Sunday 7 December 2014

KENAL DIRI KENAL TUHAN (306) SAHABAT SUDILAH MENJADI SAHABAT YANG TERBAIK UNTUKKU AGAR TERANG ALAM BARZAHKU


KENAL DIRI KENAL TUHAN (306) SAHABAT SUDILAH MENJADI SAHABAT YANG TERBAIK UNTUKKU AGAR TERANG ALAM BARZAHKU

Rabeah Binti Mohd Ali posted in 3 groups.
KEINDAHAN YANG ADA DI DUNIA INI CUMA 1% SAHAJA 99% ADA DI SYURGA
ALLAHU AKBAR MAHA AGUNG-NYA ALLAH DALAM MENCIPTA ATAS KEHENDAK-NYA DAN KEBIJAKSANAAN-NYA SEBAB ITU HANYA DIA SAHAJA YANG LAYAK MEMAKAI PAKAIAN KESOMBONGAN. SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR . BETAPA KERDILNYA MANUSIA DI SISI ALLAH TAALA.
Jardines & Agua
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like ·  · 

SAHABAT SUDILAH MENJADI SAHABAT YANG TERBAIK UNTUKKU AGAR TERANG ALAM BARZAHKU


YA ALLAH AKHIRKAN AKU DALAM KEINDAHAN
Ya Allah Engkau Maha Mendengar...
segala isi hatiku
aku mahu hidup dalam keindahan
aku mahu mati dalam keindahan
keindahan dalam berbahasa
keindahan hati berbunga iman
kerana mahu hidupku
berakhir dalam keindahan
aku rela merendah diri kepada semua manusia
menyebarluaskan Rahmat Kasih-Mu yang tiada
had kepada semua hamba-Mu tanpa terkecuali
selagi hidup selagi itu
Kau memberi peluang kepada semua hamba-Mu
menempah tiket ke Syurga...
Syurga sebagai balasan hamba-Mu
yang beramal soleh kerana-Mu...
bukan kerana habuan duniawi
Syurga rahsia-Mu...
tidak seorang pun tahu
adakah dia layak masuk ke Syurga
walaupun pahalanya setinggi gunung
masih belum memberi jaminan masuk ke Syurga
Engkau memberikan Syurga
bukan kerana banyaknya pahala hamba-Mu...
dengan Rahmat Kasih-Mu diberikan Syurga...
dengan Pengampunan-Mu diberikan Syurga
dengan Syafaat kekasih-Mu Nabi Muhammad saw diberikan Syurga...
Allahu Akbar begitu Rahmat Kasih-Mu tanpa had
Syurga tempat yang terindah yang menjadi cita-cita semua hamba-Mu,
Andai Syurga itu milikku
pastilah aku hamba-Mu yang paling bertuah di dunia ini
beramal cuma sedikit dibalas Syurga...
tapi aku masih malu memiliki Syurga
kerana aku sudah salah iktikad
aku beramal kerana Syurga
bukan kerana-Mu...
jika itulah aku
aku yakin pasti Syurga bukan tempatku
kerana aku tidak ikhlas dapat beribadat...
beramal kerana Syurga pasti nerakalah tempatku...
kerana Rahmat Kasih-Mu tidak akan ada
pada mereka yang beramal selain daripada-Mu...
semua-Nya kerana-Mu...
Betapa baiknya manusia itu
dia sama sekali tidak tahu berakhirnya dia
berakhir dalam keindahan atau kejelekkan
Betapa jahatnya manusia itu
dia sama sekali tidak tahu berakhirnya dia
berakhir dalam kejelekkan atau kebaikan
Sebab itu sesama manusia tidak layak
menghukum
Syurga tempatku Neraka tempatmu...
Dia bukan Tuhan untuk menghukum
Sebab itu Allah tidak mengira bermulanya kamu
Allah mengira berakhirnya kamu
Ya Allah...aku mahu berakhir dalam kebaikan yang Kau Redhoi
berakhirnya sebuah kehidupan yang penuh ujian hidup dengan keindahan
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
.....................................................................
sampai kapan pun aku hamba-Mu
yang mahu pulang ke Pangkuan-Mu...
dalam Rahmat Kasih-Mu,
dalam Pengampunan-Mu,
mendapat Syafaat Nabi-Mu Muhammad saw
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
8 Muharram 1436H
1 November 2014
A despertar, queridos amigos SAH.
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad

