Friday 6 March 2015

SASTERA ITU INDAH (210) AKU CINTAKAN KAMU NUSANTARAKU


SASTERA ITU INDAH (210) AKU CINTAKAN KAMU NUSANTARAKU





Hang Tuah commented on this.
Unlike ·  · 

March 5 at 10:32pm · 
Unlike ·  · 
  • You, Suttan Seghayo Dipuncak Nur and 17 others like this.
  • Olive Hadju Boleh sharee photo photonya ...
  • Kedaton Kraton Wahyu Utama saya sangat mengagumi kegiatan yang mulia ini dalam expos pesona buadaya nusantara nan agung yang mulia ... merupakan bagian dari kegiatan kami pula ...salam budaya Nusantara nan hagung penu8h kasih kedamain dunia ahirat merupakan lukisan hati suci nan mulya ... salam salam damai damai nan abdi untuk semuanya
  • Sri Mulawarman Nala Dewa Catatan panjang perjalanan sejarah bangsa kta sangatlah tinggi yg tidak di miliki oleh bangsa2 lain, dari penyatuan 3 Pradaban tsb, seni budaya adat istiadat kerajaan & kesultanan kita tetap eksis sebelum masuknya peradaban eropa dlm misi agresi militer penjajahan,,, Jangan pernah lupakan sejarah, karena dari itu semua kita bs mengambil hikmah & lebih mawas diri utk memperkuat Budaya Nusantara di dalam keutuhan NKRI...
  • Medhi Kartono Banggalah kita jd bangsa yg kaya akan budaya amin...
  • Medhi Kartono Setuju buanget kl bukan kita yg menjaga anak cucu cicit kita nt cm dengar cerita saja
  • Ratu Rimba Niagara 'PUISI CINTA UNTUK NUSANTARAKU'

    nusantaraku oh! nusantaraku
    andai kau tahu betapa aku 
    cinta padamu
    cinta yang sebenar cinta
    biarpun aku tidak lafazkan dengan kata kata
    tapi ketahuilah kau nusantaraku
    telah ratusan puisi tentangmu kukarangkan
    semuanya bertemakan cinta nusantaraku
    aku tidak tahu sejak bila aku jatuh cinta pada nusantara
    tapi setahuku bilamana aku dengar saja nusantara
    jantungku berdetak kencang
    30 tahun yang dulu cuma kenal saja
    kenal di dalam buku sejarah yang kupelari
    tapi semasa guru mengajar tentang nusantara
    aku teruja untuk mengenali lebih dekat
    entah kenapa semacam ada magnet
    menarik hatiku untuk meminati nusantara
    jika dulu nusantara cuma aku pelajari
    tapi setelah tiga puluh tahun berlalu
    kini sebanyak mungkin aku boleh menimba ilmu
    nusantara semahuku
    aku lebih teruja dengan dunia nusantaraku
    terlalulah teruja dengan dunia nusantara
    semuanya tentang nusantara
    kukaryakan melalui pantun, gurindam, syair dan puisi-puisi indah
    mengikut ilham yang DiKurniakan Allah swt
    berdasarkan dari pembacaan yang kubaca
    bila difikirkan rasa tak logik
    karena dunia nusantara yang selalu hadir dalam mimpiku
    seolah jadi kenyataan kini semuanya dengan izin Allah jua
    aku berkarya...berkarya tentang nusantara
    hendak saja tajuk apa dan temanya
    semuanya Allah swt hadirkan di fikiranku
    aku syahdu
    aku terharu
    betapa Pemurah-Nya Allah izinkan aku berkarya
    tentang nusantara
    yang selama ini telah lama aku jatuh cinta
    kini cinta ku pada nusantara jadi nyata
    dimakbulkan Allah swt
    cinta tak semestinya dimiliki aku tahu itu
    makanya aku redho aku ditakdirkan jatuh cinta pada nusantara
    tapi aku tidak ditakdirkan untuk memiliki nusantara
    demi cinta yang sejati
    aku tetap mencintai nusantara sehingga akhir hayatku
    walaupun nusantara tidak sudi membalas cintaku aku redho
    karena itulah suratan takdirku
    mencintai tidak semestinya memiliki
    yang penting aku berbakti kepada nusantara
    karena telah ditakdirkan aku jatuh cinta dengan nusantara
    seikhlas hati sejujur cinta karena -Nya...
    dengan cintaku pada nusantara bumi bertuah yang tercinta
    Allah swt membalas cintaku itupun sudah memadai bagiku
    lebih berharga dari alam dan seisi-Nya...
    moga satu saat nanti nusantara sudi membalas cintaku...
    dan kunantikan di saat itu
    nusantara menyatakan
    I Love You Too
    aku senyum dan bersyukur
    terbalas juga cintaku pada nusantara
    terima kasih nusantara karena sudi membalas cintaku
    dengan menerima semua puisi-puisi indah
    yang telah kukarangkan untukmu nusantaraku.

