Thursday 13 August 2015

AIDILFITRI HARI MULIA (276) AKU CINTA INDONESIA


AIDILFITRI HARI MULIA (276) AKU CINTA INDONESIA


4 hrs · 
Guna Tercapainya Tujuan Kemerdekaan Bangsa Indonesia maka Ber hati2lah memilih Pemimpinmu , dimana saja Berada , karena Kemerdekaan ini adalah BERKAT ROHMAT ALLOH YANG MAHA KUASA, minimal sesuai dgn Kretaria ini, semoga Bangsa Indonesia dapat Jaya....Amiin Yra

Suttan Seghayo posted 5 updates.
Suggested Page
MRM is an Islamic NGO focusing on sharing the true teaching of Islam & guiding New Muslim.
Multiracial Reverted Muslims - MRM
Non-Governmental Organization (NGO)
51,322 people like this.
Suttan Seghayo added a new photo.
2 hrs · 

Like   Comment   

4 hrs · 
Guna Tercapainya Tujuan Kemerdekaan Bangsa Indonesia maka Ber hati2lah memilih Pemimpinmu , dimana saja Berada , karena Kemerdekaan ini adalah BERKAT ROHMAT ALLOH YANG MAHA KUASA, minimal sesuai dgn Kretaria ini, semoga Bangsa Indonesia dapat Jaya....Amiin Yra
Like   Comment   
4 hrs · 
Suttan Seghayo added a new photo.
Like   Comment   
Suttan Seghayo commented on a post from September 30, 2014.
Like   Comment   

4 hrs · 
Guna Tercapainya Tujuan Kemerdekaan Bangsa Indonesia maka Ber hati2lah memilih Pemimpinmu , dimana saja Berada , karena Kemerdekaan ini adalah BERKAT ROHMAT ALLOH YANG MAHA KUASA, minimal sesuai dgn Kretaria ini, semoga Bangsa Indonesia dapat Jaya....Amiin Yra
Like   Comment   
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...
Rabeah Mohd Ali Duhai singa...
Bilakah kau sudi menjelmakan wajahmu yang sebenar...
Aku nggak tega menatap wajah garangmu itu
Kerana aku trauma yang garang-garang...hehehehe

Norm Norman Mohd Yusoff biarlah aku dengan singaku kerna tiada apa perlu untuk aku pamerkan wajahku duhai puteri rimba niagara kerna garangku bertenang tapi bicara nuasaku terpahat...

Rabeah Mohd Ali Kalau garangmu bertenang dan bicaramu nuasa terpahat
makanya beruntunglah siapa-siapa yang berbicara denganmu
pasti tiada hati-hati yang terluka atau disakiti....
Ciri-ciri calun Syurga...Insya-Allah Aamiin.

Norm Norman Mohd Yusoff ... siapalah aku untuk mengiakan telahanmu namun adakah saudari Rabeah Mohd Ali merasa ada beruntung berbicara dengan insan jolos ini... maka siapalah aku nak meluka jua menyakiti hati sesiapa sedangkan itu semuanya bidaah kehidupan!

Rabeah Mohd Ali Bagiku sesiapa saja yang sudi berkomunikasi denganku biarpun di alam maya...aku amat hargai...kerana setiap kata-katanya adalah sumber inspirasiku berkarya...kata-kata nya biarpun perih luka tetap ada nilai seni sastra untuk di bingkaikan dalam kalbu hati lalu dikongsikan kepada semua pembaca alam maya....
Kata-kata indah bermadah iman adalah mutiara
Kata-kata luka melukai adalah muhasabah diri
Kata-kata sindiran adalah pertunjuk dari-Nya
Kata-kata yang dilafaz dan ditulis akan ada malaikat mencatatnya
Dan di akhirat nanti akan diperlihatkan
Makanya kita sebagai penulis mana satu yang hendak kita pilih
Dan sesungguhnya aku takut
Jika penulisanku mewujudkan berbalahan
Kerana niat sebenar aku menulis
Mahu meraih kasih sayang-Nya
Berkasih sayang pada semua manusia demi-Nya
Berkasih sayang pada semua manusia demi-Nya

Norm Norman Mohd Yusoff Aku dah terbiasa menatap butiran terperinci hela panjang luahanmu, cakap apa saja pasti dikau dapat mendeklamasikan dari segenap aspek rujukanmu kerna disitu anugerah Allah kepadamu dan disitu jua dikau letakkan damba kesukaanmu yakni menyusun segala ayatayat pintal lagi puites untuk tatapan umum kerana niat sebenarmu hanyalah untuk meraih kasih sayangNya demi sesama insan... semoga ada keberkatan dan barokah dari niat murnimu duhai Rabeah Mohd Ali!


Rabeah Mohd Ali Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.


PUISI ADALAH DUNIAKU!


Itulah namanya puisi...
Jika ada sejuta pemuisi di dunia ini
Maka sejutalah gaya penyampaian puisi
Ngak bisa sama
Yang penting difahami dan diminati oleh si pembaca
Tak kira apa juga taraf pendidikan dan kerjaya mereka
Jika puisi yang dihasilkan
Semua peringkat dapat menghayati dan memahami
Itulah kepuasan sebenar si pengkarya puisi
Bagiku puisi adalah duniaku
Semenjak rakan sastra kubilang
Setiap kata-kataku adalah puisi
Makanya aku teruja dalam dunia puisiku
Aku tenggelam dalam kata-kata puisiku
Aku taksub dengan kata-kata puisi semua rakan puisiku
Dunia yang kudambakan
Kerana terlalu taksub
Aku bingkaikan
Puisiku
Puisi rakan puisiku
Biarpun berbeda bahasa dan berbeda benua
Itu lagi kusuka
Kerana tertaksub dengan dua puisi yang berbeda
Aku campurkan bahasa Malaysia dan bahasa Indonesia
Biarpun ada yang akan kaget
Aku nggak kisah
Yang penting aku
Adalah aku
Cara aku berpuisi caraku
Itulah duniaku
Asalkan ada yang sudi membaca puisiku
Itu pun sudah memadai


