Monday 6 January 2014

ADIK BERADIK ADALAH KURNIAAN ILAHI YANG MESTI KITA SYUKURI KERANA KITA PUNYAI IBU DAN AYAH YANG SAMA



ADIK BERADIK ADALAH KURNIAAN ILAHI YANG MESTI KITA SYUKURI KERANA KITA PUNYAI IBU DAN AYAH YANG SAMA
Kebesaran ALLAH.. gambar ini diambil oleh jururawat sejurus bayi ini dilahirkan.

Jom komen "Subhanallah"




  • KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    5 Rabiualawal 1435H
    7 Januari 2014M
Assalaamu'alaiykum warahmatullaahi wabarakaatuh....

Aamiin Allaahumma Aamiin..

‪#‎SHDPH‬
.
E
Unlike ·  ·  · 3,558346349 · 7 hours ago · 
Kebesaran ALLAH.. gambar ini diambil oleh jururawat sejurus bayi ini dilahirkan.

Jom komen "Subhanallah"
Unlike ·  ·  · 7224050 · 4 hours ago · 

  • Ratu Rimba Niagara ADIK BERADIK ADALAH KURNIAAN ILAHI YANG MESTI KITA SYUKURI KERANA KITA PUNYAI IBU DAN AYAH YANG SAMA 
    KITA TELAH DITAKDIRKAN MENJADI DARAH DAGING 
    ADIK BERADIK KANDUNG.
    MOGA KASIH DAN SAYANG KITA SEKELURGA
    DIBAWA SAMPAI KE JANNAH
    BERSAMA MENATAP WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH 
    AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN.
  • Ratu Rimba Niagara
Kebesaran ALLAH.. gambar ini diambil oleh jururawat sejurus bayi ini dilahirkan.

Jom komen "Subhanallah"
Unlike ·  ·  · 7224150 · 4 hours ago · 
  • You and 721 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara
  • Ratu Rimba Niagara DAIFNYA AKU TENTANG KEMATIAN

    aku selalu berkata
    akulah yang alim
    akulah yang warak
    akulah yang berilmu
    hidupku semuanya pahala
    kerana banyak beramal soleh
    bila aku berkata dengan orang
    jangan itu jangan ini 
    seolah aku mengajar dia 
    aku saja yang baik di dunia ini
    orang lain semuanya salah 
    orang lain semuanya jahat
    aku saja yang masuk Syurga
    orang lain bakal masuk neraka
    jika masih hidup belum sempat bertaubat
    ALLAHU AKBAR 
    SOMBONGNYA AKU
    BARU DIBERI ALLAH SETITIS ILMU 
    aku sudah berlagak pandai
    aku sudah berlagak sombong
    pada hal di sisi Allah 
    segala amalanku tiada Nilai sedikitpun
    biarpun aku beramal setinggi gunung
    Allah tidak akan menerima 
    jika kita ada sebesar zarrah pun sifat
    sombong riak bangga diri 
    takjub dengan diri sendiri
    kita sendiri tidak tahu
    adakah di akhir kalam 
    kita dapat menyebut kalimah Allah atau tidak
    ALLAH TIDAK MENGKIRA BERMULANYA KAMU
    ALLAH MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU

    takutnya aku jikamana 
    aku sangkakan 
    ALLAH meredhoi perjalanan hidupku
    tapi rupanya aku terpedaya dengan diriku sendiri
    angkara berbangga diri dan memandang hina orang
    akulah yang baik oranglah yang jahat
    aku mati dalam kebaikan
    orang mati belum sempat bertaubat
    aku yang menghukum orang 
    mati belum sempat bertaubat
    ALLAHU AKBAR
    egonya aku
    mengatakan orang itu mati dalam murka Allah
    sedangkan aku mati dalam redho Allah
    MasyaAllah sebenarnya aku tertipu dengan diriku sendiri
    sebenarnya aku dhaif tentang kematianku sendiri
    sebenarnya aku harus muhasabah diriku sendiri