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    10 Safar 1435H
    13 December 2013M

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada:

    RATU RIMBA NIAGARA
    SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
    @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN,
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
    15 JAMADIL'AWAL 1436H
    6 MAC 2015
    1 min · Like
  • DENGAN IZIN ALLAH KARYA ITU HEBAT

    Ratu Rimba Niagara shared a photo to Purwodhoho Kediri's timeline.
    7 hrs · 
    INDAH SILATURAHMI ATAS DASAR KARENA-NYA...
    PASTI SENTIASA SALING MUHASABAH DIRI
    SALING BEKERJASAMA
    DEMI MEMBERI MANFAAT KEPADA MANUSIA
    SALING SETIA SEHINGGA KE UJUNG NYAWA
    SILATURAHMI ABADI SAMPAI KE SYURGA
    IN SHA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
    Salam Adat Budaya, Nilainya ada dalam Hati terdalam Bangsa Yang Agung,
    Like ·  · 
    • Purwodhoho Kediri Salam Nusantara Agung ......
      3 hrs · Unlike · 1
    • GARUDA WIRA NUSANTARA

      BENTANGKAN SAYAP GARUDA
      BERJALAN LAKSANA KUDA
      INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA TERUS DIPERSADA
      DIKAGUMI SELURUH WARGA DUNIA

      BERJALANLAH GARUDAKU
      BERJALAN DAN BERLARI SEPANTAS KUDA

      TERBANGLAH GARUDAKU
      TERBANGLAH TINGGI MENGGAPAI BINTANG

      JANGAN PUTUS ASA GARUDAKU
      TEMPUHLAH DUGAAN DENGAN KESABARAN
      RAKYAT MENUNGGU KEJAYAANMU
      TERBANG KE ANGKASARAYA
      TERBANG TINGGI TINGGI
      MENGGAPAI BINTANG
      UNTUK DIBAWA PULANG
      RAKYAT MENADAH TANGAN
      BERSYUKUR DIKURNIAKAN GARUDA
      BERHATI PUTIH SEPUTIH SALJU DARI SYURGA

      SENYUMLAH GARUDAKU
      JERIH PERIHMU
      TERBALAS JUA
      DENGAN SORAKKAN RAKYAT
      KAU WIRA NUSANTARA 
      YANG KAMI KAGUMI
      KAMI NOBATKAN DIKAU GARUDAKU
      GARUDA WIRA NUSANTARA
      SAYANG KAMU SAMPAI KAPAN PUN
      KARENA CINTA ANAK IBU PERTIWI NUSANTARA
      BERSEMADI DALAM JIWAMU

      ISTIRAHATLAH GARUDAKU
      IJINKAN KAMI MENERUSKAN PERJUANGANMU
      BIARPUN KAMI TAHU 
      TAK AKAN TERHENTI PERJUANGANMU
      SEHINGGA NAFASMU TERHENTI
      NAMUN IJINKAN KAMI
      TERBANGKAN SEMUA SEMANGAT
      CINTA IBU PERTIWI DI JIWA ANAK BANGSA NUSANTARA...
      SELAMANYA KAMI CINTAKAN KAMU
      SELAGI HAYAT DI KANDUNG BADAN
      CINTA DAN SAYANGKAN KAMU SAMPAI SYURGA