RECENT ACTIVITY

  RECENT ACTIVITY
TIKA KITA HIDUPPUN HENDAK BERJIRAN YANG BAIK-BAIK BILA MATIPUN
HENDAK BERSEBELAHAN DENGAN JIRAN PENGHUNI KUBUR BERSTATUS AHLI SYURGA ALLAHU AKBAR AAMIIN
Kesultanan Mataram added 2 new photos.
Banyak hal yang harus kita pikirkan dalam hidup ini yang berkaitan dengan masa depan kehidupan kita di Akherat nanti, salah satunya adalah. Alam kubur dan Neraka, semoga dengan hal ini kita semakin waspada dan hati - hati dalam hidup ini. Amin
Like ·  · 
OLDER
MOGA KARYA SASTERA YANG KUTULIS MENJADI SAHAM AKHIRATKU DAN YANG MENDUKUNG PERJUANGAN SASTRAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
ALLAH PENCIPTA YANG TERHEBAT TIADA TANDINGAN CIPTAAN-NYA
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBARMeri Waddi
I Love Allah 
Like ·  · 
  • Rabeah Binti Mohd Ali
MOGA KARYA SASTERA YANG KUTULIS MENJADI SAHAM AKHIRATKU DAN YANG MENDUKUNG PERJUANGAN SASTRAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
ALLAH PENCIPTA YANG TERHEBAT TIADA TANDINGAN CIPTAAN-NYA
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
  ...Continue Reading
I Love Allah 
Like ·  · 
OLDER
SAHABAT SEJATI ANUGERAH DARI-NYA YANG DISYUKURI HINGGA
KE AKHIR HAYAT.
SAHABAT SEJATI SENTIASA MENJAGA HATI
SEHATI SEJIWA SENADA SEIRAMA SALING MEMAHAMI
MEMBANTU SELAGI DAYA BUKAN MEMBATU BAGAIKAN TUNGGUL
RELA MAKAN HATI DEMI KEBAHAGIAAN SAHABAT
SENTIASA MEMAAFKAN SAHABAT DAN MEMADAMKAN SEGALA SAKIT HATI
SETIAKAWAN DI KALA SUSAH DAN SENANG
ITULAH SAHABAT SEJATI YANG DINANTI
BERKATA SEIRING HATI MENEPATI JANJI BILA BERJANJI
ANDAI ANDA ADA CIRI TERSEBUT SILAKAN MENJADI SAHABAT SEJATIKU
JIKA TIADA MAAFKAN AKU ANDAI SUATU SAAT NANTI AKU BERLALU PERGI DARIMU KERANA YANG KUCARI SAHABAT SEJATI BUKAN KAWAN JADI LAWAN
MULANYA SAYANG JADI BENCI TERUS MELAYANG DI AWAN BIRU YANG GAK BISA DICARI LAGI.....
MAAFKAN AKU ATAS TERUS TERANGKU INI
DEMI MENCAPAI MISI DAN VISIKU
AKU MENANTIKAN SAHABAT SEJATI ANUGERAH DARI-NYA YANG KUSYUKURI
HINGGA KE AKHIR HAYATKU....IN SAA ALLAH AAMIIN
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS,
RATU RIMBA NIAGARA,
13 SAFAR 1436H
6 NOVEMBER 2014

Imam Muda's photo.
Like ·  · 
MOGA KARYA SASTERA YANG KUTULIS MENJADI SAHAM AKHIRATKU DAN YANG MENDUKUNG PERJUANGAN SASTRAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
SETELAH AKU MATI TIADA APA YANG KUBAWA BERSAMA MELAINKAN AMALAN SOLEH, YA ALLAH DENGAN SIFAT PEMURAH-MU TERIMALAH ILMU YANG KUTINGGALKAN SEBAGAI AMALAN SOLEH SAHAM AKHIRATKU. SEKALIPUN AKU SUDAH MENINGGAL SERIBU TAHUN TETAP DIKIRA, ALLAHU AKBAR KEBAHAGIAAN AKHIRAT ITULAH YANG KUDAMBAKAN DEMI-MU YA ALLAH , ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Today...
Continue Reading

