Wednesday 16 August 2017

JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (431) CINTA DAN RINDU HANYA UNTUK-NYA



JIWA PATRIOTIK NUSANTARA (431) CINTA DAN RINDU HANYA UNTUK-NYA

MENSYUKURI NIKMAT KURNIAAN-NYA
mengirim dalam 16 kumpulan.

Foto Norhaza Manda Conai.

SALAM SYAWAL MENGUNDANG RAHMAT ILAHI
BISMILLAHIRAHMANIRAHIM
"Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Menyayangi"
 ...
Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
CINTA DAN RINDU HANYALAH UNTUK PENCIPTA CINTA DAN RINDU YAKINLAH DENGAN SIFATNYA YANG MAHA PENGASIH
LAGI MAHA PENYAYANG
salam rindu untukmu
selamat malam minggu
buat semua temanku
teringin daku berlagu
lagu pungguk merindu
namun apalah dayaku
note lagu hilang di saku
kemaruk sudah tekakku
hentam sajalah biarpun celaru
aduhai teman-temanku
mari berdendang bersamaku
seandai kuberadu sebelummu
tunggulah aku bangun dahulu
selamat malam bulanku
selamat malam bintangku
selamat malam kesayanganku
semoga tidur kalian terukir senyum untukku —
with Harimau Rimba & Putri Rimba.
by Lisa Arif
CINTA DAN RINDU HANYALAH UNTUK
PENCIPTA CINTA DAN RINDU YAKINLAH
DENGAN SIFATNYA YANG MAHA PENGASIH
LAGI MAHA PENYAYANG
Demikianlah hujung sebuah lagenda yang belum berakhir dan terakhir maka bernyanyilah si pungguk pada rang bulan dengan suara yang mendayu-dayu dalam sebuah simfoni melodi lagu rindu yang teramat sayu dan begitu syahdu bila kiranya ia dapat menggapai bulan jauh tinggi di awan...
Sebuah kisah cinta lagenda abad ke- 21 sudah pun berakhir
namun si pungguk tetap melagukan simfoni melodi lagu rindu
teramat sayu mendayu-dayu rindukan rang bulan nun di sana
Simfoni melodi lagu rindu sang pungguk di dengari rang bulan
mereka berdua mendayu-dayu saling bersahutan puisi pilu
tapi apakan daya dipisahkan angkara dendam
sebuah rindu tak terbalas rindu maka sama-sama terdera rindu
luka dilukai derita ditanggung akibat terlerai kasih dan rindu
hanya ombak rindu menjadi saksi ikrar cinta
yang menambah luka berdarah parah bernanah membarah
sungguh simfoni kasih lagu rindu sang pungguk
hanya tinggal melodi lagu rindu dalam cinta cuma ilusi dalam mimpi
Janji-Nya tetap pasti
Hidup ini bukan hanya untuk cinta yang tak pasti
Asyik merindu rang bulan tak dibalas cinta dan rindu
Cinta dan rindu yang pasti dibalas
Dan abadi selama-Nya
Cinta dan rindu hanyalah untuk
Pencipta Cinta dan Rindu...
SUBHANALLAH bahagia
Kalbu roh dan jasad
Cinta didunia keasyikan tanpa jemu
Cinta di Akhirat keterujaan memiliki cinta-Nya
Syukur di sejadah cinta
Dalam linangan air mata syahdu
Kekasih yang kupuja membalas cintaku
Biarpun mereka tak tahu
Tapi hati nurani dapat merasakan
DIA membalas cintaku
Dalam doaku
Hanyalah mengharapkan cinta dan redha-Nya
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
PUTRI RIMBA NIAGARA
14 Julai 2012
Lisa Arif Amin
kandaku Putri Rimba
cinta rindu adalah anugerah buat kita
nikmati dan kecapilah seadanya
nite2 kandaku sayang
jumpa lagi
Putri Rimba Selamat beradu dinda...ingat janji dinda ke kanda ye...senyummu senyumku jangan dibiarkan ombak rindu mengheretnya di lautan membara...
Bismillahirrahmaanirahiim...
Izinkan ku rangkai sebait rindu
Menderu sang rindu,
Merangkai senyumanmu,
Berpadu sang Qalbu,
Melebur dalam bait dibawah langit cinta_Mu
.
.BERJUTA JIWA BERSIMPUH MEMOHON RINDU
Engkau laksana setangkai Mawar indah ditaman Syurga,,,
Hanya mampu dilihat oleh Jiwa ,
Yang ingin menjaga Keutuhan kelopakmu..
Hanya mampu didekati oleh Rindu ,
Yang mengalun dibawah sayap Istikharah..
Hanya mampu disentuh oleh Jiwa,
Yang memuja Keindahan_Nya
Pantaskah jiwa lusuh ini memetikmu?
Menjadikan duri yang kugenggam sebuah Cahaya Keteduhan?
Menjadikan wangi yang engkau miliki terjaga dalam Pelukan?
Menjaga kelopakmu dalam balutan Syahdu Doa dan Ketulusan?