      LIHATLAH DI ANGKASARAYA SANA 
      JUTAAN GARUDA SEDANG TERBANG
      MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH
      TERIMA KASIH GARUDAKU
      MOGA ALLAH AZZAWAJALLAH 
      YANG DAPAT MEMBALAS 
      JASAMU PADA IBU PERTIWI DAN ANAK BANGSA NUSANTARA...
      KEHADIRANMU DI BUMI NUSANTARA 
      KAMI SYUKURI DALAM DOA 
      MOGA ALLAH SWT
      MERAHMATI HIDUP DAN MATIMU
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      9 Safar 1435H
      12 Desember 2013M 
      (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA RAJA, PEMIMPIN, KASATRIA DAN SELURUH RAKYAT NUSANTARA SEMPENA SAMBUTAN HARI NUSANTARA 13 DESEMBER 2013)

      Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada:
      RATU RIMBA NIAGARA
      SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
      @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN,
      PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
      202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
      15 JAMADIL'AWAL 1436H
      6 MAC 2015
      7 mins · Like
    • SELAMAT HARI NUSANTARA 13 DESEMBER 2013
      'PUISI CINTA UNTUK NUSANTARAKU'

      nusantaraku oh! nusantaraku
      andai kau tahu betapa aku 
      cinta padamu
      cinta yang sebenar cinta
      biarpun aku tidak lafazkan dengan kata kata
      tapi ketahuilah kau nusantaraku
      telah ratusan puisi tentangmu kukarangkan
      semuanya bertemakan cinta nusantaraku
      aku tidak tahu sejak bila aku jatuh cinta pada nusantara
      tapi setahuku bilamana aku dengar saja nusantara
      jantungku berdetak kencang
      30 tahun yang dulu cuma kenal saja
      kenal di dalam buku sejarah yang kupelari
      tapi semasa guru mengajar tentang nusantara
      aku teruja untuk mengenali lebih dekat
      entah kenapa semacam ada magnet
      menarik hatiku untuk meminati nusantara
      jika dulu nusantara cuma aku pelajari
      tapi setelah tiga puluh tahun berlalu
      kini sebanyak mungkin aku boleh menimba ilmu
      nusantara semahuku
      aku lebih teruja dengan dunia nusantaraku
      terlalulah teruja dengan dunia nusantara
      semuanya tentang nusantara
      kukaryakan melalui pantun, gurindam, syair dan puisi-puisi indah
      mengikut ilham yang DiKurniakan Allah swt
      berdasarkan dari pembacaan yang kubaca
      bila difikirkan rasa tak logik
      karena dunia nusantara yang selalu hadir dalam mimpiku
      seolah jadi kenyataan kini semuanya dengan izin Allah jua
      aku berkarya...berkarya tentang nusantara
      hendak saja tajuk apa dan temanya
      semuanya Allah swt hadirkan di fikiranku
      aku syahdu
      aku terharu
      betapa Pemurah-Nya Allah izinkan aku berkarya
      tentang nusantara
      yang selama ini telah lama aku jatuh cinta
      kini cinta ku pada nusantara jadi nyata
      dimakbulkan Allah swt
      cinta tak semestinya dimiliki aku tahu itu
      makanya aku redho aku ditakdirkan jatuh cinta pada nusantara
      tapi aku tidak ditakdirkan untuk memiliki nusantara
      demi cinta yang sejati
      aku tetap mencintai nusantara sehingga akhir hayatku
      walaupun nusantara tidak sudi membalas cintaku aku redho
      karena itulah suratan takdirku
      mencintai tidak semestinya memiliki
      yang penting aku berbakti kepada nusantara
      karena telah ditakdirkan aku jatuh cinta dengan nusantara
      seikhlas hati sejujur cinta karena -Nya...
      dengan cintaku pada nusantara bumi bertuah yang tercinta
      Allah swt membalas cintaku itupun sudah memadai bagiku
      lebih berharga dari alam dan seisi-Nya...
      moga satu saat nanti nusantara sudi membalas cintaku...
      dan kunantikan di saat itu
      nusantara menyatakan
      I Love You Too
      aku senyum dan bersyukur
      terbalas juga cintaku pada nusantara
      terima kasih nusantara karena sudi membalas cintaku
      dengan menerima semua puisi-puisi indah
      yang telah kukarangkan untukmu nusantaraku.

