Thursday 12 April 2018

HIJRAH (491) SUMBANGAN UNTUK MADRASAH DARUL MUMTAZ


HIJRAH (491) SUMBANGAN UNTUK MADRASAH DARUL MUMTAZ

Ratu Rimba Niagara kami mengambil berat tentang anda dan kenangan anda berkongsi di sini. Anda telah berkongsi siaran ini daripada Madrasah Darul Mumtaz 1 tahun lalu.
"Sumbangan anda saham akhirat anda sekeluarga".mati itu makin dekat dengan kita,ya Allah..... yg maha pemurah lagi maha penyayang,bukalah pintu hati orang orang beriman,agar SEGERALAH menderma walaupun RM 1 kerana menderma itu , adalah menjadi harta milik anda sekeluarga diakhirat .
Sek. Agama Rakyat Tahfiz Sains Madrasah Darul Mumtaz 1889 kg.sentosa 09400 pdg serai kedah(dekad petronas jalan kg guar lobak)amat memerlukan sumbangan anda untuk bayaran tanah ,bangunan sekolah yg berdinding berlantaikan pleyword dan bayaran(upah) kontraktor serta bantulah anak yatim miskin yg dahagakan ilmu agama, jgn biarkan impian mereka terkubur..anda mampu menolongnya.
Bank muamalat
(waqaf /kekal)
020 300 024 167 12(14agka)
RHB Bank
(elaun guru/bil elekrik air/barangan ,peralatan)
252 103 000 035 40(14agka)
May Bank
(Pelbagai *termasuk anak yatim miskin)
557 447 502 678(12agka)
Atas nama" Madrasah Darul Mumtaz"
T.kasih membantu menghidupkan sek agama rakyat tel 0125737799(Azrin)
Tolong sebarkan dakwah anda ,dgn menghantarkan sms..whassap ini kepada kenalan anda...!

KARYA TENTANG MATI, ROH & ALAM BARZAH (BHG 1)

PANTUN MUHASABAH DIRI SENDIRI

Tidurku lena yang panjang;
Terkeduku bila terjaga dari lena;
Aku menyesal memanjang,
Alam barzah menantiku dari lena.

Aku ketakutan pabila jaga dari lena,
Air mata penyesalan sudah tiada erti;
Lenaku di dunia membawaku ke sini,
Alam barzah yang sedia menanti.

Datang ke sini tanpa bekalan,
Aku menyesal terlepas peluang;
Peluang yang diberiNya kubiarkan,
Matilah aku dalam bekalan yang kosong.

Tuhan hidupkan aku ke dunia semula,
Mahuku berbuat segala amalan;
Berbuat baik pada Allah jua manusia,
Agar dapat kutebus segala penyesalan.

Tapi apakan daya nasibku malang,
Aku yang menempah nasibku begini;
Bukan Allah tidak memberiku peluang,
Ketika hidup aku orang yang rugi.

Menyesal aku sendiri,
Merana aku sendiri;
Kini aku menyendiri,
Alam barzah meranaku sendiri.

Oh! Tuhan di pagi yang penuh berkat ini
Kau masih memberi aku peluang untuk aku merebut segala
peluang amalan sebagai bekalan ke alam barzah.
Dengan Belas-EhsanMu Tanpa Batas Kau Limpahkan
Sinar Nur Hidayah KasihMu padaku hingga ke nafas terakhirku agar aku dapat membawa bekalan yang Kau Redhai.
Amin Ya Rabbal ALamin.

Karya Putri Rimba Niagara
16 Jun 2012

PANTUN MUHASABAH DIRI

Orang bijak ingat mati,
Setiap amalan fikirkan akhirat;
Keikhlasan beramal itu dihajati,
Tiada bererti melainkan saham akhirat.

Upah dari manusia untuk dunia,
Upah dari Allah untuk dunia akhirat;
Orang dunia memburu upah hingga hujung dunia,
Orang beriman memburu saham akhirat.

Hati panas semua akan menjauhimu,
Justeru sejukkan hatimu dengan wuduk;
Akan terpancar ketenangan di wajahmu,
Biasakan dirimu menjadi tawaduk.

Biar miskin harta,
Jangan miskin iman dan budi;
Miskin harta orang tak kata,
Kaya budi bawa ke mati.

Bumi musnah angkara manusia,
Kerana tidak menghargai bumi;
Apabila bumi berbicara,
Bencana datang menyembah bumi.

