Friday 16 May 2014

KU SEDANG MENANTIKAN HULUBALANG SASTRAKU UNTUK MEREALITIKAN CITA-CITA SASTRAKU KE DUNIA NYATA ALLAHU AKBAR AAMIIN


AKU BERSASTRA BUKAN KERANA MANUSIA AKU BERSASTERA KERANA MAHUKAN ALLAH REDHA AKAN PERJUANGAN SASTERAKU DUNIAKU. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

PEJUANG SASTRA RATU RIMBA NIAGARA ANDAI KAMU SETULUS IKHLAS MAHU MENYERTAI MISI DAN VISI SASTERA ANUGERAH DARI ILAHI SILA DAFTARKAN NAMAMU DI LAMAN FBKU . AKU CUMA MAHU KOMITMEN SEPENUHNYA DARIMU PALING TIDAK MEMBERI KOMENTAR DENGAN BERFIKIR ARAS TINGGI SEBELUM MENULIS KOMENTAR DI SETIAP KARYA SASTRA YANG DISIARKAN DI WALL FBKU. JIKA HADIRNYA KAMU SEBAGAI RAKAN FBKU WUJUD TAPI TAK WUJUD SIAPKAN UNTUK MEMAAFKAN AKU JIKA KAMU TIDAK TERPILIH LAGI. KAMU HARUS INGAT WALAUPUN KAMU TIDAK MENJADI RAKAN FBKU TAPI KAMU TETAP SAUDARA SEISLAMKU SAMPAI KAPANPUN ITU. CUMANYA DI FBKU HANYA UNTUK YANG SUDI MEREALITIKAN DUNIA SASTERAKU KE DUNIA NYATA.
WALAUPUN TIKA KUHIDUP TIDAK TERLAKSANA CITA-CITA SASTRAKU IN SHAA ALLAH AAMIIN SETELAH KUMATI AKAN ADA HAMBA-NYA AKAN REALITIKAN CITA-CITA SASTRAKU IN SHAA ALLAH AAMIIN. AKU BERSASTRA BUKAN KERANA MANUSIA AKU BERSASTERA KERANA MAHUKAN ALLAH REDHA AKAN PERJUANGAN SASTERAKU DUNIAKU. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

"LAUTAN RAKYAT RATU RIMBA NIAGARA YANG SETIA BERJUANG BERSAMA MEMARTABATKAN SASTRA RATU RIMBA NIAGARA ANUGERAH ILAHI..
Muaah...sayang semua rakyatku yang setia...walaupun tak faham bahasaku tapi nalurimu sentiasa memahami . ALLAHU AKBAR. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN."
Khalid Hamzah Aku mengerti akan semua ini....
Ratu Rimba Niagara Jika kamu faham kenapa kau biarin aku berjuang kesendirian? hehehe
tengok tu....walaupun manusia tidak mahu mendukung/menyokong perjuangan sastraku seluruh rakyat rimba niagara menyokong perjuanganku...sebab itu aku sentiasa bahagia tinggal di rimba niagara tanpa diganggu pemikiranku oleh manusia yang selalu membuatkan jiwa sastraku terlara kecewa luka.

RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA DEMI-NYA
16 REJAB 1435H
16 MEI 2014
1600 panda di cartapesta invadono la città.
Ecco dove si trovano: http://fanpa.ge/1mF7ztZ
Like ·  · 
JAMBANGAN MAWAR KUNING SASTRA TEATER BANGSAWAN DIRAJA RATU RIMBA NIAGARA UNTUK SEMUA PEMINAT TEATER BANGSAWAN DIRAJA KARYA RATU RIMBA NIAGARA
For u
Like ·  · 


1 hr · 
Beautiful driftwood sculpture  
Unlike ·  · 
  • You, Indra Utama Nasution and 2 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara PATUNG CENDANA MAKANYA JANGANLAH JADI PATUNG CENDANA BILA MENJADI RELAWAN SASTRA RATU RIMBA NIAGARA YA. JADILAH PATUNG CENDANA ALAMMAYA YANG BISA MEMBERIKAN IDE FIKIRAN ARAS TINGGI PADA SETIAP KARYA SASTRA RATU RIMBA NIAGARA YA...hehehe UNTUK ANAK CUCU KITA TANDA KITA SAYANGKAN MEREKA LILLAHI TAALA DAN TANDA KITA PERNAH BERHIDUP DI MUKA BUMI ALLAH SWT INI. ALLAHU AKBAR AAMIIN.
YA ALLAH AKU BERSASTRA MAHUKAN REDHO-MU MAKA REDHOKANLAH PERJUANGAN SASTRAKU DAN YANG MENDUKUNG/MENYOKONG PERJUANGAN SASTRAKU. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Have a nice day.
Like ·  · 
Budapest, Hungary ... Have you been there
Like ·  · 
Golden Pheasant.
Like ·  · 