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      10 Safar 1435H
      13 December 2013M

      Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada:

      RATU RIMBA NIAGARA
      SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
      @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN,
      PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
      202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
      15 JAMADIL'AWAL 1436H
      6 MAC 2015
    • FROM NOTIFICATIONS
      GARUDA WIRA NUSANTARA
      BENTANGKAN SAYAP GARUDA
      BERJALAN LAKSANA KUDA
      INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA TERUS DIPERSADA
      DIKAGUMI SELURUH WARGA DUNIA
      BERJALANLAH GARUDAKU
      BERJALAN DAN BERLARI SEPANTAS KUDA
      TERBANGLAH GARUDAKU
      TERBANGLAH TINGGI MENGGAPAI BINTANG
      JANGAN PUTUS ASA GARUDAKU
      TEMPUHLAH DUGAAN DENGAN KESABARAN
      RAKYAT MENUNGGU KEJAYAANMU
      TERBANG KE ANGKASARAYA
      TERBANG TINGGI TINGGI
      MENGGAPAI BINTANG
      UNTUK DIBAWA PULANG
      RAKYAT MENADAH TANGAN
      BERSYUKUR DIKURNIAKAN GARUDA
      BERHATI PUTIH SEPUTIH SALJU DARI SYURGA
      SENYUMLAH GARUDAKU
      JERIH PERIHMU
      TERBALAS JUA
      DENGAN SORAKKAN RAKYAT
      KAU WIRA NUSANTARA
      YANG KAMI KAGUMI
      KAMI NOBATKAN DIKAU GARUDAKU
      GARUDA WIRA NUSANTARA
      SAYANG KAMU SAMPAI KAPAN PUN
      KARENA CINTA ANAK IBU PERTIWI NUSANTARA
      BERSEMADI DALAM JIWAMU
      ISTIRAHATLAH GARUDAKU
      IJINKAN KAMI MENERUSKAN PERJUANGANMU
      BIARPUN KAMI TAHU
      TAK AKAN TERHENTI PERJUANGANMU
      SEHINGGA NAFASMU TERHENTI
      NAMUN IJINKAN KAMI
      TERBANGKAN SEMUA SEMANGAT
      CINTA IBU PERTIWI DI JIWA ANAK BANGSA NUSANTARA...
      SELAMANYA KAMI CINTAKAN KAMU
      SELAGI HAYAT DI KANDUNG BADAN
      CINTA DAN SAYANGKAN KAMU SAMPAI SYURGA
      LIHATLAH DI ANGKASARAYA SANA
      JUTAAN GARUDA SEDANG TERBANG
      MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH
      TERIMA KASIH GARUDAKU
      MOGA ALLAH AZZAWAJALLAH
      YANG DAPAT MEMBALAS
      JASAMU PADA IBU PERTIWI DAN ANAK BANGSA NUSANTARA...
      KEHADIRANMU DI BUMI NUSANTARA
      KAMI SYUKURI DALAM DOA
      MOGA ALLAH SWT
      MERAHMATI HIDUP DAN MATIMU
      AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN.
      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      9 Safar 1435H
      12 Desember 2013M
      (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA RAJA, PEMIMPIN, KASATRIA DAN SELURUH RAKYAT NUSANTARA SEMPENA SAMBUTAN HARI NUSANTARA 13 DESEMBER 2013)
      Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada:
      RATU RIMBA NIAGARA
      SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
      @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN,
      PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
      202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
      15 JAMADIL'AWAL 1436H
      6 MAC 2015
      Like ·  · 
      • Alam Pren Adni Mpn and 5 others like this.


