Saturday 18 February 2012

WALAUPUN SUDAH MENJADI ONGGOKAN LILIN...ORANG TETAP SAHAJA MENGATAKAN DIA TETAPLAH LILIN...



Sultan Jambi namanya Raden Abdurrahman Rahman,
Baginda berjiwa rakyat orang yang beriman;
Berkata penuh adap dan sopan,
Bertuah rakyat Jambi punyai Raja sentiasa dalam kerendahan.

Karya Rhs
16 Febuari 2012
 ·  ·  · 15 hours ago
  • You, Naga Pamungkas and Sha Izani like this.
    • Raden Abdurrahman Rahman 
      ALHAMDULILLAH .....AMIN SAHABAT ... SEMOGA SAYA MASIH TETAP SEPERTI YANG DULU .... ORANG KOLOT, ORANG KUNO, ORANG KECIL, ..... TAPI DO'AKAN SAYE SAHABAT ... UNTUK MENJADI ORANG YANG BERGUNE BAGI ORANG LAIN..... SEPERTI FALSAFAH HIDOPNYE SEBATANG LILIN ...... : SUNGGUH RELA DAN IKHLAS DIRINYE TERBAKAR HABIS ...... UNTUK MENERANGI ORANG LAIN. TETAPI ...SAHABAT... WALAUPUN SUDAH MENJADI ONGGOKAN LILIN ..... ORANG TETAP SAHAJE MENGATAKAN DIA TETAPLAH LILIN....
      6 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali 
      KERANA AKU TELAH DITAKDIRKAN UNTUK MENJADI LILIN SELAMANYA

      Rajendra...kamu kini boleh bertenang....
      aku di sini siapa yang ambil peduli
      hatiku hancur berderai-derai
      sederai harapan yang tiada erti
      aku bersedih... gelaklah dikau semahunya
      di atas kepiluan hatiku ini
      berhari-hari kuperah kudrat pemikiran
      tanpa memikirkan apa keuntungan
      rupanya balasan derita kalbu yang kuterima

      Biarpun mentari cerah esoknya
      menjanjikan bahagia
      untuk menutup kegerhanaan hati
      aku belum pasti adakah esok hatiku berbunga cinta lagi
      untuk meneruskan perjuangan yang melukakan ini
      dan esok aku belum pasti sama ada aku bernafas lagi

      jika pergiku nanti di anggap pembelot di medan juang
      akan kukatakan pada Tuhan
      hukumlah aku
      jangan mereka yang terhukum
      kerana aku telah ditakdirkan untuk menjadi lilin selamanya!

      Karya Rha NS
      7 Januari 2012

      ( INILAH RINTIHAN PERJUANGAN YANG TINGGAL KENANGAN BERSAMA MEREKA YANG TAK MENGHARGAI PERJUANGANKU DUHAI SAHABATKU)

      (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
      17 Febuari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;