Wednesday 27 July 2016

HAMBA-MU (477) INDAH ILMU ANUGERAH-NYA DIKONGSI BERSAMA




HAMBA-MU (477) INDAH ILMU ANUGERAH-NYA DIKONGSI BERSAMA
Rabeah Binti Mohd Ali
 telah berkongsi foto drtuah.
'KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU TIDAK DIPIJAK ORANG'
Keluarkan singa bermaksud keluarkan kekuatan dan usaha tanpa mengenal erti takut atas segala cabaran yang dilalui untuk berjaya, Allah SWT suka hamb-Nya yang berusaha tanpa mengenal erti putus asa sekalipun cuba digagalkan oleh orang yang suka mendengki khianat sesama sendiri agar segala yang diusahakan gagal, lihat sahaja gambar yang tertera barangkali boleh memahami apa yang dimaksudkan.
GAMBAR CETUSAN MINDA KREATIF
BERMAKSUD KATA-KATA YANG TERHASIL DARI GAMBAR YANG DIAMATI MENGGUNAKAN PEMIKIRAN ARAS TINGGI (BERFIKIR DI LUAR KOTAK)
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
1 Comment
Komen
Alia Maisarah II InshaaAllah.Aamiin
Tak SukaBalasan11 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Moga gambar tersebut memberi kekuatan kepada kita untuk terus berusaha tanpa mengenal erti putus asa demi kejayaan dan kebahagian dunia akhirat kita semua. Aamiin.
SukaBalasan1 jam
Faqir Faqir Alhamdulillah Aamiin tq Allah.🙏 
#syabas sahabat yg drahmati atas dorongan mu yg baik..insyaa Allah
Tak SukaBalasan13 min
Rabeah Binti Mohd Ali Alhamdulillah sahabat sudah faham apa yang cuba disampaikan. Moga memberi manfaat dunia akhirat kita bersama. Aamiin.

