Sunday 12 October 2014

CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (292) TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'BAHASA MENYATUKAN SEMUA KAUM DI MALAYSIA,' Karya Ratu Rimba Niagara, PM Najib Razak, Astro Awani & Rakyat Malaysia.


CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (292) TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'BAHASA MENYATUKAN SEMUA KAUM DI MALAYSIA,' Karya Ratu Rimba Niagara, PM Najib Razak, Astro Awani & Rakyat Malaysia.


Masyarakat Cina tidak perlu bimbang kerana pembelajaran bahasa Ibunda di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina termaktub dalam Perlembagaan.
ASTROAWANI.COM





TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'BAHASA MENYATUKAN SEMUA KAUM DI MALAYSIA,' Karya Ratu Rimba Niagara, PM Najib Razak, Astro Awani & Rakyat Malaysia.

"SJKC: Kaum Cina tidak perlu bimbang - Najib
Masyarakat Cina tidak perlu bimbang kerana pembelajaran bahasa Ibunda di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina termaktub dalam Perlembagaan,"
ASTROAWANI.COM

MALAYSIA MILIK KITA

Malaysia milik kita
kerana Malaysia negara kita
kita lahir di Malaysia...
kita hidup di Malaysia...
kita mati pun di Malaysia...
lahir hidup mati di Malaysia...
sebab itu Malaysia Milik kita

Malaysia kita cinta
Malaysia kita kasih
Malaysia kita sayang
Cinta kasih sayang pada Malaysia tidak berbelah bahagi

Kita sayang semua yang ada di Malaysia...
semua rakyat Malaysia kita sayang
walaupun pelbagai kaum, semuanya kita sayang tanpa terkecuali

Untuk menyatukan semua kaum di Malaysia ...
hanya bahasa yang satu boleh menyatukan semua kaum di Malaysia...
kita tidak membenci bahasa lain selain daripada Bahasa Malaysia...
tapi jika mahu menjadi sebuah kerajaan yang adil kepada semua rakyatnya semua kaum dan bahasa yang ada di Malaysia ini diwujudkan sekolah nenek moyang mereka, bahasa cina, india, kadazan, jawa, asli, kelantan, negeri sembilan dan pelbagai bahasa lagi sudah pasti Malaysia ini melahirkan rakyat berpuak-puak semuanya bersifat perkauman.

Kenapa pemimpin mesti takut?
Kenapa bangsa cina mesti takut?
Sepatutnya takut meninggalkan generasi yang bersifat perkauman yang menebal di jiwa .

Cuba kita fikir..
kenapa Bahasa Malaysia bukan Bahasa Melayu...
ini bermakna Bahasa Malaysia sudah diterima pakai oleh semua kaum yang ada di Malaysia...

Cuba kita fikir lagi...
lihat saja kad pengenalan kita...
kenapa tidak seperti dulu
ada tertulis bangsa apa dan agama apa?
kenapa tidak ditulis bangsa melayu cina india kadazan...
pasti akan menimbulkan isu sensitif...

Kenapa harus takut kehilangan undi jika dihapuskan sekolah jenis
kebangsaan cina...selama ini pun MCA tidak memberi kemenangan kepada BN yang memberi kemenangan kepada BN adalah rakyat miskin yang terpencil di pendalaman dan mereka yang berkepentingan dengan BN. MCA terang-terang akan begabung dengan DAP jika BN hapuskan sekolah cina, untungnya DAP bilamana MCA , PAS dan KEADILAN bergabung dengan DAP...pasti BN KO. Maka sedarlah BN jangan takut kepada bayang-bayang sendiri rakyat Malaysia sentiasa menyokong BN sekiranya BN mengamalkan POLITIK PATRIOTIK.

Percayalah, rakyat cina akan faham kenapa kerajaan wujudkan sekolah 1 aliran sahaja kerana Malaysia ini milik semua bukan milik kaum yang berpuak-puak , walaupun sekolah 1 aliran saja namun bahasa nenek moyang mereka masih boleh dipelajari dan secara tidak langsung rakyat Malaysia yang berbangsa Melayu juga boleh belajar bahasa cina, india dan sebagainya.