Menyirami Jiwamu dengan butiran Cinta_Nya jua Kelembutan?
Ya Illahi Robbi,,
Engkaulah yang menempatkan rindu dihati..
Hingga berjuta jiwa bersimpuh memohon rindu..
Izinkanlah sebait rasa menyentuh Kelopak cinta_Mu
Agar Sempurna Jiwaku,
Ketika Cinta memanggil Hamba...~Aamiin~
By Tengku Ismadi
CUKUP DALAM DIAM KUMENCINTAIMU
Cukup dalam diam aku mencintaimu
Cukup dalam diam aku menyayangimu
Cukup dalam diam aku merindukanmu
Cukup dalam diam aku mengagumimu
Meski jauh dilubuk hatiku
Teringin kau untuk tahu apa yang kurasa
Cukup aku simpan saja.
Meski jauh dilubuk hatiku
Teringin kau untuk mengerti apa yang kurasa
Cukup aku pendam saja.
Terkadang,
Aku tak mampu menahan rindu yang semakin lama semakin kuat
Tapi apa dayaku
Aku tak bisa menyampaikan serpihan serpihan rindu ini.
Terkadang,
Aku tak mampu menahan cinta yang ada didalam hatiku
Tapi apa dayaku
Aku tak bisa mengatakan apa yang kini kurasa kepadamu.
Bersabarlah hatiku,
Serahkan saja semua rasamu kepada Allah
Biarlah Dia yang mengatur semuanya
Karena hanya Dia yang mampu mempersatukan aku dengannya
Intinya kau jangan terlalu berharap
Aku takut kau terluka lagi.
Biarlah
Biarlah saat ini aku titipkan rinduku pada angin yang berhembus
Agar kau bisa rasakan desaunya setiap hari.
Biarlah,
Biarlah saat ini aku titipkan rasaku kepada Allah
Agar nanti aku tak akan terluka lagi.
Meski kau tak tahu
Atau mungkin
Belum tahu seperti apa rasaku.
Tetapi ketahuilah bahwa
Akan selalu kupastikan
Namamu selalu menggema di atas langit sana
Karena doa doaku.
Akan selalu kupastikan
Setiap detik hidupmu
Diberi perlindungan oleh Allah.
Dan aku yakin,
Ketetapan indah akan datang kepadaku suatu hari nanti
Entah itu bersamamu atau bersama yang lain.
Tapi,
Aku tetap...
Menginginkanmu
Dalam diam.
Sampai Allahku berkata
Cukup...
Perjuanganmu sampai disini saja
Keadaan inilah yang terbaik untuk kau terima.
By İsmail Can
CINTAILAH AKU SESETIA OMBAK PADA PANTAI (BHG 1)
Kasih yang terkasih
aku tak tahu bagaimana hendak kuluah hatiku ini
sejujurnya kukatakan aku amat-amat mencintaimu
biarpun kutahu terlalu amat payah untuk kau membalas cintaku
mungkin kau masih tercari-cari cinta yang sebenar siapakah yang layak bertahta di hatimu ...
begitu lama aku menanti jawapanmu itu
Ombak rindulah yang menyaksikan penantian yang amat menyeksakan!
aku cemburu pada pantai
aku cemburu pada ombak
Biarpun ombak mendera pantai
tapi pantai masih setia pada ombak
Pantai bilang....
duhai ombak....
seksalah aku semahumu! Kalau itu bisa membahagiakan mu...
percayalah aku tetap setia padamu....
selagi kau mendera aku
selagiku itulah kau heret rinduku bersamamu
aku terharu apabila mendengar deruanmu ombak
Aku tahu kau membalas cintaku
kalau tak mana bisa mungkin kau membawa
rinduku sekali bersamamu...
Biarpun kita terpisah alam
namun deruan rindumu rinduku
tak akan terpisah selamanya
tahulah aku yang kau kasih dan sayangkan aku
makanya terimalah senyumanku untukmu duhai ombak yang kucinta..
Justru duhai kasih
berjanjilah padaku yang kau akan cintai aku
seperti setianya ombak pada pantai...
ke mana kau pergi bawalah rinduku bersamamu
biarpun aku sudah tiada di dunia ini...
kenang daku dalam doamu.
Karya Ratu Rimba Niagara,
17 Mac 2012
TANYALAH OMBAK RINDU
BERAPA KALI KUSERU NAMAMU
Kekasihku sayang...
Aku tak tega memecah pantai hatimu
Aku tak tega sekejam itu sayang....
Kau yang kusayang sepenuh jiwa
Tak mungkin aku setega itu
Percayalah sayang...
Aku sayang padamu
Aku rindu padamu...
Kalau kau tak percaya...
Tanyalah ombak rindu
Berapa kali kuseru namamu
Tapi hingga kini tiada jawapannya...
Setega itu kau sayang....
Namun aku masih berharap agar kau
Dapat menyarungkan cincin Cinta Syurga ke jari manisku..
Samalah kita doakan moga Allah merestui cinta kita...
Senyumlah sayang....