SETIAP KOMENTAR DAN LIKE DARIPADA SAHABAT YANG BERHATI MULIA AMAT KUHARGAI MAKA KUBINGKAIKAN DI SUDUT PERPUSTAKAAN ALAMMAYA RATU RIMBA NIAGARA AGAR DAPAT DIBACA OLEH GENERASI KINI DAN AKAN DATANG UNTUK DIBUAT RUJUKAN BAGI MEMUDAHKAN PEMBELAJARAN MEREKA YANG BERMINAT ILMU SASTERA DALAM PELBAGAI BIDANG YANG DIMINATI MASING-MASING. MOGA SASTERA YANG DIHASILKAN MEMBERI MANFAAT DUNIA AKHIRAT KEPADA YANG MENULIS , SEMUA YANG MEMBACA, MENGHAYATI DAN MENGKAJI. INSYA-ALLAH AAMIIN.
SAUJANA bersama Cahaya Kehidupanku dan 9 yang lain.Suka Halaman
17hb Julai 2015
Doa adalah senjata mukmin. Doa adalah bicara kita dengan Allah, Yang Maha Mendengar. Doakan yang baik-baik, semoga yang terhasil adalah yang baik-baik. ‪#‎doa‬#muhasabah ‪#‎saujana‬ ‪#‎akucintaAllah‬
Komen
Faqir Faqir Masyaa Allah...panjang nye,maaf shbt yg ku hormati
sluruhnya...sdikit pun aku x ngerti smuanya..ttg apakh catatan itu??maaf
Rabeah Binti Mohd Ali Tak apa tak faham...barangkali ada yang faham sebab itu ada yang like...hehehe
'KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU TIDAK DIPIJAK ORANG'
Siti Surida Assalamualaikum jangan biarkan orang nak pijak kita bersabar Allah kan.in sya allah suatu hari dia pulak akan dipijak orang masa itu lah dia akan rasa bertapa sakit nya.
Rabeah Binti Mohd Ali Waalaikummussalam, Keluarkan singa bermaksud keluarkan kekuatan dan usaha tanpa mengenal erti takut atas segala cabaran yang dilalui untuk berjaya, Allah suka orang yang berusaha tanpa mengenal erti putus asa sekalipun cuba digagalkan oleh orang yang suka mendengki khianat sesama sendiri agar segala yang diusahakan gagal, lihat sahaja gambar yang tertera barangkali boleh memahami apa yang dimaksudkan.
Siti Surida ooo macam tu rupa nya maaf kan saya sahabat ku saya salah erti rupanya maaf kan saya terima kasih.
Rabeah Binti Mohd Ali Siti Surida kita sama-sama belajar ...sama-sama kongsi ilmu anugerah-Nya agar sama-sama bersyukur .
Siti Surida Alhamdulillah Aamiin.
Rabeah Binti Mohd Ali Alhamdulillah. Aamiin.
'KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU TIDAK DIPIJAK ORANG'
Keluarkan singa bermaksud keluarkan kekuatan dan usaha tanpa mengenal erti takut atas segala cabaran yang dilalui untuk berjaya, Allah SWT suka hamba-Nya yang berusaha tanpa mengenal erti putus asa sekalipun cuba digagalkan oleh orang yang suka mendengki khianat sesama sendiri agar segala yang diusahakan gagal, lihat sahaja gambar yang tertera barangkali boleh memahami apa yang dimaksudkan.
GAMBAR CETUSAN MINDA KREATIF
BERMAKSUD KATA-KATA YANG TERHASIL DARI GAMBAR YANG DIAMATI MENGGUNAKAN PEMIKIRAN ARAS TINGGI (BERFIKIR DI LUAR KOTAK)
AlamPren AdniMpn setiap angan mu,adalah angan angan bagi rahmat yang di muliyakanNya
setiap jiwa mu,jiwanya setiap hari meng ukir kan,asraf rindu ramat muliya,meyertai,pejuwangan jiwa jiwa yang di rencanakanNya
hujut cita cita mu,adalah hujut cita cita rob nya,maka itulah setiap apa yang engkau rencanakan,dahulu nya,iya yang dahulu merencanakan dari pada kita,maka itulah semua itu ada dari tulisan lukisan takdir nya kepadamu,dan takdir mu kepadanya,setiap yang kau ingin kan,itu juga yang di inginkan oleh sang pencipta,kariya ratu rimba 5 benua nusantara menusantarakan bahagian ilmia rabeah ratu ibu nusantara di bagian sastara dunia,cinta mupadaNya cinta masyarakat dunia padamu,atas doa ku,untuk nya,doa nya tuhan untuk kita, masyah Allah
Rabeah Binti Mohd Ali Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar, semuaNya telah direncanakan oleh-Nya kita sebagai hamba-Nya berdoa agar dapat melalui jalan-jalan-Nya dengan sabar dan redha atas segala ujianNya. Moga Allah SWT memudahkan dan menjayakan segala niat suci murni kita sebelum dipanggil bertemu-Nya. Aamiin.
Makluman Anda
Siti Surida juga telah membalas komennya di kita tetap sejiwa.
Lebih kurang seminit yang lalu
Sha Amza Sha Amza,Mohd Sabri Omar dan 8 yang lain menyukai siaran anda di KITA TETAP SETIAKAWAN...: "KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU..."
2 minit yang lalu
Khazanah Jana Ld meminta untuk sertai IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT.
4 minit yang lalu
Ummu Safiah Putery, Mubin Musa dan Kamal Akim menyukai siaran anda dalam AKU HAMBAH ALLAH: "YA ALLAH SEBAGAIMANA KAU KURNIAKAN AKU..."
5 minit yang lalu
Ummu Safiah Putery, Mubin Musa dan Muhd Ghazi Imani menyukai siaran anda dalam AKU HAMBAH ALLAH: "SELAMAT TINGGAL MEREKA YANG BERHATI TAK..."
5 minit yang lalu
Md Daud, Sofiah Abd Rahman dan Salle Ramli menyukai siaran anda dalam AKU SUKE..: "'KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU..."
6 minit yang lalu
Faiz Fuad dan Nuriah Farahiyahe Jarmasah menyukai siaran anda dalam Jom berubah kerana allah: "YA ALLAH SEBAGAIMANA KAU KURNIAKAN AKU..."
6 minit yang lalu
Faiz Fuad,Yati Lazim dan 4 yang lain menyukai siaran anda di Jom berubah kerana allah: "KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU..."
7 minit yang lalu
Faiz Fuad menyukai kiriman anda dalam Jom berubah kerana allah.: "'KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU..."
7 minit yang lalu
Ainun Nabeb, Muhammad Daffa dan Inurr Ajha meminta untuk menyertai ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA.
8 minit yang lalu
Mohd Sabri Omar,Eizz Zah Razaq dan 10 yang lain menyukai siaran anda di KITA TETAP SETIAKAWAN...: "MEMANG INDAH JIKA DAPAT HIDUP DENGAN..."
9 minit yang lalu
Kiriman Yee Zainuri B Yusof di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT memerlukan pengesahan: "Assalammkum".
14 minit yang lalu
Mat Jaya mengikuti anda.
15 minit yang lalu
Mat Jaya bertindak balas kepada foto.
15 minit yang lalu
Arianna Khadijah,Shamsul Ariffin dan 8 yang lain menyukai siaran anda di kita tetap sejiwa: "MEMANG INDAH JIKA DAPAT HIDUP DENGAN..."
16 minit yang lalu
Alia Maisarah II komen tentang Kirim di dalam Pantun..Madah..puisi cinta.
25 minit yang lalu
Alia Maisarah II menyukai kiriman anda dalam Pantun..Madah..puisi cinta.: "'KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU..."
26 minit yang lalu
Arianna Khadijah,Zaira Wati dan 5 yang lain menyukai siaran anda di SAHABAT HATI BERBICARA: "Moga kita terselamat daripada dajjal..."
26 minit yang lalu
Eizz Zah Razaq, Arjuna Mujahid AdXb dan Anaiv Anaiv menyukai siaran anda dalam KITA TETAP SETIAKAWAN...: "YA ALLAH TEMUKAN AKU ORANG YANG BAIK..."
26 minit yang lalu
Eizz Zah Razaq,Anaiv Anaiv dan 3 yang lain menyukai siaran anda di KITA TETAP SETIAKAWAN...: "RABIATUL ADAWIYAH CAHAYANYA BAGAIKAN..."
26 minit yang lalu
Eizz Zah Razaq,Ain Razali dan 3 yang lain menyukai siaran anda di KITA TETAP SETIAKAWAN...: "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
27 minit yang lalu
Eizz Zah Razaq, Mahmud Shaltud dan Nozie Zie menyukai siaran anda dalam KITA TETAP SETIAKAWAN...: "DARI SYURGA ADAM DAN HAWA BERCINTA ..."
28 minit yang lalu
Ainul Mardihah, Izza Isshak dan Rahidah Idah menyukai siaran anda dalam Menuju Jalan PULANG: "Moga kita terselamat daripada dajjal..."
40 minit yang lalu
Zamri Ahmad dan Korusaki Ichigo telah memberi komen pada siaran anda di SAHABAT HATI BERBICARA.
40 minit yang lalu
Rosita Hussain,Ariena Lina dan 12 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "Moga kita sehati sejiwa menuju jalan..."
48 minit yang lalu
Kiriman Pemburu Maut di SenTuhan JiWa Adam&Hawa memerlukan pengesahan: "KEPADA SESIAPA YANG...".
50 minit yang lalu
Rosita Hussain,Jiwe Azuwam dan 2 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "YA ALLAH SEBAGAIMANA KAU KURNIAKAN AKU..."
51 minit yang lalu
Rosita Hussain, Jiwe Azuwam dan Mahadi Musa menyukai siaran anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "MEMANG INDAH JIKA DAPAT HIDUP DENGAN..."
51 minit yang lalu
Rosita Hussain,Jiwe Azuwam dan 3 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "SELAMAT TINGGAL MEREKA YANG BERHATI TAK..."
52 minit yang lalu
Roliyah Md Nor,Wawa Wawa dan 12 yang lain menyukai siaran anda di Jom berubah kerana allah: "MEMANG INDAH JIKA DAPAT HIDUP DENGAN..."
52 minit yang lalu
Rosita Hussain, Shaikh Abdul Rahman Shaikh dan Noor Ieyda menyukai siaran anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU..."
54 minit yang lalu
Rosita Hussain,Noor Ieyda dan 5 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "MOGA KITA BERSAMA MEMBINA KEJAYAAN..."
56 minit yang lalu
Rohana Mohamad,Land Apalah Apalah dan 3 yang lain menyukai siaran anda di Pantun..Madah..puisi cinta: "MEMANG INDAH JIKA DAPAT HIDUP DENGAN..."
57 minit yang lalu
Alia Maisarah II dan Faqir Faqir menyukai siaran anda dalam Pantun..Madah..puisi cinta: "KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU..."
lebih kurang sejam yang lalu
Ahmad Parmin,Amir Kelate dan 5 yang lain menyukai siaran anda di Pesanan Rasulullah Saw.(Sampaikan Dariku Walau Satu Ayat): "RABIATUL ADAWIYAH CAHAYANYA BAGAIKAN..."
lebih kurang sejam yang lalu
Ahmad Parmin,Mas Kahar dan 4 yang lain menyukai siaran anda di Pesanan Rasulullah Saw.(Sampaikan Dariku Walau Satu Ayat): "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
lebih kurang sejam yang lalu
Ahmad Parmin,Hazama Abdullah dan 8 yang lain menyukai siaran anda di Pesanan Rasulullah Saw.(Sampaikan Dariku Walau Satu Ayat): "Moga kita terselamat daripada dajjal..."
lebih kurang sejam yang lalu
Siti Surida komen tentang Kirim di dalam kita tetap sejiwa.
lebih kurang sejam yang lalu
Jefri Hassan, Rosniza Ibrahim dan Muhd Sukri Sukri menyukai siaran anda dalam *SAHABAT KAU ANUGERAH TERINDAH *: "MEMANG INDAH JIKA DAPAT HIDUP DENGAN..."
lebih kurang sejam yang lalu
Ainul Aisyah dan Shasuki Shasuki menyukai siaran anda dalam Syurga Di Hati Kita: "MEMANG INDAH JIKA DAPAT HIDUP DENGAN..."
lebih kurang sejam yang lalu
Noor Ieyda,Ain Nur Haq dan 4 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "BIARKAN KUJAHIT LUKAMU DENGAN BENANG..."
lebih kurang sejam yang lalu
Shamsul Ariffin, Ijam Akuijam dan Mohd Yusri Yusri menyukai siaran anda dalam kita tetap sejiwa: "KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU..."
lebih kurang sejam yang lalu
Si Janna dan Sitizaleha Yaacob bertindak balas kepada kiriman anda dalam Jom berubah kerana allah: "KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU..."
lebih kurang sejam yang lalu
Shamsul Ariffin,Musafir Ilmu dan 7 yang lain menyukai siaran anda di kita tetap sejiwa: "RABIATUL ADAWIYAH CAHAYANYA BAGAIKAN..."
lebih kurang sejam yang lalu
Shamsul Ariffin,Musafir Ilmu dan 6 yang lain menyukai siaran anda di kita tetap sejiwa: "MOGA ALLAH SWT MENJODOHKAN JODOH YANG..."
lebih kurang sejam yang lalu
Yuastie Shafie,Ieda Rahim dan 8 yang lain menyukai siaran anda di Jom berubah kerana allah: "Moga kita terselamat daripada dajjal..."
lebih kurang sejam yang lalu
Akhlakmu Terindah Dihatiku,Shasuki Shasuki dan 3 yang lain menyukai siaran anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu): "SELAMAT TINGGAL MEREKA YANG BERHATI TAK..."
lebih kurang sejam yang lalu
Disini Kumenanti,Arjuna Mujahid AdXb dan 3 yang lain menyukai siaran anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT: "DARI SYURGA ADAM DAN HAWA BERCINTA ..."
