Monday 6 October 2014

CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (257) SABARKU KE JALAN-NYA






CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (257) SABARKU KE JALAN-NYA

  • 861 people like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali
  • Bangdang Suksan Asalamualaikum
    Eid Mubarak
    I wish you a very happy and peaceful Eid. May ALLAH accept your good deeds, forgive your transgressions and ease the suffering of all peoples around the Globe.
  • Hasan Mds Assalaam Alaikum, 
    Brother dan Sister Dear 


    Jika anda benar-benar tahu bagaimana keras masa saya menderita di sini, atau anda akan faham, saya pasti saudara-saudara, jangan berkata apa-apa akan hart saya, walaupun anda tidak boleh membantu saya, Allah Khareem, kehidupan dunia ini adalah jejak, saya m menulis terakhir ini air mata saya mula foaling lebih pipi saya, saya membuat Dhuaa, saya percaya Allah sahaja, mencintai saudara-saudara Muslim, mungkin Allah memutuskan apa-apa daripada anda untuk membantu saya, hidup adalah (Imthihaa) Allah Khareem, Al-Hamdulillhi, apa sahaja yang Dia memutuskan, Allah mengasihi orang-orang yang sabar, Dalam Shaa Allah, aku akan bersabar. Saya di jalan-Nya .. 

    saudara-saudara saya di dalam Islam, saya tidak akan tidak memberitahu anda semua perkara ini sehingga sekarang, kami tidak makan makanan yang betul sejak bulan, kecuali teh pelan hitam dan beberapa biskut beberapa ia telah 2 bulan, lepas minggu 4 hari kita hanya mempunyai teh hitam dan beberapa biskut satu 2 kali sehari, anak perempuan saya tidak tidur beberapa malam, kerana dia tidak mempunyai susu untuk sepanjang malam dan siang, Saya tinggal di sebuah rumah sewa di luar negara, bukan di negara saya, saya perangkap sini .. 

    Pemilik rumah di belakang saya meminta untuk membayar sewa sejak minggu, bulan ini termasuk bil elektrik tidak dibayar selama 2 bulan, sebelum bulan jika saya tidak membayar akan datang, cahaya saya akan cabut, 

    Kami juga budak tulang baru hanya 4 rama-rama mempunyai dokumen-dokumen undang-undang tidak dibuat kerana ada isu kewangan. Melainkan kita berada di negara asing, 

    isteri adalah pesakit Tiroid, dia mesti mengambil 150 GRM levothryoxine, menurut doc.because beberapa kali mereka datang, bernasib baik kerana kita hanya mempunyai 100 gm thryoxine tab.she mengambil bahawa hanya dia perlu mengambil 50 mg lebih. tidak mempunyai wang untuk membeli, 

    Infarct, saya juga naik saksi Allah Maha Kuasa Al-kebenaran ini, 

    Adik-beradik saya, Allah tahu segala-galanya yang tersembunyi, diri saya dalam keadaan ini ia boleh menjadi laluan bagi saya dan juga untuk yang lain mungkin untuk anda juga, 

    Saya boleh pasir semua dokumen kepada anda untuk membuktikan kes saya, 
    kita begitu banyak berbeza sila membantu saya dan keluarga saya membantu kami hanya untuk demi Allah, ia satu titik jauh menangis biarlah saya turun, 

    hari ini boleh datang ke mana-mana satu saudara dan saudari, malam tadi juga saya melihat isteri saya menangis kerana keadaan kita, ia membuat saya begitu sukar untuk melihat bahawa, 

    apa yang saya tahu ialah apabila mana-mana manusia mengatakan bahawa Allah itu Rubbu, Allah akan Imthikhaan hamba-hambaNya, Gadderallah Khair, 

    Berdoa saya akan bersama keluarga dan semua umat Islam di seluruh dunia. 
    Jika anda membantu saya tidak lama lagi anda boleh mencari sesuatu yang baik akan berlaku dengan anda, saya percaya kepada Allah, bantuan Allah akan datang tidak lama lagi. Dalam Shaa Allah, Ameen 

    ini hanya Asbaabu, Allah mempunyai kuasa untuk berbuat apa-apa, 
    Baarakallah laki. 
    Wassalaam Alaikum, 
    Hassan 
    Hafizu Pelajar 
    Emil saya / mdshsh_76@yahoo.com
TO SERVE AND PROTECT: Officers go beyond their primary duty of providing security by assisting pilgrims performing Haj. (AN photos by Abdullah Bazuhair and Sami Yousuf) (6 photos)
  • You and 207 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali
  • Rabeah Binti Mohd Ali TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'TAKBIR AIDILADHA KEAGUNGAN HANYA UNTUK ALLAH TUHAN SEKALIAN ALAM', Karya Ratu Rimba Niagara & Sultan Hassanal Bolkiah

