Wednesday 12 August 2015

AIDILFITRI HARI MULIA (269) ALLAH MAHA PEMAKBUL DOA


AIDILFITRI HARI MULIA (269) ALLAH MAHA PEMAKBUL DOA

Ya Allah Engkau Maha Pemakbul doa yang baik-baik maka makbulkan doaku yang baik-baik yang boleh mendekatkan diriku pada-Mu Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Like   Comment   

News Feed

Hanya yang tak henti-henti berdoa akan merasakan nikmat sebenar apabila doanya di kabulkan Allah.


il tidak terima Habil mendapatkan pasangan yang lebih cantik parasnya. Kedengkian telah merusak hatinya dan membutakannya sehingga terjadilah peristiwa pembunuhan itu.
Al Qurtubhi menerangkan, “Dengki adalah dosa yang pertama kali dilakukan di langit dan di bumi. Di langit adalah dengkinya iblis kepada nabi Adam a.s, dan di bumi adalah dengkinya Qobil kepada Habil.”
Dengki adalah sifat yang tidak disukai Alloh dan bertentangan dengan petunjuk Rosululloh Saw. yang berpesan, “Tidak sempurna iman salah seorang di antara kalian sampai ia mencintai untuk saudaranya apa yang ia cintai bagi dirinya.” (HR. Bukhari dan Muslim)
Semoga kita tergolong orang-orang yang selamat, yaitu yang senantiasa membersihkan hati dari bibit-bibit penyakit dengki. Aamiin yaa Robbal ‘aalamiin.
http://www.smstauhiid.com/dosa-pertama-bernama-dengki-2/
Kembalilah ke jalan menuju ALLAH Kerana DIA lah Yang Maha Pengampun, lagi Maha Penyayang. ‪#‎Allah‬ ‪#‎Doa‬ ‪#‎Ummah‬ ‪#‎Islam‬‪#‎Islamic‬ ‪#‎Quote‬ ‪#‎KataMutiara‬ @MySalamMuslim

PETIKAN PAGE HAFIZ HAMIDUN, IMAM MUDA & RATU RIMBA NIAGARA
28 SYAWAL 1436H
13 AGOS 2015 

0 comments:

Post a Comment

 
;