Thursday 15 May 2014

SELAMAT BERFIKIR ARAS PEMIKIRAN TINGGI (CRITICAL THINKING)



Buah Strawberi yang unik...Subhanaallah
That is Skiathos! One of the best European Airport spots! A Tarom Airbus arriving low over the beach and the road
  • Duhai Ruhut Ricky Pejuang Sastraku bilakah kamu mahu terbang ketemuku di Istana Ratu Rimba Niagara untuk merasmikan KOTA SASTRA RATU RIMBA NIAGARA ya...hehehe. Jika kamu gak sudi ...gak apalah biarkan saja aku menunggumu dengan kecewa dan hampa...hehehe
Buah Strawberi yang unik...Subhanaallah
Tulip..


Good Night Dear Friends 
Moon at Keywest road trip V, Florida, Us by Naveen Gunda
  • BULAN DAN BINTANG INSPIRASI HIDUPKU
    INGIN KUGAPAI BULAN
    BULAN MAKIN DEKAT
    KAU BALAS CINTAKU BULAN
    CINTAKU PADA ALLAH MAKIN DEKAT
    KU INGIN GAPAI BINTANG
    HASRAT TAK SAMPAI
    INGIN KUGAPAI SAYANG
    CITA SASTRA TERCAPAI
    TERIMA KASIH BULAN
    TERIMA KASIH BINTANG
    KALIAN SUMBER INSPIRASIKU
    BULAN DAN BINTANG
    ANUGERAH DARI ILAHI
    YANG KUSYUKURI SEPANJANG HAYATKU
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    RATU RIMBA NIAGARA
    16 REJAB 1435H
    16 MEI 2014.
    Like ·  · 
Buah Strawberi yang unik...Subhanaallah

That is Skiathos! One of the best European Airport spots! A Tarom Airbus arriving low over the beach and the road
Unlike ·  · 
  • Ratu Rimba Niagara Duhai Eva & Indra sahabatku bilakah kamu mahu terbang ketemuku di Istana Ratu Rimba Niagara untuk merasmikan KOTA SASTRA RATU RIMBA NIAGARA ya...hehehe. Jika kamu gak sudi ...gak apalah biarkan saja aku menunggumu dengan kecewa dan hampa...hehehe



    'CINTA ATAU NYAWA  PILIHLAH CINTA-NYA,' JADIKANLAH AKU SALAH SEORANG PEJUANG KARYA SASTRAMU
    RECENT POSTS
     
    TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'GERHANA SASTRA RATU RIMBA NIAGARA' Karya Ratu Rimba Niagara , YM Kedaton Kraton Wahyu Utama & YM Sri Pemangku Adat.
    Ratu Rimba Niagara posted a photo to Kedaton Kraton Wahyu Utama's timeline.
    RATU RIMBA NIAGARA CUMA NAMA PENA DALAM SASTRA
    TIKA AKU MULA MENGENAL SASTRA, CERITA YANG KUSUKA BACA CERITA TENTANG RAJA-RAJA DAN PUTERI DIRAJA. TIKA ITU USIAKU 9 TAHUN. AKU MEMBACA BUKU SASTRA KAKAKKU , 'HIKAYAT MALIM DEMANG', 'RAJA HAJI,' 'RAJA INDRAPURA' DAN MACAM-MACAM LAGI KISAH-KISAH DIRAJA. AKU TERUJA DALAM DUNIA RAJA-RAJA DAN PARA KSATRIA RAJA-RAJA , TIKA AKU MEMBACA KISAH RAJA-RAJA YANG PENUH BAHASA YANG INDAH-INDAH, KUBAYANGKAN AKULAH SANG PUTERI DIRAJA DALAM CERITA ITU.
    KARENA TERUJA DENGAN KISAH DIRAJA, AKU MULALAH MENDAPAT ILHAM MENGARANG KISAH DIRAJA TAPI KISAH DONGENGAN RAJA-RAJA.
    BILA AKU KENAL DUNIA MAYA, ALLAH SWT TEMUKAN AKU RAKAN-RAKAN FB BERKETURUNAN RAJA AKU LAGI TERUJA MENGARANGKAN KISAH-KISAH DIRAJA KARENA AKU DAPAT MENGARANGKAN KISAH DIRAJA YANG BENAR-BENAR REALITI.
    MENGARANG SAKAN LAH AKU. TAK MENANG TANGAN NAK TULIS, SEMUANYA NAK KUTULIS, KISAH-KISAH DIRAJA, KESATRIA DIRAJA, HARI-HARI DAPAT ILHAM SEDAR TAK SEDAR SUDAH RIBUAN TEATER BANGSAWAN DIRAJA DAPAT KUTULIS SYUKUR ALHAMDULILLAH .
    KARENA AKU MENULIS KISAH-KISAH DIRAJA MEREKA INGAT AKU INI GOLONGAN KERABAT DIRAJA . AKU MENAFIKAN ITU CUMA DALAM KARYA. TAPI MEREKA TETAP JUGA TIDAK PERCAYA KARENA AKU BERBAHASA ISTANA. JIKA BUKAN ORANG ISTANA MANAKAN BISA BERBAHASA ISTANA BAGAIKAN SEORANG RATU DAN PUTRI DIRAJA.
    ITU BAGI YANG PERCAYA AKU BERDARAH DIRAJA, BAGI YANG DENGKI HIANAT MENGATAKAN AKU GILA KARENA TAK DAPAT JADI RATU. ALLAHU AKBAR AKU TAK BERCITA-CITA DAN TERMIMPI PUN UNTUK MENJADI RATU ATAU PUTRI, NAMA RATU RIMBA NIAGARA CUMA NAMA PENA DALAM KARYA SAJA.
    AKU LEBIH SUKA TIDAK DIHARGAI DARIPADA DIHARGAI MANUSIA.KARENA ORANG YANG BEBAS ADALAH ORANG YANG BEBAS DARIPADA PENGHARGAAN ORANG.
    SUDAH DITAKDIRKAN AKU MENJADI PENGARANG DIRAJA NUSANTARA AKU REDHO,
    MAKA JANGANLAH GARA-GARA AKU MENULIS KISAH DIRAJA RAMAI YANG SAKIT HATI DAN MENGATAKAN AKU SUKA BERBANGGA DIRI.
    APA PULAK NAK AKU BANGGAKAN. AKU BUKAN SEORANG RATU AKU CUMA PENGARANG TEATER BANGSAWAN DIRAJA ITULAH DUNIA SASTERAKU. JANTUNG DAN NADIKU ADALAH SASTERA. JANTUNGKU CUMA BERDEGUP/BERDETAK HANYA PADA MEREKA YANG FAHAM AKAN DUNIA SASTRAKU DAN RELA MENJADI RELAWAN SASTRAKU BUKAN DIPAKSA ATAU TERPAKSA SEMUANYA LILLAHI TAALA. ITULAH RELAWAN SASTRA YANG KUNANTIKAN UNTUK KUNOBATKAN SEBAGAI KSATRIA SASTRA DIRAJA RATU RIMBA NIAGARA MERANGKAP
    SEBAGAI RAKAN FBKU. JIKA ANDA TERDETIK DAN TERPANGGIL UNTUK BERSAMA MENJAYAKAN CITA-CITA SASTRAKU WALAUPUN DENGAN SEBUAH KOMENTAR YANG BERNAS DAN MANTAP ITULAH RELAWAN SASTRA RATU RIMBA NIAGARA . ANDA ADALAH RAKAN SASTRAKU SETIAKAWAN SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENAKU.
    ANDA JUGALAH MERANGKAP RAKAN SEPERJUANGANKU DAN KERJASAMA SASTRA ANDAINYA AKU TIADA DI DUNIA INI NANTI TUGAS ANDALAH MENYAMBUNG TINTA-TINTA SASTRAKU KE GENERASI SETERUSNYA.
    SEBAB ITU TERSANGAT PENTING DAN TERLALU PENTING SETIAP RAKAN FBKU JIKA MEREKA TIDAK MAMPU MENGGALAS TANGGUNGJAWAB YANG PENTING INI ATAS KESIBUKAN KERJAYA MASING-MASING...KU BISA FAHAM DAN TAK AKAN BERKECIL HATI JIKA KALIAN TINGGALKAN AKU SEBAGAI RAKAN FBMU DAN AKU UCAPKAN TERIMA KASIH KARENA SUDI MEMBERI PELUANG PADA ORANG LAIN UNTUK BERJUANG BERSAMAKU DEMI MENJAYAKAN CITA-CITA SASTRAKU DUNIAKU.
    KITA HIDUP ATAS PILIHAN SENDIRI
    KAMU BOLEH MEMILIHKU MENJADI RAKAN FBKU
    KAMU BOLEH UNDURKAN DIRI JIKA KAMU TAK MAMPU MEMAHAMI DUNIA SASTRAKU BEGITU JUGA AKU BOLEH KEKALKANMU ANDAI KAMU SUDI MEMAHAMI SASTRAKU BILA SUDAH SALING MEMAHAMI
    TIDAK AKAN ADA SALAH MENYALAH APA LAGI BERDENDAM HATI
    KITA TAHU KITA HIDUP BUKAN NYA LAMA
    BAHAGIAMU DENGAN PRINSIPMU
    BAHAGIAKU DENGAN PRINSIPKU
    PRINSIPKU AKU HANYA BAHAGIA PADA MEREKA YANG MEMAHAMI DUNIA SASTRAKU
    MOGA KAU HORMATI PRINSIPKU
    KITA SAMA-SAMA MENGHORMATI PRINSIP MASING-MASING
    KITA BERLAINAN PRINSIP
    TAPI KITA BERMATLAMAT SAMA
    MAHU HIDUP DAN MATI DALAM IMAN
    MOGA KITA SEMUA MATI DALAM IMAN
    DAPAT MELAFAZKAN KALIMAH SHAHADAH
    LAILAA HAILLALLAH MUHAMMADURRASULLULLAH
    TIADA TUHAN LAIN KECUALI ALLAH MUHAMMAD PESURUH ALLAH
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
    RATU RIMBA NIAGARA (NAMA PENA DALAM SASTRA)
    13 REJAB 1435H
    13 MEI 2014
    Sri Pemangku Adat Salam hormat, Dengan Kekuatan Api, Air dan Angin dengan berkat doa-doa nenek moyang mereka dengan pusaka sakti yang mereka warisi dangan segenap penjuru alam nyata mahupun alam ghaib, maka terizin dengan kalimat "Tiada Tuhan Selain Allah dan Muhammad Rasullulah", demikan terjemah bagi Raja-Raja Sultan-Sultan dalam perjuangan yang sulit digambarkan menerusi kata yang terkota,Aamiin Ya Allah "SELAMAT BERJAYA PEMBELA NUSANTARA RAYA"
    Kedaton Kraton Wahyu Utama Salam Kasih Penuh Keadamaian Dunia buat Yang kami Mulyakan Ratu Rimba Niagara Ratu Pujangga Nusantara Nan agung - berkaryalah terus untuk cahaya kasih dan kedamaian dunia - lepaskan diri dari beban pribadi bangunlah cahaya kedamaian dunia dengan segala karya karya Puisimu nan di agungkan -lepaskan diri dari perasaan yang mengganjal - sehingga karya karya puisi YM semakin indah dan agung untuk dibaca menjadi keagungan kemulyaan cahaya kedamaian dunia nan kita agung kan ...salam kasih penuh kedamaian dunia -
    Kedaton Kraton Wahyu Utama's photo.
    Ratu Rimba Niagara WARKAH UNTUK YM KEDATON KRATON WAHYU UTAMA
    Bismillahirrahmanirrahim
    Assalamualaikum wr wb
    Kehadapan YM Kedaton Kraton Wahyu Utama...
    yang sentiasa namamu tersanjung di hati ini
    sejak dulu lagi hampir empat tahun perkenalan kita di alammya
    YM Kedaton Kraton Wahyu Utama...selalu menghargai, meminati
    dan tiada satupun karya yang dikarangkan terlepas daripada pemerhatian YM Kedaton Kraton Wahyu Utama...
    kendati pun semua raja-raja dan ksatria tidak mendukung
    perjuangan sastra patik YM tetap juga mendukung tanpa rasa rendah martabat seorang kraton yang sentiasa dihormati lagi dimuliakan ...
    sememangnya amat terharu dalam lubuh jiwa yang amat dalam.
    Emang bener kata YM Kedaton Kraton Wahyu Utama berkaryalah semahumu dan jangan libatkan beban pribadi. Siapalah yang tak terbeban bilamana dikatakan tidak dapat menjadi ratu lalu gila. Diusir di group diRaja seperti saya ini terlalu hina untuk bercampur dengan golongan kerabat diRaja. Sejujur saya tiada bercita-cita dan termimpi untuk menjadi ratu apa lagi merampas tahta permaisuri di sisi Raja. Tiada terlintas langsung di hati ini. Cuma yang saya percaya segala takdir seseorang manusia itu sebelum dilahirkan ke dunia ini sudah dicatatkan sejak Azali lagi iaitu rezeki, pertemuan, jodoh , ajal dan maut semua-Nya dalam genggaman Allah swt. Itu yang saya yakin dan saya tidak perlu bimbang lagi akan kesemua yang telah ditakdirkan kepada saya.
    Begitu juga saya telah ditakdirkan menjadi PENGARANG DIRAJA NUSANTARA, saya redho. Cumanya penulisan saya akan terganggu apabila karya-karya yang saya tulis sepenuh jiwa raga dihina . dijelekkan dan dinjak-injak sesuka hati. Sedangkan untuk menghasilkan sebuah karya agar dapat tersiar bukanlah mudah bagi saya , rakyat biasa yang tidak mempunyai sumber pendapatan untuk membiayai semua kos penyiaran bersiaran karya. Tentu YM Kedaton Kraton Wahyu Utama dapat bayangkan keadaan saya ingin berjuang tapi tiada sumber pendapatan. Karena itu adalah cabaran bagi saya ...saya pasrah kepada Tuhan selagi mana Allah swt izinkan saya bersiaran karya ...saya bersiaran. Sebab itu juga saya tidak sabar menunggu kehadiran pejuang relawan sastra saya yang akan menguruskan semua penerbitan karya saya dan cita-cita karya sastra saya. Tak perlulah saya pening kepala lagi untuk mencari dana pembiayaan yang saya tanggung selama ini.
    Karena karya-karya saya datang-Nya dari Allah Azzawajallah kepada Allah swt jugalah diserahkan segala-gala-Nya. Saya usahakan Allah tentukan. Moga hadirlah RELAWAN SASTRA RATU RIMBA NIAGARA UNTUK MENGOTAKAN JANJINYA MEREALITIKAN CITA-CITA SASTRA RATU RIMBA NIAGARA BERADA DI DUNIA NYATA. IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
    Ratu Rimba Niagara (Nama Pena Dalam Sastra)
    Pujangga Nusantara Cinta 5 Benua
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    13 Rejab 1435H
    13 Mei 2014M
    Like ·  · 
    • Sri Pemangku Adat likes this.
    • Sri Pemangku Adat salam, dengan niat ikhlas dan suci hati , semoga moga yang dituju MEDAN KEJAYAAN itu akan menjadi nyata dan berjaya, amin ya allah.
      20 mins · Unlike · 1
    • Ratu Rimba Niagara Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
      Terima kasih YM Sri Pemangku Adat atas doakan cita-cita sastra hamba berjaya. Moga dimakbulkan Allah swt. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
      4 mins · Like