    SELAMAT HARI RAYA IDUL ADHA,' UCAPAN TULUS IKHLAS DARIPADA KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH

    SULTAN HASSANAL BOLKIAH
    October 4
    Bismillahirrahmanirrahiim
    Allaahu Akbar , Allaahu Akbar ,
    Allaahu Akbar , Laa Ilaa Haa Ilallaahu
    Allaahu Akbar , Allaahu Akbar
    Wa Lillaa Ilham .
    ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
    SELAMAT HARI RAYA IDUL ADHA
    Dzulhijjah 10, 1435 H
    Mohon Maaf Lahir batin
    ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
    56 SharesUnlikeUnlike · · Share
    Top Comments
    You and 1,230 others like this.

    ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR
    SEGALA PUJI-PUJIAN HANYA UNTUK-MU
    YA ALLAH JADIKANLAH AKU ROH SUCI
    YANG KAU MAHUKAN YANG AKU DAMBAKAN

    TAKBIR AIDILADHA KE-AGUNGAN HANYA UNTUK ALLAH
    TUHAN SEKALIAN ALAM
    TUJUH PETALA LANGIT
    TUJUH PETALA BUMI
    BERGEMA LANTUNAN
    TAKBIR RAYA AIDILADHA
    HARI KESYUKURAN HAMBA-NYA YANG BERKORBAN JIWA RAGA DEMI-NYA
    TAKBIR RAYA AIDILADHA
    DARI ARASY ALLAH SWT
    HINGGA SELURUH ALAM

    TAKBIR AIDILADHA
    DIGEMAKAN DENGAN PENUH KEINSAFAN RATAPAN
    MENDAYU-DAYU....SAYU...SYAHDU...HIBA....
    BETAPA HANYALAH ALLAH SEGALA PERGANTUNGAN HIDUP DAN MATI MENGAKU SEPENUH HATI TIADA TUHAN LAIN YANG DISEMBAH MELAINKAN DIA
    ALLAHU AKBAR...ALLAHU AKBAR....ALLAHU AKBAR
    ALLAH MAHA BESAR
    ALLAH MAHA BESAR
    ALLAH MAHA BESAR
    ALLAH MAHA BESAR YANG TERAMAT BESAR
    SEGALA PUJI BAGI ALLAH YANG TERAMAT BANYAK
    MAHA SUCI ALLAH WAKTU PAGI DAN PETANG
    TIADA TUHAN MELAINKAN ALLAH
    DAN TIADA LAIN YANG KAMI SEMBAH KECUALI DIA
    KAMI IKHLAS KEPADA-NYA
    MESKIPUN DIBENCI OLEH ORANG-ORANG KAFIR
    TIADA TUHAN MELAINKAN ALLAH YANG MAHA ESA
    YANG MENEPATI JANJI-NYA
    YANG MENOLONG HAMBA-NYA
    DAN YANG MEMULIAKAN TENTERA-NYA
    DAN DIA TELAH MENGHANCURKAN SEMUA KUMPULAN (PENENTANG)
    DENGAN KEKUASAAN-NYA
    TIADA TUHAN MELAINKAN ALLAH
    ALLAH MAHA BESAR
    SEGALA PUJI-PUJIAN HANYA BAGI ALLAH

    YA ALLAH DI PAGI AIDILADHA PENUH BERKAT INI
    KAU AMPUNKAN AKU
    KAU TERIMALAH TAUBATKU
    SESUNGGUH-NYA AKU HAMBA-MU YANG HINA TAMPA PENGAMPUNAN DARI-MU
    YA ALLAH JADIKANLAH AKU HAMBA-MU
    DI MANA DARI AWAL KEJADIAN AKU ADALAH ROH SUCI PENUH TUNDUK TAWADUK
    MAHU MENJADI HAMBA-MU YANG PATUH DAN TAAT KEPADA SEMUA PERINTAH-MU MENGAKU SEBENAR-BENAR MENGAKU KAU ADALAH TUHANKU TIADA TUHAN LAIN SELAIN ENGKAU...HANYA ENGKAU SAHAJA YANG LAYAK DISEMBAH MAKA DARI ITU AKU MAHU MENJADI HAMBA-MU SEPERTI KEJADIAN ASALKU
    ROH SUCI YANG TAWADUK