2 jam yang lalu
Sofiah Abd Rahman,Shahril Jauhir dan 2 yang lain menyukai siaran anda di AKU SUKE..: "KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU..."
2 jam yang lalu
Shasuki Shasuki menyukai kiriman anda dalam Syurga Di Hati Kita.: "SELAMAT TINGGAL MEREKA YANG BERHATI TAK..."
2 jam yang lalu
Noor Ieyda,Arjuna Mujahid AdXb dan 5 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
2 jam yang lalu
Noor Ieyda, Nor Azam dan Reed Dzy memberi komen pada siaran di SenTuhan JiWa Adam&Hawa.
2 jam yang lalu
Noor Ieyda,Ain Nur Haq dan 5 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "BAHAGIA JIKA DAPAT BINA PAHALA DI DUNIA..."
2 jam yang lalu
Johari Johari menyukai kiriman anda dalam Menuju Jalan PULANG.: "KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU..."
2 jam yang lalu
Alia Maisarah II,Isniah Abdullah dan 4 yang lain menyukai siaran anda di Pantun..Madah..puisi cinta: "YA ALLAH SEBAGAIMANA KAU KURNIAKAN AKU..."
2 jam yang lalu
Faqir Faqir, Land Apalah Apalah dan Denniez Saputra menyukai siaran anda dalam Pantun..Madah..puisi cinta: "MOGA KITA BERSAMA MEMBINA KEJAYAAN..."
2 jam yang lalu
Faqir Faqir komen tentang Kirim di dalam Pantun..Madah..puisi cinta.
2 jam yang lalu
Anisa Lestari,Arjuna Mujahid AdXb dan 13 yang lain menyukai siaran anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT: "PERSAHABATAN SEWANGI ROS JIWA JADI..."
2 jam yang lalu
Riska Riska dan Fazrul Bin Ismail bertindak balas kepada kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "Moga kita sehati sejiwa menuju jalan..."
2 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb,Afza Nur Haq dan 4 yang lain menyukai siaran anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT: "MOGA PERSAHABATAN KITA SENTIASA TENANG..."
2 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb,Afza Nur Haq dan 3 yang lain menyukai siaran anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT: "PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI..."
2 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb,Ila Mohd Noh dan 2 yang lain menyukai siaran anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT: "RABIATUL ADAWIYAH CAHAYANYA BAGAIKAN..."
2 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb,Kamis Aru dan 5 yang lain menyukai siaran anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT: "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
2 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb,Ucchy Rusli dan 12 yang lain menyukai siaran anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT: "Moga kita sehati sejiwa menuju jalan..."
2 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb,Hairulgambang Haida dan 3 yang lain menyukai siaran anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT: "MOGA ALLAH SWT MENJODOHKAN JODOH YANG..."
2 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb bertindak balas kepada kiriman anda dalam KITA TETAP SETIAKAWAN...: "KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU..."
3 jam yang lalu
Juju Jallo menyukai kiriman anda dalam tAsAwuf📚 >hAkikAt >mAkrifAt.: "MOGA KITA BERSAMA MEMBINA KEJAYAAN..."
3 jam yang lalu
Mat Bekha,Mahadi Musa dan 3 yang lain menyukai siaran anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT: "YA ALLAH SEBAGAIMANA KAU KURNIAKAN AKU..."
3 jam yang lalu
Nur Iman Iman Iman mengesahkan siaran anda di SAHABAT HATI BERBICARA.
3 jam yang lalu
Mastura Mas,Herrey Jack dan 6 yang lain menyukai siaran anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT: "MEMANG INDAH JIKA DAPAT HIDUP DENGAN..."
3 jam yang lalu
Zul Janggut menyukai kiriman anda dalam Menuju Jalan PULANG.: "MOGA KITA BERSAMA MEMBINA KEJAYAAN..."
3 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb juga telah membalas komennya di KITA TETAP SETIAKAWAN....
3 jam yang lalu
Zul Janggut menyukai kiriman anda dalam Menuju Jalan PULANG.: "YA ALLAH SEBAGAIMANA KAU KURNIAKAN AKU..."
3 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb menyukai komen anda: "Moga persahabatan kita sentiasa indah..."
3 jam yang lalu
Zul Janggut menyukai kiriman anda dalam Menuju Jalan PULANG.: "MEMANG INDAH JIKA DAPAT HIDUP DENGAN..."
3 jam yang lalu
Zul Janggut dan Hj Mohamad Sulaiman menyukai siaran anda dalam Menuju Jalan PULANG: "SELAMAT TINGGAL MEREKA YANG BERHATI TAK..."
3 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb komen tentang Kirim di dalam KITA TETAP SETIAKAWAN....
3 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb bertindak balas kepada kiriman anda dalam KITA TETAP SETIAKAWAN...: "MEMANG INDAH JIKA DAPAT HIDUP DENGAN..."
3 jam yang lalu
Sofiah Abd Rahman,Adwa Farha dan 5 yang lain menyukai siaran anda di AKU SUKE..: "MEMANG INDAH JIKA DAPAT HIDUP DENGAN..."
3 jam yang lalu
Nazri Aspirasi menyukai kiriman anda dalam KITA TETAP SETIAKAWAN...: "CINTA SI NAGA SAKTI DENGAN SI PUTERI..."
3 jam yang lalu
Salim Rahman,Shahri Zani dan 2 yang lain menyukai siaran anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu): "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
4 jam yang lalu
Dayang Roseta dan Nuar Den menyukai siaran anda dalam " UKHWAH FILLAH ": "SALING MEMAAFKAN ADALAH DENDAM TERINDAH..."
4 jam yang lalu
Aus Beckham dan Nalza Zafrann telah memberi komen pada siaran anda di kita tetap sejiwa.
4 jam yang lalu
Ariena Lina,Farida Alang dan 7 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "MOGA ALLAH SWT MENJODOHKAN JODOH YANG..."
4 jam yang lalu
Rafie Talip,Muttaqin Marzuki dan 5 yang lain menyukai siaran anda di Pantun..Madah..puisi cinta: "SELAMAT TINGGAL MEREKA YANG BERHATI TAK..."
4 jam yang lalu
Ain Nur Haq menyukai kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa.: "DEMI KERANA ALLAH DAN RASULULLAH KITA..."
4 jam yang lalu
Ain Nur Haq menyukai kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa.: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, " KAPSUL 2020..."
4 jam yang lalu
Ain Nur Haq menyukai kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa.: "AKU BUKAN DICIPTAKAN UNTUK MEMILIKI..."
4 jam yang lalu
Ain Nur Haq menyukai kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa.: "BIARKAN KERIKIL BERJATUHAN".
4 jam yang lalu
Ain Nur Haq menyukai kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa.: "setenang air di kali Syurga".
4 jam yang lalu
Ain Nur Haq menyukai kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa.: "BIARPUN DI MUSIM TENGKUJUH DI OMBAK..."
4 jam yang lalu
Ain Nur Haq menyukai kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa.: "BIARPUN DI MUSIM TENGKUJUH DI OMBAK..."
4 jam yang lalu
Ain Nur Haq menyukai kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa.: "KERANA DIA KITA FAHAM HAKIKAT TAKDIR..."
4 jam yang lalu
Ain Nur Haq menyukai kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa.: "TANPA MEMIKIRKAN KEUNTUNGAN DUNIAWI ..."
4 jam yang lalu
Sallim Al Amani menyukai kiriman anda dalam " UKHWAH FILLAH ".: "INDAH CINTA ALLAH CINTA MANUSIA KERANA..."
4 jam yang lalu
Noryati Yati Yati,Asia Khf dan 3 yang lain menyukai siaran anda di Jom berubah kerana allah: "SELAMAT TINGGAL MEREKA YANG BERHATI TAK..."
4 jam yang lalu
Noryati Yati Yati menyukai kiriman anda dalam Jom berubah kerana allah.: "MOGA KITA BERSAMA MEMBINA KEJAYAAN..."
4 jam yang lalu
Nuar Den dan Nor Hamimah menyukai siaran anda dalam " UKHWAH FILLAH ": "MOGA KITA BERSAMA MEMBINA KEJAYAAN..."
4 jam yang lalu
Nuar Den,Salbiah Suri dan 4 yang lain menyukai siaran anda di " UKHWAH FILLAH ": "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
4 jam yang lalu
Nuar Den menyukai kiriman anda dalam " UKHWAH FILLAH ".: "KERANA CINTA DAN RINDU-NYA MENYATUKAN..."
4 jam yang lalu
Reed Dzy komen tentang Kirim di dalam aku ingin bersamamu selamanya.
5 jam yang lalu
Reed Dzy menyukai kiriman anda dalam aku ingin bersamamu selamanya.: "INDAH PERSAHABATAN KITA KERANA DENGAN..."
5 jam yang lalu
Reed Dzy komen tentang Kirim di dalam aku ingin bersamamu selamanya.
5 jam yang lalu
Reed Dzy dan Rahibin Daut menyukai siaran anda dalam aku ingin bersamamu selamanya: "INDAH CINTA ALLAH CINTA MANUSIA KERANA..."
5 jam yang lalu
Musafir Ilmu menyukai kiriman anda dalam TEAM CINTA ALLAH S.W.T DAN CINTA RASULULLAH S.A.W.: "SALING MEMAAFKAN ADALAH DENDAM TERINDAH..."
5 jam yang lalu
Musafir Ilmu, Aynda YangNyata dan Sutera Bidadari menyukai siaran anda dalam TEAM CINTA ALLAH S.W.T DAN CINTA RASULULLAH S.A.W: "CINTA SI NAGA SAKTI DENGAN SI PUTERI..."
5 jam yang lalu
Musafir Ilmu,Aynda YangNyata dan 2 yang lain menyukai siaran anda di TEAM CINTA ALLAH S.W.T DAN CINTA RASULULLAH S.A.W: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, "PUTERA..."
5 jam yang lalu
Musafir Ilmu menyukai kiriman anda dalam TEAM CINTA ALLAH S.W.T DAN CINTA RASULULLAH S.A.W.: "CINTAKU HANYA UNTUK DIA TAPI DIA BUKAN..."
5 jam yang lalu
Musafir Ilmu,Nur Sakinah dan 3 yang lain menyukai siaran anda di TEAM CINTA ALLAH S.W.T DAN CINTA RASULULLAH S.A.W: "PERSAHABATAN SEWANGI ROS JIWA JADI..."
5 jam yang lalu
Noor Ieyda,Ain Nur Haq dan 3 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "KAU DAN AKU DITEMUKAN BUKAN UNTUK..."
5 jam yang lalu
Musafir Ilmu,Abu Hassan dan 4 yang lain menyukai siaran anda di TEAM CINTA ALLAH S.W.T DAN CINTA RASULULLAH S.A.W: "PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI..."
5 jam yang lalu
Land Apalah Apalah,Anggun D'Maya dan 9 yang lain menyukai siaran anda di Pantun..Madah..puisi cinta: "BAHAGIA JIKA DAPAT BINA PAHALA DI DUNIA..."
5 jam yang lalu
Musafir Ilmu, Zul Hazamaniey dan Su Olang Mu ka'Ngah menyukai siaran anda dalam TEAM CINTA ALLAH S.W.T DAN CINTA RASULULLAH S.A.W: "DARI SYURGA ADAM DAN HAWA BERCINTA ..."
5 jam yang lalu
Rosniza Ibrahim telah menyebut anda di komen dalam *SAHABAT KAU ANUGERAH TERINDAH *.
5 jam yang lalu
Musafir Ilmu,Zul Hazamaniey dan 4 yang lain menyukai siaran anda di TEAM CINTA ALLAH S.W.T DAN CINTA RASULULLAH S.A.W: "RABIATUL ADAWIYAH CAHAYANYA BAGAIKAN..."
5 jam yang lalu
Musafir Ilmu,Zul Hazamaniey dan 2 yang lain menyukai siaran anda di TEAM CINTA ALLAH S.W.T DAN CINTA RASULULLAH S.A.W: "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
5 jam yang lalu
Musafir Ilmu,Muhammad Farrizal Ashraff dan 5 yang lain menyukai siaran anda di TEAM CINTA ALLAH S.W.T DAN CINTA RASULULLAH S.A.W: "Moga kita terselamat daripada dajjal..."
5 jam yang lalu
Musafir Ilmu,Zul Hazamaniey dan 2 yang lain menyukai siaran anda di TEAM CINTA ALLAH S.W.T DAN CINTA RASULULLAH S.A.W: "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
5 jam yang lalu
Sinar Cahaya Qaseh dan Nana Tobiar menyukai siaran anda dalam AKU SUKE..: "MOGA KITA BERSAMA MEMBINA KEJAYAAN..."
5 jam yang lalu
Noor Ieyda dan Reed Dzy telah memberi komen pada siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa.
5 jam yang lalu
Noor Ieyda,Ain Nur Haq dan 8 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "YA ALLAH TEMUKAN AKU ORANG YANG BAIK..."
5 jam yang lalu
Restoren Anitas, Korusaki Ichigo dan Othman Yusop menyukai siaran anda dalam SAHABAT HATI BERBICARA: "MEMANG INDAH JIKA DAPAT HIDUP DENGAN..."
