Monday 13 October 2014

CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (300) ROH KEPADA SETIAP IBADAH ADALAH ILMU PENGETAHUAN


CINTA NEGARAMU CINTA NEGARAKU (300) ROH  KEPADA SETIAP IBADAH ADALAH ILMU PENGETAHUAN

TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'POLITIK BERJAYA PEMIMPIN BERJIWA PATRIOTIK,' Karya Ratu Rimba Niagara, Kdymm Sultan Hassanal Bolkiah, Kdymm Maharaja Kutai Mulawarman, PM Najib Razak, Bapak Susilo Bambang Yudhoyono, Joko Widodo, Prabowo Subianto, Menteri Pertahanan YAB Hishammuddin Hussein, Astro Awani & Ayah Edy
SULTAN HASANAL BOLKIAH
October 5
"...
Continue Reading
LikeLike · 

BERKAT POLITIK YANG UTAMAKAN RAKYAT
NEGARA KEKAL MERDEKA
MAKA KEMAJUAN NEGARA DAPAT DIBANGUNKAN DENGAN PESATNYA
SEKALUNG TAHNIAH UNTUK SEMUA PEMIMPIN YANG UTAMAKAN RAKYAT DAN NEGARA
MELEBIHI KEPENTINGAN SENDIRI. 
POLITIK HANYA AKAN BERJAYA JIKA SEKIRANYA PEMIMPINNYA BERJIWA PATRIOTIK
ANDA SETUJU KATAKAN IYA
JIKA TIDAK SETUJU DIAM SAJA OK BYE...
LikeLike · 
DEMI ILMU UNTUK MEMBELA ANAK BANGSA MENDATANG KU SANGGUP PERTARUHKAN NYAWAKU AGAR MEREKA TIDAK SENASIB DENGANKU! MAKA SADARLAH RAKYAT INDONESIAKU PILIHLAH PEMIMPIN YANG PUNYAI SEMANGAT GOTONG ROYONG PASTI MEREKA GAK AKAN BIARIN NASIB KAMI SEBEGINI TERSEKSA MENUNTUT ILMU.
RAKYAT DI LUAR SANA MENANTIKAN KEJAYAANMU!
Duhai...pahlawanku......
Continue Reading
AYAH BUNDA YANG ADA DI JAKARTA TOLONG BANTU SAMPAIKAN PESAN KAMI YA.....
Pesan untuk anggota Dewan Yang Terhormat:
"Tolong berhentilah Bapak-bapak dan Ibu-ibu wakil kami sekalian bertikai memperebutkan kekuasaan, tengoklah nasib kami yang harus menyabung nyawa setiap hari hanya untuk bisa sampai di sekolah tempat kami belajar".
"Tunjukkan dan buktikanlah pada kami jika engkau semua memang benar-benar Cinta Merah Putih dan Ingin Membuat Indonesia ini menjadi Hebat !"
"Kamilah sesungguhnya merah putih masa depan bangsa ini dan kamilah sesungguhnya Indonesia hebat di masa mendatang"
Semoga gambar ini bisa sampai dan dilihat oleh para anggota dewan yang sedang sibuk memperebutkan kursi kekuasaan untuk kepentingan golongan dan kelompoknya.
LikeLike · 
Biarkan aku tidak sempurna di matamu
namun bagiku kau adalah insan yang menyempurnakan hidupku!