Malaysia ini milik kita...
kita bersatupadu sepakat untuk bersama memajukan rakyat dan negara susah senang bersama agar Malaysia yang indah ini dapat diwariskan kepada generasi akan datang dengan aman sejahtera tanpa ada sifat perkauman lagi. Bahasalah yang menyatupadukan semua kaum yang ada di Malaysia ini.
Apa yang ditulis ini adalah sekadar cadangan tiada niat untuk merendah-rendahkan kerajaan, parti dan bangsa lain, diberi cadangan kerana kita semua adalah rakyat Malaysia...Malaysia milik kita bersama untuk menjaga dan mencintainya sepenuh hati hingga ke akhir hayat.


"BAHASA MALAYSIA MENYATUKAN SEMUA KAUM"

Sekian. Terima kasih.

Yang benar,
...................................................................................
Rabeah Mohd Ali,
Rakyat Malaysia Berbangsa Melayu Yang Cintakan Semua Rakyat Malaysia,
18 Dzulhijjah 1435H
13 Oktober 2014
Like · Reply · 5 mins


Ballengs Stylolito Lihat Org cina.. Desakan mahu tutup sjkc.. MCA bersedia bersatu dengan DAP utk mempertahankn bngsanya.. Melayu??? Biar agama di hinjak2.. Biar bangsa di hina.. Bersatu tidak sekali...
Mirul Nuri cakap biar belapik brother..bukan semua melayu camtu..agak2 sikit..
Ali Ga Toks berlapik la tu.. mmg xsmua.. tp tetap ada..

Hafiz Klang bimbangkan nasib anak melayu .

Sa-eight Warios Aku nak buka sekolah jawa je.....nanti aku minta 50 juta untuk bantu sekolah aliran jawa nokocoroko....

Ismail Hashim Dah lama merdeka tapi masih tak tahu bahasa kebangsaan

Marak Haibarin Kmi pun nak sekolah SJK jg la, buat la sekali SJK kadazan, dusun, iban, bajau, melanau, dayak buat bancian senarai kaum d Malaysia ni pastu buat SJK..
So sad , bila pemimpin muda pun menyokong SJK, nampaknya para pemimpin memang suka meng'asimilasi'kan kaum d negara ini...

Muhamad Fikri Ab Rahman Saya setuju dengan anda
Mohd Azrulhisam Kewujudan racist berakar umbi di srjkc,mereka bergaul dlm kelompok kaum mereka sendiri sejak kecil bila dh dewasa terjadi kejutan budaya bila bercampur masyarakat pelbagai kaum..ckp melayu pun tak fasih..adakah ini dinamakan 1malaysia..

Patrick T. H. Wong Statement kamu tidak maduk akal. Kawan kawan saya berbilang kaum. Tiada masalah pergaulan dan agama.

Salihin Shion S its not fair buat kaum etnic lain yg tidak mmpunyai skolah mereka sendiri
Muhamad Fikri Ab Rahman Betol..suku kaum lain pon nak gak jika sjk(c) dan (t) je boleh diwujudkan.

Suzy Joon prkara ini hnya brlaku di semanjung. di sabah & sarawak byk ibu bapa yg bkn brbngsa cina trmasuk yg bragama islam menghntr ank2 mrka ke sjkc. kmi di sni hidup tdk brpuak2. kmi blh brgaul msra sesama kmi. wahai org2 semananjung, tdk ka kmu merasa cemburu dgn kami di sini, sabah & sarawak.

Jen Jen Btul..
Arisyaestima Tokyo Moga ada peganti NAJIB yg lebih berkelayakan.
Shahril Annek Cina kalo yg sekolah sjkc mmg x pandai campur melayu , berbanding dgn yg sekolah kebangsaan, sjkc ni patut di hapus kn sahaja

Patrick T. H. Wong Statement yang bodoh

Farouk Afero Kembangkan lg otak kau tu mamat.Jgn jumud sgt.SAR anaktirikan.Skrg sibuk cuit SJKC pulak.Suruh menteri keris x bersarung kau tu buka sekolah jenis songkok tinggi.Terlampau bangang kau ni.

Jen Jen Ko lah paling bodoh!!! Fikir logik bro shahril drong pun bljar bhasa melayu juga..

