Sunday 1 March 2015

SASTERA ITU INDAH (172) CINTA DALAM KETENTUAN-NYA



SASTERA ITU INDAH (172) CINTA DALAM KETENTUAN-NYA

TAKDIR CINTA
bukan cinta namanya jika tidak berkesungguhan merealitikan
bilamana cinta dalam redha Ilahi itulah takdir cinta yang ditakdirkan
maka aku hanya di hatimu jika kaulah suratan takdir cintaku.
engkaulah Adam yang diciptakan untuk mencintaiku
akulah Hawa yang diciptakan untuk mencintaimu
samalah kita bersyukur akan takdir cinta ini
aku di hatimu
kau di hatiku
moga cinta kita nan suci murni ini terpatri sampai Syurga Aamiin
yang menanti takdir cinta dari-Nya,
..................................................................
sampai kapan pun statusku milik-Nya,
apa saja yang ditakdirkan itulah takdir hidup matiku.
10 Jamadil' Awal 1436H
1 Mac 2015.
Like ·  · 


KOLEKSI PUISI BERTEMAKAN CINTA KURNIAAN ILAHI KARYA RATU RIMBA NIAGARA


BUAT SIDIA AGAR MENGERTI...

Semakin kuatnya terjangan ombak ke aku
begitulah kuatnya rinduku ke kamu....
cumanya aku tak tega menanggung sakitnya
terjangan ombak itu hingga aku terjaga dari lena ...
Ya... aku benar-benar rindukan kamu dan kerana terlalu rindu,
aku tidak boleh terima kau sepikan aku dalam hidupmu...
sejujurnya aku tak tega kehilangan kamu sehinggalah
nyawa menjemputku pulang.

Tahu ke kau sehari tidak mendengar kabar berita darimu ...
serasa bagaikan bertahun-tahun lamanya...jika seminggu...
berbulan ...lagi aku tak boleh terima...jika terlalulah sibuknya dikau...
aku rela kau sepikan aku...dan buanglah namaku jauh-jauh dari di sudut hatimu...kerana aku tak larat lagi mengharap balasan rindu darimu...aku tak larat lagi pergi ke ombak rindu...menyatakan aku rindu padamu dan bukan kau yang menjawab...cuma gema suaraku sendiri yang menjawab....adakah kau tega melihat aku menanggung derita rindukanmu sepanjang hari sepanjang masa?
Makanya balaslah rinduku biar pun seketika cuma...
aku nggak bisa membuang rinduku padamu di ombak rindu.....
karna setiap yang hadir dalam hidupku biar pun cuma di alam maya...
dia adalah lebih berharga daripada permata berharga...
makanya hargailah rinduku ini tanpa alasan yang kau sibuk dengan duniamu....jika kau tak sanggup untuk menjadi sesetia ombak kepada pantai....makanya lepaskan rindu itu...biarlah ia pergi di bawa deruan ombak tanpa suara...bisu...sepi....kalau itu pengubat rindumu ke aku....dan aku rela sepi rindu ini disepikan tanpa penantian yang menjemukan.

Moga di alam realiti kita dapat berjumpa menyatakan hasrat hati..
yang kita adalah teman paling sejati selepas itu kita tidak perlu
lagi mengungkapkan rindu serindunya hanya yang ada aku
sayang kamu demi-Nya makanya terimalah ikatan suci ini demi-Nya.

ITULAH MAKNA YANG TERSIRAT DAN TERSURAT YANG ADA DI
SASTRAMU SASTERAKU

Moga apa yang aku ukirkan di daunan kasih ini membuka hatimu untuk membalas rinduku...agar aku tak sepikan kamu di ombak rindu...
maaf aku terpaksa begitu kerana kutahu sepi itu adalah pengubat rindumu...makanya biarlah kita sepi.. dan terus sepi....dalam bahasa yang kita sendiri faham apa itu makna sepi tanpa kabar berita.....