5 jam yang lalu
Mastuyah Hj Hassan menyukai kiriman anda dalam " UKHWAH FILLAH ".: "YA ALLAH SEBAGAIMANA KAU KURNIAKAN AKU..."
5 jam yang lalu
Eizza Lyza dan Sarah Amanda Harris menyukai siaran anda dalam Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu): "YA ALLAH SEBAGAIMANA KAU KURNIAKAN AKU..."
5 jam yang lalu
Korusaki Ichigo komen tentang Kirim di dalam SAHABAT HATI BERBICARA.
5 jam yang lalu
Abgmamu Yahaya menyukai kiriman anda dalam AKU SUKE..: "YA ALLAH SEBAGAIMANA KAU KURNIAKAN AKU..."
5 jam yang lalu
Korusaki Ichigo komen tentang Kirim di dalam SAHABAT HATI BERBICARA.
5 jam yang lalu
Korusaki Ichigo dan Mohd Yusof menyukai siaran anda dalam SAHABAT HATI BERBICARA: "YA ALLAH SEBAGAIMANA KAU KURNIAKAN AKU..."
5 jam yang lalu
Anif JB mengesahkan siaran anda di AKU HAMBAH ALLAH.
5 jam yang lalu
Kilsa Aini mengesahkan siaran anda di SAHABAT HATI BERBICARA.
5 jam yang lalu
Hari lahir Sultan Negeri hari ini. Inginkannya terbaik!
5 jam yang lalu
Kaseh RohAya dan Norman Kassim bertindak balas kepada kiriman anda dalam 🍃🌻SAHABAT KASEH PUISI RINDU🌻🍃: "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
5 jam yang lalu
Faqir Faqir komen tentang Kirim di dalam Pantun..Madah..puisi cinta.
5 jam yang lalu
Faqir Faqir komen tentang Kirim di dalam Pantun..Madah..puisi cinta.
5 jam yang lalu
Futry N Sandy mengesahkan siaran anda di Syurga Di Hati Kita.
5 jam yang lalu
Futry N Sandy mengesahkan siaran anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
5 jam yang lalu
Futry N Sandy mengesahkan siaran anda di Syurga Di Hati Kita.
5 jam yang lalu
Baharum Mohd Ali mengesahkan siaran anda di SAHABAT HATI BERBICARA.
5 jam yang lalu
Rohana Annhana mengesahkan siaran anda di AKU HAMBAH ALLAH.
5 jam yang lalu
Afiszi Eiji,Suppian Ahmad dan 2 yang lain menyukai siaran anda di Syurga Di Hati Kita: "DARI SYURGA ADAM DAN HAWA BERCINTA ..."
5 jam yang lalu
Reed Dzy komen tentang Kirim di dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa.
6 jam yang lalu
Futry N Sandy mengesahkan siaran anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
6 jam yang lalu
Baharum Mohd Ali mengesahkan siaran anda di SAHABAT HATI BERBICARA.
6 jam yang lalu
Jamilah Paijo menyukai kiriman anda dalam KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.: "INDAH BERSAHABAT KERANA ALLAH YANG..."
6 jam yang lalu
Fara Vinci posted an item for sale in SENARAI PERUNCIT & PEMBORONG: "MAC MATTE LIPSTICK".
6 jam yang lalu
Zaidin Zuliana,Said Tobuku Id dan 2 yang lain turut komen pada foto KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.
6 jam yang lalu
Zaliha Hashim, Zainab Sabri dan Rosnani Othman menyukai siaran anda dalam KEINDAHAN ALAM DAN BICARA HATI: "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
7 jam yang lalu
Farida Alang,Afza Nur Haq dan 6 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "Moga kita terselamat daripada dajjal..."
7 jam yang lalu
Ain Nur Haq, Afza Nur Haq dan Jiwe Azuwam menyukai siaran anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "CINTAKU HANYA UNTUK DIA TAPI DIA BUKAN..."
7 jam yang lalu
Ain Nur Haq, Afza Nur Haq dan Jiwe Azuwam menyukai siaran anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "KUREDHA JIKA DIA BUKAN TAKDIR CINTAKU ..."
7 jam yang lalu
Ain Nur Haq, Afza Nur Haq dan Jiwe Azuwam menyukai siaran anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "CINTA BERTUNASKAN IMAN DALAM KALBU".
7 jam yang lalu
Ain Nur Haq,Afza Nur Haq dan 3 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "SENTIASA RINDU DAN CINTA HANYALAH..."
7 jam yang lalu
Ain Nur Haq, Afza Nur Haq dan Jiwe Azuwam menyukai siaran anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, "PUTERA..."
7 jam yang lalu
Ain Nur Haq bertindak balas kepada kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "CINTA SI NAGA SAKTI DENGAN SI PUTERI..."
7 jam yang lalu
Ain Nur Haq,Afza Nur Haq dan 3 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI..."
7 jam yang lalu
Ain Nur Haq,Afza Nur Haq dan 2 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "BICARALAH DENGANKU DENGAN BAHASA INDAH..."
7 jam yang lalu
Afza Nur Haq,Mahadi Musa dan 4 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "PERSAHABATAN SEWANGI ROS JIWA JADI..."
7 jam yang lalu
Juita Nana,Nabil Ajh dan 3 yang lain menyukai siaran anda di InDAHnya ISLam MANisNYA IMaN & RASHID KOCAI: "DARI SYURGA ADAM DAN HAWA BERCINTA ..."
7 jam yang lalu
Faqir Faqir, Umi Adella dan Mukhriz Mukhriz memberi komen pada siaran di Pantun..Madah..puisi cinta.
8 jam yang lalu
Ain Nur Haq,Reed Dzy dan 2 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "DARI SYURGA ADAM DAN HAWA BERCINTA ..."
8 jam yang lalu
Ain Nur Haq, Reed Dzy dan Afza Nur Haq menyukai siaran anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "CINTA DAN RINDU HANYA UNTUK ALLAH".
8 jam yang lalu
Ain Nur Haq,Reed Dzy dan 2 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "RABIATUL ADAWIYAH CAHAYANYA BAGAIKAN..."
8 jam yang lalu
Ain Nur Haq menyukai kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa.: "RABIATUL ADAWIYAH CAHAYANYA BAGAIKAN..."
8 jam yang lalu
Ain Nur Haq,Reed Dzy dan 2 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "ALAM ADALAH GURU PUISIKU".
8 jam yang lalu
Ain Nur Haq,Reed Dzy dan 2 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "RATU RIMBA BERSAMA PANGLIMA-PANGLIMA..."
8 jam yang lalu
Ain Nur Haq,Anadi Clamanxa dan 5 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "AKU CUMA HAMBA-NYA , TANPA IZINN-NYA..."
8 jam yang lalu
Ain Nur Haq bertindak balas kepada kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "MOGA APA YANG DITULIS DAN MEREKA YANG..."
8 jam yang lalu
Ain Nur Haq dan Fazrul Bin Ismail bertindak balas kepada kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
8 jam yang lalu
Ain Nur Haq bertindak balas kepada kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "Moga kita terselamat daripada dajjal..."
8 jam yang lalu
Ain Nur Haq bertindak balas kepada kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "MOGA ALLAH SWT MENJODOHKAN JODOH YANG..."
8 jam yang lalu
Anif JB,Boby On dan 11 yang lain menyukai siaran anda di AKU HAMBAH ALLAH: "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
8 jam yang lalu
Jalaludin Ajaa bertindak balas kepada kiriman anda dalam Video ISLAMIK: "Moga kita terselamat daripada dajjal..."
8 jam yang lalu
Budu Ops Frenz,Cakaran Iangit dan 3 yang lain menyukai siaran anda di Jom berubah kerana allah: "Moga kita sehati sejiwa menuju jalan..."
9 jam yang lalu
Budu Ops Frenz menyukai kiriman anda dalam Jom berubah kerana allah.: "DARI SYURGA ADAM DAN HAWA BERCINTA ..."
9 jam yang lalu
Budu Ops Frenz menyukai kiriman anda dalam Jom berubah kerana allah.: "RABIATUL ADAWIYAH CAHAYANYA BAGAIKAN..."
9 jam yang lalu
Budu Ops Frenz,Tuan Noralisa Abu Bakar dan 3 yang lain menyukai siaran anda di Jom berubah kerana allah: "YA ALLAH TEMUKAN AKU ORANG YANG BAIK..."
9 jam yang lalu
Budu Ops Frenz, Syaiadil Md D dan Rosmah Yahaya menyukai siaran anda dalam Jom berubah kerana allah: "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
9 jam yang lalu
Nurul Nuha bertindak balas kepada kiriman anda dalam Pesanan Rasulullah Saw.(Sampaikan Dariku Walau Satu Ayat): "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
10 jam yang lalu
Ziadatul Ismah menyukai kiriman anda dalam Menuju Jalan PULANG.: "AKU CUMA HAMBA-NYA , TANPA IZINN-NYA..."
10 jam yang lalu
Saz Rin,Elin Adlina Nama Ku dan 3 yang lain menyukai siaran anda di kita tetap sejiwa: "DARI SYURGA ADAM DAN HAWA BERCINTA ..."
11 jam yang lalu
Amoyodori Konizawa menyukai kiriman anda dalam PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.: "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
11 jam yang lalu
Amoyodori Konizawa menyukai kiriman anda dalam PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.: "Moga kita ada sifat tolong menolong..."
11 jam yang lalu
Amoyodori Konizawa menyukai kiriman anda dalam PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.: "AKU RASA TAKJUB DENGAN DUNIA SASTERAKU..."
11 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb menyukai kiriman anda dalam KITA TETAP SETIAKAWAN...: "KERANA CINTA DAN RINDU-NYA MENYATUKAN..."
11 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb menyukai kiriman anda dalam KITA TETAP SETIAKAWAN...: "SALING MEMAAFKAN ADALAH DENDAM TERINDAH..."
11 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb,Ain Razali dan 4 yang lain menyukai siaran anda di KITA TETAP SETIAKAWAN...: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, "PUTERA..."
11 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb dan Sifu Fazzilsue bertindak balas kepada kiriman anda dalam KITA TETAP SETIAKAWAN...: "CINTA SI NAGA SAKTI DENGAN SI PUTERI..."
11 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb, Jamilah Raja Mohammad dan Siti Fatimah menyukai siaran anda dalam KITA TETAP SETIAKAWAN...: "PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI..."
11 jam yang lalu
Sang Gelandangan dan AlamPren AdniMpn menyukai kiriman anda: "RABIATUL ADAWIYAH CAHAYANYA BAGAIKAN..."
11 jam yang lalu
Arjuna Mujahid AdXb,Jiwe Azuwam dan 12 yang lain menyukai siaran anda di SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "MOGA APA YANG DITULIS DAN MEREKA YANG..."
12 jam yang lalu
Salim Yusoff telah menambah satu foto di SAHABAT HATI BERBICARA pada hari Isnin: "Hai hai...salam ketengaharian buat geng2ku...".
12 jam yang lalu
Rashid Kocai dan Rashid Kocai suka komen anda: "DARI SYURGA ADAM DAN HAWA BERCINTA ..."
13 jam yang lalu
Nabil Ajh menyukai kiriman anda dalam InDAHnya ISLam MANisNYA IMaN & RASHID KOCAI.: "SALING MEMAAFKAN ADALAH DENDAM TERINDAH..."
13 jam yang lalu
Nabil Ajh menyukai kiriman anda dalam InDAHnya ISLam MANisNYA IMaN & RASHID KOCAI.: "SEMUANYA KERANA LILLAHI TAALA Pujangga..."
13 jam yang lalu
Nabil Ajh, Zahir Mokhtar dan Rashid Kocai menyukai siaran anda dalam InDAHnya ISLam MANisNYA IMaN & RASHID KOCAI: "CINTAKU HANYA UNTUK DIA TAPI DIA BUKAN..."
13 jam yang lalu
Nabil Ajh,Zahir Mokhtar dan 6 yang lain menyukai siaran anda di InDAHnya ISLam MANisNYA IMaN & RASHID KOCAI: "SENTIASA RINDU DAN CINTA HANYALAH..."
13 jam yang lalu
Nabil Ajh,Zahir Mokhtar dan 2 yang lain menyukai siaran anda di InDAHnya ISLam MANisNYA IMaN & RASHID KOCAI: "RABIATUL ADAWIYAH CAHAYANYA BAGAIKAN..."
MAKRIFAT CINTA...
Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.
Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya.
Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.
Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.
Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajallah kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya
Memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta
"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM SYAWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
22 SYAWAL 1437H 27 JULAI 2016
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
K