    • Sri Pemangku Adat salam, setiap insan ada MEDAN KEJAYAANnya yang tersendiri, maka tuju arah jalan itu selagi hayat dalam kandungan jasad, biar apa pun kata orang kata kita tetap kata kita, kita terlayan kata orang kata kita, sesal tak sudah,amin.
      57 mins · Unlike · 2
    • Sri Pemangku Adat salam, andika, admin dan grup ini akan sentiasa mendoakan kejayaan karya sastera Yang Di-Muliakan Ratu Rimba Niagaradan kami sekalian yang ada juga ingin mengucapkan terima kasih atas daya usaha anda yang masih kekal seperti kata pepatah nenek moyang kita "YANG BERTAHAN LAMA ITULAH YANG KUAT", moga anda terus bertahan dengan takdir allah jua kita, ditentukan amin ya allah.
      36 mins · Unlike · 2
    • Ratu Rimba Niagara AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
      13 mins · Unlike · 1

    1. 'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'

      MERAH PUTIH SASTRA KAU TETAP KUCINTA

      merah putih sastraku
      telah lama kau kucinta... See More
      Like ·  · 
    'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'

    MERAH PUTIH SASTRA KAU TETAP KUCINTA

    merah putih sastraku
    telah lama kau kucinta
    telah lama kau kurindu
    sejak azali lagi telah tercatat
    kaulah yang kucinta
    itu hakikat takdir
    yang mesti aku terima dengan redho
    sekalipun semua bangsamu sendiri
    memandang rendah cintaku padamu merah putih

    adakah atas kemahuanku
    untuk mencintai negaramu merah putih
    sedangkan aku bukan rakyat negaramu
    tidak logik aku dari rakyat asing
    mahu menulis tentang
    para Raja-Rajamu merah putih
    para ksatria diRajamu merah putih
    para pemimpinmu yang banyak berjasa
    derita lara rakyatmu yang perlu dibela
    emangnya di luar kotak pemikiran
    untuk menulis sebaris ayat pun
    tentang sejarawan negaramu
    yang hidup atau yang telah mati
    semuanya ada yang tersurat di sebalik yang tersirat
    sekalipun para ksatriamu yang pertahankan kemerdekaanmu merah putih
    telah beratus tahun gugur di medan juang tapi dengan Kuasa Allah swt
    nampakkan Khashaf-Nya akan peristiwa berdarah penuh luka padaku
    dan tahukah kamu merah putih tika aku menulis peristiwa berdarah ksatria diRajamu
    senduku , tangisku beriringan dengan perjuangan mereka , jiwa mereka yang terlalu kasih akan semua rakyatnya tanpa menghiraukan akan nyawanya sendiri...


    telah berulang kali aku katakan padamu merah putih
    aku bukan seorang ratu
    aku bukan seorang ksatria
    aku bukan rakyat Indonesia
    yang layak untuk menulis puisi tentangmu merah putih
    tapi tidakkah kau terfikir merah putih
    siapa yang memberikan aku ilham
    untuk menuliskan puisi tentangmu merah putih
    adakah atas kemahuanku?
    pastinya tidak
    itu semua adalah atas KEMAHUAN ALLAH
    aku sebagai hamba-Nya
    menulis apa yang diilhamkan ke mindaku
    Allah tahu aku suka menulis
    Allah tahu sejak dulu lagi aku cintakan merah putih
    walaupun aku tidak mengenalimu merah putih
    apabila aku sudah mengenalimu
    Allah swt tidak pernah menghampakan aku
    apa saja tema tentangmu
    dihadirkan ilham dengan jelas
    aku bersyukur sebanyak-banyak-Nya
    berkat kesungguhan aku mencintaimu merah putih
    telah beribu karya kuhasilkan Allahu Akbar Aamiin

    tapi sayang seribu kali sayang merah putih
    cintaku padamu
    tidak kau hargai sama sekali
    malah kau injak-injak
    macamlah aku ini
    si perayu cinta
    si perayu kasih
    kasih dibiarkan terlara dalam sepi
    lalu dengan egonya engkau
    mencanangkan pada seluruh bangsamu
    agar memulaukan aku
    agar membenciku
    mengatakan aku gila kuasa
    tidak dapat menjadi ratu aku jadi gila
    ALLAHU AKBAR
    kebaikan yang diberi
    dibalas dengan racun berbisa-bisa
    agar segera mati
    dan tidak lagi menulis tentangmu merah putih

    walaupun sebegitu hina penghinaan bangsamu ke aku merah putih
    karena cinta kita telah tersurat sejak Azali lagi
    aku yakin takdir-Nya Allah swt padaku
    aku tetap mencintaimu merah putih
    walaupun terluka parah membarah oleh bangsamu sendiri
    dan aku yakin pasti
    akan datang hamba Allah
    membalut luka bernanah di hatiku
    mengatakan cintaku padamu merah putih
    bukanlah omongan kosong
    tapi adalah satu Anugerah Ilahi
    yang lebih berharga dari alam dan seisi-Nya
    disyukuri sebanyak-banyak-Nya
    ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN


    'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'


    Aku Yang Mencintaimu Demi-Nya Merah Putih,


    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI /SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    12 Rejab 1435H
    12 Mei 2014
    RATU RIMBA NIAGARA CUMA NAMA PENA DALAM SASTRA
    TIKA AKU MULA MENGENAL SASTRA, CERITA YANG KUSUKA BACA CERITA TENTANG RAJA-RAJA DAN PUTERI DIRAJA. TIKA ITU USIAKU 9 TAHUN. AKU MEMBACA BUKU SASTRA KAKAKKU , 'HIKAYAT MALIM DEMANG', 'RAJA HAJI,' 'RAJA INDRAPURA' DAN MACAM-MACAM LAGI KISAH-KISAH DIRAJA. AKU TERUJA DALAM DUNIA RAJA-RAJA DAN PARA KSATRIA RAJA-RAJA , TIKA AKU MEMBACA KISAH RAJA-RAJA YANG PENUH BAHASA YANG INDAH-INDAH, KUBAYANGKAN AKULAH SANG PUTERI DIRAJA DALAM CER...
    Continue Reading
    Like ·  · 
    • Ratu Rimba Niagara


      • Aku Yang Mencintaimu Demi-Nya Merah Putih

        Bukti aku mencintaimu merah putih
        telah beribu karya kukarangkan tentangmu
        semuanya tentang keindahan mencintai negaramu
        agar anak bangsamu mencintai negaramu melebihi kepentingan sendiri

        Jika kamu masih menafikan aku cintakanmu merah putih...
        lihatlah sendiri ribuan karya-karya sastraku tentang negaramu
        pasti kau akan tidak terbaca dan terkira betapa banyaknya karya
        yang sudah kukarangkan sepenuh jiwa ragaku
        terpulang kamu mahu percaya atau tidak
        jika masih tidak percaya karena cemburunya kamu ke aku
        kamu pandanglah pokok bunga rimbunan sastra merah putih nan indah itu
        Anugerah dari-Nya ke aku...kepada semua bangsamu merah putih...
        andai kamu tidak lagi mahu bersyukur...
        kamu karanglah sendiri dan baca sendiri karya yang kau tulis itu
        sudilah kirimkan ke aku agar aku dan semua peminat karya sastraku
        dapat membaca bersama-sama karya tulisan darimu
        pasti pohon bunga sastra merah putih yang indah ini dapat dinikmati
        keindahan yang luar biasa indah....indah...indah bila kita serasi bersama
        merealitikan cita-cita sastra anak bangsa. SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
        AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN


        RATU RIMBA NIAGARA
        12 Rejab 1435H
        12 Mei 2014
        Questo bonsai compie 100 anni!
        Like ·  · 
      • KENDERAAN SERBA MODEN UNTUK PARA TETAMU PERGI KE ISTANA RATU RIMBA NIAGARA. MELIHAT SENDIRI DUNIA KOTA SASTRA DI DUNIA NYATA. BILAMANA MEREKA MENJELAJAH KOTA KOTA SASTRA RATU RIMBA NIAGARA MEREKA AKAN MASUK KE DEMENSI ILUSI KE DIMENSI DUNIA NYATA. ALLAHU AKBAR SEMUA-NYA BISA JIKA ALLAH IZINKAN IN SHAA ALLAH AAMIIN.
        TAMAN BUNGA SASTRA RATU RIMBA NIAGARA YANG DIJAGA DAN DIPERTAHANKAN OLEH SEMUA RAKYAT RIMBA NIAGARA WALAUPUN CUBA DICANTAS AGAR MATI JIKA TIDAK DIIZINKAN ALLAH SWT AKAN HIDUP SEHINGGA BILA-BILA. ALLAHU AKBAR AAMIIN.
        MAWAR MERAH SASTRA HULUBALANG RATU RIMBA NIAGARA
        SETIAP PAGI MAWAR MERAH SELALU DITERIMA RATU RIMBA NIAGARA DARI HULUBALANG ISTANA RIMBA NIAGARA SI KUNTA SI KUNTE TAPI MEREKA BERDUA TELAH HILANG DI PANTAI CINTA OMBAK RINDU TIKA MENCARI MAHKOTA RATU RIMBA NIAGARA YANG HILANG.
        RATU RIMBA NIAGARA TERINGATKAN PESANAN TERAKHIR MEREKA...KAMI BERIKAN MAWAR MERAH INI TANDA CINTA KAMI TIDAK AKAN PADAM PADA TUAN PUTRI RIMBA NIAGARA DAN KAMI MAHU TUAN PUTRI SENTIASA BERSEMANGAT UNTUK MENULIS WALAUPUN KAMI SUDAH TIADA DI SISI TUAN PUTRI . TUAN PUTRI INGAT YA MENULIS BUKAN KERANA KAMI TAPI KERANA ALLAH TAALA. KALAU TUAN PUTRI MENULIS KERANA KAMI ITU MAKNANYA TUAN PUTRI MAHUKAN PENGHARGAAN MANUNIA. JIKA MENULIS KERANA MAHUKAN PENGHARGAAN MANUSIA PASTI TUHAN TIDAK AKAN MEMBALAS SEBESAR ZARAH PUN APA YANG TUAN PUTRI TULIS ITU. INGAT ITU PESANAN KAMI TUAN PUTRI. KAMI TAK MAHU KERANA TUAN PUTRI GILAKAN NAMA UNTUK DIJULANG. TUAN PUTRI MENJADI ORANG YANG EGOIS. BILA MENJADI ORANG YANG EGOIS MASUKLAH TUAN PUTRI KEDALAM NERAKA ALLAH. JIKA TUAN PUTRI DIMASUKKAN KE NERAKA GIMANA KAMI DAPAT BERTEMU TUAN PUTRI DI SYURGA NANTI YA. JIKA TUAN PUTRI MENULIS IKHLAS SEMATA MAHUKAN REDHO ALLAH DAN RAHMAT KASIH-NYA TIKA HIDUP DAN MATI IN SHAA ALLAH SYURGALAH TEMPAT TUAN PUTRI IN SHAA ALLAH BERKAT DOA TUAN PUTRI DI SYURGA NANTI...KITA BERTEMU KEMBALI DI SYURGA. PERCAYALAH TUAN PUTRI.....KAMI SAYANG TUAN PUTRI SEPANJANG HAYAT KAMI. JIKA KAMI SUDAH SAYANG KAMI TAK MAHU MELUKAI HATI TUAN PUTRI. APA GUNA KITA HIDUP BERSAMA SALING MELUKAI TAPI BILA MATI NANTI KITA AKAN TINGGALKAN SALING MENYAKITI YANG MEMERITKAN. LEBIH BAIK KITA TIDAK SALING KENAL MENGENAL TUAN PUTRI ASALKAN KITA TIDAK SALING MELUKAKAN SALING MENYAKITI. KITA DIKENALKAN ALLAH SWT UNTUK SALING BERKASIH SAYANG SETULUS HATI DAN SALING MENGHARGAI SEPANJANG HIDUP . JANJI ALLAH ITU PASTI . JADIKANLAH HIDUP TUAN PUTRI BERBAKTI DALAM BERAMAL. " ALLLAHU AKBAR."
        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        12 REJAB 1435H
        12 MEI 2014
        Happy sunday.
        Like ·  · 
    SUBHANALLAH KEINDAHAN PANTAI CINTA OMBAK RINDU . DI PERSISIR PANTAI INILAH RATU RIMBA NIAGARA DIJUMPAI TERDAMPAR KAKU OLEH RAKYAT RIMBA NIAGARA LALU MERAWAT LUKA PARAH RATU RIMBA NIAGARA AKIBAT BERTARUNG NYAWA TIKA DIGULUNG OMBAK TSUNAMI DALAM BARA LAUTAN ASID ANGKARA MANUSIA YANG BERDENGKI HIANAT RATU RIMBA MENGARANG KISAH-KISAH DIRAJA DAN KSATRIA DIRAJA NUSANTARA . ALLAH SWT TETAP JUGA MENYELAMATKAN DENGAN DIKIRIMKAN MAKHLUK-NYA DI ALAM ILUSI TAPI NYATA IAITU KERAJAAN RIMBA NIAGARA. ALLAHU AKBAR . AAMIIN.
    ISTANA RATU RIMBA NIAGARA BERDEKATAN DENGAN PANTAI CINTA OMBAK RINDU YANG DIBINA OLEH RAKYAT RIMBA NIAGARA LAMBANG CINTA RAKYAT KEPADA RATU RIMBA NIAGARA AGAR TERUS BERKUASA MEMERINTAH RIMBA NIAGARA. INI JUGA ADALAH AMANAH TERAKHIR HULUBALANG SI KUNTA SI KUNTE KEPADA RAKYAT RIMBA NIAGARA AGAR TETAP SETIA MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA. ALLAHU AKBAR AAMIIN
    ISTANA RATU RIMBA NIAGARA BERDEKATAN DENGAN PANTAI CINTA OMBAK RINDU YANG DIBINA OLEH RAKYAT RIMBA NIAGARA LAMBANG CINTA RAKYAT KEPADA RATU RIMBA NIAGARA AGAR TERUS BERKUASA MEMERINTAH RIMBA NIAGARA. INI JUGA ADALAH AMANAH TERAKHIR HULUBALANG SI KUNTA SI KUNTE KEPADA RAKYAT RIMBA NIAGARA AGAR TETAP SETIA MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA. ALLAHU AKBAR AAMIIN
    RAKYAT RIMBA NIAGARA DI ALAM ILUSI YANG ALLAH SWT TUNJUKKAN DI ALAM NYATA . MEREKA ADALAH PENGGANTI HULUBALANG SI KUNTA SI KUNTE YANG HILANG DI PANTAI CINTA OMBAK RINDU TIKA MENCARI MAHKOTA RATU RIMBA NIAGARA YANG HILANG DI DASAR LAUTAN SEHINGGA SEKARANG TIDAK DIKETEMUI.
    JIKA DULU HULUBALANG SI KUNTA SI KUNTE SANGGUP PERTARUHKAN NYAWA DEMI MEMARTABATKAN SASTRA DAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA YANG DIKARANGKAN OLEH RATU RIMBA NIAGARA , ALLAH SWT KIRIMKAN HULUBALANG YANG SIAP UNTUK PERTAHANKAN KARYA SASTRA RATU RIMBA NIAGARA AGAR DAPAT DIWARISI GENERASI KINI DAN AKAN DATANG BIARPUN 1000 TAHUN BERLALU TETAP MENJADI BAHAN SENI SASTRA YANG SENTIASA HIDUP ABADI SEHINGGA KE JANNAH IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN. ALLAHU AKBAR AAMIIN.


