Sunday 5 October 2014

CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (248) HIDUP ADALAH PENGORBANAN DENGAN KETULUSAN



CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (248) HIDUP ADALAH PENGORBANAN DENGAN KETULUSAN


"Tidak ada CITA-CITA yang diraih tanpa PENGORBANAN, sekecil apa saja cita-cita butuh PENGORBANAN, Hidup adalah PENGORBANAN dengan KETULUSAN, jangan PERNAH mengorbankan orang lain karena hakikatnya sedang mengorbankan diri sendiri!"
‪#‎Imam_Masgartha_Kuartanegara‬
  • You and 427 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali
  • Rabeah Binti Mohd Ali SAMPAI KAPAN PUN AKU ADALAH DIAN

    sampai kapan pun aku adalah dian
    menerangi orang lain membakar diri sendiri

    tapi sampai bila aku mahu menjadi dian
    jika begitu aku mahu menjadi seperti matahari
    menerangi seluruh alam
    bahagia dapat menerangi seluruh alam
    tapi seluruh alam bahagia
    aku tetap juga kepanasan

    jika begitu aku mahu menjadi seperti bulan
    cahayaku indah berseri-seri
    siapa yang melihat pasti terpegun akan
    keserian cahayaku,
    aku akan sentiasa berada dalam kebanggaan
    jadi aku tak mahu dipuji dipuja
    sedangkan yang layak dipuji dipuja cuma TUHAN
    yang menciptakan bulan dan yang menciptakan aku

    jika begitu aku mahu menjadi seperti bintang
    bergemerlapan setiap masa
    semua berlumba-lumba menggapai bintang
    akan kuberikan bintang kepada mereka yang
    suka berusaha menggapaiku penuh ikhlas
    biarlah mereka gembira dan bahagia memilikiku

    apapun biarlah aku menjadi seperti dian
    dalam keadaan yang tak berdaya
    akan kucuba sedaya upaya bercahaya
    menerangi diriku sendiri dan yang ikhlas
    menerima cahayaku dan sentiasa memberi
    semangat agar aku terus bercahaya
    sehingga sumbu dianku habis
    bila sumbu dianku habis
    berarti tamatlah baktiku untuk terus bercahaya lagi

    moga cahaya dianku yang sedikit ini
    menerangiku di alam barzah yang gelap gelita
    tanpa satu pun cahaya yang dapat menerangiku
    walaupun cahaya dari mana sekalipun...
    andai cahaya dianku menerangiku
    di alam barzah
    SUBHANALLAH doaku termakbul
    SUBANALLAH cahaya dian yang kutinggalkan di bumi
    terus terpancar ke alam barzah
    bergemerlapan setiap masa
    seperti indahnya cahaya
    matahari, bulan dan bintang
    malah lebih indah dari itu
    itulah cahaya dari Syurga
    terpancar hingga ke alam barzahku
    dinampak Allah swt
    keindahan Syurga yang tiada tara-Nya indah
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    berkat cahaya dianku terus berbakti kepada manusia
    yang masih hidup di bumi sehingga bumi ini tamat usianya
    ALLAHU AKBAR
    bertambah indah dan bahagianya aku
    jika sekiranya cahaya dianku yang sedikit ini
    menjadi cahaya lembayung menyejukkan kepanasan
    di Padang Mahsyar kepada semua yang pernah
    memberi dukungan/sokongan dalam apa jua bentuk pengorbanan
    agar sumbu cahaya dianku terus bercahaya...bercahaya...
    semuanya dengan izin-Nya jua
    tiada daya upayaku melainkan dengan kehendak-Nya kemahuan-Nya,
    kuserahkan segala-Nya kepada-Nya jua,
    karena dari-Nya aku datang dari-Nya aku dikembalikan
    moga aku dikembalikan dalam jiwa dan roh yang tenang
    redho lagi diredhoi-Nya,
    ALLAHU AKBAR Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