Yang merindui mu di ombak rindu,
Putri Rimba Niagara.
25 Jun 2012


SABARLAH MENANTI

Ombak rindu...
Kurindumu tapi rinduku
Diheret ombak badai membadai
Untuk menghalang rinduku padamu
Namun kerana rinduku ke kamu
Tak pernah padam
Bila mana kau sudi singgah di laman kasihku
Makanya rinduku terbalas jua
Dengan menyeru namamu
Menyahut seruanmu
Untuk berlagu puisi bersama-sama
Berlagu puisi tentang rindu
Tentang rindu yang tak akan disepikan
Buat selamanya...
Terima kasih ombak rindu
Kerana sudi menumpangkan kasihmu
Yang suci murni
Sesuci deruan ombak mu
Memanggil namamu
Dengan penuh kasih dan sayang kerana-Nya
Duh aku terlena dalam dibuai mimpi yang syahdu
Kau kirimkan sejambak doa kasih suci untuku
Kau lafazkan
Aku rindu dan cintakan kamu kerana-Nya
Sabarlah menanti...

Karya : Putri Rimba Niagara
25 Jun 2012


RIMBUNAN KEHIJAUAN KERINDUAN CINTA INI

Di rimbunan kehijauan ini...
Ku menanti cinta dan rindu darinya
Cintaku indah seindah di hijauan ini
Saujana mata memandang
Redup ...
Pabila disinari mentari senja
Bertambah indah cahaya
Kemilau kehijauannya
ALLAHU AKHBAR terlalu indah
Jiwa tenang
Hati penuh kedamaian
Menanti balasan cintanya
Di perdu senja kehijauan
Mengembara bersama
Pergi ke destinasi pasti
Pulang ke pangkuan Ilahi
Dalam redha dan cinta Ilahi
Itulah yang kudambakan
Moga dia jua begitu
Kerana wujud perasaan keyakinan
Cinta kerana-Nya aku menunggu tanpa jemu
Ku pasti cinta di rimbunan
Kehijauan membawa
Jalan-jalan redha-Nya Ilahi

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012

ITULAH CINTA YANG HARUS KAU DAN AKU DAMBAKAN KASIH

Jika cinta mu tak pernah mati untukku
Sentiasa membara-bara api asmaramu

Cintaku sentiasa hidup untukmu
Aku ingin membalas cintamu

Tapi malangnya
Cintamu untuk dunia saja
Tiada langsung ke arah akhirat

Cinta sekadar indah dunia
Sekadar perhiasan cinta

Bukan...bukan...aku tak mahu begitu kasih...
Yang kumahu cintamu membawa aku ke Syurga

Pasti cinta kita saling terarah
Untuk bersama mencari jalan ke Syurgawi

Agar cinta kita sentiasa mengundang rahmat kasih-Nya
Makanya terpatrilah cinta kita hingga ke Syurgawi
Itulah cinta yang harus kau dan aku dambakan kasih.

Karya Putri Rimba Niagara
25 Jun 2012

INDAHNYA CINTA BAYANGAN

Cinta itu indah
Seindah pelangi di malam hari

Cinta itu murni
Semurni hati yang dibajai
Dengan keselarian cinta pada-Nya

Cinta tak pernah mengenal siapa
Cinta datang tanpa diduga
Cinta tak boleh pura-pura
Cinta bukan hanya pandai menyebut cinta
Hati menyebut lain mulut berkata lain
Itu bukan cinta namanya
Itu cuma cinta sandaran hati terluka
Sekadar untuk merawat luka cinta lama yang terluka
Tapi akan terluka juga akhirnya jika pura-pura cinta

Cinta sejati
Lahir dari hati
Nan suci
Mahu saling cinta mencintai
Hanya semata mahu meraih cinta redha Ilahi

Cinta akan terserlah wangiannya
Seperti apabila kita melihat cermin
Di situlah bayangan cintanya ada
Seperti mawar di letakkan di air jernih
Akan terbias bayangannya
Begitulah indahnya cinta...

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012


GERHANA CINTAKU
PELANGI CINTAMU
DALAM RESTU-NYA

Setangkai mawar yang kau kirimkan
Telah menceriakan hatiku yang gundah gulana
Yang tak pernah senyum dek karena gerhana
Setangkai mawar merah kiriman ikhlas darimu
Ternyata membuatkan aku tersenyum pelangi cinta
Harumnya setangkai mawar merah kiriman mu itu
Seharum hatimu berbunga cinta suci
Kudupnya telah membuka
Gerhana cintaku sejak sekian lama bergerhana
Makanya sekarang
Kubisa menerima cinta suci murni
Hanya semata kerana-Nya...
Kerana-Nya kucinta kamu
Kerana-Nya kuterima apa adanya kamu
Moga Allah merestui
Ikatan kasih cinta suci kita
Abadi selamanya hingga ke Syurgawi