Baru hilang rinduku padamu sayang...
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 Mei 2013
SETEGA ITU CINTAKU KAU PERSIAKAN!
Setega itu kau bilang cintaku membunuhmu
Setega itu kau bilang kebalnya hatiku
Setega itu kau bilang kau tak sempurna
Setega itu kau bilang aku menyakitkan hatimu
Tapi kau lupa akan janji mu padaku
Bersumpah akan setia denganku
Takkan melupakan aku
Takkan memutuskan cinta
Dalam senyap kau yang sengaja
Memutuskan kasih dan cinta
Yang telah kita bina
Atas dasar keluhuran cinta sejati
Kau sepi tanpa berita
Kau menghilang entah ke mana
Aku yang menanggung rindu
Aku yang terdera rindu
Di ombak rindu aku melepaskan rinduku padamu
Pada ombak rindu kulaungkan namamu
Tapi launganku tak kau balas
Laungan itu bergema balik padaku
Aku tersenyum sambil mengesat air mataku
Seakan balikkan laungan rinduku itu adalah
Jawapan rindu darimu...
Aku berlari-lari di gigi pantai
Sambil bermain air laut yang mula pasang
Rupanya dari pagi ke petang
Aku menunggumu di pantai
Yang sepi tapi bergema dengan laungan
Ombak rindu...
Hanya ombak rindu yang mengerti
Perasaan cintaku padamu....
Adakah pengorbanan cintaku ini
Kau anggap aku menzalimi cintamu?
Bukalah matamu
Bukalah hatimu
Jika kau tahu menilai cinta suciku
Tak setega itu kau bilang aku membunuh cintamu
Kerana menantimu satu penyeksaan
Merinduimu satu penderaan jiwa
Mencintaimu memakan diriku
Makanya aku lepaskan sengsara cintaku ini
Di ombak rindu...
Moga aku tidak ternanti-nanti lagi
Cintamu nan palsu...
Maafkan aku duhai
Kekasih yang telah melukakan hatiku
Bagaikan ombak menghempas pantai!
Karya Ratu Rimba Niagara
17 Mac 2012
OMBAK RINDU MENYATUKAN KASIH KITA
Sahabat yang sentiasa terkasih di hati...
Kau hadir di kala aku hampir berputus asa
Di kala aku hampir kecewa
Di kala aku tidak percaya apa itu cinta sejati
Di kala aku hilang erti kasih sayang sahabat sejati
Di kala aku tidak percaya lagi erti kejujuran kata-kata
Di kala aku mati dengan harapan dan cita-cita
Tapi hadirmu membuatkan
Duniaku yang sepi jadi bak pelangi indah di waktu malam
Telah puluhan tahun senyumanku telah kubenamkan di ombak rindu
Kini ombak rindu mengirimkan semula senyumanku itu
Kerana ombak rindu tak tega aku bergundah gulana selamanya
Terima kasih ombak rindu kerana memahamiku
Kalau dulu aku amat membenci mu
Kerana kau menggheret senyumanku
Dalam bara ombak mengganas!
Lalu tanpa ehsanmu kau hempaskan aku ke pantai
Lalu aku terdampar
Di pantai tidak berpenghuni
Di Rimba Niagara
Penghuni rimbalah penawar dukaku
Mereka bergotong royong
Mendirikan istana indah untukku berteduh
Daripada hujan dan panas
Amat indah dan berseni istana yang didirikan untukku
Aku amat bahagia sekali tinggal di sini
Dilayani bagaikan seorang puteri diRaja
Bagaikan mimpi aku
Apabila mereka suka dengan
Hasil syair dan gurindam
Karanganku
Setiap kali aku berlagu gurindam
Mereka menangis bila gurindamku bernada sedih
Mereka akan ketawa terbahak-bahak apabila gurindam jenaka
Habis saja aku berlagu gurindam mereka terkinja-kinja keseronokan
Yang bukan kepalang gembiranya
Aku teruja berkarya
Mereka teruja mendengar
Sama-sama teruja
Merekalah yang menyediakan kelengkapan penulisanku....
Bulu burung garuda sebagai penanya
Darah mereka sebagai dakwatnya
Setiap kali aku menulis aku menangis
Kerana aku bertintakan darah penghuni rimba tersayang
"Tuan puteri yang kami sayangi demi cita-cita Tuan Puteri
bukan setakat darah kami saja ...nyawa kami pun sanggup kami pertaruhkan demi cia-cita tuan puteri ."
"Allahu Akhbar tak sanggup beta bertintakan darah rakyat beta yang terkasih di hati.
"Kami ikhlas tuan puteri...tuan puteri memperjuangkan kehidupan kami..kenapa tidak kami hargai....kami tidak mahu menjadi makluk Tuhan yang tidak bersyukur tuan puteri...."
