Monday 12 May 2014

KUTERBANGKAN PUISI LAMBANG CINTAKU PADAMU MERAH PUTIH


  1. 'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'


    Aku Yang Mencintaimu Demi-Nya Merah Putih,


    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI /SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    12 Rejab 1435H
    12 Mei 2014
    Like ·  · 
  2. 'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'

    MERAH PUTIH SASTRA KAU TETAP KUCINTA

    merah putih sastraku
    telah lama kau kucinta... See More
    Like ·  · 
'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'

MERAH PUTIH SASTRA KAU TETAP KUCINTA

'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'


Aku Yang Mencintaimu Demi-Nya Merah Putih,


RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI /SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
12 Rejab 1435H
12 Mei 2014
Like ·  · 
'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'


Aku Yang Mencintaimu Demi-Nya Merah Putih,


RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI /SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
12 Rejab 1435H
12 Mei 2014
Like ·  · 
    • PETIKAN PERPUSTAKAAN & GALERI SASTERA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA DEMI-NYA
      12 REJAB 1435H
      12 MEI 2014
      Like ·  · 


  1. 'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'

    Aku Yang Mencintaimu Demi-Nya Merah Putih,

    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI /SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    12 Rejab 1435H
    12 Mei 2014
    Like ·  · 
  2. MERAH PUTIH SASTRA KAU TETAP KUCINTA
    Like ·  · 
  3. 'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'

    MERAH PUTIH SASTRA KAU TETAP KUCINTA

    merah putih sastraku
    telah lama kau kucinta
    telah lama kau kurindu
    sejak azali lagi telah tercatat
    kaulah yang kucinta
    itu hakikat takdir
    yang mesti aku terima dengan redho
    sekalipun semua bangsamu sendiri
    memandang rendah cintaku padamu merah putih
    adakah atas kemahuanku
    untuk mencintai negaramu merah putih
    sedangkan aku bukan rakyat negaramu
    tidak logik aku dari rakyat asing
    mahu menulis tentang
    para Raja-Rajamu merah putih
    para ksatria diRajamu merah putih
    para pemimpinmu yang banyak berjasa
    derita lara rakyatmu yang perlu dibela
    emangnya di luar kotak pemikiran
    untuk menulis sebaris ayat pun
    tentang sejarawan negaramu
    yang hidup atau yang telah mati
    semuanya ada yang tersurat di sebalik yang tersirat
    sekalipun para ksatriamu yang pertahankan kemerdekaanmu merah putih
    telah beratus tahun gugur di medan juang tapi dengan Kuasa Allah swt
    nampakkan Khashaf-Nya akan peristiwa berdarah penuh luka padaku
    dan tahukah kamu merah putih tika aku menulis peristiwa berdarah ksatria diRajamu
    senduku , tangisku beriringan dengan perjuangan mereka , jiwa mereka yang terlalu kasih akan semua rakyatnya tanpa menghiraukan akan nyawanya sendiri...