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012


BERTEMU DAN BERPISAH KERANA-NYA

Cinta dan rindu
Bagaikan irama dan lagu
Kerana cintalah datangnya sayang
Sayang pada Tuhan
Sayang pada diri sendiri
Sayang semua yang ada di langit dan di bumi
Itulah rindu kasih dan cinta
Yang perlu ada pada kita semua
Barulah kedamaian ada di kalbu
Kita saling mengerti
Kenapa kita di wujudkan di dunia ini
Saling menghargai
Saling berkasih sayang kerana-NYa
Insya-Allah Syurga milik semua
Yang berkasih sayang kerana-Nya
Bertemu dan berpisah kerana-Nya
Di Mahsyar Insya-Allah kitakan bertemu
Atas ikatan ikhlas setulus hati kerana-Nya
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012


SYUKURLAH PADA ALLAH YANG MENGURNIAKAN CINTA HAWA

Teman...

Tahukah kau...
Sehebat mana pun aku
Aku tetap kaum Hawa yang lemah
Kerana aku dijadikan Allah Azzawajallah daripada
Tulang rusuk kiri kaum Adam
Jadi kau tak perlu bimbang
Malah kau harus berbangga
Asal usul kejadianmu
Yang sememangnya gagah perkasa

Makanya syukurlah pada Allah Azzawallah
Mengurniakanmu cinta Hawa padamu
Haruslah kamu menghargainya
Bersamanya
Mencari jalan-jalan redha Ilahi
Agar cintamu di dunia terpatri hingga ke Syurgawi

Karya: Putri Rimba Niagara
25 Jun 2012


TIDURLAH DUHAI TUAN PUTERI

Tidurlah duhai Tuan Puteri
Tidurlah selena-lena
Bermimpikan putera melamarmu
Dengan sebentuk cincin permata dari Syurga

Senyum dalam lenamu
Bahagia dalam mimpi indahmu

Sang putera sedang menjemputmu
Ke pelamin kayangan Syurga
Dengan kereta berkuda diRaja
Ke istana kristal nan indah
Bergemerlapan cahaya
Hingga terpancar bias
Seri pengatin wajahmu
Kepada semua tetamu yang hadir
Terpukau dengan keagungan
Keteguhan cintamu pada
Sang putera berjiwa
Cintakanmu kerana
Kekentalan tauhidnya
Pada Maha Pencipta Cinta
Bercinta hanya kerana-Nya

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012


SAAT LANGIT MELAMBAIKAN RINDU

saat langit melambai rindu
hatiku tak keharuan
bayangan rindumu
ada di mana-mana
di setiap langkahku
sentiasa mengekoriku
aku rindu serindu rindunya
rindukanmu

rindu bayangan
rupanya aku
lagi dikejar
lagi menghilang
entah di mana
kucari kemana-mana
tak ditemui
rupanya
bayanganmu hilang
ditelan kabus senja
aku merindu lagi dan lagi terus merindu

aku pergi ke ombak rindu
berlagu rindu
bersyair rindu
rindukan kamu
duhai bayangan cinta
yang tidak sudi
mengekoriku lagi

dalam tangisan hiba
mengenangkan rindu bayangan
yang tak terbalas rindu
ombak menderu-deru
memujukku

"Duhai Tuan Putri kesayangan rimba niagara
siapalah yang Tuan Putri rindu itu..."

"Bayangan kekasih hamba..menghilang
ditelan kabus senja...hamba rindukannya
rindu serindu..."

"Duhai Tuan Putri kesayangan rimba niagara...
Kenapa kekasih yang cuma bayangan saja
yang tuan putri rindu....kenapa tak rindu pada
yang lebih berhak dirindu?

"Apa maksudmu?"

"Cuba Tuan Putri fikir...sekadar bayangannya Tuan Putri rindu
lepas itu bayangannya hilang...maknanya itu cuma sementara rindu
rindu yang tak terbalas rindu ....rindu yang tak kekal ...yang tak bawa
ke Syurga Cinta.."

"Apa maksud mu ...hamba tak faham...beritahulah hamba agar
hamba faham rindu yang berbalas Syurga Cinta."