Preba Winson Apa yg nak dibimbangkan....Selama ni ada je sklh2 ni x prnh ada isu pun...kenapa tetiba bila timbul isu ni semua nak keluarkan komen bimbangkan nasib anak melayu...ada jugak anak2 melayu yg belajar di sekolah cina dan berjaya...x kira la sekolah mana pun janji org2 M'sia satu hati xkan ada masalah di kemudian hari...Sebagai manusia fikir pasal masa depan semua...dapat gak pahala...

Safuan Halim ini orang tak pernah belajar daripada sejarah... Kat US, UK, Indonesia ada SJK tak untuk anak2 Cina? anak2 Afrika? anak2 Korea? anak2 India?
tolong jawab!!! ni semua kesilapan Penyata Rahman Talib, Penyata Razak, Akta Pelajaran 1961... waktu buat tu, British dah berambus...

Shazliey Razaq Betul kan? aku pernah duk US 3 thun waktu bapak aku sambung belajar kat sana.. Rilek je budak Italy dengan budak Amerika budak Afrika, dan Iran bertepuk bertampar dalam kelas...

Kat Malaysia jgn haraplaaa.. Baik Mak bapak Melayu ke Cina ke India mmg takkan kasi berkawan dengan bangsa lain ... sejak dari kecil lagi...
lagi satu yang perlu diubah adalah penempatan penduduk... Patutnya, Melayu, Cina, India, B/putra Sabah Sarawak perlu buat sistem kuota dalam sesebuah penempatan... Supaya mereka semua ni tahu nak bercampul gaul dengan semua bangsa...

Mohd Azrulhisam Maaf jika ini lah ketegasan pemimpin melayu,mungkin pada pru akan dtg,maaf hilang satu undi dari aku..

Hisyam Hj Ishak Kalau dgn bangsa cina,punyalah dia berlemah lembut dan bersopan santun semata2 nak jaga hati bangsa tu...tp kalau dgn bangsa sendiri hahahahaha

Illa Lola Pm tutup je srjkc srkjt.semua harus gabung d srk saja untuk mengelakkn racist..xperlu pening2.nk buat.buat jelahh

Irwan Azwan i think skolah kbgsaan sekarang should change their name too jadi SJK Melayu... barulah gempak, adil dan setaraf dgn sjk2 yg lain..takkan lah sjk2 yg sedia ada je kot nak letak nama bgsa depa...kita2 pun nak jugak! hehehe

Iero Kent Haizzz....tak habis2 dengan bab racist....bnyak yg ckp cina ni maju....cina maju disebabkan srjk C Ok....but kiteorg cina pun tak berani mengaku kite ni maju la sangat...yg maju tu atas usaha sendiri....but di kmpg wa pandangan org islam lain dengan korang ni....di kmpg wa skrg srjk C pelajar agama islam meningkat 40%....so terbukti srjk C..salah satu slkh terbaik...knp nak tutup??korang Tak nak ke semua pelajar malaysian maju???? sorry if comments wa buat korang terasa or kasar...sekian terima kasih.....!!!


Rocky Labu Kaum Cina Malaysia adalah yg paling bertuah didunia. Semoga depa jadi kaum yg bersyukur dan tidak terlalu rasis.


Syilmasliza Ahmad it will never happen...
Knightz Exe Pendatang ckp pendatang

IR Izzat Rahman Ni semua hasil dari Tunku Abdul Rahman lagi la...ikut je syarat2 British.... Skang rasakanlah....patutnya sekolah disatukan...semua bangsa belajar bahasa melayu,Cina dan Tamil...barulah anak2 Malaysia maju! Dpt kuasai pelbagai bahasa

Shaiful Nizam Osman Buat kompleks sekolah 3 in 1....sk..sjkc..sjkt....
Irdayu Hashim II Kaum cina x perlu bimbang kaum melayu patut bimbang..... resah.....
King Ren YA Safuan Halim memang betul bro...ini adalah salah dari pemimpin kuta yg terdahulu sbb bagi kuasa dan hak dgn mereka. Saya tabik thailand dan indonesia sbb cina di sana dari nama dan bahasa, mereka bercakap bahasa kebangsaan mereka. Cina di malaysia ada yg tak tahu bercakap bahasa melayu...salah siapa?