    telah berulang kali aku katakan padamu merah putih
    aku bukan seorang ratu
    aku bukan seorang ksatria
    aku bukan rakyat Indonesia
    yang layak untuk menulis puisi tentangmu merah putih
    tapi tidakkah kau terfikir merah putih
    siapa yang memberikan aku ilham
    untuk menuliskan puisi tentangmu merah putih
    adakah atas kemahuanku?
    pastinya tidak
    itu semua adalah atas KEMAHUAN ALLAH
    aku sebagai hamba-Nya
    menulis apa yang diilhamkan ke mindaku
    Allah tahu aku suka menulis
    Allah tahu sejak dulu lagi aku cintakan merah putih
    walaupun aku tidak mengenalimu merah putih
    apabila aku sudah mengenalimu
    Allah swt tidak pernah menghampakan aku
    apa saja tema tentangmu
    dihadirkan ilham dengan jelas
    aku bersyukur sebanyak-banyak-Nya
    berkat kesungguhan aku mencintaimu merah putih
    telah beribu karya kuhasilkan Allahu Akbar Aamiin
    tapi sayang seribu kali sayang merah putih
    cintaku padamu
    tidak kau hargai sama sekali
    malah kau injak-injak
    macamlah aku ini
    si perayu cinta
    si perayu kasih
    kasih dibiarkan terlara dalam sepi
    lalu dengan egonya engkau
    mencanangkan pada seluruh bangsamu
    agar memulaukan aku
    agar membenciku
    mengatakan aku gila kuasa
    tidak dapat menjadi ratu aku jadi gila
    ALLAHU AKBAR
    kebaikan yang diberi
    dibalas dengan racun berbisa-bisa
    agar segera mati
    dan tidak lagi menulis tentangmu merah putih
    walaupun sebegitu hina penghinaan bangsamu ke aku merah putih
    karena cinta kita telah tersurat sejak Azali lagi
    aku yakin takdir-Nya Allah swt padaku
    aku tetap mencintaimu merah putih
    walaupun terluka parah membarah oleh bangsamu sendiri
    dan aku yakin pasti
    akan datang hamba Allah
    membalut luka bernanah di hatiku
    mengatakan cintaku padamu merah putih
    bukanlah omongan kosong
    tapi adalah satu Anugerah Ilahi
    yang lebih berharga dari alam dan seisi-Nya
    disyukuri sebanyak-banyak-Nya
    ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'

    Aku Yang Mencintaimu Demi-Nya Merah Putih,

    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI /SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    12 Rejab 1435H
    12 Mei 2014
    Like ·  · 




    'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'


    Aku Yang Mencintaimu Demi-Nya Merah Putih,


    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI /SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    12 Rejab 1435H
    12 Mei 2014
    Like ·  · 
    'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'


    Aku Yang Mencintaimu Demi-Nya Merah Putih,


    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI /SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    12 Rejab 1435H
    12 Mei 2014
    Like ·  · 
      • PETIKAN PERPUSTAKAAN & GALERI SASTERA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA DEMI-NYA
        12 REJAB 1435H
        12 MEI 2014
        Like ·  · 
      • KESALAHANMU PADAKU APABILA TAK TEPATI JANJI...DULU SETIAKAWAN SEKARANG MELAWAN...DULU MAHU BERUBAH
        BERJANJI SETIA JADI SETIAKAWAN PEJUANG RELAWAN SASTRA SEKARANG SUNYI SEPI TANPA KOMENTARMU KENAPA YA? ADAKAH KAMU SAMA SEPERTI MEREKA? JIKA UDAH BENCI BILANG SAJA BENCI ...AGAR SENANG AKU BERUBAH HATI UNTUK PERGI DARI HATIMU.....KARENA HIDUP INI ADALAH PILIHAN BUKAN TERPAKSA ATAU KETERPAKSAAN UNTUK MENJADI RELAWAN SASTRAKU..
        Like ·  · 
      • KESALAHANMU PADAKU APABILA TAK TEPATI JANJI...DULU SETIAKAWAN SEKARANG MELAWAN...DULU MAHU BERUBAH
        BERJANJI SETIA JADI SETIAKAWAN PEJUANG RELAWAN SASTRA SEKARANG SUNYI SEPI TANPA KOMENTARMU KENAPA YA? ADAKAH KAMU SAMA SEPERTI MEREKA? JIKA UDAH BENCI BILANG SAJA BENCI ...AGAR SENANG AKU BERUBAH HATI UNTUK PERGI DARI HATIMU.....KARENA HIDUP INI ADALAH PILIHAN BUKAN TERPAKSA ATAU KETERPAKSAAN UNTUK MENJADI RELAWAN SASTRAKU..
        Yeahh.... lets do it now
        Like ·  · 
      • BUAT BAIK DIBALAS BAIK ITU BIASA
        BUAT JAHAT DIBALAS BAIK ITU YANG LUAR BIASA
        YA ALLAH JADIKAN AKU GOLONGAN HAMBA-MU YANG SABAR
        APABILA MEREKA MENZALIMI AKU
        DAN TETAP BERKATA SANTUN KEPADA MEREKA WALAUPUN AKU DIHINA
        BERILAH HIDAYAH PADANYA DAN AMPUNKAN DIA YANG TELAH MENYAKITI HATIKU
        AAMIIN NYA RABBAL A'LAMIIN.
        Sekadar perkongsian dan sebagai renungan untuk kita.

