Wednesday 13 August 2014

DIRGAHAYU NEGARAKU DIRGAHAYU NEGARAMU (307) PENTINGNYA TAUHID DIPASAK DI JIWA



DIRGAHAYU NEGARAKU DIRGAHAYU NEGARAMU (307) PENTINGNYA TAUHID DIPASAK DI JIWA
  1. YA ALLAH KALAMULLAH-MU INDAH
    APABILA DIBACA SEPERTI BERADA
    DI TAMAN-TAMAN SYURGA
    SUBHANALLAH
    ALLAHU AKBAR!
    LikeLike ·  · Promote · 
  2. YA ALLAH KALAMULLAH-MU INDAH
    APABILA DIBACA SEPERTI BERADA
    DI TAMAN-TAMAN SYURGA
    SUBHANALLAH
    ALLAHU AKBAR!
    Assalamu'alaikum sahabatku, ini ayat keutamaan istighfar, mari perbanyak istigfar akan melimpah karunia-Nya — with Syafrial Oscar and 46 others.
    Photo: Assalamu'alaikum sahabatku, ini ayat keutamaan istighfar, mari perbanyak istigfar akan melimpah karunia-Nya
    LikeLike ·  · Promote · 



  1. SAHABAT IZINKAN AKU MENJADI RAKAN SEPERJUANGAN
    DUNIA AKHIRATMU

    Sahabat dunia akhiratku...

    Telah lama aku mencari sahabat setiakawan
    tapi hampa
    mulanya bersumpah setia menjadi sahabat setiakawan
    kasih sayang setulus hati
    ingin susah senang bersama perjuanganku
    begitu juga aku
    dia sokong perjuanganku
    aku sokong perjuangannya
    ku sangka panas sampai ke petang tapi hujan di tengahari
    kasih sayang setulus hati jadi benci
    benci bertukar jadi dendam
    lalu aku disepikan
    tak tahu apa salahku
    apa guna berkawan janji setia tapi tak setia
    akhirnya dia removekan aku
    akhirnya aku removekan dia
    aku meremove
    dia meremove sudah perkara biasa
    dalam aku mencari kawan setiakawan di alammaya
    setiap kawan alammayaku
    aku sudah redha andai dia berubah hati
    lalu meremovekan aku
    lalu aku meremovekan mereka
    daripada terluka dalam bicara bisu
    lebih baik berpisah tanpa relaku

    Sahabat dunia akhiratku...
    aku muhasabah diriku sendiri
    kenapa kawan setiakawan yang kuharapkan
    membuatkan aku hampa
    barangkali aku bukanlah seorang yang terbaik
    untuk dijadikan sahabatnya
    orang sudah tak suka
    orang sudah benci
    lebih baik aku pergi
    kita hiduppun bukan lama sangat
    aku tak tega hidup dengan kawan benci akan daku
    bila dah benci akan menumpulkan mindaku berkarya
    makanya biarlah aku pergi darinya
    dia tak sakiti hati aku
    aku tak sakiti hatinya
    walaupun dalam bicara bisu
    saling menyakiti
    lagi terseksa
    daripada terseksa
    baiklah saling redha atas perpisahan ini
    tanpa dendam di hati
    moga Allah ampunkan aku
    moga Allah ampunkan dia
    kerana dia dan aku
    saling tidak menghargai
    pertemuan yang sudah diaturkan Allah
    antara aku dan dia
    Allah takdirkan kita bertemu
    tapi tidak untuk berpisah
    bertemu itu ada hikmah di sebaliknya
    berpisah itu atas kehendak sendiri itulah kelemahan
    aku dan dia
    Allahu Akbar
    Ampun aku Tuhan
    aku gagal dalam mempertahankan
    KurniaanMu padaku
    bukakan hatinya untuk memaafkan aku
    apapun alasan aku yang bersalah
    kerana tidak pandai menjaga hati kawan
    kerana aku tidak pandai menjaga hati kawan
    aku trauma untuk menerima kawan baru
    kerana jika aku terima kawan baru
    aku kuatiri akan menyakiti hatinya
    kawan yang aku dambakan
    adalah kawan setiakawan
    jika tiada niat di hatinya untuk menjadi kawan setiakawanku
    moga dia dan aku redha jika perpisahan terjadi
    kita tidak ditakdirkan menjadi rakan alammayaku
    tapi kita tetap saudara seislam
    persaudraan kita masih mewangi di hatiku ini percayalah...