      • Siti Hafsah Karya yang hebat
        1 hr · Unlike · 1
      • Ratu Rimba Niagara Syukur Alhamdulillah semua dengan izin Allah jua. Aamiin.
      •  SELAMAT HARI NUSANTARA 13 DESEMBER 2013
        'PUISI CINTA UNTUK NUSANTARAKU'

        nusantaraku oh! nusantaraku
        andai kau tahu betapa aku 
        cinta padamu
        cinta yang sebenar cinta
        biarpun aku tidak lafazkan dengan kata kata
        tapi ketahuilah kau nusantaraku
        telah ratusan puisi tentangmu kukarangkan
        semuanya bertemakan cinta nusantaraku
        aku tidak tahu sejak bila aku jatuh cinta pada nusantara
        tapi setahuku bilamana aku dengar saja nusantara
        jantungku berdetak kencang
        30 tahun yang dulu cuma kenal saja
        kenal di dalam buku sejarah yang kupelari
        tapi semasa guru mengajar tentang nusantara
        aku teruja untuk mengenali lebih dekat
        entah kenapa semacam ada magnet
        menarik hatiku untuk meminati nusantara
        jika dulu nusantara cuma aku pelajari
        tapi setelah tiga puluh tahun berlalu
        kini sebanyak mungkin aku boleh menimba ilmu
        nusantara semahuku
        aku lebih teruja dengan dunia nusantaraku
        terlalulah teruja dengan dunia nusantara
        semuanya tentang nusantara
        kukaryakan melalui pantun, gurindam, syair dan puisi-puisi indah
        mengikut ilham yang DiKurniakan Allah swt
        berdasarkan dari pembacaan yang kubaca
        bila difikirkan rasa tak logik
        karena dunia nusantara yang selalu hadir dalam mimpiku
        seolah jadi kenyataan kini semuanya dengan izin Allah jua
        aku berkarya...berkarya tentang nusantara
        hendak saja tajuk apa dan temanya
        semuanya Allah swt hadirkan di fikiranku
        aku syahdu
        aku terharu
        betapa Pemurah-Nya Allah izinkan aku berkarya
        tentang nusantara
        yang selama ini telah lama aku jatuh cinta
        kini cinta ku pada nusantara jadi nyata
        dimakbulkan Allah swt
        cinta tak semestinya dimiliki aku tahu itu
        makanya aku redho aku ditakdirkan jatuh cinta pada nusantara
        tapi aku tidak ditakdirkan untuk memiliki nusantara
        demi cinta yang sejati
        aku tetap mencintai nusantara sehingga akhir hayatku
        walaupun nusantara tidak sudi membalas cintaku aku redho
        karena itulah suratan takdirku
        mencintai tidak semestinya memiliki
        yang penting aku berbakti kepada nusantara
        karena telah ditakdirkan aku jatuh cinta dengan nusantara
        seikhlas hati sejujur cinta karena -Nya...
        dengan cintaku pada nusantara bumi bertuah yang tercinta
        Allah swt membalas cintaku itupun sudah memadai bagiku
        lebih berharga dari alam dan seisi-Nya...
        moga satu saat nanti nusantara sudi membalas cintaku...
        dan kunantikan di saat itu
        nusantara menyatakan
        I Love You Too
        aku senyum dan bersyukur
        terbalas juga cintaku pada nusantara
        terima kasih nusantara karena sudi membalas cintaku
        dengan menerima semua puisi-puisi indah
        yang telah kukarangkan untukmu nusantaraku.

