.40. Maka aku bersumpah dengan Tuhan Yang memiliki timur dan barat, sesungguhnya kami benar-benar Maha Kuasa.
22
Komen
Zamri Hanapiah w.salam
slmt ptg..
Tak SukaBalasan11 jam
Sri Perabu Bumi Kusuma bersama Masyarakat Adat Mataram dan 15 yang lain.
BISMILLAAHIRROHMAANIRROHIM
2.115. Dan kepunyaan Allah-lah timur dan barat, maka kemanapun kamu menghadap di situlah wajah Allah. Sesungguhnya Allah Maha Luas lagi Maha Mengetahui.
2.177. Bukanlah menghadapkan wajahmu ke arah timur dan barat itu suatu kebajikan, akan tetapi sesungguhnya kebajikan itu ialah beriman kepada Allah, hari kemudian, malaikat-malaikat, kitab-kitab, nabi-nabi dan memberikan harta yang dicintainya kepada kerabatnya, anak-anak yatim, orang-orang miskin, musafir dan orang-orang yang meminta-minta; dan hamba sahaya, mendirikan shalat, dan menunaikan zakat; dan orang-orang yang menepati janjinya apabila ia berjanji, dan orang-orang yang sabar dalam kesempitan, penderitaan dan dalam peperangan. Mereka itulah orang-orang yang benar ; dan mereka itulah orang-orang yang bertakwa.
70.40. Maka aku bersumpah dengan Tuhan Yang memiliki timur dan barat, sesungguhnya kami benar-benar Maha Kuasa.

Bismillahirrohmanirrohim
Semakin hebat seseorang itu,
semakin kaya,
semakin berkedudukan,
semakin ternama,
semakin bijak
MAKA ... semakin sukar untuk bertemu denganNYA.
TETAPI,
Zat Yg Maha Hebat,
Maha Kaya,
Maha Sempurna,
Maha Bijaksana
Tiada apa yg mengatasiNYA ...
Menawarkan kedekatan dgn kita hambaNYA ...
"Apabila hambaKU berdoa kepadaKU, maka ketahuilah AKU Maha Dekat ... Menjawab panggilan dan hajatnya".
Wahai Allah ...
Jadikan setiap langkahku adalah langkah yang semakin
Dekat dgn MU ...
Dekat dengan RahmatMU ...
Dengan RedhoMU ...
Ya Arhamar Rohimin.
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
3 Comments
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali Allah Maha Dekat sebab itu aku tak mahu DIA menjauhkan aku dariNya kujaga apa yang DIA suka apa yang DIA tak suka agar DIA bersamaku sehingga ke Jannah terpatri cintaNya denganku. Aamiin.
SukaBalasan14 jam
Sinar Senjaku
اللهم صلي وسلم على سيدنا وحبيبنا ومولانا محمد
وعلى آله وصحبه وبارك وسلم...♡


اللهم صلي وسلم على سيدنا وحبيبنا ومولانا محمد
وعلى آله وصحبه وبارك وسلم...♡

اللهم صلي وسلم على سيدنا وحبيبنا ومولانا محمد
وعلى آله وصحبه وبارك وسلم...♡
Lihat Terjemahan
Tak SukaBalasan14 jam
Rabeah Binti Mohd Ali SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR AAMIIN.
SukaBalasan14 jam
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis balasan...
Rabeah Binti Mohd Ali NAFAS CINTAKU NAFAS CINTA-MU

nafas cintaku
...Lihat Lebih Banyak
SukaBalasan14 jamTelah disunting
Sinar Senjaku sahabatku Rabeah Binti Mohd Ali ♡

Manakan dapat kembali hari semalam,
Hanya tinggal kenangan
Untuk dilihat pada hari "esok".
Bergembiralah bagi orang yang catatannya penuh dengan pahala
Tapi bagi yang sebaliknya...
Nauzubillah, mohon dijauhkan   

Bersamalah kita
Usah mensia-siakan
Nafas yang diberi hari ini
Itu tandanya Allah menyayanggi kita
Dia masih memberi kita peluang
Untuk bertaubat dari dosa-dosa semalam.