‎الصفحة الرسمية للشيخ احمد حطيبة -حفظه الله-‎'s photo.
Like ·  · 


SAHABAT SUDILAH MENJADI SAHABAT YANG TERBAIK UNTUKKU
AGAR TERANG ALAM BARZAHKU
Sahabat...
sudah lama kunantikan kehadiranmu
sejak di alam rahim ibuku aku menantikan kehadiranmu
hingga kini masih belum kutemui sahabat sejati
yang bisa membimbingku
ke jalan-jalan Firdausi
agar terang alam barzahku
Sahabat...
aku redho rumahku kecil
karena aku masih bisa bernafas lagi
tapi bilamana mayatku di kuburkan
pasti aku menggigil ketakutan
ditinggalkan kesendiriaan
dalam lobang yang sempit
gelap gelita
tanpa ada cahaya
yang menerangi kuburku
aku pasti kelemasan
bilamana tanah menutupi mayatku
yang bakal menjadi kenduri
ulat-ulat kubur
hingga tinggal tulang belulang
yang dipanggil tengkorak...
Sahabat....
itu belum menghadapi seksa kubur
Masya Allah pasti lagi aku takut
tiada siapa yang dapat menolongku lagi
jika semasa aku hidup
sesusah macam mana pun aku
masih ada jalan keluar dari kesusahan
tapi bilamana aku sudah mati
aku tidak boleh lari lagi
mahu tak mahu aku akan
berhadapan segala yang bersangkutan dengan alam barzah
jika aku gagal menjawab soalan kubur
pasti mayatku akan dihimpit bumi
hingga terbenam ke tujuh petala bumi
Masya Allah azab yang pasti tak tertanggung olehku
semua tidak akan mendengar jeritanku diseksa
jika dengar pasti kalian takut
pasti kalian akan menjadi hamba-Nya,
yang ingin membuat kebaikan setiap saat...
Sahabat...
karena aku tidak sebaikmu
sudilah bimbing aku
sebelum maut menjemputku
ajarlah aku ilmu mengenal diri
kenal diri kenal TUHAN
selama ini aku tidak kenal diri aku
yang aku tahu
makan
minum
tidur
kerja untuk mendapat gaji bulanan
dari hari ke hari
dari minggu ke mingu
dari bulan ke bulan
dari tahun ke tahun
sehingga puluhan tahun
aku masih tidak kenal diri aku
Sahabat...
macam mana aku hendak kenal diri aku
tentang ilmu agama aku tak tahu
aku tak ambil tahu
dan tak minat nak ambil tahu
yang tahunya aku
aku hidup dalam zon yang selesa
kerja makan minum tidur...
Sahabat...
kini aku berazam
aku bertekad
aku nak berubah
menjadi seorang
hamba Allah...
yang mahu kenal diri aku
mahu belajar ilmu
mengenal diri
kenal diri kenal TUHAN
itu yang mesti aku pelajari...
Sahabat...
andai kamu punya ilmu mengenal diri...
sudilah menjadi sahabatku
sudilah bimbing aku
sehingga aku faham
sehingga aku kenal
diri aku sendiri
aku mahu hidup
bukan yang aku mahukan
tapi yang Allah mahukan
aku mahu hidup
diredhoi Allah di kala hidup dan mati
itu yang aku dambakan
biarlah aku dipandang hina oleh manusia
tapi jangan Tuhan
andai Tuhan menghinakan aku
lebih baik aku mati daripada hidup
andaikata aku mati saat ini
pasti seksa kubur menanti
nauzubillah
Sahabat...
hadirmu kunanti
dalam penuh harapan
agar kita sama-sama tunduk
kepada segala kehendak-Nya...
andai kau ditakdirkan menjadi sahabatku
akulah hamba-Nya yang bertuah
dikurniakan seorang sahabat
berkat bersahabat denganmu...
kuburku disinari cahaya terang benderang
bagaikan berada di Taman-Taman Syurgawi...
moga Allah izinkan kau menjadi sahabatku
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Sahabat dunia akhiratmu,
.......................................................
statusku milik-Nya
9 Muharram 1436H
2 November 2014

