Thursday 16 February 2012

DEMI MERAIH REDHA DAN CINTAMU



DEMI MERAIH REDHA DAN CINTAMU

Adakalanya aku rasa lemah tak berdaya
untuk meneruskan langkah ku di dunia ini...
lagi aku ingin menggapai redha dan cintaNya
lagi pesona dunia menghantuiku di mana-mana di setiap penjuru
lalu aku termangu sendiri bermuhasabah diri yang leka dengan pesona dunia

Tuhan....Kau Maha
Memerhati
Memandang
Mendengar
Memahami
Apa yang kuinginkan dalam hidup ini

Dengan Belas EhsanMu
Dan Nur Hidayah KasihMu Tanpa Batas
Kau Perkenankan segala cita-citaku yang kudambakan
demi meraih redhaMu dan cintaMu
bukan pesona dunia yang kumahukan Ya Allah
aku mahu hidup dalam sentiasa bersyukur atas segala nikmat
yang Kau limpahkan ke atasku...

Tanpa izinMu
jadilah aku hambaMu yang sentiasa dalam kerugian
kerugian dunia akhirat!
minta dijauhkan Ya Allah...

Justeru kumohon dariMu
Wahai Tuhan Yang Maha Mendengar Lagi Memahami
keluh kesah hambaNya
Jadikan aku hambaMu yang Kau Redhai dan Cintai
Amin Ya Rabbal A'Lamin

Karya Rha NS
15 Febuari 2012
 ·  · Wednesday at 9:40pm

0 comments:

Post a Comment

 
;