Hidup adalah suatu pengambaraan,
Pabila mati pengembaraan baru bermula;
Amalan diredhai menjadi bekalan,
Roh dan jasadmu tenang di alam Syurga.

Rohmu tidur lena di kuburan,
Lenamu tidur bagaikan ahli Syurga;
Permandangan Syurga dilihat penuh kesyukuran,
Berbahagialah dikau tidur dalam bauan Syurga.

Ya Tuhan kucintamu bukan kerana SyurgaMu,
Tapi ingin mendapat keredhaanMu;
Tabahkan hatiku tidaklah jemu,
MencintaiMu tika hidup hingga matiku.

Jantung berdegup seratus ribu kali sehari,
Kutangisi apabila tidak mengingatiMu;
Ya Allah sinarkan hidayahmu kepada kami,
Berzikir dalam senyap itu yang dimahu.

Berzikir dalam senyap itu mahuku,
Agar jantung berdegup seiring roh memujiMU;
HambaMu yang hina ini merayu padaMu,
Di akhirat nanti terimalah rayuanku.

Ya Allah berilah aku peluang dan ruang,
Untuk melakukan kebaikan yang Kau redhai;
Jangan biarkan syaitan mengambil peluang,
Mempengaruhi aku hingga ke mati.

Aku cemburu orang mengingati Allah,
Kenapa aku tidak begitu;
Hati tenang mengingati Allah,
Justeru aku mahukan begitu.

Hidup memang menyilaukan,
Kerana kita memerlukan kilauan iman;
Balasan Syurga atas kesabaran,
Itulah yang diharapkan orang beriman.

Duhai kekasih Allah di cintai,
Balaslah cinta kami ini;
Pilihlah kami mendapat Syafaatmu nanti,
Perjuanganmu sentiasa kami ingati.

Betapa tulus cintamu kepada kami,
Seharusnya kami balasi;
Perjuanganmu kami tangisi,
Shafaatmu di Mahsyar perkenankan nanti.

Aku terpegun alam ciptaanMu,
Kesyahduan pemandanganNya hatiku sayu;
Subhanallah Maha KebesaranMu,
Kekuasaan!Kebanggaan! Hanya milikMu.

Allah Maha indah seindah 99 namaNya,
Seindah dan semerdu KalamNya;
Apabila menyebut namaNya bergetar jiwa,
Pabila lupakanNya roh merintah jasad merana.

Jiwaku meruntun membaca KalamNya,
Wangian cintaNya meresap dalam roh dan jasadku;
Terus menangis kerinduan padaNya,
Balasan cintaNya amat kutunggu.

Pandanglah aku di dunia ini itu mahuku,
Wahai Tuhan Semesta Alam;
Kutakut di akhirat Kau tidak memandangku,
Tiada berguna tangisan seisi alam.

Ya Allah berkatilah hidup kami,
Berilah peluang dan ruang beramal keranaMu;
Kami mahu bertemu denganMu dalam Kau redhai,
Moga di akhirat nanti mendapat ihsanMu.

Karya Ratu Rimba Niagara.
1 Mei 2011

SEMUA JASAD BAKAL DIMAKAN CACING DAN ULAT

Secantik dan setampan apa-pun wajah kita. sesexi dan segagah apa-pun tubuh kita. Sekaya dan setinggi apa-pun jabatan kita. Jangan-lah terlalu berlebih-lebihan membanggakan diri dengan KESOMBONGAN..!!! Sesungguhnya semua itu akan HANCUR kelak termakan CACING dan ULAT...!!!

(PETIKAN DARIPADA SUARA AKHIRAT)
16 Jun 2012

ULAT ROH

Semua orang pasti mati
tak tahu bila masanya
akan mati
mahu tak mahu pasti tempuhi juga
muda atau tua
pasti mati
aku tak terkecuali
pasti mati
adakah aku takut?

Ya ...aku takut
kalau matinya aku
tanpa bekalan
kalau aku yakin ada bekalan
tapi aku tetap takut
takut bekalan yang kubawa
tidak diterimaNya
lalu aku dicampakkan ke neraka
itulah yang kutakuti
bukan aku takut mati
aku takut...aku takut bekalanku tak diterimaNya nanti.

Apabila mati...
Jasadku tentu membusuk
dimakan jutaan ulat
jika itu hukum alam
aku redha
tapi jika amalanku
dimakan ulat-ulat rohku
macam mana?
Allahu Akbar
merana rohku
merana yang tak tertebus!
Nak menangis pun tak berguna
jasad dah hancur dimakan ulat
tangisan roh percuma saja.

