Tuesday 24 June 2014

PERMATA DI ATAS TAHTA (285) SEDEKAH BUKAN HANYA MORIL TETAPI SPIRIT JUGA ADALAH ILMU & AMAL AGAR KITA INSTROPEKSI DIRI


PERMATA DI ATAS TAHTA (285) SEDEKAH BUKAN HANYA MORIL TETAPI SPIRIT JUGA ADALAH ILMU & AMAL AGAR KITA INSTROPEKSI DIRI

TERIMALAH AKU MENJADI SAHABATMU
JANGAN PERSISIHKAN AKU
WALAUPUN KAMU GOLONGAN SEMURNI HATI SYURGA
TAPI DARAHMU TETAP SAMA DENGAN DARAHKU
BERWARNA MERAH...
ITU BERARTI
KAMU DAN AKU
SAMA-SAMA MAHU MATI
DALAM HATI SEMURNI HATI SYURGA
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Terima kasih, sahabat.
Terima kasih untuk semua saran, kritik, dukungan yang tidak berhenti sahabat sampaikan langsung kepada saya melalui Facebook, melalui Twitter, melalui PO BOX saya.
Saudara-saudaralah yang memicu saya untuk terus bergerak dari satu tempat ke tempat yang lain, menjalin bersilaturahmi agar kita dapat saling mengenal, dan dapat saling mendukung tidak hanya di dunia maya.
Pada bulan suci Ramadhan ini, saya kembali mengajak setiap sahabat yang menerima pesan ini untuk sama-sama berdoa' bersama saya, agar kita semua terus diberikan kekuatan tekad dan kesehatan untuk bergerak memperjuangkan Indonesia Raya yang kita cita-citakan.
Aamiin. Aamiin. Aamiin ya rabbal 'alamin.
LikeLike ·  · 
  • Opin Gercar · Friends with Humas Partai Gerindra Mataram
    Terimakash kembali! sedekah bukan hanya berupa MORIL ttp SPIRIT juga adalah ILMU&AMAL agar kita INSTROPEKSI DIRI lagi.
    27 mins · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara YA ALLAH MENJELANG RAMADHAN BULAN PENUH BERKAT BERILAH KEMENANGAN KEPADA SEMUA HAMBA-MU YANG INGIN MENANG DUNIA AKHIRAT AAMIIN