Ya Rahman ...
Ampunilah segala dosa kami, ibu bapa kami, keluarga kami, guru-guru kami dan semua muslimin dan muslimat   

#MakasihSinggahBersamaPUISI_INGATANNYA ...
#Alhamdulillah
Tak SukaBalasan11 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Berkat kita dikenalkan Allah di grup Menuju Jalan PULANG kita dimasukkan ke Jannah bersama memandang WajahNya Yang Maha Indah berdekatan dengan Rasulullah. Aamiin..
SukaBalasan137 min
Sinar Senjaku Aamiin Ya Allah Aamiin
Tak SukaBalasan133 min

SEHINGGA AKHIR KALAM MENYEBUT KALIMAH SYURGA-MU
nafas cintaku
tiada kekal
sampai masanya
akan layu
melainkan
cinta yang Satu
harum
walau matiku
By: Lisa Arif
Parit Buntar Perak Malaysia
NAFAS CINTA-MU
Nafas cinta-Mu
Sentiasa hidup di setiap
Semua hamba-Mu
Yang mahu pulang ke Pangkuan-Mu
Dalam redha lagi diredhai
Maka terimalah cinta kami ini
Duhai Kekasih roh dan jasad
Limpahkan Nur Hidayah Kasih-Mu
Sehingga akhir kalam kami
Menyebut kalimah Syurga-Mu
LAAILLAHAILLAHMUHAMMADARRASULLALLAH
Kerana itu Ya Allah kami mahu berhidup di muka bumi dengan menggunakan bahasa-bahasa Syurga yang mengundang Rahmat Kasih-Mu
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
1 Julai 2012
Lisa Arif amin:
segalanya pasti dalam rencana dan pengetahuan-Nya
miliknya hakiki
moga bahasaku
ilhamku
matiku
dalam pandangan-Nya
Putri Rimba Niagara:
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
about an hour ago · Like · 1
Lisa Arif amin 
about an hour ago · Like
MENGUNDANG RINDU MENGUNDANG CINTA
Menyebut Nama-Mu saja
Hatiku rasa terharu
Bagaikan disayat-sayat sembilu pilu
Air mataku mengalir merindui-Mu selalu
Meratapi diri yang leka dengan pesona cinta duniawi
Yang belum pasti bukan milikku kerana cinta ATAS KETENTUAN-MU
Yang kuburu cinta-Mu
Yang pasti Kau balas
Kiranya aku ikhlas mencintai-Mu
Kau membalas-Nya tanpa syarat
Tanpa mengira aku siapa
Tanpa mengira betapa timbunan dosaku pada-Mu
Semua-NYa Kau ampunkan
Asalkan aku mahu pulang ke pangkuan-Mu
Maha Penyayang-Mu Ya Allah
Maha Pengasih-Mu Ya Allah
Amalanku yang sedikit ini
Kau balas dengan cinta-Mu
Tanpa had tanpa batas
Hinggakan aku kelu
Untuk mengingati dunia
Yang mempesonakan
Tapi cumalah sementara
Yang pastinya tiada kekal
Macam mana kayanya aku
Macam mana cantiknya aku
Macam mana cintanya aku pada dia
Semuanya itu pasti akan
Aku tinggalkan
Yang aku bawa pergi
Hanyalah cinta-Mu duhai Kekasih
Itulah yang kudambakan
Pagi petang siang dan malam
Makanya Kau temukanlah aku
Dengan para hamba-Mu
Yang mahu pulang ke jalan-jalan-Mu
Agar kami sama-sama Menga-Agungkan-Mu
Di setiap masa dan seketika
Menggunakan bahasa-bahasa Syurga
Mengundang Nur Hidayah Kasih-Mu
Pada kami dan kepada sesiapa yang membaca karya kami
Serasa hidup di dunia ini
Hanya-lah yang ada di hati dan di jiwa