    YA ALLAH YANG MAHA MEMAKBULKAN SEGALA PERMINTAAN
    WUJUDKANLAH ROH SUCI KEJADIAN ASALKU DIJIWAKU YANG MASIH BERNAFAS INI SEHINGGALAH NAFAS TERAKHIRKU NANTI KAU TERIMALAH AKU SEBAGAI ROH SUCI YANG TENANG LAGI KAU REDHAI ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR SEGALA PUJI HANYALAH UNTUK-MU
    KAU MAHA MENEPATI JANJI
    MAKANYA JADIKANLAH AKU ROH SUCI YANG KAU MAHUKAN DAN AKU DAMBAKAN TIADA APA YANG KUINGINI DI DUNIA INI LAGI HANYALAH MAHU KE JALAN-JALAN-MU
    ITU SAJALAH YANG MENENANGKAN JIWAKU DI KALA INI
    SUMPAH SETIA ROH SUCI
    ITULAH YANG HENDAK KUPASAKKAN
    DI JIWA DI KALBU AGAR AKU BENAR SEBENAR IKHLAS MENGOTAKAN
    SUMPAH SETIAKU PADA-MU
    BIARPUN DIBENCI OLEH ORANG-ORANG KAFIR
    AKU TETAP MENGAJAK TENTERA-TENTERA-MU
    BERJUANG BERMATI-MATIAN UNTUK MENYEBAR LUASKAN AGAMA SUCI-MU DI SERATA BENUA BUMI-MU INI.....DI MANA MANUSIA BERHIDUP DI SITULAH
    TENTERA-TENTERA-MU AKAN MEMPERJUANGKAN-MU
    AGAR SEMUA MANUSIA DI BUMI INI TAKUT DENGAN-MU
    AKUR DENGAN PERINTAH-MU
    MEMBESARKAN-MU
    MENG-AGUNGKAN-MU
    DI SEBILANG MASA DAN KETIKA
    ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR
    ALLAH MAHA BESAR ALLAH MAHA BESAR ALLAH MAHA BESAR
    SEGALA PUJI-PUJIAN HANYA UNTUK-MU
    KAU MAKBULKAN SEGALA DOA YANG KUPINTA
    AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
    .........................................................
    (HAMBA-MU YANG KERDIL DI SISI-MU)
    10 Zulhijjah 1435H
    5 Oktober 2014M

    SALAM AIDILADHA NAN INDAH 1435H

    SALING MEMAAFKAN KITA SAUDARA SEISLAM
    AGAR TALIAN SIRATURRAHIM SENTIASA MEWANGI
    SEWANGI AMBAR KASTURI
    MOGA SENYUMAN SYURGA MENANTI DI PAGI AIDIL ADHA
    NAN INDAH DENGAN TAKBIR RAYA AIDILADHA MENG-AGUNGKAN ILAHI
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    SALAM SILATURRAHIM
    SALAM AIDILADHA
    SALAM SAMPAI KE KUBUR
    SALAM SAMPAI KE SYURGA

    "SELAMAT AIDILADHA MAAF ZAHIR BATHIN'

    LAFAZ TULUS IKHLAS DARIPADA,

    RATU RIMBA NIAGARA
    10 Zulhijjah 1435H
    5 Oktober 2014M

    HIDUP ADALAH PENGORBANAN DENGAN KETULUSAN

    SULTAN HASSANAL BOLKIAH
    ·
    "Tidak ada CITA-CITA yang diraih tanpa PENGORBANAN, sekecil apa saja cita-cita butuh PENGORBANAN, Hidup adalah PENGORBANAN dengan KETULUSAN, jangan PERNAH mengorbankan orang lain karena hakikatnya sedang mengorbankan diri sendiri!"
    #Imam_Masgartha_Kuartanegara

    SAMPAI KAPAN PUN AKU ADALAH DIAN

    sampai kapan pun aku adalah dian
    menerangi orang lain membakar diri sendiri

    tapi sampai bila aku mahu menjadi dian
    jika begitu aku mahu menjadi seperti matahari
    menerangi seluruh alam
    bahagia dapat menerangi seluruh alam
    tapi seluruh alam bahagia
    aku tetap juga kepanasan

    jika begitu aku mahu menjadi seperti bulan
    cahayaku indah berseri-seri
    siapa yang melihat pasti terpegun akan
    keserian cahayaku,
    aku akan sentiasa berada dalam kebanggaan
    jadi aku tak mahu dipuji dipuja
    sedangkan yang layak dipuji dipuja cuma TUHAN
    yang menciptakan bulan dan yang menciptakan aku