SMSTAUHIID.COM

statusku milik-Nya
9 Muharram 1436H
2 November 2014

SMSTAUHIID.COM
Like ·  · 

SEBAB ITU TIKA HIDUP BUKANLAH MASANYA UNTUK KITA ISTIRAHAT DAN BERSENANG-LENANG, TEMPAT KITA ISTIRAHAT  DI KUBUR TANPA DIPUKUL DIPALU TANPA HENTI SEHINGGA DIBANGKITKAN DI HARI QIAMAT
MOGA ALLAH MEMBERIKAN AKU KEKUATAN UNTUK TERUS BERAMAL SETULUS HATI KERANA-NYA KERANA MANUSIA DIBERI PELUANG HIDUP UNTUK MENDAPAT SYURGA-NYA SEBAGAI BALASAN CINTA TERHADAP HAMBA-NYA YANG DIDUGA SEMASA HIDUP. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

‎الصفحة الرسمية للشيخ احمد حطيبة -حفظه الله-‎'s photo.
Like ·  · 

TAMAN LABU KUNING DI ISTANA MERAK KAYANGAN DICARI OLEH KSATRIA RIMBA UNTUK DIBERIKAN KEPADA PUTERI ARNAB BAGI MENAMATKAN SUMPAHAN. SETELAH SANTAP BERAKHIRLAH SUMPAHAN PUTERI ARNAB.
Prayer is when you talk to Allah; meditation is when you listen to Allah.
"What do you think of Allah," the teacher asked. After a pause, the young pupil replied, "He's not a think, He's a feel."
so don't think of Allah , All you need is to Feel Him around you because He is always around us!! Allahukbar !!!!
Like ·  · 
Like ·  · 

Like ·  · 
  • Pradita Fia likes this.
  • Pradita Fia Bunda .. Dalam buaian ombak dilautan aku selalu merindu hadirmu .. Pada angin malam yang berhembus aku ingin baringkan sejenak resahku pada tarian indah puitis aksaramu .. Bunda .. Andai masih ada sedikit rasamu padaku .. Izinkan aku mengalirkan airmata rindu pada bunda .. Karena rindu tak sanggup kusimpan lagi .. Dan sejuta maaf kuhaturkan bila salah dan khilafku telah menoreh luka pada hati sucimu bunda sayang ... Disini aku selalu merindukanmu .. Pada luka, lara, dan bahagia.. Karena ku tak tau sampai kapan jasad dan ruh ku ini masih bersatu ..
  • Rabeah Binti Mohd Ali Rabeah Binti Mohd Ali KITALAH PUJANGGA ILAHI PERMATA SYURGA YANG GUGUR KE BUMI, ALLAHU AKBAR AAMIIN

    Bismillahirahmanirrahim

    Assalamualaikum wr wb

    Nanda yang dirindui...
    telah lama kita terpisah...
    maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki
    di kaki mu bunda duduk bersimpuh memohon maaf
    atas segalanya bunda yang bersalah
    mahu berpisah dengan nanda tanpa rela nanda
    maafkan bunda kerana terlalu emosi dan kecewa di kala itu
    hati bunda pecah remuk seribu
    bukanlah kerana nanda
    tapi barangkali bunda rasakan semua 
    di grup pujangga tidak menyayangi bunda lagi
    disisihkan tersisih dihampakan 
    karena bunda tidaklah sehebat mereka berpuisi
    bunda diibaratkan seperti melukut di tepi gantang...
    puisi yang bunda siarkan 
    sudahlah tidak dihargai di like di komentar jauh sekali
    tapi di balas dengan bahasa puisi yang tak sanggup bunda dengar
    sedangkan sedari awal nama bunda dimasukka ke grup pujangga 
    kita semua bahagia dengan bahasa puisi... bahasa hati diluahkan 
    dengan bahasa nan indah...indah....
    lama kelamaan bahasa puisi nan indah-indah 
    bertukar menjadi bahasa melukakan hati....
    sejujurnya bunda tak tega membiarkan hati bunda diguris luka
    kerana niat asal bunda bersiaran karya untuk 
    saling berpuisi bersama-sama dengan rakan pujangga berbahasa nan indah-indah

    Bukan untuk menempa nama atau menjenamakan produk puisi bunda agar paling diminati dan popular di abad ke -21 
    hingga sekarang ini bunda sedar siapalah bunda
    berpuisi tidak sepuitis dan sehebat rakan-rakan puisi yang lain
    yang bunda azamkan suatu saat nanti
    seluruh dunia membuka mata bahawa semua yang bergelar pujangga yang ada di dunia ini adalah Permata Syurga yang ada di bumi menyebarkan bahasa-bahasa indah seindah hati Syurga 
    In Shaa Allah AAmiin.