    Ratu Rimba Niagara shared a photo to the groupKomunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.
    · 
    YA ALLAH RAMADHAN AKAN MENJELANG
    RAMADHAN BULAN PENUH BERKAT
    DI MANA SEMUA PINTU SYURGA TERBUKA SELUAS-NYA
    DI MANA SEMUA DOSA HAMBA-MU AKAN KAU AMPUNKAN
    DI MANA AHLI KUBUR DIBEHENTIKAN SEKSA KUBUR
    DI MANA SYAITAN DIRANTAI AGAR TIDAK MENGGANGGU HAMBA-MU BERPUASA
    BENARLAH RAMADHAN ITU BULAN PENUH BERKAT
    YA ALLAH AKU TIDAK TAHU RAMADHAN INI
    ADAKAH RAMADHAN TERKAHIRKU
    JIKA RAMADHAN INI RAMADHAN TERAKHIRKU
    BERILAH AKU PELUANG
    MENJADI HAMBA-MU
    YANG BERIBADAT SEIKHLAS HATI KERANA-MU
    ANDAINYA AKU LEMAH KAU KUATKANLAH AKU
    TEMUKANLAH AKU MALAM LAILATUL QADAR
    KERANA JIKA AKU DAPAT BERAMAL DI MALAM
    LAILATUL QADAR SEPERTI AKU BERIBADAH
    1,000 BULAN MASHAA ALLAH HEBATNYA MALAM LAILATUL QADAR
    YA ALLAH KAU BUKAKANLAH HATI SEMUA SAHABAT YANG TELAH
    KUSAKITKAN HATINYA SAMADA SECARA SENGAJA ATAU TIDAK
    MEREKA SUDI MAAFKAN AKU TANPA DENDAM DI HATI
    ANDAINYA INI RAMADHAN YANG TERAKHIR BUATKU
    AKU MALU BERTEMU-MU
    DALAM DOSAKU PADA MANUSIA TIDAK TERAMPUN
    DOSAKU DENGAN-MU PASTI KAU AMPUNKAN
    KERANA ENGKAU MAHA PENGAMPUN
    SELAGI NYAWAKU TIDAK SAMPAI DI KERONGKONG
    YA ALLAH KAU AMPUNKANLAH SEMUA DOSA SAHABATKU
    YANG MENGUMPATKU, MEMBENCIKU, MENYAKITKAN HATIKU DAN AKU TAK MAHU TUNTUT PAHALA MEREKA ATAU DOSA MEREKA KERANA AKU KASIH DAN SAYANGKAN MEREKA SEPENUH JIWA RAGAKU WALAUPUN BERIBU KALI MEREKA SAKITKAN HATIKU...AKU MAHU AMPUNKAN SEMUA KESALAHAN MEREKA SEBELUM AKU MATI BERTEMU-MU.
    AKU TAK MAHU MEMBERI MEREKA TIKET KE NERAKA ANDAINYA KUTUNTUT PAHALA MEREKA AKIBAT MEREKA MENGUMPAT KEJI AKU , JIKA AKU TUNTUT WALAUPUN MEREKA PUNYAI PAHALA YANG BANYAK AKAN JADI MUFLIS BANGKRUP DAN MEREKA DIMASUKKAN KE NERAKA. AKU TAK MAHU SAHABAT YANG KUSAYANGI DIMASUKKAN KE NERAKA GARA-GARA MEREKA MENGUMPAT HINA AKU. AKU TAK MAHU SAMPAI JADI BEGITU YA ALLAH.
    WALAUPUN KETIKA DI DUNIA MEREKA KAYA RAYA DENGAN HARTA TAPI DI AKHIRAT NANTI HARTA WANG RINGGIT TIADA BERNILAI YANG BERNILAI ADALAH PAHALA YANG DIBAWA . AKU TAK MAHU PAHALA MEREKA BUKAN BERARTI AKU SOMBONG AKU DAPAT BANYAK PAHALA DARI MEREKA TAPI AKU KASIH DAN SAYANG AKAN MEREKA, NIAT DI HATIKU TIKA ENGKAU KENALKAN AKU DENGAN DIA...AKU BERAZAM MAHU SAMA-SAMA BERADA DI SYURGA-MU MEMANDANG WAJAH-MU BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH KEKASIH-MU. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA 
    26 Sya'ban 1435H
    24 Juni 2014
    5 mins · Like
  • Ratu Rimba Niagara TERIMA KASIH PATRIOT SEJATIKU PRABOWO SUBIANTO

    Muhammad Ardan Kirana commented on a status you shared. 1:05pm
    Muhammad Ardan Kirana likes your link on his timeline: "INDONESIA 

    TERKENAL DENGAN JIWA PAHLAWAN..." 1:03pm
    PETIKAN PERPUSTAKAAN & GALERI KESATRIA SASTRA
    DIRAJA NUSANTARA
    SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
    @ PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    23 SYA'BAN 1435H
    21 JUN 2014

    Dede Realita Tak Bertopeng and 2 others like this.
    6 shares

    Enatea Trondol · 3 mutual friends
    Subhanallah, terimakasih untuk semua sahabat2ku ...terharu dan menetes airmata ini sungguh luar biasa atas partisipasi sahabat semua . " Beban Yang Berat Terasa Begitu Ringan dan Indah untuk di Pikul Bersama" Aamiiin YRA (Terimakasih Patriot Sejatiku Prabowo Subianto, tak lupa juga si Jail Wasekjend Dpn Gardu Prabowo 1 serta sahabat ku Irma:) SALAM MERAH P)UTIH
    2 hrs · Unlike · 1

    Ratu Rimba Niagara TERIMALAH AKU MENJADI SAHABATMU
    JANGAN PERSISIHKAN AKU
    WALAUPUN KAMU GOLONGAN SEMURNI HATI SYURGA
    TAPI DARAHMU TETAP SAMA DENGAN DARAHKU
    BERWARNA MERAH...
    ITU BERARTI
    KAMU DAN AKU
    SAMA-SAMA MAHU MATI
    DALAM HATI SEMURNI HATI SYURGA
    ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    Enatea Trondol · 3 mutual friends
    ooh yaaa...ma'af terlewat sayang...tak lupa untuk " Ratu Rimba Niagara' yang turut banyak membantu sampai terlaksana. semoga mendapat balasan yg lebih baik lagi. Aamiiin YRA