    jika begitu aku mahu menjadi seperti bintang
    bergemerlapan setiap masa
    semua berlumba-lumba menggapai bintang
    akan kuberikan bintang kepada mereka yang
    suka berusaha menggapaiku penuh ikhlas
    biarlah mereka gembira dan bahagia memilikiku

    apapun biarlah aku menjadi seperti dian
    dalam keadaan yang tak berdaya
    akan kucuba sedaya upaya bercahaya
    menerangi diriku sendiri dan yang ikhlas
    menerima cahayaku dan sentiasa memberi
    semangat agar aku terus bercahaya
    sehingga sumbu dianku habis
    bila sumbu dianku habis
    berarti tamatlah baktiku untuk terus bercahaya lagi

    moga cahaya dianku yang sedikit ini
    menerangiku di alam barzah yang gelap gelita
    tanpa satu pun cahaya yang dapat menerangiku
    walaupun cahaya dari mana sekalipun...
    andai cahaya dianku menerangiku
    di alam barzah
    SUBHANALLAH doaku termakbul
    SUBANALLAH cahaya dian yang kutinggalkan di bumi
    terus terpancar ke alam barzah
    bergemerlapan setiap masa
    seperti indahnya cahaya
    matahari, bulan dan bintang
    malah lebih indah dari itu
    itulah cahaya dari Syurga
    terpancar hingga ke alam barzahku
    dinampak Allah swt
    keindahan Syurga yang tiada tara-Nya indah
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    berkat cahaya dianku terus berbakti kepada manusia
    yang masih hidup di bumi sehingga bumi ini tamat usianya
    ALLAHU AKBAR
    bertambah indah dan bahagianya aku
    jika sekiranya cahaya dianku yang sedikit ini
    menjadi cahaya lembayung menyejukkan kepanasan
    di Padang Mahsyar kepada semua yang pernah
    memberi dukungan/sokongan dalam apa jua bentuk pengorbanan
    agar sumbu cahaya dianku terus bercahaya...bercahaya...
    semuanya dengan izin-Nya jua
    tiada daya upayaku melainkan dengan kehendak-Nya kemahuan-Nya,
    kuserahkan segala-Nya kepada-Nya jua,
    karena dari-Nya aku datang dari-Nya aku dikembalikan
    moga aku dikembalikan dalam jiwa dan roh yang tenang
    redho lagi diredhoi-Nya,
    ALLAHU AKBAR Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

    Karya Ratu Rimba Niagara
    10 Dzulhijjah 1435H
    5 Oktober 2014
    (MOGA DOA DALAM PUISI INI DIMAKBULKAN ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)

    Selamat Hari Raya Aidiladha,
    Buat semua sahabat tercinta,
    Maaf zahir batin dipinta,
    Moga persahabatan terpatri sampai Syurga.
    (AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin)

    (PETIKAN PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH & RATU RIMBA NIAGARA)
    10 DZULHIJJAH 1435H
    5 OKTOBER 2014M
  • Shehryar Akhter Nawaz AlhumduAllah i was there and Make Hajj e Akbar,AlhumduAllah.
  • Hasan Mds Assalaam Alaikum, 
    Brother dan Sister Dear 


    Jika anda benar-benar tahu bagaimana keras masa saya menderita di sini, atau anda akan faham, saya pasti saudara-saudara, jangan berkata apa-apa akan hart saya, walaupun anda tidak boleh membantu saya, Allah Khareem, kehidupan dunia ini adalah jejak, saya m menulis terakhir ini air mata saya mula foaling lebih pipi saya, saya membuat Dhuaa, saya percaya Allah sahaja, mencintai saudara-saudara Muslim, mungkin Allah memutuskan apa-apa daripada anda untuk membantu saya, hidup adalah (Imthihaa) Allah Khareem, Al-Hamdulillhi, apa sahaja yang Dia memutuskan, Allah mengasihi orang-orang yang sabar, Dalam Shaa Allah, aku akan bersabar. Saya di jalan-Nya .. 

    saudara-saudara saya di dalam Islam, saya tidak akan tidak memberitahu anda semua perkara ini sehingga sekarang, kami tidak makan makanan yang betul sejak bulan, kecuali teh pelan hitam dan beberapa biskut beberapa ia telah 2 bulan, lepas minggu 4 hari kita hanya mempunyai teh hitam dan beberapa biskut satu 2 kali sehari, anak perempuan saya tidak tidur beberapa malam, kerana dia tidak mempunyai susu untuk sepanjang malam dan siang, Saya tinggal di sebuah rumah sewa di luar negara, bukan di negara saya, saya perangkap sini .. 