DEMI ILMU UNTUK MEMBELA ANAK BANGSA MENDATANG KU SANGGUP PERTARUHKAN NYAWAKU AGAR MEREKA TIDAK SENASIB DENGANKU! MAKA SADARLAH RAKYAT INDONESIAKU PILIHLAH PEMIMPIN YANG PUNYAI SEMANGAT GOTONG ROYONG PASTI MEREKA GAK AKAN BIARIN NASIB KAMI SEBEGINI TERSEKSA MENUNTUT ILMU.
RAKYAT DI LUAR SANA MENANTIKAN KEJAYAANMU!
Duhai...pahlawanku...
Jangan mudah berputus asa dalam perjuanganmu
Aku di sini sentiasa menyokongmu
Ayuh teruskan perjuanganmu
Rakyat di luar sana menantikan kejayaanmu
Terus.....!!!Terus....!!! Teruskan langkah kepahlawananmu
Kerana kejayaan sedang menantimu...
Kejayaanmu adalah untuk Rakyat, Raja & Negara Mu Tercinta!
Karya Ratu Rimba Niagara
13 Ogos 2012
24 Ramadan 1433H
Andai Bung Karno masih hidup dia suka tak puisi yang kukarangkan ini istimewa untuknya... duhai bangsa Indonesia yang ada di benua sana...
hayati puisi untukmu Bung Karno.
BUNG KARNO PEJUANG KEAMANAN RAKYAT INDONESIA
Duhai Bung Karno...
kau pejuang rakyat sejati
kau rela derita demi rakyat Indonesia
hidupmu adalah perjuangan
tiada hari tanpa perjuangan
Kau bilang...
berikan aku 1 pemuda
niscaya akan kuguncangkan dunia!
Kau bilang lagi...
biarpun aku seorang presiden
rakyat tetap berkuasa menentukan
siapa pemimpin yang layak untuk mereka naungi
Kau bilang lagi...
jangan pernah malu berbuat kebaikan
karena kemajuan tidak akan dicapai!
Kau bilang lagi...
bangsa yang besar
adalah bangsa yang menghormati jasa pahlawannya
Kau bilang lagi...
kau lebih mudah mengusir penjajah
tapi akan menjadi sulit jika bangsamu sendiri melawan
jika mahu kekal merdeka
mesti percaya dengan kekuataan bangsanya sendiri
kita belum hidup dalam bulan purnama
karena banyaknya pancaroba
tapi tetaplah bersemangat elang rajawali
selama masih ada ratap tangis di gubuk-gubuk pekerjaan kita selesai !
berjuanglah terus dengan mengucurkan sebanyak-banyak keringat.
Tuhan tidak merobah nasibnya sesuatu bangsa sebelum bangsa itu merobah nasibnya”
Janganlah melihat ke masa depan dengan mata buta!
tapi pandanglah dengan mata hati demi pada masa akan datang.
Kenapa kita masih tidak mempercayai bangsa sendiri?
tidak mempercayai satu sama lain!
pada hal kita adalah berasal
rakyat gotong royong
Putra dan putri Indonesia
adalah dua sayap Garuda Indonesia
jika dua sayap sama kuat
maka terbanglah Garuda
sampai ke puncak yang setinggi-tingginya
jika patah satu daripada dua sayap Garuda itu
maka tidak akan dapat terbang Garuda itu sama sekali !
makanya ...
demi Indonesia
putra putri Indonesia
harus bersemangat waja menerbangkan
sayap Garuda
agar bisa terbang setinggi-tingginya
hingga menggapai bintang
dihadiahkan kepada rakyat Indonesia
diwariskan bintang itu
kepada anak cucu Indonesia
bergemerlapanlah bintang itu
selagi ada bulan dan matahari!
Makanya bangunlah bangsa Indonesia ku
sama-sama memperkokohkan kedua sayap Garuda
menggapai bintang
demi sebuah senyuman kehidupan
seluruh rakyat Indonesia tercinta!
Bangunlah satu dunia!
di mana semua bangsa hidup
dalam damai dan persaudaraan!
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 April 2012
(UKIRAN DAUNAN KASIH RATU RIMBA INI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA PEJUANG RAKYAT INDONESIA YANG TERCINTA)
PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA PUJANGGGA NUSANTARA
RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
2 JAMADILAKHIR 1435H
2 APRIL 2014
SIAPA PUN YANG MENANG!
SIAPA PUN YANG MENANG SYUKURLAH DENGAN KEMENANGAN
SIAPA PUN YANG KALAH REDHOLAH DENGAN KEKALAHAN
YANG MENANG TELAH MEMENANGI HATI RAKYAT
YANG KALAH TAK AKAN KECEWA AKAN TERUSKAN PERJUANGAN
MEMBELA RAKYAT BERSAMA BERGANDING BAHU DENGAN YANG MENANG... ITULAH YANG DIKEHENDAKI OLEH BUNG KARNO
KARENA PESANAN BUNG KARNO ,
"Kenapa kita masih tidak mempercayai bangsa sendiri?
tidak mempercayai satu sama lain!
pada hal kita adalah berasal
rakyat gotong royong"
LikeLike · · Share
3 people like this.
SEMUA YANG SUDI MENDUKUNG PERJUANGAN SASTRAKU HANYA DAPAT KULAFAZKAN BUDIMU SENTIASA TERSANJUNG DI HATIKU!
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
17 DZULHIJJAH 1435H
12 OKTOBER 2014
AYAH BUNDA YANG ADA DI JAKARTA TOLONG BANTU SAMPAIKAN PESAN KAMI YA.....
Pesan untuk anggota Dewan Yang Terhormat:
"Tolong berhentilah Bapak-bapak dan Ibu-ibu wakil kami sekalian bertikai memperebutkan kekuasaan, tengoklah nasib kami yang harus menyabung nyawa setiap hari hanya untuk bisa sampai di sekolah tempat kami belajar".
"Tunjukkan dan buktikanlah pada kami jika engkau semua memang benar-benar Cinta Merah Putih dan Ingin Membuat Indonesia ini menjadi Hebat !"
"Kamilah sesungguhnya merah putih masa depan bangsa ini dan kamilah sesungguhnya Indonesia hebat di masa mendatang"
Semoga gambar ini bisa sampai dan dilihat oleh para anggota dewan yang sedang sibuk memperebutkan kursi kekuasaan untuk kepentingan golongan dan kelompoknya.
LikeLike · 