    WWW


    • Ratu Rimba Niagara shared Lieya Aleya's photo.
      • KENANGAN INDAH SEKUNTUM MAWAR MERAH

        setiap pagi hulubalangku
        si kunta si kunte
        memetik mawar merah
        di taman istana
        Ratu Rimba Niagara
        mereka berdua berebut-rebut
        memberikan mawar merah padaku
        katanya
        "Ratu....kami akan setiap pagi
        memberikan mawar merah untuk ratu...
        sebagaimana wanginya mawar merah ini
        begitu jugalah ikatan rakyat rimba dan ratu
        sentiasa mewangi di hati
        bahasa yang wangi
        hati yang wangi
        sewangi Syurgawi
        andai suatu saat nanti kami tidak dapat
        memberikan mawar merah lagi
        ratu tetap juga sayangkan kami ya
        jangan lupakan kami ya...
        kenapa tuan hamba kata begitu
        duhai hulubalangku
        kunta kinte yang sentiasa menyayangi beta...
        tidakkah ratu tahu
        setiap yang hidup pasti akan mati
        hari ini kita hidup
        besok belum tentu hidup
        mati itu pasti
        tapi tak tahu bila
        bila-bila boleh mati
        mati itu seperti di balik tabir
        begitu dekatnya kematian bagi kita yang berhidup
        andai kami tiada lagi di dunia ini
        ratu jangan bersedih ya...
        percayalah kasih sayang dan rindu ratu pada kami
        akan kami bawa bersama....
        Dengan tangisan hiba Ratu Rimba Niagara berkata...
        Duhai hulubalangku yang kukasihi dunia akhirat...
        kasih sayang kita tak akan berpisah
        hanya kematian memisahkan kita
        andai disuruh buat pilihan
        kekayaan dan kuasa dengan kasih sayang kalian
        kan kupilih kasih sayang kalian
        kerana kasih sayang kalian
        tak dapat dibandingkan dengan harta, kuasa atau darjat
        kasih sayang kalian setulus ikhlas
        tanpa ada pendustaan dalam berkasih sayang...
        kerana teralalu kasih dan sayang
        pada kalian berdua
        biarlah beta yang mati dulu
        agar beta tak terseksa
        menanggung rindu atas
        kehilangan kalian berdua nanti...
        andai itu takdirnya beta redha
        moga Allah memberikan kekuataan untuk menerima
        kenyataan ketiadaan kalian ...
        Si kunta si kunte tidak tahan sebak di hati...
        Ratu...hidup kita ini semuanya sudah ditentukan...
        sudah ditentukan kita ditemukan
        walaupun kita berlainan takdir
        tapi bila Allah Kehendaki
        Allah tentukan kita bertemu
        walaupun Ratu manusia kami haiwan
        Atas Rahmat Kasih-Nya Allah
        kita ditemukan ratu....
        pasti ada hikmah-Nya...
        maka dengan rasa saling mensyukuri
        Kurniaan Allah ...kita hidup dalam berkasih sayang sejati
        seluhur ketinggian budi
        seindah bahasa-bahasa
        yang menenangkan roh dan jiwa
        komunikasi yang indah
        membuatkan kita sentiasa hidup
        dalam bersemangat
        untuk saling berkorban
        menabur bakti kepada semua rakyat rimba niagara ini
        tanpa tiada sesiapa pun yang dilupakan
        semuanya dihargai dan disanjungi setulus hati
        saling berkasih sayang
        saling berkorban untuk membalas kebaikan
        sentiasa berbakti seolah esok hendak mati
        itulah yang membuatkan hati kita sentiasa hidup ratu...
        itulah falsafah membuatkan
        sentiasa menjaga hati
        agar tak terlara hati
        yang ada
        sayang...sayang...sayang...
        kasih...kasih...kasih...
        sayang dan kasih sepenuh hati sampai ke mati
        dengan niat dan harapan
        kasih nan suci murni ini
        ingin di bawa sampai ke Syurga...
        doakan kami ya ratu
        moga kita dapat bertemu di Syurga...
        kami yakin di Syurga nanti
        apa-apa saja bisa
        walaupun di dunia ini kami haiwan
        atas kehendak Tuhan kami boleh menjadi
        bidadara atas fisabilillah kami membantu ratu tika di dunia dulu...
        kami yakin itu ratu...
        ratu juga yang ajar kami
        ilmu fasakkan tauhid kepada-Nya
        terima kasih ya ratuku
        ratu pujangga dunia akhiratku
        yang dikasiihi dunia akhirat...
        Mendengar kata-kata si kunta si kunte
        serasa terkunci mulutku
        hujahannya dalam ilmu tauhid
        begitu tinggi hingga aku terkedu
        andai benarlah mereka yang akan pergi dulu
        daripadaku...moga Allah berikan kekuatan aku
        menerima takdir dengan redha atas kematian mereka nanti...
        Sudah sepurnama mereka hilang
        di lautan cinta ombak rindu
        tika mencari mahkotaku yang hilang
        di pukul ombak ....
        hari-hari aku berendam air mata
        seolah tidak menerima hakikat kehilangan mereka berdua
        tanpa dikesan...
        puas dicari namun tidak juga ketemu
        duniaku yang dulunya berpelangi cinta
        bertukar menjadi gerhana duka
        hatiku pilu bagaikan kaca terhempas di batu
        Kerana percaya ini semua atas Ketentuan-Nya...
        kuterima dengan redha...
        ini semua adalah qada dan qadar
        Seluas mana dan sedalam mana lautan hindi
        seluas itulah kasih sayangku pada mereka berdua
        moga dengan Rahmat Kasih-Nya Allah...
        aku dapat bertemu mereka Di Syurgawi...
        AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin...
        Yang Sentiasa Menyayangi Hulubalang Sasteraku,
        Ratu Rimba Niagara
        Pujangga Nusantara Cinta 5 Benua
        MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
        202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
        12 REJAB 1435H
        12 MEI 2014M
    • SEPANJANG HAYATKU. ALLAHU AKBAR AAMIIN.
    • Aku Yang Mencintaimu Demi-Nya Merah Putih
      Like ·  · 
    • MERAH PUTIH SASTRA KAU TETAP KUCINTA
      Like ·  · 


      • APABILA ALLAH PERKENANKAN CINTA SI NAGA SAKTI DENGAN SI PUTRI BUNIAN MAKA JADILAH KERAJAAN ILUSI RATU RIMBA NIAGARA BERADA DI DUNIA REALITI
        ALLAHU AKBAR KUASA ALLAH MENGATASI APA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI.
        SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR.
        Dragon Bridge, Vietnam
        Like · 
        • Radick Arthur Bener tuh Bunk Arash...beteman dng yg jujur2 sa.
        Ruhut Ricky commented on this.
        Cinta adalah sesuatu yang sangat indah, sakral, dan penuh rahmat asalkan ia diberikan serta diterima dengan bibir dan hati yang jujur.
        Like ·  · 

        SAAT LANGIT MELAMBAI RINDU
        saat langit melambai rindu
        hatiku tak keharuan
        bayangan rindumu...
        Continue Reading
        Pesanan bermanfaat untuk semua.
        - SHARE & TAG nama mereka yang anda rindui.
        [Admin]
        Like ·  · 
        • Ratu Rimba Niagara
        Pesanan bermanfaat untuk semua.
        - SHARE & TAG nama mereka yang anda rindui.
        [Admin]
        Unlike ·  ·  · 1,37432673
        • You and 1,373 others like this.
        • Ratu Rimba Niagara
        • Ratu Rimba Niagara SAAT LANGIT MELAMBAI RINDU