"Rindulah pada Pencipta Alam Semesta ini yang mencipta Tuan Putri
dan hamba juga..termasuk kekasih Tuan Putri...
Tuan Putri rindu cuma bayangannya saja tapi jika Tuhan yang dirindui
rindu Tuan Putri pasti akan dibalas rindu dan cinta-Nya SUBHANALLAH
Tuan Putri jikalah rindu dan cinta tuan putri telah dibalas-Nya
ALLAHU AKHBAR tiada apa yang lebih berharga di dunia ini melainkan
Redha dan Cinta-Nya....Syurga adalah balasan cinta suci Tuan Putri
tak mahu ke tuan putri? Bukan itu saja...jikalah Tuan Putri yakin
cinta Tuan Putri yang utuh padu pada-Nya...kekasih yang cuma
bayangan itu pun akan dikurniakan kepada tuan putri tapi bukan
bayangan... realiti tuan putri tak perlu dirindu sudah ada di depan mata untuk cinta dan rindu dalam redha-Nya...dan dengan Rahmat Kasih-Nya cinta tuan putri bukan sekadar di dunia saja akan diteruskan hingga ke Syurga-Nya dengan syarat saling mencintai kerana-Nya dan
mencari jalan-jalan ke Syurga dengan hati yang ikhlas kerana-Nya."

Setelah habis berkata-kata ....kata-kata permata daripada deruan ombak rindu
hilang entah di mana....

Putri Rimba Niagara menangis hiba dan mendongak ke langit
Dan di langit amat indah diindahkan dengan warna warni pelangi memancar ke laut ombak rindu... ke seluruhan ombak rindu berwarna warni pelangi ALLAHU AKHBAR AMAT INDAH

Melihat kejadian yang amat menakjubkan itu tak henti-henti Putri Rimba
berzikir dan bermunajat pada-Nya... didongak ke langit lambang cinta yang berkalimah Allah Azzawajallah tertera dengan jelas dan bawah cinta kalimah Allah
tuan putri rimba dan kekasihnya bergandingan menjadi pasangan pengantin yang diredhai Allah dan diaminkan oleh seluruh penghuni langit dan bumi.

SEMUA ALAM GHAIB ADALAH DALAM RAHSIA ALLAH AZZAWAJALLAH
CINTA DALAM KETENTUANNYA

Karya Putri Rimba Niagara
25 Jun 2012

    • BUAT SIDIA AGAR MENGERTI...

      Semakin kuatnya terjangan ombak ke aku
      begitulah kuatnya rinduku ke kamu....
      cumanya aku tak tega menanggung sakitnya
      terjangan ombak itu hingga aku terjaga dari lena ...
      Ya... aku benar-benar rindukan kamu dan kerana terlalu rindu,
      aku tidak boleh terima kau sepikan aku dalam hidupmu...
      sejujurnya aku tak tega kehilangan kamu sehinggalah
      nyawa menjemputku pulang.

      Tahu ke kau sehari tidak mendengar kabar berita darimu ...
      serasa bagaikan bertahun-tahun lamanya...jika seminggu...
      berbulan ...lagi aku tak boleh terima...jika terlalulah sibuknya dikau...
      aku rela kau sepikan aku...dan buanglah namaku jauh-jauh dari di sudut hatimu...kerana aku tak larat lagi mengharap balasan rindu darimu...aku tak larat lagi pergi ke ombak rindu...menyatakan aku rindu padamu dan bukan kau yang menjawab...cuma gema suaraku sendiri yang menjawab....adakah kau tega melihat aku menanggung derita rindukanmu sepanjang hari sepanjang masa?
      Makanya balaslah rinduku biar pun seketika cuma...
      aku nggak bisa membuang rinduku padamu di ombak rindu.....
      karna setiap yang hadir dalam hidupku biar pun cuma di alam maya...
      dia adalah lebih berharga daripada permata berharga...
      makanya hargailah rinduku ini tanpa alasan yang kau sibuk dengan duniamu....jika kau tak sanggup untuk menjadi sesetia ombak kepada pantai....makanya lepaskan rindu itu...biarlah ia pergi di bawa deruan ombak tanpa suara...bisu...sepi....kalau itu pengubat rindumu ke aku....dan aku rela sepi rindu ini disepikan tanpa penantian yang menjemukan.

      Moga di alam realiti kita dapat berjumpa menyatakan hasrat hati..
      yang kita adalah teman paling sejati selepas itu kita tidak perlu
      lagi mengungkapkan rindu serindunya hanya yang ada aku
      sayang kamu demi-Nya makanya terimalah ikatan suci ini demi-Nya.