        - Share

        Follow/Like : Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad

        [Admin] — with Tho Haa Hasana and 11 others.
        Like ·  · 
      • BAYANGANMU HILANG BERSAMA JANJIMU
        MAKA AKU CUMA PERCAYA JANJI-NYA ALLAH
        JANJI ALLAH PASTI TAK AKAN BERUBAH
        MOGA KAU DAN AKU
        SENTIASA DIBERI HIDAYAH ALLAH
        UNTUK MENEPATI SEGALA JANJI
        YANG BERSAKSIKAN ATAS DIA
        ALLAH TUHANKU ALLAH TUHANMU ALLAH TUHAN SEMUA
        ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
        Berharap hanya pada Allah.. Walaupun kita saling bantu-membantu sesama manusia, pergantungan yang hakiki tetap pada Allah. Terima kasih Allah! Terima kasih semua! #akucintaALLAH #saujana — with Kakak Chilla and 35 others.
        Like ·  · 
      • KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'

        MERAH PUTIH SASTRA KAU TETAP KUCINTA
      • 'MERAH PUTIH KUDITAKDIRKAN MENCINTAIMU WALAUPUN KAU LUKAI'

        MOHON MAAF DIPINTA KEPADA SEMUA AHLI GROUP DAN JUGA ADMIN CURHAT GAYA MATARAM

        Bismillahirahmanirrahim
        Assalamualaikum wb wb

        Kepada admin dan semua ahli group Curhat Gaya Mataram ...atas kekhilafan saya dalam berbahasa sastra..

        Kadang kala kita cuba menahan kesabaran semaksima mungkin tapi apakan daya tidak sempurnanya saya menahan kesabaran mendengar penghinaan rakan group yang tidak berpuas hati dengan karya saya...bilamana saya berbahasa agak kasar daripada yang biasa...itu adalah kekurangan saya yang patut saya perbaiki dari masa ke semasa.

        Kepada nanda Alif Saputra Kukuh maafkan bunda , barangkali ada yang tidak berkenan di hati nanda sepanjang menjadi rakan fb bunda...sudilah maafkan bunda ya...

        Sebelum terima rakan fb dan sesudah terima rakan fb atau sesudah tidak menjadi rakan fb selalu bunda minta maaf awal-awal lagi jika mereka tidak memberi impak apa-apa dalam dunia sastra bunda bunda terpaksa menggantikan relawan sastra yang lain. Tiada niat untuk bersastra berbangga diri seperti yang nanda bilang ke bunda...nauzubillah jika begitu.

        Sebab itu walaupun mereka tidak menjadi rakan fb bunda ...bunda tetap juga menganggap mereka saudara seislam yang patut bunda hormati sampai bila-bila.

        Bunda sedih sangat bila nanda bilang ke bunda , bunda gila karena tak tercapai menjadi ratu...nanda bilang lagi siapa mahu beri komentar pada orang gila....karya bunda tak ada bermanfaat langsung...sesudah itu nanda bilang bunda Iblis dan kemudian nanda usir bunda dari group curhat gaya mataram.

        Kenapa nanda begitu tega kepada bunda...apakah sepanjang menjadi rakan fb bunda nanda cuma berpura-pura bukan seikhlas hati menyayangi bunda? bunda menyayangi nanda seperti anak bunda sendiri...tapi inikah balasan yang bunda terima daripada nanda Alif...barangkali nanda tidak matang pemikiran nanda...bunda sedia maafkan nanda...bunda tidak akan tuntut di akhirat nanti setiap tetes air mata bunda yang tumpah ke bumi kesedihan lantaran kata-kata nanda yang menikam jantung bunda...bukan sekali nanda tikam malah berkali-kali semahu nanda ...benci sangat nanda ke bunda gara-gara bunda bersastra tanpa henti....

        Barangkali suatu saat nanti bila nanda udah sedar dari lamunan mimpi nanda akan sudi maafkan bunda...atas salah faham mengikut perasaan marah dan dendammu yang tiada asas.