Adalah Kekasih kepada semua kekakasih-Mu
Yang ada di muka bumi ini
Ya Allah...
Izinkanlah kami mengungkapkan
Bahasa-bahasa nan indah-indah
Seperti ahli Syurga
Mengundang rindu
Mengundang cinta
Hanyalah untuk-Mu
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
1 Julai 2012
about an hour ago · Edited · Like · 1
Lisa Arif amin
cantik sekali
juntaian puisimu
semakin mencapai klimaksku
best 
about an hour ago · Unlike · 1
Putri Rimba Niagara:
Duhai Lisa Arif
Bahasa-bahasamu nan indah
Mendamaikan roh dan jasadku
Makanya lahirlah bahasa nan indah jua
Moga kau senitiasalah
Berbahasa indah Lisa...
Agar aku pun dapat berbahasa indah
Anggaplah dirimu bulan
Kerana aku suka bersahabat dengan bulan
Semakin aku melihatnya
Semakin aku memuji
Betapa Agung-Nya Kekuasaan
Penciptanya Penciptaku jua
ALLAHU AKHBAR
Indahnya Lisa...
Di setiap waktu
Menga-Agungkan cinta-Nya
Sehingga terhenti nafas
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
about an hour ago · Like
KAWAN SEJATI...
Kawan sejati...
Dia takkan pernah biarkan kawannya
Diinjak-injak sesuka hati
Kawan sejati...
Dia sentiasa
Mengerti ...dia terlalu berharga pada kawannya
Dan sentiasa berkomunikasi...membantu selagi daya..
Dan nyawa menjadi taruhan kasih sayang demi-Nya
Kawan sejati sentiasa berbahasa
Nan indah-indah
Bahasa Syurga
Bahasa akhirat
Mengajak ke Syurga
Tanpa mahu melukai hati kawan sejati
Yang ada kasih dan sayang demi-Nya
Dan jika itu ada padamu duhai kawan-kawanku
Aku sudi menjadi kawan sejatimu
Sampai kapanpun!
Jika tiada maafkan aku
Bukan aku tak sudi
Karena aku tak tega disepikan
Aku wujud seperti tak wujud
Yang kumahu bukanmu
Yang kumahu hatimu
Sesuci embunan pagi
Yang tetesannya
Mewangikan imankan
Agar sempurna
Sebelum pulang
Ke Pangkuan Ilahi
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
22 Jun 2012
3 hours ago · Like · 2
49 minutes ago · Like
BEGITU HEBATNYA CINTA KEKASIH KEPADA PARA KEKASIH-NYA
Kekasihku...
Kekasihku Allah SWT Tuhanku
Kekasihku Nabi Muhammad SAW
Kekasihku amal penemanku di kuburan
Kekasihku adalah hamba-Nya pilihan Allah di Lauhmahfuz
Kekasihku mengajar aku erti hidup berkasih sayang kerana-Nya
Syurga ditempatkan kepada hamba-Nya
Bukanlah kerana banyaknya amalan hamba-Nya
Tapi dengan Rahmat Kasih-Nya
Yang penting sentiasa bersangka baik dengan-Nya
Beramal ikhlas semata kerana-Nya
Tiada niat lain ikhlas kerana-Nya
Kekasih segala kekasih
DIA lah Tuhanku
Yang setia
Membalas cinta hamba-Nya yang ikhlas
Janji-Nya pasti benar
Sesungguh-Nya
DIAlah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Tidak akan pernah meninggalkan hamba-Nya
Biarpun sedetik
Terlalu hampir
Kemana kita berada DIA berada
Tak pernah tidur dan lalai
Bersama kita
Sejak Azali Lagi
Hingga nafas terhenti
Syurga adalah balasan