Ya Allah ... aku rela jasadku dimakan ulat
tapi aku tak mahu amalanku dimakan ulat-ulat roh
tolonglah Ya Allah kasihanlah aku
izinkan aku melakukan amalan ikhlas semata keranaMu
agar ianya menjadi
bekalan yang Kau terima
dan jauhkan bekalanku dimakan ulat-ulat roh.
Aamin Ya Rabbal A'Lamin.

Karya: Putri Rimba Niagara
16 Jun 2012

TENTANG MATI

Kenapa takut mati?
Takut mati mati
Hindari mati mati
Sihat mati
Sakit pun mati
Tua muda mati
Kaya miskin mati
Semuanya akan mati
Mati milik semua
Bersedia atau tidak mati
Mati tak kira siapa
Tak kira di mana
Di mana-mana boleh mati
Bersedia atau tidak mati
Yang penting mati dalam husnul khotimah
Mati dalam kebaikan dalam redho-Nya Ilahi
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
12 Jun 2012

TERIMA KASIH SUARA AKHIRAT

Kaya macam mana manusia itu
Dia tetap miskin

Apa maksudmu?
Sebab aku ni kaya punya harta tak terkira banyaknya

Kau lahir ke dunia ini kosong...

Lagi aku tak faham?
Apa maksud kosong
Aku lahir atas kehendak ibu dan ayah aku
Apa pulak kosong...

Kau silap...
Kau lahir atas kehendak Pencipta-Mu
Kalau kau lahir atas kehendak ibu dan ayahmu
Pasti mereka hendak anak mereka sempurna cantik dan tampan
Tak ada satu pun celaan yang menyusahkan hati mereka
Dan yang kukatakan kosong itu...tika kau lahir
Tiada apa pun yang kau bawa ....kosong
Mati pun cuma kain kafan yang kau bawa
Kalau mati membawa semua hartamu yang ada
Jenuh juga orang nak menggali kuburmu
Satu bulan hendak menggali kubur pun tak siap-siap...

Apa maksudmu?
Katakan jangan selindung-selindung aku tak suka
Jelaskan sejelas-jelasnya agar aku faham
Sebab aku ni pencinta harta
Bagiku harta adalah segala-galanya
Untuk diri aku sendiri pun aku berkira
Inikan hendak bersedekah
Kirim salamlah
Kalau nak kaya usaha sendirilah
Kau tahu kerana aku banyak hartalah aku
Ramai suka berkawan dengan aku
Aku pun pelik kenapa mereka suka berkawan dengan aku
Dan hormat gila-gila dengan aku...
Aku bukan bagi pun harta aku pada mereka
Tapi masih terhegeh-hegeh nak menjadi kawan aku
Pelik kan manusia ini..
Cuba aku papa kedana...
Seorang pun tak mahu berkawan dengan aku...
Manusia ini sukakan harta
Sebab itu aku sukakan harta
Kerana harta aku dihormati dan disanjungi
Ke mana saja aku pergi semua hormat aku
Dan sanjungi aku ...
Sebab itu aku suka...suka....sukakan harta...
Hidup aku senang lenang atas usaha aku sendiri
Harta yang banyak inilah Syurga duniaku...

Kau terpedaya dengan diri kau sendiri
Harta yang banyak itu kau nak bawa ke kubur ke?
Ha...sebab itulah aku katakan tadi
Sebulan hendak menggali kuburmu pun ak siap-siap
Sebab segala eset yang kau miliki mahu ditanam sama
Kau bayangkanlah rumah kau yang macam istana ini
Nak di kebumikan juga...
Itu baru istana belum lagi yang lain nak dikebumikan juga
Yelah nak ikut wasiat tuannya...
Dalam kubur pun kau nak teruskan perniagaan mewahmu jugakan...

Tapi aku tak pernah dengar orang dalam kubur
Jalankan perniagaan...ada ke pembelinya
Takkan ahli kubur masih lagi nak berjual beli ye..
Macam mana ye rupanya pembeli produk aku
Dibeli boleh pocong-pocong
Hee takutnya nasib baiklah aku pun sudah bergelar pocong...
Tapi apa produk yang aku nak jual ye...kalau aku jual mereka
Berminat ke nak beli...buntu aku ni...

Kalau kau tak nak buntu...dari sekaranglah kau kena berubah...