Rabeah Binti Mohd Ali telah berkongsi foto SAUJANA.
YA ALLAH SEBAGAIMANA KAU KURNIAKAN AKU ILHAM TANPA HAD BEGITU JUGALAH HENDAK-NYA ENGKAU LIMPAH RUAHKAN REZEKIKU TANPA HAD AGAR DAPAT KIUKONGSIKAN DENGAN MEREKA YANG MEMERLUKAN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
'Kecantikan wajah mendebarkan dada selama sehari,
tapi kecantikan hati-lah yang mendebarkan seluruh kehidupan.'
Mario Teguh
H.H Haji Hassanal Bolkiah changed his profile picture.
Happy Birthday Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Anak Puteri Hajah Rashidah Saadatul Bolkiah. Pada tahun 1994, YTM berkenan berkhidmat di Jabatan Perkhidmatan Awam, Jabatan Perdana Menteri dan pada tahun 1995 YTM berkenan berkhidmat di Kementerian Pembangunan
H.H Haji Hassanal Bolkiah's photo.
568 Likes35 Comments2 Shares
Like Comment Share
Most Relevant
You, Suttan Seghayo and 566 others like this.
2 shares
Ratu Rimba Niagara Senyuman yang manis dan ikhlas ....moga senyuman ada pahala.Aamiin.
Kdymm Sultan Hassanal Bolkiah
Her Majesty Raja Isteri Pengiran Anak Hajah Saleha — in Bandar Seri Begawan, Brunei.
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH KERABAT DIRAJA BRUNEI DAN SELURUH RAKYAT BRUNEI DARUSSALAM TERCINTA
'MAAF ZAHIR DAN BATIN,'
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada ,
RABEAH MOHD ALI @ RATU RIMBA NIAGARA,
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
1 SYAWAL 1436H
17 JULAI 2015
KERABAT DIRAJA BRUNEI DEKAT DI HATI RATU RIMBA NIAGARA.
Your Notifications
1 person likes your comment: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH...".
about a minute ago
1 person likes your comment: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH...".
about a minute ago
Suttan Seghayo likes your comment: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH...".
2 minutes ago
1 person likes your comment: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH...".
2 minutes ago
1 person likes your comment: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH...".
2 minutes ago
1 person likes your comment: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH...".
2 minutes ago
1 person likes your comment: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH...".
3 minutes ago
Perindu Hidayah, Ann Juliana and 2 others like your post in Melayu bani jawi: "ALANGKAH INDAH JIKA DAPAT HIDUP BERSAMA...".
46 minutes ago
Siai Nur Ainun, Clara Nst and Nanang Syahputra Prat III asked to join *Rumpun Melayu Bersatu*.
about an hour ago
Khairuddin Nasti and Iwo Dian posted in Batu Bara Mengayak (BBM).
about an hour ago
Pengiran Yusup Pengiran Yusup and 3 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Senyuman yang manis dan ikhlas ....moga...".
about an hour ago
12 people like your comment: "ALANGKAH INDAH JIKA DAPAT HIDUP BERSAMA...".
about an hour ago
Pa Pa Coke, Muhammad Musa and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "UNTUK BERJAYA STRATEGI DAN FOKUS KENA...".
Siai Nur Ainun, Clara Nst and Nanang Syahputra Prat III asked to join *Rumpun Melayu Bersatu*.
8 minutes ago
Khairuddin Nasti and Iwo Dian posted in Batu Bara Mengayak (BBM).
35 minutes ago
Kacang Hantu, Pengiran Yusup Pengiran Yusup and 3 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Senyuman yang manis dan ikhlas ....moga...".
45 minutes ago
12 people like your comment: "ALANGKAH INDAH JIKA DAPAT HIDUP BERSAMA...".
59 minutes ago
Pa Pa Coke, Muhammad Musa and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "UNTUK BERJAYA STRATEGI DAN FOKUS KENA...".
about an hour ago
Pa Pa Coke, Ichiman Azhar and 11 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Bilamana saya siarkan karya jika anda...".
about an hour ago
Pedang Hitam, Cocos Heru Kuncoro and 4 others are following you.
3 hours ago
Muhammad Musa, Zie Bechik and Wan Tanah Merah like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "ALANGKAH INDAH JIKA DAPAT HIDUP BERSAMA...".
3 hours ago
Tama Sufiyanto and Wong Menak Datu Sasak like your comment: "YA ALLAH HIDUPKAN AKU DALAM KEINDAHAN...".
3 hours ago
Mawar Osman, Inspirasi Taming Sari and 3 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "KELUARKAN SINGA DALAM DIRIMU AGAR KAMU...".
3 hours ago
Mohd Azlan Ibrahim, En Nan Mahmood and 5 others commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
4 hours ago
Jary Latif likes your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "BICARALAH DENGANKU DENGAN BAHASA INDAH...".
4 hours ago
Amanda Humairah and Reyki Khan like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MOGA KITA BERSAMA MEMBINA KEJAYAAN...".
4 hours ago
Agus Budiman and Basit Best like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "ALANGKAH INDAH JIKA DAPAT HIDUP BERSAMA...".
5 hours ago
Azrin Azira, Imran Rani and Ndri Khai like your post in Melayu bani jawi: "MOGA KITA BERSAMA MEMBINA KEJAYAAN...".
5 hours ago
1 person likes your comment: "ALANGKAH INDAH JIKA DAPAT HIDUP BERSAMA...".
5 hours ago
Pedang Hitam mentioned you in a comment in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
6 hours ago
Wak Fe'i, Ribi Chantika and 3 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MOGA APA YANG DITULIS DAN MEREKA YANG...".
7 hours ago
Deny Mestar and Kedaton Kraton Wahyu Utama like your post in Sri Pemangku Adat: "Senyuman yang manis dan ikhlas ....moga...".
8 hours ago
Kedaton Kraton Wahyu Utama, Angkuabel and Kang Mus like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "Senyuman yang manis dan ikhlas ....moga...".
8 hours ago
Pengiran Yusup Pengiran Yusup and Mohd Fauzy Tambi also commented on a post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
8 hours ago
Nuraini Yahya, Iwo Dian and 5 others posted in Batu Bara Mengayak (BBM).
8 hours ago
Datuk Jem Abd Rahman and Pradita Fia like your post: "BAHAGIA JIKA DAPAT BINA PAHALA DI DUNIA...".
8 hours ago
Inspirasi Taming Sari, Zie Bechik and 4 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "SELAMAT TINGGAL MEREKA YANG BERHATI TAK...".
9 hours ago
Inspirasi Taming Sari likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MOGA KITA BERSAMA MEMBINA KEJAYAAN...".
9 hours ago
Inspirasi Taming Sari likes your comment: "Oleh kerana orang tidak suka dengan...".
10 hours ago
Inspirasi Taming Sari likes your comment: "UNTUK BERJAYA STRATEGI DAN FOKUS KENA...".
10 hours ago
15 people like your comment: "DEMI KARENA ALLAH DAN RASULULLAH KITA...".
11 hours ago
Ann Juliana, Azrin Azira and Azlan Awang like your post in Melayu bani jawi: "ALANGKAH INDAH JIKA DAPAT HIDUP BERSAMA...".
11 hours ago
Pradita Fia likes your post: "YA ALLAH HIDUPKAN AKU DALAM KEINDAHAN...".
11 hours ago
drtuah likes your comment: "post diberi menunjukkan bertambah bijak...".
11 hours ago
drtuah also replied to Nor AmyLea's comment on his photo.
11 hours ago
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
12 hours ago
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
12 hours ago
Suttan Seghayo likes your comment: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH...".
12 hours ago
Suttan Seghayo also commented on H.H Haji Hassanal Bolkiah's photo.
12 hours ago
Aidi Suryadarma commented on your post in KALBAR BERSATU MAJU.
13 hours ago
Akang Sultan asked to join SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA.
13 hours ago
Salonita Sumuk, Donna Metzelaar and 2 others like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "BICARALAH DENGANKU DENGAN BAHASA INDAH...".
16 hours ago
Reyki Khan likes your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "ALANGKAH INDAH JIKA DAPAT HIDUP BERSAMA...".
17 hours ago
Suttan Seghayo posted a photo in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.
17 hours ago
Suttan Seghayo commented on your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.
17 hours ago
Suttan Seghayo likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "ALANGKAH INDAH JIKA DAPAT HIDUP BERSAMA...".
17 hours ago
Suttan Seghayo likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "ALANGKAH INDAH JIKA DAPAT HIDUP BERSAMA...".
17 hours ago
Amin Wong and Bias Pelangi like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "DIPERSEMBAHKAN TEATER BANGSAWAN DIRAJA,...".
17 hours ago
Amin Wong likes your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "YA ALLAH MURAHKAN REZEKIKU UNTUK TERUS...".
17 hours ago
Amin Wong, Rahmat Umar Al Asyi and 3 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "TERIMALAH SENYUMAN SULTAN HASSANAL...".
17 hours ago
Yatto Dita, Norfadzly Ridzuan Mohd Azlee and 7 others like your post in Melayu bani jawi: "TERIMALAH SENYUMAN SULTAN HASSANAL...".
18 hours ago
Bajang Laut, Nisha Hamid and 3 others like your post in Melayu bani jawi: "MOGA APA YANG DITULIS DAN MEREKA YANG...".
19 hours ago
Fairuz Dolah, Pudin Jamcho and 4 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "TERIMALAH SENYUMAN SULTAN HASSANAL...".
20 hours ago
Clara Nst and Yusairy Shukry asked to join *Rumpun Melayu Bersatu*.
20 hours ago
Mohd Azlan Ibrahim commented on your post in Melayu bani jawi.
21 hours ago
Samawi Mawi, Inspirasi Taming Sari and 4 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "YA ALLAH TEMUKAN AKU ORANG YANG BAIK...".
22 hours ago
Adha Zack, Mohammad Arif Noordin and 14 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "TERIMALAH SENYUMAN SULTAN HASSANAL...".
22 hours ago
ﺍﻣﻠﻲ ﺍﻭﺳﻤﻦ and Inspirasi Taming Sari like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MOGA APA YANG DITULIS DAN MEREKA YANG...".
23 hours ago
Dhan Pagurawan likes your post in SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA: "MOGA APA YANG DITULIS DAN MEREKA YANG...".
23 hours ago
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "YA ALLAH ENGKAU YANG MAHA TAHU TAKDIRKU...".
Yesterday at 6:48pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "KOLEKSI KARYA SASTERA RATU RIMBA...".
Yesterday at 6:48pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'INDAHNYA...".
Yesterday at 6:47pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "DIPERSEMBAHKAN TEATER BANGSAWAN DIRAJA,...".
Yesterday at 6:47pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "YBhg. DATO' SERI Professor Dr Robin @...".
Yesterday at 6:47pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, " KAPSUL 2020...".
Yesterday at 6:47pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "YA ALLAH MURAHKAN REZEKIKU UNTUK TERUS...".
Yesterday at 6:47pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "DEMI KERANA ALLAH DAN RASULULLAH KITA...".
Yesterday at 6:47pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "BICARALAH DENGANKU DENGAN BAHASA INDAH...".
Yesterday at 6:47pm
drtuah likes your comment: "BAHAGIA JIKA DAPAT BINA PAHALA DI DUNIA...".
Yesterday at 6:26pm
Qhairil Anwar changed the name of the group THMD TAKKAN HILANG MELAYU DIBUMI prkumplan anak melyu sdunia to THMDTAKKAN HILANG MELAYU DIBUMI Forum sirahturahmi anak melayu Sedunia.
Yesterday at 4:01pm
Shameer Khan likes your post on Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan's timeline: "SELAMAT HARI GURU BUAT SEMUA GURU DI...".
Yesterday at 3:18pm
Shameer Khan likes your post on Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan's timeline: "KDYMM SULTAN KELANTAN BERJIWA RAKYAT ...".
Yesterday at 3:07pm
Shameer Khan likes your post on Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan's timeline: "TUHAN BALASLAH CINTA HAMBA-MU INI ...".
Yesterday at 3:06pm
Pradita Fia and Fitri Susilowati also commented on Pradita Fia's photo.
Yesterday at 2:59pm
Oyoung Mukhairi likes your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "YA ALLAH TEMUKAN AKU ORANG YANG BAIK...".
Yesterday at 2:53pm
Nur Hanim likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "YA ALLAH TEMUKAN AKU ORANG YANG BAIK...".
Yesterday at 2:48pm
Mohd Amjad, Danial Ieman and 21 others like your post in Melayu bani jawi: "TERIMALAH SENYUMAN SULTAN HASSANAL...".
Yesterday at 2:30pm
Megat Setia Panji Alam, Mohd Azlan Ibrahim and 4 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "SABAR MENENANGKAN... INDAHNYA SABAR...".
Yesterday at 12:39pm
Inne Rais, Utoro Wreksoatmodjo and 6 others like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "TERIMALAH SENYUMAN SULTAN HASSANAL...".
Yesterday at 12:30pm
Azlan Awang, Ateng Sahir and 4 others like your post in Melayu bani jawi: "SEBANYAK MANA PUN ILHAM KARYA YANG ADA...".
Yesterday at 11:43am
Heniy Astiyanto Sh posted in CURHAT GAYA MATARAM.
Yesterday at 11:21am
Mizuaf Saila, Muhammad Musa and 4 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "SEBANYAK MANA PUN ILHAM KARYA YANG ADA...".
Yesterday at 9:51am
Mohd Azlan Ibrahim commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
Yesterday at 8:36am
Mohd Azlan Ibrahim, Muhammad Musa and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "SABAR MENENANGKAN... INDAHNYA SABAR...".
Yesterday at 8:35am
Mohd Azlan Ibrahim and Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
Yesterday at 8:35am
Mohd Azlan Ibrahim and Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
Yesterday at 8:35am
Mohd Azlan Ibrahim, Beringin Shafary and 5 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "BICARALAH DENGANKU DENGAN BAHASA INDAH...".
Yesterday at 8:35am
Mohd Azlan Ibrahim commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
Yesterday at 8:35am
Mohd Azlan Ibrahim, Muhammad Musa and Inspirasi Taming Sari like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "AKU CUMA HAMBA-NYA , TANPA IZINN-NYA...".
Yesterday at 8:34am
Mohd Azlan Ibrahim commented on your post in Melayu bani jawi.
Yesterday at 8:34am
drtuah likes your comment: "PERSAHABATAN KITA INDAH SEPERTI...".
Yesterday at 7:12am
Azuwandi Andi and Bias Pelangi like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "SEBANYAK MANA PUN ILHAM KARYA YANG ADA...".
Yesterday at 12:35am
Farizal All, Bias Pelangi and 2 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "SABAR MENENANGKAN... INDAHNYA SABAR...".
July 25 at 11:55pm
Fairuz Dolah and Oyoung Mukhairi like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MINATKU MENULIS RAKAN ALAMMAYAKU ADALAH...".
July 25 at 11:54pm
Oyoung Mukhairi, Amanda Humairah and 3 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "SABAR MENENANGKAN... INDAHNYA SABAR...".
July 25 at 11:52pm
Oyoung Mukhairi and Reyki Khan like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "BICARALAH DENGANKU DENGAN BAHASA INDAH...".
July 25 at 11:52pm
Oyoung Mukhairi, Reyki Khan and 3 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "SEBANYAK MANA PUN ILHAM KARYA YANG ADA...".
July 25 at 11:51pm
Tj Ariff likes your post in SIDANG MELAYU, JAWI & ISLAM: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'INDAHNYA...".
July 25 at 11:39pm
Lalu Lukman Hakim commented on your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara.
July 25 at 10:57pm
Rahmadsyah, Lbr Dedek Id and 6 others like your post in Batu Bara Mengayak (BBM): "BICARALAH DENGANKU DENGAN BAHASA INDAH...".
July 25 at 10:23pm
Syahrul Nizam, Maria Ulfha and 2 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "BICARALAH DENGANKU DENGAN BAHASA INDAH...".
July 25 at 10:07pm
Abdullah Ibnu Mariam, Saik Abdullah and Ary Aris commented on your post in Melayu bani jawi.
July 25 at 10:03pm
Raden Jalaksungsang likes your post in KomonitasPecintaPesonaKebudayaAgungBhinekTunggalIka Benteng Kesatuan Bangsa: "TERIMALAH SENYUMAN SULTAN HASSANAL...".
July 25 at 8:36pm
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
July 25 at 8:34pm
15 people like your comment: "DEMI KARENA ALLAH DAN RASULULLAH KITA...".
July 25 at 7:55pm
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
July 25 at 7:55pm
Muhammad Musa, Beringin Shafary and 3 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "YA ALLAH MURAHKAN REZEKIKU UNTUK TERUS...".
July 25 at 7:13pm
Muhammad Musa, Mysteria Mystica and 3 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "DEMI KERANA ALLAH DAN RASULULLAH KITA...".
July 25 at 7:10pm
Ijal Azura Motor, Miji Ayuza Siagian and Gpp Fandi Droffshot like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "BICARALAH DENGANKU DENGAN BAHASA INDAH...".
July 25 at 7:04pm
Ann Juliana, Bajang Laut and Azrin Azira like your post in Melayu bani jawi: "BICARALAH DENGANKU DENGAN BAHASA INDAH...".
July 25 at 6:41pm
Misdar Aisyah asked to join "TAK MELAYU HILANG DIBUMI" SUMPAH HANG TUAH ...!!!.
July 25 at 4:28pm
Norfadzly Ridzuan Mohd Azlee, Perindu Hidayah and 6 others like your post in Melayu bani jawi: "DEMI KERANA ALLAH DAN RASULULLAH KITA...".
July 25 at 2:40pm
Batrisya Eriesya Darwish, Ok and 4 others are following you.
July 25 at 1:57pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "BICARALAH DENGANKU DENGAN BAHASA INDAH...".
July 25 at 1:46pm
Nunoe Kamal Soeoed and Bayu Hamdy Noersal like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "DEMI KERANA ALLAH DAN RASULULLAH KITA...".
July 25 at 1:38pm
Bias Pelangi, Angah Ishkandhy and Desiy Desmila like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'INDAHNYA...".
July 25 at 1:16pm
Bias Pelangi and Angah Ishkandhy like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "Di sisi manusia darjat dipandang tinggi...".
July 25 at 1:16pm
Bias Pelangi likes your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "JANGAN FIKIRKAN APA SUMBANGAN NEGARA...".
July 25 at 1:13pm
Bias Pelangi likes your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, " KAPSUL 2020...".
July 25 at 1:12pm
Bias Pelangi, Mujiono Sofia and 5 others recently liked your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "YA ALLAH MURAHKAN REZEKIKU UNTUK TERUS...".
July 25 at 1:12pm