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
        MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
        10 Safar 1435H
        13 December 2013M

        Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada:

        RATU RIMBA NIAGARA
        SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
        @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN,
        PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
        202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
        15 JAMADIL'AWAL 1436H
        6 MAC 2015
        4 mins · Like
      •  CINTA RUBY

        cintamu
        cintaku
        bersemadi 
        dalam jiwa
        anak merdeka

        kasihmu
        kasihku
        hidup selamanya
        selagi ada purnama dan mentari

        sayangmu
        sayangku
        sejujur sayang
        lahir dari lubuk hati yang dalam
        sayang selamanya sayang

        rindumu
        rinduku
        sentiasa membara
        walaupun ombak tsunami
        datang membadai

        cinta kasih sayang rindu kita
        tak kan terpisah
        sentiasa hidup
        biarpun zaman berganti zaman
        diwariskan cinta kasih sayang rindu
        sehinga dunia belum qiamat

        hiduplah....hiduplah ...hiduplah
        cinta kasih sayang rindu
        dalam darahmu
        dalam jiwamu
        dalam ingatanmu
        bahawa darahmu darahku darah anak cucu nusantara
        bersemadi di jiwa kita serumpun melayu nusantara
        ALLAHU AKBAR
        indahnya cinta kasih sayang rindu kita
        seindah Permata Ruby gugur dari Syurga
        Kurniaan Ilahi
        yang sama kita syukuri
        Syukur Ya Allah
        Kurniakan kami
        CINTA RUBY
        Semurni Syurga

        Karya Ratu Rimba Niagara
        Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
        MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
        10 Safar 1435H
        13 Desember 2013M
        (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA RAJA,, KESATRIA,
        PEMIMPIN DAN RAKYAT NUSANTARA SEMPENA SAMBUTAN
        HARI NUSANTARA 13 DESEMBER 2013 ,'SAYANG KALIAN SAMPAI SYURGA')


        Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada:

        RATU RIMBA NIAGARA
        SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
        @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN,
        PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
        202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
        15 JAMADIL'AWAL 1436H
        6 MAC 2015
        ·

    Unlike ·  · 




    The road to Sant'Alessio castle in Sicily
    Unlike ·  · 

    Ratu Rimba Niagara
     shared Veterinaria's photo.
    "Berikan senyuman manis untuk semua peminat karya ratu rimba tanda ucapan terima kasih kepada semua yang mendukung dan membaca karya ratu, ok redy ,"
    Like ·  · 


    kunta kunte bukan malas tapi cuma mahu releks jer hehehe
    jika malas ratu rimba marah jika releks tak mengapa hehehe
    Buenas noches amigos!
    Sociedad Argentina de Horticultura
    Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
    Like ·  · 


      • 'PUISI CINTA UNTUK NUSANTARAKU'
        Like ·  · 
        Adakah mereka pewaris Hang Tuah?
        Like ·  · 
        SEMUA RAKYAT RIMBA NIAGARA AKAN DIBELA DAN DILINDUNGI KESELAMATANYA
        Rakyat Rimba Niagara dizalimi oleh manusia durjana.....
        "Tolong selamatkan kami ratu rimba niagara kepala kami mahu 
        dipenggal/ditebas untuk dibuat sup otak kami, mereka bilang otak kami
        banyak khasiat bisa menguatkan organ dalaman manusia..."
        "Jangan sedih rakyat rimbaku...sebenar lagi sebuah hulubalang rimba niagara akan menyerang mereka diketuai oleh Kesatria Raja Rimba, sebelum sempat mereka memenggal kepala kamu...kepala mereka dipenggal terlebih dahulu...
        siap sedialah duhai manusia yang durjana..."
        (Siapa yang nak ketawa....ketawalah puas-puas ya...hehehe)
        Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada:
        RATU RIMBA NIAGARA
        SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
        @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN,
        PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
        202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
        16 JAMADIL'AWAL 1436H
        7 MAC 2015
        Like ·  · 
        KITA ADALAH CIPTAAN ALLAH YANG PALING INDAH KERANA KITA DIKURNIAKAN ALLAH AKAL DAN HATI NURANI
        Apa yang Allah ciptakan semuanya indah, walaupun pada pandangan mata manusia tak kacak tak cantik Allah tak mengira itu semua yang Allah kira ketakwaan hamba-Nya,
        Di Syurga nanti , tika di dunia tak kacak tak cantik jangan bimbang semuanya makin dipandang makin bertambah kacak dan cantik kerana mereka adalah Bidadara dan Bidadari Syurga yang Allah ciptakankan.
        Subhanallah indahnya ciptaan Allah. Moga kita hidup saling menghargai ciptaan Allah. Kerana kita semua adalah ciptaan Allah yang indah.
        Oleh Ratu Rimba Niagara
        16 Jamadil' Awal 1436H
        7 Mac 2015
        Like ·  · 