Apa maksud kau? Tolong bantu aku dari kebuntuan ini agar aku tak
Menyesal sebelum aku bergelar pocong

Hidup jangan leka sangat dengan pesona dunia...
Harta kau yang banyak-banyak ni
Banyak-banyaklah kau infakkan ke jalan-Nya
Itulah keuntungan yang tak akan habis-habis
Biarpun kau sudah berada di alam barzah
Kau bukan lagi menjadi jutawan pocong
Tapi kau adalah roh suci yang telah disucikan
Dengan harta yang telah kau infakkan ke jalan-Nya
Di dunia kau mencari jalan-jalan ke Syurga
Di kubur mu nanti kaulah ahli Syurga
Kau tidur sebagai ahli Syurga dan diperlihatkan
Syurga yang Maha Indah hingga tiada apa yang
Kau lafazkan melainkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Dan mesti kau rasa bersyukur ketika di dunia kau
Sempat bertaubat dengan menginfakkan hartamu
Ke jalan-jalan Syurga-Nya

Masya-Allah aku tak terfikir
Sebagaimana yang kau fikir
Terima kasih suara akhirat
Kaulah sahabat dunia akhiratku
Moga Rahmat Allah Azzawajalllah
DiLimpahkan kepadamu dan seluruh ahli keluargamu
Yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia

Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
12 Jun 2012

INDAHNYA SEDEKAH INDAHNYA ISTANA SYURGA

Ibu ...tak lama lagi kita akan menyambut Ramadhan....
gimana ibu...makanan untuk dimakan hari ini pun nggak ada...

Tak apalah nak...kita makanlah apa yang ada...

Pokoknya semuanya nggak ada...kita kena berlaper ibu...

Berlapar itu lebih bagus daripada kita meminta-minta nak...

Kenapa ya buk...orang-orang kaya ini nggak yang ada suka
membantu orang miskin seperti kita... mereka mau kita
melutut di kakinya belum tentu mahu berbagi nikmat harta
yang mereka miliki...

Nak...orang miskin ni...dipandang hina orang kaya nak...
orang kaya baginya akan jadi miskin jika mereka bersedekah walaupun
dengan sekeping roti canai....

Ibu....saya mau keluar sekejap...ibu tunggu saja di rumah
zikir banyak-banyak untuk hilangkan laper ya buk...

Si anak tadi pergi ke rumah orang yang paling kaya di kampung itu.
secara kebetululan orang kaya itu sedang bersarapan pagi dengan
10 keping roti canai.....

Si anak itu menghampiri si kaya.

Pak...boleh tak berikan saya sedikit roti canai yang bapak punya...."

Pergi kamu dari sini ...aku jijik lihat kamu ini ...taunya kamu
minta...minta ...di sini bukan untuk meminta sedekah...pergi kamu dari sini ...!!!"

Si anak tak berputus asa...pergi juga merayu-rayupenuh simpati apabila mengenangkan
ibunya dirumah kelaparan...

Pak...kasihanilah saya...udah tiga hari saya dan ibu saya tak makan...
tak rugi bapak sedekah kan sekeping roti canai pun udah memadai.
Saya bukan minta uang bapak...saya cuma minta sekeping roti canai untuk saya makan dengan ibu saya..pak...tolong kasihani saya pak..."

Kenapa kamu degil sangat...pergi kamu...! Pergi kamu dari sini..."
Marah si kaya yang amat sangat lantaran itu di balingkan roti canai ke muka si anak itu...

Anak itu terus lari bersama dengan sekeping roti canai yang dibalingkan oleh si kaya.

Sampai di rumah ibunya masih berzikir.

" Ibu...ini rejeki kita...ibu....ibu makan separuh saya makan separuh buk..."

"Syukur Alhamdulillah...Allah berikan kita rejeki tanpa sangka-sangka bolehlah mengalas kelaparan kita...kita angkat tangan ya nak agar Allah merahmati orang yang menyedekahkan kitaroti canai ini."

Si anak menangis apabila mengingatkan gimana dia dimaki hamun oleh si kaya raya dan membaling roti canai itu ke wajahnya dan roti itu jatuh di ke tanah."

"Kenapa anak nangis? Apa yang telah tejadi nak?"

"Marilah kita sama doakan yang sedekah roti canai ini pada kita ya buk...moga Allah balas dengan sebuah istana di Syurga. Aamiiin ya Rabbal A'Lamiin."