Cik Zem hapuskan sekolah cina..kalau macam tu kami juga nak sekolah utk melayu
Like · Reply · 5 · 22 hrs · Edited

KIo Mio negeri kami.. suka hati kami.. ampa balik negeri ampa

Zack Zakaria Ahmad yang bimbang melayulah bangang..anak cucu melayu masa tu kita semua dah mati

Wee Wei kat smenanjung je yg kelam kabut ngan hal rasis...kat srawak xda pun...kat mane2 skolah ada klas pendidikan islam.....mmg ada segenlintir xfasih berbahsa mlayu,tpi xbermakna mreka ni rasis...cume kurang berkomunikasi je...sekian...

Nasa Jalil tahniah kerana terus akur dengan tekanan golongan rasis cina...dan takziah kerana mungkin golongan cina akan kekal mengundi DAP pada PRU 14....Tiong Lai adalah proksi DAP...
وان عمرن المخلصي Tony Tang.....kita jgn buta sejarah dn jgn jadi kacang lupakn kulit..
Cermin balik proses pembentukan negara bangsa malaysia....org bumi terima kaum imigran sblm merdeka.

Mohd Hatta Bin Yaakub Majoriti mereka tak support you, kenapa terhegeh2 nak protect.
Iero Kent Srjk C always teach us nyanyian lagu kebangsaan dan rukun negara
Kepercayaan Kepada Tuhan
Kesetiaan Kepada Raja dan Negara
Keluhuran Perlembagaan
Kedaulatan Undang-undang
Kesopanan dan Kesusilaan

Chelsie Erinzane kaum cina msia bertuah sbb kaum cina byk yg rajin berusaha..xmdh mengalah...xmcm kbayakan kaum melayu yg cm tgu jk emas jatuh keriba...penganggur mls kerja


Illa Lola Xboleh ckp mcmtu..majoriti org melayu susah dapt kerja sbb ramai yg racist pada bgsa melayu..cina xde ilmu xde diploma atau ape2pun senang cqri kerja sbb bgsa cina tolong bgsa mereka walau xde ijazah sekalipun...sorry to say.mmg ini kenyataan..org melayu ade ijazah pun susah nk dapt kerja.

Azira Binti Daud Yup.kalau xder operator melayu dgn bangla kilang bapak u bole tutup.u punya kaum mau ke keje operator

Azira Binti Daud I pernah keje kilang i knew this fact.

Nor Azizuddin Abdul Manan Dah agak pun...mesti ada makhluk yg akan membela...see it.

Hamdi Abdul Mutalib kenapa mesti ada sekolah jenis???? negara dah lama merdeka...sepatutnya ada hanya sekolah kebangsaan...takde sekolah international...takde sekolah jenis...takde sekolah swasta....masih lemah

Amad Bin mmg xkn mansuh pun.najib xkan brani

Muhammad Faiz Bin Na'aman Mansuh

Mohd Nazri Nazri Agungkan sgt bangsa cina bangsa sendiri terabai...ltk jelah jwtn !!!!

Ajid Yazid Peruntukkan Sek agama perlu ditingkatkan.kata perjuangkan agama.