News Feed

RECENT ACTIVITY
AKU SI JAHIL MAHUKAN ILMU KEMANISAN IMAN
Aku cemburu
orang yang solat
sebab aku tak solat
aku cemburukan
orang yang berqiamulail
sebab aku tak tahu apa itu qiamulail
aku cemburukan
orang yang pandai mengaji
sebab aku tak pandai
aku cemburukan
orang yang berpuasa
sebab aku tak pernah berpuasa
aku cemburukan
orang yang pergi haji
sebab aku belum pergi
aku cemburukan
mereka yang bersedekah
sebab aku bakhil
aku cemburukan
mereka yang berzakat
sebab aku tak berzakat
biarpun harta melimpah ruah
aku cemburukan
mereka yang suka berbuat baik
sebab aku anti kebaikan
sukakan kejahatan
aku cemburukan
mereka yang suka berkata yang baik
sebab aku suka mengumpat mengeji
menyakiti hati orang
aku rasakan akulah yang kaya
akulah yang berkuasa
akulah yang mempunyai segala yang
manusia idamkan kemewahan hidup di dunia ini
baru aku tahu kini
sebenarnya aku terpedaya dengan
keegoaanku sendiri yang leka dan lalai
salah aku juga
punca aku cemburu kepada mereka
kerana aku tak tahu
apa itu
syahadah
solat
puasa
zakat
menunaikan haji di Mekah
Rukun Islam
yang mesti diamalkan
dan diimani oleh semua
orang Islam selagi
hidup mesti dilakukan
kerana taatkan perintah Allah.
Ya Allah ...aku jahil
aku tak tahu semua ilmu
yang patut kutahu
mulai
detik ini
saat ini
sampai bila-bila pun
aku mahu belajar
ilmu yang patut aku tahu
ilmu kemanisan iman.
Ya Allah...bukakan
hatiku seluasnya
untuk
mencari
dan
memiliki
ilmu kemanisan iman.
Ya Allah...bukakan
hati bakal guru-guruku
mengajarku dengan setulusnya keranaMu
biar ilmu yang dicurahkan
meresap terus ke dalam
roh dan jasadku.
Yang aku tahu
neraka tempat yang mengerikan
dan menakutkan
segala azab sengsara akan
dibalas kepada orang yang lalai
lalai berpunca kerana tak berilmu
jahil kenapa aku dihidupkan di dunia ini
aku tak mahu menjadi si jahil yang ego
rugi dunia akhirat!
Yang aku tahu
Syurga tempat segala nikmat yang mengasyikkan
dihadiahkan kepada orang yang taat kepada Allah
orang yang semasa hidup di dunia ini
merasai kemanisan iman.
Ya Allah aku perlukan Ilmu Kemanisan Iman
agar aku dapat mencintaiMu dengan setulus hatiku.
Ya Allah terimalah taubatku
kerana aku si jahil yang sombong
hidupku selama ini menyeksakan
rohku sendiri
kasihan rohku yang terseksa...
berduka di atas kejahilanku.
Duhai roh maafkan aku
biarkanmu terseksa dan berduka
aku terlalai untuk
menunaikan keperluanmu
iaitu ilmu Kemanisan Iman
akan ku belajar dan memiliki
Ilmu Kemanisan Iman
tanpa jemu dan bosan
sehingga terhenti nafasku!
Karya: Ratu Rimba Niagara
24 Muharram 1434H
7 Disember 2012M
"Moga kesombongan kita menginsafi diri kita...
kerana setinggi mana pun kita berada...alam barzah matlamatnya
rumah kekal abadi
tempat azab mengazabkan atau taman-taman
Syurga tempat istirehat abadi sementara menunggu qiamat
pilihan kita yang tentukan...
selagi hayat ada...
selagi peluang ada
kita rebutlah peluang ke manakah matlamat kita sebelum maut menjemput kita,"
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
18 DZULHIJJAH 1435H
13 OKTOBER 2014
"Siapa yang menjurusi satu jalan untuk mencari ilmu padanya nescaya Allah akan mudahkan padanya jalan ke syurga."
(HR Muslim)
LikeLike ·  · 

WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;