Si kaya yang membalingkan roti canai itu tika pergi ke kantornya telah berlaku kecelakaan jalanraya dan mati ditempat kejadian.

Roh si kaya kaget gimana dia boleh memiliki sebuah Istana Syurga yang indahnya tidak dapat
dibandingkan dengan istananya di dunia.

Baru dia sadar bahawa roti canai yang dilemparkan kepada anak si miskin itulah yang menyebabkan dia diKurniakan Allah sebuah Istana Syurga yang indah....Subnallah jika dia tahulah begini hebatnya nikmat bersedekah bukan setakat sekeping roti canai saja malah istana dan uangnya yang banyak itu diinfakkan ke jalan-jalan Allah....tapi dia cuma memiliki sebuah Istana Syurga sahaja itu pun berkat doa si miskin yang mendoakannya walaupun didermakan sekeping roti canai dengan keadaan yang amat menyedihkan!.

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
22 Syaaban 1434H
1 Julai 2013M

"Mayat jika diizinkan Allah SWT hidup kembali ...amalan yang akan dilakukan setiap hari adalah bersedekah kerana pahala bersedekah amat besar ganjaran tika berada di alam barzah. Allahu Akbar moga kita termasuk dalam golongan hambaNya yang suka bersedekah dan dermawan hingga ke akhir hayat.Aamiin."





Masa depan bukan misteri
Masa depan adalah pasti
Pasti tiba masanya kita akan dijemput Ilahi
Makanya sama-sama kita manfaafi
Masa hidup ini agar diberkhati
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