    Sahabat dunia akhiratku...
    dengan terus terangku ini
    moga kau sudi menjadi kawan setiakawan alammayaku
    andai kau tak sudi ku faham dan teramatlah faham
    kerana aku percaya
    makna erti QADA & QADAR
    makanya janganlah kau bimbang sahabatku
    asalkan aku terimamu sebagai sahabat cara baik
    kau terimaku sebagai sahabatku cara baik
    bila berpisahpun cara baik
    tiada marah-marah
    tiada sakit hati
    tiada mendendami
    melainkan damai mendamaikan

    SAHABAT DUNIA AKHIRATMU,
    RATU RIMBA NIAGARA
    17 Muharram 1435H
    21 November 2013

    Bendoro Raden Ayu Kedatun, Badar Al-ahmadi, Rubianto Tanoto and 10 others like this.

    MOGA SETIAP SAAT DAPAT MENJAGA LIDAH DARI MURKA-NYA AAMEEN

    Aaron Aziz Percayakah anda? Ini adalah gambar lidah kita apabila dilihat melalui melalui electron microscope... Subhanallah !

    Ratu Rimba Niagara YA ALLAH JADIKAN LIDAHKU SELALU MENG-AGUNGKAN-MU
    DI SEBILANG MASA DAN KETIKA
    YA ALLAH JAUHKAN LIDAHKU BERKATA MEMBUATKAN IMANKU ROSAK BINASA, LIDAH YANG JAHAT PASTI AKAN MENDAPAT BALASAN DI AKHIRAT NANTI DI MANA AHLI NERAKA ITU AKAN MENGGUNTING LIDAHNYA SENDIRI NAUZUBILLLAH
    KUPOHON BELAS KASIHAN-MU LANCARKAN LIDAHKU
    MENGUCAPKAN KALIMAH SYURGA-MU DI AKHIR NAFASKU NANTI
    LAA ILLAA HAILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
    LikeLike ·  · Promote · 
  2. YA ALLAH PULANGKAN AKU DALAM KHUSNUL KHOTIMAH, KAPAN PUN ITU'.

    Ya Allah..
    Bersihkan hatiku dari kebencian sehalus apa pun, pada siapa pun, mampukan aku untuk melupakan segala perih hari ini, ingatkan selalu aku pada mereka yang begitu cantik hatinya, mampukan aku untuk membalas segala kebaikannya,,

    Karuniakan sesuatu yang bisa membuat orang-orang yang kukasihi tersenyum, damaikan dan bersihkan jiwaku esok hari,,,

    Ya Allah..
    Aku tak tahu apakah besok malam aku masih bisa mengucap do’a yang sama,
    Terbersit rasa takut,
    Kuharap ini wajar,,
    Pinta terbesarku, Ya Allah.. Pulangkan aku dalam "Khusnul Khotimah, kapan pun itu..

    Ya Allah... Syurga itu tidak akan ditempatkan untuk orang yang bakhil/kedekut/pelit/mengumpat/menghujat/menggunjing/menfitnah/membuat onar/menghina/menyakiti hati orang/bergaduh/memutuskan talisilaturrahim dan segala perbuatan yang membuatkan segala amalan ku KAU tolak maka KAU jauhkanlah, YA ALLAH TANPA NUR HIDAYAH KASIH-MU ...aku hamba-Mu yang terlalu hina ...biarlah aku dipandang hina di dunia kerana mahu ke jalan-jalan-Mu asalkan aku tidak KAU hinakan di Akhirat nanti ALLAHU AKBAR aku mahu pulang ke Pangkuan-Mu dalam jiwa dan roh yang tenang dalam Redha Lagi Diredhai
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    YA ALLAH IZINKAN KARYA SASTERAKU TERUS MENGALIR KE SUNGAI FIRDAUSI-MU

    YA ALLAH YA TUHANKU JADIKANLAH KARYA YANG KUTULIS BAGAIKAN AIR TERJUN YANG MENGALIR TERUS MENGALIR TANPA HENTI . BIARPUN SERIBU TAHUN AKU TIADA DI DUNIA INI TETAP AKAN MENGALIR TERUS MENGALIR KE HATI MEREKA YANG MEMBACA KARYAKU DAN MENDAPAT MANFAAT DUNIA AKHIRAT APA YANG KUKARYAKAN. AKU YAKIN KARYA YANG KUTULIS ADALAH ILHAM DARI-MU YANG TIDAK PERNAH PUTUS-PUTUS KAU HADIRKAN. SUBHANALLAH SESUNGGUH-NYA ENGKAU MAHA PEMBERI TANPA HAD BENARLAH KAU MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.
    YA ALLAH IZINKAN HASIL KARYA SASTERA YANG KUTULIS TERUS MENGALIR KE SUNGAI-SUNGAI FIRDAUSI MENYATU TERUS ABADI SELAMA-NYA.
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas,