    Ratu Rimba Niagara Semua-Nya dengan ijin Allah jua hatiku terkasih pada semua rakyat Indonesia...moga kasih kita terpatri sampai Syurga. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    PETIKAN PERPUSTAKAAN & GALERI KESATRIA SASTRA
    DIRAJA NUSANTARA
    SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
    @ PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    26 SYA'BAN 1435H
    24 JUNI 2014

    PEMIMPIN BARU YANG JUJUR DAN AMANAH

    Masalah perpolitikan negeri ini memang penuh dengan intrik, selalu saja ada dalang dan aktor di balik setiap peristiwa, dan selalu saja ada ‘tumbal’ yang dikorbankan, Yang terlihat baik dari luar belum tentu baik di dalam, begitu juga sebaliknya. Menilai secara objektif dan proporsional adalah pilihan bijak sebelum menentukan pilihan, Urusan di dunia ini hanya ada dua hal: kebaikan V.S. kejahatan, Pasti ada yang terbaik di antara yang baik. Semoga negeri ini menjadi semakin baik dan sejahtera dengan pemimpin baru nanti yang jujur dan amanah, yang mampu menjadikan bangsa ini disegani olah bangsa lain.
    - Prabowo Subianto -

    You and 79 others like this.

    Yoesra Yugugu Dri SABANG smpai MEROKE plih NO1 .PRABOWO-HATTA 
    June 22 at 7:06am · Like

    Asep Hidayat SALAM INDONESIA RAYA...
    June 22 at 7:41am · Like

    Siti Khotimah Slmt pagi “slm indonesia bangkit
    June 22 at 7:41am · Like

    Ratu Rimba Niagara INDONESIA TERKENAL DENGAN JIWA PAHLAWAN
    RELA GUGUR DI MEDAN JUANG DEMI BERBAKTI
    KEPADA AGAMA BANGSA DAN NEGARA
    JIKA GAK PERCAYA BACALAH KISAH-KISAH SEJARAH
    PAHLAWAN INDONESIA BERJIWA PAHLAWAN
    PASTI AKAN MENIUPKAN SEMANGAT MENCINTAI INDONESIA
    MELEBEHI DARIPADA KEPENTINGAN SENDIRI
    JIWA PAHLAWAN SATRIA BERJIWA RAKYAT
    ADA PADA JENDRAL PRABOWO SUBIANTO 
    MAKA LAYAKLAH DIPILIH MENJADI PRESIDEN INDONESIA....
    June 22 at 10:04am · Like · 2

    Suwardi Wardi indonesia satu
    June 22 at 10:21am · Like

    PETIKAN PAGE PRABOWO SUBIANTO & RATU RIMBA NIAGARA
    26 SYA'BAN 1435H
    24 JUNI 2014


  • PETIKAN PAGE PRABOWO SUBIANTO & RATU RIMBA NIAGARA
    26 SYA'BAN 1435H
    24 JUNI 2014
  • Ratu Rimba Niagara APA YANG KITA SEDEKAHKAN ITULAH HARTA MILIK KITA

    DUHAI MANUSIA KAMU SOLAT TAPI KAMU PELIT BIN BAKHIL BIN KEDEKUT DI AKHIRAT NANTI KAMU TUNGGULAH AZAB YANG PEDIH
    KARENA KUFUR NIKMAT KESENANGAN YANG ALLAH
    KURNIAKAN KEPADA KAMU.

    TAHUKAH KAMU MAYAT YANG DI DALAM KUBUR ITU JIKA DIBERI 
    PELUANG HIDUP MAHU HARI-HARI BERSEDEKAH KARENA GANJARAN ORANG YANG BERSEDEKAH AMATLAH TINGGI NILAIANNYA.

    HARTA YANG KAMU SEDEKAHKAN ITULAH HARTA ABADI DI AKHIRATMU NANTI, HARTA YANG KAMU BAKHILKAN ITU SETELAH KAMU MATI MENJADI REBUTAN PERWARISMU YANG MANA AKAN MENAMBAHKAN AZAB SENGSARAMU DI ALAM KUBUR.

    YA ALLAH JADIKANLAH AKU HAMBA-MU YANG PEMURAH DAN YANG MEMBACA KARYA-KARYAKU JUGA . ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    3 mins · Like
  • Ratu Rimba Niagara INDAHNYA SEDEKAH INDAHNYA ISTANA SYURGA

    Ibu ...tak lama lagi kita akan menyambut Ramadhan....
    gimana ibu...makanan untuk dimakan hari ini pun nggak ada...