Yang terindah buat para kekasih-Nya
Yang Dicintai
Selagi berdetak jantung
Yang tiada penghujung-Nya
Biarpun sudah bergelar roh
Begitulah
Cinta-Nya Allah kepada para kekasih-Nya
Maka berlumba-lumbalah kita untuk
Menjadi kekasih-Nya
Kerana
DIA Maha
Penyayang
Memahami
Setia
Memakbulkan doa
Janji-Nya pasti ditepati
Kita tak akan dikecewakan
Selagi mana kita beramal
Ikhlas kerana-Nya
Andainya semua hamba-Nya
Masuk ke Syurga
Masih lagi ada ruang untuk para kekasih-Nya
Menghuni Syurga
Kerana Syurga itu
Luas seluas -luas-NYa
Begitulah Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang-Nya Kekasih
Membalas cinta kepada semua para kekasih-Nya
Yang hidup di muka bumi
Dari wujudnya Nabi Adam as
Hinggalah bumi ini qiamat
SUBHANALLAH BEGITU HEBATNYA CINTA KEKASIH
KEPADA PARA SEMUA HAMBA-NYA YANG BERGELAR
KEKASIH-NYA
Moga kita semua tergolong menjadi kekasih-Nya
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
22 Jun 2012
KARYA LISA ARIF & PUTRI RIMBA NIAGARA
1 Julai 2012
Suka
KomenSEHINGGA AKHIR KALAM MENYEBUT KALIMAH SYURGA-MU
nafas cintaku
tiada kekal...
Teruskan Membaca
MENGUNDANG RINDU MENGUNDANG CINTA
Menyebut Nama-Mu saja
Hatiku rasa terharu
Bagaikan disayat-sayat sembilu pilu
Air mataku mengalir merindui-Mu selalu
Meratapi diri yang leka dengan pesona cinta duniawi
Yang belum pasti bukan milikku kerana cinta ATAS KETENTUAN-MU
Yang kuburu cinta-Mu
Yang pasti Kau balas
Kiranya aku ikhlas mencintai-Mu
Kau membalas-Nya tanpa syarat
Tanpa mengira aku siapa
Tanpa mengira betapa timbunan dosaku pada-Mu
Semua-NYa Kau ampunkan
Asalkan aku mahu pulang ke pangkuan-Mu
Maha Penyayang-Mu Ya Allah
Maha Pengasih-Mu Ya Allah
Amalanku yang sedikit ini
Kau balas dengan cinta-Mu
Tanpa had tanpa batas
Hinggakan aku kelu
Untuk mengingati dunia
Yang mempesonakan
Tapi cumalah sementara
Yang pastinya tiada kekal
Macam mana kayanya aku
Macam mana cantiknya aku
Macam mana cintanya aku pada dia
Semuanya itu pasti akan
Aku tinggalkan
Yang aku bawa pergi
Hanyalah cinta-Mu duhai Kekasih
Itulah yang kudambakan
Pagi petang siang dan malam
Makanya Kau temukanlah aku
Dengan para hamba-Mu
Yang mahu pulang ke jalan-jalan-Mu
Agar kami sama-sama Menga-Agungkan-Mu
Di setiap masa dan seketika
Menggunakan bahasa-bahasa Syurga
Mengundang Nur Hidayah Kasih-Mu
Pada kami dan kepada sesiapa yang membaca karya kami
Serasa hidup di dunia ini
Hanya-lah yang ada di hati dan di jiwa
Adalah Kekasih kepada semua kekakasih-Mu
Yang ada di muka bumi ini
Yang Allah...
Izinkanlah kami mengungkapkan
Bahasa-bahasa nan indah-indah
Seperti ahli Syurga
Mengundang rindu
Mengundang cinta
Hanyalah untuk-Mu
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
1 Julai 2012
Komen
Irma Sri Kabulatirin Karena kepayahan jua aku mendekat.
Rasa hidup porak poranda.
Bagai perahu kandas.