Bias Pelangi, Bobey Lubies and Nesch Wana like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "DEMI KERANA ALLAH DAN RASULULLAH KITA...".
July 25 at 1:11pm
OK Diza Syafrul, Akbar Muhammad and 2 others commented on a post you are following in *Rumpun Melayu Bersatu*.
July 25 at 12:26pm
Raden Pateh Raden Pateh likes your post on Kami taat setia Kdymm Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kelantan's timeline: "ANTARA ALAM GHAIB & NYATA & FANTASI &...".
July 25 at 12:00pm
Amanda Humairah, Tengku Hendri and 5 others recently liked your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MINATKU MENULIS RAKAN ALAMMAYAKU ADALAH...".
July 25 at 11:41am
Putera Minahasa Ambon likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "SABAR MENENANGKAN... INDAHNYA SABAR...".
July 25 at 9:48am
Kedaton Kraton Wahyu Utama and Anni Affiani like your post in Surat Wasiat Kedaton Kraton Wahyu Utama Laboratorium Pesona Wisata Dunia: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'KOTA PESONA...".
July 25 at 9:45am
1 person likes your comment: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH...".
July 25 at 9:06am
Ari Tasya, Jary Latif and Bayu Tara like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "YBhg. DATO' SERI Professor Dr Robin @...".
July 25 at 8:28am
Suttan Seghayo posted in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara.
July 25 at 7:52am
Suttan Seghayo posted in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.
July 25 at 7:51am
Suttan Seghayo likes your comment: "MOGA ROH ALMARHUM DITEMPATKAN DI...".
July 25 at 7:37am
Suttan Seghayo also commented on H.H Haji Hassanal Bolkiah's photo.
July 25 at 7:37am
Liani Syah Usrotun, Lbr Dedek Id and 7 others posted in Batu Bara Mengayak (BBM).
July 25 at 7:10am
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
July 25 at 6:44am
Khairuddin Nasti posted in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
July 25 at 5:37am
Elvira Pulcini likes your post in DUNIA NUSANTARA BERSATU: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'INDAHNYA...".
July 25 at 5:20am
3 people like your comment: "DEMI KERANA ALLAH DAN RASULULLAH KITA...".
July 25 at 5:07am
Zie Bechik, Mysteria Mystica and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "PERSAHABATAN SEWANGI ROS JIWA JADI...".
July 25 at 2:47am
Reyki Khan, Fairuz Dolah and 3 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "DEMI KERANA ALLAH DAN RASULULLAH KITA...".
July 25 at 2:36am
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH...".
July 25 at 2:24am
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
July 25 at 2:24am
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH...".
July 25 at 2:24am
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH...".
July 25 at 2:24am
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
July 25 at 2:09am
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MOGA ROH ALMARHUM DITEMPATKAN DI...".
July 25 at 2:09am
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH...".
July 25 at 2:09am
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH...".
July 25 at 2:09am
Mysteria Mystica likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Ya Allah buangkanlah sifat pemarah yang...".
July 25 at 1:52am
Mysteria Mystica likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "RAJA BERJIWA RAKYAT MENJADI IDOLA...".
July 25 at 1:52am
Kumbang Segak also commented on his photo.
July 25 at 1:51am
Mysteria Mystica, Azura Hafiz and 9 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MINATKU MENULIS RAKAN ALAMMAYAKU ADALAH...".
July 25 at 1:37am
Yuri Al-Makassari likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "RAJA BERJIWA RAKYAT MENJADI IDOLA...".
July 24 at 11:53pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SABAR MENENANGKAN... INDAHNYA SABAR...".
July 24 at 11:05pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SABAR MENENANGKAN... INDAHNYA SABAR...".
July 24 at 11:05pm
John Atim likes your comment: "Dari seberang hamba datang,
Untuk...".
July 24 at 11:03pm
Tengku Hendri and Tengku Alviansyah like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "Di sisi manusia darjat dipandang tinggi...".
July 24 at 8:18pm
Tengku Hendri likes your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MAAF DIPINTA MENUSUK KE KALBU HATI ...".
July 24 at 8:18pm
Tengku Hendri likes your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "YA ALLAH KEPADA-MU KUPASRAH TAKDIR...".
July 24 at 8:18pm
Tengku Hendri likes your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SELURUH...".
July 24 at 8:16pm
Amdanie Cuy likes your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "DEMI KERANA ALLAH DAN RASULULLAH KITA...".
July 24 at 6:21pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "DEMI KERANA ALLAH DAN RASULULLAH KITA...".
July 24 at 5:29pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "Suriyan Fradesa Betul, dalam sejarah...".
July 24 at 5:29pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
July 24 at 5:10pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
July 24 at 5:10pm
Luqmanz ZaRa commented on a post you are following in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
July 24 at 11:14am
Syahrul Shady, Megat Setia Panji Alam and 6 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "KDYMM SULTAN KELANTAN BERJIWA RAKYAT ...".
July 24 at 10:30am
Nunoe Kamal Soeoed, Mansur Sor and Andrie Budi Setya S like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "KDYMM SULTAN KELANTAN BERJIWA RAKYAT ...".
July 24 at 9:22am
Azrin Azira, Penghapus Risik Murka and Mohd Azwan Syed Abdullah like your post in Melayu bani jawi: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, " KAPSUL 2020...".
July 24 at 8:40am
Inspirasi Taming Sari likes your comment: "Siapa penulisnya dan siapa...".
July 24 at 8:37am
Inspirasi Taming Sari likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, " KAPSUL 2020...".
July 24 at 8:35am
Suttan Seghayo posted in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.
July 24 at 7:29am
Suttan Seghayo and Khairuddin Nasti like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
July 24 at 7:24am
Suttan Seghayo and Khairuddin Nasti commented on your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
July 24 at 7:20am
Suttan Seghayo and Khairuddin Nasti like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
July 24 at 7:20am
Nur Ainiyati Afifah commented on your post in PAPUA MENGGUGAT.
July 24 at 7:05am
Khairuddin Nasti and Nuraini Yahya like your post in Batu Bara Mengayak (BBM): "KDYMM SULTAN KELANTAN BERJIWA RAKYAT ...".
July 24 at 4:03am
Khairuddin Nasti and Suttan Seghayo like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, " KAPSUL 2020...".
July 24 at 3:20am
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
July 24 at 3:19am
Suttan Seghayo commented on your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
July 24 at 1:39am
Angah Ishkandhy, Ricky Subagia and 4 others recently liked your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "DIPERSEMBAHKAN TEATER BANGSAWAN DIRAJA,...".
July 24 at 1:05am
Angah Ishkandhy, Desiy Desmila and 6 others recently liked your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "JANGAN FIKIRKAN APA SUMBANGAN NEGARA...".
July 24 at 1:05am
Duque Dom Iguaci Luiz de Gouveia Jr. changed the name of the group HRH PRINCE OF KUTAI MULAWARMAN - HRH Prince Iguaci Luiz de Gouveia Junior to HRH Prince of Kutai Mulawarman - HRH Prince Iguaci Luiz de Gouveia Junior.
July 23 at 11:59pm
Inspirasi Taming Sari mentioned you in a comment in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
July 23 at 9:38pm
Inspirasi Taming Sari likes your comment: "Agak-agak apa yang ada dalam kapsul tu...".
July 23 at 9:36pm
Datuk Jem Abd Rahman liked a comment you are mentioned in: "yang romantis itu paling pa Datuk Jem...".
July 23 at 5:47pm
Endin Kamiludin and Datuk Jem Abd Rahman mentioned you in their comments.
July 23 at 5:10pm
Masnah Rais, Nor Faezah and Hjh Asma Sebli Ong also commented on Datuk Jem Abd Rahman's post.
July 23 at 5:07pm
Zie Bechik and Mohd Azlan Ibrahim commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
July 23 at 4:19pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
July 23 at 3:13pm
Jary Latif and Laboratorium Tempur Melodi like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI DARIPADA...".
July 23 at 3:05pm
Jary Latif commented on your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA.
July 23 at 3:04pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
July 23 at 3:01pm
WIwik Indrawati likes your post in LASKAR MERAH-PUTIH BALI NUSRA: "MINATKU MENULIS RAKAN ALAMMAYAKU ADALAH...".
July 23 at 1:40pm
Norfadzly Ridzuan Mohd Azlee, Harunbaei Harunbaei and 3 others like your post in Melayu bani jawi: "JANGAN FIKIRKAN APA SUMBANGAN NEGARA...".
July 23 at 1:24pm
Tee Oh Bengh Fhanash posted in Bahasa- eropa-melayu-arab-cina-sumatra utara indonesia.
July 23 at 12:19pm
Noor Leez, Rosalinda Rose and 3 others also commented on Datuk Jem Abd Rahman's post.
HIDUPKU ADALAH CITA-CITA DAN PERJUANGAN
Duhai pejuang sasteraku ...
Hidupku adalah perjuangan
Hidupku adalah cita-cita
Cita-cita yang tak akan padam
Walaupun cuba dipadamkan oleh tsunami membadai-badai
Cita dan perjuanganku akan terus tegar
Akan kucuba pertahankan selagi nyawa di kandung badan
Makanya aku hanya memerlukan
Rakan seperjuanganku
Yang memahami komunikasiku
Aku memahami komunikasinya
Andai komunikasi seiring sejalan
Ayuhlah kumenantimu kerana ingin kugenggam hatimu
Untuk setia menjadi rakan seperjuanganku sampai nyawa kuselesai
Andai di atas kesibukanmu
Maafkan daku jadilah kita cuma sahahat puisi di bayu mega senja
Itu sudah memadai buatku...moga di Syurga nanti kau menjadi sahabatku kita bisa berpuisi nan indah-indah bersama-sama In Shaa Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
RATU RIMBA NIAGARA
22 Zulkaedah 1434H
28 September 2013
LEMORIA NUSANTARA
Andai kita saling payung memayungi
semuanya terlindung dari hujan dan panas
asalkan hati tiada bahang membahang
sering membakar hati yang redup
Andai semuanya saling bergotong royong
seperti falsafah bala tentera semut nan setia
semuanya damai dong
malah akan menjadi
mercusuar dunia sebagai satu bangsa
lemoria Nusantara...
lemoria Indonesia
lemoria Malaysia
lemoria Brunei,
lemoria Singapura,
lemoria Thailand
maka ayuhlah sekarang ini kita rebut peluang
dalam rasa kebersamaan untuk menjadikan Nusantara ini
MERCUSUAR DUNIA YANG DIKAGUMI
percayalah jika tidak dipecahkan ruyung manakan dapat sagunya
dimana ada kemahu di situ adalah jalan
bayangkan di peta minda,' NUSANTARA INI AKAN KUJADIKAN MERCUSUAR DUNIA DIKAGUMI SELURUH DUNIA'
IN SHAA ALLAH AAMIIN .
RATU RIMBA NIAGARA
22 Zulkaedah 1434H
28 September 2013M
ALLAH AKU DATANG MENYAHUT CINTA-MU
Duhai pejuang sastera
Ada Syurga di wajahmu
Ada ketenangan di setiap lantunan puisimu
Ada hati semurni Syurga milikmu
Kau berkata bukan mengikut hati
Kau berkata mengikut mata hatimu yang penuh kasih sayang
Tika hati tidak mampu bicara
Lesu seluruh jasad keperwiraan
Yang dikatakan selama ini tertulangkan besi beruratkan dawai
Sebenarnya terbelenggu di sangkar besi
Tidak tahu berbuat apa-apa lagi
Segala usaha telah didayakan
Semuanya dicantas oleh pertualang bangsa
Tega menjadi perisikan kepada tentera yahudi laknatullah
Mana lagi hendak dipercayai
Karena tidak tahu membedakan
Mana satu kawan
Mana satu lawan
Kawan jadi lawan
Lawan jadi musuh
Perjuangan terhenti di situ
Bagi seorang yang bergelar pejuang keamanan dunia
Tak akan diherankan
Pada yang cuba mencantas dan menghalang
Semuanya tidak akan pernah mematikan semangat juang
Berjuang...bejuang...berjuang...
Berjuang hingga ke tetesan darah terakhir
Duhai pejuang sasteraku
Teruskan perjuangan
Menebarkan puisi-puisi mu nan indah
Bagi mengindahkan hati-hati Tentera Mujahid
Agar bangkit dengan satu semangat
AKU CINTA ALLAH
ALLAH AKU DATANG MENYAHUT CINTA-MU
NYAWAKU INI JADI TARUHAN
DEMI CINTAKU PADA-MU ALLAH
ALLAH AKU BERJUANG KARENA-MU
TERIMALAH FISABILILLAHKU INI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 September 2013
22 Zulkaedah 1434H
(PUISI INI DIILHAM ISTIMEWA UNTUK SEMUA PEJUANG SASTERAKU MOGA SUKSES DALAM PERJUANGANMU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra)
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) percaya kemajuan suatu bangsa tergantung pemimpinnya. Jika pemimpin kita tidak kapabel dalam menjalankan tugas, maka bangsa itu akan berantakan. "Seribu kambing dipimpin oleh seekor harimau akan mengaum semua. Tetapi, seribu harimau dipimpin kambing akan embek semua".‪#‎GerindraBergerak‬#NilaiNilaiPendekarPejuang
Like Comment
Inspirasi Taming Sari likes this.
PETIKAN WALL GERINDRA, GRUP KEBANGKITAN BANI JAWI NUSANTARA , MELAYU BANI JAWI & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
24 RAMADAN 1436H
11 JULAI 2015
ILHAM KURNIAAN-NYA BAGAIKAN AIR TERJUN NIAGARA MAKANYA AKU BERSYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA LALU KUKONGSIKAN/BAGIKAN KEPADA RAKAN ALAMMAYAKU TERSAYANG MOGA ALIRAN KARYA-KARYA YANG KUTULIS MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
"Moga Kalam Allah yang dipelajari, dibaca, diajar , dihafal dan diamalkan menjadi peguam bela di alam barzah dan memberi Syafaat di hari Akhirat kita semua. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin."
HADIAH KITA YANG PALING BERHARGA APABILA KITA DAPAT MENJAWAB SOALAN DI KUBUR JIKA ITU KITA BERJAYA MENJAWABNYA ITULAH HADIAH YANG LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISINYA. MANALAHLAH TAHU BERKAT KITA BERTEMAN FB WALAUPUN CUMA DI ALAM MAYA YANG SERING BERBAGI ILMU DUNIA AKHIRAT DENGAN MEMADAMKAN KEEGOAAN DIRI SENDIRI YANG SENTIASA BERPERASANGKA MAZMUMAH DALAM BERTEMAN FB.DEMI-NYA KITA LUPAKAN DARJAT SIAPA PUN KITA KERANA KITA BERASAL DARI ROH DAN BERAKHIR DENGAN ROH JUGA .MOGA ROH KITA SUCI SESUCI TIKA BERSUMPAH SETIA DENGAN TUHAN BAHAWA, 'ENGKAULAH TUHAN KAMI YANG KAMI SEMBAH TIADA TUHAN SELAIN ENGKAU ,KAMI BERSUMPAH AKAN MENJADI KHALIFAH DI MUKA BUMI-MU SELARI DENGAN KEHENDAK-MU'
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
BENARLAH APA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI MENG-AGUNGKAN-NYA
MAKHLUK CIPTAAN-NYA YANG ADA
DI TUJUH PETALA LANGIT TUJUH PETALA BUMI
MENZIKIRKAN NAMA-NYA DI SEBILANG MASA DAN KETIKA
TERLALU MAHA AGUNG-NYA MU YA ALLAH
TIADA TUHAN LAIN LAYAK DISEMBAH KECUALI ENGKAU
ENGKAU SAJA YANG DI AGUNGKAN OLEH SEMUA
MAKHLUK 7 PETALA LANGIT 7 PETALA BUMI
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHHU AKBAR
'YA ALLAH AMPUNKAN AKU
AMPUNKAN SEMUA KELUARGAKU
SEMUA SAHABAT ALAMMAYAKU
DAN SEMUA SAUDARA SEISLAMKU
TEMUKAN KAMI DI SYURGA-MU
BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH
UNTUK BERSAMA MEMANDANG WAJAH-MU
AAMIIN YA RABBAL ALAMIIN.'
Boleh luangkan masa anda 1 saat untuk membaca istighfar ?
Alhamdulillah, terima kasih... ||
YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU
AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU
AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA
ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH
TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT
ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA
YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU
JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHA ATAS APA YANG ENGKAU TAKDIRKAN
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA
YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI
RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT
YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA
RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.
NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA NAFAS TERHENT BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP , MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
11 SYAWAL 1436H
27 JULAI 2015
SAUJANA bersama Cahaya Kehidupanku dan 9 yang lain.
Doa adalah senjata mukmin. Doa adalah bicara kita dengan Allah, Yang Maha Mendengar. Doakan yang baik-baik, semoga yang terhasil adalah yang baik-baik. ‪#‎doa‬‪#‎muhasabah‬ ‪#‎saujana‬ ‪#‎akucintaAllah‬
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
1 Comment
Komen
Faqir Faqir Masyaa Allah...panjang nye,maaf shbt yg ku hormati sluruhnya...sdikit pun aku x ngerti smuanya..ttg apakh catatan itu??maaf
Tak SukaBalasan13 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Tak apa tak faham...barangkali ada yang faham sebab itu ada yang like...hehehe
SukaBalasan1 jam
Faqir Faqir Maksud sudi jlaskanya smoga hamba faqir ini brtmbah dhoif serta jahil akn sgl pngetahuan...Tafaddhol al mashkur ya ukty yg dmuliakn...
Tak SukaBalasan120 min
Rabeah Binti Mohd Ali SETIAP KOMENTAR DAN LIKE DARIPADA SAHABAT YANG BERHATI MULIA AMAT KUHARGAI MAKA KUBINGKAIKAN DI SUDUT PERPUSTAKAAN ALAMMAYA RATU RIMBA NIAGARA AGAR DAPAT DIBACA OLEH GENERASI KINI DAN AKAN DATANG UNTUK DIBUAT RUJUKAN BAGI MEMUDAHKAN PEMBELAJARAN MEREKA YANG BERMINAT ILMU SASTERA DALAM PELBAGAI BIDANG YANG DIMINATI MASING-MASING. MOGA SASTERA YANG DIHASILKAN MEMBERI MANFAAT DUNIA AKHIRAT KEPADA YANG MENULIS , SEMUA YANG MEMBACA, MENGHAYATI DAN MENGKAJI. INSYA-ALLAH AAMIIN.
SukaBalasan1 min
Faqir Faqir Owh..klu itu bgai dkata..silakan shbtku
Rabeah Binti Mohd Ali Moga tiada kecelaruan selepas ini ..ye sahabatku.
ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM SYAWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
21 SYAWAL 1437H 26 JULAI 2016
Dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali ツ
Hidup memerlukan perjuangan dan perjuangan memerlukan pengorbnan # Janji Allah itu pasti .
SukaTunjukkan lagi reaksi
  
