Sunday 12 February 2012

TAMAN CINTA FANTASIAKU 2 KARYA KERIS ABADI

‎~ Taman Cinta Fantasiaku 2 ~

Kedengaran suara yang cukup merdu
mengelilingi perpohonan indah
bunga bunga mekar dengan kelopak mengikut alunannya
di taman fantasia ini aku berada
dengan jiwa yang penuh gelora
lantas hati tertanya tanya
“siapakah empunya suara? “
yang merdu membuat aku terjaga dari lena

Langkahku hayun dalam menjejak alunan suara
di sebuah taman indah magika penuh beribu warna
o Beburung berterbangan bagai menari sambil bernyanyi
terhibur hatiku leka menyaksikan gaya mereka yang tersendiri
awan berkepulan bak kapas di awangan
di puput lembut oleh sang bayu bertiupan
kedengaran tiupan seruling di iringi dengan rentak irama
kesyahduan dan keindahan yang tak bisa aku lafazkan
tidak jua dapatku gambarkan

Lorekan pelangi menjelma pula dii angkasa nan luas
di iringi pari pari menyambut mesra huluran tanganku
pelangi kudaki di titian bercahaya dari lantai indah bumi
yang membawaku melangkah ke taman kayangan
tak tergambar indahnya oleh sekujur perasaan

Aku serasa di lunsur pinggiran tasik
berkabus putih dan di penuhi kuntuman bunga nan mewangi
berwarna-warni terkesima aku di sini
inikah taman indah Fantasia Magika itu?
sekoyong-koyong kedengaran suara tadi kian dan makin jelas
memaku diriku dalam pegun di pepohonan rendang
di kesamaran keindahan tasik nan biru
aku terlihat si puteri ayu bersama ribuan bunga-bunga rindu
menyanyi keriangan tanpa menghirau alam di sekeliling
dan kupu kupu turut terhibur berterbangan kesana kemari

terpegun aku dalam senyuman
melihat aksi si puteri yang bahagia dalam keriangan
seraut wajah nan ayu mempersona pandangan mata
terhias senyuman indah dengan lirikan menggoda jiwa
jiwa dan hati para pria yang dambakan cintanya

Oh..! alangkah indah seandainya aku bisa memiliki
sang puteri yang menjadi dambaan hati
pasti hidupkan bahagia dan penuh berseri
namun aku bagaikan pengemis berjiwa seni
tiada harta dan kata-kata untuk mencorak mimpi
hanya lukisan jiwa terlakar di jemari hati

aku bagaikan terjaga dari mimpi ngeri
serasa lencun merengas sekujur diri
inderaku kekaburan dalam mencari arah
ternyata aku di landa mimpi
bagai fantasi di alam realiti

Wahai sang puteri idaman hati
sambutlah salam rinduku ini
walau dikau hanya dalam khayalan mimpi
padaNya aku telus memohon restu
agar sang puteri bisa mengisi kekosongan hati
setaip atur bicara dan doa
aku titipkanhanya untukmu
tuan puteri alam magika fantasiaku ini
semoga kau turut bersama dalam magika menjadi realiti
merasakan kerinduanku yang mengocak kalbu
ruang hati ini mengharapkan kau jua punya rasa yang sama
walau aku sedar aku hanya pengemis jiwa
namun hatiku kaya dengan keluhuran cinta

Oh...! moga Fatasia Magikaku berpenghujungkan realiti yang menghangat kalbu

~ Keris Abadi - 11/Feb/ 2012 - 09:08am ~
 ·  ·  · Yesterday at 9:41am
  • You, Eliz Mawar Putih and 4 others like this.
    • Rabeah Mohd Ali Kudoakan si Puteri idaman yang menjadi igauanmu hingga terbawa dalam mimpi akan jadi realiti dalam mengisi taman cinta fantasiamu. Amin Ya Rabbal A'Lamin.
      16 hours ago · 
    • Keris Abadi ‎:)
      about an hour ago · 
  • (PETIKAN DARIPADA GROUP PUISI ILAHI)
    12 Febuari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;