Gambut Segambut Tolak SJKC demi perpaduan rakyat

Zulhairi Fetani Mengapa cina terlalu takut dengan BANGLA?
Jika dahulu cina diberikan IC dan kemudiannya digunakan untuk menghakis kuasa orang Melayu.. Kini mereka pula yang bimbang kerana sekiranya warga BANGLA diberikan IC, ia akan mencairkan kuasa politik kaum cina.
Bagaimana mereka terlalu yakin jika Bangla diberikan IC maka mereka akan mengundi parti kerajaan? Aku janji? Tak cukup rasanya..Yang lebih tepat ialah kerana BANGLA beragama Islam dan mereka sangat mudah menyesuaikan diri dengan masyarakat melayu.
Walaupun BANGLA hanya sekadar pekerja asing yang terpaksa pulang ke negara asal apabila permit tamat tempoh, tetapi mereka mampu menguasai bahasa melayu dengan baik dalam jangka masa yang sangat singkat. Sebagai penganut Islam sunni, mereka berpeluang dan tidak ada masalah bercampur gaul dengan masyarakat melayu di masjid atas semangat persaudaraan sesama Islam.
Berbeza dengan orang cina, walaupun mereka telah berpuluh tahun tinggal di negara ini, malah diberikan hak sebagai warganegara, mereka seolah-olah mahu mewujudkan satu lagi Negara cina di bumi asing. Mereka mengasingkan diri mereka dari masyarakat melayu dan menghantar anak-anak mereka ke sekolah cina. Remaja cina kini semakin ramai yang tidak mampu berbahasa melayu dengan baik dan mereka menjadi terlalu asing apabila terpaksa berbahasa inggeris walaupun hanya mahu berhubung dengan masyarakat tempatan.
Definasi Melayu dalam perlembagaan memberikan laluan mudah untuk BANGLA diserap sebagai sebahagian daripada orang melayu. Ini terbukti dengan kedudukan tinggi yang pernah diberikan oleh UMNO kepada Tun Dr Mahathir yang berketurunan pendatang. Kini ia diteruskan dengan beberapa pemimpin kanan UMNO yang mempunyai latarbelakang yang sama.Keadaan ini menyebabkan cina menjadikan BANGLA sebagai satu ancaman kepada kuasa politik perkauman mereka. Perbandingan antara cina dan BANGLA adalah sangat tepat dalam membongkar sikap negatif kaum cina di Negara ini.
Cina sepatutnya mencontohi BANGLA yang berasimilasi dengan masyarakat tempatan agar kehadiran mereka boleh diterima dengan selesa. Setelah berpuluh tahun cina berada di Malaysia nampaknya mereka masih lagi angkuh dan jijik untuk bercampur gaul dengan masyarakat tempatan. Semangat perkauman mereka yang ekstreme menyebabkan mereka kini ketinggalan berbanding BANGLA.
DAP tidak mahu orang cina menyedari bahawa nenek moyang mereka pernah setaraf dengan pendatang BANGLA. Ini adalah satu kehinaan setelah sekian lama mereka membina keyakinan bahawa merekalah bangsa yang terbaik dan paling layak untuk memerintah negara. Sebagai pendatang yang lupa daratan, tidak mengenang budi, anti-melayu dan anti-Islam, apa perlu cina tinggal bersama-sama berkongsi negara dengan kita lagi?
Mohd Sharulnizam Jusohshafie Siapa punca selama ini,? Sudah terhantuk baru kalut..
Solo Yaman Cuba fikir jauh sikit. Pandangan kamu terlalu cetek. Srry ya
Fairul Idzwan Mukhriz good for pm, najib letak jawatan, orang melayu sokong mukhriz, cina sokong najib, kita tgk sapa jadi pm
Rahim Jais eloklah dibantu sekolah2 agama yg kebanyakannye dlm keadaan daif dn kurang infra asas
Adie Ashmady Aku tak risau dgn cina..m aku risau dgn org mcm pak jib...
Paridah Md Said Sudahlah tu. SRJK (C) & (T) utk mereka kenal budaya dan bahasa penulisan bangsa mereka. Disek. Men mereka bersatu. Masuk peralihan dulu. Dulu masa saya sekolah mcm tu juga. Tak gaduh pun. Masa utk Melayu bekerja dan berusaha lebih kuat utk jadi mcm Syed Mokhtar. Ramai2 bukan seorang! Idola....
Wan Alfian cina tak perlu bimbang...sebab ada MCA, ada DAP...dia orang akan tetap mempertahankan kaum dia orang....Melayu?? suka main santau2..
Sheddy Sam Najib htr balaci kasi gegar, lps tu datang sebagai hero membela....tektik lama....
Mohd Tarkis Shah Najid bela Cina
Muhammad Baddar Bongok...duduk malaysia 57 thn tp ckp xpandai2
Atan Shahrul Org cina tinggal di malaysia bukan di china. Fikir dgn otak bkn kepala lutut.
Norazlan Hasan Tutup!!! Union jack dah turun. Sekolah jenis kebangsaan tak relevant!
Puetra Klaten Vernacular adalah lubuk prejudis perkauman
Tony Tang Jika baik mengapa mengapa ramai butak muslim kena pelajar kat sekolah agama lagi hahahh sama je dengan budak cina dan budak india lar ...
As Mida Apa dh jdi nie najib oi..aku xsokong klu skolah cainis di tutup..ank cucu aku skolah cainis pru 14 nnti aku xkn undi barsian lgi..
Sempoi Bro Sethu sy bahasa mlyu x ka mn pn..x pnting pn..klu kita gi mlncong x blh guna pn bahasa mlyu tu..bahasa yg mahal d abad ke 21 ni..bi je..yg lain2 tu nasi tmbah je..
Fadhli Rahim Isu ini khas utk meredakan isu minyak naik.
Kalai Arasan Haha ada juga org yg bijak.