      ITULAH MAKNA YANG TERSIRAT DAN TERSURAT YANG ADA DI
      SASTRAMU SASTERAKU

      Moga apa yang aku ukirkan di daunan kasih ini membuka hatimu untuk membalas rinduku...agar aku tak sepikan kamu di ombak rindu...
      maaf aku terpaksa begitu kerana kutahu sepi itu adalah pengubat rindumu...makanya biarlah kita sepi.. dan terus sepi....dalam bahasa yang kita sendiri faham apa itu makna sepi tanpa kabar berita.....

      Yang merindui mu di ombak rindu,
      Putri Rimba Niagara.
      25 Jun 2012

      3 hours ago · 

    • SABARLAH MENANTI

      Ombak rindu...
      Kurindumu tapi rinduku
      Diheret ombak badai membadai
      Untuk menghalang rinduku padamu
      Namun kerana rinduku ke kamu
      Tak pernah padam
      Bila mana kau sudi singgah di laman kasihku
      Makanya rinduku terbalas jua
      Dengan menyeru namamu
      Menyahut seruanmu
      Untuk berlagu puisi bersama-sama
      Berlagu puisi tentang rindu
      Tentang rindu yang tak akan disepikan
      Buat selamanya...
      Terima kasih ombak rindu
      Kerana sudi menumpangkan kasihmu
      Yang suci murni
      Sesuci deruan ombak mu
      Memanggil namamu
      Dengan penuh kasih dan sayang kerana-Nya
      Duh aku terlena dalam buai mimpi yang syahdu
      Kau kirimkan sejambak doa kasih suci untuku
      Dan kau lafazkan
      Aku rindu dan cintakan kamu kerana-Nya
      Sabarlah menanti...

      Karya : Putri Rimba Niagara
      25 Jun 2012


    • RIMBUNAN KEHIJAUAN KERINDUAN CINTA INI

      Di rimbunan kehijauan ini...
      Ku menanti cinta dan rindu darinya
      Cintaku indah seindah di hijauan ini
      Saujana mata memandang
      Redup ...
      Pabila disinari mentari senja
      Bertambah indah cahaya
      Kemilau kehijauannya
      ALLAHU AKHBAR terlalu indah
      Jiwa tenang
      Hati penuh kedamaian
      Menanti balas cintanya
      Di perdu senja kehijauan
      Mengembara bersama
      Pergi ke destinasi pasti
      Pulang ke pangkuan Ilahi
      Dalam redha dan cinta Ilahi
      Itulah yang kudambakan
      Moga dia jua begitu
      Kerana wujud perasaan keyakinan
      Cinta kerana-Nya aku menunggu
      Dan menunggu tanpa jemu
      Ku pasti cinta di rimbunan
      Kehijauan membawa
      Jalan-jalan redha-Nya Ilahi

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      25 Jun 2012

      58 minutes ago · 

    • ITULAH CINTA YANG HARUS KAU DAN AKU DAMBAKAN KASIH

      Jika cinta mu tak pernah mati untukku
      Sentiasa membara-bara api asmaramu

      Cintaku sentiasa hidup untukmu
      Aku ingin membalas cintamu

      Tapi malangnya
      Cintamu untuk dunia saja
      Tiada langsung ke arah akhirat

      Cinta sekadar indah dunia
      Sekadar perhiasan cinta

      Bukan...bukan...aku tak mahu begitu kasih...
      Yang kumahu cintamu membawa aku ke Syurga

      Pasti cinta kita saling terarah
      Untuk bersama mencari jalan ke Syurgawi

      Agar cinta kita sentiasa mengundang rahmat kasih-Nya
      Makanya terpatrilah cinta kita hingga ke Syurgawi
      Itulah cinta yang harus kau dan aku dambakan kasih.

      Karya Putri Rimba Niagara
      25 Jun 2012

      47 minutes ago · 

    • INDAHNYA CINTA BAYANGAN

      Cinta itu indah
      Seindah pelangi di malam hari

      Cinta itu murni
      Semurni hati yang dibajai
      Dengan keselarian cinta pada-Nya

      Cinta tak pernah mengenal siapa
      Cinta datang tanpa diduga
      Cinta tak boleh pura-pura
      Cinta bukan hanya pandai menyebut cinta
      Hati menyebut lain mulut berkata lain
      Itu bukan cinta namanya
      Itu cuma cinta sandaran hati terluka
      Sekadar untuk merawat luka cinta lama yang terluka
      Tapi akan terluka juga akhirnya jika pura-pura cinta

      Cinta sejati
      Lahir dari hati
      Nan suci
      Mahu saling cinta mencintai
      Hanya semata mahu meraih cinta redha Ilahi

      Cinta akan terserlah wangiannya
      Seperti apabila kita melihat cermin
      Di situlah bayangan cintanya ada
      Seperti mawar di letakkan di air jernih
      akan terbias bayangannya
      Begitulah indahnya cinta...