    YA ALLAH AMPUNKAN AKU
    Ya Allah jauhkan aku 
    daripada sifat riak akan ilmu yang setitis
    daripada menghina orang dalam mencurahkan ilmu
    daripada mengajar orang yang bijak pandai mengenai tauhid
    sedangkan ilmu tauhid itu Hanya Engkau yang layak memahamkan kepada yang benar benar paham 
    Ya Allah aku tak mahu ilmu itu membuatkan aku jadi sombong
    dan memandang orang lain semuanya tak berilmu sehebat aku...
    dalam tanpa sadarnya aku 
    aku telah menjadi hamba-Mu yang sombong 
    ilmu memakan diriku sendiri

    Ya Allah 
    berilah aku ilmu yang Kau berkati
    yang bila aku kongsikan/bagikan
    memberi saham akhiratku
    dan yang membacanya juga 
    mendapat saham akhirat
    aku membaca apa yang kutulis 
    mendekatkan aku kepada-Mu
    kerana apa yang aku tulis adalah
    untuk muhasabah diriku sendiri
    adalah motivasi diriku sendiri 
    untuk sentiasa ingat mati pasti 
    menungguku maka amalan soleh 
    itulah bekalan akhiratku
    maka muhasabah diriku sendiri 
    kukongsikan kepada yang sudi membaca tulisanku
    tiada niat mengajar mereka yang lebih berilmu dan arif dariku

    Kepada semua rakan alammya 
    yang membaca karyaku
    yang tak suka akan karyaku
    aku mohon maaf 
    jika ada karya karyaku 
    yang membuatkan kamu terasa hati
    terus membenci diriku
    maafkan aku
    kerana aku tak salah
    aku menulis untuk muhasabah diri aku
    kerana kau rakan alammayaku
    ingin kukongsikan padamu
    andai kau tak suka baca
    kau padamkan saja
    atau kau removekan saja
    aku dari senarai rakan alammayamu
    lebih senang begitu
    kau tak perlu lagi 
    membaca karyaku 
    yang panjang berjela jela
    aku tulis dan share 
    pada mereka yang sudi nak baca
    yang tak sudi tak apa
    kerana aku menulis bukan kerana manusia
    aku menulis kerana mahukan Redha Allah Azzawajallah
    manalah tahu berkat aku menulis yang baik baik
    aku jadi baik dan yang membaca pun jadi baik
    kerana aku percaya setiap yang baik itu
    SEMUA-NYA DARI ALLAH SWT
    YANG BURUK ITU DARI KEJAHILAN SAYA SENDIRI
    MAKANYA MAAFKAN SAYA ATAS KEKURANGAN SAYA 
    DALAM MENYAMPAIKAN BAHAN TULISAN SAYA
    Kerana kita di alammaya tidak dapat menatap wajahmu
    maka aku cuma menatap gambarmu saja
    manalah tahu ini adalah 
    tatapan terakhir ku memandang gambarmu di alammaya...
    daifnya kamu tentang kematian
    daifnya aku tentang kematian
    sedangkan kematian menanti pasti...
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

    Rakan alammayamu merangkap saudara seislammu
    merangkap sahabat dunia akhiratmu 
    DI ALAMMAYA KITA BERSAHABAT 
    MOGA DI SYURGA TEREALITI PERSAHABATAN KITA AAMEEN
    INDAHNYA DI KALA ITU BERSAMAMU DI SYURGAWI 
    MENATAP WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH
    AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN

    RATU RIMBA NIAGARA
    5 Rabiualawal 1435H
    7 Januari 2014M
  • Ratu Rimba Niagara ADIK BERADIK ADALAH KURNIAAN ILAHI YANG MESTI KITA SYUKURI KERANA KITA PUNYAI IBU DAN AYAH YANG SAMA 
    KITA TELAH DITAKDIRKAN MENJADI DARAH DAGING 
    ADIK BERADIK KANDUNG.
    MOGA KASIH DAN SAYANG KITA SEKELURGA
    DIBAWA SAMPAI KE JANNAH
    BERSAMA MENATAP WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH 
    AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN.
  • Syafiqa Nadia Subhanallah
    Like · Reply · 2 hours ago via mobile
  • Mhmd Julmin Setia ini kuasa allah subahanallah
(PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA)
5 Rabiualawal 1435H
7 Januari 2014M

0 comments:

Post a Comment

 
;