Menabrak batu karang, pecah berkeping2.
Sedih dan pilu tak pernah beranjak.
Sejak aku masih dalam kandungan ibuku.
Namun tetap Dia menurunkan aku ke bumi.
Hidup tanpa tujuan, tanpa pelita digelapnya malam.
Kucoba mendengar nama Mu.
Dan surat2 yg Kau kirim pun telah kubaca.
Itulah hanya bekal perjalanan ku.
Engkau dera aku dengan bertubi2.
Namun nyawaku masih melekat ditubuhku.
Andai ada sisa waktu.
Dan Engkau memberi cahaya kehidupan.
Cahaya yg membawa rachmat dan berkah kebahagiaan.
Yaa Allah, jangan biarkan aku putus asa dari rachmat Mu.
Hati, fikiran, asa dan rasaku begitu pedih dan perih.
Yaa Allah, Engkau Maha Tau apa yg kuharap darimu.
Kabulkanlah....kabulkanlah...kabulkanlah do'a kami yaa Rabb.
Rabeah Binti Mohd Ali Aamiin Aamiin Aammin Ya Rabbal A'Lamin

Duhai sahabatku Irma...

Ketahuilah kau
Tuhan mendugamu
Karena Tuhan sayangkanmu
Percayalah sayang...
Sehebat mana dugaanmu
Itulah adalah bunga-bunga cinta
Dari Allah SWT untukmu sayang...
Kau sambutlah bunga-bunga cinta dari-Nya
Dengan pasakan keimanan tauhidmu pada-Nya
Insya-Allah betapa beratnya dugaanmu itu
Pasti kau sambut dengan senyum seorang kekasih
Yang mendapat balasan cinta-Nya
Karena Dia mahu mengangkat darjatmu yang tinggi di sisi-Nya
Irma makanya diuji-Nya kamu dengan sehebat ujian
Dan Dia Maha Tahu
Kau pasti bisa mengatasinya
Karena tidak diuji seorang hamba itu
Melainkan mengikut kemampuan hamba-Nya itu sendiri

Makanya irmaku sayang...
Senyumlah dari sekarang
Sambutlah segala ujian itu
Dengan menyebut Syukur Alhamdulillah banyak-banyak
Andainya maut menjemputmu irma
Cintamu dibalas dengan Syurga-Nya irma
Insya-Allah Aammin Ya Rabbal A'Lamin

Sahabat yang sentiasa menyayangimu irma,
Rabeah Mohd Ali
Rimba Niagara
Malaysia 
1 Julai 2012
Irma Sri Kabulatirin Aku bagaikan dianggap virus yg membahayakan dalam dunia mya.
Dan akupun merasa demikian dalam dunia nyata.
Hingga temanku pun merasa takut dekat dengan ku.

Karena aku dianggap virus buat keluarganya.
Dan ditengah lingkungankupun, aku merasa tidak diperlakukan adil.
Karena mungkin aku adalah manusia yg sangat membahayakan.
Biarlah tak seorang menyentuhku di dunia maya ini.
Dan tak akan kubiarkan manusia2 ganas menyentuhku dialam nyata.
Begitu mengerikan hidupku.
Aku tersingkir dan terjebak dihutan rimba.
Tapi...Rabeah...aku takut sama si Kunta si Kunti....
Carikan aku teman yg lain, yg indah namanya, agar jadi teman penyambung rasaku.
Antara engkau dan aku.
Kini aku tenang dekat dengan mu Rabeah.
Semoga engkau tau dan mau mengerti tentang aku.
Salam sayang ku selalu untuk mu.
..... Rabeah .....
Dari Aristokrat nya rimba belantara.
Rabeah Binti Mohd Ali Duhai Irmaku sayang...
Janganlah kau takut
Dengan si Kunta si Kunte aku...

Tanpanya aku tak seceria ini
Tanpanya aku sudah lama 
Hangus dilecur oleh lautan asid mengganas!
Yang mahu aku mati di muka bumi ini
Yang mahu menghapuskan aku di muka bumi ini
Walaupun kemahuan mereka begitu untuk memusnahkan aku
Tapi Tuhan masih mahu aku teruskan hidup
Untuk membesarkan kasih sayang sesama kerana-Nya
Dihadirkan si Kunta si Kunte 
Untuk menyelamatkan aku
Insya-Allah berkat hatinya yang mulia
Sentiasa ingin aku ceria dan melupakan
Segala duka lara perbuatan mereka padaku
Aku kini bahagia bersama si Kuna si Kunte
Yang selalu ambil tahu
Akan diriku
Dan mereka suka sangat aku berkarya
Setiap hari hidupku teruja dengan dunia karya
Gara-gara sokongan mereka yang tak pernah putus padaku Irma ...
Si kunta si kunte pun sudah mengenalimu irma
Mereka bilang setiap rakan yang setulusnya menyayangiku kerana-Nya
Mereka pasti suka dan sayang sebagaimana aku sayang pada rakanku
Makanya janganlah kau takut pada si kunta si kunte irma....
Kalo kau datang ke istana rimba ini
Pasti kau akan lupa segala derita laramu
Kerana di sini semua bahasa-bahasa kasih sayang dari Syurga
Sehingga aku rasakan hidup di alam Syurga irma...
Ahhh! Indah...indah...! Sesangat!
Hatiku tak pernah dilukai ...
Makanya jika mereka tahu ada di luar sana 
Yang cuba dan sengaja untuk menyakitkan hati ku
Katanya tinggalkan saja mereka itu tuan puteri
Mereka akan membawa virus membahaya dan akan membunuh
Bahasa-bahasa nan indah ini...
Aku pun pelik bagaimana mereka tahu hatiku disakiti
Rupanya jika aku berpuisi menggunakan bahasa yang tak indah
Pasti hatiku dikala itu sedang disakiti dan dilukai dengan sengaja oleh
Mereka yang khianat denganku
Yang aku peliknya aku tak pun kenal mereka
Apa tah lagi berjumpa di alam realiti
Kenapa sekadar berjumpa secara ak langsung di laman maya
Boleh sakiti hati aku
Memang aku pelik dan aku tak boleh terima sama sekali
Tapi kerana aku percayakan hari akhirat
Makanya apa jua umpat nista dan cemburu mereka padaku
Aku sudah maafkan
Kerana apa irma....
Berkat aku memaafkan mereka
Tuhan membalas Rahmat kasih-Nya padaku irma...
Makanya sampai kapanpun aku minta maaf
Sampai kapan pun aku memaafkan mereka
Semuanya kerana cintakan-Nya
Sehingga akhir hayatku....