    Karya Ratu Rimba Niagara
    26 Syawal 1435H
    22 Ogos 2014
    (MOGA DOA DALAM PUISI INI DIMAKBULKAN ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
    Like · Reply · 2 hrs
  • Haris Riza Selamat aidil adha
    Like · Reply · 1 · 6 hrs
  • Tina'anna Fyan Imin Selamat Hari Raya Aidil Adha to
    you and families,Your Royal
    Highness..
    Like · Reply · 4 hrs
  • Inah Othman Selamat Hari Raya Adil Adha Ampun Tuanku.ucapan iklas dari saya from spore.
    Like · Reply · 5 hrs
  • Raja Rizal Arif Salam Pengorbanan, junjung kasih Tuanku.
    Like · Reply · 5 hrs
  • Veana Ansari Selamat hari Raya ke bawah duli. ..in sha Allah akan senantiasa menjaga silaturahim sesama ummah dlm mengejar cita cita..
    Like · Reply · 5 hrs
  • Asiah Talip Selamat hari raya aidiladha.....
    Like · Reply · 5 hrs
  • Yanna Yusof Assalamualaikum... Selamat Hari Raya AIDILADHA...kebawah Duli
    Like · Reply · 5 hrs
  • Nani Hb Bkorban apa saja..salam aidil Adha.
    Like · Reply · 5 hrs
  • Dg Mariam Amin ya rabbi
    Like · Reply · 5 hrs

  • Munirah Radin Y Amiinn
    Like · Reply · 5 hrs
  • Sereen Lee Salam audio adha tuanku sultan
    Like · Reply · 5 hrs
  • Sereen Lee Salam aidil adha tuanku sultam
    Like · Reply · 5 hrs
  • Zee Wan Salam Aidil Adha Tuanku Sultan.
    Like · Reply · 5 hrs
  • DK Warah salam aidil adha kebawah duli
    Like · Reply · 5 hrs
  • Bensagun Bolkiah ASSALAMUALAYKUM My Beloved Great Father Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah,HAPPY EID MUBARAk(Selamat Hari Raya AIDILADHA) to all BOLKIAH ROYAL Family...
    Like · Reply · 5 hrs
  • Wan Yasmin Salam Aidil Adha , Maaf Zahir Batin . Teringin nk visit Brunei ..
    Like · Reply · 5 hrs
  • Azlan Adanan Slm aidil adha kpd kebwh duli sekeluarga.
    Like · Reply · 5 hrs
  • Mazlan Syaffie Slmt hr ry aidiadha sultan.
    Like · Reply · 5 hrs
  • Insan Terpinggir Salam aidil adha.btl..2
    Like · Reply · 5 hrs
  • Jeman Mat Jeman Selamat hari raya aidiladha....tuanku
    Like · Reply · 5 hrs
  • Gpul Gnal Selamat hari raya aidiladha... maaf zahir & batin...
    Like · Reply · 6 hrs
  • Zurina Alias Setuju Tuanku... Hidup ini perlukan banyak pengorbanan...
    Like · Reply · 6 hrs
  • Ana Muslimah Salam Aidil Adha,Maaf Zahir & Batin tuan ku...
    Like · Reply · 6 hrs
  • Ayu Abd Razak Selamat hari raya aidiladha sire
    Like · Reply · 1 · 6 hrs
  • PangeranAg AwangTengah Assalamwalikum Kebawah Duli Tuanku,Selamat Menyembut Hari Raya Adill Adha....
    Like · Reply · 6 hrs
  • Dessy Yanti Assalamualaikum sultan
    Like · Reply · 6 hrs
  • Hasbi Marga Pahuluan Selamat Aidil Adha Sultan
    Like · Reply · 6 hrs