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      25 Jun 2012

      41 minutes ago · 

    • GERHANA CINTAKU
      PELANGI CINTAMU
      DALAM RESTU-NYA

      Setangkai mawar yang kau kirimkan
      Telah menceriakan hatiku yang gundah gulana
      Yang tak pernah senyum dek karena gerhana
      Setangkai mawar merah kiriman ikhlas darimu
      Ternyata membuatkan aku tersenyum pelangi cinta
      Harumnya setangkai mawar merah kiriman mu itu
      Seharum hatimu berbunga cinta suci
      Kudupnya telah membuka
      Gerhana cintaku sejak sekian lama bergerhana
      Makanya sekarang
      Kubisa menerima cinta suci murni
      Hanya semata kerana-Nya...
      Kerana-Nya kucinta kamu
      Kerana-Nya kuterima apa adanya kamu
      Moga Allah merestui
      Ikatan kasih cinta suci kita
      Abadi selamanya hingga ke Syurgawi

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      25 Jun 2012

      8 minutes ago · 

    • BERTEMU DAN BERPISAH KERANA-NYA

      Cinta dan rindu
      Bagaikan irama dan lagu
      Kerana cintalah datangnya sayang
      Sayang pada Tuhan
      Sayang pada diri sendiri
      Sayang semua yang ada di langit dan di bumi
      Itulah rindu kasih dan cinta
      Yang perlu ada pada kita semua
      Barulah kedamaian ada di kalbu
      Dan kita saling mengerti
      Kenapa kita di wujudkan di dunia ini
      Saling menghargai
      Saling berkasih sayang kerana-NYa
      Insya-Allah Syurga milik semua
      Yang berkasih sayang kerana-Nya
      Bertemu dan berpisah kerana-Nya
      Di Mahsyar Insya-Allah kitakan bertemu
      Atas ikatan ikhlas setulus hati kerana-Nya
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

      PUTRI RIMBA NIAGARA
      25 Jun 2012

      7 minutes ago · 

    • SYUKURLAH PADA ALLAH YANG MENGURNIAKAN CINTA HAWA

      Teman...

      Tahukah kau...
      Sehebat mana pun aku
      Aku tetap kaum Hawa yang lemah
      Kerana aku dijadikan Allah Azzawajallah daripada
      Tulang rusuk kiri kaum Adam
      Jadi kau tak perlu bimbang
      Malah kau harus berbangga
      Asal usul kejadianmu
      Yang sememangnya gagah perkasa

      Makanya syukurlah pada Allah Azzawallah
      Mengurniakanmu cinta Hawa padamu
      Haruslah kamu menghargainya
      Dan bersamanya
      Mencari jalan-jalan redha Ilahi
      Agar cinta dunia terpatri hingga ke Syurgawi

      Karya: Putri Rimba Niagara
      25 Jun 2012

      6 minutes ago · 

    • TIDURLAH DUHAI TUAN PUTERI

      Tidurlah duhai Tuan Puteri
      Tidurlah selena-lena
      Bermimpikan putera melamarmu
      Dengan sebentuk cincin permata dari Syurga

      Senyum dalam lenamu
      Bahagia dalam mimpi indahmu

      Sang putera sedang menjemputmu
      Ke pelamin kayangan Syurga
      Dengan kereta berkuda diRaja
      Ke istana kristal nan indah
      Bergemerlapan cahaya
      Hingga terpancar bias
      Seri pengatin wajahmu
      Kepada semua tetamu yang hadir
      Terpukau dengan keagungan
      Keteguhan cintamu pada
      Sang putera berjiwa
      Cintakanmu kerana
      Kekentalan tauhidnya
      Pada Maha Pencipta Cinta
      Bercinta hanya kerana-Nya