Sahabatmu,
Rabeah Mohd Ali
Malaysia
1 Julai 2012

NAFAS CINTAKU NAFAS CINTA-MU
nafas cintaku
tiada kekal
sampai masanya
akan layu
melainkan
cinta yang Satu
harum
walau matiku
By: Lisa Arif
Parit Buntar Perak Malaysia
NAFAS CINTA-MU
Nafas cinta-Mu
Sentiasa hidup di setiap
Semua hamba-Mu
Yang mahu pulang ke Pangkuan-Mu
Dalam Redha lagi DiRedhai
Maka terimalah cinta kami ini
Duhai Kekasih roh dan jasad
Limpahkan Nur Hidayah Kasih-Mu
Sehingga akhir kalam kami
Menyebut kalimah Syurga-Mu
LAAILLAHAILLAHMUHAMMADARRASULLALLAH
Kerana itu Ya Allah kami mahu berhidup di muka bumi
Gengan menggunakan bahasa-bahasa Syurga yang mengundang Rahmat Kasih-Mu
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
1 Julai 2012
KARYA LISA ARIF & PUTRI RIMBA NIAGARA
1 Julai 2012
NAFAS CINTA-MU
Nafas cinta-Mu
Sentiasa hidup di setiap
Semua hamba-Mu
Yang mahu pulang ke Pangkuan-Mu
Dalam redha lagi diredhai
Maka terimalah cinta kami ini
Duhai Kekasih roh dan jasad
Limpahkan Nur Hidayah Kasih-Mu
Sehingga akhir kalam kami
Menyebut kalimah Syurga-Mu
LAAILLAHAILLAHMUHAMMADARRASULLALLAH
Kerana itu Ya Allah kami mahu berhidup di muka bumi dengan menggunakan bahasa-bahasa Syurga yang mengundang Rahmat Kasih-Mu
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
1 Julai 2012


SukaTunjukkan lagi reaksi
                                 Komen
256 Comments
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis komen...

Rabeah Binti Mohd Ali MAKRIFAT CINTA...

Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.

Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya. 

Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.

Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.

Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajallah kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya

Memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta

"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"

TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH

"HIKMAH"

Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.

JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .

ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !

SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'

MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH

'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'

As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)

WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)

Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.

Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin

YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

"SALAM RAMADHAN 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
18 Ramadan 1437H
23 Jun 2016

SukaBalasan11 min
Rabeah Binti Mohd Ali ALLAH MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG
kasih sayangNya kepada hambaNya melebihi kasih sayang
seorang ibu kepada anaknya Masya-Allah memang patutlah kita mesti menyayangi Allah SWT tempat pertama Rasulullah tempat kedua kemudian barulah kepada keluarga.

Setiap ahli keluarga yang hadir dalam hidup kita cumalah sebagai untuk menambah saham akhirat dan tanggungjawab yang akan dipertanggungjawabkan.

Di hari akhirat setiap ahli keluarga saling menuntut pahala kebaikan yang pernah dilakukan walaupun sebesar zarah tapi masing-masing sibuk menjaga pahala kebaikan untuk diri sendiri kerana terlalu berharganya pahala kebaikan walaupun sebesar zarah untuk menghadapi huru hara Hari Akhirat Yang Maha Dahsyat untuk dihadapi dengan rasa cemas dengan harapan pahala yang sebesar zarah dapat menyelamatkan daripada api neraka . Masya-Allah Allahu Akbar. Moga seluruh ahli keluarga kita terselamat daripada azab huru hara Hari Akhirat di padang Masyar.