LAUTAN RAKYAT RATU RIMBA NIAGARA YANG SETIA BERJUANG BERSAMA MEMARTABATKAN SASTRA RATU RIMBA NIAGARA ANUGERAH ILAHI
Muaah...sayang semua rakyatku yang setia...walaupun tak faham bahasaku tapi nalurimu sentiasa memahami . ALLAHU AKBAR. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
1600 panda di cartapesta invadono la città.
Ecco dove si trovano: http://fanpa.ge/1mF7ztZ
Like ·  · 
BUAHAN ANGGUR YANG DIPETIK DI TAMAN ISTANA RATU RIMBA NIAGARA DIKIRIMKAN KEPADA SEMUA PEMINAT KARYA SASTRA RATU RIMBA NIAGARA SAMBIL MENGHAYATI KARYA SASTRA YANG DIBACA SANTAP LAH JUGA ANGGUR KIRIMAN INI YA...AGAR HILANG STRESSMU TIKA MEMBACA BARULAH DAPAT ILHAM NAK MEMBERI KOMENTAR KARYA-KARYA YANG TELAH DIBACA YA...hehehe
Untuk pengemar Buah ANGGUR..
Like ·  · 

PEMIMPIN SEJATI ADALAH SENTIASA MENGHORMATI PARTAI LAIN KARENA PERJUANGAN SEMUA PEMIMPIN ADALAH UNTUK MEMBELA NASIB RAKYAT DAN NEGARA TERUS MAJU. TAHNIAH UNTUK BAPAK SUSILO BAMBANG YUDHOYONO YANG SENTIASA MENJAGA SANTUN DALAM BICARA DAN MENJAGA SILATURAHMI ANTARA RAKAN SEPERJUANGAN WALAUPUN BERBEDA PARTAI. SALUT 3 KALI UNTUK BAPAK SUSILO BAMBANG YUDHOYONO DAN PAK JOKO WIDODO. MOGA SUKSES DUNIA AKHIRAT. AAMIIN.
Presiden SBY memberi izin kepada Gubernur DKI Jakarta Joko Widodo untuk nyapres.
Gubernur Joko telah datang menghadap Presiden SBY untuk meminta izin tersebut di Kantor Presiden, Kompleks Istana Kepresidenan, Jakarta, Selasa (13/5).
"Pak Joko Widodo secara resmi, baik lisan maupun tertulis, telah mengajukan izin kepada saya untuk menjadi capres pada pemilihan presiden tahun 2014," kata Presiden SBY di halaman Kantor Presiden, seusai pertemuan.
Dalam pertemuan tadi, lanjut Joko, Kepala Negara banyak sekali berpesan mengenai kesantunan dan menjaga etika dalam berkampanye dan berpolitik.
"Izin diberikan oleh Bapak Presiden mulai Rabu sampai selesai. Saya kira ini sangat cepat sekali beliau memberikan izinnya. Tanggung jawab pemerintahan DKI Jakarta secara otomatis diserahkan kepada Wakil Gubernur DKI Jakarta," kata Joko Widodo setelah pertemuan.
Like ·  · 