    Ratu Rimba Niagara
    Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    18 Muharram 1435H
    22 November 2013M

    HADIAH KITA YANG PALING BERHARGA APABILA KITA DAPAT MENJAWAB SOALAN DI KUBUR JIKA ITU KITA BERJAYA MENJAWBNYA ITULAH HADIAH YANG LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISINYA. MANALAHLAH TAHU BERKAT KITA BERTEMAN FB WALAUPUN CUMA DI ALAM MAYA YANG SERING BERBAGI ILMU DUNIA AKHIRAT DENGAN MEMADAMKAN KEEGOAAN DIRI SENDIRI YANG SENTIASA BERPERASANGKA MAZMUMAH DALAM BERTEMAN FB.DEMI-NYA KITA LUPAKAN DARJAT SIAPA PUN KITA KERANA KITA BERASAL DARI ROH DAN BERAKHIR DENGAN ROH JUGA .MOGA ROH KITA SUCI SESUCI TIKA BERSUMPAH SETIA DENGAN TUHAN BAHAWA, 'ENGKAULAH TUHAN KAMI YANG KAMI SEMBAH TIADA TUHAN SELAIN ENGKAU ,KAMI BERSUMPAH AKAN MENJADI KHALIFAH DI MUKA BUMI-MU SELARI DENGAN KEHENDAK-MU'

    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    BENARLAH APA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI MENG-AGUNGKAN-NYA
    MAKHLUK CIPTAAN-NYA YANG ADA
    DI TUJUH PETALA LANGIT TUJUH PETALA BUMI
    MENZIKIRKAN NAMA-NYA DI SEBILANG MASA DAN KETIKA
    TERLALU MAHA AGUNG-NYA MU YA ALLAH
    TIADA TUHAN LAIN LAYAK DISEMBAH KECUALI ENGKAU
    ENGKAU SAJA YANG DI AGUNGKAN OLEH SEMUA
    MAKHLUK 7 PETALA LANGIT 7 PETALA BUMI
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHHU AKBAR

    MrUncle Jay likes this.

    MrUncle Jay subhanallah..

    MOGA ALLAH TAKDIRKAN JENAZAH KITA DISEMBAHYANGKAN DI MASJIDIL HARAM ALLAHU AKBAR HADIAH TERINDAH DARI ALLAH AZZAWAJALLAH UNTUK KITA AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN.
    Jenazah-jenazah di Masjidil Haram....Sangat beruntung... Al fatihah...

    MrUncle Jay likes this.

    MrUncle Jay Amiinn.

    (PETIKAN GALERI KESATRIA SASTERA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    18 Muharram 1435H
    22 November 2013
    LikeLike ·  · Promote · 
  3. WARKAH UNTUK GROUP,'FORUM CINTA TANAH AIR INDONESIA'

    'SAHABAT ANDAI KAU SUDI TERIMALAH AKU SEBAGAI RAKAN SEPERJUANGANMU'
    WARKAH UNTUK GROUP,'FORUM CINTA TANAH AIR INDONESIA'

    'SAHABAT ANDAI KAU SUDI TERIMALAH AKU SEBAGAI RAKAN SEPERJUANGANMU'

    Bismillahirrahmanirrahim
    Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh.

    Kepada YM Bendoro Raden Ayu Kedatun
    Admin GROUP FORUM CINTA TANAH AIR INDONESIA
    terima kasih kasih kerana sudi menjemput saya ke Group yang amat
    diminati ini.

    Group ini saya minat karena misi dan visi group ini seiring dengan karya-karya sastra yang ditulis. Biarpun karya yang ditulis tidaklah sehebat pujangga dan rakyat Indonesia tapi minat berbekalkan ilham dari-Nya saya cuba tulis semampu daya yang terbaik untuk dihayati oleh rakyat Indonesia tanda saya cintakan ibu pertiwi dan rakyat Indonesia yang merupakan saudara seislam saya tanpa berbelah bahagi.