Mohd Nazri Bakar cina kaya2,tak heran la minyak naik,

Lets Kubur Melayu kutuk Melayu, teguran ok lagi, tapi kalau dah sampai sumpah seranah, ini keturunan dari mana ni.. Islam ka.. atau menyamar Islam, yang aku tahu Islam tak ajar memaki orang, cuma Islam ajar suruh tegur menegur.


Mohammad Firdaus PRU14 siap2 jadi pembankang Melayu xkan undi lagi pemimpin penakut

KuHasnan Lurves Nurhaliza Dah sampai Masa Tan Sri Muhyiddin.........


Solo Yaman Di sabah sarawak. Kami (cina,melayu,kadazaan dusun,murut,)boleh duduk semeja minum bersama tanpa sebarang masalah.

Ridzuan Bin Yacob Tutup ja ini Malaysia maaa? di Singapore dan Indonesia pun tak ada ?

Wan Chamber Lau Leong lu ckp malayu pn talak butoi loo...haha

Ismail Suleiman As a normal in whatever issues...PM Najib akan backup mrk dulu, yg Melayu/Bumiputera dikemudiankn..

Santiago Dunga Kenapa warga cina perlu bimbang bukan bahasa ibunda mereka yg ingin dimansuhkan tetapi sekolah jenis kaum yg ingin dimansuhkan..


Chelsie Erinzane redzuan ckp nk hapus kan sjkc???..hehe...nk ketawa pun ada...pling byk org melayu hantar ank ke skolah cina utk blajar bahasa cina...dan sapa ckp melayu ssh dpt keja....???..klu keja krajaan mmg org melayu diutama kan....yg keja swasta tu byk nk cr gaji bsr2...mana dpt...klu xda usaha...hihi

Lai Kam Siong Shafanie Di srjkc ternampak berbilang kaum - cina, melayu, india, indonesia & serani. Tiada bezanya atau kurangnya berbilang kaum dari SK. Sila buat siasatan sebelum komen. Kawan melayu yang bertudung bercakap mandarin lebih baik dari saya.

Sang Suria Kata presiden mca bahasa mndarin bahasa kedua di dunia tuturkan mmg la rakyat negara china brp ramai negara china hnya hebat barang tiruan ja kalo nk bljar bahasa asing yg hbat bljar la bahasa jepun.korea jerman ka

Wee Wei kat smenanjung je yg kelam kabut ngan hal rasis...kat srawak xda pun...kat mane2 skolah ada klas pendidikan islam.....mmg ada segenlintir xfasih berbahsa mlayu,tpi xbermakna mreka ni rasis...cume kurang berkomunikasi je...sekian...

Syed Dazro Tupasal wajib ada satu dekolah jer utk sume..supaya sume fasih bahasa kebangdaan dan sebahai wadah penyatuan...di usa dan mana mana pon cuma ada satu sekolah jer...


Pak Ndak Fazil X fasih sbb kwn ngn bangsa dia aje..x racist ke tu?


Al Khaleed Athan Macam mana le nak settle masalah ni kalau ada pemimpin macam ni. Bila la akan ada pemimpin yang berani untuk bertindak tegas dan bijak.

Mohd Najid Statment ape ni bapak dia x prnah ckp mcm ni pon lu


Tony Tang Selain tu pendidikan moral tu di sekolah kerajaan nampak pun teruk lah


Tony Tang Bukan orang cina tak mau ganbung masalah adalah sekolah kerajaan terlalu low class lah dalam akedemi... teruk sangat dalam semua subject lar...

Tony Tang Mana tak perlu bimbang.... seringkali tanya cina nak apa dan pangkil balik cina ... siapalah tak bimbang hahha...