Beruntungnya di padang masyar jika kita termasuk golongan yang mendapat minum Air Telaga Al-Khauthar daripada Rasulullah yang jika di minum akan menghilangkan dahaga buat selamanya. Tapi golongan yang dapat minum adalah mereka yang semasa hidup di dunia mengamalkan Al-Quran dan Sunnah.
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR moga kita termasuk golongan yang mengamalkan apa yang terdapat dalam Al-Quran dan Sunnah. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

17 Ramadan 1437H
22 Jun 2016

KARYA RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN DI PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH SEMPENA MERAIKAN HARI NUZUL AL-QURAN 1437H DENGAN DIIRINGI DOA MOGA ALLAH SWT MERAHMATI DUNIA AKHIRAT SILATURRAHIM NAN INDAH INI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

SukaBalasan42 min
Rabeah Binti Mohd Ali
السلام عليكم...ان شاء الله ،
 1 hari lagi NAFAS menjadi TASBIH.
 1 hari lagi TIDUR menjadi IBADAH.
 1 hari lagi DOA di IJABAH.
 1 hari lagi PAHALA di lipat gandakan.
Tapi, Itu semua tak akan terjadi tanpa maaf tulus dlm keikhlasan dari hati.
Izinkan kedua telapak tangan bertangkup memohon maaf utk;
 Lisan yg terlanjur.
 Janji yg terabaikan.
 Hati yg berprasangka. dan
 Semua sikap yg menyakitkan...
Tegur saya jika mulai sombong.
Tegur saya jika mulai angkuh.
Tegur saya jika salah.
Krn saya masih memerlukan saudara sperti Anda hari ini, esok dan selamanya.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا
كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
Marhaban ya Ramadhan...

Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis balasan...

H.H Haji Hassanal Bolkiah Salam,
15 Ramadan and Nuzul Quran.Please Aaaamin for the betterment of all Ummah, and for the next remaining Ramadan.
Let us start as 'ROYALTIES' may Allah S W T grant us to share with all Citizens with our Dignity Contagious,a and protect us with Pea
...Lihat Lebih Banyak
Lihat Terjemahan
SukaBalasan5221 jam

Mohamad Shawal menyukai kiriman anda dalam SAHABAT HATI BERBICARA.: "SUBHANALLAH INDAHNYA MALAM NUZUL QURAN ..."
4 jam yang lalu
Waka Wm,Kaseh RohAya dan 5 yang lain menyukai siaran anda di TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W: "SAHABAT YANG AKU CARI Yang kucari..."
4 jam yang lalu
Waka Wm menyukai kiriman anda dalam TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W.: "SUBHANALLAH INDAHNYA MALAM NUZUL QURAN ..."
4 jam yang lalu
Waka Wm menyukai kiriman anda dalam TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W.: "SUBHANALLAH INDAHNYA MALAM NUZUL QURAN ..."
Gymnastiar
·Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
17 RAMADAN 1437H
22 JUN 2016
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN DI PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH SEMPENA MERAIKAN HARI NUZUL AL-QURAN 1437H DENGAN DIIRINGI DOA MOGA ALLAH SWT MERAHMATI DUNIA AKHIRAT SILATURRAHIM NAN INDAH INI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Ini adalah makam baginda Nabi Adam As.. yg mengetik 'aamiin' semoga bertemu Nabi di Surga AAMIIN..JANGAN LUPA SAHARE KAN



Ini adalah makam baginda Nabi Adam As.. yg mengetik 'aamiin' semoga bertemu Nabi di Surga AAMIIN..JANGAN LUPA SAHARE KAN
6B0AAEC521A3.DENVERHOTELDISCOUNTS.COM

Suka
                                   Komen
Komen
Siti Rosilah Amin
Tak SukaBalasan12 min


YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU

AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU, AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA , ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT, ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA.

YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHO ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA

YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'

NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI

RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA

RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,
TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK
RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.

NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,

MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI
INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
26 RAMADAN 1437H
          1 JULAI  2016

0 comments:

Post a Comment

 
;