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      25 Jun 2012

      4 minutes ago · 

    • SAAT LANGIT MELAMBAIKAN RINDU

      saat langit melambai rindu
      hatiku tak keharuan
      bayangan rindumu
      ada di mana-mana
      di setiap langkahku
      sentiasa mengekoriku
      aku rindu serindu rindunya
      rindukanmu

      rindu bayangan
      rupanya aku
      lagi dikejar
      lagi menghilang
      entah di mana
      kucari kemana-mana
      tak ditemui
      rupanya
      bayanganmu hilang
      ditelan kabus senja
      aku merindu lagi dan lagi terus merindu

      aku pergi ke ombak rindu
      berlagu rindu
      bersyair rindu
      rindukan kamu
      duhai bayangan cinta
      yang tidak sudi
      mengekoriku lagi

      dalam tangisan hiba
      mengenangkan rindu bayangan
      yang tak terbalas rindu
      ombak menderu-deru
      memujukku

      "Duhai Tuan Putri kesayangan rimba niagara
      siapalah yang Tuan Putri rindu itu..."

      "Bayangan kekasih hamba..menghilang
      ditelan kabus senja...hamba rindukannya
      rindu serindu..."

      "Duhai Tuan Putri kesayangan rimba niagara...
      Kenapa kekasih yang cuma bayangan saja
      yang tuan putri rindu....kenapa tak rindu pada
      yang lebih berhak dirindu?

      "Apa maksudmu?"

      "Cuba Tuan Putri fikir...sekadar bayangannya Tuan Putri rindu
      lepas itu bayangannya hilang...maknanya itu cuma sementara rindu
      rindu yang tak terbalas rindu ....rindu yang tak kekal ...yang tak bawa
      ke Syurga Cinta.."

      "Apa maksud mu ...hamba tak faham...beritahulah hamba agar
      hamba faham rindu yang berbalas Syurga Cinta."

      "Rindulah pada Pencipta Alam Semesta ini yang mencipta Tuan Putri
      dan hamba juga..termasuk kekasih Tuan Putri...
      Tuan Putri rindu cuma bayangannya saja tapi jika Tuhan yang dirindui
      rindu Tuan Putri pasti akan dibalas rindu dan cinta-Nya SUBHANALLAH
      Tuan Putri jikalah rindu dan cinta tuan putri telah dibalas-Nya
      ALLAHU AKHBAR tiada apa yang lebih berharga di dunia ini melainkan
      Redha dan Cinta-Nya....Syurga adalah balasan cinta suci Tuan Putri
      tak mahu ke tuan putri? Bukan itu saja...jikalah Tuan Putri yakin
      cinta Tuan Putri yang utuh padu pada-Nya...kekasih yang cuma
      bayangan itu pun akan dikurniakan kepada tuan putri tapi bukan
      bayangan... realiti tuan putri tak perlu dirindu sudah ada di depan mata untuk cinta dan rindu dalam redha-Nya...dan dengan Rahmat Kasih-Nya cinta tuan putri bukan sekadar di dunia saja akan diteruskan hingga ke Syurga-Nya dengan syarat saling mencintai kerana-Nya dan
      mencari jalan-jalan ke Syurga dengan hati yang ikhlas kerana-Nya."

      Setelah habis berkata-kata ....kata-kata permata daripada deruan ombak rindu
      hilang entah di mana....

      Putri Rimba Niagara menangis hiba dan mendongak ke langit
      Dan di langit amat indah diindahkan dengan warna warni pelangi memancar ke laut ombak rindu... ke seluruhan ombak rindu berwarna warni pelangi ALLAHU AKHBAR AMAT INDAH

      Melihat kejadian yang amat menakjubkan itu tak henti-henti Putri Rimba
      berzikir dan bermunajat pada-Nya... didongak ke langit lambang cinta yang berkalimah Allah Azzawajallah tertera dengan jelas dan bawah cinta kalimah Allah
      tuan putri rimba dan kekasihnya bergandingan menjadi pasangan pengantin yang diredhai Allah dan diaminkan oleh seluruh penghuni langit dan bumi.

      SEMUA ALAM GHAIB ADALAH DALAM RAHSIA ALLAH AZZAWAJALLAH
      CINTA DALAM KETENTUANNYA

      Karya Putri Rimba Niagara
      25 Jun 2012

      a few seconds ago ·
      (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP JARINGAN SASTRA INDONESIA)
      25 Jun 2012


'SALAM CINTA KASIH DAN SAYANG UNTUK PERDAMAIAN SELURUH
DUNIA.

'Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman,
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
16 Rabiulawal 1436H
7 Januari 2015

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
10 JAMADIL'AWAL 1436H
1 MAC 2015


0 comments:

Post a Comment

 
;