        Beginilah dunia sastra yang bunda alami sejak bertahun-tahun lamanya yang bunda perjuangkan. Kerana ini jalan yang bunda pilih makanya bunda redho atas apa jua kesedihan yang bunda terpaksa tanggung .

        Bunda doakan nanda terus mencapai cita-cita nanda untuk menjadi anak bangsa ibu pertiwi Indonesia yang dapat dibanggakan oleh generasi kini dan akan datang. Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

        'MERAH PUTIH KUDITAKDIRKAN MENCINTAIMU WALAUPUN KAU LUKAI'

        RATU RIMBA NIAGARA (CUMA NAMA PENA DALAM SASTRA)
        12 REJAB 1435H
        12 MEI 2014
        Like ·  · 
        • Siti Nasrah likes this.
            • 'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'

              Aku Yang Mencintaimu Demi-Nya Merah Putih,

              RATU RIMBA NIAGARA
              PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
              MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI /SINGAPURA/THAILAND,
              202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
              12 Rejab 1435H
              12 Mei 2014
              Siapapun yang ingin menjadi pemimpin, ia harus miliki kapasitas dan kapabilitas yang baik. Dia akan mampu jadi pemimpin.

              - Susilo Bambang Yudhoyono -
              Like ·  · 
            • YA ALLAH SETELAH AKU BERUSAHA SEDAYA MAMPUKU HANYA KEPADA-MU LAH AKU BERTAWAKAL. ALLAHU AKBAR. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
              BISMILLAAHI TAWAKKALTU ALLALLOOH; WA LAA HAULA WA LAA QUWWATA ILLAA BILLAAH;
              "Dengan nama Allah aku bertawakal kepada Allah; Dan tidak ada daya upaya dan tidak ada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah."

              As sallamu 'alaikum wa rohmatulloohi wa baarokaatuh,
              SELAMAT PAGI, SELAMAT BERAKTIVITAS SAHABAT!... SEMOGA TETAP SEHAT, TETAP SEMANGAT & SUKSES SELALU... INSYAA ALLAH.

              [Foto: Super beautiful photos - Aqua Azul Waterfalls, Chiapas-MEXICO | BH 120514 JKT]
                — with Indra Utama Nasution and 46 others.
              Like ·  · 
            • Aku Yang Mencintaimu Demi-Nya Merah Putih

              Bukti aku mencintaimu merah putih
              telah beribu karya kukarangkan tentangmu
              semuanya tentang keindahan mencintai negaramu
              agar anak bangsamu mencintai negaramu melebihi kepentingan sendiri

              Jika kamu masih menafikan aku cintakanmu merah putih...
              lihatlah sendiri ribuan karya-karya sastraku tentang negaramu
              pasti kau akan tidak terbaca dan terkira betapa banyaknya karya
              yang sudah kukarangkan sepenuh jiwa ragaku
              terpulang kamu mahu percaya atau tidak
              jika masih tidak percaya karena cemburunya kamu ke aku
              kamu pandanglah pokok bunga rimbunan sastra merah putih nan indah itu
              Anugerah dari-Nya ke aku...kepada semua bangsamu merah putih...
              andai kamu tidak lagi mahu bersyukur...
              kamu karanglah sendiri dan baca sendiri karya yang kau tulis itu
              sudilah kirimkan ke aku agar aku dan semua peminat karya sastraku
              dapat membaca bersama-sama karya tulisan darimu
              pasti pohon bunga sastra merah putih yang indah ini dapat dinikmati
              keindahan yang luar biasa indah....indah...indah bila kita serasi bersama
              merealitikan cita-cita sastra anak bangsa. SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
              AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN


              RATU RIMBA NIAGARA
              12 Rejab 1435H
              12 Mei 2014
              Questo bonsai compie 100 anni!
              Like ·  · 
    'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'


    Aku Yang Mencintaimu Demi-Nya Merah Putih,


    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI /SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    12 Rejab 1435H
    12 Mei 2014
    Like ·  · 


      • 'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'