    Andainya tersalah dalam berbahasa, fakta atau ejaan harap sudi membetulkannya karena bagi saya, saya amat mementingkan kualiti penulisan daripada keterujaan saya tika menulis. Saya tetap manusia yang lemah walaupun saya cuba mempersembahkan karya sastra sebaik mungkin tapi ada juga kekhilafan ejaan bahasa tanpa disedari. Ide dan ilham datang mencurah-curah hasil daripada pembacaan bahan-bahan yang disiarkan oleh rakan-rakan alammaya.
    Ide yang ditulis mengikut tema yang disiarkan makanya pelbagai tema ada dan saya amat teruja menulis kerana saya yakin ilham yang saya tulis itu adalah datang dari-Nya selagi ianya baik dan memberi manfaat buat diri saya dan yang membacanya, andai apa yang ditulis itu tidak baik itu adalah dari kelemahan iman saya sendiri karena tidak menjaga adap dan sopan dalam berbahasa sesama saudara seislam makanya maafkan saya. Saya amat percaya setiap yang baik itu pasti dari Tuhan dan yang lemah itu adalah dari kelemahan saya sendiri.

    Apabila saya dijemput untuk menyertai sesuatu group saya amat berbesar hati kerana group adalah tempat saya menyiarkan karya saya dan tempat saya bersilaturrahim disamping banyak ilmu yang saya tahu hasil daripada bahan bacaan yang saya baca. Saya amat berbesar hati jika karya-karya saya yang bersiaran dapat diberi komentar bernas seiring dengan tema puisi yang ditulis. Kerana komentar itu terlalu amat berharga bagi saya kerana setiap karya dan komentar rakan-rakan group akan saya bingkaikan untuk dijadikan bahan sastra warisan bangsa ibu pertiwi nusantara lima benua. Kerana saya sayangkan anak cucu nusantara saya cuba menulis sebaik mungkin terdaya mungkin dan sekali lagi saya amat alu-alukan komentar yang bernas lagi mantap seiring dengan tema karya yang ditulis.

    Dalam pengalaman saya bergroup jika dikirakan hampir seratus group yang saya sertai ada yang meremovekan saya dari group ada yang saya removekan dari group ..remove meremove sudah perkara biasa bagi saya.

    Dalam bergroup saya amat pentingkan bahasa santun hormat menghormati yang tua dihormati yang muda disayangi tapi jika tiada rasa hormat dan menggunakan bahasa yang kurang manis membuatkan hati sakit dan mengundang perbalahan sesama sendiri sejujurnya saya akan berundur...berundur tak semestinya memutuskan silaturrahim tapi demi menjaga agar tidak berpanjangan jika saya tidak suka karya saya bersiaran.

    Tujuan saya bersiaran karya untuk tenang menenangkan imanku imanmu iman semua tapi lain pula jadinya tempat meluahkan sakit hati hina menghina kutuk mengutuk jelek menjelek Allahu Akbar moga dijauhkan dari group ini.

    Sejujurnya mana-mana group yang menjemput saya ke group mereka , saya mahu bersiaran karya di samping dapat menyambungkan silaturrahim di alammaya. Lagi ramai kawan-kawan alammaya lagi saya suka kerana saya ini suka apa yang Allah suka menyambungkan silaturrahim cumanya saya minta maaf banyak banyak jika rakan alammaya yang ingin menjadi rakan fb saya ...saya belum terima bukan saya tidak mahu terima tetapi rakan fb saya terlalu terhad. Yang diterima pun mereka yang benar-benar ikhlas mahu menjadi rakan seperjuangan sastra saya dan sudi merealitikan cita cita sastra saya, andai mereka sibuk ada alasan tersendiri saya sentiasa faham dan mereka juga hendaknya faham situasi saya.

    Kepada admin dan semua rakan group FORUM CINTA TANAH AIR INDONESIA (FCTAI) moga sudi terima saya dan izinkan karya-karya saya bersiaran secara langsung di alammaya untuk turut sama dibaca oleh mereka yang meminati karya sastra saya.