          saat langit melambai rindu
          hatiku tak keharuan
          bayangan rindumu
          ada di mana-mana
          di setiap langkahku
          sentiasa mengekoriku
          aku rindu serindu rindunya
          rindukanmu
          rindu bayangan
          rupanya aku
          lagi dikejar
          lagi menghilang
          entah di mana
          kucari kemana-mana
          tak ditemui
          rupanya
          bayanganmu hilang
          ditelan kabus senja
          aku merindu lagi dan lagi terus merindu
          aku pergi ke ombak rindu
          berlagu rindu
          bersyair rindu
          rindukan kamu
          duhai bayangan cinta
          yang tidak sudi
          mengekoriku lagi
          dalam tangisan hiba
          mengenangkan rindu bayangan
          yang tak terbalas rindu
          ombak menderu-deru
          memujukku
          "Duhai Tuan Putri kesayangan rimba niagara
          siapalah yang Tuan Putri rindu itu..."
          "Bayangan kekasih hamba..menghilang
          ditelan kabus senja...hamba rindukannya
          rindu serindu..."
          "Duhai Tuan Putri kesayangan rimba niagara...
          Kenapa kekasih yang cuma bayangan saja
          yang tuan putri rindu....kenapa tak rindu pada
          yang lebih berhak dirindu?
          "Apa maksudmu?"
          "Cuba Tuan Putri fikir...sekadar bayangannya Tuan Putri rindu
          lepas itu bayangannya hilang...maknanya itu cuma sementara rindu
          rindu yang tak terbalas rindu ....rindu yang tak kekal ...yang tak bawa
          ke Syurga Cinta.."
          "Apa maksud mu ...hamba tak faham...beritahulah hamba agar
          hamba faham rindu yang berbalas Syurga Cinta."
          "Rindulah pada Pencipta Alam Semesta ini yang mencipta Tuan Putri
          dan hamba juga..termasuk kekasih Tuan Putri...
          Tuan Putri rindu cuma bayangannya saja tapi jika Tuhan yang dirindui
          rindu Tuan Putri pasti akan dibalas rindu dan cinta-Nya SUBHANALLAH
          Tuan Putri jikalah rindu dan cinta tuan putri telah dibalas-Nya
          ALLAHU AKHBAR tiada apa yang lebih berharga di dunia ini melainkan
          Redha dan Cinta-Nya....Syurga adalah balasan cinta suci Tuan Putri
          tak mahu ke tuan putri? Bukan itu saja...jikalah Tuan Putri yakin
          cinta Tuan Putri yang utuh padu pada-Nya...kekasih yang cuma
          bayangan itu pun akan dikurniakan kepada tuan putri tapi bukan
          bayangan... realiti tuan putri tak perlu dirindu sudah ada di depan mata untuk cinta dan rindu dalam redha-Nya...dan dengan Rahmat Kasih-Nya cinta tuan putri bukan sekadar di dunia saja akan diteruskan hingga ke Syurga-Nya dengan syarat saling mencintai kerana-Nya dan
          mencari jalan-jalan ke Syurga dengan hati yang ikhlas kerana-Nya."
          Setelah habis berkata-kata ....kata-kata permata daripada deruan ombak rindu hilang entah di mana....
          Putri Rimba Niagara menangis hiba dan mendongak ke langit
          Dan di langit amat indah diindahkan dengan warna warni pelangi memancar ke laut ombak rindu... ke seluruhan ombak rindu berwarna warni pelangi ALLAHU AKHBAR AMAT INDAH
          Melihat kejadian yang amat menakjubkan itu tak henti-henti Putri Rimba
          berzikir dan bermunajat pada-Nya... didongak ke langit lambang cinta yang berkalimah Allah Azzawajallah tertera dengan jelas dan bawah cinta kalimah Allah
          tuan putri rimba dan kekasihnya bergandingan menjadi pasangan pengantin yang diredhai Allah dan diaminkan oleh seluruh penghuni langit dan bumi.

          SEMUA ALAM GHAIB ADALAH DALAM RAHSIA ALLAH AZZAWAJALLAH
          CINTA DALAM KETENTUAN-NYA

          Karya Ratu Rimba Niagara
          30 JAMADILAKHIR 1435H
          30 APRIL 2014

        Rose bud
        Unlike ·  · 


        ANTARA CINTA DAN NYAWA PILIHLAH CINTA-NYA


        Perih terasa kala busur para pemanah menembus raga hingga menusuk hati,
        Kado dari para pemburu pemuas hasrat,,,
        Unlike ·  · 
        • You, Ruhut Ricky and 17 others like this.
        • Ratu Rimba Niagara KALA BUSUR PARA PEMANAH MENEMBUS RAGA MENUSUK HATI
          ITU BERMAKNA DARAH KESATRIAMU RELA MATI DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA.
          ANTARA CINTA ATAU NYAWA , PILIHLAH CINTA-NYA YANG MEMBUATKAN ENGKAU TERUS BERNYAWA UNTUK PERTAHANKAN IBU PERTIWI DAN ANAK BANGSAMU.
        • Ruhut Ricky Subhanallah... Sangat menyentuh dan mencerahkan, dan juga memicu ledakan cinta yang dahsyat... membuat saya terkapar tak berdaya... Terima kasih Ibu Ratu Rimba Niagara... 
        • Ratu Rimba Niagara JIKA APA YANG KITA PERJUANGKAN ATAS DASAR KARENA ALLAH TAALA DUNIA INI HANYALAH UNTUK KITA MERAIH KEMENANGAN FISABILILLAH KARENA-NYA. ALLAHU AKBAR ITULAH KEMANISAN IMAN HANYA KITA DAN TUHAN SAJA YANG TAHU. ALLAHU AKBAR.
        • Ruhut Ricky Allahu Akbar... Jazakillah khair Ibu Ratu.. Suatu rahmat besar saya bisa bertemu dengan Ibu yang menurut bisikan batin saya, ibu sekaliber dengan dua Sitti yang terbesar dalam sejarah Islam, yaitu Sitti Aisyah RA, dan Sitti Rabi'ah Al Adawiyyah... Mungkin suatu saat nanti sejarah dunia Islam akan menambah satu Sitti lagi: Sitti Ratu Rimba Niagara.
        • Ratu Rimba Niagara Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar
          andai doamu termakbul 
          perjuangan ini lebih berharga dari alam dan seisinya

          inilah jalan yang kupilih dan dambakan
          pagi petang siang dan malam 
          serasa hidupku di zaman Rasulullah hidup dengan para sahabat-sahabat Rasulullah tiada apa yang diceritakan melainkan
          Allah...Allah...Allah...Allah matlamat perjuanganku berhidup di muka bumi ini. Allahu Akbar.
          moga Allah swt makbulkan cita-cita yang kudambakan.
          Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
        • Ruhut Ricky Aamiin yaa Rabbal 'Aalamiin... Semoga engkau semakin dicintai Allah, saudaraku... 
        • Ratu Rimba Niagara Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin. Begitu juga kamu dan semua yang cintakan Allah swt kasihkan Rasulullah setulus hati. AAmiin Ya Rabbal A'lamiin. Andai kamu sudi jadilah pejuang karya sastraku manala tahu berkat kerjasamamu menuangkan ide di karyaku dan doamu setulus hati Allah swt makbulkan . Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
        • Ruhut Ricky Dengan senang hati saudaraku... Aku SANGAT BERSEDIA... Karena aku yakin, itu adalah medan jihad yang kurindukan selama ini dalam membuktikan cinta dan kesetiaanku kepada Allah... Kamu adalalah jembatan terindah dan terkokoh yang akan mempertemukan aku dengan Sang Maha Kasih dan Sang Maha Cinta... Jadikanlah aku salah seorang pejuang karya sastramu, karena aku telah ikhlas untuk mati dalam samudera syair2mu yang indah...
        • Ratu Rimba Niagara SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
          DARI ALLAH AKU DATANG DARI ALLAH AKU DIKEMBALIKAN
          ALLAH TELAH MAKBULKAN DOAKU

          HADIRKAN HAMBA-NYA 
          DIBUKAKAN KHASHAF-NYA KEPADA HAMBA-NYA
          MEMBANTU PERJUANGAN SASTRAKU ILHAM DARI-NYA
          TIADA DAYA UPAYAKU MELAINKAN SEMUA-NYA DENGAN IZIN-NYA JUA ALLAHU AKBAR. MOGA ALLAH PERMUDAHKAN 
          JALAN YANG KUPILIH DAN JALAN YANG KAU PILIH 
          TANPA ADA PENYESALAN SEBESAR ZARAH PUN
          AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
        • Ruhut Ricky Insya Allah, tak akan ada penyesalan sezarrah pun... karena aku yakin, saudaraku, bahwa engkau dan sastra jihadmu itulah jalan terbaik untukku dalam safari panjangku menuju samudera kasih sayang-Nya yang maha luas dan abadi. Bawalah aku bersamamu saudaraku... Bawalah aku menuju medan jihadmu yang maha indah dan suci... dan jika saatnya telah tiba, biarkanlah aku menghembuskan nafas terakhirku dalam kerajaan sastramu yang penuh kedamaian dan rahmat...
        • Bunk Arazh Amin yRA, terima kasih YM Ratu Rimba Niagara, dan Saudaraku YM Ruhut Ricky
          Salam Rahayu YM
        • Ratu Rimba Niagara KITA DITEMUKAN BUKAN TIDAK DISENGAJAKAN TAPI DISENGAJAKAN
          AGAR KITA SALING MENDAPAT MANFAAT DUNIA AKHIRAT. MOGA ALLAH SWT MEMBERKATI USAHA PERJUANGAN SUCI MURNI KITA SEMUA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN. ALLAHU AKBAR.
          20 hours ago · Like · 1
        • Bunk Arazh AMIIN YA RABBAL A'LAMIIN YM. Ratu Rimba Niagara
          19 hours ago · Unlike · 1
        • Ruhut Ricky Kembali kasih, saudara terbaikku Bunk Arazh...
          16 hours ago · Unlike · 2
        • Ratu Rimba Niagara BENARLAH ALLAH ITU MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG... SUKA HAMBA-NYA YANG BERKASIH SAYANG BERBELAS KASIHAN KEPADA SESAMA MANUSIA DENGAN BERBAHASA NAN INDAH-INDAH SEINDAH HATI SYUGA. SYUKURKU DITEMUKAN ALLAH SWT DENGAN HAMBA-NYA WALAUPUN SEKADAR DI ALAMMAYA TAPI KURASAKAN GETARAN ANGIN BAYU SYURGA SEOLAH KU SEDANG BERBICARA DENGAN BIDADARA SYURGA ALLAHU AKBAR. SELAMA INI BILA AKU INGIN BERBAHASA INDAH-INDAH AKU BICARA DENGAN ALAM DAN SETIAP KALI AKU BERKOMUNIKASI DENGAN ALAM , ALAM AKAN MEMBALASNYA DENGAN LEBIH INDAH LAGI KARENA TERLALU INDAH-NYA BAHASA ALAM SELEPAS BERKOMUNIKASI ANTARA AKU DAN ALAM BERZIKIR BERSAMA-SAMA MENG-AGUNGKAN KEBESARAN TUHAN. DI AKHIR-NYA SENDU HIBAKU BETAPA ALLAH ITU LAGI DIAGUNGKAN LAGI DIRINDU SYAHDU. SUBHANALLAH BETAPA INDAH-NYA BILA BERKOMUNIKASI DENGAN BIDADARA-BIDADARA SYURGA SEPERTI KALIAN. MOGA RAHMAT KASIH-NYA ALLAH KEPADA KALIAN BERPANJANGAN SEHINGGA AKHIR NAFAS SEHINGGA DI SYURGA DAN BERSAMA KITA MENATAP WAJAH ALLAH SWT DI SYURGA BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH IN SHAA ALLAH AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
          12 hours ago · Edited · Like · 1
        • Ruhut Ricky Kini engkau tak sendirian lagi, Ratuku yang penuh cinta dan berkah
          menghadapi hari-harimu yang sangat sakral, penuh rahmat, namun juga dihiasi kesendirian yang menyayat
          menikmati dialog-dialogmu dengan alam dan hari-harimu yang indah namun penuh hiasan
           sunyi dan sepi
          mereguk danau iman di bawah jutaan sayap-sayap bidadari surga
          engkau tak sendirian lagi
          karena prajurit-prajurit sastramu nan gagah perkasa telah siaga di medan juang dan harapan
          mengawal hatimu
          mengawal cintamu
          mengawal doa-doa dan zikir-zikirmu
          demi kemaslahatan bangsa, negara, dan alam semesta
          menuju titik akhir dari semua harapan dan cita-citamu
          untuk bercumbu mesra dengan Sang Maha Kekasih Azza Wa Jalla
          dalam safari sucimu mengejar cinta dan kasih sayang-Nya
          8 hrs · Unlike · 2
        • Ratu Rimba Niagara AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
          moga doa ikhlasmu dimakbulkan Allah swt
          duhai ksatria sastraku 

