Friday 17 February 2012

BARULAH KASIH JADI SEJATI... SEJATI DI DUNIA BAWA KE AKHIRAT INSYA-ALLAH



BARULAH KASIH JADI SEJATI
SEJATI DI DUNIA BAWA KE AKHIRAT INSYA-ALLAH

Prinsip aku senang je...
Jika kau menerima aku apa adanya
aku jua menerimamu apa adanya jua
kita saling tidak sempurna
justeru adanya kamu menyempurnakan yang tak sempurna
tapi jika kehadiranmu masih tidak memahami aku dan aku
saja yang beralah untuk menadapatkan kasih sucimu itu
mana bisa mungkin kita bersama untuk teruskan
ikatan suci dalam pertemanan ini...
biarlah kita derita sekarang
sebelum hatiku terlara buat selamanya
hingga dibawa mati...
hidup sudahlah singkat
kenapa harus menyingkatkan pemikiran yang remeh-temeh tentang dunia yang bakal kita tinggalkan
kalau boleh biarlah pertemanan ini seikhlas keranaNya
mengecapi bahagia di dunia bawa ke SyurgaNya Insya-Allah
Justeru kita harus
berbaik sangka
saling memahami
saling bertolak ansur
saling sokong menyokong
saling mempercayai
saling memberi dan menerima
saling bermuhabah diri
saling menghormati
saling bermaafan

berkorban apa saja demi menuju jalan RedhaNya dan CintaNya
barulah kasih jadi sejati
sejati di dunia bawa ke akhirat! Insya-Allah

Karya Rha NS
17 Febuari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;