MOGA SYURGA RINDU MENANTI KEDATANGAN KITA SEBAGAI PENGHUNINYA
saling memaafkan
melembutkan hati-hati yang terluka
apalah ada luka di dunia ini
tambahan pula di alam maya
yang berbahasa bisu
tapi menusuk ke kalbu hati
jika kata-kata diluahkan mendatangkan iman
teruslah bicara
jika mengundang sakit hati
kerana kita sendiri tahu
adakah hati kita bersih di kala itu tika berbicara
hanya kita sendiri tahu siapa kita
andai kata-kata itu baik di sisi Allah
teruslah berkata-kata tanpa henti
jika sepatah perkataan itu membuatkan mereka yang mendengarnya sakit hati
lebih baiklah diam daripada berkata-kata
kerana kita tahu dan sengaja tahu mahu menyakitkan hati orang mendengar
bila menegur boleh
tapi biarlah berhikmah
kerana kawan-kawan kita di fb bukalah anak-anak kecil atau remaja lagi
semuanya sudah terlebih usia
untuk bersiap sedia
bila-bila masa
dijemput pulang ke Pangkuan Ilahi
moga sebelum dijemput pulang
kita buangkan segala hasad dengki
khianat sesama sendiri
cemburu
tamak haloba
gilakan kuasa dunia tak habis-habis
anggaplah diri kita mayat sebelum bergelar mayat
kerana mayat yang masih dipinjamkan Allah ini
mahu pulang dalam jiwa roh suci yang tenang
tika mengadap-Nya di dunia ini dan tika bergelar roh nanti
moga Allah memberi kunci
iman dan takwa kepada hati-hati kita
agar hidup kita sentiasa bersangka baik dengan-Nya
dan sesama manusia sentiasa berbahasa santun
dalam ukhuwah kasih talisiraturrahimi
yang saling berkerjasama dalam muhasabah diri
ke arah kecemerlangan dunia akhirat
moga Syurga rindu menanti kedatangan kita untuk menjadi penghuninya.
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
RATU RIMBA NIAGARA
22 April 2013
·
ASAL ADA UANG BANYAK BARU BOLEH JADI RATU
Adil Marga jaman sekarang asal ada uang banyak kak jadi RATU
Ratu Rimba Niagara masalahnya aku nggak punya uang tapi rakyat rimbaku gelarku ratu ye...katanya aku ratu di hati mereka...hehehe
Adil Marga haha masuk akal
Ratu Rimba Niagara hehehe kita hidup bukannya lama sangat...esok pun kita tak jamin adakah kita masih bernafas lagi...jadi saling ceria menceriakan dalam suasana harmonis
dan berbakti pada yang hidup seikhlas hati apa kelebihan
yang Allah berikan pada kita...
yang penting Allah tahu nawaitu kita
RATU RIMBA NIAGARA
20 April 2013
AKU SENOPATI PEREMPUAN
Harimau Perang...
"Jika takut di lambung ombak... usah berumah di tepian pantai ...
jika takut cemuhan , kritikan dan sindiran manusia ...
usah sesekali bermimpi untuk berjaya ...
jadilah katak di bawah tempurung buat selama lamanya ..
MANUSIA yang takut dengan RESIKO ..
sama sekali tidak akan maju ke hadapan &
sentiasa ketinggalan berbanding manusia yang berani berhadapan dengan RESIKO!"
Ratu Rimba Niagara...SEORANG PEJUANG TAK TAKUT DILAMBUNG OMBAK
SEBAB ITU DIA BERUMAH DI TEPI PANTAI
CUMA PEJUANG YANG PENAKUT AJA MACAM KATAK
DI BAWAH TEMPURUNG CERMIN MEMERHATIKAN SAJA MASA YANG SESUAI
BILA ADA MASA YANG SESUAI BARU DIA BERJUANG
ITUPUN SEKADAR MAHU MEMBALING BATU SOROK TANGAN...
AKU BUKAN KATAK DI BAWAH TEMPURUNG
aku bukan katak di bawah tempurung
aku adalah katak di bawah tempurung lut sinar
yang membolehkan aku memerhatikan seluruh dunia
apabila aku keluar dari tempurung lut sinar
aku tahu keadaan seluruh dunia
makanya kejayaan aku
benar-benar Allah yang ciptakan
DIA yang kehendaki takdirku begitu
berjaya atas usaha sendiri
dan Allahlah yang menentukan
usahaku berjaya atau tidak
bagaimana hebatpun aku bersastera
aku tetap hamba-Nya yang kerdil
kerana tanpa izin-Nya
aku cumalah hamba Allah yang tak tahu apa-apa
tentang ilmu dunia dan akhirat...
makanya tidak layaklah aku memakai pakaian sombong
seorang ratu... kerana aku bukan bercita-cita hendak menjadi ratu
aku hanya mahu menjadi hamba Allah dengan pakaian iman dan takwa
Moga Allah Perkenankan segala cita-citaku yang murni ini
Kepada agama bangsa dan negara jua di seluruh dunia
Bumi Allah tempat persinggahan untuk mempersiapkan bekalan ke negeri abadi
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
KARYAKU ASET NEGARAKU TERCINTA
KARYAKU ASET BUMI NUSANTARA TERSAYANG
MOGA KARYAKU MENJADI ASET AKHIRATKU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA @ PUTRI ALAM NILAM PURNAMA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
9 April 2013
SAHABATKU YANG BERNAMA MAWAR BUNGA
sahabatku Mawar Bunga
sudahlama kita tidak bertanya kabar
semenjak kita terputus komunikasi di alammaya
di awal perkenalan kau selalu
mengirimkan aku
pelbagai jenis bunga-bungaan
yang cantik lagi indah
hingga aku terpesona