          terharu ku setiap kali 
          mendengar bicaramu 
          bak angin bayu dari Syurga
          seiring dengan hatimu berbunga Syurga
          moga niat sucimu niat suciku menjadi
          pejuang fisabilillah dimakbulkan Allah
          dalam perjuangan tinta berdarah
          kita tidak tahu siapa yang pergi dulu
          andainya ku yang pergi dulu dijemput Ilahi
          kau harus teruskan perjuangan sastraku ini
          hingga ke tetesan darah terakhir
          andai kau yang pergi dulu
          moga Allah memberiku kekuatan
          redho dengan permergiaanmu
          dan izinkan aku menjadi bidadarimu di Syurga
          walaupun ku sadar kau sedang di kelilingi bidadari di Syurga
          SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
          Syurga adalah milik Allah dan rahsia Allah
          tidak sesiapapun tahu di manakah dia nanti
          tapi kita cuma yakin
          andai pejuang fisabilillah itu tewas di medan juang-Nya...
          maka Syurgalah balasan cinta Allah pada-Nya...
          janji Allah itu pasti
          ku yakin itu
          pejuang fisabilillah tidak mati walaupun pada pandangan manusia
          pejuang fisabilillah mati tapi Allah swt berikan kenikmatan Syurga kepada para mujahid-Nya moga cita-citamu menjadi mujahid Allah dimakbulkan Allah Aamiin.
          8 hrs · Like · 2
        • Ruhut Ricky Alhamdulillah, Ratuku yang kumuliakan
          Terima kasih atas doa tulusmu
          Aamiin yaa Rabbal 'Aalamiin

          Itu semua membangkitkan gairahku untuk hidup
          dan juga gairahku untuk mati
          demi perjuangan suci ini
          hanya satu pintaku padamu
          biarkan aku tetap hidup di sisimu
          mengawal semua harapan dan cita-citamu
          membentengi semua langkahmu dari segala angkara murka
          atau ikhlaskan aku mati, terkapar dengan sejuta luka
          di sisi jasadmu yang terbujur kaku
          izinkan aku untuk hidup bersamamu dalam semua langkah juangmu
          dan izinkan pula aku untuk mati bersamamu dalam taman fisabilillahmu
          karena aku ingin selalu di sisimu, di dunia hingga akhirat
          aku ingin persembahkan semua hidupku hanya untukmu, bersamamu
          dan semua matiku hanya untukmu, bersamamu
          jiwa raga ini mustahil hidup dan mustahil mati tanpamu
          karena engkaulah sumber kekuatanku untuk hidup dan juga untuk mati
          engkaulah harapanku di dunia dan juga di akhirat
          dalam mengemban tugas termuliamu yang diamanahkan Allah
          engkaulah maharaniku di dunia, dan bidadariku di syurga
          oleh sebab itu, marilah kita panjatkan semua doa kepada Sang Maha Kuasa
          karena Dialah Maha Pengabul Doa dan semua harapan

          Namun di balik semua mimpiku terindah itu
          terbersit setetes keraguan
          tentang siapa diriku yang hina
          dan siapa dirimu yang maha mulia
          apakah aku tidak sedang menjadi pungguk
          yang tengah merindukan bulan
          pantaskah aku yang bukan siapa-siapa ini
          untuk berkhayal lebih dekat bersamamu
          seandainya semua ini hanya mimpi belaka
          aku tak ingin terbangun dari tidur indahku
          2 hrs · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara ANDAI TAKDIR TELAH TERSURAT SIAPA AKU UNTUK MENOLAK TAKDIR. HIDUPKU ADALAH PERJUANGAN SASTRAKU. DI MANA ADA PERJUANGAN SASTRAKU DI SITULAH AKU. ANDAI ALLAH TAKDIRKAN HAMBA-NYA BERSAMAKU UNTUK SUSAH SENANG DENGAN PERJUANGANKU ITULAH YANG TERSURAT DAN YANG TERSIRAT. SEPERTI YANG KAMU BILANG. ANTARA CINTA DAN NYAWA YANG KUPILIH CINTA-NYA. CINTA ATAS DASAR KARENA-NYA.
          APA YANG KAU TULIS SEMUANYA UDAH KUTULISKAN DALAM SEBUAH KARYAKU. MOGA KAU SUDI MEMBACANYA. ANDAI KAU TAK SUDI MENBACA TAK MENGAPA ...KARENA AKU EMANG SUKA BERKARYA SASTRA...
          1 hr · Like
        • Ratu Rimba Niagara CINTA SI NAGA SAKTI DENGAN SI PUTERI BUNIAN