    Nanda yang terkasih...

    Berpisah dan terputus kasih dengan nanda adalah satu penyeksaan jiwa yang teramat dalam...bunda terdera kasih terdera rindu sendirian berjuang tanpa dukungan nanda dan rakan-rakan pujangga lain yang amat bunda kasih sepenuh jiwa dan raga.

    Walaupun terpisah namun hati ini masih berharap andai tidak ketemu di alammaya atau di alam nyata kan ketemu di Syurga-Nya ..
    Syurga itu rahsia Allah tiada siapapun tahu ...tapi tak salah kan andai kita berharap dan bercita-cita untuk menjalinkan silaturrahim agar dapat dilanjutkan sampai ke Syurga.... Allah swt mengikut prasangka hamba-Nya...itulah yang bunda yakini...nanda...

    Nanda...oleh kerana dengan Rahmat Kasih-Nya kita diketemukan di pagi Jumaat yang mulia ini...kita dapat menyambung silaturrahim yang lama terpisah atas kekhilafan yang tanpa rela kita tapi pasti ada hikmah-Nya agar kita sentiasa muhasabah diri disamping percaya dan yakin dengan Qada dan Qadar Allah kepada setiap kejadian yang berlaku.

    Nanda...kita bisa merancang tapi Allah yang menentukan...
    Moga perancangan kita sama dengan rancangan Allah...
    untuk berjaya dan bahagia dunia akhirat Aamiin.

    Nanda yang dirindui...
    segugus rindu bergugus-gugus rindu kukirimkan padamu
    selama ini rindu terpendam di hati...
    sekarang rindu yang terpendam 
    rasa tenang dalam kesyukuran
    mujurlah nanda masih hidup lagi dan bunda masih hidup lagi
    kita bisa saling memaafkan dalam bicara bisu mencengkam jiwa

    Kita buangkan yang keruh ambil yang jernih
    kita mulakan hati baru seperti 
    kita baru dilahirkan ke dunia
    suci bersih bagaikan kain putih
    sehingga persahabatan kita nan indah ini
    membawa kepada redha-Nya 
    bilamana mati kita dikafankan dengan kain kafan putih
    seputih hati berbunga Syurga
    In Shaa Allah Aamiin

    Ayuh nanda...
    sudilah bersama bunda 
    mendukung perjuangan bunda 
    misi dan visi cita-cita sastra bunda menjadi realiti
    jika tidak menjadi realiti 
    setelah kita mati 
    gugusan doa Al-Fatehah pun sudah memadai untuk kita nanda...Aamiin...

    Ayuh nanda...
    sudilah bersama bunda...
    memintal pelangi sastra nan indah
    untuk kita hadiahkan kepada seluruh penghuni bumi tercinta
    kita gunakan kelebihan anugerah-Nya berpujangga indah
    kerana kitalah Pujangga Ilahi Permata Syurga yang gugur ke bumi untuk dikutip penghuni bumi sebanyak mana yang mungkin...
    kerana bagi Allah tiada yang tak bisa melainkan bisa andai DIA KEHENDAKI...TIADA DAYA UPAYAKU MELAINKAN DENGAN IZIN-NYA JUA.

    MAAFKAN BUNDA NANDA PRADITA FIA YANG DICINTAI DUNIA AKHIRAT.