Kerana ketulusan hati mereka dalam apa yang ingin aku perjuangkan...setiap kali berkarya aku pasti menangis...hingga kembang tulisan dengan titisan air mataku yang tak henti. Tulisan darah penghuni rimba bercampur dengan air mataku.
Duhai penghuni rimba pengorbananmu takkan kulupa
Duhai sahabatku sokonganmu tersanjung di hati
Duhai ombak rindu ...kau menyatukan kasih sayangku dengan
penghuni rimba dan para sahabatku yang terkasih di hati
Moga kasih kita terpatri hingga ke Syurgawi!
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara
15 Mac 2012
PASTI KAU MERINDUINYA SELALU
Mereka bilang...
Apakah ahli group ombak rindu ini semuanya jiwang-jiwang belaka?
Kujawab iya...
Takkanlah dah berkeluarga masih lagi jiwang-jiwang ye?
Selagi namanya manusia takkan lari dari jiwang-jiwang
Mereka ketandusan kasih ke? Justru mereka sepi?
Habis kasih mu dah sempurna ke? Dan hidupmu tak pernah sepi ke?
Detik...hatiku mereka yang jiwang-jiwang ni ...fikiran mereka mesti menerawang...
Maksud kau?
Menerawang di dunia fantasi bukan realiti
Ah! Kau apa tahu bahasa kalbu bahasa jiwa bahasa hati...
Yang kau tahu cakap buat orang sakit hati bawa ke mati...malangnya nasib diri...
Kenapa kau cakap aku macam tu apa maksudmu,....
Mana satu kau nak pilih bahasa menempa dosa atau bahasa mengundang hidayahNya
Pastilah bahasa hidayahNya
Justru jadilah ahli group Ombak Rindu...pasti kau merinduNya selalu.
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Ratu Rimba Niagara
18 Mac 2012
Di ombak rindu bukan untuk luahkan semua yang sakit di hati tapi di ombak rindu membuang segala sakit hati dan kecewa di hati dengan bahasa yang menenangkan hati tanpa prasangka pada sesama....anggaplah kita semua seperti ahli Syurga...mana tahu kita benar menjadi ahli Syurga dengan Ehsan dan IzinNya Aamin. Justeru jika anggap inilah kata-kata indah yang terakhir kutinggalkan kepada rakan-rakanku yang tersayang dan terkasih keranaNya...pasti bahagia setelah kita tiada di dunia ini....percayalah ku sayang kalian keranaNya justru hargailah kasih sayangku ini...duhai yang terkasih di kalbu di ombak rindu ....
Asalkan ombak rindu tidak menjadi tsunami sudahlah moga dijauhkan dari segala iri hati dan hasad dengki sesama...adatlah manusia mulanya menjadi murni akhirnya luka melukakan....kerana soal hati hanya DIA yang mengerti...berkatalah dari hati yang ikhlas pasti menenangkan hati yang mendengarnya....apapun ombak rindu pencetus inspirasiku berkarya agar terus rindu....rindu...serindunya pada ikatan suci keranaNya.
AKAR-AKAR RINDU
Seandainya kekhilafanku dalam berpuisi bernada suara kalbu tanpa suara tapi masih melukakan hatimu dan hati semua yang membacanya makanya itu adalah kelemahanku untuk memahami dirimu diri semua makanya maafkanlah aku dari lubuk jiwa yang dalam sejujurnya semua saudara seIslamku tetap kusayang biarpun kasih telah ditelan ombak rindu tapi di hati masih rindu dan berwangikan kasih dan sayang demi-Nya. Makanya kita cantumkan kasih sayang atas kealpaanku demi-Nya agar di akhirat nanti dengan izin-Nya kita jadi sahabat di Syurga-Nya. Insya-Allah Aamiin.
Izinkan akar-akar rinduku kulilitkan di hatimu agar kasihmu kasihku sebati dalam lilitan ukhuwah persaudaran sesama Islam dalam jalinan kasih puisi yang sentiasa mewangi di hatimu di hatiku dan di hati semua. Andai kata aku pergi dulu sebelummu barulah mataku terpejam rapat kerana lilitan akar-akar rindumu kubawa pergi dalam jiwa yang tenang..damai sedamai kasih dan sayang yang pernah kita jalinkan di awal perkenalan kita biarpun cuma di alam maya tapi membekas di hati bawa ke mati.
Makanya jikalah kau sudi dan sesiapa yang mengenali karyaku maafkan daku dari hujung rambut hingga ke hujung kaki kumohon maaf.
RATU RIMBA NIAGARA
16 Ogos 2012
27 Ramadan 1433H