        News Feed

        Apa yang Allah ciptakan semuanya indah, walaupun pada pandangan mata manusia tak kacak tak cantik Allah tak mengira itu semua yang Allah kira ketakwaan hamba-Nya,
        Di Syurga nanti , tika di dunia tak kacak tak cantik jangan bimbang semuanya makin dipandang makin bertambah kacak dan cantik kerana mereka adalah Bidadara dan Bidadari Syurga yang Allah ciptakankan.
        Subhanallah indahnya ciptaan Allah. Moga kita hidup saling menghargai ciptaan Allah. Kerana kita semua adalah ciptaan Allah yang indah.
        Like ·  · 
        Bunga sastera nan indah.
        Fuchsia
        Sociedad Argentina de Horticultura
        Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
        Like ·  · 
        Bunga Sastera yang harum mewangi.
        Plumeria
        Sociedad Argentina de Horticultura
        Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
        Like ·  · 
        Iri hati dengan dr tuah sebab dia masuk tv masuk radio, kita cuma bersastera sendiriaan di rimba ...tapi kita tak dengki hati tau, kita cuma cakap jer.... hehehe
        Like ·  · 

        News Feed

        Iri hati dengan dr tuah sebab dia masuk tv masuk radio, kita cuma bersastera sendiriaan di rimba ...tapi kita tak dengki hati tau, kita cuma cakap jer.... hehehe
        Like ·  · 
        ''Allah lindungi seluruh saudara seislamku yang dizalimi tanpa perikemanusiaan.Aamiin.
        Pesawat tempur regim sedang aktif
        mengebom berhampiran kawasan kami. Justeru Hijjaz dan team RescueSyria (MAPIM) dibawa ke kawasan gua untuk keselamatan. Kedengaran begitu jelas bunyi hampir 5x bom barrel bergegar diletupkan. Dilaporkan setiap hari minimum 30-80 bom barrel dijatuhkan ke bandar Aleppo, Hama dan sebagainya. Jumlah yang terkorban dan kritikal pula dilaporkan 50-90 orang sehari.
        Bangun dan bantu Syria!
        keperluan ubatan gawat dan banyak perlu dibantu. Hasbunallah waniqmal wakil....
        Hulurkan bantuan/infaq/zakat untuk Dana Bantuan Kecemasan RescueSyria (MAPIM) menerusi www.tabungsyria.com
        Like ·  · 
        Plumeria
        Sociedad Argentina de Horticultura
        Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
        Like ·  · 