Fairus Zana As Mida x per u x undi.. yg pro tutup sekolah vernikular akan undi... no hal...


Nur Salwani Abd Hamid diorang xpernah bimbang pun najib oii....buat apa melayan org yg xpernah hargai...

Garry Cheng Tidak perlu bimbang yout head lah

King Ren YA Mereka harus janji tdk membelakangkan bahasa melayu sbb bahasa melayu adalah bahasa kebangsaan negara malaysia.


ﺭﺍﺝ ﻧﺸﺮﻭﻥ ﺭﺍﺝ ﺭﻭﺳﻠﻦ link takda kena mengena dgn status update.....ko dah kenape, Astro AWANI???

Latipah Othman Orang umno mana berani nak tutup srjkc dengan srjkt dengan pas berani ler orang umno buli betul tak orang umno


Meg Descends Syabas najib. Teruskan penjagaan Dan beri muka pada org lain. You're the best


Yanggun Cashew Srjkc untungkan pembangkang...yg srk itu tiada pembangkangkah..

Shahril Annek Najib takut dgn cina ker? Hak tui

Kasim Selamat 2ekor ikn temenung 2rgt.kcik plk tu.tahniahhhhhhhhhhhhhh.kepala btuh ang


Nuli Sneijder Syabas datuk najib..teruskan usaha datuk memelihara keharmonian nasional...usah pedulikan kepada yang sedang menyalak..

Adnan Ahmad Cina tak perlu bimbang....najib yg perlu bimbang

Wn Nzri najib duit abis kat cina aje...


Abdul Mujib Mohd Ali PR aja yg menghasut supaya bimbang

Bazli Ika Mansuh


Nazri Ruslan Cine mmg xbimbang tp melayu yg akn jhnm !!!

Dura Zaman PM dayus!


Trader OneTegar oh my PM...

Azmi Atan Cina tuntut sekali, kita terus pujuk dan setuju. MCA pun bukannya disokong majoriti bangsa Cina--ikut data PRU13,hanya 5% Cina Malaysia yang sokong BN. Hanya kerana nak jaga 5% ni, kita penuhi desakan mereka. Adakah Cina akan penuhi kemahuan orang Melayu lepas ini....In the end, we are losing more and they are gaining more.

Soo Lin Ong Kalau gitu umn youth malu lah mana mau tarok muka..hahahaeee

Fatimatul Zuhro Zuhro Memang kaum cina x perlu bimbang....yg dibimbangkan kaum melayu bile dh dicampur yg akan score A adalah org cina dimane peluang anak melayu sbb sek keb time exam dpt B dan C pun adegak yg bleh dpt top ten..huhuhu

Mat Jue Hehheh cina walau berbeza politik tapi bangsa di utamakan.....berbeza melayu tikam bunuh dengki semua ada.....

Ambros Sabara Tanah milik Tuhan...so x prlu lh mngira bngsa kplbagaian bngsa dn agma itu yg trbaik...klu dlm stu negara hnya stu bngsa dn agma juga ssh nti jdi negara pmbrontk.

Zainon Shaari Itu sebab saling x kenal...itu sebab saling x hormat..itu sebab saling x faham..itu sebab saling x suai..itu sbb saling x cinta..itu sbb wujud perkauman..nak salahkn siapa agaknya?!


Hani Kamal Ya. Pelbagai bangsa. Bahasa kebangsaan.. bahasa malaysia. Tapi diorang ni dah tak pandai bahasa malaysia dah.

Aliyah Ahmad Bubar je

Abdul Latiff Bahari Bila kita di katakan racist..yg cina lahanat ni xrasist plak...pg mampus la cina2 kat malaysia..dah lama bg muka makin naik kepala...aku tunggu ja 13 mei sekali lagi...

Md Azly Said Nak sekolah aliran Cina, suruh dorang balik kampung nenek moyang dorang di China. Kecoh je.

Fazreen Airi kite mesti hidup aman dn damai...tidak perlu perkauman...cina melayu india dn lain lain pon manusia juga...rilek brother brother rilek...


PETIKAN PAGE ASTRO AWANI & RATU RIMBA NIAGARA
18 DZULHIJJAH 1435H
13 OKTOBER 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;