Komen
1 Comment
Komen
AlamPren AdniMpn setiap angan mu,adalah angan angan bagi rahmat yang di muliyakanNya
setiap jiwa mu,jiwanya setiap hari meng ukir kan,asraf rindu ramat muliya,meyertai,pejuwangan jiwa jiwa yang di rencanakanNya
hujut cita cita mu,adalah hujut cita cita rob nya,maka itulah setiap apa yang engkau rencanakan,dahulu nya,iya yang dahulu merencanakan dari pada kita,maka itulah semua itu ada dari tulisan lukisan takdir nya kepadamu,dan takdir mu kepadanya,setiap yang kau ingin kan,itu juga yang di inginkan oleh sang pencipta,kariya ratu rimba 5 benua nusantara menusantarakan bahagian ilmia rabeah ratu ibu nusantara di bagian sastara dunia,cinta mupadaNya cinta masyarakat dunia padamu,atas doa ku,untuk nya,doa nya tuhan untuk kita, masyah Allah
Tak SukaBalasan154 min
Rabeah Binti Mohd Ali Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar, semuaNya telah direncanakan oleh-Nya kita sebagai hamba-Nya berdoa agar dapat melalui jalan-jalan-Nya dengan sabar dan redha atas segala ujianNya. Moga Allah SWT memudahkan dan menjayakan segala niat suci murni kita sebelum dipanggil bertemu-Nya. Aamiin.
SukaBalasan1 min
Rabeah Binti Mohd Ali