dengan keindahan bunga-bungaan kirimanmu itu
patutlah nama mu mawar bunga
orangnya pun sukakan bunga-bungaan
selang sebulan kita berkenalan
kau mula tidak mengirimi bunga padaku
aku tertunggu tunggu mana bunga bunga mu nan indah
karena aku tidak mahu hampa
dan membuatkan aku tertunggu tunggu
kuundurkan diri
dengan alasan tidak mahu menantikan penantian yang hampa
selang seminggu kau hadir di inboxku
meminta maaf karena sibuk dengan kerjaya
dan aku pun meminta maaf karena
atas kesalahanku tinggalkanmu tanpa relamu
kita saling memahami
dan saling memaafkan
semenjak itu aku tidak lagi mendengar berita dari mawar bunga
selang setahun
aku dapat tahu mawar bunga sudah meninggal dunia
aku sedih yang amat sangat
kehilangan seorang sahabat di alammya yang bagiku
terlalu baik dan sangat penyabar
sahabatku mawar bunga
maafkan segala kesalahanku padamu
tahukah kau aku terlalu merinduimu
karena tidak mahu hampa menunggu rindumu
aku jauhkan diriku darimu
tapi kini kau lagi jauh dariku
kau pergi tinggalkan aku buat selamanya
moga kau ditempatkan dalam roh-roh para kekasih Allah
menikmati keindahan Taman Firdausi dikelilingi dengan bunga-bungaan
Syurga nan indah sepertimana kau agungkan bunga-bungaan ciptaan Ilahi
tika di dunia , Allah balas dengan Taman Syurgawi yang indahnya tidak terkata...
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiiin
sahabatku mawar bunga
yang di kasihi dunia akhirat
kita tidak ditakdirkan bertemu di dunia realiti
tapi kita ditakdirkan bertemu di Taman Syurgawi
maka tunggulah aku di Taman Syurgawi
In Shaa Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Sahabat Alamaya Yang Merinduimu Mawar Bunga,
Ratu Rimba Niagara
MALAYSIA
3 Rabiulakhir 1435H
3 Februari 2014M
Ratu Rimba Niagara shared Mawar Bunga's photo.
Moga mbak Mawar Bunga dimasukkan kedalam roh yang beramal soleh .sebagai mana indahnya bunga kirimannya ini begitu indahnya ditempatkan di Syurga Jannah dan semoga kita dapat ketemunya di Jannah agar dapat menyambungkan tali kasih dan rindu kepadanya Aamiin Ya Rabbal A'lamiin.
Ratu Rimba Niagara POHONAN BUNGA SASTRA NAN INDAH INI KUKIRIMKAN DI ANGIN BAYU KEPADA PEMINAT SASTRA KARANGAN RATU RIMBA NIAGARA YANG DI KASIHI DUNIA AKHIRAT . SUDILAH TERIMANYA SEBAGAI TANDA KASIH SAYANG DARIPADA PUJANGGA ALAM MAYA YANG SENTIASA MERINDUIMU WALAUPUN DISISIHKAN KASIH ASALKAN JANGAN SISIHKAN KARYA-KARYAKU YA...
MOGA DOA KITA SEMUA DIMAKBULKAN ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Sultan Hasanal Bolkiah
Allaahumma innii auudzu bika min ‘ilmin laa yanfa’,
wa min qalbin laa yakhsya’, wa min nafsin laa tasya’,
wa min da’watin laa yustajaabulahaa”
“Ya Allah,
aku berlindung kepada-MU dari ilmu yang tidak bermanfaat,
hati yang tidak khusyu,
jiwa yang tidak pernah puas, dan doa yang tidak terkabulkan”
You and 249 others like this.
'SAHABAT SEJATI NILAIANNYA LEBIH BERHARGA DARIPADA PERMATA BERHARGA YANG ADA DI DUNIA INI DAN INDAH KEHADIRANNYA SEPERTI INDAHNYA PELANGI DI MALAM HARI KARENA DIALAH SAHABAT SEJATI DUNIA AKHIRATKU.KURNIAAN DARI ALLAH AZZAWAJALLAH UNTUK AKU SYUKURI SEBANYAK-BANYAK-NYA ALHAMDULILLAH.
MOGA KASIH SAYANG KITA BERPADU SAMPAI SYURGA'
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Ratu Rimba Niagara آمين آمين اللهمَّ آمين يارب العالمين
Sultan Hasanal Bolkiah
Aamiin-kan doa ini:
Ya Allah,
baguskan agamaku karena ia menjadi peganganku.
Baguskan duniaku karena disitulah kehidupanku dan baguskan akhiratku karena ia itu tempat aku kembali.
Jadikan kehidupanku ini sebagai kesempatan untuk memperbanyak amal soleh dan jadikanlah kematianku sebagai tempat istirahat dari semua keburukan.
(HR. Muslim)
You and 249 others like this.
Ratu Rimba Niagara آمين آمين اللهمَّ آمين يارب العالمين
(PETIKAN PAGE SULTAN HASANAL BOLKIAH, RATU RIMBA NIAGARA,SUSILO BAMBANG YUDHOYONO, YM KEDATON KRATON WAHYU UTAMA, GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING & GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA)
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND, 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
10 Rabiulawal 1435H
12 Januari 2014M
(PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA, 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA)
4 Rabiulakhir 1435H
4 Februari 2014
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
|
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
14 RABI'UL AWWAL 1437H
26 DISEMBER 2015
"SALAM MAULIDUR RASUL12 RABI'UL AWWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"

