Friday 21 August 2015

NUSANTARA SEHATI SEJIWA (32) JIWAKU TENANG BERBAHASA INDAH


NUSANTARA SEHATI SEJIWA (32) JIWAKU TENANG BERBAHASA INDAH
KU MAHU BERSYUKUR PADA-MU ALLAH ATAS SEGALA NIKMAT YANG KAU KURNIAKAN PADAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Like   Comment   

News Feed

RECENT ACTIVITY
SALAM NUSANTARA SEHATI SEJIWA
Sri Pemangku Adat and Sripaduka Baginda Raja were tagged in a post.
RA Adnan Maramba Datu IV added 3 new photos — withSripaduka Baginda Raja and 44 others.
...Continue Reading
Assalamu Alaikum warahmatullah wabarakatu. Selamat Pagi Saudara & Sahabatku Nusantara dimohon PERHATIANnya kepada Segenap Budayawan, Sejarawan,Negarawan beserta Rumpun Keluarga Besar Masyarakat Adat Nusantara dimana pun saat ini Berada, Tanpa Mengurangi Rasa Hormatku dengan Ini Saya Mengajak Kita Semua Yang Peduli Akan Kondisi Budaya,Ekonomi serta struktur Negara yang Kian Memprihatinkan Maka Dengan ini Saya Mengajak kita Semua bergabung bersatu dalam LEMBAGA KERUKUNAN MASYARAKAT ADAT NUSANTARA yang Saya dirikan sebagai Upaya pemersatu Masyarakat Bangsa ini guna penyelamatan Bangsa, Mari Tunjukkan Kepedulian dan Kita DEKLARASI LEMBAGA KERUKUNAN MASYARAKAT ADAT NUSANTARA menyempurnakan Lembaga lembaga yang telah ada saat ini sehingga kita dapat Menyelaraskan Visi dan Misi penyelamatan Bangsa....
SALAM NUSANTARA AGUNG.
Like   Comment   
Jika kenyataan akan tiba inilah masanya mimpi menjadi realiti dengan izin-Nya.
Like   Comment   
KAU DAN AKU DITEMUKAN KERANA MEMPERCAYAI KEBAIKAN
Andai kamu pencinta kebaikan...sekalipun kau dirikan pondok di atas batu aku tak kisah menjadi pendamping hidupmu seumur hidupku...
AKU HIDUP MEMPERCAYAI KEBAIKAN. ITU SEBABNYA AKU MENCINTAIMU
Tee Oh Bengh FhanashBahasa- eropa-melayu-arab-cina-sumatra utara indonesia
August 19 at 11:09pm ·
Kenangan adalah perhiasan terindah yang tak lekang dimakan zaman selama kita mampu sedetik saja mengingatnya.
Dalam masalah hati nurani, pikiran pertama lah yang terbaik. Dalam masalah kebijaksanaan, pemikiran terakhirlah yang terbaik.
Percayalah bahwa kejujuran, kesetiaan dan tanggung jawab adalah elemen penting dalam sebuah cinta untuk terus bertumbuh.
Aku berasa tenang jika berurusan dengan mereka yang jujur setia dan cintakan segala kebaikan yang Allah redhai jika itu ada padamu engkaulah Adam yang diciptakan yang tersurat dalam takdir hidupku di Lauhmahfuz.
AKU HIDUP MEMPERCAYAI KEBAIKAN. ITU SEBABNYA AKU MENCINTAIMU
AKU MENCINTAIMU KASIH...
duhai kasih kumencintaimu kasih
demimu
aku sedang berjuang sehabis dayaku
walaupun aku tak berdaya
kucuba juga semampu daya
tak sanggup kumelihat airmatamu
setiap hari akan hadirnya pelangi cinta
memadamkan kedukaanmu
menempuh onak dan duri-duri kehidupan mencengkam jiwamu
andai kejayaanku membuatkanmu bahagia kasih
bisa membuatkan mu tersenyum
akan kuperah kerahkan keringatku
untuk meraih kejayaan
walaupun sudah bertahun
telah kuusahakan menemui kegagalan
namun aku masih percaya dengan janji-Nya ...
bahawa Allah memakbulkan permintaan hamba-Nya
tepat pada waktunya
rezeki Allah itu tanpa had...
jika izin-Nya apa yang kuusahakan berjaya
begitulah rezeki yang kuperolehi tanpa had..
Allahu Akbar doakanlah kasih moga berjaya ushaku
Insya-Allah senyuman pelangi cinta yang kau nantikan
akan hadir bukan lagi fantasi tapi realiti...
ketika itu kasih...
kita sama-sama menyebar luaskan
segala kebaikan yang sama kita cita-citakan
moga Allah swt memakbulkan usahaku tepat pada masa-Nya di kala
cintakan dunia tiada bertahta di hatiku di hatimu kasih...
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Karya Ratu Rimba Niagara
6 Zulkaedah 1436H
21 Ogos 2015
Like   Comment   
AKU HIDUP MEMPERCAYAI KEBAIKAN. ITU SEBABNYA AKU MENCINTAIMU
AKU MENCINTAIMU KASIH...
duhai kasih kumencintaimu kasih...
Continue Reading
KU MAHU BERSYUKUR PADA-MU ALLAH ATAS SEGALA NIKMAT YANG KAU KURNIAKAN PADAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Aku berasa tenang jika berurusan dengan mereka yang jujur setia dan cintakan segala kebaikan yang Allah redhai jika itu ada padamu engkaulah Adam yang diciptakan yang tersurat dalam takdir hidupku di Lauhmahfuz.