SALAM SYAWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
20 SYAWAL 1437H 25 JULAI 2016

Foto Sweet Love.
Sweet Love bersama Zainab Majid dan Norman Hakim.
HATIKU....
biar setenang air di muara...
Iman...
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
5 SYAWAL 1436H
21 JULAI 2015



SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                 Komen
256 Comments
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis komen...

Rabeah Binti Mohd Ali MAKRIFAT CINTA...

Makrifat cinta bermakna saling menyayangi kerana Allah SWT membuatkan hati ada taman berbunga iman menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.

Ikatan silaturrahim dalam persahabatan sentiasa ikhlas dengan niat bersama menuju jalan-jalan ke SyurgaNya. 

Sentiasa redha apa jua takdirNya percaya setiap takdir pasti ada hikmahNya yang indah.

Jika hati dilukai tak akan ada rasa kecewa kerana yakin Allah akan menggantikan yang lebih baik.

Lalui hidup dengan sentiasa bersangka baik dengan Allah Azzawajallah kerana Allah SWT mengikut prasangka hambaNya

Memahami apa rencanaNya di situlah adanya Makrifat Cinta

"ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA MAHUKAN TAPI ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLUKAN,"

TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH

"HIKMAH"

Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.

JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN KEBAHAGIAAN UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .

ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !

SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'

MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH

'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'

As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)

WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)

Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.

Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin

YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

"SALAM RAMADHAN 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
18 Ramadan 1437H
23 Jun 2016

SukaBalasan11 min
Rabeah Binti Mohd Ali ALLAH MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG
kasih sayangNya kepada hambaNya melebihi kasih sayang
seorang ibu kepada anaknya Masya-Allah memang patutlah kita mesti menyayangi Allah SWT tempat pertama Rasulullah tempat kedua kemudian barulah kepada keluarga.

Setiap ahli keluarga yang hadir dalam hidup kita cumalah sebagai untuk menambah saham akhirat dan tanggungjawab yang akan dipertanggungjawabkan.

Di hari akhirat setiap ahli keluarga saling menuntut pahala kebaikan yang pernah dilakukan walaupun sebesar zarah tapi masing-masing sibuk menjaga pahala kebaikan untuk diri sendiri kerana terlalu berharganya pahala kebaikan walaupun sebesar zarah untuk menghadapi huru hara Hari Akhirat Yang Maha Dahsyat untuk dihadapi dengan rasa cemas dengan harapan pahala yang sebesar zarah dapat menyelamatkan daripada api neraka . Masya-Allah Allahu Akbar. Moga seluruh ahli keluarga kita terselamat daripada azab huru hara Hari Akhirat di padang Masyar.

Beruntungnya di padang masyar jika kita termasuk golongan yang mendapat minum Air Telaga Al-Khauthar daripada Rasulullah yang jika di minum akan menghilangkan dahaga buat selamanya. Tapi golongan yang dapat minum adalah mereka yang semasa hidup di dunia mengamalkan Al-Quran dan Sunnah.
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR moga kita termasuk golongan yang mengamalkan apa yang terdapat dalam Al-Quran dan Sunnah. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

17 Ramadan 1437H
22 Jun 2016

KARYA RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN DI PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH SEMPENA MERAIKAN HARI NUZUL AL-QURAN 1437H DENGAN DIIRINGI DOA MOGA ALLAH SWT MERAHMATI DUNIA AKHIRAT SILATURRAHIM NAN INDAH INI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

SukaBalasan42 min
Rabeah Binti Mohd Ali
السلام عليكم...ان شاء الله ،
 1 hari lagi NAFAS menjadi TASBIH.
 1 hari lagi TIDUR menjadi IBADAH.
 1 hari lagi DOA di IJABAH.
 1 hari lagi PAHALA di lipat gandakan.
Tapi, Itu semua tak akan terjadi tanpa maaf tulus dlm keikhlasan dari hati.
Izinkan kedua telapak tangan bertangkup memohon maaf utk;
 Lisan yg terlanjur.
 Janji yg terabaikan.
 Hati yg berprasangka. dan
 Semua sikap yg menyakitkan...
Tegur saya jika mulai sombong.
Tegur saya jika mulai angkuh.
Tegur saya jika salah.
Krn saya masih memerlukan saudara sperti Anda hari ini, esok dan selamanya.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا
كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
Marhaban ya Ramadhan...


H.H Haji Hassanal Bolkiah Salam,
15 Ramadan and Nuzul Quran.Please Aaaamin for the betterment of all Ummah, and for the next remaining Ramadan.
Let us start as 'ROYALTIES' may Allah S W T grant us to share with all Citizens with our Dignity Contagious,a and protect us with Pea
...Lihat Lebih Banyak
Lihat Terjemahan
SukaBalasan5221 jam

Mohamad Shawal menyukai kiriman anda dalam SAHABAT HATI BERBICARA.: "SUBHANALLAH INDAHNYA MALAM NUZUL QURAN ..."
4 jam yang lalu
Waka Wm,Kaseh RohAya dan 5 yang lain menyukai siaran anda di TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W: "SAHABAT YANG AKU CARI Yang kucari..."
4 jam yang lalu
Waka Wm menyukai kiriman anda dalam TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W.: "SUBHANALLAH INDAHNYA MALAM NUZUL QURAN ..."
4 jam yang lalu
Waka Wm menyukai kiriman anda dalam TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W.: "SUBHANALLAH INDAHNYA MALAM NUZUL QURAN ..."
Gymnastiar
·Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
17 RAMADAN 1437H
22 JUN 2016
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN DI PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH SEMPENA MERAIKAN HARI NUZUL AL-QURAN 1437H DENGAN DIIRINGI DOA MOGA ALLAH SWT MERAHMATI DUNIA AKHIRAT SILATURRAHIM NAN INDAH INI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Ini adalah makam baginda Nabi Adam As.. yg mengetik 'aamiin' semoga bertemu Nabi di Surga AAMIIN..JANGAN LUPA SAHARE KAN



Ini adalah makam baginda Nabi Adam As.. yg mengetik 'aamiin' semoga bertemu Nabi di Surga AAMIIN..JANGAN LUPA SAHARE KAN
6B0AAEC521A3.DENVERHOTELDISCOUNTS.COM

Suka
                                                                                   Komen
Komen
Siti Rosilah Amin
Tak SukaBalasan12 min


YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU

AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU, AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA , ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT, ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA.

YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHO ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA

YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'

NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI

RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA

RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,
TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK
RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.

NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,

MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI
INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'

MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH

'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'

As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)

WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)

Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.

Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin

YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

"SALAM  SYAWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"

KH. Abdullah Gymnastiar

·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
                                 
22 SYAWAL 1437H
 27 JULAI  2016

0 comments:

Post a Comment

 
;