-love this song-
YOUTUBE.COM
ADMIN GRUP SASTERA MINAT KITA KERANA-NYA
Terima kasih kerana sudi hargai!
Biarpun karyaku taklah sepuitis rakan-rakan pujanggamu
Sejujurnya kusuka gile karya-karya mereka
Andaikata kau sudi jadi admin grup SASTERA MINAT KITA KERANA-NYA
Pasti kusuka...
Pasti grup tersebut seperti Taman-Taman Syurga
Pujangga-pujangganya seperti hatimu sesejuk salju
Biarpun adminnya tak pandai berpujangga
Tapi kalu dia menulis walaupun cuma satu perkataan
Adoiii! Power gile tu...
Boleh mencetuskan sang pujangga berkarya berjela-jela
Ini bermakna kau lebih hebat berpuisi daripada sang pujangga....
Salutlah aku padamu Tuan Ahmad Tajuddin....
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
14 Ogos 2012
25 Ramadan 1433H


Foto Farouq Hadi.
Farouq Hadi bersama Adeeb Hasan dan 25 yang lain.
10hb Ogos 2012
               
ALLAHUAKBAR !
Steady Big Boss KLATE..
melemparkan senyuman macho utk ambo.. hehe.
Al-Sultan Kelantan,
Sultan Muhammad ke 5.
@QIAM WITH ME 2012.