PINNED POST
Assalamaualaikum WRMWBRKT & Salam Sejahtera dengan hormat pada rakan2 grup ini; Pertukaran gambar baru untuk kesinambungan grup ini, selamanya hayat dikandung jasad, insyallah.
GELARAN BANGSAWAN DARI MALAYSIA & INDONESIA YANG PERNAH DI-TERIMA;
-Karaeng Sri Maharaja Wangsabugis Melayu (Malaysia)
-Arung Ujung Padang, Datu,Opu Daeng Anreguru Anakarung Taruna, Datuk Mangku Bumi, Megat Segentar Alam, Kanjeng Pangeran Sri Adipati , Raja Sriwa Adat Penugo Sri Yang Tawa Sari, Urang Kayo-Kayo Sutan Mudo, Rang Kayo Datuak Maharajo Mudo (Indonesia). Semua Anugerah Gelaran ini diterima dari Pendeta-Pendeta Adat Nusantara dan Raja-Sultan Nusantara.
KEDUDUKAN TARAF DALAM MASYARAKAT ADAT;
-Raja Adat Jajahan Daerah/Wilayah/Negeri, Undang Luak Adat/Wilayah/Negeri dan yang setaraf dengannya. (dimaksudkan bukan Sultan atau Raja Pemerintah)
GELARAN KHAS ADAT : Ketua Adat Tanah Air Wangsa Bugis Melayu
GELARAN KEHORMAT ADAT : Sri Pemangku Adat
GELARAN ADAT-ISTIADAT : Tuan Sri Paduka Raja
GELARAN ADAT RESAM : Datuk Seri Paduka Raja
PANGGILAN UMUM : Tuan Sri atau Datuk Paduka Raja
TUGAS DAN TANGGUNGJAWAB;
-Menjalankan kewajipan-kewajipan bagi memelihara, melindungi, mengembang dan melistarikan Adat Istiadat Nenek Moyang dan Budaya Leluhur.
HAK DAN KUASA-KUASA MUTLAK;
-Boleh mengurniakan/menganugerahkan gelaran-gelaran adat kepada sesiapa jua yang difikirkan layak menerimanya setelah, diluluskan oleh Dewan Adat Istiadat Adat Sri Karaengan (DISAKA) dan berkebolehan/berkelayakan bagi mengiktiraf/memperakui seseorang individu mengikut darjat darah keturunannya. Dan selagi ia berkenaan adat yang tersurat mahupun yang tersirat.
SEJARAH PERMULAAN MENERIMA GELARAN ADAT;
-Mula menerima gelaran adat pada usia 14 tahun (1986) dan usia kini 42 tahun (2014)
PENGALAMAN DALAM MASYARAKAT ADAT;
-Sepanjang hidup/hayat dalam lingkungan masyarakat adat (disesuaikan dengan situasi masyarakat moden di Malaysia) dan secara langsung mewarisi pusaka turun-temurun nenek moyang atau apa jua segala warisan stambol, hingga kini.
SEMOGA-MOGA DENGAN INFORMASI/MAKLUMAT INI TIADA LAGI SALAH FAHAM ATAU SALAH TAFSIRAN. Amin Amin Amin Ya Allah.
Unlike ·  ·  · 106
RECENT POSTS
Duhai Eva & Indra sahabatku bilakah kamu mahu terbang ketemuku di Istana Ratu Rimba Niagara untuk merasmikan KOTA SASTRA RATU RIMBA NIAGARA ya...hehehe. Jika kamu gak sudi ...gak apalah biarkan saja aku menunggumu dengan kecewa dan hampa...hehehe
That is Skiathos! One of the best European Airport spots! A Tarom Airbus arriving low over the beach and the road
Like ·  · 
  • Khalid Hamzah Khabarkan saja bila...Aku akan berangkat...
    2 hrs · Unlike · 1
  • Indra Utama Nasution Insya ALLAH ,ratu rimba kami hanya bisa berdoa agar persahabatan kita lebih baik lagi dimasa akan datang.dan puisi dan sajaknya melekat dihati kami.
    2 hrs · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Duhai Khalid Hamzah...makasih ya atas sahutan cabaran kamu untuk berangkat ke Istana Rimba Niagara...tapi ku sedang menunggu Relawan Sastraku Untuk Merealitikan Cita-Cita Sastraku Ke Dunia Nyata..sekarang ini masih menunggu...doakan saja moga dia segera dapat mengotakan janjinya pada Allah swt, padaku dan seluruh ummat Nabi Muhammad saw.Dia kini sedang bertarung nyawa antara hidup dan mati. Moga Allah swt pinjamkan usianya untuk bersamaku merealitikan cita-cita Sastraku. In Shaa Allah AAmiin.
    1 hr · Edited · Like
  • Ratu Rimba Niagara Indra & Eva...sejujurnya...mula kita berkenalan di alammaya...hatiku berasa tenang dan bersyukur kepada Tuhan dikurniakan sahabat sebaik kalian. Walaupun kalian tidak bersuara tapi gambar-gambar yang kalian siarkan mengingatkan aku KEBESARAN TUHAN dan semuanya menjadi pencentus inspirasiku berkarya sastra. 
    Moga Allah swt meredhai persahabatan kita hingga ke hujung nyawaku , In Shaa Allah sampai Syurga. AAmiin.

    Andai bahasa sastraku tiada berkenan di hati kalian sudilah maafkan ku ....ku insan yang tak sempurna. In Shaa Allah kan kucoba menjadi sahabat yang terbaik untukmu selagi hayat di kandung badan. Aamiin.
    1 hr · Like

RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA DEMI-NYA
16 REJAB 1435H
16 MEI 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;