          Si Puteri bunian 

          gembira setiap hari
          bermain di tepian Pantai Cinta Rindu
          menyanyi lagu rindukan kekasih
          yang dia sendiri tidak tahu 
          siapakah gerangan kekasihnya itu
          tapi di hatinya asyik berbunga-bunga
          kasih dan rindu yang tak terungkap
          kata-kata yang diungkap 
          hanyalah rindu dan cinta
          cinta bertapak di hati
          seolah dirasakan hatinya 
          sudah dimiliki cinta
          tapi masih tidak tahu siapakah
          gerangannya kekasih
          misterinya itu
          Puteri Bunianku
          Sebenarnya akulah kekasihmu
          yang selalu mengekorimu
          ke mana saja kau pergi
          aku bahagia melihat 
          senyuman manismu 
          duhai kekasihku
          aku wujud di sisimu
          tapi kau tidak
          diberi Khashaf Allah
          untuk melihatku
          duhai kekasih hatiku
          cinta yang kau rasakan tika ini
          adalah cintaku yang tak pernah
          padam padamu duhai kekasihku
          Si Puteri Bunian
          Sifat kasih sayangmu 
          yang menyanyangi
          semua makluk Tuhan
          membuatkan aku jatuh cinta padamu
          beruntunglah aku mencintaimu
          kerana selama ini 
          aku tak pernah jatuh cinta 
          dan tak pernah pun 
          kenal apa itu erti cinta sebenarnya
          Hakikatnya kekasihku
          kaulah yang telah membuatkan
          hatiku berbunga-bunga cinta
          sejujurnya kukatakan
          aku telah jatuh cinta padamu
          cinta...cinta...cinta sepenuh hati
          kau telah membuatkan aku taksub 
          dengan dunia cinta
          Setiap waktu kau datang 
          ke Pantai Cinta Rindu ini
          ku tunggumu dalam
          rindu yang membara
          Aku suka nyanyian syair-syair
          karanganmu yang menghiburkan
          hati seluruh penghuni lautan
          cinta dan rinduku ini
          terlalu membara-bara
          Setiap kali syairmu kau lagukan
          dengan suaramu yang merdu bak buluh perindu 
          mereka semuanya gembira dalam syukur pada Illahi
          bilamana syair-syairmu mendayu-dayu memuji Illahi
          semua penghuni lautan termasuk aku meratap pilu
          sebagaimana air matamu berjuraian
          begitu juga aku dan penghuni lautan semuanya
          akulah yang menyapu air matamu 
          duhai kekasihku Si Puteri Bunian
          Tak usahlah kau bersedih kekasihku
          aku selalu menyokongmu
          meniupkan semangatmu jika kau lemah tak bermaya
          melindungi kau jika ada yang ingin mendatangkan
          musibah padamu aku rela pertaruhkan nyawaku
          demi cinta suciku padamu duhai 
          kekasihku Si Puteri Bunian 
          yang kucintai seumur hidupku
          Saat-saat paling gembira ketika
          kau berlari-lari di gigi pantai
          aku di lautan mengekorimu
          sehingga air di laut membiru berkocak
          deras tapi tenang mengekori seiring 
          larianmu di gigi pantai
          kau gembira 
          aku ceria
          kau sedih
          aku berduka
          cintaku telah bertahta di hatimu
          tanpa kau sedari tapi dapat merasakan
          kehadiran cintaku
          kasihan kau tidak dapat melihatku
          tapi aku dapat melihatmu dengan jelas
          sabarlah suatu masa nanti
          jika Allah bukakan khashafNya padamu
          kau akan dapat melihatku sejelasnya
          tika itu cinta kita dalam RestuNya
          Di pagi Jumaat itu 
          amat syahdu!
          Si Puteri Bunian rasa tak tenteram
          Pantai Cinta Rindu
          Memanggil-manggilnya
          "Tuan Puteri nak ke mana ya pagi-pagi ini..."
          tanya dayang istana dengan penuh hormat.
          "Beta hendak pergi ke Pantai Cinta Rindu,"
          jawab Si Puteri Bunian penuh tegas tapi gelisah.
          "Tapi Tuan Puteri ...Ayahanda Tuan Puteri telah
          berpesan tidak membenarkan Tuan Puteri pergi
          ke Pantai Cinta Rindu kerana terlalu berbahaya,
          Demi keselamatan Tuan Puteri janganlah pergi
          ye Tuan Puteri,"
          "Tidak beta mesti pergi juga walau apapun
          terjadi...rahsiakan permergian beta ini
          daripada pengetahuan ayahanda beta," kata
          Si Puteri Bunian lalu terus menghilang 
          dalam sekelip mata.
          Si Puteri telah berada di Pantai Cinta Rindu
          Dia melemparkan pandangannya ke 
          lautan yang terbentang luas
          saujana mata memandang
          sambil menyanyikan syair cinta untuk kekasih
          misterinya yang tidak pernah dia kenali 
          asal usul kekasihnya tapi dia dapat 
          merasakan cinta yang terlalu amat mendalam
          antaranya dengan kekasihnya
          siapa namanya
          bagaimana wajahnya
          siapakah gerangannya itu
          dia tak tahu
          tapi hatinya benar-benar
          merasai cintanya telah dimiliki
          sedangkan ketika dia berfikir-fikir
          siapakah gerangan kekasih misterinya itu
          kekasihnya itu ada di sebelahnya di temani
          dengan pengawal istana
          Duhai Si Puteri Bunian
          Jika kau nak tahu
          Usul asal kekasih misterimu itu 
          Dia adalah merupakan
          seekor naga yang gagah perkasa
          mempunyai kesaktian yang luar biasa
          mengusai seluruh penghuni lautan Cinta Rindu
          biarpun dia berkuasa dan mempunyai kesaktian
          kepada seluruh penghuni lautan 
          kekecil mana pun dan serendah mana pun darjat
          dia tetap menghormati dan menyayangi 
          sepertimana dia sayangkan dirinya sendiri
          hinggakan semuanya penghuni laut menyayangi dia
          Dialah yang mengilangkan sepimu di kala kau berduka
          dia menyanjungimu... melindungimu ...
          menerimamu apa adanya
          mencintaimu seumur hidupnya
          sekarang dia ada di sebelahmu Si Puteri Bunian
          Memandangmu dengan penuh kasih sayang
          Sedang si Puteri Bunian keasyikkan memandang
          keindahan ciptaan Allah sambil bersyair cinta
          keluar seekor dinosaur rasaksa dari dasar lautan
          ingin menyerang Si Puteri Bunian
          Sepantas kilat Si Naga Sakti meletakkan 
          cengkerang siput di sisi Si Puteri Bunian
          dan mengilhamkan Si Puteri Bunian meniup
          cengkerang siput tersebut
          setelah ditiup timbullah seluruh penghuni lautan
          berenang-renang dengan laju meluru ke arah 
          dinosaur rasaksa
          Si Puteri Buniaan meniup cengkerang siput
          dalam keterujaan dan kegembiraan melihat
          segala haiwan dan karangan laut pelbagai
          bentuk dan rupa timbul di permukaan laut
          berenang-renang pantas meluru ke arah
          dinosaur rasaksa
          indahnya permandangan laut Cinta Rindu
          di kala itu hanya Tuhan saja yang tahu
          tapi penuh debaran yang menakutkan
          sesiapa yang melihatnya tapi tidak
          dengan Si Puteri Bunian
          dia suka dirasakan penghuni laut mengikuti 
          perintahnya....
          Ketika perlawanan penuh dramatik itu antara
          penghuni lautan dengan dinosaur rasaksa
          pepasir di dasar lautan berterbangan ke udara
          dan kocakan air laut amat dahsyat sekali
          perlawanan berlarutan hingga ke petang
          suara dinosaur bagaikan halilintar...
          kekuatannya tiada tandingan tapi akhirnya
          kalah ditewaskan oleh penghuni lautan
          yang banyaknya tak terkira
          Gembiralah tidak terkata Si Puteri Bunian
          melihat kekalahan dinosaur rasaksa
          lautan bertukar menjadi merah
          darah dinosaur rasaksa hanyir pekat
          amat meloyakan Si Puteri Bunian
          Si Puteri Bunian memejamkan mata 
          ketakutan melihat pemandangan 
          lautan yang dipenuhi darah memekat
          Apabila dibukakan mata 
          alangkah terperanjat Si Puteri Bunian
          apabila didapati lautan Cinta Rindu
          telah menjadi sedia kala 
          indah aman tenang
          Lagi memeranjatkan apabila
          didapati di sebelahnya ada
          seekor naga tersenyum
          melemparkan senyumannya
          "Sudikah kau menjadi suri hidupku
          wahai Si Puteri Bunian yang kucinta."
          Si Puteri Bunian tidak menjawab.
          Dia menadah tangan ke langit lalu berdoa,
          "Ya..Allah siapalah aku untuk menolak
          apa yang telah Kau telah takdirkan padaku
          aku terima dengan redha apa saja aturanMu
          kerana hidup dan matiku sudah kepasrahkan
          padaMu sejak azali lagi."
          "Duhai Cinta Kalbuku kerana keikhlasanmu
          pada Tuhammulah maka dibukakan Khashaf
          Dzat cintaNya padamu dan kerana itu juga
          kau dapat melihatku," Habis saja Si Naga
          Sakti berkata-kata dia bertukar menjadi
          seorang teruna gagah perkasa.
          Mereka berdua menadah tangan ke langit,
          "Ya Allah Ya Tuhanku Yang Maha Agong Lagi 
          Maha Berkuasa Dengan kurniaan cinta yang 
          Kau limpahkan kepada kami berdua berilah 
          kami peluang untuk melakukan amal kebaikan
          yang kau redhai agar kami dapat sama-sama
          menyambung percintaan suci ini hingga 
          ke SyurgawiMu
          Amin Ya Rabbal A'Lamin
          DiAminkan juga seluruh penghuni lautan
          dengan rasa kesyukuran tidak terucap!
          Bergema suara lautan yang menakjubkan
          di kala itu!Membahagiakan!Subhanallah!
          Syukur tak terucap padaMu Tuhanku.

          Karya Ratu Rimba Niagara
          30 April 2013
          1 hr · Like · 1
        • Ruhut Ricky SUBHANALLAH... ALHAMDULILLAH... LAA ILAAHA ILLALLAH... ALLAHU AKBAR....
          50 mins · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara DARI ALLAH KITA DATANG DARI ALLAH JUGA KITA DIKEMBALIKAN
          DUNIA INI BUKAN TEMPAT KITA
          TEMPAT KITA ALLAH NEGERI ABADI
          BERSUSAH DI DUNIA BERSENANG DI AKHIRAT