    Pemilik rumah di belakang saya meminta untuk membayar sewa sejak minggu, bulan ini termasuk bil elektrik tidak dibayar selama 2 bulan, sebelum bulan jika saya tidak membayar akan datang, cahaya saya akan cabut, 

    Kami juga budak tulang baru hanya 4 rama-rama mempunyai dokumen-dokumen undang-undang tidak dibuat kerana ada isu kewangan. Melainkan kita berada di negara asing, 

    isteri adalah pesakit Tiroid, dia mesti mengambil 150 GRM levothryoxine, menurut doc.because beberapa kali mereka datang, bernasib baik kerana kita hanya mempunyai 100 gm thryoxine tab.she mengambil bahawa hanya dia perlu mengambil 50 mg lebih. tidak mempunyai wang untuk membeli, 

    Infarct, saya juga naik saksi Allah Maha Kuasa Al-kebenaran ini, 

    Adik-beradik saya, Allah tahu segala-galanya yang tersembunyi, diri saya dalam keadaan ini ia boleh menjadi laluan bagi saya dan juga untuk yang lain mungkin untuk anda juga, 

    Saya boleh pasir semua dokumen kepada anda untuk membuktikan kes saya, 
    kita begitu banyak berbeza sila membantu saya dan keluarga saya membantu kami hanya untuk demi Allah, ia satu titik jauh menangis biarlah saya turun, 

    hari ini boleh datang ke mana-mana satu saudara dan saudari, malam tadi juga saya melihat isteri saya menangis kerana keadaan kita, ia membuat saya begitu sukar untuk melihat bahawa, 

    apa yang saya tahu ialah apabila mana-mana manusia mengatakan bahawa Allah itu Rubbu, Allah akan Imthikhaan hamba-hambaNya, Gadderallah Khair, 

    Berdoa saya akan bersama keluarga dan semua umat Islam di seluruh dunia. 
    Jika anda membantu saya tidak lama lagi anda boleh mencari sesuatu yang baik akan berlaku dengan anda, saya percaya kepada Allah, bantuan Allah akan datang tidak lama lagi. Dalam Shaa Allah, Ameen 

    ini hanya Asbaabu, Allah mempunyai kuasa untuk berbuat apa-apa, 
    Baarakallah laki. 
    Wassalaam Alaikum, 
    Hassan 
    Hafizu Pelajar 
    Emil saya / mdshsh_76@yahoo.com


happy Eid Al Adha ¡¡¡

gembira Eid Al Adha¡¡¡

Photo: happy Eid Al Adha ¡¡¡

gembira Eid Al Adha¡¡¡
  • You and 1,066 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali
  • Rabeah Binti Mohd Ali TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'TAKBIR AIDILADHA KEAGUNGAN HANYA UNTUK ALLAH TUHAN SEKALIAN ALAM', Karya Ratu Rimba Niagara & Sultan Hassanal Bolkiah

    SELAMAT HARI RAYA IDUL ADHA,' UCAPAN TULUS IKHLAS DARIPADA KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH

    SULTAN HASSANAL BOLKIAH
    October 4
    Bismillahirrahmanirrahiim
    Allaahu Akbar , Allaahu Akbar ,
    Allaahu Akbar , Laa Ilaa Haa Ilallaahu
    Allaahu Akbar , Allaahu Akbar
    Wa Lillaa Ilham .
    ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
    SELAMAT HARI RAYA IDUL ADHA
    Dzulhijjah 10, 1435 H
    Mohon Maaf Lahir batin
    ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
    56 SharesUnlikeUnlike · · Share




#PHOTO: An Afghan man leads a goat ahead of the #Eid Al-Adha festival at the animal market during sunset on the outskirts of #Herat. (AFP) — withSyed Rahim and 5 others.

Photo: #PHOTO: An Afghan man leads a goat ahead of the #Eid Al-Adha festival at the animal market during sunset on the outskirts of #Herat. (AFP)


A scene from Arafat captured by Arab News photographer Fahad Al-Ahmari. #Haj — with Mazan Rahman and 5 others.

Photo: A scene from Arafat captured by Arab News photographer Fahad Al-Ahmari. #Haj
PETIKAN PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH & RATU RIMBA NIAGARA
10 Dzulhijjah 1435H
5 Oktober 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;