BANGUNLAH SATU DUNIA DI MANA SEMUA BANGSA HIDUP DALAM DAMAI DAN PERSAUDARAAN' BUNG KARNO
PETIKAN PAGE PRINCE ABDUL MALIK , WALL RATU RIMBA NIAGARA &
GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
14 REJAB 1436H
3 MEI 2015
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
14 REJAB 1436H
3 MEI 2015



Lagu: Adai-Adaina Laila Cinta Pengantin Diraja Ciptaan: Pg Hj Mohd Khairul Amilin bin Pg Hj Yahya Senikata: Hajah Aminah binti Haji Momin Susunan muzik: Pg H...
YOUTUBE.COM


Now this is how you do a wedding, you guys. The Sultan of Brunei's youngest son, Prince Abdul Mal...
EONLINE.COM

SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                                                      Komen
AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 4
                                                       

                                         

Ratu  Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.
  • GARUDAKU, GARUDAMU,GARUDAKITA
    GARUDAKU
    GARUDAMU
    GARUDAKITA
    BIARPUN BERBEDA PENDAPAT
    CITA-CITA TETAP SAMA
    DISAMAKAN OLEH IKATAN
    JARINGAN LABA-LABA
    SALING BEKERJASAMA
    MENDUKUNGI CITA CITA ANAK BANGSA
    GENERASI DULU, KINI DAN AKAN DATANG
    DISATUKAN CITA-CITA DAN HASRAT MURNI
    MEMBINA JARINGAN LABA-LABA NAN INDAH
    PENUH STRATEGI DALAM KEINDAHAN
    KASIH SAYANG
    DIPADAMKAN SEGALA KEEGOAN
    SEKALIPUN PUNYA SEGALA
    BARULAH SEMPURNA JARINGAN
    LABA- LABA NAN INDAH
    BARULAH
    GARUDAKU
    GARUDAMU
    GARUDAKITA
    BISA TERBANG
    MENGGAPAI BINTANG
    DI LANGIT KE TUJUH
    INSYA-ALLAH AAMIIN
    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    26 JAMADILAWAL 1435H
    28 MARET 2014

    SukaTunjukkan lagi reaksi
                                                                                                                       

Ratu Rimba Niagara mengirim dalam 5 kumpulan.

Foto Garudaku, Garudamu, Garudakita.

AKU CINTA KAMU MERAH PUTIH  BHG 3
                                                       

                                         

PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA KE-71 TAHUN
KHAS UNTUK SAHABAT SEBERANG
Selamat hari merdeka. Selamat mencipta mimpi dan membuka jalan bagi harapan-harapan. 📷)Terima kasihSiti Hajar, Amnah Majid dan Saniah Masri menyukai siaran anda dalam Meja Ekspresi Puisi: "PERANCANGAN ALLAH YANG TERINDAH MOGA..."
pada 23hb Mac jam 4.02 pagi
Abe Lie Lie menyukai kiriman anda dalam 💓💞~BICARA HTI K€ HTI~💞💓.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 2.29 pagi
Aisha Jeanny menyukai kiriman anda dalam Sri Pemangku Adat.: "ALLAH DI KALA AKU DISEPIKAN KAU TAK..."
pada 23hb Mac jam 12.24 pagi
Amnah Majid menyukai kiriman anda dalam Meja Ekspresi Puisi.: "SAHABAT YANG SUDI LIKE DAN KOMENTAR..."
pada 23hb Mac jam 12.11 pagi
Bambang Ahmad telah menambah satu foto di Sahabat Setia Sehati Sejiwa pada hari Selasa: "Selamat malam".
pada 22hb Mac jam 11.09 ptg
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA. BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM MAAL HIJRAH 1438H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN 
YA RABBAL A'LAMIIN,"
Maharaja Kutai Mulawarman with Muhammad Isma Asri and 5 others.
September 30, 2015
Napasmu Menghembus di 5 Benua Mengukir untaian Kata Seribu Makna Kujulang Tinggi Rasa Terima Kasih Kepada Sang Ratu Rimba Niagara Yang Disanjung Sebagai Ibunda Pemilik Jiwa Yang Iklas Berjuang dengan Kasih Sayang Dan Cinta..........................................
Rusli Saleh lebat sungguh ceri di lembah
pulau pauh di tngah lautan
hebat sungguh Ratu Rimba Niagara
merantau jauh ke Kalimantan, ,(,salut,,dgn saudari)
Ratu Rimba Niagara Terima kasih sahabatku Rusli Saleh yang tak jemu memberi sokongan kepada hamba untuk terus bersastera.

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
23 Zulkaedah 1438H
16 Ogos 2017

0 comments:

Post a Comment

 
;