Thursday 20 August 2015

NUSANTARA SEHATI SEJIWA (27) KAU DAN AKU PENCINTA KEBAIKAN


NUSANTARA SEHATI SEJIWA (27) KAU DAN AKU PENCINTA KEBAIKAN

AKU HIDUP MEMPERCAYAI KEBAIKAN. ITU SEBABNYA AKU MENCINTAIMU

Aku berasa tenang jika berurusan dengan mereka yang jujur setia dan cintakan segala kebaikan yang Allah redhai jika itu ada padamu engkaulah Adam yang diciptakan yang tersurat dalam takdir hidupku di Lauhmahfuz.
Kenangan adalah perhiasan terindah yang tak lekang dimakan zaman selama kita mampu sedetik saja mengingatnya.
Dalam masalah hati nurani, pikiran pertama lah yang terbaik. Dalam masalah kebijaksanaan, pemikiran terakhirlah yang terbaik.
Percayalah bahwa kejujuran, kesetiaan dan tanggung jawab adalah elemen penting dalam sebuah cinta untuk terus bertumbuh.

Tee Oh Bengh Fhanash's photo.
Like   Comment   
  • Rabeah Binti Mohd Ali

Betapa pun baiknya dirimu kepada orang lain, sesekali engkau akan dihadapkan dengan orang yang berpendapat rendah sekali tentang dirimu.
Bersabarlah.
Dia hanya digunakan untuk menguji kesabaran dan keutuhan dari penghormatanmu kepada dirimu sendiri.
Janganlah bereaksi dengan buruk, dan membuktikan dia benar.
Engkau jiwa baik kecintaan Tuhan.
Mario Teguh - Loving you all as always
drtuah added a new photo.
  • You and 460 others like this.
  • 19 shares
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...
  • Ratu Rimba Niagara Andai kamu pencinta kebaikan...sekalipun kau dirikan pondok di atas batu aku tak kisah menjadi pendamping hidupmu seumur hidupku...

    AKU HIDUP MEMPERCAYAI KEBAIKAN. ITU SEBABNYA AKU MENCINTAIMU

    Tee Oh Bengh FhanashBahasa- eropa-melayu-arab-cina-sumatra utara indonesia
    August 19 at 11:09pm ·

    Kenangan adalah perhiasan terindah yang tak lekang dimakan zaman selama kita mampu sedetik saja mengingatnya.
    Dalam masalah hati nurani, pikiran pertama lah yang terbaik. Dalam masalah kebijaksanaan, pemikiran terakhirlah yang terbaik.
    Percayalah bahwa kejujuran, kesetiaan dan tanggung jawab adalah elemen penting dalam sebuah cinta untuk terus bertumbuh.

    Aku berasa tenang jika berurusan dengan mereka yang jujur setia dan cintakan segala kebaikan yang Allah redhai jika itu ada padamu engkaulah Adam yang diciptakan yang tersurat dalam takdir hidupku di Lauhmahfuz. 

    AKU HIDUP MEMPERCAYAI KEBAIKAN. ITU SEBABNYA AKU MENCINTAIMU

    AKU MENCINTAIMU KASIH...

    duhai kasih kumencintaimu kasih
    demimu
    aku sedang berjuang sehabis dayaku
    walaupun aku tak berdaya
    kucuba juga semampu daya
    tak sanggup kumelihat airmatamu
    setiap hari akan hadirnya pelangi cinta
    memadamkan kedukaanmu
    menempuh onak dan duri-duri kehidupan mencengkam jiwamu

    andai kejayaanku membuatkanmu bahagia kasih
    bisa membuatkan mu tersenyum
    akan kuperah kerahkan keringatku
    untuk meraih kejayaan

    walaupun sudah bertahun
    telah kuusahakan menemui kegagalan
    namun aku masih percaya dengan janji-Nya ...
    bahawa Allah memakbulkan permintaan hamba-Nya
    tepat pada waktunya

    rezeki Allah itu tanpa had...
    jika izin-Nya apa yang kuusahakan berjaya
    begitulah rezeki yang kuperolehi tanpa had..
    Allahu Akbar doakanlah kasih moga berjaya ushaku

    Insya-Allah senyuman pelangi cinta yang kau nantikan
    akan hadir bukan lagi fantasi tapi realiti...
    ketika itu kasih...
    kita sama-sama menyebar luaskan
    segala kebaikan yang sama kita cita-citakan
    moga Allah swt memakbulkan usahaku tepat pada masa-Nya di kala
    cintakan dunia tiada bertahta di hatiku di hatimu kasih...
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    6 Zulkaedah 1436H
    21 Ogos 2015
    Like · Reply · Just now
  • Laile Sp Nak unggul kena senyum semanis kurma...
    Senyum di luar adalah gambaran hati yang di dalam..
  • MA Fazlina Roslan Ssuai sgt...drtuah..
    Like · Reply · 21 hrs
  • Norliah Ibrahim Comil gambar ye i share ya tq
  • Azee Ma Sinis tu doc...tp rumah mcm atas tunggul..hihi smile emoticon
  • Noranzianti Senik Lelaki unggul dgn wanita anggun sesuai sgt dpadankn..lantas..menjadikan rumahtgga harmoni...
    Like · Reply · 14 hrs
  • Juhariah Sarpan Bener banget! !!

PETIKAN PAGE DR TUAH & RATU RIMBA NIAGARA
6 ZULKAEDAH 1436H
21 OGOS 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;