          HIDUP ADALAH MIMPI
          MATI ITULAH REALITI
          MAKA KITA SAMA REALITIKAN 
          CINTA-NYA MENGATASI SEGALA-NYA
          IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
          TIADA DAYA UPAYAKU MELAINKAN DENGAN IZIN-NYA JUA 
          ALLAHU AKBAR.
        • Ruhut Ricky Karyamu ini, maharaniku, adalah bukti yang sangat kuat... bahwa engkau sungguh telah terpilih mengemban missi Allah... betapa tidak... engkau telah menulis peristiwa yang terjadi hari ini sejak setahun yang lalu... engkau telah membuatku semakin melihat Dzat Allah yang Maha Nyata dan Maha Ajaib... Syair2 dan puisi2mu adalah firman tentang kemahakuasaan cinta... tetang kedigjayaan kasih sayang...
          35 mins · Unlike · 1
        • Ruhut Ricky Karyamu ini adalah semilyar panah cinta dan asmara... Yang menghunjam seluruh relung hatiku... Membuat aku terpakar di bawah kakimu... untuk memohon rahmat dan belas kasihmu...
          33 mins · Unlike · 1
        • Ruhut Ricky Aku kini tak berdaya... Luluh dalam genangan cinta dan kasih sayangmu yang maha suci dan mulia...
          32 mins · Unlike · 1
        • Ruhut Ricky Tawanlah aku, wahai maharaniku... dalam penjara asmaramu yang penuh cahaya dan rahmat kehidupan...
          31 mins · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
          JIKA KAMU UDAH TERUJA DENGAN KARYAKU
          APA LAGI AKU YANG MENULISNYA
          DZAT CINTA ALLAH DINAMPAK TANPA KHASHAF
          SEHINGGAKAN APA YANG KULIHAT SEMUA-NYA
          CINTA...CINTA...CINTA...
          CINTA ALLAH KASIH RASULULLAH
          SERASA TIDAK MAHUKU LEPASKAN DUNIA MAYAKU
          MENULIS DAN TERUS MENULIS AYAT-AYAT CINTA-NYA
          ALLAHU AKBAR
          BAGIKU SIAPA SAJA YANG ALLAH ANUGERAHKAN KASIH DAN CINTA HAMBA-NYA UNTUKKU ITU ADALAH UNTUK MENAMBAH SAHAM AKHIRAT SEBAB KITA TIDAK TAHU AMALAN KITA YANG MANA SATU ALLAH SWT TERIMA...KITA BERBUAT SEGALA AMALAN SEMATA MAHUKAN REDHO-NYA DI KALA HIDUP DAN MATI.
        • Ruhut Ricky Maharaniku... jangan pernah terbersit dalam pikiranmu bahwa apakah aku suka atau tidak suka membaca karya2mu... Demi Allah, Demi Rasul... karya2mu adalah pembangkit gairah hidupku yang telah lama mati, dalam badai angkara murka, derita, dan pengkhianatan... Puisi2mu memberiku nyawa baru untuk hidup dalam cahaya rahmat dan kasih sayangmu...
          25 mins · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara AKU CUMA YAKIN SATU PERKARA 
          ALLAH SWT TIDAK PERNAH MENGECEWAKAN HAMBA-NYA
          HAMBA-NYA SAJA YANG MENGHAMPAKAN ALLAH
          DAN AKU YAKIN BERKAT AKU BERSASTRA KARENA-NYA
          ALLAH IZINKAN AKU MENAMBAHKAN SEJUTA KEBAIKAN 
          YANG KUDAMBAKAN SEBELUM AKU TERPEJAM MATA BUAT SELAMA-NYA IN SHAA ALLAH MOGA ALLAH MAKBULKAN SEGALA CITA-CITA KU YANG TELAH LAMA KUIMPIKAN . IN SHAA ALLAH AAMIIN.
        • Ruhut Ricky Syair2mu memberiku napas kehidupan baru yang sebelumnya telah lama sirna dalam keputus-asaan ... Sajak2mu membangkitkan kerinduanku kepada Sang Maha Cinta dan Sang Maha Kasih... menumbuhkan bunga2 cinta dalam taman hatiku yang dahulu gersang...
          21 mins · Unlike · 1
        • Ruhut Ricky Aku tak akan pernah berhenti sedetikpun membaca karya2mu... karena disana aku menemukan kehidupan, cinta, kasih sayang, dan syurga...
          19 mins · Unlike · 1
        • Ruhut Ricky Namun yang maha penting dari segala2nya adalah: aku menemukan dirimu, maharaniku...
          18 mins · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara ADA KALANYA AKU MALU DENGAN TUHAN DUGAAN YANG DIBERI TIDAKLAH SEHEBAT MANA...TAPI BALASAN CINTA-NYA KE AKU ...ALLAHU AKBAR...ANDAI DISURUH PILIH ANTARA KEKAYAAN , PANGKAT, HARTA DAN KEDUDUKAN AKAN KUPILIH SASTRAKU KARENA SASTRAKU ADALAH ILHAM DARI-NYA. MAKA-NYA AKU AMAT HARGAI MEREKA YANG SUDI MEREALITIKAN CITA-CITA SASTRAKU. ALLAHU AKBAR.
          16 mins · Unlike · 1
        • Ruhut Ricky Meskipun pertemuan kita diawali di dunia maya, namun aku merasa telah menemukan maha-bidadari utusan Allah yang akan mengobat semua luka kerinduan dan derita yang membuatku nazak selama ini... Kini aku telah bangkit berkat sastra2 ilahiyahmu yang penuh rahmat dan berkah...
          13 mins · Unlike · 1
        • Ruhut Ricky Dan aku tak akan pernah sedetikpun berhenti membaca, dan membaca... Bukan hanya puisi2, sajak2, dan syair2mu yang membangkitkan gairah hidup...
          12 mins · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara MOGA KAU INSAN TERPILIH DI KALANGAN HAMBA-NYA UNTUK MEREALITIKAN CITA-CITA SASTRAKU ANDAI KAU SUDI...
          5 mins · Like
        • Ratu Rimba Niagara ANDAI KAU KATA NANTI DULU..TENGOKLAH DULU...BERARTI ...KU TERPAKSA MENANTI DALAM PENANTIAN YANG HAMPA...
          3 mins · Like
        • Ruhut Ricky Insya Allah, maharaniku, aku telah ikhlas dan sudi di dunia hingga akhirat untuk merealitakan cita2 sastra ukhrawimu... Terima kasih tak terhingga atas kesudianmu memberi tempat paling mulia untuk pria sehina aku... Ini merupakan anugerah Allah terbesar dalam hidupku selama ini...
          3 mins · Unlike · 1
        • Ruhut Ricky Izinkanlah aku untuk mendampingimu di dunia hingga akhirat...
          2 mins · Unlike · 1
        • Ruhut Ricky Izinkanlah aku menjadi permanent citizen dalam lubuk hatimu yang terdalam....
          1 min · Unlike · 1
        • Ratu Rimba Niagara Allahu Akbar...Syukur kupanjat ke hadrat Allah Taala...mengurniakan hamba-Nya ...yang sejujur ikhlas untuk susah senang dengan dunia sastraku ilham dari-NYa . Terima kasih duhai hamba Allah...moga Rahmat kasih-Nya Allah terlimpah ruah kepada kamu dunia akhirat. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
          1 min · Like


        PETIKAN GALERI SASTERA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
        24 JAMADILAKHIR 1435H
        24 APRIL 2014

        SASTERAKU DUNIAKU BAKAT DAN ILHAM DARI ILAHI YANG KUSYUKURI SEBANYAK-BANYAK-NYA , SEKIRANYA ALLAH SWT TERIMA SASTRA YANG KUKARANGKAN IANYA ADALAH LEBIH BERHARGA DARIPADA ALAM DAN SEISI-NYA. ALLAHU AKBAR AAMIIN. 

        16 REJAB 1435H
        16 MEI 2014


          1. TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'RATU RIMBA NIAGARA'
            Karya Ratu Rimba Niagara & Ruhut Ricky

            MAHKOTA PUTRI RIMBA NIAGARA DIBELI DENGAN UKIRAN DAUNAN KASIH

            Tuan Putri semasa Tuan Putri ditabalkan menjadi Ratu Rimba Niagara kami penghuni rimba telah bermuzakarah untuk melantik Tuan Putri sebagai ketua yang memerintah seluruh Rimba Niagara ini.
            Kami ingin membuat sendiri mahkota tuan putri yang tiada tandingannya dengan buatan manusia tapi memandangkan asal usul tuan putri manusia makanya kami hormat tuan putri agar kami juga mahu menyokong institusi diRaja yang akan dihidupkan semula oleh mereka yang faham betapa pentingnya
            Institusi diRaja pada rakyat sekalian....seperti kami ...biarpun kami haiwan dan boleh melantik di kalangan haiwan....tapi kerana semangat kami untuk menghidupkan institusi diRaja di kalangan manusia makanya kami lantik Tuan Putri.
        Indra Utama Nasution shared * Beautiful * World *'s photo.
        Wow Beautiful — with Indra Utama Nasution and Princess Hooriya.
        Unlike ·  · 
        RATU RIMBA NIAGARA DUNIA SASTRA CITA-CITA SASTERAKU DUNIAKU

        KARYA-KARYA RATU RIMBA NIAGARA MENGHIASI BERBAGAI PERPUSTAKAAN DI DUNIA INI IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

        Photo
        PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA DEMI-NYA
        14 Rejab 1435H
        14 Mei 2014
        ba Niagara and Indra Utama Nasution shared a photo.

        Ratu Rimba Niagara shared * Beautiful * World *'s photo.

        UNTUK PERGI KE ISTANA RATU RIMBA NIAGARA ANDA AKAN MENDAYUNG SAMPAN. SEPANJANG JALAN ANDA AKAN MELIHAT PEMANDANGAN RIMBA NIAGARA ANUGERAH KEINDAHAN ALAM DARI-NYA YANG PASTINYA MEMBUATKAN ANDA TERPUKAU TIADA APA YANG ANDA AKAN LAFAZKAN MELAINKAN SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR . AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
        Infinite distese di colori, intrecci di un ricamo perfetto.

        Tam Coc Bich Dong, Vietnam.
        Like · 

        CINTA KITA SAMPAI KE JANNAH
        CINTA KITA SAMPAI KE JANNAH
        ITU SUMPAH ADAM PADA HAWA
        HAWA MENANTI ADAM
        ADAM MENCARI HAWA
        HINGGA KE HUJUNG DUNIA
        ALLAH TEMUKAN ADAM DAN HAWA
        DI JABBAR RAHMAH
        CINTA BERMULA DI SYURGA BERAKHIR ABADI DI SYURGA.
        AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
        RATU RIMBA NIAGARA
        15 REJAB 1435H
        15 MEI 2014 

        Ratu Rimba Niagara shared Bambang Hartono's photo.
        • MAWAR SASTRA RATU RIMBA NIAGARA DI LIPUTI SALJI DAN AIR TERJUN NIAGARA JUGA DILIPUTI SALJI TEBAL HINGGA BEKU TIDAK MENGALIR TAPI ILHAM DARI ILAHI MASIH TERUS MENGALIR MENGARANG KARYA SASTRA DI DUNIA MAYA. ALLAHU AKBAR. KUASA ALLAH MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI. ALLAHU AKBAR. AAMIIN.
          BISMILLAAHI TAWAKKALTU ALLALLOOH; WA LAA HAULA WA LAA QUWWATA ILLAA BILLAAH;
          "Dengan nama Allah aku bertawakal kepada Allah; Dan tidak ada daya upaya dan tidak ada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah."

          As sallamu 'alaikum wa rohmatulloohi wa baarokaatuh,
          SELAMAT PAGI, SELAMAT BERAKTIVITAS SAHABAT!... SEMOGA TETAP SEHAT, TETAP SEMANGAT & SUKSES SELALU... INSYAA ALLAH.

          [Foto: Super beautiful photos - Beafer Waterfalls, Grand Canyon, Arizona-USA | BH 150514 JKT]
               — with Indra Utama Nasution and 47 others.

        PETIKAN GALERI SASTRA RATU RIMBA NIAGARA 
        CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA DEMI-NYA
        16 REJAB 1435H
        16 MEI 2014
    WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;