Kenangan adalah perhiasan terindah yang tak lekang dimakan zaman selama kita mampu sedetik saja mengingatnya.
Dalam masalah hati nurani, pikiran pertama lah yang terbaik. Dalam masalah kebijaksanaan, pemikiran terakhirlah yang terbaik.
Percayalah bahwa kejujuran, kesetiaan dan tanggung jawab adalah elemen penting dalam sebuah cinta untuk terus bertumbuh.

Like   Comment   
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terima kasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
5 ZULKAEDAH 1436H
20 OGOS 2015
Buenos días amigos de SAH, buen jueves!
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like   Comment   
  • Blarek Sineret likes this.
  • Puteri Delima Sari Status mu bgus dalam bicara... Jika dilakukan seperti ini dalam semua perkara.. Tiadalah sengketa punya angkara....
    4 hrs · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara APABILA PERSAHABATAN TELAH TERJALIN JANGAN PERNAH MEMUTUSKAN WALAUPUN HATI TERLUKA.

    "SAHABAT SEJATI RELA SUSAH SENANG BERSAMA SALING MELINDUNGI DAN BERTEDUH DARIPADA HUJAN RIBUT PETIR , TEDUHAN KASIH SEJATI SUCI MURNI INDAH NAN ABADI,"
  • Ratu Rimba Niagara KAU DAN AKU DITEMUKAN KERANA MEMPERCAYAI KEBAIKAN BILAMANA KEBAIKAN BERTUKAR MENJADI SENGKETA LEBIH BERUNDUR DIRI AGAR SENGKETA TIDAK BERLARUTAN HINGGA KE MATI.
  • Ratu Rimba Niagara Tujuanku di alammaya adalah untuk bersastera nan indah-indah, andai sasteraku dibalas dengan bahasa membuatkan sasteraku terluka parah akan kukakukan penaku kepada mereka yang membuatkan sasteraku terluka, bilamana sasteraku terus-terusan terluka dikhuwatiri  bahasa sasteraku hilang kesenian keindahannya berbahasa indah. Bilamana hilang keindahannya akan berganda-ganda buatkan ku merana terluka dunia akhirat. Andai kamu ingin terus berkomunikasi dengan sasteraku pastikan terus berbahasa indah jika terus membuatkan sasteraku terluka komunikasi kita cukup sampai di sini saja.

    "Aku tak mahu kamu yang berdosa biarlah aku yang terluka agar terlukanya kau dan aku tidak sampai dibawa hingga ke akhirat,"
  • Rabeah Binti Mohd Ali



PETIKAN WALL GRUP SRI PEMANGKU ADAT & RATU RIMBA NIAGARA
7 ZULKAEDAH 1436H
22 OGOS 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;