    Tak apalah nak...kita makanlah apa yang ada...

    Pokoknya semuanya nggak ada...kita kena berlaper ibu...

    Berlaper itu lebih bagus daripada kita meminta-minta nak...

    Kenapa ya buk...orang-orang kaya ini nggak yang ada suka
    membantu orang miskin seperti kita... mereka mau kita
    melutut di kakinya belum tentu mahu berbagi nikmat harta
    yang mereka miliki...

    Nak...orang miskin ni...dipandang hina orang kaya nak...
    orang kaya baginya akan jadi miskin jika mereka bersedekah walaupun
    dengan sekeping roti ....

    Ibu....saya mahu keluar sekejap...ibu tunggu saja di rumah
    zikir banyak-banyak untuk hilangkan laper ya buk...

    Si anak tadi pergi ke rumah orang yang paling kaya di kampung itu.
    secara kebetulan orang kaya itu sedang bersarapan pagi dengan
    10 buku roti .....

    Si anak itu menghampiri si kaya.
    Pak...boleh tak berikan saya sedikit roti yang bapak punya...."

    Pergi kamu dari sini ...aku jelek lihat kamu ini ...taunya kamu
    minta...minta ...di sini bukan untuk meminta sedekah...pergi kamu dari sini ...!!!"

    Si anak tak berputus asa...pergi juga merayu-rayu penuh simpati apabila mengenangkan ibunya dirumah kelaperan...
    Pak...kasihanilah saya...udah tiga hari saya dan ibu saya tak makan...
    tak rugi bapak sedekahkan sedikit roti pun udah memadai. 
    Saya bukan minta uang bapak...saya cuma minta sedikit roti untuk saya makan dengan ibu saya..pak...tolong kasihani saya pak..."

    Kenapa kamu begok dan degil sangat...pergi kamu...! Pergi kamu dari sini..." Marah si kaya yang amat sangat lantaran itu di balingkan roti ke muka si anak itu...

    Anak itu terus lari bersama dengan sebuku roti yang dibalingkan oleh si kaya.

    Sampai di rumah ibunya masih berzikir.

    " Ibu...ini rejeki kita...ibu....ibu makan separuh saya makan separuh buk..."

    "Syukur Alhamdulillah...Allah berikan kita rejeki tanpa disangka-sangka bolehlah mengalas kelaperan kita...kita angkat tangan ya nak agar Allah merahmati orang yang menyedekahkan kita roti ini."

    Si anak menangis apabila mengingatkan gimana dia dijelekkan dan dihina oleh si kaya raya dan membaling roti itu ke wajahnya dan roti itu jatuh di ke tanah."

    "Kenapa anak nangis? Apa yang telah tejadi nak?"

    "Marilah kita sama doakan yang sedekah roti ini pada kita ya buk...moga Allah balas dengan sebuah istana di Syurga. Aamiiin Ya Rabbal A'Lamiin."
    Si kaya yang membalingkan roti itu tika pergi ke kantornya telah berlaku kecelakaan jalanraya dan mati ditempat kejadian.

    Roh si kaya kaget gimana dia boleh memiliki sebuah Istana Syurga yang indahnya tidak dapat dibandingkan dengan istananya di dunia.

    Baru dia sadar bahawa roti yang dilemparkan kepada anak si miskin itulah yang menyebabkan dia diKurniakan Allah sebuah Istana Syurga yang indah....Subnallah jika dia tahulah begini hebatnya nikmat bersedekah bukan setakat sebuku roti saja malah istana dan uangnya yang banyak itu diinfakkan ke jalan-jalan Allah....tapi dia cuma memiliki sebuah Istana Syurga sahaja itu pun berkat doa si miskin yang mendoakannya walaupun didermakan sebuku roti dengan keadaan yang amat menyedihkan!.

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    22 Syaaban 1434H
    1 Julai 2013M

    BISMILLAAHI TAWAKKALTU ALLALLAAH; WA LAA HAULA WA LAA QUWWATA ILLAA BILLAAH;

    "Dengan nama Allah aku bertawakal kepada Allah; Dan tidak ada daya upaya dan tidak ada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah."
PETIKAN PAGE PRABOWO SUBIANTO & RATU RIMBA NIAGARA
26 SYA'BAN 1435H
24 JUNI 2014


0 comments:

Post a Comment

 
;