    "MOGA KASIH KITA TERPATRI SAMPAI SYURGA AAMIIN" 

    Salam kasih dan rindu untuk nanda yang dikasihi dunia akhirat,

    Bunda yang merindui dan mengasihimu,

    Bunda Ratu Rimba Niagara,
    12 Safar 1436H
    5 Disember 2014

  • Pradita Fia Ya Rabbana .. Terima kasih tak terhingga kuhaturkan pada ke Angungan Mu.. Kau izinkan hati ini menyambung silaturahim yang telah lama mengambang .. Bundaku sayang .. Tak hanya senyummu yang indah tapi hatimupun bagai mutiara indahnya .. Betapa lama hatiku gersang karena kehilangan kasihmu yang menawan .. Betapa lama hatiku gundah gulana karena tak mampu menciptakan puisi-puisi hati .. Semua tertelan bersama ombak rindu yang tak bersambut .. Bunda sungguh selama ini aku kehilangan kasihmu yang indah .. Pada setiap sakit dan luka jasad dan batinku .. Kupendam dalam kesunyian .. Bagai rajawali aku mengembara dari hati ke hati yang pilu .. Namun jaiuh dikedalaman samudera aku selalu merindukan kasih sayangmu .. Terima kasih Ya Rab.. Sungguh jumat mubarak kasih indahku pada bunda berhati mutiara telah tersambung kembali .. Semoga Allah swt selalu menjaga dan melindungi bunda dalam kasih sayang Nya ... (Pelukku dari bumi borneo)
  • Rabeah Binti Mohd Ali BILA HATI BICARA RINDU KETEMUMU NANDA 
    ANDAI REALITI 
    PASTI HULUBALANG SASTRAKU SI KUNTA SI KUNTE TERSENYUM INDAH DI LAUTAN CINTA OMBAK RINDU...

    IN SHAA ALLAH KUPELUKMU DI BUMI BORNEO DOAKAN YA...

  • Jardines miniatura
    Sociedad Argentina de Horticultura
    Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
    Like ·  · 
    SAHABATKU MAWAR BUNGA KU SEPI TANPAMU MOGA KAU TENANG SETENANG AIR DI KALI SYURGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    Mawar Bunga's photo.
    Like ·  · 
    TAHNIAH UNTUKMU KESATRIA RIMBA NIAGARA!
    "Tahniah kamu sudah sampai ke mercu kejayaan
    ku tabik pada kamu kerana mencapai kejayaan
    dengan segala daya usaha tanpa putus asa 
    sehingga berjaya sampai ke puncak sedangkan aku
    sentiasa berjaya tanpa usaha kerana aku diberi kelebihan
    ada kepak itulah beza aku dengan kamu
    kamu berusaha untuk berjaya sampai ke puncak jaya
    pasti ada misi dan visi tapi hidupku hanya mencari makan
    jadinya kamu adalah santapan untukku pada hari ini.
    Oleh kerana aku kagum dengan usahamu, aku mahu jadikan
    kau sahabatku .
    Aku punya banyak kelebihan dan kau pula punya banyak idea
    dan semangat untuk hidup bukan untuk kepentingan
    sendiri tapi untuk kepentingan semua rakyat rimba niagara ini.
    Kaulah kesatria rimba niagara.
    Puteri Arnab pasti bangga sama kamu duhai kesatria rimba niagara.... "
    Karya Ratu Rimba Niagara
    SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
    7 SAFAR 1436H
    30 NOVEMBER 2014

    Buenos dias amigos!
Un hermoso dia comienza.

Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
    Buenos dias amigos!
    Un hermoso dia comienza.
    Sociedad Argentina de Horticultura
    Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
    Like ·  · 

    SEHEBAT MANA PUN KITA AKAN MATI
    SEKAYA MANA PUN KITA AKAN MATI
    SEBIJAK MANA PUN KITA AKAN MATI
    KITA AKAN BIJAK BILAMANA KITA DAPAT JAWAB KE SEMUA SOALAN KUBUR
    MOGA KITA DAPAT MENJAWAB SOALAN KUBUR DENGAN LANCAR BERKAT KITA FAHAM DAN AMALKAN APA YANG TERKANDUNG DALAM SOALAN KUBUR,
    SOALAN YANG ALLAH SUDAH BERITAHU DAN KITA BOLEH MENJAWABNYA
    TIKA HIDUP TAPI SESUDAH MATI....AMALAN SAJALAH YANG AKAN MENJAWAB...
    MOGA AMALAN KITA YANG IKHLAS DAPAT MENJAWAB DENGAN LANCAR
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    Cuba renungkan nukilan org2 tua ni. Tidak semestinya semuanya betul. Moga Allah jauhi kita semua drp penyakit2 tersebut. Aamiin.
    Cuba renungkan nukilan org2 tua ni. Tidak semestinya semuanya betul. Moga Allah jauhi kita semua drp penyakit2 tersebut. Aamiin.
    Like ·  · 
    PUISI TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'CINTA BULAN ANUGERAH-NYA,'
    Karya Ratu Rimba Niagara & King Hassanal Bolkia
    SINARANKU DENGAN KEIZINAN-NYA
      ...Continue Reading