        MERAH PUTIH SASTRA KAU TETAP KUCINTA

        merah putih sastraku
        telah lama kau kucinta... See More
        Like ·  · 
      • KENANGAN INDAH SEKUNTUM MAWAR MERAH

        setiap pagi hulubalangku
        si kunta si kunte
        memetik mawar merah
        di taman istana
        Ratu Rimba Niagara
        mereka berdua berebut-rebut
        memberikan mawar merah padaku
        katanya
        "Ratu....kami akan setiap pagi
        memberikan mawar merah untuk ratu...
        sebagaimana wanginya mawar merah ini
        begitu jugalah ikatan rakyat rimba dan ratu
        sentiasa mewangi di hati
        bahasa yang wangi
        hati yang wangi
        sewangi Syurgawi
        andai suatu saat nanti kami tidak dapat
        memberikan mawar merah lagi
        ratu tetap juga sayangkan kami ya
        jangan lupakan kami ya...
        kenapa tuan hamba kata begitu
        duhai hulubalangku
        kunta kinte yang sentiasa menyayangi beta...
        tidakkah ratu tahu
        setiap yang hidup pasti akan mati
        hari ini kita hidup
        besok belum tentu hidup
        mati itu pasti
        tapi tak tahu bila
        bila-bila boleh mati
        mati itu seperti di balik tabir
        begitu dekatnya kematian bagi kita yang berhidup
        andai kami tiada lagi di dunia ini
        ratu jangan bersedih ya...
        percayalah kasih sayang dan rindu ratu pada kami
        akan kami bawa bersama....
        Dengan tangisan hiba Ratu Rimba Niagara berkata...
        Duhai hulubalangku yang kukasihi dunia akhirat...
        kasih sayang kita tak akan berpisah
        hanya kematian memisahkan kita
        andai disuruh buat pilihan
        kekayaan dan kuasa dengan kasih sayang kalian
        kan kupilih kasih sayang kalian
        kerana kasih sayang kalian
        tak dapat dibandingkan dengan harta, kuasa atau darjat
        kasih sayang kalian setulus ikhlas
        tanpa ada pendustaan dalam berkasih sayang...
        kerana teralalu kasih dan sayang
        pada kalian berdua
        biarlah beta yang mati dulu
        agar beta tak terseksa
        menanggung rindu atas
        kehilangan kalian berdua nanti...
        andai itu takdirnya beta redha
        moga Allah memberikan kekuataan untuk menerima
        kenyataan ketiadaan kalian ...
        Si kunta si kunte tidak tahan sebak di hati...
        Ratu...hidup kita ini semuanya sudah ditentukan...
        sudah ditentukan kita ditemukan
        walaupun kita berlainan takdir
        tapi bila Allah Kehendaki
        Allah tentukan kita bertemu
        walaupun Ratu manusia kami haiwan
        Atas Rahmat Kasih-Nya Allah
        kita ditemukan ratu....
        pasti ada hikmah-Nya...
        maka dengan rasa saling mensyukuri
        Kurniaan Allah ...kita hidup dalam berkasih sayang sejati
        seluhur ketinggian budi
        seindah bahasa-bahasa
        yang menenangkan roh dan jiwa
        komunikasi yang indah
        membuatkan kita sentiasa hidup
        dalam bersemangat
        untuk saling berkorban
        menabur bakti kepada semua rakyat rimba niagara ini
        tanpa tiada sesiapa pun yang dilupakan
        semuanya dihargai dan disanjungi setulus hati
        saling berkasih sayang
        saling berkorban untuk membalas kebaikan
        sentiasa berbakti seolah esok hendak mati
        itulah yang membuatkan hati kita sentiasa hidup ratu...
        itulah falsafah membuatkan
        sentiasa menjaga hati
        agar tak terlara hati
        yang ada
        sayang...sayang...sayang...
        kasih...kasih...kasih...
        sayang dan kasih sepenuh hati sampai ke mati
        dengan niat dan harapan
        kasih nan suci murni ini
        ingin di bawa sampai ke Syurga...
        doakan kami ya ratu
        moga kita dapat bertemu di Syurga...
        kami yakin di Syurga nanti
        apa-apa saja bisa
        walaupun di dunia ini kami haiwan
        atas kehendak Tuhan kami boleh menjadi
        bidadara atas fisabilillah kami membantu ratu tika di dunia dulu...
        kami yakin itu ratu...
        ratu juga yang ajar kami
        ilmu fasakkan tauhid kepada-Nya
        terima kasih ya ratuku
        ratu pujangga dunia akhiratku
        yang dikasiihi dunia akhirat...
        Mendengar kata-kata si kunta si kunte
        serasa terkunci mulutku
        hujahannya dalam ilmu tauhid
        begitu tinggi hingga aku terkedu
        andai benarlah mereka yang akan pergi dulu
        daripadaku...moga Allah berikan kekuatan aku
        menerima takdir dengan redha atas kematian mereka nanti...
        Sudah sepurnama mereka hilang
        di lautan cinta ombak rindu
        tika mencari mahkotaku yang hilang
        di pukul ombak ....
        hari-hari aku berendam air mata
        seolah tidak menerima hakikat kehilangan mereka berdua
        tanpa dikesan...
        puas dicari namun tidak juga ketemu
        duniaku yang dulunya berpelangi cinta
        bertukar menjadi gerhana duka
        hatiku pilu bagaikan kaca terhempas di batu
        Kerana percaya ini semua atas Ketentuan-Nya...
        kuterima dengan redha...
        ini semua adalah qada dan qadar
        Seluas mana dan sedalam mana lautan hindi
        seluas itulah kasih sayangku pada mereka berdua
        moga dengan Rahmat Kasih-Nya Allah...
        aku dapat bertemu mereka Di Syurgawi...
        AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin...
        Yang Sentiasa Menyayangi Hulubalang Sasteraku,
        Ratu Rimba Niagara
        Pujangga Nusantara Cinta 5 Benua
        MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
        202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
        12 REJAB 1435H
        12 MEI 2014M
        Selamat pagi sahabat. .... — with Indra Utama Nasution and 50 others.
        Like ·  · 
      • GUGUSAN JAMBANGAN ORKID SASTRA ANUGERAH ILAHI INI KUKIRIMI KEPADA SEMUA PEMINAT SASTRA RATU RIMBA NIAGARA YANG SUDI MENYOKONG/MENDUKUNG,MENJADI RELAWAN SASTRA DAN SUDI MENDOAKAN SEIKHLAS HATI ATAS DASAR LILLAHI TAALA . KITA USAHAKAN ALLAH TENTUKAN IN SHAA ALLAH AAMIIN.
        Adivina adivinador, que Orquídea soy?