    'JIWAKU ADALAH SASTRA MAKANYA KUMENJIWAI SETIAP BAHAN SASTRA YANG KUTULIS TAPI AKU PERCAYA SETIAP YANG KUTULIS SELAGI IANYA BAIK ITU ADALAH DARI TUHANKU YANG MENGILHAMKAN AKU MENULIS-NYA
    MENGIKUT IZIN-NYA TANPA IZIN-NYA AKU TIDAK DAPAT MENULIS WALAUPUN SEBARIS AYAT. ITULAH HEBAT-NYA ALLAH ITULAH LEMAHNYA AKU SEBAB ITU SELAGI ADA KUDRAT AKU AKAN MENULIS TERUS MENULIS SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA IN SHAA ALLAH AAMIIN'

    Sekian Wassalam,

    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/THAILAND/SINGAPURA
    17 Muharram 1435H
    21 November 2013M
    LikeLike ·  · Promote · 
  4. JIKA BENAR DUNIA INI DITAKLUKI KERAJAAN DEMOKRASI

    MANA PERGINYA
    KEADILAN KESETIAAN KEMANUSIAAN
    SEMUA KEJUJURAN DIPALSUKAN
    DIPALSUKAN OLEH MEREKA
    YANG TAK PUNYA HATI
    ADA HATI TAPI TAK ADA MATI HATI
    YANG TAHUNYA PENTINGKAN DIRI SENDIRI
    LIHAT SAJA SYRIA
    APA JADI DENGAN
    KERAJAAN YANG MAHU DIBENTUK OLEH RAKYAT SYRIA
    ADAKAH MEREKA SALAH?
    MEMILIH PEMIMPIN MEREKA MORSI
    ATAS DASAR DEMOKRASI
    MORSI TELAH DINOBATKAN OLEH RAKYATNYA
    SEBAGAI PEMIMPIN MEREKA
    SEBAGAI PRESIDEN YANG MEMERINTAH SYRIA
    KETIKA KEMENANGAN
    RAKYAT BERGEMBIRA MERAIKAN KEMENANGAN MORSI
    "PARTI RAKYAT MENANG
    PEMIMPIN DAMBAAN KITA MENANG
    SENANG RAKYAT SYRIA ADA PEMIMPIN
    YANG AKAN BELA NASIB KITA
    KERANA MORSI AMBIL TAHU DERITA RAKYAT
    MAKANYA KAMI SELURUH RAKYAT SYRIA MEMILIH MORSI
    MORSI LAH LAYAK YANG MENJADI PRESIDEN KAMI
    ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR
    SYUKUR YA ALLAH KAU MAKBULKAN DOA KAMI
    TIADA SIAPA AKAN MEMPERTIKAIKAN PILIHAN KAMI
    SEBAB SEMUANYA TELUS
    DIADAKAN PILIHANRAYA MENGIKUT UNDANG-UNDANG
    KERAJAAN YANG MENGAMALKAN NEGARA DEMOKRASI
    SESIAPA YANG MEMALSUKANNYA
    MAKANYA MEREKA TIDAK LAYAK MENDUDUKI NEGARA TERSEBUT
    KERANA MEREKALAH PERTUALANG BANGSA YANG PATUT DIHUKUM MATI

    DISANGKAKAN PANAS HINGGA KE PETANG
    RUPANYA HUJAN DI TENGAH HARI
    MORSI YANG AKAN DIJATUHKAN HUKUMAN GANTUNG SAMPAI MATI
    KERANA MENIMBULKAN KACAU BILAU DI SYRIA
    SEHINGGA MENYEBABKAN RAMAI RAKYAT SYRIA SYAHID

    SAKIT KEPALA MEMIKIRKAN POLITIK DI SYRIA
    PIHAK YANG BENAR DIKATAKAN SALAH
    YANG SALAH DIKATAKAN BENAR
    NEGARA ISLAM YANG LAIN
    MEMBATU BACUL TANPA MAHU TURUT CAMPUR
    MENDAMAIKAN SYRIA YANG TELAH DIZALIMI OLEH
    TENTERA MEREKA SENDIRI
    TENTERA YANG DIKABURI DENGAN KUASA KUKU BESI
    MAHUKAN KEKAYAAN SYRIA MENJADI MILIK KRONINYA DAN SUKU SAKAT
    YANG SEANGKATAN DENGANNYA

    KASIHAN MORSI
    RAKYAT YANG TOLONG MENYELAMATKANNYA
    RAKYAT YANG DIHUKUM
    TANPA EHSAN
    MATI KATAK PADA PANDANGAN MANUSIA
    TAPI SYAHID PADA PANDANGAN ALLAH

    MAKANYA ATAS KEZALIMAN TENTERA SYRIA
    BANGKITLAH PEJUANG FISABILILLAH
    BANGKITLAH MEMBELA SAUDARA SEISLAM KITA YANG ADA DI DUNIA INI
    DIZALIMI DIANIAYAI OLEH MEREKAYANG ZALIM
    JANGANLAH KITA MENJADI ZALIM SEPERTI MEREKA JUGA