    Kata mutiara daripada @yasminmogahed. Selamat berhujung minggu. #SalamMuslim #PencetusUmmah #SeruDenganHikmah
    Kata mutiara daripada @yasminmogahed. Selamat berhujung minggu.‪#‎SalamMuslim‬ ‪#‎PencetusUmmah‬ ‪#‎SeruDenganHikmah‬
    Like ·  · nt...

Cita cita Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) adalah mewujudkan cita cita 17 Agustus 1945. Wujud, bentuk dan perilaku kader Gerindra harus dalam kerangka ini. Kader Gerindra harus yakin akan Pasal 33 UUD 1945. Kader Gerindra harus cinta tanah air. Tidak boleh ada niat untuk mencuri dari bangsa.

Ini adalah tuntutan dari rakyat. Bukan tuntutan dari Prabowo Subianto. Rakyat mendambakan pemimpin yang baik, bersih, tidak maling dan tidak korupsi. Perilaku kader Gerindra harus baik, jangan sombong, jangan petantang petentang. Semakin kuat, harus semakin rendah hati. Semakin sopan.

Partai Gerindra harus jadi partai pembela rakyat. Harus beri contoh. Kalau Gerindra mau hantam koruptor, masa kader Gerindra korupsi?

Tidak ada tempat bagi koruptor di Partai Gerindra. Tidak ada toleransi. Jika mengetahui ada kader Gerindra korupsi, mohon bantu saya laporkan ke Majelis Etik Partai. Bagi saya lebih baik Gerindra hanya punya 100 kader, tetapi kesemuanya jujur, berani dan mengabdi kepada rakyat - daripada banyak tapi koruptor.

Setiap kader Gerindra yang korupsi, langsung saya pecat. Saya juga akan evaluasi pembinaan partai terhadap yang bersangkutan. Saya mohon dukungan sahabat agar Gerindra dapat bebas dari koruptor.
  • You, Indra Iriansyah and 115,102 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali

    Write a comment...
  • Rabeah Binti Mohd Ali KOTA SASTRA DIRAJA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CITA-CITAKU

    TERBANGLAH MERPATI PUTIH BAWAKAN PUISI KEDAMAIAN SELURUH DUNIA


    Ratu Rimba Niagara shared UNESCO's photo to the group: BERSATU untuk KETAPANG. ·

    UNESCO28 cities have just joined our UNESCO #CreativeCities Network, promoting intl excellence & cooperation in Craft and Folk Arts, Design, Film, Gastronomy, Literature, Media Arts and Music. Do you believe your city is brimming with creative talent? Share this post with your city hall & ask your mayor to submit an application to join! http://ow.ly/F9oSc

    KOTA SASTRA DIRAJA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CITA-CITAKU

    JIKA SEKIRANYA KOTA SASTRA DIRAJA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA MENJADI REALITI, DUNIA FANTASI DALAM BERKARYA DAPAT DIHAYATI BERSAMA DENGAN SELURUH PENGHUNI BUMI.
    KREATIVITI DALAM BERKARYA DISAKSIKAN SELURUH PENGHUNI BUMI DAN LANGIT. ALLAHU AKBAR SYUKUR ALHAMDULILLAH. AAMIIN.TERIMA KASIH PENGHUNI BUMI KARENA ANDALAH SUMBER INSPIRASIKU BERKARYA. ANDALAH ANUGERAH ALLAH YANG TERINDAH DALAM HIDUPKU SEPANJANG AKU BERKARYA SASTRA.

    SAYANG KAMU SAMPAI KE SYURGA. AAMIIN.

    'MINDA YANG SIHAT TIADA SEMPADAN MASA ATAU USIA'
    'IDE DAN STRATEGI MEMUPUK KEMAKMURAN MENGUNDANG KEBERKATAN'.

    DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,

    RATU RIMBA NIAGARA,
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
    9 SAFAR 1436H
    2 DISEMBER 2014

    RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA

    Ratu Rimba Niagara shared Sri Maha Raja Di Raja Diraja Nusantara Dunia Kedaton Kraton Wahyu Utama's photo.November 29 at 6:01pm

    RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA
    KARENA RAJA ADALAH ANUGERAH ILAHI YANG DISYUKURI RAKYAT

    Kedaton Kraton Wahyu Utama and 8 others like this.

    Suttan Seghayo Dipuncak Nur Gagah Ym

    Ratu Rimba Niagara Sulttan Seghayu Dipuncak Nur Gagah juga...

    Kedaton Kraton Wahyu Utama salam kasih penuh kedamaian Rahmat Allah Cahaya Allah Cahaya Pesona Kehidupan Kedamaian Dunia Ahirat Ada Di Hati YM yang penuh kasih persahabatan persaudaraan yang selalu kami rasakan sebagai Sahabat YM Suttan Seghayo Dipuncak Nur sampaikan salam persahabatan kami Kepada Seluruh Para Raja Raja Nusantara Dunia dan YM para Pemangku Adat Nusantara Dunia Dan Salam Kasihku kepada Sahabatku YM Putri Pujangga Nusantar a Rabeah Binti Mohd Ali Sang Ratu Pujangga Nusantara dalam karya karya kususnya untuk menyongsong Kehidupan Kedamaian dunia Ahirat ...Salam kami untuk Bunda Ratu Negari I penuh kasih kedamaian dunia untuk seluruh umat rakyat seluruh penjuru dunia

    Bersama Kita Membangun Mewujutkan Pesona Budaya Kehidupan Dunia Cinta damai Untuk Seluruh Umat umat Rakyat Bangsa Bnagsa Negara Negara diseluruh penjuru Dunia

    Ratu Rimba Niagara Moga perjuangan suci murni kita diteruskan oleh anak cucu nusantara tercinta. Aamiin.

    Ratu Rimba Niagara shared Sociedad Argentina de Horticultura's photo.November 30 at 8:38am

    TAHNIAH UNTUKMU KESATRIA RIMBA NIAGARA!

    "Tahniah kamu sudah sampai ke mercu kejayaan
    ku tabik pada kamu karena mencapai kejayaan
    dengan segala daya usaha tanpa putus asa 
    sehingga berjaya sampai ke puncak sedangkan aku
    sentiasa berjaya tanpa usaha karena aku diberi kelebihan
    ada kepak itulah beda aku dengan kamu
    kamu berusaha untuk berjaya sampai ke puncak jaya
    pasti ada misi dan visi tapi hidupku hanya mencari makan
    makanya kamu adalah santapan untukku pada hari ini.
    Oleh kerana aku kagum dengan usahamu, aku mahu jadikan
    kau sahabatku .

    Aku punya banyak kelebihan dan kau pula punya banyak ide
    dan semangat untuk hidup bukan untuk kepentingan
    sendiri tapi untuk kepentingan semua rakyat Rimba Niagara ini, kaulah ksatria Rimba Niagara Putri Arnab pasti bangga sama kamu duhai ksatria Rimba Niagara.... "

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

    Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman @ Toh Puan Ratu Kencana Sari, Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
    Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
    202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
    9 Safar 1436H
    2 Disember 2014

    PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA, KING HASSANAL BOLKIA, PRINCE ABDUL MALIK, KDYMM SULTAN KELANTAN, SRI MAHA RAJA DIRAJA DIRAJA NUSANTARA DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA, MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN, KESULTANAN MATARAM, SUTTAN SEGHAYO DIPUNCAK NUR, GRUP PEMANGKU SRI ADAT, GROUP KOMUNITAS KEDATUN KEAGUNGAN CINTA BUDAYA, GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA & PAGE PM NAJIB RAZAK, PRESIDEN JOKOWI, JENDRAL PRABOWO SUBIANTO & BAPAK SUSILO BAMBANG 
    YUDHOYONO.
    9 Safar 1436H 
    2 Disember 2014


PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA & RAKAN-RAKAN ALAMMAYA
14 SAFAR 1436H
7 NOVEMBER 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;