KARYA RATU RIMBA NIAGARA
25 Ogos 2012
7 Syawal 1433H


KESATRIA JIWANYA ADALAH JIWA REVOLUSIONER

Salam. damai hatiku,tentram jiwaku. membaca Gurindam jiwa penyejuk rasa haus akan kata" lembut nan bijak. Beribu gelombang Masalah hempaskan darah juang. tetap tegar walau di tingal kawan" seperjuang. yg tak kuat silau uang para Kaum Pragmatisme. Hingga menjadi seorang budak penyembah Jabatan dan kekayaan. lupa teman yg sama berjuang..injak dan cemooh kawan yg sama berjuang dgn uang dan jabatan...pangeran diponogoro, bung karno,serta jiwa revolusioner yg membuatku bertahan dalam penantian Dunia baru..
By: Jiwa Ksatria ·

Kesatria jiwanya tidak dapat dibeli dan dipengaruhi dengan apa pun jika dia yakin dengan dirinya tiada siapa yang dapat mengobah penderiannya. Moga jiwa-jiwa revolusioner masih menjadi pegangan ksatria tidak kira di mana dia berada. SETIAP LANGKAHMU ADALAH LANGKAHKU DI MANA ADA BAYANGANMU DI SITU ADA BAYANGANKU!
Oleh Ratu Rimba Niagara


SELAGI HIDUP SELAGI ITU BERJUANG, TIADA HARI TANPA PERJUANGAN, PERJUANGAN DUNIA UNTUK SAHAM AKHIRAT.
SAMA SEPERJUANGAN
USAHA SAMA-SAMA
KERJASAMA SETULUS IKHLAS
SALING MEMPERCAYAI
SETIA SAMPAI KE UJUNG NYAWA
REZEKI SAMA DIBAGIKAN/DIKONGSIKAN
KEBERKATAN HINGGA KE SYURGA
IN SHAA ALLAH AAMIIIN
JIKA YAKIN JANJI ALLAH
ALLAH BERSAMA SETIAP LANGKAH PERJUANGAN KITA
ALLAHU AKBAR!


ANDAINYA KARYA YANG KUKARANGKAN MEMBUATKAN KAMU BOSAN
DAN SEMAKIN HARI KAU BACA SEMAKIN KAU BENCI DAN SAKIT HATI
LANTARAN TERBIT CEMBURUNYA KAMU KE AKU ATAS ANUGERAH-NYA
KENAPA AKU YANG DIPILIH BUKAN KAMU KERANA AKU TAK MAHU KAU YANG BERDOSA BIAR AKU YANG TERASA AGAR TERASANYA AKU DAN CEMBURUNYA KAMU TIDAK BERLANJUTAN SAMPAI KE LIANG LAHAD. ALLAHU AKBAR SEGALA-NYA MILIK TUHAN KITA TAK PUNYA APA-APA. DATANG KE DUNIA DENGAN KOSONG PULANG MEMBAWA HATI YANG AKAN MENENTUKAN SEGALANYA. MOGA HATIKU HATIMU SESUCI KETIKA KITA DILAHIRKAN DI DUNIA INI. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


Ratu Rimba Niagara shared Suttan Seghayo Dipuncak Nur'sphoto.

AKU SETIA JIKA KAU SETIA


AKU SETIA JIKA KAU SETIA
KITA SETIAKAWAN
KAWAN SEJATI HINGGA MATI
BERJUANG BERSAMA-SAMA
DENGAN HATI SEJUJUR IKHLAS
SALING MEMPERCAYAI
SALING MENDUKUNGI PERJUANGAN
DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA
RATU RIMBA NIAGARA

6 JAMADILAKHIR 1434H
6 APRIL 2014


Ratu Rimba Niagara shared Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra)'s video.


'SATU SUARA MENENTUKAN ARAH PERJUANGAN BANGSA,' PRABOWO SUBIANTO


TERBANGLAH GARUDAKU UNTUK MENGGAPAI BINTANG
DEMI RAKYAT DAN NEGARAMU!


'SELAMAT HARI KEMERDEKAAN INDONESIA & MALAYSIA TERCINTA!'


Siti Hafsah Aku mencintai sastra yg di tulis oleh org
Yg tulus memainkata....
Indah dan mempesona....
Walaupun hanya ilusi ratu dan kerajaannya......
Namun indah untuk dinikmati kata katanya
Andai aku bisa membuat balasannya
Akan aku buat se indah itu
Tapi.....saat ini aku hanya bisa penikmat saja.....
Teruslah menulis ratu rimbaniagara...
Kami menanti kata hati penyambung lidah diantara.......budaya kita....


Ratu Rimba Niagara terima kasih siti hafsah kerana sudi menghargai dan memberi dukungan yang tidak berbelah bahagi dalam dunia sastra ratu rimba niagara...moga Allah swt membalas segala kebaikanmu padaku. Aamiin.


'SELAMAT HARI KEMERDEKAAN INDONESIA & MALAYSIA TERCINTA!'

'KUCINTA DAN SAYANGIMU SAMPAI KAPAN PUN!
' NYAWAKU INI JADI TARUHAN DEMI CINTAKU PADAMU'
'INILAH HADIAHKU UNTUK GENERASI KINI DAN AKAN DATANG INDONESIA, MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPURA & THAILAND

MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU

UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MERAIKAN ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O15, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2015 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2015'


KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terima kasih atas sebesar apapun amal kita

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
28 SYAWAL 1436H
13 OGOS 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;