    MOGA ALLAH SENTIASA BERSAMA PEJUANG FISABILILLAH
    MEMBERI KEMENANGAN DUNIA AKHIRAT ATAS NAMA
    KU BERJUANG KERANA-MU ALLAH
    KU SAHUT PANGGILAN-MU ALLAH
    PANGGILAN FISABILILLAH TANDA KU CINTA-MU
    ATAS NAMA-MU YANG MAHA AGUNG
    KUSAHUT PANGGILAN FISABILILLAH
    MEMBANTU SELURUH SAUDARA SEISLAMKU
    YANG TERANIAYA DAN DIZALIMI
    OLEH MEREKA YANG DENGKI KHIANAT DENGAN AGAMA-MU
    ALLAHU AKBAR
    BERILAH KEJAYAAN KEPADA SEMUA PEJUANG FISABILILLAH
    AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    18 SYAWAL 1435H
    14 OGOS 2014
    LikeLike ·  · Promote · 
  5. KAU TETAP SAHABATKU BIARPUN HATIKU KAU LUKAI

    SEPIMU BUAT KULUKA
    SEPIMU BUAT AKU TERTUNGGU-TUNGGU
    JIKA SALAM SILATURRAHIM SUDAH DITERIMA SEIKHLAS HATI
    MANA MUNGKIN KAU SENGAJA SEPIKAN AKU
    MANA MUNGKIN KAU SENGAJA CIPTAKAN ALASAN SIBUKMU SEPANJANG HAYAT
    SAHABAT SEJATI SENTIASA MENJAGA SILATURRAHIM
    SALAM SEJAHTERA
    DISAMBUT SALAM SEJAHTERA YANG LEBIH SEJAHTERA
    TAPI KAU TETAP SEPIKAN AKU
    WALAUPUN KUMERAYU JANGAN SEPIKAN AKU
    KERANA KU TAK MAHU TERLUKA LEBIH PARAH MEMBARAH
    LEBIH BAIK AKU PERGI DARI MU
    ANDAI KAU SUDAH TIADA
    TIADA LAGI AKU TERSEKSA MENANTIMU
    DALAM HARAPAN YANG HAMPA
    KITA SALING TAK MEMAHAMI
    KITA SALING TAK BERKASIHAN BELAS
    KITA SALING MEMBUTAKAN HATI
    KEKERASAN HATIMU TAK DAPAT KULEMBUTKAN
    WALAUPUN DENGAN SEJUTA KATA-KATAKU
    RELAKAN PERPISAHAN INI
    KARENA KUMENGERTI
    SIAPALAH AKU DI HATIMU
    BUKAN SIAPA-SIAPA
    HANYA PUJANGGA YANG TAK BERMAKNA
    BIARPUN AKU PERGI
    NAMUN PERSAHABATAN KITA TAK TERPUTUS
    KERANA KAU DAN AKU
    ADALAH SAUDARA SEISLAM
    CUMA DI ALAMMAYA BISU KAU MEMBISU MAKA AKU MEMBISU
    MEMBUATKAN PERSAHABATAN KITA KAKU DALAM LESU
    TANPA BICARA KU PERGI DARIMU
    ANDAI KU PERGI
    JANGAN TANYA KENAPA
    JAWAPAN ADA DI HATIMU
    BAHAWA KAU DA AKU
    BERPISAH DI ALAM MAYA
    TAPI KETEMU DI ALAM REALITI
    DAN DITERUSKAN PERSAHABATAN DI SYURGA
    ITULAH REALITINYA PERSAHABATAN
    YANG BISU LESU HINGGA TERPISAH
    TAPI MENJADI REALITI PABILA
    ALLAH IZINKAN KITA
    MENYAMBUNGKAN SILATURRAHIM DI ALAM REALITI
    ITULAH ARTI PERSAHABATAN YANG KAU MAHUKAN
    MAKANYA AKU REDHA DAN KAU REDHO
    BETUL GITU DUHAI SAHABATKU....
    hehehe
    'PERCAYALAH AKU TETAP SAHABATMU BIARPUN SEJUTA KALI KAU SAKITI HATIKU'

    SAHABAT ALAMMAYAMU YANG MENGHARGAI KAMU SAMPAI KAPANPUN
    KERANA KAU ADALAH ANUGERAH DARI-NYA YANG AKU SYUKURI SEPANJANG HAYATKU...

    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    18 SYAWAL 1435H
    14 OGOS 2014
    LikeLike ·  · Promote · 

0 comments:

Post a Comment

 
;