        Sociedad Argentina de Horticultura — with Diego Ezequiel Del Valle and 49 others.
        Like ·  · 
      • SEKUNTUM BUNGA SASTRA RATU RIMBA NIAGARA DITERBANGKAN KE PEMBACA ALLAMMAYA BERKUNTUM-KUNTUM BANYAKNYA TAK TERKIRA ALLAH SWT TAMBAHKAN HINGGA TIADA RUANGAN UNTUK BERDAUN. JIKA MASIH TAK PERCAYA DENGAN KEKUASAAN ALLAH SWT LIHATLAH SENDIRI DENGAN MATA HATI ANDA. ALLAHU AKBAR . AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
        Adivina adivinador, quién soy?

        Sociedad Argentina de Horticultura — with Virginia Millan and 48 others.
        Like ·  · 
      • BUNGA SASTRA BERTEMAKAN KSATRIA DIRAJA NUSANTARA DIKARANGKAN RATU RIMBA NIAGARA ILHAM DARI ILAHI. ALLAHU AKBAR AAMIIN
        Cavendishia grandifolia

        Sociedad Argentina de Horticultura — with Indra Utama Nasution and 42 others.
        Like ·  · 
    'KU TETAP SETIA MENCINTAIMU MERAH PUTIH SEKALIPUN AKU DIBENCI'


    Aku Yang Mencintaimu Demi-Nya Merah Putih,


    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI /SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    12 Rejab 1435H
    12 Mei 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;