AKU MENULIS BUKAN UNTUK MENCIPTA NAMA
Aku menulis sejak dulu,
Karyaku tersimpan di galeriku,
Bila kutiada untuk generasiku,
Lambang cinta abadi dariku untukmu.
Aku menulis bukan kerana nama,
Tapi mahukan karyaku ternama,
Aku dan pembaca saling bekerjasama,
Agar penulisanku senada seirama.
Karya Ratu Rimba Niagara,
20Mac 2012
Checkinntv
ANDAI KATA HARI INI ADALAH HARI TERAKHIR KITA BERHIDUP DI BUMI INI
Duhai rakanku semua...
Biar siapa pun kita
Kita akan bergelar moyang
Kita akan dijemput pulang bila sampai masanya
Bila ajal sudah sampai
Tidak dicepatkan tidak dilewatkan...
Malaikat maut mematuhi perintah Tuhan yang Mencipta kita
Kerna sudah sampai waktu Tuhan mahu bertemu dengan kita
Adakah kita sudah bersedia?
Bersedia atau tidak
Allah SWT sudah bersedia untuk berjumpa kita
Tika di dunia kita berjumpa Tuhan pabila kita solat
Tapi kalau kita bukan ahli solat dan lalaikan solat gimana?
Adakah kita layak bertemuNya apabila sudah bergelar roh?
Di masa alam kandungan ibu... tika roh ditiupkan pada kita
Kita telah bersumpah setia untuk menjadi hambaNya yang patuh
Kerna kita mengaku kita hambaNya
Makanya kita ditiupkan roh dan lahirlah kita ke dunia ini
Untuk menjadi seorang khalifah yang akan memikul tanggungjawab
Dan akan membawa pulang tanggungjawab itu untuk dipertanggungjawabkan
Makanya adakah kita sudah bersedia bertemu Pencipta kita?
Allahu Akhbar
Aku yakin semuanya tak sabar bertemu denganNya
Tapi aku yakin kita akan malu dan tak mahu bertemuNya
Selagi tidak membawa apa-apa amalan agar Allah SWT redho pada kita
Pastinya kita mahu bertemu Allah SWT dalam keadaan Allah redho pada kita
Andaikata hari ini adalah hari terakhir kita berhidup di dunia ini
Apakah kata-kata terakhir yang mahu kamu ucapkan kepada
Penghuni dunia ini?
Mana tahu kata-katamu itu akan dikenang oleh anak cucu
Mana tahu kata-katamu itu membuatkan anak cucu mendoakan moyang mereka
Mana tahu kata-katamu itu mengundang Nur Rahmat KasihNya padamu
Andai kata hari ini adalah hari terkahirku bernafas di bumi ini
Aku memohon ampun kepada Allah SWT atas segala kesalahanku selama aku
Aku memohon maaf kepada semua orang yang kukenali di alam realiti atau
di alam maya di atas segala kesalahanku samada sengaja atau tidak
Aku memohon maaf kepada semua pembaca yang membaca karya-karyaku
jika ada yang tidak berkenan di hati mereka makanya maafkanlah aku kerna
aku adalah insan yang tidak sempurna bagi memuaskan hati semua pembaca.
Aku memohon maaf kepada anak cucuku jika ada karyaku yang menyinggung
hati mereka samada secara sengaja atau tidak.
Kepada anak cucu cicitku
Inilah moyangmu
Biarpun moyang tidak mengenalimu
Percayalah moyang sayang padamu
Sayang sangat-sangat
Sudilah baca karya-karya moyangmu
Sudilah hargai karya-karya moyangmu
Khazanah sastra moyang ini untuk kalian semua
Tanda moyang kasih dan sayang pada kalian
Biarpun semasa hayat moyang karya moyang tidak dihargai
Tidak mengapa...tapi demi kalian
Moyang tidak kisah itu semua
Kerna moyang menulis adalah keranaNYa
Kerna moyang sayangkan kalian
JIka kalian juga tidak mahu menghargainya
Tapi tolong hargai apa mesej yang hendak moyang sampaikan
Dalam semua karya-karya moyang
Tapi moyang yakin kalian akan menjaganya sebaik mungkin
Sepertimana moyang sanggup pertaruhkan darah moyang sebagai tinta
Begitulah juga kalian menjadi karya moyang agar tidak disepikan...
Moyang merayu pada semua anak cucu cicit moyang
Jagailah khazanah sastra karya-karya moyangmu ini
Sebaik-baiknya ....
Moyang wariskan pada kalian
Tiada apa yang moyang harapkan pada kalian
Jika sudi membalas kasih sayang moyang
Kirimkan sepotong ayat fatehah pun sudah memadai
Senyuman anak cucu
Adalah senyuman moyangmu
Karya Putri Rimba Niagara
10 April 2012 
   
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
25 Rejab 1439H
12 April  2018

0 comments:

Post a Comment

 
;