News Feed

RECENT ACTIVITY
SAMPAI KAPAN PUN AKU ADALAH DIAN
sampai kapan pun aku adalah dian
menerangi orang lain membakar diri sendiri
tapi sampai bila aku mahu menjadi dian
jika begitu aku mahu menjadi seperti matahari
menerangi seluruh alam
bahagia dapat menerangi seluruh alam
tapi seluruh alam bahagia
aku tetap juga kepanasan
jika begitu aku mahu menjadi seperti bulan
cahayaku indah berseri-seri
siapa yang melihat pasti terpegun akan
keserian cahayaku,
aku akan sentiasa berada dalam kebanggaan
jadi aku tak mahu dipuji dipuja
sedangkan yang layak dipuji dipuja cuma TUHAN
yang menciptakan bulan dan yang menciptakan aku
jika begitu aku mahu menjadi seperti bintang
bergemerlapan setiap masa
semua berlumba-lumba menggapai bintang
akan kuberikan bintang kepada mereka yang
suka berusaha menggapaiku penuh ikhlas
biarlah mereka gembira dan bahagia memilikiku
apapun biarlah aku menjadi seperti dian
dalam keadaan yang tak berdaya
akan kucuba sedaya upaya bercahaya
menerangi diriku sendiri dan yang ikhlas
menerima cahayaku dan sentiasa memberi
semangat agar aku terus bercahaya
sehingga sumbu dianku habis
bila sumbu dianku habis
berarti tamatlah baktiku untuk terus bercahaya lagi
moga cahaya dianku yang sedikit ini
menerangiku di alam barzah yang gelap gelita
tanpa satu pun cahaya yang dapat menerangiku
walaupun cahaya dari mana sekalipun...
andai cahaya dianku menerangiku
di alam barzah
SUBHANALLAH doaku termakbul
SUBANALLAH cahaya dian yang kutinggalkan di bumi
terus terpancar ke alam barzah
bergemerlapan setiap masa
seperti indahnya cahaya
matahari, bulan dan bintang
malah lebih indah dari itu
itulah cahaya dari Syurga
terpancar hingga ke alam barzahku
dinampak Allah swt
keindahan Syurga yang tiada tara-Nya indah
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
berkat cahaya dianku terus berbakti kepada manusia
yang masih hidup di bumi sehingga bumi ini tamat usianya
ALLAHU AKBAR
bertambah indah dan bahagianya aku
jika sekiranya cahaya dianku yang sedikit ini
menjadi cahaya lembayung menyejukkan kepanasan
di Padang Mahsyar kepada semua yang pernah
memberi dukungan/sokongan dalam apa jua bentuk pengorbanan
agar sumbu cahaya dianku terus bercahaya...bercahaya...
semuanya dengan izin-Nya jua
tiada daya upayaku melainkan dengan kehendak-Nya kemahuan-Nya,
kuserahkan segala-Nya kepada-Nya jua,
karena dari-Nya aku datang dari-Nya aku dikembalikan
moga aku dikembalikan dalam jiwa dan roh yang tenang
redho lagi diredhoi-Nya,
ALLAHU AKBAR Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara
26 Syawal 1435H
22 Ogos 2014
(MOGA DOA DALAM PUISI INI DIMAKBULKAN ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)

"Tidak ada CITA-CITA yang diraih tanpa PENGORBANAN, sekecil apa saja cita-cita butuh PENGORBANAN, Hidup adalah PENGORBANAN dengan KETULUSAN, jangan PERNAH mengorbankan orang lain karena hakikatnya sedang mengorbankan diri sendiri!"
‪#‎Imam_Masgartha_Kuartanegara‬
LikeLike ·  · 
TEATER BANGSAWAN DIRAJA, "KESATRIA DIRAJA NUSANTARA DEM-NYA,'
DISIARKAN SEMPENA HARI KEPUTERAAN KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH KE-68 DAULAT TUANKU!
TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'KESATRIA DIRAJA NUSANTARA DEMI-NYA ' Karya Ratu Rimba Niagara, Kdymm Sultan Hassanal Bolkiah, Teungku Sayyid Deqy, Laksamana Mas & Andi Surya 
...Continue Reading
17/08/2014
Residents of the Belait district got the opportunity to personally wish His Majesty the Sultan and Yang Di-Pertuan of Brunei Darussalam, in the first of the monarch’s annual meet and greet sessions in conjunction with his 68th birthday.
LikeLike ·  · 
TEATER BANGSAWAN DIRAJA. 'RAJA BRUNEI PENYAYANG RAKYAT SEJAHTERA,' Karya Ratu Rimba Niagara
Daulat Tuanku! Ampun Tuanku,
Izinkan patik menyiarkan puisi;
Ingin berbakti pada negara Tuanku,...
Continue Reading
17/08/2014
Residents of the Belait district got the opportunity to personally wish His Majesty the Sultan and Yang Di-Pertuan of Brunei Darussalam, in the first of the monarch’s annual meet and greet sessions in conjunction with his 68th birthday.
LikeLike ·  · 

PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA
10 DZULHIJJAH 1435H
5 OKTOBER 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;