        News Feed

        GARUDA WIRA NUSANTARA
        BENTANGKAN SAYAP GARUDA
        BERJALAN LAKSANA KUDA
        INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA TERUS DIPERSADA
        DIKAGUMI SELURUH WARGA DUNIA
        BERJALANLAH GARUDAKU
        BERJALAN DAN BERLARI SEPANTAS KUDA
        TERBANGLAH GARUDAKU
        TERBANGLAH TINGGI MENGGAPAI BINTANG
        JANGAN PUTUS ASA GARUDAKU
        TEMPUHLAH DUGAAN DENGAN KESABARAN
        RAKYAT MENUNGGU KEJAYAANMU
        TERBANG KE ANGKASARAYA
        TERBANG TINGGI TINGGI
        MENGGAPAI BINTANG
        UNTUK DIBAWA PULANG
        RAKYAT MENADAH TANGAN
        BERSYUKUR DIKURNIAKAN GARUDA
        BERHATI PUTIH SEPUTIH SALJU DARI SYURGA
        SENYUMLAH GARUDAKU
        JERIH PERIHMU
        TERBALAS JUA
        DENGAN SORAKKAN RAKYAT
        KAU WIRA NUSANTARA
        YANG KAMI KAGUMI
        KAMI NOBATKAN DIKAU GARUDAKU
        GARUDA WIRA NUSANTARA
        SAYANG KAMU SAMPAI KAPAN PUN
        KARENA CINTA ANAK IBU PERTIWI NUSANTARA
        BERSEMADI DALAM JIWAMU
        ISTIRAHATLAH GARUDAKU
        IJINKAN KAMI MENERUSKAN PERJUANGANMU
        BIARPUN KAMI TAHU
        TAK AKAN TERHENTI PERJUANGANMU
        SEHINGGA NAFASMU TERHENTI
        NAMUN IJINKAN KAMI
        TERBANGKAN SEMUA SEMANGAT
        CINTA IBU PERTIWI DI JIWA ANAK BANGSA NUSANTARA...
        SELAMANYA KAMI CINTAKAN KAMU
        SELAGI HAYAT DI KANDUNG BADAN
        CINTA DAN SAYANGKAN KAMU SAMPAI SYURGA
        LIHATLAH DI ANGKASARAYA SANA
        JUTAAN GARUDA SEDANG TERBANG
        MENGGAPAI BINTANG DI LANGIT KE TUJUH
        TERIMA KASIH GARUDAKU
        MOGA ALLAH AZZAWAJALLAH
        YANG DAPAT MEMBALAS
        JASAMU PADA IBU PERTIWI DAN ANAK BANGSA NUSANTARA...
        KEHADIRANMU DI BUMI NUSANTARA
        KAMI SYUKURI DALAM DOA
        MOGA ALLAH SWT
        MERAHMATI HIDUP DAN MATIMU
        AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN.
        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        9 Safar 1435H
        12 Desember 2013M
        (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA RAJA, PEMIMPIN, KASATRIA DAN SELURUH RAKYAT NUSANTARA SEMPENA SAMBUTAN HARI NUSANTARA 13 DESEMBER 2013)
        Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada:
        RATU RIMBA NIAGARA
        SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
        @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN,
        PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
        202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
        15 JAMADIL'AWAL 1436H
        6 MAC 2015
        Like ·  · 
        • Rabeah Binti Mohd Ali





    Indra Utama Nasution and 7 others like this.
Unlike ·  · 
  • You, Indra Utama Nasution and 8 others like this.
  • Annur Andimangngipung K super market cari jajan... horeee......
    2 hrs · Like
  • Ratu Rimba Niagara SEMUA RAKYAT RIMBA NIAGARA AKAN DIBELA DAN DILINDUNGI KESELAMATANYA 

    Rakyat Rimba Niagara dizalimi oleh manusia durjana.....

    "Tolong selamatkan kami ratu rimba niagara kepala kami mahu 
    dipenggal/ditebas untuk dibuat sup otak kami, mereka bilang otak kami
    banyak khasiat bisa menguatkan organ dalaman manusia..."

    "Jangan sedih rakyat rimbaku...sebenar lagi sebuah hulubalang rimba niagara akan menyerang mereka diketuai oleh Kesatria Raja Rimba, sebelum sempat mereka memenggal kepala kamu...kepala mereka dipenggal terlebih dahulu...
    siap sedialah duhai manusia yang durjana..." 


    By Ratu Rimba Niagara

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada:

    RATU RIMBA NIAGARA
    SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
    @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN,
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
    16 JAMADIL'AWAL 1436H
    7 MAC 2015


0 comments:

Post a Comment

 
;